abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214274122
Maar goed, blijkbaar zitten hier meer mensen die het prima vinden als Trump wint dan ik dacht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214274157
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die hebben nee gezegd omdat Biden koppig blijft zitten en ze niet aan zijn stoelpoten willen zagen, als Biden zijn stoel afstaat krijg je heel wat anders. En dat weet jij ook heel goed, waarom post je dit dan?
Maar door niet aan Biden's stoelpoten te zagen kiezen ze dus tegen het landsbelang. En dat maakt ze ongeschikt voor president. Die moet tenslotte ook vervelende beslissingen kunnen en durven nemen.
pi_214274168
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar door niet aan Biden's stoelpoten te zagen kiezen ze dus tegen het landsbelang. En dat maakt ze ongeschikt voor president. Die moet tenslotte ook vervelende beslissingen kunnen en durven nemen.
Onzin, dat weet je heel goed. Want zolang Biden niet zelf opgeeft kunnen ze wettelijk zijn plek niet eens innemen en zouden ze dus alleen de kans op de winst van Trump nog groter (als dat al kan) maken.

Jij bent je echt in allemaal bochten aan het wringen om te verdedigen dat de Democraten bewust de verkiezingen verliezen door de koppigheid en het grote ego van Biden en ik snap daar helemaal niks van.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214274217
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:02 schreef Arcee het volgende:
Dit topic:

- Biden is te oud
- Ja, maar hij kan Trump verslaan.
- Nietes
- Welles

Repeat tot 5 november.
Dit topic laat in uiterst kleine vorm de heftigheid zien tussen de voor en tegenstanders van de Biden discussie. :) Extrapoleer en trek deze onrust en paniek door naar landelijke Amerikaanse schaal en voila, Trump wint.
De enige echte.
pi_214274238
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Buttigieg, Harris en Obama hebben al nee gezegd. Kom eens met een kandidaat.
Wie je graag zou willen zien. Ik ben voor de stemmer laten kiezen. Ze hebben ook nee gezegd voor de huidige ontwikkelingen. Mocht er een open primary komen betwijfel ik of ze niet meedoen. Daarbij Harris heeft nee gezegd? Waarom wil ze dan nog vice president zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:30 schreef OMG het volgende:

[..]
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt van m'n vorige post.
Grappig dat je denkt iets te bewijzen. Ja je bewijst wat ik zeg. Prachtig voor iedereen te lezen.

quote:
Bij Biden ook niet. Ja, dat debat was een debacle, maar oud was hij al, dus al dat gezeur dat dit hem NU ongeschikt maakt is echt een lachwekkend achterlijk excuus. Dat was hij aan het begin van de primaries en zijn presidentschap ook al.

Om mezelf, en Ulx, nog een keer te herhalen, waar was iedereen toen?
Er zijn legio redenen die ik uitgebreid uit de boeken heb gedaan. De hele tijd krampachtig doen alsof het om dat debat gaat :')
Waar was ik toen? Totaal irrelevant waar ik was. Exemplarisch hoe je geen enkel steekhoudend argument voor Biden kunt maken. Verder dan een beetje jiijbakken en de realiteit ontkennen komt het niet.

Serieus dat je vol kunt houden dat er geen opties. Dat je niet snapt hoe dom dat overkomt.
https://www.aljazeera.com(...)-president-joe-biden

https://www.politico.com/(...)placement-pros-cons/

https://www.nytimes.com/a(...)-newsom-whitmer.html

https://www.bbc.com/news/articles/c80ekdwk9zro

https://www.washingtonpos(...)tions-replace-biden/

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-vervangen-a4858859

https://www.trouw.nl/buit(...)s-mogelijk~b6879c67/

Moet ik nog doorgaan? Benieuwd hoe lang het duurt voordat we weer op het punt zijn dat er niemand anders is.
pi_214274350
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:47 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dit topic laat in uiterst kleine vorm de heftigheid zien tussen de voor en tegenstanders van de Biden discussie. :) Extrapoleer en trek deze onrust en paniek door naar landelijke Amerikaanse schaal en voila, Trump wint.

Het is me wel veel duidelijker geworden hoe Trump zijn stemmen binnen haalt. Veel mensen zitten gewoon echt graag volledig op hun team hun kandidaat. Dan duwen ze graag alle informatie weg die iets tegen hun wereldbeeld inbrengt.
pi_214274376
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin, dat weet je heel goed. Want zolang Biden niet zelf opgeeft kunnen ze wettelijk zijn plek niet eens innemen en zouden ze dus alleen de kans op de winst van Trump nog groter (als dat al kan) maken.

Harris kan gewoon roepen dat Biden weg moet, dat hij totaal ongeschikt is, dat ze het beter kan. Dat is geen enkel probleem. Op een gegeven moment wordt de druk zo enorm groot dat Biden wel moet opgeven.

Doet hij dat voor de conventie dan kiezen zijn electors maar iemand anders. Dan krijg je wel een partij heibel in de tent. Na de conventie mag de DNC iemand aanwijzen. Zoiets gebeurde in 1972 toen de running mate van McGovern, Thomas Eagleton, terugtrad omdat hij ooit bij een psychiater was geweest.

Het geeft alleen niet echt een stabiel signaal naar de kiezers en het is een garantie op verlies.
pi_214274404
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is me wel veel duidelijker geworden hoe Trump zijn stemmen binnen haalt. Veel mensen zitten gewoon echt graag volledig op hun team hun kandidaat. Dan duwen ze graag alle informatie weg die iets tegen hun wereldbeeld inbrengt.
Ja, wat je bij Trump ziet, zie je nu exact hetzelfde bij Biden in dit topic. Bijzonder dat je als Nederlander zo diep in de cult van een Amerikaanse presidentskandidaat kunt zitten dat je de feiten uit het oog verliest. En blijkbaar kan dat inderdaad aan beide kanten.
pi_214274413
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij bent je echt in allemaal bochten aan het wringen om te verdedigen dat de Democraten bewust de verkiezingen verliezen door de koppigheid en het grote ego van Biden en ik snap daar helemaal niks van.
Dat punt dat Biden zelf moet opstappen word onderbelicht. De 25th kan volgens mij wel ingezet worden maar zou Kamala Harris het lef hebben om dat te doen en zullen er genoeg democraten zijn die hier in mee willen gaan? Het is wel de nucleaire optie die als ik Harris was serieus zou overwegen.
pi_214274425
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, wat je bij Trump ziet, zie je nu exact hetzelfde bij Biden in dit topic. Bijzonder dat je als Nederlander zo diep in de cult van een Amerikaanse presidentskandidaat kunt zitten dat je de feiten uit het oog verliest. En blijkbaar kan dat inderdaad aan beide kanten.
Wat zijn 'de feiten' dan? Biden is oud en verhaspelt af en toe zinnen?
pi_214274464
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat zijn 'de feiten' dan? Biden is oud en verhaspelt af en toe zinnen?
En de rest, maar dat negeer jij. Is je inmiddels al een miljoen keer verteld, lees maar terug.
pi_214274502
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
En de rest, maar dat negeer jij. Is je inmiddels al een miljoen keer verteld, lees maar terug.
Dus 'de rest' is net zoiets als 'de betere kandidaat'. Die hoeft niet benoemd te worden?

Geef gewoon een aantal punten die Biden ongeschikt maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2024 17:07:43 ]
pi_214274545
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus 'de rest' is net zoiets als 'de betere kandidaat'. Die hoeft niet benoemd te worden?

Geef gewoon een aantal punten wat Biden ongeschikt maakt.
Het zou wel fijn zijn om een president te hebben die ook na 8 uur ’s’avonds bereikbaar is. Een president die persconferenties kan geven zelfs met een vijandige pers tegenover hem en een president die zelfstandig een podium kan afstappen.
Eigenlijk heel basale dingen waar deze clown nu zowat een applausje voor krijgt als het lukt lol.
pi_214274556
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:09 schreef Chivaz het volgende:

een president die zelfstandig een podium kan afstappen.

Dus Franklin Roosevelt was ongeschikt?
pi_214274567
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus Franklin Roosevelt was ongeschikt?
Was die ook dementerend?
pi_214274574
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het zou wel fijn zijn om een president te hebben die ook na 8 uur ’s’avonds bereikbaar is. Een president die persconferenties kan geven zelfs met een vijandige pers tegenover hem en een president die zelfstandig een podium kan afstappen.
Ach, Roosevelt kreeg zelfs een derde termijn.
pi_214274575
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Was die ook dementerend?
Hij zat in een rolstoel.
pi_214274579
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Geef gewoon een aantal punten die Biden ongeschikt maken.
Wat hier al een miljoen keer is gezegd:

- Biden is 2 weken lang moe van een op zich nog vrij rustige reis door Europa óf net zo erg: Biden weet niet meer wat hij die week daarvoor heeft gedaan. Het is één van beide en beide maakt hem al ongeschikt.
- Biden vergeet zeer regelmatig, ongeveer een kwart van de tijd, met wat voor zin hij begonnen is en begint dan over totaal wat anders te raaskallen.
- Biden kan niet lang zonder slaap en scherp blijven, iets wat essentieel is voor een opperbevelhebber.

Alle 3 zouden los al een reden zijn om hem niet te nomineren, samen maakt het hem 100% ongeschikt.
pi_214274630
Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald: de felle kritiek op Biden heeft vooral betrekking op zijn geschiktheid als kandidaat tegenover Trump, niet als huidig of toekomstig President. Het 25ste amendment is helemaal niet aan de orde, tenzij je het hebt over een hypothetisch scenario over drie of vier jaar. Maar goed, zelfs de Amerikaanse pers maakt die sprong met behoorlijk wat nonchalance.
pi_214274638
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij zat in een rolstoel.
Roosevelt had polio idd, liep eerst nog met beugels, maar uiteindelijk moest ie per rolstoel verplaatst worden
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_214274671
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat hier al een miljoen keer is gezegd:

- Biden vergeet zeer regelmatig, ongeveer een kwart van de tijd, met wat voor zin hij begonnen is en begint dan over totaal wat anders te raaskallen.
Hier heeft Trump ook last van. Die begint over elektrische boten, haaien en executie. Of over Hannibal Lecter

quote:
- Biden kan niet lang zonder slaap en scherp blijven, iets wat essentieel is voor een opperbevelhebber.
Trump viel in slaap tijdens zijn eigen proces. Het enige gunstige voor hem is dat er geen video's en foto's van zijn.
pi_214274674
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij zat in een rolstoel.
Kennedy was lichamelijk ook niet gezond. Ik vind dat ook niet zo relevant, het gaat om het geestelijke aspect en daar heb ik en miljoenen Amerikanen serieuze twijfels overs.
pi_214274675
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Er zijn legio redenen die ik uitgebreid uit de boeken heb gedaan. De hele tijd krampachtig doen alsof het om dat debat gaat :')
Waar was ik toen? Totaal irrelevant waar ik was.
Je duikt hier om een reden nu op. Zoals al eerder gezegd, Biden is al jaren te oud, maar ik heb je hier aan het begin van primary season niet dezelfde ronde zien maken over hoe hij of uit de race moet stappen, of hoe andere dems zich verkiesbaar moeten stellen.

quote:
Exemplarisch hoe je geen enkel steekhoudend argument voor Biden kunt maken. Verder dan een beetje jiijbakken en de realiteit ontkennen komt het niet.
Waarom moet ik een punt voor Biden maken? Ik stel nu al keer op keer de vragen;
- wie dan?
- Waarom?
- Waarom is een ander op dit moment, of later, Biden vervangen iets wat minder risico op verliezen heeft dan in het verleden?

Maar keer op keer geef ook jij daar geen antwoord op. Vervolgens kom je met;

quote:
Maar ook hier staan alleen maar vagiteiten en geen concrete kandidaten of oplossingen waar je iets mee kunt of waarom die kandidaten of oplossingen beter uit zouden pakken dan Biden's cijfers nu aangeven.

Dus ja, ga alsjeblieft door, maar met details. Dit blijven toch telkens post waar je heel veel woorden gebruikt om uiteindelijk "Biden oud, ik wil iemand anders" te zeggen, maar nooit wie, wat, waarom, hoe, etc.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_214274677
Die eerste twee vind ik niet zo relevant. Geen probleem als hij een secretaresse heeft die een agenda bijhoudt. En dat heeft hij. Over dat verkeerde woorden kiezen, ach, hij verbetert zichzelf wel steeds, dus wat zegt het nou? Als hij een Trumpje zou gaan doen en blijven raaskallen over vliegvelden in de onafhankelijkheidsoorlog en Hannibal Lecter en Tim Apple en zo heb je een punt, maar ik zie dat niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:11 schreef Hanca het volgende:
Is de VS nu in oorlog?
pi_214274687
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:16 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald: de felle kritiek op Biden heeft vooral betrekking op zijn geschiktheid als kandidaat tegenover Trump, niet als huidig of toekomstig President. Het 25ste amendment is helemaal niet aan de orde, tenzij je het hebt over een hypothetisch scenario over drie of vier jaar. Maar goed, zelfs de Amerikaanse pers maakt die sprong met behoorlijk wat nonchalance.
Idd, Biden moet natuurlijk gewoon zijn termijn afmaken (of hij moet in een maand of 2 wel heel hard aftakelen, maar op dit moment iig niet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')