So unfair!quote:Op woensdag 15 november 2023 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rot en ultra rot. Ja, wat een schande hé, dat mensen ze durven te vergelijken hé.
Voor de gijzelaars, hoop ik het. Maar israel says no, kan idd zomaar.quote:
We kunnen gerust concluderen dat de Islam gewoon ook andere normen en waarden heeft dan de meeste andere religies. Dit soort opvattingen zijn namelijk binnen de bredere Islamtische wereld geen echte uitzondering.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb het vermoeden dat hij veel wijsheden van zijn moeder heeft meegekregen tijdens zijn opvoeding
Klopt maar dat is niet alleen de taak of verantwoordelijkheid van Israel. Het zegt wat mij betreft genoeg dat ze Israel een bezettingsmacht noemen. M.a.w. het leven onder Hamas moeten we blijkbaar beschouwen als het leven in vrijheid.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Om tot een oplossing te komen zal je wat verder moeten kijken inderdaad dan we schakelen alleen Hamas uit.
Vanwege de veiligheid ook. 95% van wat Hamas kocht was bedoeld om Israël mee te bestoken.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:10 schreef opgebaarde het volgende:
, emotioneel is 't begrijpelijk hoor
Feitelijk leven ze daar ook onder twee bezettingsmachten.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:27 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Klopt maar dat is niet alleen de taak of verantwoordelijkheid van Israel. Het zegt wat mij betreft genoeg dat ze Israel een bezettingsmacht noemen. M.a.w. het leven onder Hamas moeten we blijkbaar beschouwen als het leven in vrijheid.
Ja precies. Ik ben ontzettend blij dat ik deze beslissing niet hoef te maken...quote:Op woensdag 15 november 2023 14:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor de gijzelaars, hoop ik het. Maar israel says no, kan idd zomaar.
Want voor hamas is het natuurlijk startsein om te gaan consolideren, herbewapenen, etc.
Pas nou op vriend. Ik ben volgens jou een Hamas buddy en Hamas leden zijn erg explosief.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey niet janken als jij eerst iemand voor propagandist uitmaakt, en die daarna terug krijgt midden in je gezicht, ok?
Ja, dat klopt als je het uitroeien van Hamas niet ziet als een bevrijding.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Feitelijk leven ze daar ook onder twee bezettingsmachten.
Het een sluit het ander niet uit. Leven onder Hamas is geen vrijheid maar onder bezetting van Israel ook niet. We mogen het best noemen wat het is.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:27 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Klopt maar dat is niet alleen de taak of verantwoordelijkheid van Israel. Het zegt wat mij betreft genoeg dat ze Israel een bezettingsmacht noemen. M.a.w. het leven onder Hamas moeten we blijkbaar beschouwen als het leven in vrijheid.
Ja, dat zien en vinden wij. Maar hoe denkt de gemiddelde Gazaan daarover?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. Leven onder Hamas is geen vrijheid maar onder bezetting van Israel ook niet. We mogen het best noemen wat het is.
Ligt er helemaal aan hoe je vrijheid wilt interpreteren. Gezien de Westerse normen en waarden in Israël, zal dat een stukken meer liberaal leven bieden zijn dan onder Hamas.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. Leven onder Hamas is geen vrijheid maar onder bezetting van Israel ook niet. We mogen het best noemen wat het is.
Dat cijfer ken ik niet. Is dat die dual use list waar tot dit jaar ook de couveuse op stond?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vanwege de veiligheid ook. 95% van wat Hamas kocht was bedoeld om Israël mee te bestoken.
Dreigen? TR gezet.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:30 schreef opgebaarde het volgende:
Pas nou op vriend. Ik ben volgens jou een Hamas buddy en Hamas leden zijn erg explosief.
Die lijst ken ik niet, linkje?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat cijfer ken ik niet. Is dat die dual use list waar tot dit jaar ook de couveuse op stond?
Haha zo letterlijk nemenquote:Op woensdag 15 november 2023 14:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dreigen? TR gezet.
Zie je over een paar dagen wel weer.
Welke Westerse normen en waarden gap? Hun normen en waarden zijn niet gelijk aan de jouwe. Integendeel, ze staan dichter tot de Islamitische als je kijkt naar hun religieuze waarden.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan hoe je vrijheid wilt interpreteren. Gezien de Westerse normen en waarden in Israël, zal dat een stukken meer liberaal leven bieden zijn dan onder Hamas.
Die wil gewoon een eigen staat Palestina. Maar dat is voor Israel onbespreekbaar.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:34 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Ja, dat zien en vinden wij. Maar hoe denkt de gemiddelde Gazaan daarover?
En waarom is dat onbespreekbaar (geworden)?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die wil gewoon een eigen staat Palestina. Maar dat is voor Israel onbespreekbaar.
Vraag het de Israelische politiek.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:38 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
En waarom is dat onbespreekbaar (geworden)?
Dus kunnen we stellen dat de gemiddelde Gazaan het leven onder Hamas beschouwt als het leven in vrijheid?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:37 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Welke Westerse normen en waarden gap? Hun normen en waarden zijn niet gelijk aan de jouwe. Integendeel, ze staan dichter tot de Islamitische als je kijkt naar hun religieuze waarden.
Je moet je statement maar even uitleggen, want ik zie niets zinnigs.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:39 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Dus kunnen we stellen dat de gemiddelde Gazaan het leven onder Hamas beschouwt als het leven in vrijheid?
Ja dat dacht ik al.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:39 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je moet je statement maar even uitleggen, want ik zie niets zinnigs.
Welke religieuze waarden? En hoe veel merk je daar van in je dagelijkse leven in Israel?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:37 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Welke Westerse normen en waarden gap? Hun normen en waarden zijn niet gelijk aan de jouwe. Integendeel, ze staan dichter tot de Islamitische als je kijkt naar hun religieuze waarden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |