abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214275664
Trump en Biden zijn beiden impopulair.

Trump: https://projects.fivethir(...)bility/donald-trump/
Biden: https://projects.fivethir(...)orability/joe-biden/

Dus als ze willen winnen dan moeten ze zorgen dat ze zoveel mogelijk kiezers die bereid zijn om op hen te stemmen enthousiasmeren. Tot dusver slaagt Trump daar beter in dan Biden.
pi_214275670
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:57 schreef OMG het volgende:

[..]
Derde keer dat je m'n punt bevestigd. Geen details, niks, vooral stellen dat je al iets gezegd hebt, maar nergens noemen wat. Wederom geen naam. "Een frisser iemand kan goed uitpakken" is eerder een enorme gok, en wederom, het vervangen van iemand heeft nog nooit goed uitgepakt in je voorstel van een open primary / convention.

Stellen dat de draad kwijtraken hem ongeschikt maakt is ook enorm zwak, dat doet hij al jaren. Die gast spreekt al jaren als een typische grandpa, wat dat hele "maar toen had ik niet alle informatie" ook zo'n suf argument maakt.
Er is je al een waslijst met namen gegeven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 juli 2024 @ 19:01:53 #178
862 Arcee
Look closer
pi_214275675
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:47 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dit topic laat in uiterst kleine vorm de heftigheid zien tussen de voor en tegenstanders van de Biden discussie. :) Extrapoleer en trek deze onrust en paniek door naar landelijke Amerikaanse schaal en voila, Trump wint.
Ja, zo kun je letterlijk alles je eigen rabbit hole in extrapoleren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 19:02:48 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214275690
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Men onderschat hier de impopulariteit van het GOP beleid. Het SC en hun corruptie en het afschieten van Roe vs Wade heeft veel mensen kwaad gemaakt. Die kruipen desnoods door een met glassplinters bestrooide latrine om daar maar tegen te stemmen. Is Biden oud? Zal ze een rotzorg zijn.
Ik vrees dat dat enorm wishful thinking is. Ik hoop dat je gelijk hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_214275731
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
En hoe is dit een argument voor Biden?
Er zijn in November niet alleen presidentsverkiezingen. Dus die zou men dan ook moeten overslaan.

quote:
Maar sowieso lijkt dit niet waar, gezien de peilingen.
Peilingen zeiden ook dat Alabama 10th een toss-up zou worden maar Marylin Lands (D) won er met 63% van de stemmen. Met een platform dat vooral over reproductive rights ging. Eigenlijk alleen maar.

Tja.
pi_214275733
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:47 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dit topic laat in uiterst kleine vorm de heftigheid zien tussen de voor en tegenstanders van de Biden discussie. :) Extrapoleer en trek deze onrust en paniek door naar landelijke Amerikaanse schaal en voila, Trump wint.

Dat is geen erg logische veronderstelling, je toont nergens aan dat er dan meer stemmen naar Trump gaan.

Als Trump wint dan wint Trump. It is what it is. De VS overleeft het wel en wij ook en dan kan de volgende President weer puin gaan ruimen maar dat zal dan zeer zeker niet Biden zijn.
pi_214275734
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ach, Roosevelt kreeg zelfs een derde termijn.
Een vierde zelfs.
pi_214275738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:52 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Maar dan mogen die mensen later ook niet klagen als Trump het land naar de tyfus helpt.
Daar koop je toch niks voor. Daarom is vasthouden aan Biden en verliezen zo'n domme strategie.Ik denk dat een Trump presidentsschap extreem schadelijk is voor de wereld.
Alle kandidaten die de democraten kunnen runnen zijn niet Trump. Dus dat is geen argument om dan toch maar met Biden de verkiezing in te gaan. Terwijl je weet dat hij zoveel gebreken heeft dat je niet kan winnen.
Als er ook geen alternatief voor Biden wordt gepresenteerd mag je zeker klagen de Democraten een verkiezing hebben vergooid. Waarom zou dat niet klagens waardig zijn.

Het is alsof Koeman alleen maar spelers van Heracles selecteert dan alle poule wedstrijden verliest. En dat mensen het toch verdedigen, er was niemand anders. Als Koeman deze spelers selecteert zijn ze het beste. Niemand kon aan zien komen dat je ging verliezen met die Heracles spelers. Kijk naar de tegenstanders, Georgie heeft nog slechtere spelers :')
pi_214275752
Overigens lijkt vrijwel iedereen te vergeten dat het de DNC conventie is die uiteindelijk bepaald wie de kandidaat is voor de DNC en niemand anders.

Als de weerstand tegen Biden te groot word en de DNC conventie ziet er geen heil dan kan het een andere kandidaat benoemen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 juli 2024 @ 19:11:05 #185
862 Arcee
Look closer
pi_214275765
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Terwijl je weet dat hij zoveel gebreken heeft dat je niet kan winnen.
Vind jij.

Niemand weet of Biden wel of niet gaat winnen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214275804
Zou Biden eigenlijk in de problemen komen wanneer hij verkozen wordt en dan blijkt dat hij tóch Parkinson heeft?

Het is alweer een tijdje geleden dat ik The West Wing heb gekeken, maar dacht dat er ook een juridische component zat aan het verzwijgen van gezondheidsproblemen door een presidentskandidaat.
pi_214275825
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:15 schreef Lichtloper het volgende:
Zou Biden eigenlijk in de problemen komen wanneer hij verkozen wordt en dan blijkt dat hij tóch Parkinson heeft?

Het is alweer een tijdje geleden dat ik The West Wing heb gekeken, maar dacht dat er ook een juridische component zat aan het verzwijgen van gezondheidsproblemen door een presidentskandidaat.
Nee. Kandidaten hoeven geen enkele verklaring over hun medische historie of aandoeningen te geven voor zover ik weet.
pi_214275831
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens lijkt vrijwel iedereen te vergeten dat het de DNC conventie is die uiteindelijk bepaald wie de kandidaat is voor de DNC en niemand anders.

Als de weerstand tegen Biden te groot word en de DNC conventie ziet er geen heil dan kan het een andere kandidaat benoemen.
Biden heeft wel gewoon de primaries gewonnen natuurlijk. Het lijkt me sterk dat die kiesmannen op eigen houtje voor een andere kandidaat mogen stemmen.
pi_214275832
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:15 schreef Lichtloper het volgende:

Nee, want hij kan dat verzwijgen gewoon een official act noemen.
pi_214275851
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
_O-
pi_214275852
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:11 schreef Arcee het volgende:

[..]
Vind jij.

Niemand weet of Biden wel of niet gaat winnen.
Prima, wil je een wedje doen of Biden in 2025 de president is? Kratje bier ofzo. Uiteraard kan niemand de toekomst voorspellen. Je kunt wel een inschatting maken. Ik denk dat het véél waarschijnlijker is dat hij het niet gaat redden. Als Trump verslaan belangrijk is, kan je dat beter met een sterkere kandidaat. Dat wil trouwens niet zeggen dat Biden kansloos is, alleen dat het niet de beste poging is om Trump te stoppen.
pi_214275858
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij hoeft het helemaal niks te noemen, hij mag alles verzwijgen wat hij wil. Niemand kan hem verplichten om die informatie te geven en de wet zegt er niets over.

https://www.usa.gov/requirements-for-presidential-candidates

Bijkomend probleem is als men de wet zou willen veranderen dat een Grondwets wijziging zou betekenen, daarvoor zijn 2/3 meerderheden nodig in het Huis, de Senaat en door de Staten. Gaat hem dus niet worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2024 19:20:56 ]
pi_214275873
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Prima, wil je een wedje doen of Biden in 2025 de president is? Kratje bier ofzo. Uiteraard kan niemand de toekomst voorspellen. Je kunt wel een inschatting maken. Ik denk dat het véél waarschijnlijker is dat hij het niet gaat redden.
Die heb je nu al verloren aangezien een eventuele overdracht pas in januari is.
pi_214275885
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

Kan dat? De delegates hebben toch al verklaard voor Biden te stemmen? Is het mogelijk om op hun stem terug te komen? Zo ja, komt er dan een nieuwe verkiezingsronde onder de democraten om zo een kandidaat aan te wijzen?
pi_214275901
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kan dat? De delegates hebben toch al verklaard voor Biden te stemmen? Is het mogelijk om op hun stem terug te komen? Zo ja, komt er dan een nieuwe verkiezingsronde onder de democraten om zo een kandidaat aan te wijzen?
Nee, als er voor de conventie iets gebeurd dan zijn de poppen het dansen, maar de logica zou zijn dat Harris de stemmen krijgt. Na de conventie beslist de DNC.
pi_214275910
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja, dat kan in principe wel:

https://www.politico.com/(...)-convention-00167907

Kandidaten aanwijzen is de zaak van de partij en niemand anders, daar komt het in het kort op neer.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2024 19:27:00 ]
pi_214275913
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is je al een waslijst met namen gegeven.
Niemand boeit een waslijst aan namen. Nu al tig keer gevraagd wie, 1 of 2 namen, en waarom.

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om persoon X te noemen, de qualifications voor die persoon, wat ze bereikt hebben, waar ze voor staan, hoe dit aansluit bij een Biden en diens supporters en stemmers, etc.

Ook hoe ze met nog maar 4 weken te gaan een Biden kunnen overtuigen, wanneer dit zou moeten gebeuren, waarom deze persoon beter zou zijn dan Kamala en hij zijn endorsement aan die kandidaat zou geven.

Ook waarom hypothetisch scenario van het compleet uit de race stappen en nieuwe primaries te houden om de stemmers, en niet de delegates, een nieuwe kandidaat te laten kiezen, en hoe een timeline in dat geval in z'n werk zou gaan. En ook waarom dit minder risico zou zijn dan Biden z'n ding te laten doen.

Maar verder dan vage lijstjes met governors waar de meeste mensen geen idee van hebben wie het is, en stellen dat omdat iemand de draad kwijtraakt genoeg reden is om iemand als ongeschikt weg te zetten komt het steeds niet. En die leden uit het congress doen exact hetzelfde, geen van die lui roepen niets meer dan "hij moet stoppen, ik kan je genoeg kandidaten noemen".
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_214275916
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Prima, wil je een wedje doen of Biden in 2025 de president is? Kratje bier ofzo. Uiteraard kan niemand de toekomst voorspellen. Je kunt wel een inschatting maken. Ik denk dat het véél waarschijnlijker is dat hij het niet gaat redden. Als Trump verslaan belangrijk is, kan je dat beter met een sterkere kandidaat. Dat wil trouwens niet zeggen dat Biden kansloos is, alleen dat het niet de beste poging is om Trump te stoppen.
Even gekeken naar de odds op dit moment. Als je 100 euro inlegt op Biden krijg je 700 euro terug als hij wint. Als je 100 euro inlegt op Trump krijg je 162 euro terug :P

Ook grappig: Kamala Harris heeft dezelfde odds als Biden
pi_214275940
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:25 schreef Lichtloper het volgende:

Als je 100 euro inlegt op Trump krijg je 162 euro terug :P
Nee hoor, dan steelt Trump het.
pi_214276363
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:25 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Even gekeken naar de odds op dit moment. Als je 100 euro inlegt op Biden krijg je 700 euro terug als hij wint. Als je 100 euro inlegt op Trump krijg je 162 euro terug :P

Ook grappig: Kamala Harris heeft dezelfde odds als Biden
Qua dat aangaat kunnen mensen die zo rotsvast in Biden geloven goud geld verdienen. Ik bedoel is toch gratis geld dan, Biden is een goede kandidaat en je krijgt 7x je inleg.
Is een gok op niet Biden mogelijk? Kun je zien wat de odds daarvoor zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')