abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214275429
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zelf vind ik eigen plannen presenteren altijd sterker, maar ik snap dat afkeer van Trump nu een hele goede reden is om te gaan stemmen.
Biden presenteert toch ook gewoon plannen? Biden laat toch ook gewoon zien wat hij heeft gedaan?

Was je op iets anders van Biden gefocussed? Je moet wel meerdere dingen tegelijk kunnen volgen hoor. Anders zegt dat iets over je.
pi_214275441
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Trump heeft in deze discussie niks te zoeken, je gaat het ook niet over Macron hebben.
Trump heeft in deze discussie alles te zoeken, in tegenstelling tot Macron is hij degene die je krijgt als Biden of diens vervanger niet wint.
pi_214275447
twitter

Nu maar wachten op woedende reacties van Berniebros over dit verraad van Bernie.
pi_214275450
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:19 schreef OMG het volgende:

[..]
Je duikt hier om een reden nu op. Zoals al eerder gezegd, Biden is al jaren te oud, maar ik heb je hier aan het begin van primary season niet dezelfde ronde zien maken over hoe hij of uit de race moet stappen, of hoe andere dems zich verkiesbaar moeten stellen.
Waarom wil je doorgaan met het over mij maken. Ik ben niet relevant. Ik vond het toen vrij logisch dat er niemand tegen hem runde omdat ik niet wist hoeveel last Biden had van zijn ouderdom, toen schatte ik hem veel fitter in. Daarbij leeft het bij mij niet zo als er geen verkiezingen zijn. Als je het me had gevraagd had ik je toen ook al gezegd dat ik het jammer vond dat er niemand een poging waagde maar begrijpelijk. Met de huidige informatie is de zaak anders.

quote:
Waarom moet ik een punt voor Biden maken? Ik stel nu al keer op keer de vragen;
- wie dan?
- Waarom?
- Waarom is een ander op dit moment, of later, Biden vervangen iets wat minder risico op verliezen heeft dan in het verleden?
Ik heb die vragen toch al tig keer beantwoord. Wie maakt niet zoveel uit er zijn legio kandidaten. 300 miljoen Amerikanen. Waarom, omdat Biden geen kans maakt, bijvoorbeeld omdat hij vaak de draad kwijtraakt. Omdat Biden geen plan voor de toekomst presenteert. Waarom dit moment, omdat hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt nog goed campagne te voeren. Daarbij loopt de hele partij averij op met dit spel om Biden als kandidaat te behouden.

quote:
Maar keer op keer geef ook jij daar geen antwoord op. Vervolgens kom je met;
[..]
Maar ook hier staan alleen maar vagiteiten en geen concrete kandidaten of oplossingen waar je iets mee kunt of waarom die kandidaten of oplossingen beter uit zouden pakken dan Biden's cijfers nu aangeven.
Ik geef keer op keer antwoord, nog zon voorbeeld hoe je de realiteit ontkent. Ik heb concrete kandidaten genoemd. Waarom een frisser iemand goed kan uitpakken heb ik ook vaak benoemd, men wil vernieuwing, meer energie, beter in ideeen overbrengen. Niet dezelfde bagage etcetera etcetera.

quote:
Dus ja, ga alsjeblieft door, maar met details. Dit blijven toch telkens post waar je heel veel woorden gebruikt om uiteindelijk "Biden oud, ik wil iemand anders" te zeggen, maar nooit wie, wat, waarom, hoe, etc.
Waarom zou ik nou weer een gedetailleerd uitgewerkt plan maken van wie Biden moet vervangen :') Ik heb niet alle informatie die ik nodig heb, die is wel aanwezig binnen de democratische partij. Daarbij alsof zelfs als ik zo'n plan maak je het niet meteen zou afschieten. Daarbij het waarom heb ik echt al heel vaak uitgelegd. Je blijft gewoon herhalen dat ik dat niet doe.

Maar prima uitgewerkt plan van Lord-Ronddraai, zorg dat Biden aangeeft dat zijn gezondheid hem meer zorgen baart dan hij dacht. Dat omdat hij geen garanties kan geven voor hoe hij er over 3 jaar aan toe is hij terugtreed als presidentskandidaat. Dat hij heel graag deze strijd gestreden had maar het is aan de nieuwe generatie. Houd een open conventie kijk wie er uit de bus rolt. Ga met zijn allen achter die naam staan en profit.
Eventueel zou Biden in de race kunnen blijven maar toch oproepen voor een primary omdat hij geen twijfel wil laten bestaan dat hij geschikt is. Hij zegt het vervelend te vinden een nieuwe primary uit te roepen maar hij wil graag mandaat van de kiezer na alle ophef. Wint hij, zit hij gebakken allen gaan achter hem staan.
Ik kan uiteraard veel meer opties bedenken. Nogmaals ik weet dat dit zinloos is.

Blijft dat je geen argumenten voor Biden inbrengt. Behalve deze 1 Hij is nu kandidaat dus hij is de juiste kandidaat. 2 Hij heeft in het verleden dingen goed gedaan 3 Er is geen alternatief. Dat laatste klopt totaal niet ik linkte je al genoeg krantenartikelen met mogelijkheden.
pi_214275462
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou....Trump kan er niet heel goed tegen als men hem kritiek geeft. Anders was het wel bij 5 miljoen schadevergoeding gebleven die hij wegens de verkrachting aan E Jean Carroll moet betalen en was het niet verhoogd naar 90 miljoen omdat hij pisnijdig werd en doorging met haar te belasteren en beledigen.
Dat kan wel zo zijn maar ook Trump leert van zijn fouten. Kijk maar eens hoe hij deze campagne voert. Hij houd zijn rallys, zoekt de media nauwelijks op en daar blijft het bij.
Biden kan het gaan hebben over van alles en nog wat met betrekking tot Trump maar feit blijft dat het afgelopen debat teveel schade heeft aangericht. Wat Biden ook doet, dit valt simpelweg niet meer te repareren. Daar komt nog bij dat het vervelende voor Biden is dat hoe meer Biden in de media komt hoe groter de kans is dat er weer een uitglijder op beeld komt.
Het enige verstandige wat Biden kan doen is de eer aan zich zelf houden.
pi_214275465
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Je hoeft niet om 1 reden te kiezen voor een bepaalde kandidaat, het is heel normaal om daar verschillende argumenten bij te hebben. Als 1 van de twee kandidaten een gevaarlijke crimineel is lijkt me dat sowieso een valide argument om mee te nemen in je overweging of je gaat stemmen en op wie.
Natuurlijk maar het is geen argument waarom specifiek Biden de democratische kandidaat zou moeten zijn.
pi_214275485
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Biden presenteert toch ook gewoon plannen? Biden laat toch ook gewoon zien wat hij heeft gedaan?

Was je op iets anders van Biden gefocussed? Je moet wel meerdere dingen tegelijk kunnen volgen hoor. Anders zegt dat iets over je.
Ik zeg ook niet dat hij dat niet doet. Jij kwam met een post over vooral op Trump richten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214275486
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat kan wel zo zijn maar ook Trump leert van zijn fouten. Kijk maar eens hoe hij deze campagne voert. Hij houd zijn rallys, zoekt de media nauwelijks op en daar blijft het bij.
Biden kan het gaan hebben over van alles en nog wat met betrekking tot Trump maar feit blijft dat het afgelopen debat teveel schade heeft aangericht. Wat Biden ook doet, dit valt simpelweg niet meer te repareren. Daar komt nog bij dat het vervelende voor Biden is dat hoe meer Biden in de media komt hoe groter de kans is dat er weer een uitglijder op beeld komt.
Goh, Trump heeft al een uur geen tirade afgestoken en hij is gelijk Fonzie.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 18:44:01 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214275497
Het blijft gewoon bizar dom van de Democraten dat ze, Bidens leeftijd indachtig, Kamala Harris niet wat meer geprofileerd hebben de afgelopen vier jaar. Nu is echt de enige reden om op Biden te stemmen nog dat hij geen Trump is en mocht hij onverhoopt alsnog een tweede termijn krijgen gaat hij die natuurlijk niet meer kunnen afmaken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214275503
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:42 schreef Hanca het volgende:

vooral op Trump richten.
Nee hoor. Dat schreef ik niet.
pi_214275515
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Trump heeft in deze discussie alles te zoeken, in tegenstelling tot Macron is hij degene die je krijgt als Biden of diens vervanger niet wint.
Maar met de discussie of Biden vervangen moet worden heeft Trump niks te maken. Trump zijn nog grotere ongeschiktheid is geen argument voor Biden. Trump is namelijk zelfs ongeschikter dan een kleuter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214275533
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Goh, Trump heeft al een uur geen tirade afgestoken en hij is gelijk Fonzie.
Als Trump zijn luier twee uur droog houdt is de fanclub al zo trots als een pauw.
pi_214275538
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:44 schreef -XOR- het volgende:
Het blijft gewoon bizar dom van de Democraten dat ze, Bidens leeftijd indachtig, Kamala Harris niet wat meer geprofileerd hebben de afgelopen vier jaar. Nu is echt de enige reden om op Biden te stemmen nog dat hij geen Trump is.
Goede reden toch? Men kan beide presidenten en hun behaalde resultaten prima naast elkaar zetten.
pi_214275554
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Goede reden toch? Men kan beide presidenten en hun behaalde resultaten prima naast elkaar zetten.
Maar voor velen is het antwoord: beide ongeschikt, ik stem niet.

Daarbij gaat het argument "ik ben Trump niet" voor miljarden wereldburgers op.
pi_214275567
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:35 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Nu maar wachten op woedende reacties van Berniebros over dit verraad van Bernie.
Bernie moet zeggen wat hij denkt. Hij zit hier volledig naast. Ik kan wel gewoon kritisch kijken naar politici die ik toppers vind.

Omdat we hier graag op inhoud discussieren heb ik de column even gelezen

quote:
Mr. Biden may not be the ideal candidate, but he will be the candidate and should be the candidate. And with an effective campaign that speaks to the needs of working families, he will not only defeat Mr. Trump but beat him badly.
Zelfs in zijn endorsement geeft Bernie al aan dat Biden geen ideale kandidaat is. Waarom hij de kandidaat gaat zijn of waarom hij Trump dan dik gaat verslaan behoeft blijkbaar geen toelichting?

Bernie klaagt ook over de media, zoals al gezegd extreem zwak argument.
Bernie begint ook over Trump, maar Trump is niet relevant als argument waarom het specifiek Biden moet zijn.

Blijft over dat zelfs in zijn poging om uit te leggen waarom Biden het dan moet doen hij niet verder komt dan wijzen naar in het verleden behaalde resultaten. Qua dat aangaat lijkt hij het ook niet van harte te schrijven want hij begint met grote verschillen. Het probleem met Biden is ook niet zijn verleden of zijn resultaten het is zijn toekomst.
pi_214275573
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar voor velen is het antwoord: beide ongeschikt, ik stem niet.

Daarbij gaat het argument "ik ben Trump niet" voor miljarden wereldburgers op.
Maar dan mogen die mensen later ook niet klagen als Trump het land naar de tyfus helpt.
pi_214275579
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Of hij blijft uit de media omdat zijn mentale staat nog fragieler is dan die van Biden. Dat kan ook. Trump die zou leren van zijn fouten lijkt mij, gezien de afgelopen decennia nogal een vergezochte verklaring :D

Biden's probleem is beeldvorming en op dat vlak ben ik het met je eens, maar goed, ik ben geen Democraat, Amerikaan of wat dan ook en ik heb geen enkele invloed. De DNC conventie moet het verder maar uitzoeken hoe ze verder gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2024 18:54:58 ]
pi_214275597
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:52 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Maar dan mogen die mensen later ook niet klagen als Trump het land naar de tyfus helpt.
Onzin, niet stemmen is wat anders dan voor Trump stemmen.
pi_214275611
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Of hij blijft uit de media omdat zijn mentale staat nog fragieler is dan die van Biden. Dat kan ook. Trump die zou leren van zijn fouten lijkt mij, gezien de afgelopen decennia nogal een vergezochte verklaring :D
Waarom zou je de media opzoeken als je tegenstander aan het blunderen is en ver achter staat? Trump in de media voegt helemaal niets toe, sterker nog dan loopt hij het risico dat de verkiezingen weer over hem gaan.
Trump moet lekker chillen op Marolago, paar potjes golfen en af en toe een rally en hij is president.
pi_214275612
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de praktijk vaak niet. Mag je van alles van vinden verder maar het is nu eenmaal een heel beperkt systeem in de VS.
pi_214275621
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Feit is dat je kan kiezen uit twee opties en dat 1 van de 2 president wordt. Hoe je die keuze invult moet je zelf weten, maar draag er dan ook wel de consequenties van in plaats van te jammeren dat je liever een andere optie had gehad.
pi_214275632
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:52 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Men onderschat hier de impopulariteit van het GOP beleid. Het SC en hun corruptie en het afschieten van Roe vs Wade heeft veel mensen kwaad gemaakt. Die kruipen desnoods door een met glassplinters bestrooide latrine om daar maar tegen te stemmen. Is Biden oud? Zal ze een rotzorg zijn.
pi_214275638
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom wil je doorgaan met het over mij maken. Ik ben niet relevant. Ik vond het toen vrij logisch dat er niemand tegen hem runde omdat ik niet wist hoeveel last Biden had van zijn ouderdom, toen schatte ik hem veel fitter in. Daarbij leeft het bij mij niet zo als er geen verkiezingen zijn. Als je het me had gevraagd had ik je toen ook al gezegd dat ik het jammer vond dat er niemand een poging waagde maar begrijpelijk. Met de huidige informatie is de zaak anders.
[..]
Ik heb die vragen toch al tig keer beantwoord. Wie maakt niet zoveel uit er zijn legio kandidaten. 300 miljoen Amerikanen. Waarom, omdat Biden geen kans maakt, bijvoorbeeld omdat hij vaak de draad kwijtraakt. Omdat Biden geen plan voor de toekomst presenteert. Waarom dit moment, omdat hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt nog goed campagne te voeren. Daarbij loopt de hele partij averij op met dit spel om Biden als kandidaat te behouden.
[..]
Ik geef keer op keer antwoord, nog zon voorbeeld hoe je de realiteit ontkent. Ik heb concrete kandidaten genoemd. Waarom een frisser iemand goed kan uitpakken heb ik ook vaak benoemd, men wil vernieuwing, meer energie, beter in ideeen overbrengen. Niet dezelfde bagage etcetera etcetera.
[..]
Waarom zou ik nou weer een gedetailleerd uitgewerkt plan maken van wie Biden moet vervangen :') Ik heb niet alle informatie die ik nodig heb, die is wel aanwezig binnen de democratische partij. Daarbij alsof zelfs als ik zo'n plan maak je het niet meteen zou afschieten. Daarbij het waarom heb ik echt al heel vaak uitgelegd. Je blijft gewoon herhalen dat ik dat niet doe.

Maar prima uitgewerkt plan van Lord-Ronddraai, zorg dat Biden aangeeft dat zijn gezondheid hem meer zorgen baart dan hij dacht. Dat omdat hij geen garanties kan geven voor hoe hij er over 3 jaar aan toe is hij terugtreed als presidentskandidaat. Dat hij heel graag deze strijd gestreden had maar het is aan de nieuwe generatie. Houd een open conventie kijk wie er uit de bus rolt. Ga met zijn allen achter die naam staan en profit.
Eventueel zou Biden in de race kunnen blijven maar toch oproepen voor een primary omdat hij geen twijfel wil laten bestaan dat hij geschikt is. Hij zegt het vervelend te vinden een nieuwe primary uit te roepen maar hij wil graag mandaat van de kiezer na alle ophef. Wint hij, zit hij gebakken allen gaan achter hem staan.
Ik kan uiteraard veel meer opties bedenken. Nogmaals ik weet dat dit zinloos is.

Blijft dat je geen argumenten voor Biden inbrengt. Behalve deze 1 Hij is nu kandidaat dus hij is de juiste kandidaat. 2 Hij heeft in het verleden dingen goed gedaan 3 Er is geen alternatief. Dat laatste klopt totaal niet ik linkte je al genoeg krantenartikelen met mogelijkheden.
Derde keer dat je m'n punt bevestigd. Geen details, niks, vooral stellen dat je al iets gezegd hebt, maar nergens noemen wat. Wederom geen naam. "Een frisser iemand kan goed uitpakken" is eerder een enorme gok, en wederom, het vervangen van iemand heeft nog nooit goed uitgepakt in je voorstel van een open primary / convention.

Stellen dat de draad kwijtraken hem ongeschikt maakt is ook enorm zwak, dat doet hij al jaren. Die gast spreekt al jaren als een typische grandpa, wat dat hele "maar toen had ik niet alle informatie" ook zo'n suf argument maakt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_214275655
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Feit is dat je kan kiezen uit twee opties en dat 1 van de 2 president wordt. Hoe je die keuze invult moet je zelf weten, maar draag er dan ook wel de consequenties van in plaats van te jammeren dat je liever een andere optie had gehad.
Je kunt kiezen tussen 5 opties, dacht ik. Ik zou misschien wel op de beste andere stemmen, als die tenminste redelijk is. En ik heb best begrip voor mensen die niet op een ongeschikte kandidaat willen stemmen, ook als de andere misschien nog ongeschikter is.
pi_214275663
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Men onderschat hier de impopulariteit van het GOP beleid. Het SC en hun corruptie en het afschieten van Roe vs Wade heeft veel mensen kwaad gemaakt. Die kruipen desnoods door een met glassplinters bestrooide latrine om daar maar tegen te stemmen. Is Biden oud? Zal ze een rotzorg zijn.
En hoe is dit een argument voor Biden?

Maar sowieso lijkt dit niet waar, gezien de peilingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')