SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het is anders een vrij eenvoudige vraag/stelling:quote:Op woensdag 15 november 2023 14:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is wel moeilijk discussieren als we moeten raden waarom jij dit vraagt of vindt.Maar als je per se wilt weten waarom ik het vraag. Nou, omdat ik benieuwd ben naar een antwoord.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:39 schreef Cpt.Crow het volgende:
Dus kunnen we stellen dat de gemiddelde Gazaan het leven onder Hamas beschouwt als het leven in vrijheid?![]()
![]()
Heb je gekregen. Leg uit hoe je tot deze statement komt.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:49 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het is anders een vrij eenvoudige vraag/stelling:
[..]
Maar als je per se wilt weten waarom ik het vraag. Nou, omdat ik benieuwd ben naar een antwoord.![]()
De context was, allemaal terug te lezen op pagina 12 van het vorige topic, dat alleen Hamas uitroeien geen oplossing is. Mjn reactie daarop, zoals ook gewoon terug te lezen is:quote:Op woensdag 15 november 2023 14:56 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Heb je gekregen. Leg uit hoe je tot deze statement komt.Dus, nogmaals, als Israel op dit moment een bezettingsmacht is, kunnen we het leven onder Hamas voor de gemiddelde Gazaan dan beschouwen als het leven in vrijheid?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:27 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Klopt maar dat is niet alleen de taak of verantwoordelijkheid van Israel. Het zegt wat mij betreft genoeg dat ze Israel een bezettingsmacht noemen. M.a.w. het leven onder Hamas moeten we blijkbaar beschouwen als het leven in vrijheid.![]()
Dit statementquote:Op woensdag 15 november 2023 14:56 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Heb je gekregen. Leg uit hoe je tot deze statement komt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hamas noemt Isral een bezettingsmacht. Daaruit kan je denk ik niks concluderen over de emotie van de inwoners (of 't deel van de niet Hamas sympathisanten)quote:Op woensdag 15 november 2023 15:07 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
De context was, allemaal terug te lezen op pagina 12 van het vorige topic, dat alleen Hamas uitroeien geen oplossing is. Mjn reactie daarop, zoals ook gewoon terug te lezen is:
[..]
Dus, nogmaals, als Israel op dit moment een bezettingsmacht is, kunnen we het leven onder Hamas voor de gemiddelde Gazaan dan beschouwen als het leven in vrijheid?
Verder moeten we natuurlijk geen enkele uitspraak, dreigement of belofte van Hamas serieus nemen. Dus ook niet over die besettingsmacht. Het is een totaal onbetrouwbare partij die in staat is om weerloze mensen op beestachtige wijze te vermoorden en het liefst een heel volk uitroeit.![]()
De definitie van vrijheid en leven in vrijheid is wel een boeiende en relevante
De duiding ervan is nogal verschillend van zwartgallige sharia overal Hamas style tot Nederland 2.0 en van alle land strikt voor je eigen bevolking willen en de Joden uitmoorden tot een samenleving in een land waar meerdere partijen samenleven
En alle grijstinten ertussenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Fair enough. Maar het is niet alleen Hamas die Israel een bezettingsmacht noemt. Je ziet en hoort het bij demonstraties ('Free Palestina!') in bijvoorbeeld Europa. Daarmee roepen ze niet op tot de vernietiging of verdrijving van Hamas. Sterker nog, men roept desnoods letterlijk op tot de vernietiging van Israel. Stel dat het zou lukken om Israel te vernietigen en Hamas blijft bestaan, zou Palestina dan bevrijd zijn?quote:Op woensdag 15 november 2023 15:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas noemt Isral een bezettingsmacht. Daaruit kan je denk ik niks concluderen over de emotie van de inwoners (of 't deel van de niet Hamas sympathisanten)
Verder moeten we natuurlijk geen enkele uitspraak, dreigement of belofte van Hamas serieus nemen. Dus ook niet over die besettingsmacht. Het is een totaal onbetrouwbare partij die in staat is om weerloze mensen op beestachtige wijze te vermoorden en het liefst een heel volk uitroeit.![]()
Zou het kunnen zijn dat die mensen die "free Palestina" scanderen willen zien dat Isral de blokkade opheft en de Palestijn zelf over Gaza kan regeren? In dat geval blijft Isral bestaan zoals 't nu is en wordt er niemand vernietigd. (De West Bank negeer ik even want dat maakt het nog ingewikkelder)quote:Op woensdag 15 november 2023 15:21 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Fair enough. Maar het is niet alleen Hamas die Israel een bezettingsmacht noemt. Je ziet en hoort het bij demonstraties ('Free Palestina!') in bijvoorbeeld Europa. Daarmee roepen ze niet op tot de vernietiging of verdrijving van Hamas. Sterker nog, men roept desnoods letterlijk op tot de vernietiging van Israel. Stel dat het zou lukken om Israel te vernietigen en Hamas blijft bestaan, zou Palestina dan bevrijd zijn?
Het oude Palestine in ere herstellen lijkt me een beetje dwaas, daar doelt toch niemand op? Correct me if Im wrong![]()
Nee dat zou wel heel morbide zijn idd, want we weten wat het handvest van Hamas zegt, dat wordt een etnische zuivering van joden, christenen, athesten en ook zeker alles wat niet hetero is. Daar ga je in West Europa toch niet voor propageren, zeker niet gezien het bloeddorstig sadistische terreur dat Hamas heeft laten zien.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou het kunnen zijn dat die mensen die "free Palestina" scanderen willen zien dat Isral de blokkade opheft en de Palestijn zelf over Gaza kan regeren? In dat geval blijft Isral bestaan zoals 't nu is en wordt er niemand vernietigd. (De West Bank negeer ik even want dat maakt het nog ingewikkelder)
Het oude Palestine in ere herstellen lijkt me een beetje dwaas, daar doelt toch niemand op? Correct me if Im wrong
Nee, ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen in dit gecultiveerde en vredelievende West Europa.got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Ik vraag me wel af of de mensen die “free Palestine” roepen om een vrij Palestina met of zonder Hamas aan het roer. Dat maakt wel een verschilletje.![]()
Nja, op dit moment zijn er twee strijdende partijen, Hamas en het IDF, en kennelijk gaan onze demonstranten om die strijd de straat op, en aangezien IDF niet strijdt voor een vrij Palestina mag je de rest zelf invullen. Moet lukkenquote:Op woensdag 15 november 2023 15:38 schreef Scorpie het volgende:
Ik vraag me wel af of de mensen die “free Palestine” roepen om een vrij Palestina met of zonder Hamas aan het roer. Dat maakt wel een verschilletje.
got me a movie, I want you to know
Er lopen wel wat agressieve gekkies tussen, maar ik heb nog geen redenen gezien om aan te nemen dat die andere demonstranten voor moordzuchtige terroristen zijn. Jij?quote:Op woensdag 15 november 2023 15:38 schreef Scorpie het volgende:
Ik vraag me wel af of de mensen die “free Palestine” roepen om een vrij Palestina met of zonder Hamas aan het roer. Dat maakt wel een verschilletje.![]()
Helaas wil men binnen bepaalde kringen in het Westen, die dingen verklaren aan de hand van externe factoren. Zij zien dus het geweld en het ideologische gedachtegoed van een groepering als Hamas, slechts als een resultaat van onderdrukking. Haal die onderdrukking (Isral) weg en ze zijn eigenlijk net zoals jij en ik.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee dat zou wel heel morbide zijn idd, want we weten wat het handvest van Hamas zegt, dat wordt een etnische zuivering van joden, christenen, athesten en ook zeker alles wat niet hetero is. Daar ga je in West Europa toch niet voor propageren, zeker niet gezien het bloeddorstig sadistische terreur dat Hamas heeft laten zien.
Nee, ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen in dit gecultiveerde en vredelievende West Europa.
Daarom hebben we ook talloze artikelen in de media gezien de afgelopen weken waar wordt gesteld door vermeende 'experts' (lees: activisten vanuit de academische wereld) dat we het terrorisme uiteraard moeten afkeuren, maar tevens 'begrijpen' en dat er 'context' nodig is.
Dit was ook het letterlijke verhaal van iemand die recent bij Op. Die stelde doodleuk dat Hamas eigenlijk gewoon een groep 'getraumatiseerde' mensen betreft. En weer een ander in NRC en het Parool was het volgens mij, beschreef Hamas als een beweging die ook een sociale en politiek tak had en alleen de militante tak was wat gewelddadig._!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
nou dat veranderd de zaakquote:
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Een aanzienlijk deel steunt Hamas. We hebben inmiddels talloze videos gezien, voornamelijk vanuit Islamitische kringen, van mensen die weigeren Hamas af te keuren of gewoon zeggen dat het 'verzet' is. Isral zou het probleem zijn, niet Hamas.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er lopen wel wat agressieve gekkies tussen, maar ik heb nog geen redenen gezien om aan te nemen dat die andere demonstranten voor moordzuchtige terroristen zijn. Jij?
Er waren natuurlijk ook die twee mannen in Londen was het dacht ik, die met een bord stond dat kritisch was op Hamas, nou, binnen een minuut hadden die een heel groepje achter zich aan. Dat is niet zonder reden.
En nee, echt niet iedereen zal zo zijn, maar het is wel een te groot deel dat wel zo is. En dan heb ik het nog niet eens over degenen die de verschrikkelijke slachtpartijen van 7 oktober, echt aan het vieren waren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Men vergoelijkt de aanval van Hamas op kinderen en protesteert tegen de IDF. Dus de kant die men wil zien winnen is redelijk duidelijk.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er lopen wel wat agressieve gekkies tussen, maar ik heb nog geen redenen gezien om aan te nemen dat die andere demonstranten voor moordzuchtige terroristen zijn. Jij?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Zaterdag in Zwolle riepen ze openlijk op dat Hamas Tel Aviv veroverde dus ik zou inzetten op "met" in dat geval.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:38 schreef Scorpie het volgende:
Ah ja, nou in dat opzicht hoop ik dan ook dat er eindelijk wat begrip komt voor de nazi's, zeker nu we zien dat het probleem gewoon bij de Joden lag. nee duidelijk, en dank voor deze uiteenzetting, ik voel mij een stuk humaner nu, en het fijne is, dat ik nu ook begrijp dat je vingertjes van een zesjarig meisje afknipt voor je haar zo gruwelijk verkracht dat haar bekken verbrijzelt.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helaas wil men binnen bepaalde kringen in het Westen, die dingen verklaren aan de hand van externe factoren. Zij zien dus het geweld en het ideologische gedachtegoed van een groepering als Hamas, slechts als een resultaat van onderdrukking. Haal die onderdrukking (Isral) weg en ze zijn eigenlijk net zoals jij en ik.
Daarom hebben we ook talloze artikelen in de media gezien de afgelopen weken waar wordt gesteld door vermeende 'experts' (lees: activisten vanuit de academische wereld) dat we het terrorisme uiteraard moeten afkeuren, maar tevens 'begrijpen' en dat er 'context' nodig is.
Dit was ook het letterlijke verhaal van iemand die recent bij Op. Die stelde doodleuk dat Hamas eigenlijk gewoon een groep 'getraumatiseerde' mensen betreft. En weer een ander in NRC en het Parool was het volgens mij, beschreef Hamas als een beweging die ook een sociale en politiek tak had en alleen de militante tak was wat gewelddadig._!
Graag ook deze duiding aangaande andere pedofielen, want die snap ik helaas nog niet helemaal, maar daar valt natuurlijk ook genoeg te nuanceren en te duiden.got me a movie, I want you to know
Ik zag ze anders niet enkele uren nadat de eerste berichten naar buiten kwamen over de aanval van Hamas deze actie op straat veroordelen.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er lopen wel wat agressieve gekkies tussen, maar ik heb nog geen redenen gezien om aan te nemen dat die andere demonstranten voor moordzuchtige terroristen zijn. Jij?
Wat ik wel zag was “het zat eraan te komen”, “dit is een conflict wat langer loopt”, “ergens is de aanval te begrijpen” van een hele hoop mensen.
Het zijn dan ook Pro-Palestina demonstraties h, geen “we zijn tegen Hamas en voor een vrij Palestina” demonstratie.![]()
ik ben ook gewoon binnen geblevenquote:Op woensdag 15 november 2023 15:59 schreef Scorpie het volgende:
Ik zag ze anders niet enkele uren nadat de eerste berichten naar buiten kwamen over de aanval van Hamas deze actie op straat veroordelen.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Die hielp en wilde het onverbeterlijke Hamas met haar aanlokkelijke Kalifaat gedachte aan het roer hebben.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:34 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Ja, dat zien en vinden wij. Maar hoe denkt de gemiddelde Gazaan daarover?
Achteraf dan wat anders - zo ja - met doen alsof vinden of wegduiken, maakt die keuze niet anders.Ik denk zelf dat ze dat ook zo vinden. Niet iedereen zonder inzicht elders, ervaart "vrijheid" als iets dat ook te hanteren is. Bij veel mensen stopt vrijheid op de helft bij doen wat "ik" wil en niet om de ander dat ook te (ver)gunnen.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:39 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Dus kunnen we stellen dat de gemiddelde Gazaan het leven onder Hamas beschouwt als het leven in vrijheid?
Ik hoorde een Ossie wel's zeggen dat het voor de muur beter was omdat mensen aardig wisten waar ze aan toe waren. Jaeren later, nu Putin, die idem zegt dat niet alle landen de waarden van Westers denken (willen) ambieren. Wat de inwoners denken doet hier duidelijk niet ter zake.
Wel iets om - ook ik zelf - over na te denken. Dat een eigen zienswijze omtrent vrijheden niet perse die van de ander is. Dat men in vrijheid kan kiezen voor de eigen onderdrukking is iets dan een ander 'graag' opgelegd krijgt (en daarmee dus geen verantwoordelijkheid draagt voor de eigen invulling).
Veel is te begrijpen en toe te lichten met wat 101-psychologie van het menszijn.
In mijn omgeving kom ik mensen tegen die 'onbewust' kiezen voor het over zichzelf afgeroepen slachtofferschap. Niet dat zij daar direct "schuld" in hebben, daarvoor is het ontstaan van situaties meervoudig complex.
Dat gezegd hebbend, maakt niets dat iemand dan maar terreur naar anderen gaat uitvoeren, mensen gaat ontvoeren, bruteren en daders ermee wegkomen.
Dan is het wmb eerst slaan met dat de kop indrukken voordat er andere mogelijkheden ontstaan om tot een rede(n) te komen.
Isral, ernstig aangedaan, verdiend meer dan een compliment hoe zij de boel poogt aan te pakken en zelfs bereid blijkt om medische zorgvoorzieningen in te brengen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ben wel blij dat we een Isral expert in ons midden hebben. Is er nog een beetje uitgaansleven in Tel Aviv?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:37 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Welke Westerse normen en waarden gap? Hun normen en waarden zijn niet gelijk aan de jouwe. Integendeel, ze staan dichter tot de Islamitische als je kijkt naar hun religieuze waarden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik heb blijkbaar onvoldoende demonstranten gehoordquote:Op woensdag 15 november 2023 15:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Men vergoelijkt de aanval van Hamas op kinderen en protesteert tegen de IDF. Dus de kant die men wil zien winnen is redelijk duidelijk.
Laat ik het bij mezelf houden. Ik ben tegen terrorisme, tegen Hamas, Hamas mag helemaal kapot en vooral een langzame pijnlijke dood sterven (voor wie wil; jup ik ben hypocriet inderdaad). Ik ben theoretisch voor vrijheid en dus voor een Palestina (voor dit nomadenvolk, zonder Hamas, zonder dreiging naar andere landen etc). Twee landen naast elkaar leven.
Ik zie een Israel die dat niet wil en daar heb ik moeite mee![]()
Echt niet?quote:Op woensdag 15 november 2023 15:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kunt toch wel zien wie (vermoedelijk) de moslims zijn? Je kunt ervan uitgaan dat die Hamas graag aan het roer willen zien, hoewel hun primaire doel niet "free Palestine" is maar "destroy Israel".
De anderen bedoelen meestal ook niet "free Palestine" trouwens, maar "dismantle Israel".Intolerant voor intolerantie![]()
Bizar, ik ervaar dat ook maar zie een Arabier die dat niet zo wil.quote:Op woensdag 15 november 2023 16:07 schreef opgebaarde het volgende: ....
Ik zie een Israel die dat niet wil en daar heb ik moeite mee ..."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Dit zijn van die gekke condities waar de waanzinnig geworden misdadiger eisen stelt en een acceptant nooit kan weten of de bedreiger niet zelf ergens haar eigen voorwaarden gaat schenden.quote:
Niet heel moeilijk om ergens halverwege naar keuze zelf veroorzaken om het bestand op te blazen.
Kenmerk van een misdadiger is dat die zich niet gehouden zal voelen aan welke afspraak dan ook.
Het is verder een gekende wijze waarop dader de volledige controle wil behouden en daarmee zelfs de goodguy kan uitstralen. "[i]Hier heeft u uw dochter terug, ze was lief en we hebben haar goed afgewassen en bedankte ons."
Moet nog steeds terugdenken aan een ontvoerde vrouw meegesleurd in een Jeep die kennelijk van pure angst door haar witte broek had gepoept.
Hoe verleidelijk ook, en wat de individuele emotioneel gedreven overwegingen ook zijn; een Staat moet nooit maar dan ook nooit tegemoet komen aan eisen van een terreurorganisatie die anders daarmee de Staat verteld wat het moet doen. Hooguit doen alsof om daarmee tijd te rekken, uitputten, om daders door hun kop te kunnen schieten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Je bent uiteraard vrij om het leven in (schijnbare) onderdrukking te ervaren als vrijheid. Ook als dat wellicht niet mijn of ons idee van vrijheid is. Laat ik als voorbeeld de Sharia-wetgeving nemen. Prima als je dat ervaart als (het summum van) vrijheid. Maar, zoals je zelf al zegt, stopt dit alles bij terreur.quote:Op woensdag 15 november 2023 16:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die hielp en wilde het onverbeterlijke Hamas met haar aanlokkelijke Kalifaat gedachte aan het roer hebben.
Achteraf dan wat anders - zo ja - met doen alsof vinden of wegduiken, maakt die keuze niet anders.
[..]
Ik denk zelf dat ze dat ook zo vinden. Niet iedereen zonder inzicht elders, ervaart "vrijheid" als iets dat ook te hanteren is. Bij veel mensen stopt vrijheid op de helft bij doen wat "ik" wil en niet om de ander dat ook te (ver)gunnen.
Ik hoorde een Ossie wel's zeggen dat het voor de muur beter was omdat mensen aardig wisten waar ze aan toe waren. Jaeren later, nu Putin, die idem zegt dat niet alle landen de waarden van Westers denken (willen) ambieren. Wat de inwoners denken doet hier duidelijk niet ter zake.
Wel iets om - ook ik zelf - over na te denken. Dat een eigen zienswijze omtrent vrijheden niet perse die van de ander is. Dat men in vrijheid kan kiezen voor de eigen onderdrukking is iets dan een ander 'graag' opgelegd krijgt (en daarmee dus geen verantwoordelijkheid draagt voor de eigen invulling).
Veel is te begrijpen en toe te lichten met wat 101-psychologie van het menszijn.
In mijn omgeving kom ik mensen tegen die 'onbewust' kiezen voor het over zichzelf afgeroepen slachtofferschap. Niet dat zij daar direct "schuld" in hebben, daarvoor is het ontstaan van situaties meervoudig complex.
Dat gezegd hebbend, maakt niets dat iemand dan maar terreur naar anderen gaat uitvoeren, mensen gaat ontvoeren, bruteren en daders ermee wegkomen.
Dan is het wmb eerst slaan met dat de kop indrukken voordat er andere mogelijkheden ontstaan om tot een rede(n) te komen.
Isral, ernstig aangedaan, verdiend meer dan een compliment hoe zij de boel poogt aan te pakken en zelfs bereid blijkt om medische zorgvoorzieningen in te brengen.![]()
![]()
![]()
https://www.dailymail.co.(...)amas-terrorists.html
Wall Street banker Kurush Mistry is fired after screaming 'go back to your country' at Jewish American while he covered up posters pleading for the return of Israeli hostages kidnapped by Hamas terrorists
• Mistry and partner Shailja Gupta have faced huge backlash over video
• He had worked at Freepoint Commodities for nine years, according to LinkedIn
• Footage of the incident in New York was circulated online and went viral![]()
![]()
Cancel the cancelersquote:Op woensdag 15 november 2023 16:28 schreef slashdotter3 het volgende:
![]()
https://www.dailymail.co.(...)amas-terrorists.html
Wall Street banker Kurush Mistry is fired after screaming 'go back to your country' at Jewish American while he covered up posters pleading for the return of Israeli hostages kidnapped by Hamas terrorists
• Mistry and partner Shailja Gupta have faced huge backlash over video
• He had worked at Freepoint Commodities for nine years, according to LinkedIn
• Footage of the incident in New York was circulated online and went viral
[ afbeelding ]![]()
Hard gelachen.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
activistische organisaties, zoals Amnesty, de VN en de WHO
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Absurdquote:Op woensdag 15 november 2023 16:28 schreef Qarrad het volgende:
Raketten worden wel minder, maar zijn nog niet op...
[ twitter ]
Heb me tot 7 oktober nooit gerealiseerd hoe het moet zijn om ergens te wonen met deze dreigingen letterlijk steeds boven je hoofd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Alles is de schuld van links, de media en indoctrinatie op universiteiten. Dat knippen en plakken we dan over elk nieuwsbericht ter wereld. Ik vind het wel vermakelijk eigenlijk.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Goede samenvatting van 90% van dit soms nogal giftige topic.quote:Op woensdag 15 november 2023 16:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Alles is de schuld van links, de media en indoctrinatie op universiteiten. Dat knippen en plakken we dan over elk nieuwsbericht ter wereld. Ik vind het wel vermakelijk eigenlijk.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
In ashkelon heb je 30 seconden om in een schuilkelder te zijn. Otef gaza 15 seconden en in het centrum 1 minuut tot 1.30 ongvquote:Op woensdag 15 november 2023 16:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Absurd
Heb me tot 7 oktober nooit gerealiseerd hoe het moet zijn om ergens te wonen met deze dreigingen letterlijk steeds boven je hoofd![]()
Absurd tochquote:Op woensdag 15 november 2023 17:01 schreef oblo het volgende:
[..]
In ashkelon heb je 30 seconden om in een schuilkelder te zijn. Otef gaza 15 seconden en in het centrum 1 minuut tot 1.30 ongv
Benieuwd wat @Caland, @xpompompomx en co hierop te zeggen hebben.quote:
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2023 17:08:16 ]![]()
Mensen die in Nederland protesteren voor conflicten een halve wereld verderop vind ik over het algemeen behoorlijk kansloos.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Benieuwd wat @:Caland en co hierop te zeggen hebben.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dit gaat wel iets verder dan “protesteren” denk je niet?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen die in Nederland protesteren voor conflicten een halve wereld verderop vind ik over het algemeen behoorlijk kansloos.![]()
Mwah. Het doet me wel deugd dat er nog ouderwets pamfletten uitgedeeld worden, behoorlijk oldschoolquote:Op woensdag 15 november 2023 17:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit gaat wel iets verder dan “protesteren” denk je niet?
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Anders gebeurt er gewoon niks h. Prima, ga er maar vol in, maar dat kost je een boel gegijzelden. Jij doet alsof die dode mensen makkelijk geoorloofd zijn omdat je per definitie niet tegemoet mag komen aan Hamas.quote:Op woensdag 15 november 2023 16:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit zijn van die gekke condities waar de waanzinnig geworden misdadiger eisen stelt en een acceptant nooit kan weten of de bedreiger niet zelf ergens haar eigen voorwaarden gaat schenden.
Niet heel moeilijk om ergens halverwege naar keuze zelf veroorzaken om het bestand op te blazen.
Kenmerk van een misdadiger is dat die zich niet gehouden zal voelen aan welke afspraak dan ook.
Het is verder een gekende wijze waarop dader de volledige controle wil behouden en daarmee zelfs de goodguy kan uitstralen. "[i]Hier heeft u uw dochter terug, ze was lief en we hebben haar goed afgewassen en bedankte ons."
Moet nog steeds terugdenken aan een ontvoerde vrouw meegesleurd in een Jeep die kennelijk van pure angst door haar witte broek had gepoept.
Hoe verleidelijk ook, en wat de individuele emotioneel gedreven overwegingen ook zijn; een Staat moet nooit maar dan ook nooit tegemoet komen aan eisen van een terreurorganisatie die anders daarmee de Staat verteld wat het moet doen. Hooguit doen alsof om daarmee tijd te rekken, uitputten, om daders door hun kop te kunnen schieten.
Hoe zie het voor je?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Eens.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen die in Nederland protesteren voor conflicten een halve wereld verderop vind ik over het algemeen behoorlijk kansloos.
Maar we hebben het hier over het toejuichen en verheerlijken van terrorisme. En niet als een ver-van-mijn-bed show maar in Nederland. Met directe beschuldigingen (van genocide) aan het adres van Nederland en Mark Rutte.![]()
Die onderste zin: "Van de rivier tot de zee, Palestina is Arabisch".quote:
Gek genoeg zijn de mensen die hun mond vol hebben van etnische zuiveringen ook degene die deze zin zo graag roepen.![]()
![]()
Ja, kansloos. Maar protesten trekken per definitie kansloze activistjes aan, over welk onderwerp je het dan ook hebt. Dat hebben we wel gezien toen we een paar jaar binnen moesten blijven vrij recent.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:16 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Eens.
Maar we hebben het hier over het toejuichen en verheerlijken van terrorisme. En niet als een ver-van-mijn-bed show maar in Nederland. Met directe beschuldigingen (van genocide) aan het adres van Nederland en Mark Rutte.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dit zegt niemand.quote:Op woensdag 15 november 2023 16:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Alles is de schuld van links, de media en indoctrinatie op universiteiten. Dat knippen en plakken we dan over elk nieuwsbericht ter wereld. Ik vind het wel vermakelijk eigenlijk.
Maar wel wordt er door sommigen benadrukt dat de invloed vanuit deze contreien, door mensen die inderdaad een bepaald politiek en ideologisch wereldbeeld omarmen, voor veel maatschappelijke polarisatie en problemen zorgen. Waarom zou dat 'vermakelijk' zijn? Het is juist erg zorgwekkend te noemen.Het benoemen van een realiteit heeft weinig te maken met giftigheid. Jij kunt het alleen niet hebben dat dit benoemd wordt, omdat je politiek gezien tot de groep kan worden gerekend waar kritiek op wordt geleverd. Het staat je altijd vrij om met goede tegenargumenten te komen. Maar klagen over dat anderen dingen opmerken en benoemen, voegt niet veel toe.quote:Op woensdag 15 november 2023 16:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goede samenvatting van 90% van dit soms nogal giftige topic.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zou echt kansloos zijn om tegen China te protesteren als ze Taiwan zouden binnenvallen.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen die in Nederland protesteren voor conflicten een halve wereld verderop vind ik over het algemeen behoorlijk kansloos.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Heb ik gelijk een antwoord op de vraag waarom ik jou continu in dit topic zie.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, kansloos. Maar protesten trekken per definitie kansloze activistjes aan, over welk onderwerp je het dan ook hebt. Dat hebben we wel gezien toen we een paar jaar binnen moesten blijven vrij recent.![]()
Blijft knap je zoveel post maar helemaal niks zegt.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah. Het doet me wel deugd dat er nog ouderwets pamfletten uitgedeeld worden, behoorlijk oldschool
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2023 17:20:41 ]![]()
Die zie ik ookquote:Op woensdag 15 november 2023 16:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bizar, ik ervaar dat ook maar zie een Arabier die dat niet zo wil.![]()
En het rare is, Arabieren horen letterlijk alleen in Arabi. Als ze ergens anders zijn, zijn het kolonisten.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die onderste zin: "Van de rivier tot de zee, Palestina is Arabisch".
Gek genoeg zijn de mensen die hun mond vol hebben van etnische zuiveringen ook degene die deze zin zo graag roepen.
Leg dat maar eens uit aan die blauwharige brullende studentjes
Intolerant voor intolerantie![]()
Ik weet niet of je het weet, maar dit gaat niet over protesten maar over mensen die universiteiten rondgaan en daar vertellen dat 1400 dode Isralirs best wel goed was. Daar zouden we toch wel wat tegen moeten doen, vind je niet?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, kansloos. Maar protesten trekken per definitie kansloze activistjes aan, over welk onderwerp je het dan ook hebt. Dat hebben we wel gezien toen we een paar jaar binnen moesten blijven vrij recent.![]()
Ik ga er vanuit dat studenten op universiteiten prima voor zichzelf na kunnen denken en dit soort ridicule pamfletjes onderling delen ter leedvermaak.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar dit gaat niet over protesten maar over mensen die universiteiten rondgaan en daar vertellen dat 1400 dode Isralirs best wel goed was. Daar zouden we toch wel wat tegen moeten doen, vind je niet?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat is dus juist het probleem h, een hoop van dat jonge volk is toch wel geneigd mee te gaan met dit verhaal, daarom zie je ze ook massaal meelopen met diezelfde lui op straat.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat studenten op universiteiten prima voor zichzelf na kunnen denken en dit soort ridicule pamfletjes onderling delen ter leedvermaak.![]()
Welk protest? En als ieder protest, per definitie, kansloze activisten aantrekt impliceer je dan dat er ook een deel niet kansloos is? Of is ieder protest per definitie kansloos? Wat zeg je nou eigenlijk?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Leiden is mijn alma mater dus mijn hart huilt, hoewel ik niet heel verrast bent. Eind jaren '90 kreeg ik al een keer bijna klappen toen twee Syrirs (tot nu toe overigens de enige nare Syrirs die ik ooit tegen ben gekomen) tijdens een gesprek mijn uitleg over taalfamilies uiterst racistisch en anti-islamitisch vonden. God spreekt immers Arabisch, dus alle talen moesten wel afstammen van het Arabisch.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
En het rare is, Arabieren horen letterlijk alleen in Arabi. Als ze ergens anders zijn, zijn het kolonisten.
Leg dat maar eens uit aan die blauwharige brullende studentjes
Een lieve Marokkaan, een struise Duitse en een Somalische studiegenoot ontzetten mij. The coalition of the willing to learn.![]()
Ja er zullen altijd debielen vatbaar zijn voor dit soort denkbeelden, zelfs onder studenten (helaas). De massaliteit zie ik alleen niet zo onder deze groep op de diverse universiteiten in Nederland. Zelfs in van nature vrij linkse bolwerken als Nijmegen en Amsterdam niet.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is dus juist het probleem h, een hoop van dat jonge volk is toch wel geneigd mee te gaan met dit verhaal, daarom zie je ze ook massaal meelopen met diezelfde lui op straat.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ach, wie heeft er niet om Hamas geroepen tijdens een voetbalwedstrijdquote:Op woensdag 15 november 2023 17:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit gaat wel iets verder dan “protesteren” denk je niet?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik bedoel 'arbeid macht frei' ook altijd weer heel anders dan veel mensen m opvatten. Ligt allemaal aan die andere mensen tochquote:Op woensdag 15 november 2023 17:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die onderste zin: "Van de rivier tot de zee, Palestina is Arabisch".
Gek genoeg zijn de mensen die hun mond vol hebben van etnische zuiveringen ook degene die deze zin zo graag roepen.
Je overschat de meesten daar ben ik bang. Je zult weinig vrienden maken in de wereld van bijvoorbeeld de sociale of geesteswetenschappen, als je niet een uitgesproken links en progressief wereldbeeld omarmd. Dat zijn echokamers.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat studenten op universiteiten prima voor zichzelf na kunnen denken en dit soort ridicule pamfletjes onderling delen ter leedvermaak.Correct.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is dus juist het probleem h, een hoop van dat jonge volk is toch wel geneigd mee te gaan met dit verhaal, daarom zie je ze ook massaal meelopen met diezelfde lui op straat.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hoogopgeleide mensen stemmen inderdaad vaker links dan rechts. Wat is je punt?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je overschat de meesten daar ben ik bang. Je zult weinig vrienden maken in de wereld van bijvoorbeeld de sociale of geesteswetenschappen, als je niet een uitgesproken links en progressief wereldbeeld omarmd. Dat zijn echokamers.
[..]
Correct.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Want misdadigers mogen en gaan dan hun eisen stellen ?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Anders gebeurt er gewoon niks h. Prima, ga er maar vol in, maar dat kost je een boel gegijzelden. Jij doet alsof die dode mensen makkelijk geoorloofd zijn omdat je per definitie niet tegemoet mag komen aan Hamas.
Hoe zie het voor je?
En ja, per definitie zou ik nooit aan eisen toegeven..... tenzij het mijn eigen liefdes zijn waar ik bereid om alles van een ander aan op te offeren en zonder een seconde zal nadenken om iets van jou (nofi) te offeren......
Daarom zijn er drie dingen: daders, slachtoffers en wat de rest ermee willen bereiken.
Het slechtsaf zijn de slachtoffers, waarbij de staat simpwelweg geen keuze heeft en de daders juist weer voor kiezen.
Ook hier wordt de gebruikelijke denkfout gemaakt.
Ook door menig misdadiger dat het een soort van af te wegen gelijkwaardige transactie zou zijn.
Misdadiger: "Ik sla jou niet, jij betaalt en beiden zijn 'blij'"... zoiets ?
Elke vergelijking - tenzij het recht van de sterkste, de maatstaf dus is - gaat echter mank omdat geweld en terreur dan bepalen wat iemands te beschermen rechten zijn.
Het is niet om gegijzelden op te offeren maar dat men niet toe kan geven aan terreureisen.
Net als dat in Gaza, is niet het doel is om burgers te teffen maar om Hamas te doen stoppen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Kortom, het is niet allemaal de schuld van woke links - maar we kunnen wel concluderen dat die universiteiten broedplaatsen zijn voor anti-semitisch linkse idealisten die niet vies zijn van een genocide als dat de trend van vandaag maar is.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je overschat de meesten daar ben ik bang. Je zult weinig vrienden maken in de wereld van bijvoorbeeld de sociale of geesteswetenschappen, als je niet een uitgesproken links en progressief wereldbeeld omarmd. Dat zijn echokamers.
[..]
Correct.![]()
Jonge mensen zijn benvloedbaar voor dom gelul lijkt me een juiste conclusie. Bij de opkomst van FvD kreeg deze partij in eerste aanleg ook behoorlijk veel stemmen vanuit het studentenleven, om dan maar meteen te concluderen dat universiteiten broedplaatsen zijn voor domrechts populisme gaat dan ook wat ver.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kortom, het is niet allemaal de schuld van woke links - maar we kunnen wel concluderen dat die universiteiten broedplaatsen zijn voor anti-semitisch linkse idealisten die niet vies zijn van een genocide als dat de trend van vandaag maar is.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het aantal kast-racisten op dit forum is toch wel aan de hoge kant vind ik.
Typische ''Ik heb niks tegen buitenlanders, maar (gevolgd door iets racistisch)'' typetjes.![]()
'studentsforpalastine' SHUT IT DOWN!quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Het zal allemaal best, maar je moet toch iets regelen. Dat principile van jou leidt gewoon tot meer doden. Als ik Hamas was zou ik er zeker een paar onthoofden als jouw manier gebruikt wordt. Als er wat tegemoet zou worden gekomen zou ik dat ook zeker doen als Hamas, laat er maar ntje vrij. Zo speel je gewoon het spelletje.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Want misdadigers mogen en gaan dan hun eisen stellen ?
En ja, per definitie zou ik nooit aan eisen toegeven..... tenzij het mijn eigen liefdes zijn waar ik bereid om alles van een ander aan op te offeren en zonder een seconde zal nadenken om iets van jou (nofi) te offeren......
Daarom zijn er drie dingen: daders, slachtoffers en wat de rest ermee willen bereiken.
Het slechtsaf zijn de slachtoffers, waarbij de staat simpwelweg geen keuze heeft en de daders juist weer voor kiezen.
Ook hier wordt de gebruikelijke denkfout gemaakt.
Ook door menig misdadiger dat het een soort van af te wegen gelijkwaardige transactie zou zijn.
Misdadiger: "Ik sla jou niet, jij betaalt en beiden zijn 'blij'"... zoiets ?
Elke vergelijking - tenzij het recht van de sterkste, de maatstaf dus is - gaat echter mank omdat geweld en terreur dan bepalen wat iemands te beschermen rechten zijn.
Het is niet om gegijzelden op te offeren maar dat men niet toe kan geven aan terreureisen.
Net als dat in Gaza, is niet het doel is om burgers te teffen maar om Hamas te doen stoppen.
"Het is niet om gegijzelden op te offeren maar dat men niet toe kan geven aan terreureisen."
En dat kan zo ontzettend dom zijn. Mja, als je zo principieel bent dan kan ik er ook weinig mee dat jij die potentile extra doden accepteert. En des te krommer is het dat je ook nog over jezelf begint met "maar.. tenzij het mijn eigen liefdes zijn" Ben het gewoon fundamenteel mee oneens wat je zegt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zolang ze maar in het buitenland blijven en niet ons land komen koloniseren.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:39 schreef Ramboetan het volgende:
Het aantal kast-racisten op dit forum is toch wel aan de hoge kant vind ik.
Typische ''Ik heb niks tegen buitenlanders, maar (gevolgd door iets racistisch)'' typetjes.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Ja, doet mij erg denken aan de wappies tijdens corona.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:16 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Eens.
Maar we hebben het hier over het toejuichen en verheerlijken van terrorisme. En niet als een ver-van-mijn-bed show maar in Nederland. Met directe beschuldigingen (van genocide) aan het adres van Nederland en Mark Rutte.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Mwah, als je steun biedt of begrip toont voor necrofiele verkrachtende borstafsnijdende in de brand stekende moordenaars dan ben je wel giftig ja. Dan sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis.quote:Op woensdag 15 november 2023 16:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goede samenvatting van 90% van dit soms nogal giftige topic.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mijn punt is dat ook al heb je het over universiteiten, weinigen echt zelfstandig denken en vooral meegaan in wat de politieke en ideologische cultuur is op een faculteit en onder medestudenten en docenten. En die is dus disproportioneel progressief links. Dat leidt er toe dat bepaalde belachelijke en schrikbarende ideen over bijvoorbeeld deze oorlog in Isral, niet slechts bij enkele leven, maar echt breed worden gedragen.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoogopgeleide mensen stemmen inderdaad vaker links dan rechts. Wat is je punt?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja, gaan we die kant op? Als je israel steunt ben je een wappie?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, doet mij erg denken aan de wappies tijdens corona.
Wil je het zo gaan framen?
Liever een wappie in dat geval dan een steuner van necrofiele verkrachtende borstafsnijdende in de brand stekende moordenaars.
Fuck off
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En als je niet wil dat er veel onschuldige burgers dood gaan, mag dat wel?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mwah, als je steun biedt of begrip toont voor necrofiele verkrachtende borstafsnijdende in de brand stekende moordenaars dan ben je wel giftig ja. Dan sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Mensen zijn volledig vrij in het hebben van domme ideen.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Benieuwd wat @:Caland, @:xpompompomx en co hierop te zeggen hebben.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ja jij maakt van alles een links-rechts wij-zij complot. Ik vind het wel lachen hoor, maar serieus nemen doe ik het niet echt.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ook al heb je het over universiteiten, weinigen echt zelfstandig denken en vooral meegaan in wat de politieke en ideologische cultuur is op een faculteit en onder medestudenten en docenten. En die is dus disproportioneel progressief links. Dat leidt er toe dat bepaalde belachelijke en schrikbarende ideen over bijvoorbeeld deze oorlog in Isral, niet slechts bij enkele leven, maar echt breed worden gedragen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Buiten dat ik niet echt geloof in een harde scheidslijn in goed of slechte kanten in de geschiedenis, mee eens.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mwah, als je steun biedt of begrip toont voor necrofiele verkrachtende borstafsnijdende in de brand stekende moordenaars dan ben je wel giftig ja. Dan sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Als je berhaupt enig begrip kunt tonen voor de gruwelen van 7 oktober, ben je niet goed bij je hoofdOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op woensdag 15 november 2023 17:44 schreef HowardRoark het volgende:
En die is dus disproportioneel progressief links. Dat leidt er toe dat bepaalde belachelijke en schrikbarende ideen over bijvoorbeeld deze oorlog in Isral, niet slechts bij enkele leven, maar echt breed worden gedragen.![]()
Ja joh, zo dadelijk is Hamas nog links.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Man, man, wie is hier nou aan het framen?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, gaan we die kant op? Als je israel steunt ben je een wappie?
Wil je het zo gaan framen?
Liever een wappie in dat geval dan een steuner van necrofiele verkrachtende borstafsnijdende in de brand stekende moordenaars.
Fuck offHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Dat is heel wat anders.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En als je niet wil dat er veel onschuldige burgers dood gaan, mag dat wel?
Maar zijn palestijnen wel zo onschuldig? Die vraag kun je ook stellen. Haat met de paplepel ingegoten. Oma's die hun 65 kinderen wel graag zouden willen opofferen voor de dood van alle joden, feestend en juichend door de straten heen terwijl er verminkte vers verkrachte jodenlichamen achterop de jeep liggen...
Ik weet het niet zo goed met ze. Maar in de basis ja: tegen veel onschuldige dode burgers. Volledig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het gedachtegoed van FvD heeft nooit enige grip gehad op de bredere academische wereld. Je had de Leidse rechtenfaculteit wat dat betreft als uitzondering, waarvan inmiddels de vier a vijf hoofdrolspelers die plek al hebben verlaten.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Jonge mensen zijn benvloedbaar voor dom gelul lijkt me een juiste conclusie. Bij de opkomst van FvD kreeg deze partij in eerste aanleg ook behoorlijk veel stemmen vanuit het studentenleven, om dan maar meteen te concluderen dat universiteiten broedplaatsen zijn voor domrechts populisme gaat dan ook wat ver.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zijn er users die dat doen dan? Ik lees hier niet elke post, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mwah, als je steun biedt of begrip toont voor necrofiele verkrachtende borstafsnijdende in de brand stekende moordenaars dan ben je wel giftig ja. Dan sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Tja, rare reactie weer. Van een complot is geen sprake. Ik benoem een merkbare culturele trend, dat is iets anders dan een complot. Maar ik begrijp dat je verder geen inhoudelijke reactie hebt, dus kom je maar weer met de zoveelste oneliner.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja jij maakt van alles een links-rechts wij-zij complot. Ik vind het wel lachen hoor, maar serieus nemen doe ik het niet echt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nee joh, het zijn onmensen, dat bepaal jij wel even, toch? Dus je bent tegen onschuldige burgerdoden, maar dan ga jij even twijfels plaatsen of deze onschuldige burgers wel onschuldig zijn....quote:Op woensdag 15 november 2023 17:48 schreef Red_85 het volgende:
Maar zijn palestijnen wel zo onschuldig? Die vraag kun je ook stellen.![]()
quote:Op woensdag 15 november 2023 17:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat studenten op universiteiten prima voor zichzelf na kunnen denken en dit soort ridicule pamfletjes onderling delen ter leedvermaak.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Fout twee is het utilitaire denken dat je lijkt toe te passen. Het is geen principe (dat iets onveranderlijk is) maar principieel als stelling: De Staat geeft niet toe aan eisen van terroristen. (vette punt)quote:Op woensdag 15 november 2023 17:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zal allemaal best, maar je moet toch iets regelen. Dat principile van jou leidt gewoon tot meer doden. Als ik Hamas was zou ik er zeker een paar onthoofden als jouw manier gebruikt wordt. Als er wat tegemoet zou worden gekomen zou ik dat ook zeker doen als Hamas, laat er maar ntje vrij. Zo speel je gewoon het spelletje.
"Het is niet om gegijzelden op te offeren maar dat men niet toe kan geven aan terreureisen."
En dat kan zo ontzettend dom zijn. Mja, als je zo principieel bent dan kan ik er ook weinig mee dat jij die potentile extra doden accepteert. En des te krommer is het dat je ook nog over jezelf begint met "maar.. tenzij het mijn eigen liefdes zijn" Ben het gewoon fundamenteel mee oneens wat je zegt.
Opnieuw herhaal je de eerste denkfout dat het doel zou zijn om slachtoffers op te willen offeren.
Dat ik (bewust) over mijzelf begin is om te duiden dat waar iemand zelf emotioneel betrokken raakt, die geen weloverwogen beslissing voor of namens anderen mag/kan/moet maken.
Of iets dan "dom" of "slim" is, heeft hier niets mee te maken.
Interessant is het gebruik van ene doorzichtige framing dat iemand die ergens voorstander van is, zichzelf (als bewijs daarvan) voortdurend zo moet gedragen en anders totaal nergens meer serieus te nemen zou zijn.
Zo ja, geldt dit alleen voor een vermijdbaar handelen dat anders hypocriet gaat worden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Aldus de bekende feminist en filosoof Judith Butler:quote:Op woensdag 15 november 2023 17:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]![]()
Ja joh, zo dadelijk is Hamas nog links.
'Yes, understanding Hamas, Hezbollah as social movements that are progressive, that are on the Left, that are part of a global Left, is extremely important''I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
A special program on Hamas TV interviewed orphaned children of Palestinian suicide bomber Reem Riyashi. The orphaned children were forced to glorify the crimes of the mother who abandoned them in order to kill innocent Jews in Israel. The children were asked how many Jews their mother had killed in order to become a martyr and go to Paradise.
The sadness is evident on the girl's face. The suicide bomber Reem Riyashi hated Jews more than she loved her own children. This is what Hamas decided to celebrate and perpetuate through the media.
This is how the Palestinian media glorifies terrorists including mothers who abandoned their young children in order to kill innocent Jews for the sake of Jihad. Note that this is a TV program for children, this is how Hamas poisons the minds of the younger generations to encourage them to hate Israel and the Jewish people. This incitement must be stopped!![]()
Ah, feminist zegt het, dan geloof jij het meteen. Heel progressief die gasten.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Aldus de bekende feminist en filosoof Judith Butler:
'Yes, understanding Hamas, Hezbollah as social movements that are progressive, that are on the Left, that are part of a global Left, is extremely important'![]()
Dat ligt er helemaal aan. Degenen die betrokken waren bij het martelen van Isralirs of het leegroven van hun huizen, dan wel het actief steunen van Hamas of het vieren van de slachtpartijen van 7 oktober, zou ik niet als 'onschuldige burgers' willen omschrijven nee.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee joh, het zijn onmensen, dat bepaal jij wel even, toch? Dus je bent tegen onschuldige burgerdoden, maar dan ga jij even twijfels plaatsen of deze onschuldige burgers wel onschuldig zijn....
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Progressief ja?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Yes, understanding Hamas, Hezbollah as social movements that are progressive, that are on the Left, that are part of a global Left, is extremely important'And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Dit is denk ik het beeld dat @Vis1980 heeft bij 'onschuldige burgers'.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:
A special program on Hamas TV interviewed orphaned children of Palestinian suicide bomber Reem Riyashi. The orphaned children were forced to glorify the crimes of the mother who abandoned them in order to kill innocent Jews in Israel. The children were asked how many Jews their mother had killed in order to become a martyr and go to Paradise.
The sadness is evident on the girl's face. The suicide bomber Reem Riyashi hated Jews more than she loved her own children. This is what Hamas decided to celebrate and perpetuate through the media.
This is how the Palestinian media glorifies terrorists including mothers who abandoned their young children in order to kill innocent Jews for the sake of Jihad. Note that this is a TV program for children, this is how Hamas poisons the minds of the younger generations to encourage them to hate Israel and the Jewish people. This incitement must be stopped!
[ twitter ]Blijkbaar. Het zijn verder niet mijn woorden. Ik deel slechts de quote.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ongetwijfeld op een universiteit gezeten, die nemen we niet serieus.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, grote voorvechter van gelijke rechten voor vrouwen, homo's en trans enzo
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik reageer op een opmerking van Howard. Geen idee waarom jij met tig zaken komt.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:07 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
De context was, allemaal terug te lezen op pagina 12 van het vorige topic, dat alleen Hamas uitroeien geen oplossing is. Mjn reactie daarop, zoals ook gewoon terug te lezen is:
[..]
Dus, nogmaals, als Israel op dit moment een bezettingsmacht is, kunnen we het leven onder Hamas voor de gemiddelde Gazaan dan beschouwen als het leven in vrijheid?![]()
Waar is de rest?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Yes, understanding Hamas, Hezbollah as social movements that are progressive, that are on the Left, that are part of a global Left, is extremely important'![]()
Ik heb vooral bij onschuldige burgers het beeld van onschuldige burgers. Stop nu eens met deze waanzin.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is denk ik het beeld dat @:Vis1980 heeft bij 'onschuldige burgers'.
[..]
Blijkbaar. Het zijn verder niet mijn woorden. Ik deel slechts de quote.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Waarom geen 200 jarenplan?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:06 schreef slashdotter3 het volgende:
tldw: moslims hebben sinds 1991 al een concreet 100 jaren plan hoe ze het Westen van binnenuit zullen vernietigen. Ze infiltreren de samenleving, zetten organisaties op die de politiek beinvloeden, infiltreren op de universiteiten, etc...
========================
Watch: A national security expert exposes the Muslim Brotherhood's plan to destroy America from within.
Brigitte Gabriel (@:ACTBrigitte) is a survivor of the Lebanese Civil War. She became a refugee after the Islamists took over Lebanon.
Brigitte went through hell to become a proud American citizen, and now she dedicates her life to protecting America from the threat of radical Islam.
[ twitter ]VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Vermoeiend inderdaad. En dan gek vinden dat men niet wil discussirenquote:Op woensdag 15 november 2023 18:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb vooral bij onschuldige burgers het beeld van onschuldige burgers. Stop nu eens met deze waanzin.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Overigens blijft het grappig dat die universiteiten (met de hele alfabet familie) zo erg pro-Palestina zijnquote:Op woensdag 15 november 2023 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, grote voorvechter van gelijke rechten voor vrouwen, homo's en trans enzo
![]()
Wat? Ik hou van een beetje donkere humor. Tenminste nog het meest komische aan deze situatie.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het zijn weer bizarre claims, wetende dat er in het Isralische leger gewoon Arabieren zitten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wat denk je? En waarom denk je dat ie er wel bij zet dat ze een feminist is? Sommige mensen denken zo in hokjes, dat je het automatisch eens moet zijn met iemand die zogenaamd aan jouw politieke kant staat.quote:Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Het begint hier op BNW te lijken met alle complot theorien en andere propaganda onzin van beide kanten waar velen gretig gebruik van maken.![]()
![]()
Slashdotter3 post dan in ieder geval nog polariserende onzin van beide kanten en diens fuiken op twitterquote:Op woensdag 15 november 2023 18:09 schreef Basp1 het volgende:
Het begint hier op BNW te lijken met alle complot theorien en andere propaganda onzin van beide kanten waar velen gretig gebruik van maken.
Bizar algoritme moet die man hebben, respectVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Genoeg die (onbewust / onbedoeld / bij wijze van ?) spreken in komma's, 'maar' en zelfs niet schromen om whataboutsm en opportunisme in te koppelen ...... zonder keihard stelling te nemen dat terreur allereerst als middel nooit & nimmer aan de orde is.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn er users die dat doen dan? Ik lees hier niet elke post, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Slimmerds noemen dat ze tegen "terreur" zijn, om volgens een pleidooi en zelfs tirade te houden over hoe "de terreur" op een voor hun afgrijselijke manier disproportioneel wordt tegengegaan, vind ik helemaal dolkomisch.
Pas in afwezigheid van geweld toepassen als overtuigingsmiddel laat staan daarmee bewust gevolgen uitlokken, is wmb daarna pas te spreken over de rede(nen) van ..vul-in.. hoe dan wel etc.etc."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
quote:Op woensdag 15 november 2023 18:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Slashdotter3 post dan in ieder geval nog polariserende onzin van beide kanten en diens fuiken op twitter
Bizar algoritme moet die man hebben, respect
Triest niet?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Overigens blijft het grappig dat die universiteiten (met de hele alfabet familie) zo erg pro-Palestina zijn![]()
Wat? Ik hou van een beetje donkere humor. Tenminste nog het meest komische aan deze situatie.![]()
Ik vermeld dat omdat ze daar letterlijk bekend om is. Dat betreft n van haar academische disciplines.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat denk je? En waarom denk je dat ie er wel bij zet dat ze een feminist is? Sommige mensen denken zo in hokjes, dat je het automatisch eens moet zijn met iemand die zogenaamd aan jouw politieke kant staat.Je bedoelt dat er dingen worden besproken, waar jij het niet mee eens bent? Dat kan natuurlijk. Maar dat heeft niets met BNW of complottheorien te maken. Als het je niet bevalt, dat post je hier toch niet? Dat geldt net zo voor al je geestverwanten, die hier klagen over 'giftigheid' in dit topic omdat ze geconfronteerd worden met meningen die hen niet bevallen.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:09 schreef Basp1 het volgende:
Het begint hier op BNW te lijken met alle complot theorien en andere propaganda onzin van beide kanten waar velen gretig gebruik van maken.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je loopt achter ... BBC maakte al excuses voor deze 'misquote'. Vind ik nogal zacht uitgedrukt voor deze gigantische blunder..quote:Op woensdag 15 november 2023 18:08 schreef HowardRoark het volgende:
Het zijn weer bizarre claims, wetende dat er in het Isralische leger gewoon Arabieren zitten.
[ twitter ]“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Dus, jij leest iets, vult het dan zelf in vanuit je eigen waanideen, en dan moet het waar zijn...quote:Op woensdag 15 november 2023 18:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Genoeg die (onbewust / onbedoeld / bij wijze van ?) spreken in komma's, 'maar' en zelfs niet schromen om whataboutsm en opportunisme in te koppelen ...... zonder keihard stelling te nemen dat terreur allereerst als middel nooit & nimmer aan de orde is.
Slimmerds noemen dat ze tegen "terreur" zijn, om volgens een pleidooi en zelfs tirade te houden over hoe "de terreur" op een voor hun afgrijselijke manier disproportioneel wordt tegengegaan, vindt ik helemaal dolkomisch.
Pas in afwezigheid van geweld toepassen als overtuigingsmiddel laat staan daarmee bewust gevolgen uitlokken, is wmb daarna pas te spreken over de rede(nen) van ..vul-in.. hoe dan wel etc.etc.
Het kan net zo goed zijn dat je het mis hebt en vervolgens allemaal mensen in een terroristenhokje aan het plaatsen bent.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Tja, doet denken aan het verhaal over Isral die bewust een ziekenhuis en kerk bombardeert. Men kan vervolgens de keutel wel weer intrekken, maar het kwaad is al geschied natuurlijk.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:14 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Je loopt achter ... BBC maakte al excuses voor deze 'misquote'. Vind ik nogal zacht uitgedrukt voor deze gigantische blunder..
[ twitter ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De ironie!quote:Op woensdag 15 november 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vermeld dat omdat ze daar letterlijk bekend om is. Dat betreft n van haar academische disciplines.
[..]
Je bedoelt dat er dingen worden besproken, waar jij het niet mee eens bent? Dat kan natuurlijk. Maar dat heeft niets met BNW of complottheorien te maken. Als het je niet bevalt, dat post je hier toch niet? Dat geldt net zo voor al je geestverwanten, die hier klagen over 'giftigheid' in dit topic omdat ze geconfronteerd worden met meningen die hen niet bevallen.
Misschien moet je een quote niet delen als je kan weten dat er een onzinnige opmerking in staat waar je wel eens vragen over zou kunnen krijgen. Dat staat nogal dom, Hamas als progressief neerzetten en dan niet kunnen vertellen waarom ze dat zouden zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is denk ik het beeld dat @:Vis1980 heeft bij 'onschuldige burgers'.
[..]
Blijkbaar. Het zijn verder niet mijn woorden. Ik deel slechts de quote.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Veel ironie in je laatste alinea wel.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vermeld dat omdat ze daar letterlijk bekend om is. Dat betreft n van haar academische disciplines.
[..]
Je bedoelt dat er dingen worden besproken, waar jij het niet mee eens bent? Dat kan natuurlijk. Maar dat heeft niets met BNW of complottheorien te maken. Als het je niet bevalt, dat post je hier toch niet? Dat geldt net zo voor al je geestverwanten, die hier klagen over 'giftigheid' in dit topic omdat ze geconfronteerd worden met meningen die hen niet bevallen.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Wanneer zelfs iemand die een x-post plaatst waarin een constatering van een ander staat als 'hamaslover' wordt gelabeld, kan ik niet anders concluderen dat het niet 'andere meningen' zijn die als giftig ervaren worden, maar meer de toon waarop die meningen worden gegeven:
A: "Ik zie dat er geen worst in de snert zit!"
B: "Oooooh A haat snert he!? Gij vuile snert-hatert!"
Sorry, maar tegen zo'n hoogstaand niveau valt inderdaad niet op te discussiren.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Zo ver kunnen ze niet tellen. De meeste hitsige, besneden strijders komen doorgaans niet verder dan 72.quote:Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
De racisme-kaart zal hier wel snel worden gespeeld. Het is ten slotte de VS.quote:Volgens mij ben ik gewoon duidelijk geweest. Ik reageerde op een quote van Vis1980, die stelde dat er straks nog mensen gaan doen of Hamas nog links is ook. En die denkbeelden heersen er dus onder bepaalde academici inderdaad. Dat je dan vervolgens wilt doen alsof die quote ook mijn standpunt is, kan ik verder niets mee.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je een quote niet delen als je kan weten dat er een onzinnige opmerking in staat waar je wel eens vragen over zou kunnen krijgen. Dat staat nogal dom, Hamas als progressief neerzetten en dan niet kunnen vertellen waarom ze dat zouden zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik ken zelfs mensen die nog steeds beweren dat Trump president had moeten zijn en dat de Biden-administratie fraude heeft gepleegd, maar die zijn zelfs zo laf dat ze hun ketel nooit intrekken, ook niet de 'media' waar ze dit vandaan halen. Dus ja, best wel vermakelijk als juist diegene nu ineens de media ook weer in twijfel gaat trekken, ondanks de rectificatie. Maar zelf of hun eigen media aan die standaard houden, heeft men nog nooit gedaan.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, doet denken aan het verhaal over Isral die bewust een ziekenhuis en kerk bombardeert. Men kan vervolgens de keutel wel weer intrekken, maar het kwaad is al geschied natuurlijk.
Doodziek word ik van dat gedoe in dit topic, waar mensen constant uitgemaakt worden voor Moslimhater of Jodenhater.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Hef de WHO op.quote:De WHO benadrukt dat patinten en artsen te allen tijde beschermd moeten zijn, zelfs als een ziekenhuis voor militaire doeleinden wordt gebruikt. Tedros zei dat er geen contact meer mogelijk is met het personeel van het ziekenhuis. De situatie ter plekke is onduidelijk.![]()
Ja, maar dat moet je opnemen met de universiteiten.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Wie is er hier dan als 'moslimhater' weggezet? Dat heb ik gemist.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ken zelfs mensen die nog steeds beweren dat Trump president had moeten zijn en dat de Biden-administratie fraude heeft gepleegd, maar die zijn zelfs zo laf dat ze hun ketel nooit intrekken, ook niet de 'media' waar ze dit vandaan halen. Dus ja, best wel vermakelijk als juist diegene nu ineens de media ook weer in twijfel gaat trekken, ondanks de rectificatie. Maar zelf of hun eigen media aan die standaard houden, heeft men nog nooit gedaan.
Doodziek word ik van dat gedoe in dit topic, waar mensen constant uitgemaakt worden voor Moslimhater of Jodenhater.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
In het begin van het topic werd het nog wel eens gensinueerd, heb het al een tijd niet gezien. je bent niet nieuw op Fok toch, daar ben je al snel een hater.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie is er hier dan als 'moslimhater' weggezet? Dat heb ik gemist.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ik ken het lijstje drogreden dat je hier als een adder gebeten lijkt te gaan toepassen.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus, jij leest iets, vult het dan zelf in vanuit je eigen waanideen, en dan moet het waar zijn...
Het kan net zo goed zijn dat je het mis hebt en vervolgens allemaal mensen in een terroristenhokje aan het plaatsen bent.
Mensen die terreur supporteren door daarvan iets met een komma of 'maar' kleiner maken, willen of weten niet beter en ik geef daarin ze nog wat voordeel van een eigen twijfel, dat ze mij die stellige indruk geven.
Wat is er volgens jouw mis om terreur af te wijzen en dan eerst heel vette punt neer te zetten ?
Of zie je terreur (niet) in relatie staan tot ? en dan ben ik benieuwd hoe dan precies ?
Er valt wmb met terreur niks meer te zeggen en mogelijk dan dat eerst beteugelen.
Ik begrijp echt niet dat andersdenkenden dingen "bespreekbaar" kunnen maken, laat staan de ernst daarvan minder groot maken en/of daarmee lijken te rechtvaardigen door het te gaan uit te leggen waarom iets zo ver heeft/is gekomen. Laat staan te gaan verstellen dat het wel meevalt want in een kamp moeten wonen is erger dan te worden verkracht, vermoord en dan met een granaat tussen je benen achtergelaten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Prima hoor, wat jij wil.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De racisme-kaart zal hier wel snel worden gespeeld. Het is ten slotte de VS.
[..]
Volgens mij ben ik gewoon duidelijk geweest. Ik reageerde op een quote van Vis1980, die stelde dat er straks nog mensen gaan doen of Hamas nog links is ook. En die denkbeelden heersen er dus onder bepaalde academici inderdaad. Dat je dan vervolgens wilt doen alsof die quote ook mijn standpunt is, kan ik verder niets mee.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nee, hier vraag jij mij om verduidelijking.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:02 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik reageer op een opmerking van Howard. Geen idee waarom jij met tig zaken komt.Vervolgens geef ik dat en ontwijk je (wederom) een inhoudelijke reactie.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:39 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je moet je statement maar even uitleggen, want ik zie niets zinnigs.![]()
Hoewel de agressor nooit zelf de voorwaarden kan of mag bepalen, is het de andere partij die beslist hoe die reageert. Het personeel en de patinten zijn geen partij in deze en hebben dus ook geen verantwoordelijkheidquote:![]()
Zij stimuleren dus nu gewoon letterlijk het gebruik van burgers als menselijk schild, wat een oorlogsmisdaad is. Immers, ja, jammer dan, patinten en artsen zijn belangrijker. Zo creer je dus inderdaad immuniteit daar voor een strijdende partij.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Omdat het niet los te zien valt van de hele kwestie, die al zo lang gaande is. Ik zie vaak dat mensen dat bewust negeren, in de race om de ander als onmens neer te zetten. De hele situatie rondom Isral en de Gazastrook verdient al heel lang niet de schoonheidsprijs en men mag best kritisch zijn tegenover het handelen van Isral in deze oorlog. Of mag dat niet, omdat jij zogenaamd de regels bepaald?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ken het lijstje drogreden dat je hier als een adder gebeten lijkt te gaan toepassen.
Mensen die terreur supporteren door daarvan iets met een komma of 'maar' kleiner maken, willen of weten niet beter en ik geef daarin ze nog wat voordeel van een eigen twijfel, dat ze mij die tenminste die stellige indruk geven.
Wat is er volgens jouw mis om terreur af te wijzen en dan eerst heel vette punt neer te zetten ?
Of zie je terreur (niet) in relatie staan tot ? en dan ben ik benieuwd hoe dan precies ?
Er valt wmb met terreur niks meer te zeggen en mogelijk dan dat eerst beteugelen.
Ik begrijp echt niet dat andersdenkenden dingen "bespreekbaar" kunnen maken, laat staan de ernst daarvan minder groot maken en/of daarmee lijken te rechtvaardigen door het te gaan uit te leggen waarom iets zo ver heeft/is gekomen. Laat staan te gaan verstellen dat het wel meevalt want in een kamp moeten wonen is erger dan te worden verkracht, vermoord en dan met een granaat tussen je benen achtergelaten.
En genoeg mensen die nu mijn comment lezen en dan daarin denken dingen te lezen die er niet staan. Blijjkbaar kun je het helemaal niet bespreekbaar maken, want dan gaan mensen steigeren dat je niet alleen maar de Palestijnen als kwaad ziet.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Sommige mensen hebben zich losgeweekt van het algoritme. Hier zijn verschillende opties voorquote:Op woensdag 15 november 2023 18:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Slashdotter3 post dan in ieder geval nog polariserende onzin van beide kanten en diens fuiken op twitter
Bizar algoritme moet die man hebben, respect![]()
![]()
Helemaal mee eens, vervolgens is het platbombarderen van een ziekenhuis met personeel en patinten ook vast niet een gewaardeerde actie als het op oorlog aankomt. Dat is mijn punt iig, ze zitten beide fout.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zij stimuleren dus nu gewoon letterlijk het gebruik van burgers als menselijk schild, wat een oorlogsmisdaad is. Immers, ja, jammer dan, patinten en artsen zijn belangrijker. Zo creer je dus inderdaad immuniteit daar voor een strijdende partij.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Klopt en daarom zijn zij ook geen doel.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoewel de agressor nooit zelf de voorwaarden kan of mag bepalen, is het de andere partij die beslist hoe die reageert. Het personeel en de patinten zijn geen partij in deze en hebben dus ook geen verantwoordelijkheid
Opnieuw vraag ik mij af hoe mensen die hiernaar kijken, de medischse faciliteiten zien als doel
Terwijl ik naar datzelfde beeld kijkend, waarneem er wel degelijk - en zelf conform handboeken en internationaal recht - rekening mee wordt gehouden.
Wanneer dan een WHO stelt dat een ziekenhuis waaruit militaire activiteiten worden ontplooit, ook bescherming geniet; kan zij zichzelf beter opheffen. Nu denk ik dat WHO, slimme juristen, dat intern wat anders uittekent dan zij extern tweet omdat de WHO zo poogt buiten de vuurlinie te blijven van wat ik noem: belanghebbenden van de WHO."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Locaties die als militaire doeleinden worden gebruikt zijn altijd een legitiem doelwit. Het is aan de strijdende partijen om zelf de scheiding te maken tussen burgers en strijders/militairen. Dat wil dus zeggen dat als bijvoorbeeld partij A zich bewust gaat verschuilen in een ziekenhuis, er door partij B op dat ziekenhuis gevuurd mag worden.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoewel de agressor nooit zelf de voorwaarden kan of mag bepalen, is het de andere partij die beslist hoe die reageert. Het personeel en de patinten zijn geen partij in deze en hebben dus ook geen verantwoordelijkheidDan begrijp je het slechts deels. Als je mijn voorbeeld hierboven neemt, mocht partij B inderdaad afvuren op dat ziekenhuis, dan is partij A hier verantwoordelijk voor want zij gebruiken doelbewust burgers als een menselijk schild. Er zijn dus niet twee partijen schuldig, maar n.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, vervolgens is het platbombarderen van een ziekenhuis met personeel en patinten ook vast niet een gewaardeerde actie als het op oorlog aankomt. Dat is mijn punt iig, ze zitten beide fout.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
is het ziekenhuis platgebombardeerd met personeel, patienten en al?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, vervolgens is het platbombarderen van een ziekenhuis met personeel en patinten ook vast niet een gewaardeerde actie als het op oorlog aankomt. Dat is mijn punt iig, ze zitten beide fout.
linkje graag
Jawel, partij B gaat toch door, ondanks dat men weet dat daar veel onschuldige mensen zijn. Het is een keuze, niet een toevalligheid. We zullen ook zien wat het plan is als het 'klaar' is met het gedoe, daar gaat ook veel van afhangen. Ik denk ook niet dat alle burgers naar een hoek duwen en vervolgens de hele boel platgooien ook niet helemaal een eerlijke gang van zaken is. Daar is ook al het een en ander over gezegd door instanties, maar die zijn allemaal activistisch links.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Locaties die als militaire doeleinden worden gebruikt zijn altijd een legitiem doelwit. Het is aan de strijdende partijen om zelf de scheiding te maken tussen burgers en strijders/militairen. Dat wil dus zeggen dat als bijvoorbeeld partij A zich bewust gaat verschuilen in een ziekenhuis, er door partij B op dat ziekenhuis gevuurd mag worden.
[..]
Dan begrijp je het slechts deels. Als je mijn voorbeeld hierboven neemt, mocht partij B inderdaad afvuren op dat ziekenhuis, dan is partij A hier verantwoordelijk voor want zij gebruiken doelbewust burgers als een menselijk schild. Er zijn dus niet twee partijen schuldig, maar n.
Laten we even voorop stellen dat wat er op 7 oktober is gebeurd natuurlijk vreselijk was en alle regels van oorlogsvoering of vergelding te buiten gingen. Als je het topic een beetje volgt, dan zeg ik dat ook tegen users die constant met propaganda uit de Moslimhoek komen. Er is geen twijfel dat de daders (en de rest van Hamas) een zooitje terroristen zijn en inmiddels al lang niet meer uit zijn op samenleven. Laat dat even duidelijk zijn, heb ik ook al meerdere keren gezegd, maar toch blijven dingen lezen die er niet staan.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Dat zijn stumperds inderdaad, maar als men geen geweld gebruikt zie ik het probleem niet, ondanks dat ik het niet met hun eens ben.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:47 schreef ReplaR het volgende:
Morgen zijn er dus weer verschillende pro-palestina demonstraties op verschillende stations.
Ik kom er net achter dat die georganiseerd zijn door MiGreat, wr zo'n radicaal linkse club debielen die voor veel migratie is en boos is op de rijke, witte landen met hun 'gewelddadige en dodelijke grensbeleid'![]()
https://migreat.org/nl
Progressief links zijn gewoon de nieuwe(?) NSB'ers.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
4.00 Israel heeft 5000 stuks M113's? Dat is behoorlijk veel... 🤔
6.10 Trophy APS kan maar 4x schieten aan elke zijde
![]()
Welnee, NSB, Neo-Nazi's en mensen die onderscheid maken op huidskleur zijn geen enkel probleem, zolang ze maar geen geweld gebruiken, geen punt johquote:Op woensdag 15 november 2023 18:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat zijn stumperds inderdaad, maar als men geen geweld gebruikt zie ik het probleem niet, ondanks dat ik het niet met hun eens ben.
Als ze maar het juiste onderscheid maken, blank=evil, de rest=beste wat de mensheid te bieden heeft.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:59 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Welnee, NSB, Neo-Nazi's en mensen die onderscheid maken op huidskleur zijn geen enkel probleem, zolanf ze maar geen geweld gebruiken, geen punt johA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Sorry. We gaan t laten, want heb hier geen zin in.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:34 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Nee, hier vraag jij mij om verduidelijking.
[..]
Vervolgens geef ik dat en ontwijk je (wederom) een inhoudelijke reactie.![]()
iIk ben alles behalve utilitair.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Fout twee is het utilitaire denken dat je lijkt toe te passen. Het is geen principe (dat iets onveranderlijk is) maar principieel als stelling: De Staat geeft niet toe aan eisen van terroristen. (vette punt)
Opnieuw herhaal je de eerste denkfout dat het doel zou zijn om slachtoffers op te willen offeren.
Dat ik (bewust) over mijzelf begin is om te duiden dat waar iemand zelf emotioneel betrokken raakt, die geen weloverwogen beslissing voor of namens anderen mag/kan/moet maken.
Of iets dan "dom" of "slim" is, heeft hier niets mee te maken.
Interessant is het gebruik van ene doorzichtige framing dat iemand die ergens voorstander van is, zichzelf (als bewijs daarvan) voortdurend zo moet gedragen en anders totaal nergens meer serieus te nemen zou zijn.
Zo ja, geldt dit alleen voor een vermijdbaar handelen dat anders hypocriet gaat worden.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
OK helder, jij ziet te dingen oorzakelijk verbandhoudend zij.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omdat het niet los te zien valt van de hele kwestie, die al zo lang gaande is. Ik zie vaak dat mensen dat bewust negeren, in de race om de ander als onmens neer te zetten. De hele situatie rondom Isral en de Gazastrook verdient al heel lang niet de schoonheidsprijs en men mag best kritisch zijn tegenover het handelen van Isral in deze oorlog. Of mag dat niet, omdat jij zogenaamd de regels bepaald?
En genoeg mensen die nu mijn comment lezen en dan daarin denken dingen te lezen die er niet staan. Blijjkbaar kun je het helemaal niet bespreekbaar maken, want dan gaan mensen steigeren dat je niet alleen maar de Palestijnen als kwaad ziet.
Op mij komt dit over dat daarmee terreur een (ontstaans)plaats heeft in een onderhandeling of vergelijking tot.
Een vergelijking die ik niet maak noch wil overwegen (wat niet wil zeggen dat ik het niet kan).
Ik ben tegen verbanden leggen omdat bij en met terreur als middel om overtuigen, alle rede(nen) en anderen er niet (meer) toedoen.
Degene die terreur ziet als middel of daarmee aandacht wil opeisen, zal daar zeker niet mee stoppen zolang dat haar - nu of later - kennelijk in de kaart kan/gaat spelen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Erdowaan beschuldigd Israel van staatsterrorisme. Na, ja, hij weet tenminste waar ie het over heeft met die acties tegen de Koerden en het ondersteunen van het etnische zuiveren in Nagorno Karabach van Armeniers![]()
Zou hij het dan juist niet moeten ontkennenquote:Op woensdag 15 november 2023 19:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Erdowaan beschuldigd Israel van staatsterrorisme. Na, ja, hij weet tenminste waar ie het over heeft met die acties tegen de Koerden en het ondersteunen van het etnische zuiveren in Nagorno Karabach van Armeniers
Vermoeiend he?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:07 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Vermoeiend inderdaad. En dan gek vinden dat men niet wil discussiren
Waarom is het zo moeilijk om te praten over wat het Palestijnse volk in beginsel, en in meerderheid, nou eigenlijk wil? Waarom rust daar een soort van taboe op?
Je kunt je eigen leven niet projecteren op die mensen, of proberen te redeneren vanuit onze eigen westerse achtergrond.
De vraag wat ze eigenlijk willen, en of ze daarmee niet medeplichtig worden aan de terreur en doodswens van organisaties als Hamas, zijn on-topic, relevant en zeer belangrijk.
Waarom de hele tijd "" en "
" in plaats van een discussie over de mogelijkheden? We hebben nota bene een redelijk recent voorbeeld naar hoe zoiets kan gaan naast ons wonen.
Intolerant voor intolerantie![]()
Ik hoop in ieder geval dat IDF zijn doelen behaalt zonder teveel schade, ik heb het niet zo op terroristische groeperingen die kinderen verkrachten, maar goed, ik ben een eenvoudig mensgot me a movie, I want you to know
Mooi hoe elke reactie proportioneel is. Er moet toch ergens een grens zijn. Als in Oekrane een aantal Russische soldaten een ziekenhuis militair gebruiken, is dan ook elke handeling van de tegenpartij proportioneel?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Locaties die als militaire doeleinden worden gebruikt zijn altijd een legitiem doelwit. Het is aan de strijdende partijen om zelf de scheiding te maken tussen burgers en strijders/militairen. Dat wil dus zeggen dat als bijvoorbeeld partij A zich bewust gaat verschuilen in een ziekenhuis, er door partij B op dat ziekenhuis gevuurd mag worden.
[..]
Dan begrijp je het slechts deels. Als je mijn voorbeeld hierboven neemt, mocht partij B inderdaad afvuren op dat ziekenhuis, dan is partij A hier verantwoordelijk voor want zij gebruiken doelbewust burgers als een menselijk schild. Er zijn dus niet twee partijen schuldig, maar n.![]()
Dit lijkt inderdaad de minst slechte keuze te zijn. Des te sneller dat Isral de boel onder controle heeft (als dat kan, klein kanttekeningetje...) des te sneller is er daar rust en ruimte voor grootschalige hulp en vooruitkijken.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat IDF zijn doelen behaalt zonder teveel schade, ik heb het niet zo op terroristische groeperingen die kinderen verkrachten, maar goed, ik ben een eenvoudig mens
Dat wil niet zeggen dat ik het toejuich dat er bij bosjes woonblokken neer worden gemaaid omdat er misschien wel een Hamas-kopstuk in verblijft of dat er twee miljoen mensen zonder stromend water, stroom, eten en in veel gevallen zonder onderdak, medische zorg zitten.![]()
Mja dat laatste ben ik heel cynisch over: dat ei is allang gelegd, ook voor 7 oktober al. De houding t.o.v. Isral kon bij het merendeel al niet erger. Triest genoeg was dat wat aan het kantelen, ook door de initiatieven vanuit Isral om meer werkvisa uit te vaardigen maar omdat deze nu misbruikt blijken door Hamas voor verkenningsdoeleinden is die route om in contact te komen en kennis te maken met de andere kant afgesneden voor lange tijd vrees ik.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt, maar jij en ik snappen dat je het gedachtegoed van deze mensen, ook met veel geweld, niet uit de hoofden aldaar krijgt. Ben ook bang dat de duizenden doden van de afgelopen weken daar niet aan bijdragen en dat zo de kiemen voor een eventuele opvolger van Hamas al gezaaid zijn zo.![]()
Dat is gewoon het punt. je kan wel "from de river..." lopen gillen maar als je snapt dat dit inhoudt, dat er nul ruimte is voor Joden, Christenen, Athesten, LBGTQI+ weet ik het. Als Hamas de macht krijgt, stel, dan wordt dat echt geen heilstaat, lees het handvest maar door. Dat wordt een bloedbad, en daar sta je dan voor. Je zou je werkelijk helemaal dood moeten schamen.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit lijkt inderdaad de minst slechte keuze te zijn. Des te sneller dat Isral de boel onder controle heeft (als dat kan, klein kanttekeningetje...) des te sneller is er daar rust en ruimte voor grootschalige hulp en vooruitkijken.
Dat wil niet zeggen dat ik het toejuich dat er bij bosjes woonblokken neer worden gemaaid omdat er misschien wel een Hamas-kopstuk in verblijft of dat er twee miljoen mensen zonder stromend water, stroom, eten en in veel gevallen zonder onderdak, medische zorg zitten.got me a movie, I want you to know
Dit is d reden waarom ik niet mee ga lopen in een pro-Palestina protest terwijl ik me echt wel kan vereenzelvigen met de zorgen over de burgerbevolking. Straks sta ik naast zo'n stel idioten en wordt ik daarmee geassocieerd.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat is gewoon het punt. je kan wel "from de river..." lopen gillen maar als je snapt dat dit inhoudt, dat er nul ruimte is voor Joden, Christenen, Athesten, LBGTQI+ weet ik het. Als Hamas de macht krijgt, stel, dan wordt dat echt geen heilstaat, lees het handvest maar door. Dat wordt een bloedbad, en daar sta je dan voor. Je zou je werkelijk helemaal dood moeten schamen.
Ik zie ook weinig vriendelijkheid of verdraagzaamheid naar mensen waarvan ze alleen al vermoeden dat ze het niet eens zijn met ze, er zitten altijd opgefokte kutjong met vuurwerk tussen en hier in de regio was alleen het eerste protest niet georganiseerd door een broodmongool, sindsdien is het echt onsympathiek kutvolk dat er loopt.![]()
Toch niet heel raar? Ik moest ooit ook een MRI en toen werd er toch een mooi plaatje van me geschoten.quote:
Ha-ha-ha.
Het enige dat nog triester is dan die grap is het feit dat er wapentuig per vierkante meter uit een ziekenhuis werd getrokken.![]()
Dat is niet wat ik beweer, maar ik zie ook geen spoed overleggen voor me tussen Churchill en de veiligheidsdiensten om vooral de Duitsers te sparen, integendeel zelfsquote:got me a movie, I want you to know
Ik denk wel dat het mogelijk is. Moslimfundamentalisme, Jihadisme en antisemitisme kun je gewoon bestrijden.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt, maar jij en ik snappen dat je het gedachtegoed van deze mensen, ook met veel geweld, niet uit de hoofden aldaar krijgt. Ben ook bang dat de duizenden doden van de afgelopen weken daar niet aan bijdragen en dat zo de kiemen voor een eventuele opvolger van Hamas al gezaaid zijn zo.
Maar als jij denkt dat het niet mogelijk is, wat blijft er dan over? Niets doen?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nee elke vier weken een pogrom organiseren, je moet ze wel tevreden houden he, dan offer je gewoon wat vrouwen en kindertjes op, en die worden dan rondgereden en bespuugd door de geheel neutrale burgerbevolking.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het mogelijk is. Moslimfundamentalisme, Jihadisme en antisemitisme kun je gewoon bestrijden.
Maar als jij denkt dat het niet mogelijk is, wat blijft er dan over? Niets doen?
gewoon een klein feestje van maken, lekker inclusief
Hoppa.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma
Confronteren met een uitgeprinte tweet.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ruilen voor een heel weeshuis aan Gazaanse kinderen, ook een prima optie.![]()
man man wat een clown is die mangot me a movie, I want you to know
Dit zou men in Europa ook moeten doen, alles dat het terreur van Hamas verheerlijkt meteen paspoort afnemen. Zo werd er bijvoorbeeld op 7 oktober nogal wat gebak op straat uitgedeeld in Berlijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma
Confronteren met haar eigen tweet.
[ afbeelding ]
[ twitter ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat account waar je van deelt is weer van die polariserende troep, anti woke,anti left anti dit anti dat antifa voor mijn part.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ik vind het zeer twijfelachtig dat Isral de confrontatie met social media posts aan de deur filmt en de boodschap van uitzetting nog zou delen ook.
Bovendien is er geen ondertiteling, mijn vraag is dan of dit filmpje klopt?![]()
Hahahaquote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma
[ afbeelding ]
[ twitter ]![]()
![]()
Hier staat niet dat het door Isral beschermd zou moeten worden. Gezien oorlogsrecht is de regering van de Gazastrook verantwoordelijk voor hun menselijke schild. Dus die moeten ze dan beschermen lijkt mijquote:
Mooie theoretische exercitie van de WHO dus zo. Lekker gewerkt TedrosOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat is daar eigenlijk polariserend aan? Dit lijken mij op n na allemaal standpunten die leiden tot een betere samenleving.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat account waar je van deelt is weer van die polariserende troep, anti woke,anti left anti dit anti dat antifa voor mijn part.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
wat daar staat klopt gewoonquote:Op woensdag 15 november 2023 20:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier staat niet dat het door Isral beschermd zou moeten worden. Gezien oorlogsrecht is de regering van de Gazastrook verantwoordelijk voor hun menselijke schild. Dus die moeten ze dan beschermen lijkt mij
Mooie theoretische exercitie van de WHO dus zo. Lekker gewerkt Tedros
staat verder natuurlijk geen linkje bij naar de bron dus ik weet niet wat hij nog meer te melden heeft maar de quote an sich is correctOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Yep, dat is ook mijn conclusiequote:Op woensdag 15 november 2023 20:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat daar staat klopt gewoon
staat verder natuurlijk geen linkje bij naar de bron dus ik weet niet wat hij nog meer te melden heeft maar de quote an sich is correct
Theoretisch helemaal prima. Praktisch totaal niet uitvoerbaar maar okOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Allemaal geschreeuw waar de wereld net zo min beter van wordt als van hysterische wokelui.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is daar eigenlijk polariserend aan? Dit lijken mij op n na allemaal standpunten die leiden tot een betere samenleving.![]()
Als elke Gazaan die met een Isralich vlaggetje zwaait, transport met huis in de West Bank krijgt, dan kan ik dit beleid alleen maar toejuichenquote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma
[ afbeelding ]
[ twitter ]![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat is hier in Europa prima te doen inderdaad. Wij kunnen er zonder problemen flink wat onderzoeken, begeleiding, hulp, centjes en nog veel meer tegenaan smijten. Maar wij leven in Europa waar het leven en de omstandigheden toch heel anders dan in (in dit geval) Gaza.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het mogelijk is. Moslimfundamentalisme, Jihadisme en antisemitisme kun je gewoon bestrijden.
Met vooral veel geweld gaat dit niet lukken, zie de Amerikaanse inval in Afghanistan. De VS wist de Taliban fysiek snel op de knien te krijgen, maar het gedachtegoed zelf bleef gewoon bestaan. En ik vrees dat dat nu ook wel eens zou kunnen gebeuren als men niet oppastAlleen al het feit dat er 2 miljoen mensen op een postzegel wonen zegt al veel over de socio-economische staat van de mensen daar, dus die zal men moeten verbeteren. Zomaar geld uitdelen werkt niet zoals we weten, dus zal men iets moeten gaan doen aan het verhogen van de levensstandaard door scholing, mogelijkheden tot het opzetten van bedrijven en handel, verbetering van gezondheidszorg etc.quote:Maar als jij denkt dat het niet mogelijk is, wat blijft er dan over? Niets doen?
Probleem is wel dat aan beide zijden de havikken, om ze zo maar eens te noemen, stevig water bij de wijn moeten doen om dit een kans van slagen te geven.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Zal wel weer afgedaan worden als nepnieuws. En in alle eerlijkheid, misschien is dat het ook wel.quote:
Zijn daar eigenlijk soort van internationale waarnemers of oorlogsjournalisten bij ofzo?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Australi heeft een hele televisieserie met dat soort beelden.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat account waar je van deelt is weer van die polariserende troep, anti woke,anti left anti dit anti dat antifa voor mijn part.
Ik vind het zeer twijfelachtig dat Isral de confrontatie met social media posts aan de deur filmt en de boodschap van uitzetting nog zou delen ook.
Bovendien is er geen ondertiteling, mijn vraag is dan of dit filmpje klopt?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
quote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma
[ afbeelding ]
[ twitter ]![]()
![]()
Wil je hiermee beweren dat de uitspraken van Hamas over het ziekenhuis ook niet te verifiren zijn?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Zal wel weer afgedaan worden als nepnieuws. En in alle eerlijkheid, misschien is dat het ook wel.
Zijn daar eigenlijk soort van internationale waarnemers of oorlogsjournalisten bij ofzo?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Welke uitspraken van Hamas?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wil je hiermee beweren dat de uitspraken van Hamas over het ziekenhuis ook niet te verifiren zijnOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat er stapels lijken opgestapeld liggen en dode baby's en geen stroom en weet ik veel?quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Lijkt me ook iets wat je nogal in twijfel kunt trekken. En vanuit Hamas veel meer reden om over ziekenhuiszaken te jokken op dit moment in tijd dan vanuit de kant van Isral. Als in, wie heeft hier op dit moment baat bij enzoquote:Op woensdag 15 november 2023 20:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat er stapels lijken opgestapeld liggen en dode baby's en geen stroom en weet ik veel?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De claim waarvan je wist dat die zou komen, en waarvan je nooit zal weten of het daadwerkelijk op waarheid berust.quote:blablablabla![]()
Zo zijn er wel meer. Ben jij in Gaza geweest de afgelopen weken? Nee? Hoe weet je dan zeker of IDF daar aan het schieten is of dat het geen Hamas is die een false flag doet?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:40 schreef Elan het volgende:
[..]
De claim waarvan je wist dat die zou komen, en waarvan je nooit zal weten of het daadwerkelijk op waarheid berust.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nee, de terreur in dat gebied gaat al zo lang en van beide kanten, dat ze beide geen recht van spreken hebben op dat gebied. Hier gaat men al over tot terrorisme en de verheerlijking ervan als er een avondklok wordt ingesteld, kun je voorstellen als je slachtoffer bent geweest van een van de verschrikkelijke daden in dat gebied, bijna elke eeuw of decennia dan ook. Dt is mijn punt. Al zo lang begaan de twee allerlei oorlogsmisdaden en verwoesten ze elkaars leven. Natuurlijk heeft terreur geen plek op de onderhandelingstafel, Hamas lijkt mij daar ook niet welkom, de Palestijnen daarentegen wel.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:08 schreef Vallon het volgende:
OK helder, jij ziet te dingen oorzakelijk verbandhoudend zij.
Op mij komt dit over dat daarmee terreur een (ontstaans)plaats heeft in een onderhandeling of vergelijking tot.
Als je voor een van de twee partijen kiest moet je dat zelf weten, maar voor mij zijn ze beide al zo lang onmenselijk bezig, dat ze eigenlijk beide geen recht van spreken hebben. Wat een stelletje flapsjaken in dat gebied.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Het is ironisch. Deze 7 okt aanval slaagde omdat Hamas het geheim heeft gehouden voor Iran, want anders zou de info dankzij de vele spionnen ook naar Israel lekken en dan zou de aanval falen.
Maar omdat Iran er niets van af wist gaan ze nu ook niet helpen en mag Hamas het zelf uitzoeken. En als Hamas wist dat ze geen hulp van Iran en Hezbollah zouden krijgen dan hadden ze het weer niet gedaan.
Ironisch dus...
https://www.timesofisrael(...)-directly-enter-war/
Khamenei reportedly told Hamas chief Iran will not directly enter war
Supreme leader informed Haniyeh decision due to failure to notify Tehran of Oct. 7 onslaught, instructed him to ‘silence’ those urging Iranian involvement, according to Reuters
Iran’s Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei reportedly told Hamas chief Ismail Haniyeh earlier this month that, since Tehran was not given prior notice of the devastating terror onslaught of October 7, it would not join the war against Israel.
In a report Wednesday citing “three senior officials,” Reuters said Khamenei had told Haniyeh that, while Iran would offer political support to Hamas, it would not “intervene directly” in the fight.
The Iranian leader also reportedly asked Haniyeh to “silence those voices” in Hamas calling for Iran and its proxy terror group Hezbollah to directly join the war against Israel “in full force.”
[ Bericht 8% gewijzigd door slashdotter3 op 15-11-2023 21:02:06 ]![]()
En het maakt ook niet uit want het vergoelijkt niet de manier waarop Isral te werk is gegaan.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Zal wel weer afgedaan worden als nepnieuws. En in alle eerlijkheid, misschien is dat het ook wel.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Ironisch, niet?quote:Op woensdag 15 november 2023 19:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zou hij het dan juist niet moeten ontkennen![]()
Jawel hoorquote:Op woensdag 15 november 2023 20:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En het maakt ook niet uit want het vergoelijkt niet de manier waarop Isral te werk is gegaan.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Ja eens, vind ik ook van het het Russische/Oekrane conflict. Je wordt aan alle kanten gemanipuleerd middels Fake news en false flags.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer. Ben jij in Gaza geweest de afgelopen weken? Nee? Hoe weet je dan zeker of IDF daar aan het schieten is of dat het geen Hamas is die een false flag doet?blablablabla![]()
Ze hadden het ziekenhuis ook direct compleet is de as kunnen leggen en daarna kunnen kijken.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En het maakt ook niet uit want het vergoelijkt niet de manier waarop Isral te werk is gegaan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
je best doen om iemand te beschermen is altijd uitvoerbaar, beide partijen doen dit atm niet in mijn ogenquote:Op woensdag 15 november 2023 20:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep, dat is ook mijn conclusie
Theoretisch helemaal prima. Praktisch totaal niet uitvoerbaar maar ok
oorlogsrecht gaat ook niet uit van nul burgerdoden, dat is een gegeven maar zowel de aanvallende als de verdedigende partij moet in principe doen wat ze kunnen om dit te voorkomenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Precies, daarom is het best lachwekkend dat zoveel mensen weten te vertellen dat het allemaal proportioneel is en men geen andere keuze heeft, al sta overigens zeker achter de vernietiging/vervolging van Hamas en de daders van de gruwelijkheden, alsmede de planners en leiders.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer. Ben jij in Gaza geweest de afgelopen weken? Nee? Hoe weet je dan zeker of IDF daar aan het schieten is of dat het geen Hamas is die een false flag doet?
Alsof de situatie daar al niet erg genoeg is, gaan er hier in NL mensen de straat op, terwijl men totaal de andere kant van het verhaal negeert. 'Nee, de Palestijnen kunnen niets verkeerd doen, het Westen en de Joden'. Nuance is daar niet mogelijk.
Hier op het forum gaan mensen met diezelfde gebrekkige en moeilijk te verifiren berichten ook allerlei conclusies trekken vanuit de onderbuik en ook daar negeert men totaal de andere kant en de nuance staat voor best wel wat users gelijk aan 'je kiest partij voor terrorisme'.
En alles tussen 0 en 100 wordt niet begrepen, gezien als de andere kant en meestal niet eens inhoudelijk gelezen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Uniformquote:Op woensdag 15 november 2023 20:56 schreef Qarrad het volgende:
Viezeriken...
[ twitter ]
The Israel Defense Force has announced that Uniforms and Equipment used by Hamas has been found scattered around the Al-Shifa Medical Center suggesting that Hamas Members changed into Civilian Clothes in order to Escape the Hospital during last nights Operation.Ze hebben toch alleen zo'n groene hoofdband om?
En betekent dit nou dat alle tunnel zijn kapot gebombardeerd want anders zouden ze toch via die route vluchten?![]()
quote:
Worden leuke dagen, voor ons als toeschouwers
Eindelijk krijgen we dat commandocentrum te zken, na zeker vijftien jaar wachten
De twitterknop is kaputt dus dan maar niet embedded
[ Bericht 9% gewijzigd door opgebaarde op 15-11-2023 21:11:32 ]![]()
Och men denkt dat ze daar allemaal vredelievend zijn in Gaza, naief gedoe.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, daarom is het best lachwekkend dat zoveel mensen weten te vertellen dat het allemaal proportioneel is en men geen andere keuze heeft, al sta overigens zeker achter de vernietiging/vervolging van Hamas en de daders van de gruwelijkheden, alsmede de planners en leiders.
Alsof de situatie daar al niet erg genoeg is, gaan er hier in NL mensen de straat op, terwijl men totaal de andere kant van het verhaal negeert. 'Nee, de Palestijnen kunnen niets verkeerd doen, het Westen en de Joden'. Nuance is daar niet mogelijk.
Hier op het forum gaan mensen met diezelfde gebrekkige en moeilijk te verifiren berichten ook allerlei conclusies trekken vanuit de onderbuik en ook daar negeert men totaal de andere kant en de nuance staat voor best wel wat users gelijk aan 'je kiest partij voor terrorisme'.
En alles tussen 0 en 100 wordt niet begrepen, gezien als de andere kant en meestal niet eens inhoudelijk gelezen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Daarin faalt Hamas natuurlijk sowieso, maar er zijn inmiddels ook zoveel doden aan de andere kant, dat het al lang is uitgelopen op een grote teringzooi.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
je best doen om iemand te beschermen is altijd uitvoerbaar, beide partijen doen dit atm niet in mijn ogen
oorlogsrecht gaat ook niet uit van nul burgerdoden, dat is een gegeven maar zowel de aanvallende als de verdedigende partij moet in principe doen wat ze kunnen om dit te voorkomenHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Geen idee, kan ook een slechte vertaling zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
UniformZe hebben toch alleen zo'n groene hoofdband om?
En betekent dit nou dat alle tunnel zijn kapot gebombardeerd want anders zouden ze toch via die route vluchten?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
'x.' vervangen door 'twitter.'quote:Op woensdag 15 november 2023 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
De twitterknop is kaputt dus dan maar niet embedded
[..]
Ik heb het weken geleden al gemeld, maar de crew doet er niks aan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik denk niet dat omstandigheden er iets mee te maken hebben. Er zijn veel meer plekken ter wereld waar er armoede is, daar zie je ook geen moslimfundamentalistisch terreur. Het betreft echt een ideologie, een cultureel gedachtegoed dat je echt los moet zien van externe factoren. Bovendien wordt er ook genoeg geld in de Palestijnen gebieden gepompt, alleen dat valt in verkeerde handen. Ook daar zal dus een soort controle moeten komen over wat er precies met het geld gebeurd.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is hier in Europa prima te doen inderdaad. Wij kunnen er zonder problemen flink wat onderzoeken, begeleiding, hulp, centjes en nog veel meer tegenaan smijten. Maar wij leven in Europa waar het leven en de omstandigheden toch heel anders dan in (in dit geval) Gaza.
Met vooral veel geweld gaat dit niet lukken, zie de Amerikaanse inval in Afghanistan. De VS wist de Taliban fysiek snel op de knien te krijgen, maar het gedachtegoed zelf bleef gewoon bestaan. En ik vrees dat dat nu ook wel eens zou kunnen gebeuren als men niet oppast
[..]
Alleen al het feit dat er 2 miljoen mensen op een postzegel wonen zegt al veel over de socio-economische staat van de mensen daar, dus die zal men moeten verbeteren. Zomaar geld uitdelen werkt niet zoals we weten, dus zal men iets moeten gaan doen aan het verhogen van de levensstandaard door scholing, mogelijkheden tot het opzetten van bedrijven en handel, verbetering van gezondheidszorg etc.
Probleem is wel dat aan beide zijden de havikken, om ze zo maar eens te noemen, stevig water bij de wijn moeten doen om dit een kans van slagen te geven.
Afghanistan is verder niet te vergelijken met de Gazastrook, dat is ook al eerder besproken. Afghanistan is een nogal moeilijk begaanbaar en bergachtig land. Een klein gebied als de Gazastrook kun je gewoon uitkammen en monitoren.
Daarnaast zie ik de morele equivalent gewoon niet. Je kunt doen alsof er 'haviken' aan beide kanten zijn, maar de realiteit is dat er gewoon een enorme verschil is in het niveau van ontwikkeling en ook de moraliteit. Er is met Isral een democratisch land, met Westerse normen en waarden. Waar je tegenover de Palestijnen hebt, die een op alle vlakken onderontwikkelde en barbaarse cultuur hebben, die eigenlijk alleen maar om terrorisme en de fundamentalistische Islam draait.
En nee, dit wil niet zeggen dat Isral perfect, want ja, ook daar zitten zeker radicalen, maar het land heeft gewoon een veel hoger niveau van beschaving. En al zou je alle radicale elementen daar weghalen, zoals bijvoorbeeld de Joden die op de Westoever wonen, zou dat de cultuur in de Palestijnse gebieden verder niet veranderen. Dit is natuurlijk ook al geprobeerd, in 2006 is de Gazastrook leeggeplukt van de laatste Joden. Het leven werd er niet beter van zullen we maar zeggen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma
[ afbeelding ]
[ twitter ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ah, nee, dan begrijp ik het, parkeerplaats van maken, maar.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk niet dat omstandigheden er iets mee te maken hebben. Er zijn veel meer plekken ter wereld waar er armoede is, daar zie je ook geen moslimfundamentalistisch terreur. Het betreft echt een ideologie, een cultureel gedachtegoed dat je echt los moet zien van externe factoren. Bovendien wordt er ook genoeg geld in de Palestijnen gebieden gepompt, alleen dat valt in verkeerde handen. Ook daar zal dus een soort controle moeten komen over wat er precies met het geld gebeurd.
Afghanistan is verder niet te vergelijken met de Gazastrook, dat is ook al eerder besproken. Afghanistan is een nogal moeilijk begaanbaar en bergachtig land. Een klein gebied als de Gazastrook kun je gewoon uitkammen en monitoren.
Daarnaast zie ik de morele equivalent gewoon niet. Je kunt doen alsof er 'haviken' aan beide kanten zijn, maar de realiteit is dat er gewoon een enorme verschil is in het niveau van ontwikkeling en ook de moraliteit. Er is met Isral een democratisch land, met Westerse normen en waarden. Waar je tegenover de Palestijnen hebt, die een op alle vlakken onderontwikkelde en barbaarse cultuur hebben, die eigenlijk alleen maar om terrorisme en de fundamentalistische Islam draait.
En nee, dit wil niet zeggen dat Isral perfect, want ja, ook daar zitten zeker radicalen, maar het land heeft gewoon een veel hoger niveau van beschaving. En al zou je alle radicale elementen daar weghalen, zoals bijvoorbeeld de Joden die op de Westoever wonen, zou dat de cultuur in de Palestijnse gebieden verder niet veranderen. Dit is natuurlijk ook al geprobeerd, in 2006 is de Gazastrook leeggeplukt van de laatste Joden. Het leven werd er niet beter van zullen we maar zeggen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Nog tig keer hier tegenaan gelopen te zijn heb ik mezelf aangeleerd om de url vanui de adresbalk te kopieren waar er nog wel gewoon twitter ipv x staatquote:Op woensdag 15 november 2023 21:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
'x.' vervangen door 'twitter.'
Ik heb het weken geleden al gemeld, maar de crew doet er niks aan.![]()
hopelijk is dit niet gefabriceerd, probleem is wel dat het niet door onafhankelijke pers kan worden geverifeerdquote:![]()
Rare post. Niemand die dit zegt. Hamas zal totaal moeten worden verslagen en dan zullen de Palestijnen onder toezicht een culturele verandering moeten maken als men op den duur een democratische staat met een degelijk niveau van welvaart wil.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah, nee, dan begrijp ik het, parkeerplaats van maken, maar.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Lekker met je AK naast de M(agnetic)RI.quote:How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Ik heb je betoog goed gelezen en sta nog steeds achter mijn opmerking. Het is neerkijken op mensen en nu moeten ze ook nog eens onder toezicht gaan wonen, dat deden ze nog niet. En dus moeten ze leven zoals jij leeft, want dat is d manier van leven.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rare post. Niemand die dit zegt. Hamas zal totaal moeten worden verslagen en dan zullen de Palestijnen onder toezicht een culturele verandering moeten maken als men op den duur een democratische staat met een degelijk niveau van welvaart wil.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Dus nu neem je niks meer aan, alleen als het in je straatje past zeker. Zo werkt dat toch tegenwoordig?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eens, vind ik ook van het het Russische/Oekrane conflict. Je wordt aan alle kanten gemanipuleerd middels Fake news en false flags.
Mij verbaast het niet als Hamas ziekenhuizen gebruikt als dekmantel. Het zou mij van die kakkerlakken eerder verbazen als ze het niet zouden doen.![]()
Heerlijk filmpje. Kijk dat mens janken dan. 😂quote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Wat zou het toch fantastisch zijn als de overheden in West-Europa hetzelfde zouden doen. From the river to the sea, Holland will be uhh a lot cleaner 🙂![]()
Dat klopt, ik kijk zeker neer op zulke culturen. Dat zou ieder weldenkend mens moeten doen. Cultureel relativisme komen we namelijk geen stap mee verder. Je hebt in culturen gewoon gradaties van beschaving en ontwikkeling.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb je betoog goed gelezen en sta nog steeds achter mijn opmerking. Het is neerkijken op mensen en nu moeten ze ook nog eens onder toezicht gaan wonen, dat deden ze nog niet. En dus moeten ze leven zoals jij leeft, want dat is d manier van leven.
En inderdaad, een cultuur waarin de nadruk niet ligt op kinderen gewoon fatsoenlijk onderwijs te bieden, maar juist te leren dat het hoogst haalbare in het leven is om Joden of andere ongelovigen af te slachten en te sterven als een martelaar, mag onder toezicht worden gezet. Dat moet er namelijk uit willen die mensen een enigszins fatsoenlijke samenleving kunnen opbouwen.
Ik snap eigenlijk ook niet wat je punt nu is, moeten we in het Westen doen alsof een cultuur met moslimfundamentalisme, onversneden antisemitisme en terreur evenredig is aan de Westerse? Dan hou je alleen maar jezelf voor de gek.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Rond 1950 nog werd in de Westerse cultuur ongehuwde vrouwen die zwanger waren gedwongen hun kind op te geven waarbij die weleens per ongeluk vermoord werden. In 1700 ofzo, wat niet lang geleden is, paar generaties, werden vrouwen vermoord om allerhande regeltjes.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt, ik kijk zeker neer op zulke culturen. Dat zou ieder weldenkend mens moeten doen. Cultureel relativisme komen we namelijk geen stap mee verder. Je hebt in culturen gewoon gradaties van beschaving en ontwikkeling.
En inderdaad, een cultuur waarin de nadruk niet ligt op kinderen gewoon fatsoenlijk onderwijs te bieden, maar juist te leren dat het hoogst haalbare in het leven is om Joden of andere ongelovigen af te slachten en te sterven als een martelaar, mag onder toezicht worden gezet. Dat moet er namelijk uit willen die mensen een enigszins fatsoenlijke samenleving kunnen opbouwen.
Ik snap eigenlijk ook niet wat je punt nu is, moeten we in het Westen doen alsof een cultuur met moslimfundamentalisme, onversneden antisemitisme en terreur evenredig is aan de Westerse? Dan hou je alleen maar jezelf voor de gek.
Ik vind het prima dat je zo denkt, maar het idee dat jouw cultuur beter is omdat jij alcohol drinkt en dochters aan ons doen met onbekenden is apart.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2023 21:54:46 ]![]()
Het zijn allemaal nogal wat aannames, daar kan ik niet zoveel mee. Ik heb ook niets met extreme Moslims en daarnaast zijn veel gematigde Moslims mij veel te conservatief. Maar op volken neerkijken, dat doe ik niet zo snel. Dat is meer weggelegd voor mensen die zichzelf superieur vinden op basis van waar ze geboren zijn, ik geloof niet dat het leven zo in elkaar steekt.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt, ik kijk zeker neer op zulke culturen. Dat zou ieder weldenkend mens moeten doen. Cultureel relativisme komen we namelijk geen stap mee verder. Je hebt in culturen gewoon gradaties van beschaving en ontwikkeling.
Ik snap eigenlijk ook niet wat je punt nu is, moeten we in het Westen doen alsof een cultuur met moslimfundamentalisme, onversneden antisemitisme en terreur evenredig is aan de Westerse? Dan hou je alleen maar jezelf voor de gek.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
De Westerse cultuur heeft een ontwikkeling doorgemaakt, de islamitische niet. Dus ik ben het zeker met HR eens.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:53 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Rond 1950 nog werd in de Westerse cultuur ongehuwde vrouwen die zwanger waren gedwongen hun kind op te geven waarbij die weleens per ongeluk vermoord werden. In 1700 ofzo, wat niet lang geleden is, paar generaties, werden vrouwen vermoord om allerhande regeltjes.
Ik vind het prima dat je zo denkt, maar het idee dat jouw cultuur beter is omdat jij alcohol drinkt en dochters aan ons doen met onbekenden is apart.![]()
Niemand zegt toch dat de Westerse cultuur altijd zo fantastisch was of nu perfect is? Maar wel is er in het Westen wel de zelfreflectie om dingen te willen herzien en waar nodig aan te passen. En er kunnen ook verschillen van mening zijn waar bepaalde grenzen moeten liggen, maar dan heb je het meer over details. Het contrast tussen beschaving en barbarisme is gewoon duidelijk zichtbaar.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:53 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Rond 1950 nog werd in de Westerse cultuur ongehuwde vrouwen die zwanger waren gedwongen hun kind op te geven waarbij die weleens per ongeluk vermoord werden. In 1700 ofzo, wat niet lang geleden is, paar generaties, werden vrouwen vermoord om allerhande regeltjes.
Ik vind het prima dat je zo denkt, maar het idee dat jouw cultuur beter is omdat jij alcohol drinkt en dochters aan ons doen met onbekenden is apart.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Britse politie poept in hun broek om de honderden/duizenden moslims aan te pakken dus dan is het makkelijker om de enkeling van de tegenpartij aan te pakken om de 'rust/vrede te bewaren'![]()
de islam is zeker primitief. Maar wij zijn decadent en zwak geworden. De kans dat Europa over 50 jaar islamitisch is geworden is zeer reel. Dat het MO christelijk is praktisch nul.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De Westerse cultuur heeft een ontwikkeling doorgemaakt, de islamitische niet. Dus ik ben het zeker met HR eens.The End Times are wild![]()
Waar wachten we nog op? Snel naar de slaapkamer en kindjes maken!quote:Op woensdag 15 november 2023 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
de islam is zeker primitief. Maar wij zijn decadent en zwak geworden. De kans dat Europa over 50 jaar islamitisch is geworden is zeer reel. Dat het MO christelijk is praktisch nul.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Je gaat/bent het weer aan het verklaren en duikt weg met dat ze allebei flapzakken zonder recht van spreken zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, de terreur in dat gebied gaat al zo lang en van beide kanten, dat ze beide geen recht van spreken hebben op dat gebied. Hier gaat men al over tot terrorisme en de verheerlijking ervan als er een avondklok wordt ingesteld, kun je voorstellen als je slachtoffer bent geweest van een van de verschrikkelijke daden in dat gebied, bijna elke eeuw of decennia dan ook. Dt is mijn punt. Al zo lang begaan de twee allerlei oorlogsmisdaden en verwoesten ze elkaars leven. Natuurlijk heeft terreur geen plek op de onderhandelingstafel, Hamas lijkt mij daar ook niet welkom, de Palestijnen daarentegen wel.
Als je voor een van de twee partijen kiest moet je dat zelf weten, maar voor mij zijn ze beide al zo lang onmenselijk bezig, dat ze eigenlijk beide geen recht van spreken hebben. Wat een stelletje flapsjaken in dat gebied.
Ik lees dat als dat beiden hebben schuld aan de terreuraanslag van 7/10..
Zal je ws niet zo bedoelen en ik wel zo waarneem wanneer iemand zo iets toelicht.
Terzijde oorlogsrecht/midaad is alleen te pas en onpas sprake wanneer beide partijen dat gelijkelijk steunen.
Hier kiest Isral meer dan duidelijk en ook onderbouwd om zich nog ergens aan te houden en Hamas om vooral zoveel mogelijk schade te (laten) toebrengen.
Wat ik duidelijk zo ja iemand dat wil inframen, OOK niet doe is kiezen voor partijen. Een conflict dat imo overigens aantoonbaar voortkomt uit het structureel torpederen van voorstellen door in het bijzonder Palestijnse c.s. kant.
Een insteek en zienswijze die ik kan uitleggen dat als men niet wil dat Isral bestaansrecht heeft.
Hamas kiest voor terreuraanslagen als middel. Aan al het andere komt voor mij gelijk een punt.
Dat wat Hamas hier uitspookte met haar tot op het letterlijk bot mensonterende massadoding in volstrekte redeloosheid, hierbij geweld als beesten onwaardig toepaste met het vooropgezette doel om burgers keihard te treffen. Niets eens met dat doel maar om daarmee Isral uit te dagen dat zij dat over de kantelkant zou laten gaan.
Dan gaan zwaaien met vergelijkingen, gaat ver boven elk begrip. Iemand die dat terreur klein ook kan rechtvaardigen of uitleggen; is mij zelve een terrorist.
Dit zijn van die momenten: iemand voor of tegen terreur
Kritiek dat Isral zo fout is zonder te vertellen hoe dan wel (gegijzelden bevrijden, dader oppakken en terreur stoppen), is koren op de molen van Hamas.
Hamas is een nietsontziende organisatie die meedogenloos burgers zal offeren door Isral in reactie met een hand op de rug vechten voor gerechtigheid, te dwingen tot wijken van terreur. Dit nooit maar dan ook nooit meer !!!!"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hier meteen gestopt, dat zeg ik dus niet.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:32 schreef Vallon het volgende:
Ik lees dat als dat beiden hebben schuld aan de terreuraanslag van 7/10..Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Lol.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand zegt toch dat de Westerse cultuur altijd zo fantastisch was of nu perfect is? Maar wel is er in het Westen wel de zelfreflectie om dingen te willen herzien en waar nodig aan te passen. En er kunnen ook verschillen van mening zijn waar bepaalde grenzen moeten liggen, maar dan heb je het meer over details. Het contrast tussen beschaving en barbarisme is gewoon duidelijk zichtbaar.![]()
Een islamitisch Europa :|. Wat een deprimerend toekomst perspectief.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
de islam is zeker primitief. Maar wij zijn decadent en zwak geworden. De kans dat Europa over 50 jaar islamitisch is geworden is zeer reel. Dat het MO christelijk is praktisch nul.![]()
Begrip tonen voor hamas, de extreme pali's en de pro pali demos steunen?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn er users die dat doen dan? Ik lees hier niet elke post, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Hele hordes hier.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat zeg je dan wel over die terreuraanslag ? Dat hamas dat niet had moeten doen ?quote:Op woensdag 15 november 2023 22:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hier meteen gestopt, dat zeg ik dus niet.
Ondanks wat jij van die aanslag vind, wat moet Isral doen om gegijzelden te bevrijden, daders van de aanslag op te pakken en terreur te doen stoppen ?
Uitwijden hoe het is gekomen, laat staan vergelijken met de terreurkaart in de hand, is totaal irrelevant."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Als jij staat te feesten boven een nog net aan levend vers verkracht verminkt persoon dat door de straten wordt gesleept omdat er 1.200 anderen op de meedt brute wijze denkbaar zijn vermoord.. tjah, dan ben je wel je onschuld kwijt ja.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee joh, het zijn onmensen, dat bepaal jij wel even, toch? Dus je bent tegen onschuldige burgerdoden, maar dan ga jij even twijfels plaatsen of deze onschuldige burgers wel onschuldig zijn....![]()
Dan is ook iedere menselijkheid het raam uit.
Snap je dat? Of is dat lastig te vatten voor je?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dan ben je wel ver heen ja.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:
This is how the Palestinian media glorifies terrorists including mothers who abandoned their young children in order to kill innocent Jews for the sake of Jihad. Note that this is a TV program for children, this is how Hamas poisons the minds of the younger generations to encourage them to hate Israel and the Jewish people. This incitement must be stopped!
[ twitter ]
Bizar dat je dit wil steunen in een pro-pali mars. Kom er met mn pet niet bij hoe dom mensen kunnen zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Volgens mij heeft hij het niet over volkeren maar cultuur. Hij heeft daar een punt, want als Isral zich nu ineens terug zou trekken, dan is er nog steeds niks opgelost. De afgelopen jaren zijn er tientallen miljarden in dat stukje land gestoken en als men dat nu weer doet terwijl dezelfde doodscultus daar nog heerst, dan krijgen we precies hetzelfde als wat er nu is gebeurd.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal nogal wat aannames, daar kan ik niet zoveel mee. Ik heb ook niets met extreme Moslims en daarnaast zijn veel gematigde Moslims mij veel te conservatief. Maar op volken neerkijken, dat doe ik niet zo snel. Dat is meer weggelegd voor mensen die zichzelf superieur vinden op basis van waar ze geboren zijn, ik geloof niet dat het leven zo in elkaar steekt.
Er zal iets blijvends moeten veranderen in de manier waarop de mensen in Gaza met elkaar en de buitenstaanders omgaan. Anders gebruikt Hamas het ontwikkelingsgeld gewoon opnieuw voor dingen die ontploffen.
Dat is een interne slag die gemaakt moet gaan worden en natuurlijk moet daarbij de vinger aan de pols gehouden worden door Isral. Is dat opleggen van een superioriteitsgevoel? Maakt niet uit, als het de veiligheid maar garandeert.
Isral op haar beurt moet er ook en misschien wel vooreerst alles aan doen om te zorgen dat er perspectief is voor de Gazanen en niet weer verzanden in soms eens wat brood en een mes over de schutting flikkeren.![]()
Ik ben geen strateeg op oorlogsgebied, dus het is niet echt mijn taak om met de oplossing te komen. Ik weet wel dat de oplossingen van de afgelopen 75 jaar niet erg succesvol zijn geweest. Misschien een koepel er omheen bouwen en over 50 jaar nog eens een kijkje gaan nemen, weet ik het.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat zeg je dan wel over die terreuraanslag ? Dat hams dat niet had moeten doen ?
Ondanks wat jij vind, wat moet Isral doen om gegijzelden te bevrijden, daders van de anaslag op te pakken en terreur te doen stoppen ?
Uitwijden hoe het is gekomen, laat staan vergelijken zijn met de terreurkaart in de hand, totaal irrelevant.
De manier waarop Gaza tot stand is gekomen is zeker niet chique, om dan maar onschuldige mensen (op 7 oktober) te gaan vermoorden op de meest barbaarse wijzen, dat is onacceptabel. Niets minder. Hamas moet vernietigd worden. Zit je nog met heel veel onschuldige burgers, waarvan er velen hun huis zijn uitgejaagd en nu weer hun huis kwijt zijn. Daarvoor hoeft de oorlog niet compleet geschrapt te worden, maar het is toch gewoon prima dat er ook mensen zijn die zich bekommeren over het lot en het gevoel van deze mensen, net zoals we dat doen bij de slachtoffers van 7 oktober.
Hamas is Palestijns, maar Palestijnen zijn niet per se Hamas.
En ja, in het verleden hebben inderdaad beide kanten zich beziggehouden met de meest afschuwelijke daden, dat kan ik nu moeilijk even vergeten. Als ik dat een jaar geleden had gezegd, zou ik alsnog voor antisemiet worden uitgemaakt, is ook meerdere keren gebeurd, want kritiek op Isral (en dus niet op Joden). Diezelfde dynamiek zie je ook bij Moslims, die je een Moslimfoob vinden bij kritiek op de Palestijnen. Erg vermoeiend.
En niet over jou: Dan vind ik het ook wel interessant dat men in de ene comment kan zeggen dat ze bang zijn dat Europa Islamitisch wordt in 50 jaar, terwijl men het verdrijven uit huizen (want niet Joods) dan weer afdoet als een klein iets.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ja, gozert dat snap ik, ik geloof alleen niet dat daar 2 miljoen mensen op een lijk aan het springen waren. Ook hier weer een poging om 2 miljoen mensen weg te zetten als onmensen.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als jij staat te feesten boven een nog net aan levend vers verkracht verminkt persoon dat door de straten wordt gesleept omdat er 1.200 anderen op de meedt brute wijze denkbaar zijn vermoord.. tjah, dan ben je wel je onschuld kwijt ja.
Dan is ook iedere menselijkheid het raam uit.
Snap je dat? Of is dat lastig te vatten voor je?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
tuurlijk faalt Hamas daarin, het is een terreurbeweging, die proberen het niet eensquote:Op woensdag 15 november 2023 21:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daarin faalt Hamas natuurlijk sowieso, maar er zijn inmiddels ook zoveel doden aan de andere kant, dat het al lang is uitgelopen op een grote teringzooi.
maar dat ontslaat Israel niet van elke verantwoordelijkheid want je bent nog steeds hele hordes burgers aan het afknallen, je kunt niet bij ieder burgerslachtoffer zeggen jamaar Hamas gebruikt ze als schild, dat is zo en daar moet je rekening mee houden want je hoeft niet altijd door elk schild heen te schieten
of niet, persoonlijk zou ik er weinig met die figuren op hebben atm maar ga dan ook niet op je high horse zitten en doen alsof je niet anders kunt want dat kan wel ... je wil het gewoon niet
begrijpelijk of niet maakt me niet zoveel uitOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik ben het helemaal eens met dat hun geloof nogal wat aan verandering moet ondergaan om met de moderne tijd mee te gaan. Sowieso ben ik tegen welke vorm van religie als beleid, wet, maatschappij enz, dat heeft nog nooit wat goeds gebracht.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij het niet over volkeren maar cultuur. Hij heeft daar een punt, want als Isral zich nu ineens terug zou trekken, dan is er nog steeds niks opgelost. De afgelopen jaren zijn er tientallen miljarden in dat stukje land gestoken en als men dat nu weer doet terwijl dezelfde doodscultus daar nog heerst, dan krijgen we precies hetzelfde als wat er nu is gebeurd.
Er zal iets blijvends moeten veranderen in de manier waarop de mensen in Gaza met elkaar en de buitenstaanders omgaan. Anders gebruikt Hamas het ontwikkelingsgeld gewoon opnieuw voor dingen die ontploffen.
Dat is een interne slag die gemaakt moet gaan worden en natuurlijk moet daarbij de vinger aan de pols gehouden worden door Isral. Is dat opleggen van een superioriteitsgevoel? Maakt niet uit, als het de veiligheid maar garandeert.
Isral op haar beurt moet er ook en misschien wel vooreerst alles aan doen om te zorgen dat er perspectief is voor de Gazanen en niet weer verzanden in soms eens wat brood en een mes over de schutting flikkeren.
Overigens vind ik dat je het best gebalanceerd en genuanceerd brengt. En inderdaad, het geld moet niet bij Hamas terecht komen. Daarnaast ben ik bang dat het conflict inmiddels veel te lang duurt om er ooit nog iets van te maken. Hoe dan verder? Echt, geen idee. Je zal er altijd weer een paar hebben, waar de rest terecht of onterecht, op afgerekend gaat worden. Dan wordt er weer hard gereageerd, hoe begrijpelijk ook, want ik zou ook woest zijn als dat in mijn land gebeurt, en is de eventuele oplossing weer een stuk verder weg. Het is ook niets nieuws, het gaat daar al eeuwen zo. Misschien zo snel mogelijk een andere planeet vinden en splitsen, maar dan zit je over een tijd weer met een intergalactische oorlog.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ook hier ben ik het helemaal mee eens. Het is ook niet zo zwart/wit als sommigen het doen laten geloven.quote:Op woensdag 15 november 2023 23:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
tuurlijk faalt Hamas daarin, het is een terreurbeweging, die proberen het niet eens
maar dat ontslaat Israel niet van elke verantwoordelijkheid want je bent nog steeds hele hordes burgers aan het afknallen, je kunt niet bij ieder burgerslachtoffer zeggen jamaar Hamas gebruikt ze als schild, dat is zo en daar moet je rekening mee houden want je hoeft niet altijd door elk schild heen te schieten
of niet, persoonlijk zou ik er weinig met die figuren op hebben atm maar ga dan ook niet op je high horse zitten en doen alsof je niet anders kunt want dat kan wel ... je wil het gewoon niet
begrijpelijk of niet maakt me niet zoveel uitHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
ik denk dat dit de jure een misdadige campagne is atmquote:Op woensdag 15 november 2023 23:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook hier ben ik het helemaal mee eens. Het is ook niet zo zwart/wit als sommigen het doen laten geloven.
ik denk ook dat je hier met slimme advocaten onder elke veroordeling uit kunt komen maar het is niet goed wat hier gebeurt
daar ga ik het vandaag bij laten voor ik ook kaalgeschoren de greppel in moet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Er zijn weinig berichten verder over gruwelijk bloederige straatgevechten die de 'experts' voorspelden.
Zoals verwacht duikt dat ongedierte onder als ze echt 1 op 1 tegen een echt leger moeten vechten. Dan heb je niet zoveel aan je AK-47 op je slippers.![]()
Isral wordt al decenia (zo ongeveer sinds dat het gecreerd is) geterroriseerd. Om de haverklap wel een aanslag. 7/10 spant wel de kroon. Meer dan duizend onschuldige burgers op een brute wijze vermoord. De burgerdoelen zijn bewust uitgekozen als doelwit. De legerbasis die een eindje de andere kant op stond is doelbewust genegeerd.
Nu is Isral er eindelijk klaar mee, en gaan ze grondig te werk om Hamas op te ruimen, en ja, opeens zijn er allemaal "burgerdoden". In realiteit waren dat allemaal Hamas terroristen (die kleden zich namelijk in burgerkleding, en hebben geen uniform). Isral valt "burgerdoelen" aan (vertaling: een huis met een raketinstallatie op het dak, of een winkelcentrum waar minutie ligt).
Daarnaast stopt Hamas ook express op plekken waar een normaal leger niet mag komen (denk een ziekenhuis of school), hopend dat Isral het aanvalt zodat ze kunnen roepen "Isral slecht! Boehoe help ons!", militaire faciliteiten.
Intussen staan Moslims buiten te juichen bij iedere slachting die hun geloofsgenoten aanrichten. Moslims die protesteren tegen terroristische acties van Moslims zie je nooit. Maar als er eindelijk een reactie komt op hun terrorisme, dan zijn ineens de rapen gaar en is het slachtoffer van het terrorisme - die nu eindelijk reageert - in ene de dader.
Isral staat wat mij betreft in haar recht om Hamas te vernietigen en nietsontziend te zijn. Wat mij betreft is Isral veel te aardig. Eigenlijk moeten ze al die Moslims die daar zitten genadeloos dat gebied uit schoppen.
Het enige wat Moslims begrijpen is hard, spijkerhard geweld. Misschien moet hier in Nederland de ME maar eens los gelaten worden op een paar van die "pro-palestina" (vertaling: pro-terroristische organisatie) protesten. Ik denk dat dat ze wat perspectief geeft en respect aanleert.![]()
Helder & thx.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben geen strateeg op oorlogsgebied, dus het is niet echt mijn taak om met de oplossing te komen. Ik weet wel dat de oplossingen van de afgelopen 75 jaar niet erg succesvol zijn geweest. Misschien een koepel er omheen bouwen en over 50 jaar nog eens een kijkje gaan nemen, weet ik het.
De manier waarop Gaza tot stand is gekomen is zeker niet chique, om dan maar onschuldige mensen (op 7 oktober) te gaan vermoorden op de meest barbaarse wijzen, dat is onacceptabel. Niets minder. Hamas moet vernietigd worden. Zit je nog met heel veel onschuldige burgers, waarvan er velen hun huis zijn uitgejaagd en nu weer hun huis kwijt zijn. Daarvoor hoeft de oorlog niet compleet geschrapt te worden, maar het is toch gewoon prima dat er ook mensen zijn die zich bekommeren over het lot en het gevoel van deze mensen, net zoals we dat doen bij de slachtoffers van 7 oktober.
Hamas is Palestijns, maar Palestijnen zijn niet per se Hamas.
En ja, in het verleden hebben inderdaad beide kanten zich beziggehouden met de meest afschuwelijke daden, dat kan ik nu moeilijk even vergeten. Als ik dat een jaar geleden had gezegd, zou ik alsnog voor antisemiet worden uitgemaakt, is ook meerdere keren gebeurd, want kritiek op Isral (en dus niet op Joden). Diezelfde dynamiek zie je ook bij Moslims, die je een Moslimfoob vinden bij kritiek op de Palestijnen. Erg vermoeiend.
En niet over jou: Dan vind ik het ook wel interessant dat men in de ene comment kan zeggen dat ze bang zijn dat Europa Islamitisch wordt in 50 jaar, terwijl men het verdrijven uit huizen (want niet Joods) dan weer afdoet als een klein iets.
Wel met de pinnige opmerking dat wanneer iemand imo niet kan/wil/mag aangeven van hoe iets wel te doen, die niet bij mij moet aankomen met hoe dan niet.
Het lastige is weten dat isral het sws altijd fout zal doen en nog meer fout, als zij niets doet en toegeeft aan terreur.
Belangrijk is proberen aan te nemen, al is het moeilijk (in) te zien, dat Isral niet uit is om burgers te treffen. Dat zal een getroffene ter plaatse natuurlijk meer dan vanzelfsprekend, (ge)heel anders ervaren.
Lees t.a.v. (on)rechtmatig ook dit stuk dat vrij evenwichtig het actie dillemma schetst: https://www.justsecurity.org/89489/expert-guidance-law-of-armed-conflict-in-the-israel-hamas-war/"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Dat gebeurd toch ook..... of heb jij het gevoel dat die afweging niet gebeurd.quote:Op woensdag 15 november 2023 23:02 schreef sp3c het volgende:
Hamas gebruikt ze als schild, dat is zo en daar moet je rekening mee houden"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Dikgedrukt, ja dat zijn jouw regels, je zou hetzelfde kunnen zeggen over mensen die doen alsof ze er verstand van hebben, maar ook maar wat vanuit hun zolderkamer roepen, nietwaar?quote:Op woensdag 15 november 2023 23:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helder & thx.
Wel met de pinnige opmerking dat wanneer iemand imo niet kan/wil/mag aangeven van hoe iets wel te doen, die niet bij mij moet aankomen met hoe dan niet.
Het lastige is weten dat isral het sws altijd fout zal doen en nog meer fout, als zij niets doet en toegeeft aan terreur.
Belangrijk is proberen aan te nemen, al is het moeilijk (in) te zien, dat Isral niet uit is om burgers te treffen. Dat zal een getroffene ter plaatse natuurlijk meer dan vanzelfsprekend, (ge)heel anders ervaren.
Lees t.a.v. (on)rechtmatig ook dit stuk dat vrij evenwichtig het actie dillemma schetst: https://www.justsecurity.org/89489/expert-guidance-law-of-armed-conflict-in-the-israel-hamas-war/Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Primitieve volkeren kan je ook alleen met de harde hand benaderen.quote:Op woensdag 15 november 2023 23:51 schreef Telefoonvork het volgende:
Isral wordt al decenia (zo ongeveer sinds dat het gecreerd is) geterroriseerd. Om de haverklap wel een aanslag. 7/10 spant wel de kroon. Meer dan duizend onschuldige burgers op een brute wijze vermoord. De burgerdoelen zijn bewust uitgekozen als doelwit. De legerbasis die een eindje de andere kant op stond is doelbewust genegeerd.
Nu is Isral er eindelijk klaar mee, en gaan ze grondig te werk om Hamas op te ruimen, en ja, opeens zijn er allemaal "burgerdoden". In realiteit waren dat allemaal Hamas terroristen (die kleden zich namelijk in burgerkleding, en hebben geen uniform). Isral valt "burgerdoelen" aan (vertaling: een huis met een raketinstallatie op het dak, of een winkelcentrum waar minutie ligt).
Daarnaast stopt Hamas ook express op plekken waar een normaal leger niet mag komen (denk een ziekenhuis of school), hopend dat Isral het aanvalt zodat ze kunnen roepen "Isral slecht! Boehoe help ons!", militaire faciliteiten.
Intussen staan Moslims buiten te juichen bij iedere slachting die hun geloofsgenoten aanrichten. Moslims die protesteren tegen terroristische acties van Moslims zie je nooit. Maar als er eindelijk een reactie komt op hun terrorisme, dan zijn ineens de rapen gaar en is het slachtoffer van het terrorisme - die nu eindelijk reageert - in ene de dader.
Isral staat wat mij betreft in haar recht om Hamas te vernietigen en nietsontziend te zijn. Wat mij betreft is Isral veel te aardig. Eigenlijk moeten ze al die Moslims die daar zitten genadeloos dat gebied uit schoppen.
Het enige wat Moslims begrijpen is hard, spijkerhard geweld. Misschien moet hier in Nederland de ME maar eens los gelaten worden op een paar van die "pro-palestina" (vertaling: pro-terroristische organisatie) protesten. Ik denk dat dat ze wat perspectief geeft en respect aanleert.
Anders lopen ze compleet over je heen, iets wat in Europa al sinds de jaren 70 gebeurt door islamitische volkeren.
Een Marokkaan is gewend dat zijn hand eraf word gehakt in zijn thuisland bij diefstal, maar omdat we in Europa zo'n extreem tolerant beleid hebben voor dieven, met enkelbandjes en taakstraffen, zullen ze doorgaan met ramkraken en overvallen.
In Eritrea slaat de politie met stokken op de burgers, maar dat is schijnbaar ook de enige manier om die mensen de les te wijzen, gezien het gedrag van deze mensen met massale rellen in Europa.
Afrikanen en Arabieren kan je niet behandelen zoals wij hier in kennen in Europa.![]()
Op en in het veld is het sws voor hamas eee verloren strijd, die zij nooit kunnen winnen. Dus kiest Hamas voor terreur via burgers en (proberen, wat aardig lukt) de publieke opinie mee te krijgen.quote:Op woensdag 15 november 2023 23:32 schreef Confetti het volgende:
Er zijn weinig berichten verder over gruwelijk bloederige straatgevechten die de 'experts' voorspelden.
Zoals verwacht duikt dat ongedierte onder als ze echt 1 op 1 tegen een echt leger moeten vechten. Dan heb je niet zoveel aan je AK-47 op je slippers.
Raketten heeft Hamas niet (meer), boobytraps ontwijkt Isral door de andere muur eruit te blazen en het enige dat ik nog waarnam in een sporadisch Hamas promotiefilmpje was het gebruik van wat RPG's (die met modernere heck-afweer, ook niet meer zijn wat het ooit geweest is).
Isral plaveit en verplaatst zich daar niet voor niets in pantservoertuigen. Reken maar dat het stikt van de (infrarood)drones en (nacht)zichtapparatuur om o.a. sluipschutters te tackelen (n van redenen om in de nacht operaties te doen)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ik zit niet op de zolderkamer.quote:Op woensdag 15 november 2023 23:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dikgedrukt, ja dat zijn jouw regels, je zou hetzelfde kunnen zeggen over mensen die doen alsof ze er verstand van hebben, maar ook maar wat vanuit hun zolderkamer roepen, nietwaar?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Terroristen van 5 jaar oud?quote:Op woensdag 15 november 2023 23:51 schreef Telefoonvork het volgende:
Het enige wat Moslims begrijpen is hard, spijkerhard geweld. Misschien moet hier in Nederland de ME maar eens los gelaten worden op een paar van die "pro-palestina" (vertaling: pro-terroristische organisatie) protesten. Ik denk dat dat ze wat perspectief geeft en respect aanleert.![]()
Ik sTeL aLlEeN mAaR vRaGeNquote:Op woensdag 15 november 2023 20:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat account waar je van deelt is weer van die polariserende troep, anti woke,anti left anti dit anti dat antifa voor mijn part.
Bovendien is er geen ondertiteling, mijn vraag is dan of dit filmpje klopt?Intolerant voor intolerantie![]()
Andersom zou me het ook niet verbazen als Isral het zou gebruiken om hun misstanden te legitimeren.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dus nu neem je niks meer aan, alleen als het in je straatje past zeker. Zo werkt dat toch tegenwoordig?
Mij verbaast het niet als Hamas ziekenhuizen gebruikt als dekmantel. Het zou mij van die kakkerlakken eerder verbazen als ze het niet zouden doen.
Overigens kom je in je bewoordingen zelf nogal bevooroordeeld over als het gaat om dingen zo uitleggen zodat ze je in je eigen straatje passen, iets met een pot en een ketel ..blablablabla![]()
Toch hoeft dat niet te betekenen dat dit perse de beste oplossing is voor Irsael zelf. Uiteindelijk willen ze als land blijven voortbestaan. En daarbij zullen ze toch ook zo nu en dan steun nodig hebben van andere landen. Al was het maar op politiek vlak. Steun die nu begint af te brokkelen.quote:Op woensdag 15 november 2023 23:51 schreef Telefoonvork het volgende:
Het enige wat Moslims begrijpen is hard, spijkerhard geweld. Misschien moet hier in Nederland de ME maar eens los gelaten worden op een paar van die "pro-palestina" (vertaling: pro-terroristische organisatie) protesten. Ik denk dat dat ze wat perspectief geeft en respect aanleert.
Ze moeten dus een weg kiezen tussen Hamas uitschakelen en tegelijkertijd niet zelf de terroristen worden waar ze zo tegen vechten.
Vergeet niet dat er aan de andere kant nog een veel sterkere terroristen groep zit te wachten: Hezbollah. Die zijn nu stil door de steun van de VS. Wat als Israel zo ver gaat nu dat de volgende president, of die erna de steun aan Israel intrekt omdat dat de populairdere keus is?
Dus: ik zeg niet dat Israel niets moet doen. Maar er zijn wel limieten. Ook intern wordt hier 100% over nagedacht. Israel is nu even eensgezind nu het oorlogstijd is, maar ik verwacht een vrij grote interne strijd direct hierna.
[ Bericht 3% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 16-11-2023 00:31:34 ]Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Niemand gaat Isral loslaten. Alleen al het feit dat ze nucleaire wapens hebben maakt het onmogelijk om dat te doen.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch hoeft dat niet te betekenen dat dit perse de beste oplossing is voor Irsael zelf. Uiteindelijk willen ze als land blijven voortbestaan. En daarbij zullen ze toch ook zo nu en dan steun nodig hebben van andere landen. Al was het maar op politiek vlak. Steun die nu begint af te brokkelen.
Ze moeten dus een weg kiezen tussen Hamas uitschakelen en tegelijkertijd niet zelf de terroristen worden waar ze zo tegen vechten.
Vergeet niet dat er aan de andere kant nog een veel sterkere terroristen groep zit te wachten: Hezbollah. Die zijn nu stil door de steun van de VS. Wat als Israel zo ver gaat nu dat de volgende president, of die erna de steun aan Israel intrekt omdat dat de populairdere keus is?
Dus: ik zeg niet dat Israel niets moet doen. Maar er zijn wel limieten. Ook intern wordt hier 100% over nagedacht. Israel is nu even eensgezind nu het oorlogstijd is, maar ik verwacht een vrij grote interne strijd direct hierna.![]()
quote:Op woensdag 15 november 2023 21:53 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat je zo denkt, maar het idee dat jouw cultuur beter is omdat jij alcohol drinkt en dochters aan ons doen met onbekenden is apart.
Land stelende kolonisten van 4 maanden oud?quote:Op donderdag 16 november 2023 00:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Terroristen van 5 jaar oud?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Is er iemand in gaza geweest die de 7oct pogroms heeft veroordeeld?quote:Op woensdag 15 november 2023 23:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, gozert dat snap ik, ik geloof alleen niet dat daar 2 miljoen mensen op een lijk aan het springen waren. Ook hier weer een poging om 2 miljoen mensen weg te zetten als onmensen.
Het was 1 groot feest en straatparade. Het was bizar om te zien.
Ik geloof niet dat er 2mln de straat op gingen nee. Dat ziin er simpel te veel. Ik geloof ook niet dat er 2mln het echt goedkeuren, athans dat hoop ik maar. Want er is zo enorm veel haat daar en er zijn zo ontzettend veel pali's die hamas aan de macht willen. En die zijn in mij ogen allemaal medeplichtig. En zeker als je daarbij gaat feesten om dode anders dan moslims die op zo'n enorm brute onmenselijke wijze zijn omgebracht.
Kun je wel schreeuwen om nuance (olk voor jou miss_sly), maar er is vrij weinig genuanceerd aan aan de gebeurtenissen van 7oct en dat dienen jullie je ter degen te realiseren. De haat zit diep, de haat is breed.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Puur technisch zijn de ouders van dat kind terroristen wanneer zij hun kind daarvoor opvoeden en uitsturen.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Terroristen van 5 jaar oud?
In die rol zijn het geen kinderen meer maar vijanden.
Idem oorlogstijd is het sws voor een militair niet verstandig om iets anders aan te nemen dan wie hij tegenkomt, allereerst per definitie "vijand" is: Shoot first, Ask later."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Wat zien ontkenners als wel hun bewijs dat ziekenhuizen worden gebruikt voor ook militaire doeleinden ?
Of zal het zijn dat ze een Platoon, Full Metal Jacket of We Were Soldiers voor ogen hebben die eenvoudiger pas in hun beeld als militaire locatie.Andere bron:quote:bron: nu.nl 15nov23 19u59
Isral zegt een commandocentrum van Hamas te hebben aangetroffen in het Al Shifa-ziekenhuis in de Gazastrook. Het leger viel dat ziekenhuis afgelopen nacht binnen, nadat het al enige tijd was omsingeld. De Isralirs zeggen vuurwapens, munitie en granaten te hebben gevonden.
De Isralische regering beweert al jaren dat Hamas vanuit kelders onder ziekenhuizen opereert. Onafhankelijk vastgesteld is die bewering niet. Ook is nu niet onafhankelijk te verifiren dat Isral het commandocentrum heeft gevonden in het Al Shifa-ziekenhuis.
De Verenigde Staten meldden dinsdag dat er inderdaad een commandocentrum zit in het ziekenhuis. De Amerikaanse regering noemde het een oorlogsmisdaad. Washington baseert zich op informatie van de eigen inlichtingendiensten.![]()
bron: https://www.ynetnews.com/article/hjr9u9fe6
Punt is, ook oorlogsrecht, op het moment dat een locatie ook maar n kogel of wapen bevat, het haar beschermde status verliest en daarmee een militair doel wordt.
Het ziekenhuis mag Isral op blote knien bedanken dat ze niet tot stof zijn gebombardeerd en hun lieve baby's in leven hebben gelaten.
Anderen zullen komen dat Amerika en Isral dat allemaal en voortdurend in scne hebben gezet; en Hamas met z'n directeur op hun woord moeten worden geloofd dat zij geen terroristen zijn.![]()
[ Bericht 6% gewijzigd door Vallon op 16-11-2023 01:24:25 (foto's) ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
De veiligheidsRaad stemt met 12 en 3 onthoudingen (US/UK/USSR) voor gevechtpauzes maar veroordeelt Hamas niet.(wel tragikomisch hoe zich daar een kat en muis spel in woorden en termen ontwikkeld)quote:bron: https://news.un.org/en/story/2023/11/1143632
The Security Council has passed a resolution calling for the immediate release of all hostages held by Hamas and for urgent and extended humanitarian corridors throughout the enclave to save and protect civilian lives. The affirmative vote came following four unsuccessful efforts to take action last month.
Surrealistisch en buiten alle realiteit van een octopus die zich overal inwringt maar niets kan opdringen.
De raad is sinds 7/10, al 10x bij elkaar gekomen en verrekt het om hamas te veroordelen. Vanzelfsprekend gaat Isral en vooral Hamas hier bewust niets mee doen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Die indruk krijg ik niet neequote:Op woensdag 15 november 2023 23:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gebeurd toch ook..... of heb jij het gevoel dat die afweging niet gebeurd.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het is niet 'de Raad' die het verrekt om Hamas te veroordelen, het zijn een aantal leden van die Raad die dat niet willen en Rusland heeft nog altijd een vetorecht.quote:Op donderdag 16 november 2023 01:42 schreef Vallon het volgende:
De veiligheidsRaad stemt met 12 en 3 onthoudingen (US/UK/USSR) voor gevechtpauzes maar veroordeelt Hamas niet.
[..]
(wel tragikomisch hoe zich daar een kat en muis spel in woorden en termen ontwikkeld)
Surrealistisch en buiten alle realiteit van een octopus die zich overal inwringt maar niets kan opdringen.
De raad is sinds 7/10, al 10x bij elkaar gekomen en verrekt het om hamas te veroordelen. Vanzelfsprekend gaat Isral en vooral Hamas hier bewust niets mee doen.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Bron?quote:Op donderdag 16 november 2023 01:18 schreef Vallon het volgende:
Wat zien ontkenners als wel hun bewijs dat ziekenhuizen worden gebruikt voor ook militaire doeleinden ?
Of zal het zijn dat ze een Platoon, Full Metal Jacket of We Were Soldiers voor ogen hebben die eenvoudiger pas in hun beeld als militaire locatie.
[..]
Andere bron: [ afbeelding ] [ afbeelding ]
bron: https://www.ynetnews.com/article/hjr9u9fe6
Punt is, ook oorlogsrecht, op het moment dat een locatie ook maar n kogel of wapen bevat, het haar beschermde status verliest en daarmee een militair doel wordt.
Het ziekenhuis mag Isral op blote knien bedanken dat ze niet tot stof zijn gebombardeerd en hun lieve baby's in leven hebben gelaten.
Anderen zullen komen dat Amerika en Isral dat allemaal en voortdurend in scne hebben gezet; en Hamas met z'n directeur op hun woord moeten worden geloofd dat zij geen terroristen zijn.![]()
Het betekent ook niet dat er dan maar op los gebombardeerd/geschoten kan worden.
Informatief draadje:
[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 16-11-2023 05:18:44 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
ART. 18. — Civilian hospitals organized to give care to thequote:Op donderdag 16 november 2023 05:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bron?
Het betekent ook niet dat er dan maar op los gebombardeerd/geschoten kan worden.
Informatief draadje:
[ twitter ]
wounded and sick, the infirm and maternity cases, may in no
circumstances be the object of attack, but shall at all times be
respected and protected by the Parties to the conflict.
States which are Parties to a conflict shall provide all civilian
hospitals with certificates showing that they are civilian hospitals
and that the buildings which they occupy are not used for any
purpose which would deprive these hospitals of protection in
accordance with Article 19.
Civilian hospitals shall be marked by means of the emblem
provided for in Article 38 of the Geneva Convention for the
Amelioration of the Condition of the Wounded and Sick in Armed
Forces in the Field of August 12, 1949, but only if so authorized by
the State.
The Parties to the conflict shall, in so far as military
considerations permit, take the necessary steps to make the
distinctive emblems indicating civilian hospitals clearly visible to
the enemy land, air and naval forces in order to obviate the
possibility of any hostile action.
Protection
of hospitals
In view of the dangers to which hospitals may be exposed by
being close to military objectives, it is recommended that such
hospitals be situated as far as possible from such objectives.
ART. 19. — The protection to which civilian hospitals are entitled
shall not cease unless they are used to commit, outside their
humanitarian duties, acts harmful to the enemy. Protection may,
however, cease only after due warning has been given, naming, in all
appropriate cases, a reasonable time limit, and after such warning
has remained unheeded.
The fact that sick or wounded members of the armed forces are
nursed in these hospitals, or the presence of small arms and
ammunition taken from such combatants and not yet handed to the
proper service, shall not be considered to be acts harmful to the
enemy.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Vis is een typische doch vermoeiende concerntroll.quote:Op donderdag 16 november 2023 06:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens.. De zogenoemde 'genuanceerde meningen' van mensen als Vis zijn in wezen helemaal niet zo genuanceerd.![]()
Sterke reactie. Dat hij op het juiste spoor zit kan je bij jezelf heel simpel checken: zou je liever hier in het westen leven, of in een Arabisch land? Als het antwoord optie 1 is, zegt dat waarschijnlijk iets over welke cultuur je hoger aanslaat.quote:![]()
Net zoals dat vetorecht door de VS ook al tig maal gebruikt is zodat het koloniseren door Isral van de Westbank niet is veroordeeld.quote:Op donderdag 16 november 2023 05:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is niet 'de Raad' die het verrekt om Hamas te veroordelen, het zijn een aantal leden van die Raad die dat niet willen en Rusland heeft nog altijd een vetorecht.![]()
Dat Isral niet proportioneel reageert is slechts een aanname, geen feit.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Andersom zou me het ook niet verbazen als Isral het zou gebruiken om hun misstanden te legitimeren.
Overigens kom je in je bewoordingen zelf nogal bevooroordeeld over als het gaat om dingen zo uitleggen zodat ze je in je eigen straatje passen, iets met een pot en een ketel ..
Ik heb natuurlijk een mening en als feiten in dat straatje passen.. fijn. Als de feiten mij ongelijk geven dan accepteer ik dat gewoon.![]()
Hoe dan?quote:Op woensdag 15 november 2023 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
de islam is zeker primitief. Maar wij zijn decadent en zwak geworden. De kans dat Europa over 50 jaar islamitisch is geworden is zeer reel. Dat het MO christelijk is praktisch nul.
De PEW research geeft aan dat er in 2016 25,8 miljoen Moslims in Europese landen zijn, dat is ongeveer 5% van de bevolking.Oftewel in het ergste scenario hebben we in 2050 15% moslims in Europa, tegelijk zien we in veel Europese landen een wat negatievere houding richting immigratie van vluchtelingen. Rekening houdend met de politieke tendens is het volgens mij al niet te verwachten dat in 2050 15% van Europa moslim is, laat staan dat Europa islamitisch is in 2070.quote:Indien er sprake is van een normale migratiestroom, dan zullen de Europese moslims in 2050 met 57,9 miljoen zijn. En als vluchtelingen zoals de voorbije jaren onze oorden blijven opzoeken, kan het aantal moslims zelfs oplopen tot 75,6 miljoen.
Natuurlijk verschilt het aantal moslims per land. In Nederland is 5% moslim, in Duitsland 6,1%, Belgi 7,6%, Zweden 8,1 en in Frankrijk 8,8% tegelijk zijn er in Portugal, Hongarije, Roemeni, Tsjechi, Slowakije, Estland, Letland, Litouwen en Polen minder dan 0,5% moslims.
Nogmaals de vraag, hoe zou een Islamitisch Europa in 2070 reel zijn?![]()
De kritische massa, en zeker politiek gezien. Die hoeft niet 100% of >50% ofzo te zijn om de boel om te gooienquote:Op donderdag 16 november 2023 07:09 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hoe dan?
De PEW research geeft aan dat er in 2016 25,8 miljoen Moslims in Europese landen zijn, dat is ongeveer 5% van de bevolking.
[..]
Oftewel in het ergste scenario hebben we in 2050 15% moslims in Europa, tegelijk zien we in veel Europese landen een wat negatievere houding richting immigratie van vluchtelingen. Rekening houdend met de politieke tendens is het volgens mij al niet te verwachten dat in 2050 15% van Europa moslim is, laat staan dat Europa islamitisch is in 2070.
Natuurlijk verschilt het aantal moslims per land. In Nederland is 5% moslim, in Duitsland 6,1%, Belgi 7,6%, Zweden 8,1 en in Frankrijk 8,8% tegelijk zijn er in Portugal, Hongarije, Roemeni, Tsjechi, Slowakije, Estland, Letland, Litouwen en Polen minder dan 0,5% moslims.
Nogmaals de vraag, hoe zou een Islamitisch Europa in 2070 reel zijn?
Ik hoop niet dat het zover komt iigOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sowieso is immigratiestroom natuurlijk niet het juiste cijfer om naar te kijken. Voortplantingscijfers tikken heel wat harder aan - “Jihad by generation”![]()
Dan zouden in Qatar tijdens de WK ook 40% van de bezoekers van een flatgebouw gegooid moeten zijn.quote:Op donderdag 16 november 2023 07:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat 40% van dat volk wat meeloopt in zo’n pro-Palestina demo, en niet-moslim zijn, in een willekeurig islamitisch land van een flatgebouw zal worden gegooid vanwege hun overtuigingen, geaardheid of gedragingen.
Ik denk dat je uit je duim aan het zuigen bent en de meest islamitische landen niet zo extreem radicaal zijn zoals jij ze hier wilt framen.![]()
Moslims die emigreren naar niet islamitische landen zijn radicaler dan in islamitische landenquote:Op donderdag 16 november 2023 07:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zouden in Qatar tijdens de WK ook 40% van de bezoekers van een flatgebouw gegooid moeten zijn.
Ik denk dat je uit je duim aan het zuigen bent en de meest islamitische landen niet zo extreem radicaal zijn zoals jij ze hier wilt framen.
Theoretisch discussie dit, maar goed. Denk als je het aan de gemiddelde Nederlander vraagt, die allemaal echt niet zitten te wachten op ook maar een greintje opschuiven naar een islamitisch land worden.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dan nog, hoeveel procent Moslims zou realistisch zijn in 2070? Tussen de 10 en 15 in Nederland? Tussen de 17,5 en 26,5 in Frankrijk? Tussen de 10 en 15% in heel Europa?quote:Op donderdag 16 november 2023 07:15 schreef Molo het volgende:
[..]
De kritische massa, en zeker politiek gezien. Die hoeft niet 100% of >50% ofzo te zijn om de boel om te gooien
Ik hoop niet dat het zover komt iigDit staat ook in mijn bron, zonder instroom zal het aantal tussen 2016 en 2050 stijgen met zo'n 10 miljoen van 25,8 naar 35,8 miljoen, dit is kort samengevat 2% van de Europese bevolking.quote:Op donderdag 16 november 2023 07:18 schreef Scorpie het volgende:
Sowieso is immigratiestroom natuurlijk niet het juiste cijfer om naar te kijken. Voortplantingscijfers tikken heel wat harder aan ";Jihad by generation"
Tegelijk zeg je nogal wat met "Jihad by generation", de helft van de Nederlandse moslims bezoekt niet eens een moskee, laat staan dat ze allemaal extremistisch zijn.
[ Bericht 21% gewijzigd door KaheemSaid op 16-11-2023 07:34:06 ]![]()
Ah heerlijk, de ochtend starten met linkdumps
Ik klik ze niet meer aan hoor, joeeee![]()
Tijd voor koffie en werkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit moest ergens op de wereld eens andersom zijn dan zie je de zieligheidsindustrie pas echt wakker worden.quote:![]()
Dat laatste stuk, de activiteiten in openbare en politieke leven en de zichtbaarheid etc van een relatief kleine groep, bewijst exact mijn denkrichting ja. En zorgen daaromtrentquote:Op donderdag 16 november 2023 07:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Schrijf voor de gemiddelde Nederlander de gemiddelde Europeaan en je bewijst meteen waarom ik "De kans dat Europa over 50 jaar islamitisch is geworden is zeer reel. Dat het MO christelijk is praktisch nul." niet zie gebeuren.
Tegelijk als je aan de gemiddelde Nederlander vraagt hoeveel Moslims er in Nederland zijn komen ze ook op een kwart van de bevolking uit. Als je dat denkt zijn we al bijna Islamitisch en doet Denk het echt beroerd.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympir:![]()
Tering, hier mag wel even een stukje vooraf gezet worden door meneer Collier, met z'n doen alsof het allemaal totl uit de lucht kwam vallen en het uiteraard volledig onschuldigde Isral niet al decennialang heel hard gewerkt heeft om de voedingsbodem voor dit alles te kweken en aan te vullenquote:
Nog zo'n "Isral heeft nooit iets fout gedaan en heeft nul schuld aan de situatie van de afgelopen decennia"-extremist, tjongejonge.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Forum Opties Forumhop: Hop naar: