abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 november 2023 @ 20:07:52 #31
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211296981
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik wel. Het heeft noch de middelen, noch de grondstoffen, noch de ruimte om iets te gaan produceren en dat zal toch nodig zijn om een eigen economisch systeem op te tuigen. Als de werkgelegenheid slechts bestaat uit ambtenaren, zorgmedewerkers en verkopers van geïmporteerde (gedoneerde) spullen dan kom je er niet. En de Gazastrook lijkt me nu ook niet de plek om een florerende diensten- of toeristensector op te tuigen :')
Al kon dat allemaal wel, dan deden ze het niet. Ze hadden met de hoeveelheid geld die inmiddels die kant op gegaan is bij wijze van spreken maanreizen een ding kunnen maken. Toen Israël vertrok was er wel degelijk het e.e.a. aan (agri)industrie in Gaza. Allemaal gesloopt en verpatst.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_211297142
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:04 schreef Qarrad het volgende:
El Ghazi spant rechtszaak aan tegen Mainz na ontslag voor pro-Palestijnse post - https://nos.nl/l/2497830

Erg benieuwd wat dit gaat doen. Ik denk dat ie de zaak gaat winnen.
Lijkt me niet. Vrijheid van meningsuiting op de werkvloer is niet onbeperkt.
pi_211297330
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
“We moeten dit wel in de context zien”
Weet jij wel hoe onderdrukt deze terroristen waren? :(
Intolerant voor intolerantie
pi_211297335
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:28 schreef 3rr0r het volgende:
Vanaf 0:40 wapenvondsten

[ twitter ]

The 🇮🇱IDF reports that members of the 7th Armored Brigade and the Golani Infantry Brigade seized several Hamas government buildings in the Sheikh Ijlin and Rimal neighborhoods of Gaza City.

Among the sites seized by troops are Hamas's parliament, its government complex and police headquarters.
The report said troops seized the so-called Gaza Governor's House, which housed the offices of Hamas's military and police wings, the offices of Hamas's intelligence unit and other facilities used to prepare for the Oct. 7 offensive.

The IDF claims to have also seized the engineering building of one of Gaza's universities, which "served as an institute for the production and development of weapons."
Bovengronds Hamas wordt nu opgerold.

Maar hoe zou het met ondergronds Hamas gaan?
Intolerant voor intolerantie
pi_211297493
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:30 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Weet jij wel hoe onderdrukt deze terroristen waren? :(
Binnen bepaalde kringen heeft men nog altijd deze overtuiging. Dat zijn dan ook de mensen die denken dat een staakt-het-vuren (zodat Hamas zich kan hergroeperen en niet volledig wordt opgedoekt) de juiste is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211297633
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:15 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Lijkt me niet. Vrijheid van meningsuiting op de werkvloer is niet onbeperkt.
Bijzonder want vrijheid van meningsuiting gaat tussen de geweldsmonopolist en een burger.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 14 november 2023 @ 21:02:34 #37
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211297638
quote:
Yep met de ene mond gillen dat iedereen gelijk moet worden behandeld en gegijzelden vrij moeten worden gelaten (hoe dan ?) en dan met petitie oproepen dat Israël moet stoppen om dat doel te kunnen bereiken. De rest van 7/10 lijkt alweer vergeten.

Ook Amnesty International heeft het juk en de jeuk om doordat zo slinks te vertellen, Israël met die handig omweg verantwoordelijk maken voor scha(n)de die haar acties (in reactie) teweegbrengen. Wanneer hamas zich overgeeft, is uit de weg ruimen van aanvalshaarden ook niet nodig.
Hoe dan wel gegijzelden bevrijden, daders oppakken en terreur stoppen: vertelt ook Amnesty International helaas niet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 14 november 2023 @ 21:04:16 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211297669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom boren ze zoveel gaten in die muur?
[ twitter ]
Het is een bekende methode om vooral niet zomaar door ramen en deuren ergens naar binnen te gaan waar die vergeven kunnen zijn van de boobytraps.
pi_211297711
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:02 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep met de ene mond gillen dat iedereen gelijk moet worden behandeld en gegijzelden vrij moeten worden gelaten (hoe dan ?) en dan met petitie oproepen dat Israël moet stoppen om dat doel te kunnen bereiken. De rest van 7/10 lijkt alweer vergeten.

Ook Amnesty International heeft het juk en de jeuk om doordat zo slinks te vertellen, Israël met die handig omweg verantwoordelijk maken voor scha(n)de die haar acties (in reactie) teweegbrengen. Wanneer hamas zich overgeeft, is uit de weg ruimen van aanvalshaarden ook niet nodig.
Hoe dan wel gegijzelden bevrijden, daders oppakken en terreur stoppen: vertelt ook Amnesty International helaas niet.
Amnesty is er dan ook helemaal niet op uit om een partij te kiezen, maar dat lijkt een onmogelijke gedachte in dit topic.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 14 november 2023 @ 21:14:39 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211297793
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Jup, echt alles en iedereen is tegen Israel. Van universiteiten tot de media tot mensenrechtenorganisaties.
Iedereen is gek behalve jij.
Nee dat is doorduwen van weer jouw overtuiging en inzake Amnesty International zullen ze dat mogelijk niet zo bedenken maar door de wijze waarop wel veroorzaken. Hamas maakt daarin gebruik van geheel voorspelbaar gedrag. Een hulpverlener kan en wil niet begrijpen dat die pion zou zijn van onderdrukkers en zal zelfs bereid zijn een gefolterde verzorgen zodat die weer gemarteld gaat worden.

Wat meespeelt is dat er geen schone oplossing is. Dan is kiezen dat Israël het hier maar moet opgeven, het makkelijkste. Zoiets als dat je telkens verneemt, offtopic, dat Oekraïne moet toegeven aan Putin zodat er minder schade ontstaat.

Met opgeven van andermans volste recht, ontstaat weer tijd/ruimte voor een volgende herhaling.
Regeringen kunnen weer hun promotie doen en zg NGO's kunnen weer braaf gaan redden wat er nog meer te redden is.
In de tussentijd gaat het kreupel gemaakte paard misschien vanzelf wel liggen zingen ipv steigeren.
Zoals ik en anderen aangeven: het is één grote pot nat van cognitieve dissonantie gelardeerd met desinformatie en massavorming. Werkelijk waarden en redenen, doen er simpelweg niet toe.
pi_211297833
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Bovengronds Hamas wordt nu opgerold.

Maar hoe zou het met ondergronds Hamas gaan?
Ik denk niet veel beter. Met behulp van GPR en moderne seismische locatie technieken die A.I. benutten verwacht ik dat het IDF weinig moeite zal hebben de tunnels te ontdekken en uit te schakelen. Moderne explosieven kunnen met gerichte schokgolven die elkaar versterken en elkaar ontmoeten op de juiste plek en diepte relatief goedkoop met ANFO tunnels laten imploderen. Als dat op enkele plekken gebeurd worden die tunnels een graf voor een ieder die zich erin bevindt want voordat je jezelf uitgraaft stik je aan zuurstof of water en voedsel gebrek, vooral als je meer dan 20 meter onder de grond zit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211297845
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 14 november 2023 @ 21:22:56 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211297864
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik denk niet veel beter. Met behulp van GPR en moderne seismische locatie technieken die A.i. benutten verwacht ik dat het IDF weinig moeite zal hebben de tunnels te ontdekken en uit te schakelen. Moderne explosieven kunnen met gerichte schokgolven die elkaar versterken en elkaar ontmoeten op de juiste plek en diepte relatief goedkoop met ANFO tunnels laten imploderen. Als dat op enkele plekken gebeurd worden die tunnels een graf voor een ieder die zich erin bevindt want voordat je jezelf uitgraaft stik je aan zuurstof of water en voedsel gebrek, vooral als je meer dan 20 meter onder de grond zit.
Dat - total destruction, zonder de gevolgen te weten - zullen ze imo niet snel doen.... omdat daarmee een risico ontstaat dat Israël zelf ook eventueel ongeziene gevangengehouden gegijzelden opblazen.

Ik vermoed zoals elders door IDF uitgelegd dat ze robots (en naar ik vemoed ook honden) in die gangen zullen sturen voor verkenningen.
  dinsdag 14 november 2023 @ 21:25:10 #44
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211297884
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:21 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Laten we het hopen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211297898
Dat zou een slechte deal zijn, het betreft nog niet de helft van de gegijzelden en het is weer gratis propaganda voor Hamas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211297932
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:27 schreef HowardRoark het volgende:
Dat zou een slechte deal zijn, het betreft nog niet de helft van de gegijzelden en het is weer gratis propaganda voor Hamas.
Voor zover ik het van Al Jazeera heb begrepen willen ze de burgers vrij laten en de gegijzelde militairen niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 14 november 2023 @ 21:45:11 #47
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 14 november 2023 @ 21:45:51 #48
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211298044
quote:
Dan vechten ze maar door met nog veeeel meer onschuldige slachtoffers.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211298056
quote:
Nog steeds meer dan geen van de gegijzelden en dus een verbetering ten opzichte van nu.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  dinsdag 14 november 2023 @ 21:51:25 #50
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211298086
Ok....

twitter
pi_211298092
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik denk niet veel beter. Met behulp van GPR en moderne seismische locatie technieken die A.I. benutten verwacht ik dat het IDF weinig moeite zal hebben de tunnels te ontdekken en uit te schakelen. Moderne explosieven kunnen met gerichte schokgolven die elkaar versterken en elkaar ontmoeten op de juiste plek en diepte relatief goedkoop met ANFO tunnels laten imploderen. Als dat op enkele plekken gebeurd worden die tunnels een graf voor een ieder die zich erin bevindt want voordat je jezelf uitgraaft stik je aan zuurstof of water en voedsel gebrek, vooral als je meer dan 20 meter onder de grond zit.
Als je dit item van CNN ziet, over dat ziekenhuis gisteren waar ze twee ondergrondse kamers gevonden hebben. Dan is het (mijn invulling) helaas niet zo makkelijk om de tunnels te vinden, zie bijvoorbeeld vanaf 04:38

pi_211298099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Bijzonder want vrijheid van meningsuiting gaat tussen de geweldsmonopolist en een burger.
Ooit van horizontale werking gehoord?
zie email 27 oktober
  dinsdag 14 november 2023 @ 21:54:53 #53
6484 ExTec
pi_211298127
Flinke crowd.

twitter
  dinsdag 14 november 2023 @ 21:58:03 #54
6484 ExTec
pi_211298166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ooit van horizontale werking gehoord?
Dat soort high profile banen hebben contracten met catch all's ala: gij zult niet controversieel zijn.
pi_211298183
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat soort high profile banen hebben contracten met catch all's ala: gij zult niet controversieel zijn.
Dus? Nog los van de geldigheid van dergelijke clausules. Hoe is dat relevant voor het punt dat grondrechten ook horizontaal kunnen werken?
zie email 27 oktober
pi_211298203
Ter waarschuwing: nu volgt een zeer schokkende opsomming. Een vrouw werd door verschillende terroristen om beurten verkracht. Een van hen schoot haar gedurende de verkrachting door het hoofd, waarna anderen verdergingen op haar zielloze lichaam. Een vrouw werd verkracht omringd door dode vrienden. Bij weer een andere werden de borsten afgesneden waarna de terroristen ermee speelden. Een 94-jarige Holocaust-overlevende zag hoe haar kleindochter werd misbruikt en vervolgens doodgeschoten. Een meisje van veertien werd in haar kamer aangetroffen met haar benen gespreid en sperma op haar rug. Ze was door het hoofd geschoten.

Het doel van het seksuele geweld, zoals sommige terroristen later aangaven, was om angst te zaaien onder de Israëlische bevolking. Een aantal van hen stuurde zelfs beelden van de verkrachting naar familieden van de slachtoffers. Zij hadden vooraf van hun religieuze leiders in Gaza de toestemming gekregen om zo bruut te keer te gaan.

Sheri is lid van een speciale legereenheid van het leger die vrouwelijke soldaten identificeert en de lichamen prepareert voor de begrafenis. Zij werkt in een faciliteit waar in de eerste dagen na 7 oktober de lichamen tot aan het plafond lagen opgestapeld. Zij zag hoe de terroristen zich hadden uitgeleefd op de lichamen van weerloze vrouwen en kinderen. Bij het lichaam van een dame waren zelfs granaten ingebracht. De explosieven opruimingsdienst moest in allerijl worden opgetrommeld om die onschadelijk te maken.

„De meeste vrouwen waren meerdere keren door hun hoofd geschoten om hen zo zwaar mogelijk te verminken”, zegt Sheri, die alleen haar eerste naam kan geven omdat ze in het leger dient. „Sommige lichamen waren zo zwaar toegetakeld dat na drie dagen het bloed nog steeds uit de lijkzakken druppelde.” Ze zag hoe bij verschillende vrouwen de genitaliën waren verminkt.

Dr. Cochav Elkayam Levy leidt de commissie, bestaande uit juridische experts, die de bewijzen van geweld tegen vrouwen en kinderen verzamelt. „Er moet gerechtigheid komen voor de slachtoffers. Daarom moeten we ook deze moeilijke zaken bespreken.” De getuigenissen moeten uiteindelijk worden gebruikt in toekomstige rechtszaken tegen opgeraakte Hamas-terroristen.

Levy vreest dat nog maar een topje van de ijsberg bekend is. Veel vrouwenlichamen waren verbrand, waardoor bewijzen van verkrachting niet meer te zien waren. Veel overlevenden durven er niet over te praten. Ook de meeste soldaten en hulpverleners die op de lichamen stuitten, hebben nog niet de tijd gehad om een officieel verklaring af te leggen over hoe zij hen aantroffen.

De meeste verkrachtingen vonden plaats rond het terrein waar het NOVA-festival werd gehouden, maar ook in de kibboetsen was er sprake van seksueel geweld. Volgens de Israëlische regering was het een vooropgezet plan om vrouwen op grote schaal te verkrachten. Zo zijn papieren aangetroffen van vertalingen van het Arabisch naar het Hebreeuws, met daaronder: ’Trek je broek uit.’ (tele)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_211298258
NRC pakt uit met een groot artikel over hoe de moslims weer eens slachtoffer zijn van de Palestijnse kwestie en hoe kut Israël wel niet is :') joe

https://www.nrc.nl/nieuws(...)lict-elders-a4180886

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2023 22:05:27 ]
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:05:28 #58
6484 ExTec
pi_211298261
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:59 schreef trein2000 het volgende:
Nog los van de geldigheid van dergelijke clausules. Hoe is dat relevant voor het punt dat grondrechten ook horizontaal kunnen werken?
Dat ben ik wel met je eens ;)

Maar dat is niet zo uitgekristalliseerd, hé.

Maak maar gebruik van je VVMU om je werkgever voor eikel uit te maken.
pi_211298312
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat ben ik wel met je eens ;)

Maar dat is niet zo uitgekristalliseerd, hé.

Maak maar gebruik van je VVMU om je werkgever voor eikel uit te maken.
Dat is sinds kort juist redelijk uitgekristalliseerd ;) daarom durf ik het ook wel met enige stevigheid te zeggen: http://deeplink.rechtspra(...)I:NL:GHSHE:2023:3713 Kort door de bocht gesteld: kritiek mag, beledigen niet.

Dat gaat overigens wel om de situatie dat er kritiek is geuit, niet om het openbaren van geheimen of dat soort ongein.
zie email 27 oktober
pi_211298362
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan vechten ze maar door met nog veeeel meer onschuldige slachtoffers.
Laten we ook stoppen met te doen alsof mensen dit serieus belangrijk vinden. Wat inmiddels al veel vaker benadrukt is, de mensen die zeggen zich daar druk over te maken, kijken weg of halen hun schouders op als er talloze burgers omkomen in Syrië, Irak of er hele dorpen etnisch worden gezuiverd in Soedan. Burgerslachtoffers leiden alleen tot een grote publieke verontwaardiging als Israël er betrokken bij is.

Als morgen niet Israël, maar Egypte of Syrië even jacht zou gaan maken op Hamas in de Gazastrook, zou het al snel van de voorpagina's verdwijnen, de Palestijnse vlaggen worden opgeborgen en worden gezien als een minder relevant 'intern' conflict binnen de Arabische en Islamtische wereld.

Kortom, burgerslachtoffers zijn een drogreden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')