Op zondag 14 juli 2024 01:01 schreef Hexagon het volgende:
En Jimmy Carter, maar die is er niet zo best aan toe.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is Secret Service, een voormalig President behoud die beveiliging ook na zijn termijn net als kandidaten automatisch Secret Service beveiliging krijgen.
Momenteel zijn er nog 4 (dacht ik? Bush, Clinton, Obama, Trump) voormalige Presidenten in leven en die hebben alle vier 24/7 Secret Service bescherming.
Het is ook wel big news natuurlijk, schandalig ook hoe vaak dat voorkomt in de USA. Verwerpelijk ook hoeveel nepnieuws op veel plaatsen wordt gepost, om van te kotsen. Als je iemand niet mag of kut vindt, dan stem je niet op hem en ga je niet schieten, al weet ik ook nog niet wat de toedracht is. Zijn er wel eens overlevende kandidaten geweest die uiteindelijk niet wonnen na zo'n gebeurtenis?quote:Op zondag 14 juli 2024 01:17 schreef svann het volgende:
BBC news onderbreekt een programma voor live interviews met aanwezigen.
Ondertussen is Trump al vijf keer in zijn auto gepropt.
Dat klopt...dat is zijn persoonlijke beveiliging.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is Secret Service, een voormalig President behoud die beveiliging ook na zijn termijn net als kandidaten automatisch Secret Service beveiliging krijgen.
Momenteel zijn er nog 4 (dacht ik? Bush, Clinton, Obama, Trump) voormalige Presidenten in leven en die hebben alle vier 24/7 Secret Service bescherming.
Hmm...ik denk aan George Wallace en die verloor ...maar ik kan mij verder even geen kandidaat voor de geest halen die een moordaanslag overleefde, eigenlijk.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is ook wel big news natuurlijk, schandalig ook hoe vaak dat voorkomt in de USA. Verwerpelijk ook hoeveel nepnieuws op veel plaatsen wordt gepost, om van te kotsen. Als je iemand niet mag of kut vindt, dan stem je niet op hem en ga je niet schieten, al weet ik ook nog niet wat de toedracht is. Zijn er wel eens overlevende kandidaten geweest die uiteindelijk niet wonnen na zo'n gebeurtenis?
De secret service doet op dergelijke happenings ook de toegangscontrolequote:Op zondag 14 juli 2024 01:21 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat klopt...dat is zijn persoonlijke beveiliging.
Ik heb het over de toegangsbeveiliging. Deze rally is blijkbaar gehouden op een parkeerplaats ergens en een event heeft security nodig. Trump staat erom bekend zijn rekeningen niet te betalen wat een potentieel risico oplevert qua security...
Dat is meer wat ik bedoel
Een dode drugsgebruiker George Floyd heeft de VS voor een jaar op z’n kop gezet. Massale rellen plunderingen, aanvallen op de politie en de rechtspraak etc etc.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Copycats zijn altijd een risico natuurlijk. Maar voor een burgeroorlog is echt wel wat meer nodig. Dan praat je over een wankelend staatsapparaat, daar zie ik geen tekenen van.
Dat moment op 6 januari was wat dat betreft spannender. Maar ook daar zag je dat uiteindelijk er toch mensen zijn die zeggen ‘wij hebben trouw gezworen aan de grondwet, niet aan een machthebber’.
Volgens mij doet de USSS die beveiliging ook maar meestal in samenwerking met lokale of staats politie.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:21 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat klopt...dat is zijn persoonlijke beveiliging.
Ik heb het over de toegangsbeveiliging. Deze rally is blijkbaar gehouden op een parkeerplaats ergens en een event heeft security nodig. Trump staat erom bekend zijn rekeningen niet te betalen wat een potentieel risico oplevert qua security...
Dat is meer wat ik bedoel
Ook die George Floyd rellen waren bij lange na geen burgeroorlog. Je lijkt het graag te willen, maar uiteindelijk zit ook in Amerika het overheidsgezag stevig in het zadel. Gelukkig maar.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een dode drugsgebruiker George Floyd heeft de VS voor een jaar op z’n kop gezet. Massale rellen plunderingen, aanvallen op de politie en de rechtspraak etc etc.
Wat denk je wat er kan gebeuren als een presidentskandidaat die behoorlijk populair is bij zijn achterban een paar maanden voor de verkiezingen word neergeknald terwijl hij voorop liep in de peilingen? Ik denk dat je de zaak echt enorm onderschat.
Random aanwezige wordt geïnterviewd: "I believe in my gun rights! The are a lot of nut people out there"quote:Op zondag 14 juli 2024 01:17 schreef svann het volgende:
BBC news onderbreekt een programma voor live interviews met aanwezigen.
Ondertussen is Trump al vijf keer in zijn auto gepropt.
Dat is altijd het antwoord in de VS. Dat en "Thoughts and prayers".quote:Op zondag 14 juli 2024 01:26 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Random aanwezige wordt geïnterviewd: "I believe in my gun rights! The are a lot of nut people out there"
NoG mEeR wApEnS!1
Bijvoorbeeld zoals 6 januari. Ja we weten wel wat ze dan doen.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een dode drugsgebruiker George Floyd heeft de VS voor een jaar op z’n kop gezet. Massale rellen plunderingen, aanvallen op de politie en de rechtspraak etc etc.
Wat denk je wat er kan gebeuren als een presidentskandidaat die behoorlijk populair is bij zijn achterban een paar maanden voor de verkiezingen word neergeknald terwijl hij voorop liep in de peilingen? Ik denk dat je de zaak echt enorm onderschat.
Ik heb de rellen van Floyd geen burgeroorlog genoemd. Ik zeg alleen dat hier mogelijk een burgeroorlog is afgewend. Je hebt overigens weinig aan gezag als er geen respect is voor het gezag. Ik wijs wederom weer naar de Floyd rellen waar rechtbanken, en politiebureaus en agenten werden aangevallen.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook die George Floyd rellen waren bij lange na geen burgeroorlog. Je lijkt het graag te willen, maar uiteindelijk zit ook in Amerika het overheidsgezag stevig in het zadel. Gelukkig maar.
Wat gaat die burgeroorlog precies beginnen tegen F16’s en Apaches dan? Met hun gebrek aan respect.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb de rellen van Floyd geen burgeroorlog genoemd. Ik zeg alleen dat hier mogelijk een burgeroorlog is afgewend. Je hebt overigens weinig aan gezag als er geen respect is voor het gezag. Ik wijs wederom weer naar de Floyd rellen waar rechtbanken, en politiebureaus en agenten werden aangevallen.
Laat maar hangen dit gaat nergens over.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat gaat die burgeroorlog precies beginnen tegen F16’s en Apaches dan? Met hun gebrek aan respect.
Je wil te graag.
'een iemand schiet op een president, het is dat het mis was, anders hadden we massaal de helft van Amerika als dader aangewezen'quote:Op zondag 14 juli 2024 01:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb de rellen van Floyd geen burgeroorlog genoemd. Ik zeg alleen dat hier mogelijk een burgeroorlog is afgewend. Je hebt overigens weinig aan gezag als er geen respect is voor het gezag. Ik wijs wederom weer naar de Floyd rellen waar rechtbanken, en politiebureaus en agenten werden aangevallen.
Er was geen respect voor het gezag omdat het gezag degene was die moorden pleegden. En Floyd was slechts de zoveelse in een hele, hele, lang lijst van dode zwarte mensen.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eh....de VS heeft een lange, lange geschiedenis van meer dan 150 jaar van aanslagen op President en Presidents kandidaten. 4 zijn er vermoord terwijl ze President waren zelfs.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:34 schreef Dutch_view het volgende:
Ik ben bang dat het niet de laatste keer zal zijn dat daar een poging wordt gedaan een (voormalige) president uit de weg te ruimen in de nabije toekomst. Het land is een puinhoop geworden
Ja gek hè hoe een woedende menigte reageert. Derk Chauvin is gewoon gearresteerd, ondanks de arrestatie vonden ze het een goed idee om rechtbanken aan te vallen, random politieagenten aan te vallen, lokale ondernemingen te plunderen en af te branden etc etc.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'een iemand schiet op een president, het is dat het mis was, anders hadden we massaal de helft van Amerika als dader aangewezen'
Het is daar anders al bijna een traditie, vooral voor deze eeuw.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:34 schreef Dutch_view het volgende:
Ik ben bang dat het niet de laatste keer zal zijn dat daar een poging wordt gedaan een (voormalige) president uit de weg te ruimen in de nabije toekomst. Het land is een puinhoop geworden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |