In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Groot-Brittanni legt sancties op aan leiders en financiers Hamas Groot-Brittanni heeft sancties opgelegd aan leiders en financiers van de Palestijnse militante beweging Hamas, als reactie op de terroristische aanval van de groep op Isral vorige maand.
"We zullen elk instrument blijven gebruiken om de activiteiten van deze terroristische organisatie te ontwrichten, zegt de nieuwe minister Cameron van Buitenlandse Zaken in een verklaring. De voormalige premier werd gisteren benoemd als minister van Buitenlandse Zaken.
Cameron wil het voor Hamas "moeilijker maken om te opereren door de organisatie te isoleren op het wereldtoneel". Volgens de minister gaat Groot-Brittanni samenwerken met de Verenigde Staten en hun andere bondgenoten om dit te realiseren.
De Britse regering zegt sancties als reisverboden, bevriezing van tegoeden en wapenembargo's te hebben opgelegd aan vier Hamas-leiders en twee financiers van de groep. Een van de doelwitten van de sancties is Yahya Sinwar, de huidige Hamas-leider in de Gazastrook. Hij werd in 2017 gekozen als het hoofd van de organisatie.
Eerder kondigden de Verenigde Staten al een derde ronde van sancties aan tegen leiders en financiers van Hamas.
Op dinsdag 14 november 2023 18:20 schreef bitterbal het volgende: Groot-Brittanni legt sancties op aan leiders en financiers Hamas Groot-Brittanni heeft sancties opgelegd aan leiders en financiers van de Palestijnse militante beweging Hamas, als reactie op de terroristische aanval van de groep op Isral vorige maand.
"We zullen elk instrument blijven gebruiken om de activiteiten van deze terroristische organisatie te ontwrichten, zegt de nieuwe minister Cameron van Buitenlandse Zaken in een verklaring. De voormalige premier werd gisteren benoemd als minister van Buitenlandse Zaken.
Cameron wil het voor Hamas "moeilijker maken om te opereren door de organisatie te isoleren op het wereldtoneel". Volgens de minister gaat Groot-Brittanni samenwerken met de Verenigde Staten en hun andere bondgenoten om dit te realiseren.
De Britse regering zegt sancties als reisverboden, bevriezing van tegoeden en wapenembargo's te hebben opgelegd aan vier Hamas-leiders en twee financiers van de groep. Een van de doelwitten van de sancties is Yahya Sinwar, de huidige Hamas-leider in de Gazastrook. Hij werd in 2017 gekozen als het hoofd van de organisatie.
Eerder kondigden de Verenigde Staten al een derde ronde van sancties aan tegen leiders en financiers van Hamas.
nos liveblog
wat gek dat dit al niet gebeurd is met een terroristische organisatie... ze staan al jaren op de terroristische organisatie lijst namelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] Die Smotrich is n van de gezichten van het probleem dat de Isralische politiek heeft met het rechtse, nationalistische deel van de bevolking.
De Isralir is sowieso rechtser aan het worden, 1 op de 5 Isralische jongeren gelooft nog maar in een tweestaten 'oplossing' (dit was al voor 7 oktober). Het is een kwestie van tijd voordat die rechtse nationalisten hun zin gaan krijgen of ben ik te cynisch?
[..] Hoezo mag dit in NL? Hoezo wordt er niet snoeihard ingegrepen?
Waarom mag dit plaatsvinden na de demo's voor isis in de schilderswijk? inclusief kalifaathaatvlaggen?
Ja, dat vraag ik me dus ook af. Dit "protest" was van tevoren nog geframed als "het wordt toegankelijker en minder islamitisch" na de verontwaardigde geluiden over de vorige en dan doen ze dit
Plus dat de uitspraak dat die vlaggen niet verboden zijn volgens mij niet deugt, omdat er expliciet is benoemd na het debacle met die IS-vlaggen in Den Haag in 2014 dat dit soort vlaggen in dit soort contexten wel degelijk aangepakt kunnen en moeten worden.
Ik denk dat de aanpak is om het niet te laten escaleren on the spot maar om achteraf te kijken wat er voor handvatten zijn. Alleen merk je dat daardoor de grens steeds opschuift doordat er geen zichtbare handhaving plaatsvindt. Als het straks nog verder gaat dan moeten ze wel ingrijpen en dan wordt het alleen maar lelijker.
[ Bericht 0% gewijzigd door Qarrad op 14-11-2023 18:49:40 ]
[..] De Isralir is sowieso rechtser aan het worden, 1 op de 5 Isralische jongeren gelooft nog maar in een tweestaten 'oplossing' (dit was al voor 7 oktober). Het is een kwestie van tijd voordat die rechtse nationalisten hun zin gaan krijgen of ben ik te cynisch?
waarom is de waarheid cynisch?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] De Isralir is sowieso rechtser aan het worden, 1 op de 5 Isralische jongeren gelooft nog maar in een tweestaten 'oplossing' (dit was al voor 7 oktober). Het is een kwestie van tijd voordat die rechtse nationalisten hun zin gaan krijgen of ben ik te cynisch?
Geloven in een tweestatenoplossing is vooral naef, dus de conclusie zou moeten zijn dan 80% van de Isralische jongeren vooral realistisch is. De Gazastrook is economisch niet levensvatbaar en op de Westoever heeft de Palestijnse autoriteit eigenlijk geen enkel gezag over de eigen bevolking. Tel daarbij op dat de wereld moeilijk kan toestaan dat de staat Isral een terroristenkwekerij als directe buurman heeft, en je kunt weinig anders dan inzien dat een tweestatenoplossing zoals die in de Oslo-akkoorden was afgesproken gewoon niet meer kan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Geloven in een tweestatenoplossing is vooral naef, dus de conclusie zou moeten zijn dan 80% van de Isralische jongeren vooral realistisch is. De Gazastrook is economisch niet levensvatbaar en op de Westoever heeft de Palestijnse autoriteit eigenlijk geen enkel gezag over de eigen bevolking. Tel daarbij op dat de wereld moeilijk kan toestaan dat de staat Isral een terroristenkwekerij als directe buurman heeft, en je kunt weinig anders dan inzien dat een tweestatenoplossing zoals die in de Oslo-akkoorden was afgesproken gewoon niet meer kan.
De trieste waarheid.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Geloven in een tweestatenoplossing is vooral naef, dus de conclusie zou moeten zijn dan 80% van de Isralische jongeren vooral realistisch is. De Gazastrook is economisch niet levensvatbaar en op de Westoever heeft de Palestijnse autoriteit eigenlijk geen enkel gezag over de eigen bevolking. Tel daarbij op dat de wereld moeilijk kan toestaan dat de staat Isral een terroristenkwekerij als directe buurman heeft, en je kunt weinig anders dan inzien dat een tweestatenoplossing zoals die in de Oslo-akkoorden was afgesproken gewoon niet meer kan.
Is gaza ook economisch niet levensvatbaar als de import- en exportbeperkingen van de baan zijn?
Dat de Palestijnse autoriteit op de West Bank geen gezag heeft is ook wel verklaarbaar. Isral wil 't niet en ze (edit: de PA) zijn rammetje corrupt. Dat kan anders. Of dat op korte termijn een goed idee is weet ik niet.
Een tweestaat oplossing kan inderdaad niet alleen dat komt omdat beide dezelfde grond willen en de gazaan zoals je zegt ook nog eens een terroristenkwekerij is. Dat de jonge Isral steeds minder in een fatsoenlijke oplossing genteresseerd is, dat is zorgelijk. De ander maar even deporteren zou in de rest van de wereld echt een waanzinnig idee zijn
[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 14-11-2023 19:08:09 ]
Op dinsdag 14 november 2023 18:50 schreef opgebaarde het volgende: Is gaza ook economisch niet levensvatbaar als de import- en exportbeperkingen van de baan zijn?
Ja, dat denk ik wel. Het heeft noch de middelen, noch de grondstoffen, noch de ruimte om iets te gaan produceren en dat zal toch nodig zijn om een eigen economisch systeem op te tuigen. Als de werkgelegenheid slechts bestaat uit ambtenaren, zorgmedewerkers en verkopers van gemporteerde (gedoneerde) spullen dan kom je er niet. En de Gazastrook lijkt me nu ook niet de plek om een florerende diensten- of toeristensector op te tuigen
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Ja, dat denk ik wel. Het heeft noch de middelen, noch de grondstoffen, noch de ruimte om iets te gaan produceren en dat zal toch nodig zijn om een eigen economisch systeem op te tuigen. Als de werkgelegenheid slechts bestaat uit ambtenaren, zorgmedewerkers en verkopers van gemporteerde (gedoneerde) spullen dan kom je er niet. En de Gazastrook lijkt me nu ook niet de plek om een florerende diensten- of toeristensector op te tuigen
Er ligt toch een aardige gasbel waar men volgens mij ook al 40-45 jaar over aan het steggelen is?
Op dinsdag 14 november 2023 18:50 schreef opgebaarde het volgende: Een tweestaat oplossing kan inderdaad niet alleen dat komt omdat beide dezelfde grond willen en de gazaan zoals je zegt ook nog eens een terroristenkwekerij is. Dat de jonge Isral steeds minder in een fatsoenlijke oplossing genteresseerd is, dat is zorgelijk. De ander maar even deporteren zou in de rest van de wereld echt een waanzinnig idee zijn
Opmerkelijke claim. Men is juist decennialang welwillend geweest, maar op een gegeven moment is het natuurlijk klaar met een volk dat maar niet op wil houden met terreur. Elke Isralir kent ondertussen bijna wel iemand die om is gekomen bij het Palestijnse terrorisme of het bestrijden hiervan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Ja, dat denk ik wel. Het heeft noch de middelen, noch de grondstoffen, noch de ruimte om iets te gaan produceren en dat zal toch nodig zijn om een eigen economisch systeem op te tuigen. Als de werkgelegenheid slechts bestaat uit ambtenaren, zorgmedewerkers en verkopers van gemporteerde (gedoneerde) spullen dan kom je er niet. En de Gazastrook lijkt me nu ook niet de plek om een florerende diensten- of toeristensector op te tuigen
Gaza was levensvatbaar voor 2006 hoewel het gemiddelde inkomen laag was.
O.a. door fruitteelt.
Was er in mei met Shield and Arrow. Wat je nu ziet is dat deze fruitteelt net na niemandsland overgenomen is op Israelisch gebied. De Iron Dome raket batterijen staan letterlijk tussen de kassen.
In 2022 was de werkloosheid bijna 50% en 80% was afhankelijk van internationale hulp. En dat zal na deze exercitie niet beter zijn.
In de Sinai woestijn is er ook geen economische toekomst.... Het stuk grond wat nu israel is, is niet heel veel beter en daar is het toch goed gekomen. Zuid Korea had ook weinig en gaat wel lekker. Dat doet er allemaal niet toe want de explosieve Gazaan moet weg omdat een ander land dat wil
[..] Opmerkelijke claim. Men is juist decennialang welwillend geweest, maar op een gegeven moment is het natuurlijk klaar met een volk dat maar niet op wil houden met terreur. Elke Isralir kent ondertussen bijna wel iemand die om is gekomen bij het Palestijnse terrorisme of het bestrijden hiervan.
Natuurlijk is het sentiment mbt Gaza begrijpelijk. Meer dan begrijpelijk.
De 2,3 miljoen buurmannen deporteren noem ik alleen geen fatsoenlijke oplossing, dat is niet opmerkelijk.
The 🇮🇱IDF reports that members of the 7th Armored Brigade and the Golani Infantry Brigade seized several Hamas government buildings in the Sheikh Ijlin and Rimal neighborhoods of Gaza City.
Among the sites seized by troops are Hamas's parliament, its government complex and police headquarters. The report said troops seized the so-called Gaza Governor's House, which housed the offices of Hamas's military and police wings, the offices of Hamas's intelligence unit and other facilities used to prepare for the Oct. 7 offensive.
The IDF claims to have also seized the engineering building of one of Gaza's universities, which "served as an institute for the production and development of weapons."
[..] Natuurlijk is het sentiment mbt Gaza begrijpelijk. Meer dan begrijpelijk.
De 2,3 miljoen buurmannen deporteren noem ik alleen geen fatsoenlijke oplossing, dat is niet opmerkelijk.
Deporteren zal ook niet gebeuren. En ja, de Palestijnen had natuurlijk vrijwillig richting Jordani kunnen gaan, dat land is ook letterlijk gesticht als staat voor de Arabieren. Een andere optie was geweest op een vredige manier een democratisch land te bouwen naast Isral. Van beide is het helaas nooit gekomen, zelfs de intentie is er niet geweest.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Op dinsdag 14 november 2023 19:37 schreef Opnaarutrecht het volgende: De Gazastrook had het Singapore van het Midden Oosten kunnen zijn, maar de Gazanen kozen voor Hamas met alle gevolgen van dien.
Het toen nog expliciet gematigde Hamas, wat zich vooral richtte op het bestrijden van de enorme corruptie die er was. Niet het huidige Hamas.
Al kon dat allemaal wel, dan deden ze het niet. Ze hadden met de hoeveelheid geld die inmiddels die kant op gegaan is bij wijze van spreken maanreizen een ding kunnen maken. Toen Isral vertrok was er wel degelijk het e.e.a. aan (agri)industrie in Gaza. Allemaal gesloopt en verpatst.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey; Where wealth accumulates, and men decay" - Oliver Goldsmith, The Deserted Village
The 🇮🇱IDF reports that members of the 7th Armored Brigade and the Golani Infantry Brigade seized several Hamas government buildings in the Sheikh Ijlin and Rimal neighborhoods of Gaza City.
Among the sites seized by troops are Hamas's parliament, its government complex and police headquarters. The report said troops seized the so-called Gaza Governor's House, which housed the offices of Hamas's military and police wings, the offices of Hamas's intelligence unit and other facilities used to prepare for the Oct. 7 offensive.
The IDF claims to have also seized the engineering building of one of Gaza's universities, which "served as an institute for the production and development of weapons."
[..] Weet jij wel hoe onderdrukt deze terroristen waren?
Binnen bepaalde kringen heeft men nog altijd deze overtuiging. Dat zijn dan ook de mensen die denken dat een staakt-het-vuren (zodat Hamas zich kan hergroeperen en niet volledig wordt opgedoekt) de juiste is.
[..] Lijkt me niet. Vrijheid van meningsuiting op de werkvloer is niet onbeperkt.
Bijzonder want vrijheid van meningsuiting gaat tussen de geweldsmonopolist en een burger.
Yep met de ene mond gillen dat iedereen gelijk moet worden behandeld en gegijzelden vrij moeten worden gelaten (hoe dan ?) en dan met petitie oproepen dat Isral moet stoppen om dat doel te kunnen bereiken. De rest van 7/10 lijkt alweer vergeten.
Ook Amnesty International heeft het juk en de jeuk om doordat zo slinks te vertellen, Isral met die handig omweg verantwoordelijk maken voor scha(n)de die haar acties (in reactie) teweegbrengen. Wanneer hamas zich overgeeft, is uit de weg ruimen van aanvalshaarden ook niet nodig. Hoe dan wel gegijzelden bevrijden, daders oppakken en terreur stoppen: vertelt ook Amnesty International helaas niet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata) Hegel: "De waarheid is subjectief" Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Het is een bekende methode om vooral niet zomaar door ramen en deuren ergens naar binnen te gaan waar die vergeven kunnen zijn van de boobytraps.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata) Hegel: "De waarheid is subjectief" Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
[..] Yep met de ene mond gillen dat iedereen gelijk moet worden behandeld en gegijzelden vrij moeten worden gelaten (hoe dan ?) en dan met petitie oproepen dat Isral moet stoppen om dat doel te kunnen bereiken. De rest van 7/10 lijkt alweer vergeten.
Ook Amnesty International heeft het juk en de jeuk om doordat zo slinks te vertellen, Isral met die handig omweg verantwoordelijk maken voor scha(n)de die haar acties (in reactie) teweegbrengen. Wanneer hamas zich overgeeft, is uit de weg ruimen van aanvalshaarden ook niet nodig. Hoe dan wel gegijzelden bevrijden, daders oppakken en terreur stoppen: vertelt ook Amnesty International helaas niet.
Amnesty is er dan ook helemaal niet op uit om een partij te kiezen, maar dat lijkt een onmogelijke gedachte in dit topic.
[..] Jup, echt alles en iedereen is tegen Israel. Van universiteiten tot de media tot mensenrechtenorganisaties. Iedereen is gek behalve jij.
Nee dat is doorduwen van weer jouw overtuiging en inzake Amnesty International zullen ze dat mogelijk niet zo bedenken maar door de wijze waarop wel veroorzaken. Hamas maakt daarin gebruik van geheel voorspelbaar gedrag. Een hulpverlener kan en wil niet begrijpen dat die pion zou zijn van onderdrukkers en zal zelfs bereid zijn een gefolterde verzorgen zodat die weer gemarteld gaat worden.
Wat meespeelt is dat er geen schone oplossing is. Dan is kiezen dat Isral het hier maar moet opgeven, het makkelijkste. Zoiets als dat je telkens verneemt, offtopic, dat Oekrane moet toegeven aan Putin zodat er minder schade ontstaat.
Met opgeven van andermans volste recht, ontstaat weer tijd/ruimte voor een volgende herhaling. Regeringen kunnen weer hun promotie doen en zg NGO's kunnen weer braaf gaan redden wat er nog meer te redden is. In de tussentijd gaat het kreupel gemaakte paard misschien vanzelf wel liggen zingen ipv steigeren. Zoals ik en anderen aangeven: het is n grote pot nat van cognitieve dissonantie gelardeerd met desinformatie en massavorming. Werkelijk waarden en redenen, doen er simpelweg niet toe.
Ik denk niet veel beter. Met behulp van GPR en moderne seismische locatie technieken die A.I. benutten verwacht ik dat het IDF weinig moeite zal hebben de tunnels te ontdekken en uit te schakelen. Moderne explosieven kunnen met gerichte schokgolven die elkaar versterken en elkaar ontmoeten op de juiste plek en diepte relatief goedkoop met ANFO tunnels laten imploderen. Als dat op enkele plekken gebeurd worden die tunnels een graf voor een ieder die zich erin bevindt want voordat je jezelf uitgraaft stik je aan zuurstof of water en voedsel gebrek, vooral als je meer dan 20 meter onder de grond zit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is. Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
[..] Ik denk niet veel beter. Met behulp van GPR en moderne seismische locatie technieken die A.i. benutten verwacht ik dat het IDF weinig moeite zal hebben de tunnels te ontdekken en uit te schakelen. Moderne explosieven kunnen met gerichte schokgolven die elkaar versterken en elkaar ontmoeten op de juiste plek en diepte relatief goedkoop met ANFO tunnels laten imploderen. Als dat op enkele plekken gebeurd worden die tunnels een graf voor een ieder die zich erin bevindt want voordat je jezelf uitgraaft stik je aan zuurstof of water en voedsel gebrek, vooral als je meer dan 20 meter onder de grond zit.
Dat - total destruction, zonder de gevolgen te weten - zullen ze imo niet snel doen.... omdat daarmee een risico ontstaat dat Isral zelf ook eventueel ongeziene gevangengehouden gegijzelden opblazen.
Ik vermoed zoals elders door IDF uitgelegd dat ze robots (en naar ik vemoed ook honden) in die gangen zullen sturen voor verkenningen.
Op dinsdag 14 november 2023 21:27 schreef HowardRoark het volgende: Dat zou een slechte deal zijn, het betreft nog niet de helft van de gegijzelden en het is weer gratis propaganda voor Hamas.
Voor zover ik het van Al Jazeera heb begrepen willen ze de burgers vrij laten en de gegijzelde militairen niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is. Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Op dinsdag 14 november 2023 21:27 schreef HowardRoark het volgende: Dat zou een slechte deal zijn, het betreft nog niet de helft van de gegijzelden en het is weer gratis propaganda voor Hamas.
Dan vechten ze maar door met nog veeeel meer onschuldige slachtoffers.
Nog steeds meer dan geen van de gegijzelden en dus een verbetering ten opzichte van nu.
[..] Ik denk niet veel beter. Met behulp van GPR en moderne seismische locatie technieken die A.I. benutten verwacht ik dat het IDF weinig moeite zal hebben de tunnels te ontdekken en uit te schakelen. Moderne explosieven kunnen met gerichte schokgolven die elkaar versterken en elkaar ontmoeten op de juiste plek en diepte relatief goedkoop met ANFO tunnels laten imploderen. Als dat op enkele plekken gebeurd worden die tunnels een graf voor een ieder die zich erin bevindt want voordat je jezelf uitgraaft stik je aan zuurstof of water en voedsel gebrek, vooral als je meer dan 20 meter onder de grond zit.
Als je dit item van CNN ziet, over dat ziekenhuis gisteren waar ze twee ondergrondse kamers gevonden hebben. Dan is het (mijn invulling) helaas niet zo makkelijk om de tunnels te vinden, zie bijvoorbeeld vanaf 04:38
Ter waarschuwing: nu volgt een zeer schokkende opsomming. Een vrouw werd door verschillende terroristen om beurten verkracht. Een van hen schoot haar gedurende de verkrachting door het hoofd, waarna anderen verdergingen op haar zielloze lichaam. Een vrouw werd verkracht omringd door dode vrienden. Bij weer een andere werden de borsten afgesneden waarna de terroristen ermee speelden. Een 94-jarige Holocaust-overlevende zag hoe haar kleindochter werd misbruikt en vervolgens doodgeschoten. Een meisje van veertien werd in haar kamer aangetroffen met haar benen gespreid en sperma op haar rug. Ze was door het hoofd geschoten.
Het doel van het seksuele geweld, zoals sommige terroristen later aangaven, was om angst te zaaien onder de Isralische bevolking. Een aantal van hen stuurde zelfs beelden van de verkrachting naar familieden van de slachtoffers. Zij hadden vooraf van hun religieuze leiders in Gaza de toestemming gekregen om zo bruut te keer te gaan.
Sheri is lid van een speciale legereenheid van het leger die vrouwelijke soldaten identificeert en de lichamen prepareert voor de begrafenis. Zij werkt in een faciliteit waar in de eerste dagen na 7 oktober de lichamen tot aan het plafond lagen opgestapeld. Zij zag hoe de terroristen zich hadden uitgeleefd op de lichamen van weerloze vrouwen en kinderen. Bij het lichaam van een dame waren zelfs granaten ingebracht. De explosieven opruimingsdienst moest in allerijl worden opgetrommeld om die onschadelijk te maken.
„De meeste vrouwen waren meerdere keren door hun hoofd geschoten om hen zo zwaar mogelijk te verminken”, zegt Sheri, die alleen haar eerste naam kan geven omdat ze in het leger dient. „Sommige lichamen waren zo zwaar toegetakeld dat na drie dagen het bloed nog steeds uit de lijkzakken druppelde.” Ze zag hoe bij verschillende vrouwen de genitalin waren verminkt.
Dr. Cochav Elkayam Levy leidt de commissie, bestaande uit juridische experts, die de bewijzen van geweld tegen vrouwen en kinderen verzamelt. „Er moet gerechtigheid komen voor de slachtoffers. Daarom moeten we ook deze moeilijke zaken bespreken.” De getuigenissen moeten uiteindelijk worden gebruikt in toekomstige rechtszaken tegen opgeraakte Hamas-terroristen.
Levy vreest dat nog maar een topje van de ijsberg bekend is. Veel vrouwenlichamen waren verbrand, waardoor bewijzen van verkrachting niet meer te zien waren. Veel overlevenden durven er niet over te praten. Ook de meeste soldaten en hulpverleners die op de lichamen stuitten, hebben nog niet de tijd gehad om een officieel verklaring af te leggen over hoe zij hen aantroffen.
De meeste verkrachtingen vonden plaats rond het terrein waar het NOVA-festival werd gehouden, maar ook in de kibboetsen was er sprake van seksueel geweld. Volgens de Isralische regering was het een vooropgezet plan om vrouwen op grote schaal te verkrachten. Zo zijn papieren aangetroffen van vertalingen van het Arabisch naar het Hebreeuws, met daaronder: ’Trek je broek uit.’ (tele)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
Op dinsdag 14 november 2023 21:59 schreef trein2000 het volgende: Nog los van de geldigheid van dergelijke clausules. Hoe is dat relevant voor het punt dat grondrechten ook horizontaal kunnen werken?
Dat ben ik wel met je eens
Maar dat is niet zo uitgekristalliseerd, h.
Maak maar gebruik van je VVMU om je werkgever voor eikel uit te maken.
Maak maar gebruik van je VVMU om je werkgever voor eikel uit te maken.
Dat is sinds kort juist redelijk uitgekristalliseerd daarom durf ik het ook wel met enige stevigheid te zeggen: http://deeplink.rechtspra(...)I:NL:GHSHE:2023:3713 Kort door de bocht gesteld: kritiek mag, beledigen niet.
Dat gaat overigens wel om de situatie dat er kritiek is geuit, niet om het openbaren van geheimen of dat soort ongein.
[..] Dan vechten ze maar door met nog veeeel meer onschuldige slachtoffers.
Laten we ook stoppen met te doen alsof mensen dit serieus belangrijk vinden. Wat inmiddels al veel vaker benadrukt is, de mensen die zeggen zich daar druk over te maken, kijken weg of halen hun schouders op als er talloze burgers omkomen in Syri, Irak of er hele dorpen etnisch worden gezuiverd in Soedan. Burgerslachtoffers leiden alleen tot een grote publieke verontwaardiging als Isral er betrokken bij is.
Als morgen niet Isral, maar Egypte of Syri even jacht zou gaan maken op Hamas in de Gazastrook, zou het al snel van de voorpagina's verdwijnen, de Palestijnse vlaggen worden opgeborgen en worden gezien als een minder relevant 'intern' conflict binnen de Arabische en Islamtische wereld.
Kortom, burgerslachtoffers zijn een drogreden.
[..] Laten we ook stoppen met te doen alsof mensen dit serieus belangrijk vinden. Wat inmiddels al veel vaker benadrukt is, de mensen die zeggen zich daar druk over te maken, kijken weg of halen hun schouders op als er talloze burgers omkomen in Syri, Irak of er hele dorpen etnisch worden gezuiverd in Soedan. Burgerslachtoffers leiden alleen tot een grote publieke verontwaardiging als Isral er betrokken bij is.
Als morgen niet Isral, maar Egypte of Syri even jacht zou gaan maken op Hamas in de Gazastrook, zou het al snel van de voorpagina's verdwijnen, de Palestijnse vlaggen worden opgeborgen en worden gezien als een minder relevant 'intern' conflict binnen de Arabische en Islamtische wereld.
Kortom, burgerslachtoffers zijn een drogreden.
Ah, het 'ja maar men zegt niets over ....'-argument. Zeer slap, want dat kun je ook over alles zeggen en dus ook over jou. Want jij hebt natuurlijk netjes bij iedereen gecheckt of ze ook daadwerkelijk niets over die andere situaties hebben gezegd. En daarom moet niemand zeuren over onschuldige burgerslachtoffers. Dus eigenlijk roep je maar wat, zo lang het maar laat zien dat het prima is om ze daar allemaal neer te maaien.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Op dinsdag 14 november 2023 22:00 schreef RipCity het volgende: Ter waarschuwing: nu volgt een zeer schokkende opsomming. Een vrouw werd door verschillende terroristen om beurten verkracht. Een van hen schoot haar gedurende de verkrachting door het hoofd, waarna anderen verdergingen op haar zielloze lichaam. Een vrouw werd verkracht omringd door dode vrienden. Bij weer een andere werden de borsten afgesneden waarna de terroristen ermee speelden. Een 94-jarige Holocaust-overlevende zag hoe haar kleindochter werd misbruikt en vervolgens doodgeschoten. Een meisje van veertien werd in haar kamer aangetroffen met haar benen gespreid en sperma op haar rug. Ze was door het hoofd geschoten.
Het doel van het seksuele geweld, zoals sommige terroristen later aangaven, was om angst te zaaien onder de Isralische bevolking. Een aantal van hen stuurde zelfs beelden van de verkrachting naar familieden van de slachtoffers. Zij hadden vooraf van hun religieuze leiders in Gaza de toestemming gekregen om zo bruut te keer te gaan.
Sheri is lid van een speciale legereenheid van het leger die vrouwelijke soldaten identificeert en de lichamen prepareert voor de begrafenis. Zij werkt in een faciliteit waar in de eerste dagen na 7 oktober de lichamen tot aan het plafond lagen opgestapeld. Zij zag hoe de terroristen zich hadden uitgeleefd op de lichamen van weerloze vrouwen en kinderen. Bij het lichaam van een dame waren zelfs granaten ingebracht. De explosieven opruimingsdienst moest in allerijl worden opgetrommeld om die onschadelijk te maken.
„De meeste vrouwen waren meerdere keren door hun hoofd geschoten om hen zo zwaar mogelijk te verminken”, zegt Sheri, die alleen haar eerste naam kan geven omdat ze in het leger dient. „Sommige lichamen waren zo zwaar toegetakeld dat na drie dagen het bloed nog steeds uit de lijkzakken druppelde.” Ze zag hoe bij verschillende vrouwen de genitalin waren verminkt.
Dr. Cochav Elkayam Levy leidt de commissie, bestaande uit juridische experts, die de bewijzen van geweld tegen vrouwen en kinderen verzamelt. „Er moet gerechtigheid komen voor de slachtoffers. Daarom moeten we ook deze moeilijke zaken bespreken.” De getuigenissen moeten uiteindelijk worden gebruikt in toekomstige rechtszaken tegen opgeraakte Hamas-terroristen.
Levy vreest dat nog maar een topje van de ijsberg bekend is. Veel vrouwenlichamen waren verbrand, waardoor bewijzen van verkrachting niet meer te zien waren. Veel overlevenden durven er niet over te praten. Ook de meeste soldaten en hulpverleners die op de lichamen stuitten, hebben nog niet de tijd gehad om een officieel verklaring af te leggen over hoe zij hen aantroffen.
De meeste verkrachtingen vonden plaats rond het terrein waar het NOVA-festival werd gehouden, maar ook in de kibboetsen was er sprake van seksueel geweld. Volgens de Isralische regering was het een vooropgezet plan om vrouwen op grote schaal te verkrachten. Zo zijn papieren aangetroffen van vertalingen van het Arabisch naar het Hebreeuws, met daaronder: ’Trek je broek uit.’ (tele)
Op dinsdag 14 november 2023 22:04 schreef Scorpie het volgende: NRC pakt uit met een groot artikel over hoe de moslims weer eens slachtoffer zijn van de Palestijnse kwestie en hoe kut Isral wel niet is joe
Ook niet zo heel verwonderlijk dat er wat raar naar ze wordt gekeken als de enige reden waarom ze massaal de straat opgaan de mogelijkheid om Isral luid te veroordelen is.
Niet tegen de daders van de slachtingen in Syri of Jemen, niet tegen de daders van alles wat er in Myanmar, de Sahel of de Hoorn van Afrika gebeurt..
Maar als Isral zich verweert tegen de daders van een historische terreuraanslag tegen Israëlische burgers dan komen de spandoeken uit het vet.
Ja daar word ik nogal argwanend van.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Ah, het 'ja maar men zegt niets over ....'-argument. Zeer slap, want dat kun je ook over alles zeggen en dus ook over jou. Want jij hebt natuurlijk netjes bij iedereen gecheckt of ze ook daadwerkelijk niets over die andere situaties hebben gezegd. En daarom moet niemand zeuren over onschuldige burgerslachtoffers. Dus eigenlijk roep je maar wat, zo lang het maar laat zien dat het prima is om ze daar allemaal neer te maaien.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
[..] Yep met de ene mond gillen dat iedereen gelijk moet worden behandeld en gegijzelden vrij moeten worden gelaten (hoe dan ?) en dan met petitie oproepen dat Isral moet stoppen om dat doel te kunnen bereiken. De rest van 7/10 lijkt alweer vergeten.
Je ziet die tendens toch ook in het westen? Ik zie het in Nederland tenminste wel, beleidsmakers en opiniemakers die heel hoog verheven op hun paard oreren over rechten en idealen, maar van het paard afstappen om in de blubber te gaan handhaven en hun handen vies te maken, ho maar..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] Ook niet zo heel verwonderlijk dat er wat raar naar ze wordt gekeken als de enige reden waarom ze massaal de straat opgaan is vanwege de mogelijkheid Isral luid te veroordelen.
Niet tegen de daders van de slachtingen in Syri of Jemen, niet tegen de daders van alles wat er in Myanmar, de Sahel of de Hoorn van Afrika gebeurt..
Maar als Isral zich verweert tegen de daders van een historische aanslag dan komen de spandoeken uit het vet.
Ja, die mensen heb je er zeker bij, dat is absoluut zo. Toch zie ik ook veel mensen die ook de daad van Hamas veroordelen. Overigens heb je mensen aan 'beide kanten' die doen alsof hun gekozen kant niets fout kan doen, omdat 'de ander geen recht van spreken heeft'. Voor neutrale 'toeschouwers' is het vooral vervelend dat de emotie en blindheid aan beide kanten een echte discussie in de weg staat.
[..] Als je dit item van CNN ziet, over dat ziekenhuis gisteren waar ze twee ondergrondse kamers gevonden hebben. Dan is het (mijn invulling) helaas niet zo makkelijk om de tunnels te vinden, zie bijvoorbeeld vanaf 04:38
[..] Dus kan ie niet stellen dat mensen geen fuck om die andere situaties geven, het is compleet gebaseerd op de onderbuik.
Het is in ieder geval lang niet genoeg om met massa's de straten op te trekken zoals we nu zien in deze oorlog in Isral. En de reden weten we allemaal, dat heeft niets specifiek met de burgerslachtoffers te maken, maar met een diepe haat jegens (het bestaan van) Isral en Joden. Er zijn inmiddels talloze interviews met demonstranten gedaan die dit ook bevestigen. En ook de teksten die men scandeert en de borden waarmee met zwaait, zeggen genoeg.
[..] Het is in ieder geval lang niet genoeg om met massa's de straten op te trekken zoals we nu zien in deze oorlog in Isral. En de reden weten we allemaal, dat heeft niets specifiek met de burgerslachtoffers te maken, maar met een diepe haat jegens (het bestaan van) Isral en Joden. Er zijn inmiddels talloze interviews met demonstranten gedaan die dit ook bevestigen. En ook de teksten die men scandeert en de borden waarmee met zwaait, zeggen genoeg.
Ik maak me druk over burgerslachtoffers, haat ik nu Joden?
Op dinsdag 14 november 2023 22:04 schreef Scorpie het volgende: NRC pakt uit met een groot artikel over hoe de moslims weer eens slachtoffer zijn van de Palestijnse kwestie en hoe kut Isral wel niet is joe
[..] Ik maak me druk over burgerslachtoffers, haat ik nu Joden?
Nee, maar ze hebben er zelf voor gekozen
Hoorde je ze in het buitenland toch ook altijd roepen als er hier weer over Rutte geklaagd werd? 'Waar zeuren ze over, daar hebben ze toch zelf voor gekozen? Zo werkt democratie toch?'
[..] Ook niet zo heel verwonderlijk dat er wat raar naar ze wordt gekeken als de enige reden waarom ze massaal de straat opgaan de mogelijkheid om Isral luid te veroordelen is.
Maar als Isral zich verweert tegen de daders van een historische terreuraanslag tegen Israëlische burgers dan komen de spandoeken uit het vet.
Precies, en die NRC reporter heeft dus echt 0 kritiek op dit hele stuk, want ik dacht precies hetzelfde als jij - waar waren deze mensen bij de slachtingen die je net opnoemt? Hypocriete bende.
[..] Ook niet zo heel verwonderlijk dat er wat raar naar ze wordt gekeken als de enige reden waarom ze massaal de straat opgaan de mogelijkheid om Isral luid te veroordelen is.
En terecht, want ze beginnen zelf over intersectionaliteit, waarmee ze eigenlijk al toegeven dat Isral volgens hun de dader is. En dat daarmee de daden van Hamas gerechtvaardigd zijn. Ze zeggen het niet hardop, maar eigenlijk vinden ze het wel prima dat er 'wat witte colonizers zijn afgeslacht en/of verkracht'. Die zogenaamde colonizers zijn als witte Europese en Amerikaanse joden een extensie van westers kolonialisme en racisme.
Je hebt dus te maken met mensen voor wie antisemitisme een proxy voor hun haat tegen het westen is.
[..] En terecht, want ze beginnen zelf over intersectionaliteit, waarmee ze eigenlijk al toegeven dat Isral volgens hun de dader is. En dat daarmee de daden van Hamas gerechtvaardigd zijn. Ze zeggen het niet hardop, maar eigenlijk vinden ze het wel prima dat er 'wat witte colonizers zijn afgeslacht en/of verkracht'. Die zogenaamde colonizers zijn als witte Europese en Amerikaanse joden een extensie van westers kolonialisme en racisme.
Je hebt dus te maken met mensen voor wie antisemitisme een proxy voor hun haat tegen het westen is.
Voor veel van de radicalen daar geldt dat ja. Soms wel jammer dat ze zelf ook wel snappen dat die praatjes beter geschikt zijn voor hun echokamers dan voor in het openbaar.
[..] En terecht, want ze beginnen zelf over intersectionaliteit, waarmee ze eigenlijk al toegeven dat Isral volgens hun de dader is. En dat daarmee de daden van Hamas gerechtvaardigd zijn. Ze zeggen het niet hardop, maar eigenlijk vinden ze het wel prima dat er 'wat witte colonizers zijn afgeslacht en/of verkracht'. Die zogenaamde colonizers zijn als witte Europese en Amerikaanse joden een extensie van westers kolonialisme en racisme.
Ze zijn het meestal niet eens met de methode die gebruikt is.
[..] Ze zijn het meestal niet eens met de methode die gebruikt is.
Oh dat maakt niet echt uit voor ze hoor. Het leven van de zogenaamde onderdrukker is min of meer irrelevant in de strijd van het zogenaamde slachtoffer.
[..] Oh dat maakt niet echt uit voor ze hoor. Het leven van de zogenaamde onderdrukker is min of meer irrelevant in de strijd van het zogenaamde slachtoffer.
Zoals de meeste radicale ideologien is het uitstekend geschikt voor het goedpraten van vreselijke wandaden.
[..] Ze zijn het meestal niet eens met de methode die gebruikt is.
Oh dat maakt niet echt uit voor ze hoor. Het leven van de zogenaamde onderdrukker is min of meer irrelevant in de strijd van het zogenaamde slachtoffer.
Op dinsdag 14 november 2023 22:00 schreef RipCity het volgende: Ter waarschuwing: nu volgt een zeer schokkende opsomming. Een vrouw werd door verschillende terroristen om beurten verkracht. [knip]..... terrrorisme....
Heel tragisch, intriest en puur gedrag om maximaal te terroriseren door mensen voor eigen genoegen te misbruiken.
Verhalen over 7/10 die elders soortgelijk ook zo zijn opgetekend. Het lijkt hiermee sws al geen incident maar een nauwkeurig vooropgezet gepland om zo veel mogelijk haat en geweld te veroorzaken.
[..] Heel tragisch, intriest en puur gedrag om maximaal te terroriseren door mensen voor eigen genoegen te misbruiken.
Verhalen over 7/10 die elders soortgelijk ook zo zijn opgetekend. Het lijkt hiermee sws al geen incident maar een nauwkeurig vooropgezet gepland om zo veel mogelijk haat en geweld te veroorzaken.
En dan laten ze die Thunberg hoer aan het woord als verdediger van die terroristen.
[..] En dan laten ze die Thunberg hoer aan het woord als verdediger van die terroristen.
Je bedoelt dat gestoorde wijf die dagelijks met een vliegtuig heen en weer gaat? Die anderen vertelt wat ze moeten doen maar zelf leeft als een royalty. Die houdt het geen eens n dag vol in het midden oosten, die moet daar een keer lopen dan ziet ze wie de echte terorristen zijn.
Een ministerie van Waarheid heeft natuurlijk veel haken en ogen, maar soms wens je toch dat extremistische meningen wel het zwijgen kunnen worden opgelegd.
Soms is de waarheid inderdaad niet zo zwart/wit, maar om het volk te beschermen tegen giftige propaganda uit het buitenland mag de overheid best wat meer regie nemen. Je ziet nu dat een aanzienlijk deel van de bevolking haar informatie uit Arabische bronnen haalt.
Op CNN & Al Jazeerah ook melding dat IDF precisie operaties doen op het SHIFA.
Saillant: CNN noemf IDF Israelian Defensive Forces , op Al Jazeraah zijn het de Israelian Occupation Forces. Kennelijk nog wel voldoende elektriciteit om live beelden te doen.
[..] Heel tragisch, intriest en puur gedrag om maximaal te terroriseren door mensen voor eigen genoegen te misbruiken.
Er moet toch serieus iets flink mis zijn tussen de oren om tot dergelijke wreedheden in staat te zijn en dan gaat het hier om vele duizenden hamas strijders. Hebben we het nog niet eens over alle andere islamitische terreurgroepen.
[..] En dan laten ze die Thunberg aan het woord als verdediger van die terroristen.
Ze heeft het recht en moet kunnen doen wat ze doet natuurlijk. Maar ik begin me af te vragen of het klimaat echt wel zo belangrijk is want het lijkt er op dat al die groepen meer uit zijn om te destabiliseren dan om iets te bereiken. Het strekt tot ongeloof om te zien hoe men zich tegen Isral keert.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Volgens de ziekenhuisdirecteur zijn er in de afgelopen dagen tientallen mensen overleden, onder wie drie baby's. Vanwege de gevechten kunnen doden niet begraven worden. In het ziekenhuis liggen volgens de directeur meerdere lichamen in staat van ontbinding.
Dan nog zul je zionisten hebben die dit toejuichen
[..] Ach ja, Hanina Ajarai krijgt weer ruimte om haar islamistische agenda te verspreiden.
Dit is ook een Marokkaanse (het zal eens niet) mevrouw die eerder in opspraak is geraakt omdat ze aangaf geen traan te laten om MH17 slachtoffers, maar wel om Nouri die in het ziekenhuis ligt.
[..] Dit is ook een Marokkaanse (het zal eens niet) mevrouw die eerder in opspraak is geraakt omdat ze aangaf geen traan te laten om MH17 slachtoffers, maar wel om Nouri die in het ziekenhuis ligt.
Prettige dame... Bijzonder dat NRC haar in deze tijd weer een platform geeft.
“Ik ben niet iemand van collectieve rouw, zo iemand ben ik niet” zegt ze in dat filmpje. En dan lees je die column van de NRC. Ze voelt zich gewoon niet verbonden met Nederland en Nederlanders. Erg jammer en een groter probleem dan veel mensen willen erkennen.
[..] “Ik ben niet iemand van collectieve rouw, zo iemand ben ik niet” zegt ze in dat filmpje. En dan lees je die column van de NRC. Ze voelt zich gewoon niet verbonden met Nederland en Nederlanders. Erg jammer en een groter probleem dan veel mensen willen erkennen.
Dit dus. En dat gaat dus op voor een hele grote groep van die lui die in de demonstraties meelopen. Anti-Westers, Anti-semitisch, pro-Islam.
[..] Dit is ook een Marokkaanse (het zal eens niet) mevrouw die eerder in opspraak is geraakt omdat ze aangaf geen traan te laten om MH17 slachtoffers, maar wel om Nouri die in het ziekenhuis ligt.
Prettige dame... Bijzonder dat NRC haar in deze tijd weer een platform geeft.
Ik heb dit gisteren via Twitter zitten kijken en met open mond aangehoord. Deed Beau redelijk met doorvragen maar de kern kwam niet boven tafel en de extreme terging aan alle kanten zat pal onder het oppervlak. Ook nu, met het NRC stuk, komt dit terug. Er wordt van alles gezegd, geuit, maar de diepere laag en de kern blijven bedekt. Met elkaar in gesprek gaan lijkt me zeker essentieel hier. En dat zou een grondig gesprek kunnen worden wat wl over die kern gaat. Vind het een absurd stuk van het NRC hier, onbegrijpelijk dat dit er in deze vorm en door deze personen geschreven en in deze tijd zo doorheen is gekomen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
[..] Ze hebben er zelf om gevraagd. Moet je maar geen landje pik doen.
(in dat geval sta ik ook al klaar met mijn AK-47)
De Verenigde Naties toendertijd hebben het gezamenlijk besloten. Dus blijft Isral dan altijd de boosdoener, omdat zij 'gekregen' hebben wat ze wouden? Of zijn de Verenigde Naties van toen de schuldige van het landjepik? Of misschien zelfs Engeland die het in de jaren na het Ottomaanse rijk toestond Palestina door de Joden het gebied te laten koloniseren?
[..] Ach ja, Hanina Ajarai krijgt weer ruimte om haar islamistische agenda te verspreiden.
Je loyaliteit wordt betwijfeld door je reactie op dat verre conflict en door de uitingen van sympathie voor terreur organisaties en de roep om een kalifaat.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Op woensdag 15 november 2023 07:39 schreef LaDaDiDa het volgende: En is islamafobie berhaupt erg, of terecht? Als je dit soort beelden ziet in Denemarken waar om een Jihaad wordt geroepen
[..] Er moet toch serieus iets flink mis zijn tussen de oren om tot dergelijke wreedheden in staat te zijn en dan gaat het hier om vele duizenden hamas strijders. Hebben we het nog niet eens over alle andere islamitische terreurgroepen. [..] Ze heeft het recht en moet kunnen doen wat ze doet natuurlijk. Maar ik begin me af te vragen of het klimaat echt wel zo belangrijk is want het lijkt er op dat al die groepen meer uit zijn om te destabiliseren dan om iets te bereiken. Het strekt tot ongeloof om te zien hoe men zich tegen Isral keert.
Ze zijn niet minder radicaal dan de Rote Armee Fraktion uit de vorige eeuw; een broedplaats voor locaal terrorisme. Zou me niks verbazen als Putin ze opstookt.
Op woensdag 15 november 2023 07:39 schreef LaDaDiDa het volgende: En is islamafobie berhaupt erg, of terecht? Als je dit soort beelden ziet in Denemarken waar om een Jihaad wordt geroepen
[..] Dit dus. En dat gaat dus op voor een hele grote groep van die lui die in de demonstraties meelopen. Anti-Westers, Anti-semitisch, pro-Islam.
Klopt.. daarom moet Nederland wakker worden en volgende week kiezen voor rechts. Dat is niet op alle terreinen gunstig, maar je moet de immigratie beperken.
Op dinsdag 14 november 2023 22:00 schreef RipCity het volgende: Ter waarschuwing: nu volgt een zeer schokkende opsomming. Een vrouw werd door verschillende terroristen om beurten verkracht. Een van hen schoot haar gedurende de verkrachting door het hoofd, waarna anderen verdergingen op haar zielloze lichaam. Een vrouw werd verkracht omringd door dode vrienden. Bij weer een andere werden de borsten afgesneden waarna de terroristen ermee speelden. Een 94-jarige Holocaust-overlevende zag hoe haar kleindochter werd misbruikt en vervolgens doodgeschoten. Een meisje van veertien werd in haar kamer aangetroffen met haar benen gespreid en sperma op haar rug. Ze was door het hoofd geschoten.
De Palestijnen-knuffelaars zullen dit wel weer wegzetten als propaganda, maar het zegt toch genoeg dit.. 'Ja maar Isral'.. Tsja
Ik zie het niet als angst maar meer als een afkeer hebben van. Ik heb op individueel niveau vaak geen probleem met moslims, maar de negatieve zaken die het volk als groep veroorzaakt, zorgen ervoor dat ik een hekel heb aan islam en vind dat je moslims zoveel mogelijk buiten de deur moet houden.
En wie zegt dat hamas dat niet gedaan heeft voor de mooie propaganda?
Klinkt cynisch natuurlijk, maar als je bij vrouwen de borsten af kunt snijden terwijl je ze aan het verkrachten bent en op haar nog warme net vermoorde lichaam nog je kunstje kunt doen, ben je tot alles in staat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
[..] En wie zegt dat hamas dat niet gedaan heeft voor de mooie propaganda?
Klinkt cynisch natuurlijk, maar als je bij vrouwen de borsten af kunt snijden terwijl je ze aan het verkrachten bent en op haar nog warme net vermoorde lichaam nog je kunstje kunt doen, ben je tot alles in staat.
Als het klopt en het een beetje goed afloopt wel ja. Ik zie Hamas ervoor aan om dat hele ziekenhuis op te blazen als IDF te dichtbij komt. Om dan vervolgens natuurlijk naar Isral te wijzen.
[..] Als het klopt en het een beetje goed afloopt wel ja. Ik zie Hamas ervoor aan om dat hele ziekenhuis op te blazen als IDF te dichtbij komt. Om dan vervolgens natuurlijk naar Isral te wijzen.
En daarna het nrc die gewoon met het verhaaltje mee loopt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Ik verbaas mij er al jaren over dat niemand op tv eens de vraag stelt waarom het een fobie zou zijn. Het LGBTQ+ spectrum doet het tenslotte doorgaans niet zo goed in landen met veel islam.
Isralische krijgsmacht: inval in Al Shifa-ziekenhuis is nog bezig De Isralische krijgsmacht (IDF) zegt dat de "precieze en gerichte operatie tegen Hamas" in het Al Shifaziekenhuis in Gaza woensdagochtend nog altijd bezig is. Volgens de IDF wordt het ziekenhuis door terreurorganisatie Hamas gebruikt als basis. Hamas ontkent dat.
"De IDF-strijdkrachten bestaan uit medische teams en Arabischsprekenden, die een specifieke training hebben gevolgd om zich voor te bereiden op deze complexe en gevoelige omgeving, met de bedoeling dat er geen schade wordt toegebracht aan de burgers", klinkt het in een verklaring van het leger op X.
Eerder meldde nieuwszender Al Jazeera dat het Palestijnse gezondheidsministerie door de IDF op de hoogte werd gebracht van de aankomende operatie. Volgens Isral bevindt zich een commandopost van Hamas onder het Al Shifa-ziekenhuis. Dat bevestigde dinsdag zijn bondgenoot de Verenigde Staten, naar eigen zeggen op basis van informatie van de eigen veiligheidsdiensten.
Ook zouden couveuses en babyvoedsel bij het ziekenhuis zijn afgeleverd voor de kleine kinderen die daar liggen.
Een functionaris van het ministerie van Volksgezondheid, dat in handen is van Hamas, zei vanuit het ziekenhuis dat er vele tientallen soldaten en commando's in het ziekenhuis waren. De omstandigheden waren daar voor de inval al slecht, omschrijft de directeur van het ziekenhuis. "Door het ziekenhuiscomplex liggen lichamen verspreid en er is geen stroom meer in het mortuarium."
80% minder raketten die naar Israel worden afgeschoten Dankzij de airstrikes hebben ze de gehele Kornet voorraad vernietigd, geen gevaar meer voor de Merkava's en Namer's
Hamas's long-range missiles destroyed early In addition, all of Hamas's long-range Kornet anti-tank missiles were destroyed by the IDF in the invasion's first 24 hours, though Hamas still has a large supply of shorter-range rocket-propelled-grenade launchers.
https://www.jpost.com/israel-news/article-773237 Cohen described how various IDF forces first had a goal of subduing Al-Atatra, then moved on to the command center of Hamas, then to the military quarter and its vast underground network, as well as to a naval command center, the Badr command center closer to the coast, Rantisi Hospital and its underground network, the Shaati neighborhood very close to the coast, and final Shifa Hospital and its underground command center.
"jamaar israel"
Met nota bene nog toestemming van die geestelijken ook. Die mogen van mij ook een kogel door de kopf. Of hangen aan een strop. Net zoals al het andere tuig wat mensen zo heeft behandeld in de historie.
Als je weer mee gaat wandelen in een pro palestina demo, denk waarvoor je wil gaan demonstreren. Het zwaar verminken van slachtoffers? Werkelijk? Ben je daar voor? Zoek het uit, werkelijk, iedereen met die mening: Zoek. Het. Uit.
https://www.jpost.com/israel-news/article-773237 Cohen described how various IDF forces first had a goal of subduing Al-Atatra, then moved on to the command center of Hamas, then to the military quarter and its vast underground network, as well as to a naval command center, the Badr command center closer to the coast, Rantisi Hospital and its underground network, the Shaati neighborhood very close to the coast, and final Shifa Hospital and its underground command center.
NL ambassade had daar toch een andere mening over?
[..] Ik denk het niet. In het Oekrane topic heb ik hem nog nooit zien treuren om Oekraiense burgerslachtoffers.
Het conflict Isral-Palestijnen is kennelijk een magneet voor moraalridders
Oh kijk eens, wat een onzin. Ik vind dit ook een partij smerig, mij constant in dit soort hokjes plaatsen. Pleur gewoon op met je invullerij.
Echt hoor, wat een naar figuur moet je zijn zoiets te beweren, terwijl ik ten eerste mij altijd heb bekommerd over burgerslachtoffer en ZEKER in Oekrane. En al zou het wel zo zijn, het slaat nergens op om dat hier als enig argument te gebruiken.
Hamas heeft een ‘naval command center’? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hamassers met een snorkel en een roeiboot? Paar baarden die zeeslagje spelen?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
Met nota bene nog toestemming van die geestelijken ook. Die mogen van mij ook een kogel door de kopf. Of hangen aan een strop. Net zoals al het andere tuig wat mensen zo heeft behandeld in de historie.
Als je weer mee gaat wandelen in een pro palestina demo, denk waarvoor je wil gaan demonstreren. Het zwaar verminken van slachtoffers? Werkelijk? Ben je daar voor? Zoek het uit, werkelijk, iedereen met die mening: Zoek. Het. Uit.
Dat soort nieuws wordt in hun bubbel ofwel ontkend, ofwel weggezet als propaganda ofwel goedgepraat omdat het verzet zou gaan.
Dat is het echte probleem ook, dat mensen in hun eigen waarheid zitten tot het punt dat ze anderen schuimbekkend dood wensen. Die informatieoorlog is jaren geleden al begonnen en is niet te beteugelen zonder goed informatiebeleid maar zelfs de taferelen rond de coronacrisis hebben dit niet hoog genoeg op de agenda kunnen krijgen.
Net zoals Isral keihard op moet treden om op de lange termijn veiliger te zijn, zal onze regering korte metten moeten maken met fake news en het onvermogen van mensen om kritisch na te denken. Een van de gevoelige factoren hierbij is de component waarbij religie en cultuur niet langer boven kritiek verheven mogen zijn.
Het begint allemaal met goed onderwijs dat losgemaakt is van zuilen.
Op woensdag 15 november 2023 10:23 schreef Qarrad het volgende: Een van de gevoelige factoren hierbij is de component waarbij religie en cultuur niet langer boven kritiek verheven mogen zijn.
Dan mogen we vrijheid van religie op de schop gooien.
Dan gaan altijd heel veel mensen stijgeren, maar je hebt VVMU, dus je mag zeggen wat je wilt, je hebt vrijheid van publicatie, dus je mag sprookjesboeken publiceren, en je hebt vrijheid van vereniging, dus je mag als je dat wil met elkaar in een zaaltje gaan zitten.
Nu dient vrijheid van religie alleen maar om anderen te beledigen, of mannen en vrouwen te scheiden, zoals recent tijdens die demo in a'dam, en er mee weg te komen, want: religie.
[..] Dan mogen we vrijheid van religie op de schop gooien.
Dan gaan altijd heel veel mensen stijgeren, maar je hebt VVMU, dus je mag zeggen wat je wilt, je hebt vrijheid van publicatie, dus je mag sprookjesboeken publiceren, en je hebt vrijheid van vereniging, dus je mag als je dat wil met elkaar in een zaaltje gaan zitten.
Nu dient vrijheid van religie alleen maar om anderen te beledigen, of mannen en vrouwen te scheiden, zoals recent tijdens die demo in a'dam, en er mee weg te komen, want: religie.
Nee hoor, je mag geloven wat je wilt en het uitoefenen binnen de kaders van de wet, net zoals nu. Het enige verschil is dat je er niet meer mee wegkomt om je kinderen af te schermen voor alles buiten je zuil.
Op woensdag 15 november 2023 10:48 schreef Qarrad het volgende: Nee hoor, je mag geloven wat je wilt en het uitoefenen binnen de kaders van de wet, net zoals nu.
En dat is dus niet het geval.
En daar geef ik notabene 2 voorbeelden van: demo in a'dam waar M/V gescheiden werden, halsema: mag want religie, plus dat we vaker gezien hebben dat zwaar offensieve commentaren waar je normaal niet mee weg komt, je wel mee weg komt als je zegt: ja, maar da's me religie.
Hahahaha, dit is toch werkelijk schitterend. Ram Ben-Barak was hoofd van Israelische inlichtingendienst en Danny Dannon zat bij Likoed, en is een tijdje het politieke gevecht aangegaan met Netanyahu.
Zij vinden beide dat Europa en Amerika de vluchtelingen uit Gaza moet opvangen, terwijl wij net hierboven hebben kunnen lezen wat voor gruwelijkheden Hamas heeft aangericht 7 oktober, en dat je dus geen idee hebt wie er van die vluchtelingen werkelijk onschuldig is, of stiekem een Hamas sympathisant.
Met een woord: geniaal . Vooral omdat wij, Europa (de VS weet ik niet) er nog gaan intrappen ook.
En daar geef ik notabene 2 voorbeelden van: demo in a'dam waar M/V gescheiden werden, halsema: mag want religie, plus dat we vaker gezien hebben dat zwaar offensieve commentaren waar je normaal niet mee weg komt, je wel mee weg komt als je zegt: ja, maar da's me religie.
Je bedoelt dat er niet gehandhaafd wordt. Dat is een ander en veel groter probleem in Nederland.
[..] Dat soort nieuws wordt in hun bubbel ofwel ontkend, ofwel weggezet als propaganda ofwel goedgepraat omdat het verzet zou gaan.
Dat is het echte probleem ook, dat mensen in hun eigen waarheid zitten tot het punt dat ze anderen schuimbekkend dood wensen. Die informatieoorlog is jaren geleden al begonnen en is niet te beteugelen zonder goed informatiebeleid maar zelfs de taferelen rond de coronacrisis hebben dit niet hoog genoeg op de agenda kunnen krijgen.
Net zoals Isral keihard op moet treden om op de lange termijn veiliger te zijn, zal onze regering korte metten moeten maken met fake news en het onvermogen van mensen om kritisch na te denken. Een van de gevoelige factoren hierbij is de component waarbij religie en cultuur niet langer boven kritiek verheven mogen zijn.
Vooral de "demonstraties" zullen keihard moeten worden aangepakt. Daar gaat het namelijk fout, je kunt lastig alles gaan controleren wat iemand op sociale media tot zich neemt, maar ga jij quasi genocidale slogans uiten op straat of met allerlei fundamentalistische Islamtische vlaggen wapperen, moet je aan je haren van de straat worden gesleept.
Maar dat durft de politie dus tegenwoordig niet meer omdat je dan met een golf van agressie te maken krijgt en talloze media die een heel instituut als de politie voor de zoveelste keer weg gaan zetten als racisten.
[..] Je bedoelt dat er niet gehandhaafd wordt. Dat is een ander en veel groter probleem in Nederland.
Zei de burgemeester van a'dam: het mag weliswaar niet, maar we doen er niks aan, of zei die burgemeester: het mag, want religie?
Anyway; maakt mij niet uit hoor de sprookjesaanhangers mogen van mij doen waar ze zin in hebben, maar je eigen hoogdravende idee is dan natuurlijk kansloos.
Je kan kritiek hebben op het feit dat ze M/V scheiden, wederom: waar je als niet gelovige niet mee weg komt, totdat je blauw bent in je gezicht, maar ze lachen je kritiek gewoon weg, want: religie. En dan mag het.
Op woensdag 15 november 2023 11:07 schreef HowardRoark het volgende: Istanbul en Izmir hebben nog redelijke Joodse gemeenschappen, je begint je echt zorgen te maken om die mensen.
Ik zou me eerder zorgen maken om de palestijnen in Gaza
[..] Zei de burgemeester van a'dam: het mag weliswaar niet, maar we doen er niks aan, of zei die burgemeester: het mag, want religie?
Anyway; maakt mij niet uit hoor de sprookjesaanhangers mogen van mij doen waar ze zin in hebben, maar je eigen hoogdravende idee is dan natuurlijk kansloos.
Je kan kritiek hebben op het feit dat ze M/V scheiden, wederom: waar je als niet gelovige niet mee weg komt, totdat je blauw bent in je gezicht, maar ze lachen je kritiek gewoon weg, want: religie. En dan mag het.
In principe mag het totdat je het in de openbare ruimte gaat proberen op te leggen, zoals nu gebeurde. En dat moet eraf inderdaad, dat dat wel okay is omdat het religie is.
Wie brak het staakt het vuren tot nu toe elke keer? Hint: ze hebben geen witte met lichtblauwe vlag.
Het is ook een vicieuze cirkel ..
Hamas breekt steek-het-vuren en valt Isral aan, Westerse media en de 'Red–green alliance' praten dit goed onder het mom van 'verzet' tegen 'onderdrukking', Isral slaat terug, Westerse media en de 'Red–green alliance' schreeuwen alles bij elkaar over de zogenaamde zielige Palestijnen en roepen om een steek-het-vuren, Isral legt vervolgens na internationale druk de wapens neer en Hamas blijft bestaan.
En dit blijft zich dan om de zoveel jaar herhalen.
[..] Maar mama hij begon, nu mag ik volkerenmoord plegen
Je hebt gelijk dat "maar juf jij deed het ook!" geen sterk argument is, maar hou toch eens op met de beschuldiging van genocide. De situatie voldoet van geen kanten hiervoor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
De WHO ziet het ook als mooie marketing campagne h. Ze brengen nog net niet elke 10min een persbericht uit hoe erg het allemaal is. Alsof Isral daar voor de lol wat extra mensen ombrengt en kinderen loopt te executeren.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
Op woensdag 15 november 2023 11:47 schreef RipCity het volgende: De WHO ziet het ook als mooie marketing campagne h. Ze brengen nog net niet elke 10min een persbericht uit hoe erg het allemaal is. Alsof Isral daar voor de lol wat extra mensen ombrengt en kinderen loopt te executeren.
Dit is hoe bepaalde activistische organisaties, zoals Amnesty, de VN en de WHO het maar al te graag willen doen lijken inderdaad. Dat krijg je als er binnen zulke organisaties een mix is ontstaan van mensen vanuit de Red–green alliance.
Een joodse gezegde gaat zoiets als, "Man plans and God laughs"
ADL is het Amerikaanse CIDI
"We have a MAJOR, MAJOR, MAJOR generational problem"
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
ADL heeft te lang hun kop in het zand gestoken, mee willen varen op de wind van het woke-isme die er waait binnen alle bepalende instituten in de VS, zich niet realiserende dat al die woke-isten niet zo dol zijn op Isral en Joden.
Het zijn mensen met een gedegen academische achtergrond en zoals we wel weten is de academische wereld tegenwoordig radicaal links en progressief georinteerd. Je zult dus mee moeten doen aan alle dogma's binnen die kringen, anders ben je al snel persona non grata en is het klaar met je carriere. Het steunen van de Palestijnen en het omarmen van een stevige portie haat jegens Isral (en Joden), is n van die dogma's.
Op woensdag 15 november 2023 11:50 schreef slashdotter3 het volgende: Heel verstandig, scheelt weer Hamas spionnen gespuis die de kibboetsen in kaart brengen voor de volgende aanval
Emotioneel begrijpelijk alleen deze beslissing heeft verregaande gevolgen. Gaza is dan voor alle import en export volledig afhankelijk van Rafah (zeker 80% ging via Isral) aangezien de Isralirs ook de zee controleren. Is een kwart van t gebied in puin leggen niet voldoende?
Op woensdag 15 november 2023 11:59 schreef spapaars het volgende: Het feit dat ze het ziekenhuis niet zomaar kunnen overnemen, laat zien dat er inderdaad Hamas-mensen in dat gebouw aanwezig zijn.
Dat is natuurlijk ook al jaren bekend. Daar stonden letterlijk tien jaar geleden (toen de berichtgeving nog iets minder activistisch en selectief was) de verhalen al over in de media.
[..] Dit soort deductieve redenaties worden natuurlijk gecanceld door mensen met linkse-bril.
Links of rechts, wat er nu gebeurt, is voor veel mensen een grote ellende. De wereld opschudden door veel onschuldige mensen te doden is krankzinnig en helaas niet nieuw; zo werkt terrorisme.
[..] Het zijn mensen met een gedegen academische achtergrond en zoals we wel weten is de academische wereld tegenwoordig radicaal links en progressief georinteerd. Je zult dus mee moeten doen aan alle dogma's binnen die kringen, anders ben je al snel persona non grata en is het klaar met je carriere. Het steunen van de Palestijnen en het omarmen van een stevige portie haat jegens Isral (en Joden), is n van die dogma's.
Het is voornamelijk media gok ik die n geluid laat horen, ook vanuit de universiteiten. Er zal best anders gedacht worden, zie 2e kamer uitslag... Maar dat wordt niet geuit, cancel culture is naast opgedrongen k uitgevoerd door de individuen zelf.
De veilige omgeving waarom wordt gehijgt wordt juist door die extreemlinkse mafklappers aan gort geholpen.
[..] Je kan het van Ranst gewoon op twitter vragen. En beter nog, dikke kans dat je nog antwoord van 'm krijgt ook, want hij is de kwaadste niet.
Ik heb liever geen block en zie liever wat hij uitspookt.
[..] Het is voornamelijk media gok ik die n geluid laat horen, ook vanuit de universiteiten. Er zal best anders gedacht worden, zie 2e kamer uitslag... Maar dat wordt niet geuit, cancel culture is naast opgedrongen k uitgevoerd door de individuen zelf.
De veilige omgeving waarom wordt gehijgt wordt juist door die extreemlinkse mafklappers aan gort geholpen.
De media zitten dan ook vol met mensen vanuit de academische wereld.
Een aantal decennia geleden was journalist zijn meer iets voor de gewone man, nu is het voor de elite. Ik luisterde toevallig een paar maanden terug nog een podcast waarbij zo'n journalist van de New York Times werd genterviewd, die vertelde over starters die bij hem stage wilde lopen. Dan was het echt op die al CVs: Yale, Stanford, Harvard, Princeton, Columbia, enz.
En daar moet je dan het gros van afwijzen, dat zegt genoeg. Ideologisch is men allemaal uit hetzelfde hout gesneden. Het zijn stuk voor stuk militante woke progressieven met een achtergrond in de sociale wetenschappen of geesteswetenschappen.
[..] De media zitten dan ook vol met mensen vanuit de academische wereld.
Een aantal decennia geleden was journalist zijn meer iets voor de gewone man, nu is het voor de elite. Ik luisterde toevallig een paar maanden terug nog een podcast waarbij zo'n journalist van de New York Times werd genterviewd, die vertelde over starters die bij hem stage wilde lopen. Dan was het echt op die al CVs: Yale, Stanford, Harvard, Princeton, Columbia, enz.
En daar moet je dan het gros van afwijzen, dat zegt genoeg. Ideologisch is men allemaal uit hetzelfde hout gesneden. Het zijn stuk voor stuk militante woke progressieven met een achtergrond in de sociale wetenschappen of geesteswetenschappen.
Ik kom zelf vanaf de universiteit, ik zie zelf niet zozeer dat ze zich daar bezighouden met heropvoeden.
Woke gedram komt wel terug in de vorm van geen vlees op het menu en wl de vlag van oekraine wapperen maar niet die van Israel.
[..] Je hebt gelijk dat "maar juf jij deed het ook!" geen sterk argument is, maar hou toch eens op met de beschuldiging van genocide. De situatie voldoet van geen kanten hiervoor.
Westelijke deskundigen waren er andere snel bij met de genocide roeperij toen azerbaijan karabakh binnen viel. En de situatie daar is vergeleken met gaza niets anders dan stoeiende kinderen
[..] Westelijke deskundigen waren er andere snel bij met de genocide roeperij toen azerbaijan karabakh binnen viel. En de situatie daar is vergeleken met gaza niets anders dan stoeiende kinderen
Wat is dit nou weer voor onzin
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Politici zeggen vaak genoeg zinnige dingen. Echter lukt het hun niet altijd om consequent principieel te handelen. Schrap Rusland voor Isral en klaar.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op woensdag 15 november 2023 12:41 schreef Slayage het volgende: Politici zeggen vaak genoeg zinnige dingen. Echter lukt het hun niet altijd om consequent principieel te handelen.
Als een ziekenhuis als militair bouwsel wordt gebruikt is het geen war-crime meer maar legitiem militair doel.
Och hoe meer ze zeggen hoe sterker mijn overtuiging dat ze de kosten van autoritair collectivistisch anti-liberaal beleid omtrent Covid niet op waarde schatten.
En overigens ook de baten van dat beleid te hoog inschatten.
[..] Emotioneel begrijpelijk alleen deze beslissing heeft verregaande gevolgen. Gaza is dan voor alle import en export volledig afhankelijk van Rafah (zeker 80% ging via Isral) aangezien de Isralirs ook de zee controleren. Is een kwart van t gebied in puin leggen niet voldoende?
Wat is het probleem met verregaande gevolgen? En wat voor gevolgen heeft het als de Palestijnen nog een mooie verbinding houden met hun Egyptische broeders?
Al die twitter accounts van israelische politici en de regering hebben al een paar keer fake nieuws gepost. Daar doen ze niet echt aan fact-checking heb ik het idee. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan het leger ivm berichtgeving.
Op woensdag 15 november 2023 12:41 schreef Slayage het volgende: Politici zeggen vaak genoeg zinnige dingen. Echter lukt het hun niet altijd om consequent principieel te handelen. Schrap Rusland voor Isral en klaar.
[..] Dat soort nieuws wordt in hun bubbel ofwel ontkend, ofwel weggezet als propaganda ofwel goedgepraat omdat het verzet zou gaan.
Dat is wel echt geen sinecure inderdaad in dit land...
[..] Wat is het probleem met verregaande gevolgen? En wat voor gevolgen heeft het als de Palestijnen nog een mooie verbinding houden met hun Egyptische broeders?
Dat dat stukje land nog armer wordt dan 't al is en er enorme tekorten gaan ontstaan, dat zullen die boze inwoners hun buurman misschien niet in dank afnemen.
Ik snap dat de lijn tussen Hamas en burger in Gaza erg dun is, maar er is een substantile groep mensen die geen Hamas is
Op woensdag 15 november 2023 12:18 schreef Slayage het volgende: Fuck. Ik zou als student ook een pro Isral demo bijwonen als ik $250 dollar zou vangen van de Isral lobby
1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied 2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten 3: het afsnijden van een vrouw haar borsten terwijl ze al wordt gegroepsverkracht, daarna vermoord en nog eens necrofilie op haar wordt uitgevoerd.
Doe het.
Doe eens antwoorden dan.
[..] Zo'n gozer als @:Slayage is gewoon aan het radicaliseren hier recht voor onze neus. Gaat ook nergens meer op in, komt extreem warrig over. En dat was naar mijn mening altijd een meer dan redelijke gozer. Dat zegt waarschijnlijk wel iets over de ernst, en dat allemaal in Nederland.
Mods hebben hier ook een redelijke vinger in door hem niet te stoppen en hier op te wijzen. Daar tegen over laten ze het staan en laten ze hem zn gang gaan want 'hij discussieert zo lekker in andere topics'.
[..] Mods hebben hier ook een redelijke vinger in door hem niet te stoppen en hier op te wijzen. Daar tegen over laten ze het staan en laten ze hem zn gang gaan want 'hij discussieert zo lekker in andere topics'.
Dat is alleen maar goed, censuur is voor linksen .
Hoe meer mensen zien wat voor types er figuurlijk gezien naast je wonen in je vinexwijk, hoe meer mensen hopelijk eens inzien hoe gevaarlijk dat is.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum Get woke, go broke!
Ah ja, dezelfde Pearl die al o.a. eerder beschuldigd was van antisemitisme (afgelopen zomer), een ban heeft van TikTok en de mening heeft dat vrouwen niet moeten (mogen) stemmen.
Goh, wat voor publiek zou ze aantrekken
En geboren in 1996 maakt haar volgens mij niet 28, tenzij die man uit de toekomst komt.
Research, altijd handig
Ok het ziet er in eerste instantie weer knap dubieus uit alleen een ziekenhuis heeft 24/7 stroom nodig en daar kunnen ze niet aan voldoen. Dus dat er lampen branden betekent niet dat het ziekenhuis de hele dag stroom heeft. IDF heeft niet voor niks 300 liter gasolie afgeleverd, die zagen de ernst ook wel
[..] Er moet toch serieus iets flink mis zijn tussen de oren om tot dergelijke wreedheden in staat te zijn en dan gaat het hier om vele duizenden hamas strijders. Hebben we het nog niet eens over alle andere islamitische terreurgroepen. [..] Ze heeft het recht en moet kunnen doen wat ze doet natuurlijk. Maar ik begin me af te vragen of het klimaat echt wel zo belangrijk is want het lijkt er op dat al die groepen meer uit zijn om te destabiliseren dan om iets te bereiken. Het strekt tot ongeloof om te zien hoe men zich tegen Isral keert.
Yep en volgens een artikel ik de T, werd er ook niet voor teruggedeinst om op scherp staande handgranaten te verbergen in de genitalin van gedode vrouwen.
Iets dat wegkijkers op een klimaatmars wel zullen bestempelen as fakenews, desinformatie en eerst de foto's zullen willen zien om vervolgens dan te zeggen dat het fake is. Ik heb een redelijk vermogen tot indenken maar dat soort zaken, bedenken, ben ik - gelukkig - niet toe instaat. Naar ik begreep hebben hadden de strijders terroristen voor dat soort acties, toestemming gekregen van hun geestelijk leiders om o.a. met de broek naar beneden zoveel mogelijk schade toe te brengen. De politiek leiders hadden daarbij voor ogen om zaken te kantelen. Bij elkaar de reden dat het gespuis en haar supporters, de dingen niet (echt) willen veroordelen.
Helaas, daar ga ik weer, biedt de Islam voor dat soort acties alle vrijheid als dat volgens haar leiders nodig is om weerbarstige ongelovigen tot haar orde te roepen. Het wordt mij dan heel ingewikkeld om daad en kwaad nog los te zien van zg onschuldige burgers en aandoenlijke baby's die daartoe worden opgekweekt.
Op woensdag 15 november 2023 13:29 schreef Vallon het volgende: Naar ik begreep hebben hadden de strijders terroristen voor dat soort acties, toestemming gekregen van hun geestelijk leiders om o.a. met de broek naar beneden zoveel mogelijk schade toe te brengen. De politiek leiders hadden daarbij voor ogen om zaken te kantelen. Bij elkaar de reden dat het gespuis en haar supporters, de dingen niet (echt) willen veroordelen.
Ik ben het vaak prima met je eens, maar dit type "berekend" te werk gaan alsof er bepaalde mate van sophistication ligt achter die terreur...............
De voedingsbodem zal simpele haat zijn, maar ze weten het leuk te spinnen op geo-politiek niveau om de Hamas-zaak te versterken, domme mensen kopen het nog ook, dus het is ook nog eens succesvol.
Op woensdag 15 november 2023 13:29 schreef Vallon het volgende: Helaas, daar ga ik weer, biedt de Islam voor dat soort acties alle vrijheid als dat volgens haar leiders nodig is om weerbarstige ongelovigen tot haar orde te roepen. Het wordt mij dan heel ingewikkeld om daad en kwaad nog los te zien van zg onschuldige burgers en aandoenlijke baby's die daartoe worden opgekweekt.
Ja dat maakt natuurlijk dat er een regime change moet komen en de extreme haat uit de mensen moet worden gesneden.
Mij een raadsel hoe men denkt dat dit kan worden uitgevoerd znder compleet "voeten op de grond" militaire operatie met totale "vernietiging" van Hamas.
Nu staakt het vuren - terug naar Isral - is tijd geven voor nog grotere problemen. Het is letterlijk kanker die alleen maar zal groeien.
Op woensdag 15 november 2023 13:27 schreef opgebaarde het volgende: Ok het ziet er in eerste instantie weer knap dubieus uit alleen een ziekenhuis heeft 24/7 stroom nodig en daar kunnen ze niet aan voldoen.
Wat is de toegevoegde waarde van de constante stroom aan linkdumps van jouw hand van dit soort nare filmpjes? Even nog los van dat het vaak van dubieuze accounts komt, van welke kant dan ook.
[..] Ja dat maakt natuurlijk dat er een regime change moet komen en de extreme haat uit de mensen moet worden gesneden.
Mij een raadsel hoe men denkt dat dit kan worden uitgevoerd znder compleet "voeten op de grond" militaire operatie met totale "vernietiging" van Hamas.
Nu staakt het vuren - terug naar Isral - is tijd geven voor nog grotere problemen. Het is letterlijk kanker die alleen maar zal groeien.
Overigens zien we het probleem in Afghanistan, dat dit na 20 jaar gewoon nog steeds bestaat, loop je weg en de volgende dag is het weer Islamitische haat.
[..] Overigens zien we het probleem in Afghanistan, dat dit na 20 jaar gewoon nog steeds bestaat, loop je weg en de volgende dag is het weer Islamitische haat.
Dat was ook wel heerlijk naef van de Amerikaantjes. De situatie in Afghanistan kan je dan ook veel beter vergelijken met die in Gaza. Hier lees ik bijvoorbeeld nog wel eens dat IS toch ook is 'verslagen' dus dan moet dat met Hamas ook wel lukken. Net zo kinderlijk naef.
[..] Dat was ook wel heerlijk naef van de Amerikaantjes. De situatie in Afghanistan kan je dan ook veel beter vergelijken met die in Gaza. Hier lees ik bijvoorbeeld nog wel eens dat IS toch ook is 'verslagen' dus dan moet dat met Hamas ook wel lukken. Net zo kinderlijk naef.
Kinderlijk mag je ondertussen wel crimineel naef noemen...
De kanker zit in de samenleving.
Het grote verschil met bijvoorbeeld Nazi Duitsland is dat de Duitse bevolking an sich niet anti-mens / vol haat zijn. Haal je de leiding weg is het probleem opgelost (zal ook zo zijn met Rusland).
Maar dit gaat natuurlijk veel dieper.
Maar die wegkijkers hebben het over staakt het vuren, dan wordt alles beter.
Maar ja, wie speelt dan het meest vieze spelletje? Hamas die zich verschuilt in een ziekenhuis of Israel die collateral damage maakt als gevolg daarvan?
Op woensdag 15 november 2023 13:42 schreef Caland het volgende: Hier lees ik bijvoorbeeld nog wel eens dat IS toch ook is 'verslagen' dus dan moet dat met Hamas ook wel lukken. Net zo kinderlijk naef.
Kan zijn dat je bedoeld dat je vaak leest dat die groepen zijn gereduceert tot een schim van wat ze ooit waren. Dat kan kloppen.
Want het zuigende: "JA MAAR JE KAN ZE NU EENMAAL NIET VERSLAAN! " is alleen maar leuk om op de rem te hangen.
Ik had zelfs een mooie opsomming gedaan van wat andere historische bad actors, die ook nog bestaan. In sterk gereduceerde vorm, welteverstaan.
Maar ik snap dat lezen niet handig is, als je eigenlijk alleen maar je punt door wil drammen.
[..] Kan zijn dat je bedoeld dat je vaak leest dat die groepen zijn gereduceert tot een schim van wat ze ooit waren. Dat kan kloppen.
Want het zuigende: "JA MAAR JE KAN ZE NU EENMAAL NIET VERSLAAN! " is alleen maar leuk om op de rem te hangen.
Ik had zelfs een mooie opsomming gedaan van wat andere historische bad actors, die ook nog bestaan. In sterk gereduceerde vorm, welteverstaan.
Maar ik snap dat lezen niet handig is, als je eigenlijk alleen maar je punt door wil drammen.
Ik heb meer moeite met die constante vergelijking tussen Hamas en IS. Qua daden is dat verder logisch, maar qua achtergrond echt op geen enkele manier.
[..] Kinderlijk mag je ondertussen wel crimineel naef noemen...
De kanker zit in de samenleving.
Het grote verschil met bijvoorbeeld Nazi Duitsland is dat de Duitse bevolking an sich niet anti-mens / vol haat zijn. Haal je de leiding weg is het probleem opgelost (zal ook zo zijn met Rusland).
Maar dit gaat natuurlijk veel dieper.
Maar die wegkijkers hebben het over staakt het vuren, dan wordt alles beter.
Wat dat betreft ook wel een beetje een onbreekbare cirkel inderdaad, met elke bom die er wordt gedropt wordt de voedingsbodem voor nieuwe terroristen weer wat vruchtbaarder.
[..] Wat dat betreft ook wel een beetje een onbreekbare cirkel inderdaad, met elke bom die er wordt gedropt wordt de voedingsbodem voor nieuwe terroristen weer wat vruchtbaarder.
Eerst Hamas weg, dan bepaalde eisen stellen aan de leiding van het land, extreme Islam weg (lastig), verder vrede en handel.
Lijkt me inderdaad extreem moeilijk.
[..] Dat dat stukje land nog armer wordt dan 't al is en er enorme tekorten gaan ontstaan, dat zullen die boze inwoners hun buurman misschien niet in dank afnemen.
Ik snap dat de lijn tussen Hamas en burger in Gaza erg dun is, maar er is een substantile groep mensen die geen Hamas is
Dan moeten die boze burgers maar bij hun overheid gaan klagen, die hebben zeg maar de oorlog verklaard aan Isral.
Ik vind dat je hier impliceert dat Isral een plicht heeft om met Gaza te handelen en mensen uit Gaza binnen te laten. Dat zou wat mij betreft bizar zijn, we gaan van Oekrane toch ook niet eisen dat ze grensovergangen met Rusland open laten of handel met Rusland toestaan?
[..] Dat was ook wel heerlijk naef van de Amerikaantjes. De situatie in Afghanistan kan je dan ook veel beter vergelijken met die in Gaza. Hier lees ik bijvoorbeeld nog wel eens dat IS toch ook is 'verslagen' dus dan moet dat met Hamas ook wel lukken. Net zo kinderlijk naef.
Rare post weer, een terreurgroepering die zich verscholen houdt in een uitgestrekt en moeilijk begaanbaar en bergachtig land, dat vijftien keer zo groot is als Nederland, vergelijken met een terreurgroepering op een vlak en bebouwd gebied ter grootte van anderhalf keer Texel? Je vergelijking gaat helaas mank.
[..] Wat dat betreft ook wel een beetje een onbreekbare cirkel inderdaad, met elke bom die er wordt gedropt wordt de voedingsbodem voor nieuwe terroristen weer wat vruchtbaarder.
Ook dit is een drogreden. Dan zouden terreurgroeperingen dus niet met geweld kunnen worden bestreden, want je creert weer nieuwe terroristen door het geweld. Dit slaat echt nergens op.
[..] Rot en ultra rot. Ja, wat een schande h, dat mensen ze durven te vergelijken h.
Qua daden absoluut, dat zeg ik ook. Maar uiteindelijk zitten er qua achtergrond zoveel verschillen in dat als je het wil hebben over de bestrijding van het terrorisme die vergelijking weer compleet mank gaat. Taliban en Hamas lijkt me wat dat aangaat dan nog een beter koppeltje.
[..] Rare post weer, een terreurgroepering die zich verscholen houdt in een uitgestrekt en moeilijk begaanbaar en bergachtig land, dat vijftien keer zo groot is als Nederland, vergelijken met een terreurgroepering op een vlak en bebouwd gebied ter grootte van anderhalf keer Texel? Je vergelijking gaat helaas mank. [..] Ook dit is een drogreden. Dan zouden terreurgroeperingen dus niet met geweld kunnen worden bestreden, want je creert weer nieuwe terroristen door het geweld. Dit slaat echt nergens op.
Uiteindelijk kan je de boel daar helemaal de moeder bombarderen, maar dat is inderdaad niet echt een langetermijnoplossing.
Stap 1 lijkt me Hamas weg, prima. Over stap 2 weet alleen nog niemand iets, en dat wordt uiteindelijk cruciaal wil je niet over 7 jaar weer met een shitload aan terroristen zitten die wat bozig zijn.
Op woensdag 15 november 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende: Rare post weer, een terreurgroepering die zich verscholen houdt in een uitgestrekt en moeilijk begaanbaar en bergachtig land, dat vijftien keer zo groot is als Nederland, vergelijken met een terreurgroepering op een vlak en bebouwd gebied ter grootte van anderhalf keer Texel? Je vergelijking gaat helaas mank.
Ligt eraan waar je op vergelijkt, dat ideologie hier door grote delen van de bevolking worden gevoeld is feitelijk en dat maakt het een uniek probleem in dat oogpunt.
[..] Yep en volgens een artikel ik de T, werd er ook niet voor teruggedeinst om op scherp staande handgranaten te verbergen in de genitalin van gedode vrouwen.
Iets dat wegkijkers op een klimaatmars wel zullen bestempelen as fakenews, desinformatie en eerst de foto's zullen willen zien om vervolgens dan te zeggen dat het fake is. Ik heb een redelijk vermogen tot indenken maar dat soort zaken, bedenken, ben ik - gelukkig - niet toe instaat. Naar ik begreep hebben hadden de strijders terroristen voor dat soort acties, toestemming gekregen van hun geestelijk leiders om o.a. met de broek naar beneden zoveel mogelijk schade toe te brengen. De politiek leiders hadden daarbij voor ogen om zaken te kantelen. Bij elkaar de reden dat het gespuis en haar supporters, de dingen niet (echt) willen veroordelen.
Helaas, daar ga ik weer, biedt de Islam voor dat soort acties alle vrijheid als dat volgens haar leiders nodig is om weerbarstige ongelovigen tot haar orde te roepen. Het wordt mij dan heel ingewikkeld om daad en kwaad nog los te zien van zg onschuldige burgers en aandoenlijke baby's die daartoe worden opgekweekt.
Misschien dat mensen niet zo'n boodschap hebben, aan het excuus wat ze uit hun reet trekken om hun terroristische daden goed te praten, en aardig wat mensen dus naar die daden kijken.
Maar je leest het hier goed mensen,
Het hamas vuilnis wordt groot onrecht aangedaan, door ze te vergelijken met dat andere vuilnis.
[..] Er liepen daar echt onafhankelijke WHO'ers rond die bevestigde dat er geen brandstof meer was?
Haha wat ben je toch een figuur h Je knipt het deel uit mijn post dat IDF zelf diesel heeft afgegeven omdat er een tekort aan brandstof is. Dan doe je alsof alles gelogen is en niks te verifiren valt en ook een who in de zak van de terroristen zit. En ondertussen sta je achter een onbekende twitteraar die 1 (!) foto plaatst, een foto van een ziekenhuis met licht wat zou bewijzen dat het ziekenhuis 1440 min per dag stroom heeft 7 dagen lang en net die twitteraar heeft in zijn bio staan 'jewish, zionist, israel" en post bijna alleen maar idf propaganda.
Lekker figuur ben je. Blijf vooral anderen uitmaken voor Hamas buddy's
[..] Nee nee, je moet je gewoon verdiepen in de islam! [ twitter ]
Gezellig.
[..] Misschien dat mensen niet zo'n boodschap hebben, aan het excuus wat ze uit hun reet trekken om hun terroristische daden goed te praten, en aardig wat mensen dus naar die daden kijken.
Maar je leest het hier goed mensen,
Het hamas vuilnis wordt groot onrecht aangedaan, door ze te vergelijken met dat andere vuilnis.
Om tot een oplossing te komen zal je wat verder moeten kijken inderdaad dan we schakelen alleen Hamas uit.
Op woensdag 15 november 2023 14:01 schreef opgebaarde het volgende: Je knipt het deel uit mijn post dat IDF zelf diesel heeft afgegeven omdat er een tekort aan brandstof is.
Maar toen hadden ze de boel nog niet onder controle? Dus wisten ze dat? Of gingen ze uit van wat artsen aldaar ze vertelden?
quote:
En ondertussen sta je achter een onbekende twitteraar die 1 (!) foto plaatst, een foto van een ziekenhuis met licht wat zou bewijzen dat het ziekenhuis 1440 min per dag stroom heeft 7 dagen lang en net die twitteraar heeft in zijn bio staan 'jewish, zionist, israel" en post bijna alleen maar idf propaganda.
En ondertussen "sta jij achter" elk propaganda ballonnetje wat hamas de wereld in helpt.
[..] Uiteindelijk kan je de boel daar helemaal de moeder bombarderen, maar dat is inderdaad niet echt een langetermijnoplossing.
Stap 1 lijkt me Hamas weg, prima. Over stap 2 weet alleen nog niemand iets, en dat wordt uiteindelijk cruciaal wil je niet over 7 jaar weer met een shitload aan terroristen zitten die wat bozig zijn.
Dat is niet gebeurd, met het arsenaal van Isral, zou men de hele Gazastrook compleet kunnen wegvagen. Dat doen ze niet. En als Hamas is verslagen, zal er controle moeten komen over dat gebied om de bevolking te deradicaliseren. Het zegt alles dat zelfs VN-scholen worden gebruikt voor het verheerlijken van terreur en antisemitisme, dan is er echt iets goed mis.
[..] Dat is niet gebeurd, met het arsenaal van Isral, zou men de hele Gazastrook compleet kunnen wegvagen. Dat doen ze niet. En als Hamas is verslagen, zal er controle moeten komen over dat gebied om de bevolking te deradicaliseren. Het zegt alles dat zelfs VN-scholen worden gebruikt voor het verheerlijken van terreur en antisemitisme, dan is er echt iets goed mis.
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar, hoe ze dat gaan doen. Uiteindelijk moet je er toch voor zorgen dat bijna 2 miljoen vluchtelingen niet een compleet uitzichtloos bestaan hebben wil je een herhaling van zetten voorkomen.
[..] Om tot een oplossing te komen zal je wat verder moeten kijken inderdaad dan we schakelen alleen Hamas uit.
Ik maak onderscheid tussen 2 dingen:
- De militaire campagne die IDF nu aan het voeren is - Een definitieve oplossing die daarna kan komen
Je mag een reality check doen als je denkt dat er een universum bestaat waar de voorlopig nog aan de macht zijnde netanyahu wel ff het licht gaat zien, en een voor iedereen acceptabele oplossing gaat bedenken.
[..] Dan moeten die boze burgers maar bij hun overheid gaan klagen, die hebben zeg maar de oorlog verklaard aan Isral.
Ik vind dat je hier impliceert dat Isral een plicht heeft om met Gaza te handelen en mensen uit Gaza binnen te laten. Dat zou wat mij betreft bizar zijn, we gaan van Oekrane toch ook niet eisen dat ze grensovergangen met Rusland open laten of handel met Rusland toestaan?
Je hebt gelijk dat Isral helemaal zelf bepaalt of zij nog handel willen drijven met gaza. Dat bepalen ze helemaal zelf, alle recht
Alleen Israel controleer het luchtruim en de zee en blokkeert ook deze. Isral bepaalt voor een groot gedeelte met wie Gaza handel drijft. De handel die Gaza met derde landen had, ging via Isral. Deze beslissing heeft dus enorme consequenties, emotioneel is 't begrijpelijk hoor
[..] Maar toen hadden ze de boel nog niet onder controle? Dus wisten ze dat? Of gingen ze uit van wat artsen aldaar ze vertelden? [..] En ondertussen "sta jij achter" elk propaganda ballonnetje wat hamas de wereld in helpt.
Weinig productief argument.
Nou. Dat zijn wel heel, heel, HEEL veel ballonnetjes. In alle kleuren en maten.
[..] Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar, hoe ze dat gaan doen. Uiteindelijk moet je er toch voor zorgen dat bijna 2 miljoen vluchtelingen niet een compleet uitzichtloos bestaan hebben wil je een herhaling van zetten voorkomen.
Er zal op alle fronten aan iets gebouwd moeten worden, ja. Gezien de bereidheid in het verleden van de wereld zou het eigenlijk weinig moeite moeten kosten om daar fondsen voor te werven. Het grootste obstakel zit hem in de cordinatie en de controle op waar het geld naartoe moet en gaat.
Onderschat nooit hoe groot de drive bij mensen kan zijn om hun land op te bouwen als er perspectief op iets is.
[..] Heb het vermoeden dat hij veel wijsheden van zijn moeder heeft meegekregen tijdens zijn opvoeding
We kunnen gerust concluderen dat de Islam gewoon ook andere normen en waarden heeft dan de meeste andere religies. Dit soort opvattingen zijn namelijk binnen de bredere Islamtische wereld geen echte uitzondering.
[..] Om tot een oplossing te komen zal je wat verder moeten kijken inderdaad dan we schakelen alleen Hamas uit.
Klopt maar dat is niet alleen de taak of verantwoordelijkheid van Israel. Het zegt wat mij betreft genoeg dat ze Israel een bezettingsmacht noemen. M.a.w. het leven onder Hamas moeten we blijkbaar beschouwen als het leven in vrijheid.
[..] Klopt maar dat is niet alleen de taak of verantwoordelijkheid van Israel. Het zegt wat mij betreft genoeg dat ze Israel een bezettingsmacht noemen. M.a.w. het leven onder Hamas moeten we blijkbaar beschouwen als het leven in vrijheid.
Feitelijk leven ze daar ook onder twee bezettingsmachten.
[..] Voor de gijzelaars, hoop ik het. Maar israel says no, kan idd zomaar.
Want voor hamas is het natuurlijk startsein om te gaan consolideren, herbewapenen, etc.
Ja precies. Ik ben ontzettend blij dat ik deze beslissing niet hoef te maken...
Voor die 50 gijzelaars hoop ik het ook, maar ik denk ook dat Isral hier veel meer uit kan slepen dan die 50, en die gun ik het ook. Aan de andere kant is het op de lange termijn juist niet slim om Hamas adempauze te geven n het idee dat ze iets te onderhandelen hebben. Ze gaan eraan, punt, is het doel van die hele operatie.
Netanyahu pleegt met elke beslissing politieke zelfmoord. Er is een vijfdaagse mars gaande voor die gijzelaars, zonder de extreemrechtse massa's regeert Likud niet meer, als hij Hamas niet vernietigt dan maakt hij een ander speerpunt weer niet waar, hij moet het leger aan zijn kant houden nadat hij dat vanuit de oppositie heeft laten vallen, het is echt een enorm zootje.
[..] Hey niet janken als jij eerst iemand voor propagandist uitmaakt, en die daarna terug krijgt midden in je gezicht, ok?
Pas nou op vriend. Ik ben volgens jou een Hamas buddy en Hamas leden zijn erg explosief. Dat jij je zo op wind om een claim van de who, dat zou toch niet hoeven als je zo objectief bent
[..] Klopt maar dat is niet alleen de taak of verantwoordelijkheid van Israel. Het zegt wat mij betreft genoeg dat ze Israel een bezettingsmacht noemen. M.a.w. het leven onder Hamas moeten we blijkbaar beschouwen als het leven in vrijheid.
Het een sluit het ander niet uit. Leven onder Hamas is geen vrijheid maar onder bezetting van Israel ook niet. We mogen het best noemen wat het is.
[..] Het een sluit het ander niet uit. Leven onder Hamas is geen vrijheid maar onder bezetting van Israel ook niet. We mogen het best noemen wat het is.
Ja, dat zien en vinden wij. Maar hoe denkt de gemiddelde Gazaan daarover?
[..] Het een sluit het ander niet uit. Leven onder Hamas is geen vrijheid maar onder bezetting van Israel ook niet. We mogen het best noemen wat het is.
Ligt er helemaal aan hoe je vrijheid wilt interpreteren. Gezien de Westerse normen en waarden in Isral, zal dat een stukken meer liberaal leven bieden zijn dan onder Hamas.
[..] Ligt er helemaal aan hoe je vrijheid wilt interpreteren. Gezien de Westerse normen en waarden in Isral, zal dat een stukken meer liberaal leven bieden zijn dan onder Hamas.
Welke Westerse normen en waarden gap? Hun normen en waarden zijn niet gelijk aan de jouwe. Integendeel, ze staan dichter tot de Islamitische als je kijkt naar hun religieuze waarden.
[..] Welke Westerse normen en waarden gap? Hun normen en waarden zijn niet gelijk aan de jouwe. Integendeel, ze staan dichter tot de Islamitische als je kijkt naar hun religieuze waarden.
Dus kunnen we stellen dat de gemiddelde Gazaan het leven onder Hamas beschouwt als het leven in vrijheid?
[..] Welke Westerse normen en waarden gap? Hun normen en waarden zijn niet gelijk aan de jouwe. Integendeel, ze staan dichter tot de Islamitische als je kijkt naar hun religieuze waarden.
Welke religieuze waarden? En hoe veel merk je daar van in je dagelijkse leven in Israel?