Een stuk minder.quote:Op woensdag 15 november 2023 09:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alsof dat andere scenario realistisch is
"jamaar israel"quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:00 schreef RipCity het volgende:
Ter waarschuwing: nu volgt een zeer schokkende opsomming. Een vrouw werd door verschillende terroristen om beurten verkracht. Een van hen schoot haar gedurende de verkrachting door het hoofd, waarna anderen verdergingen op haar zielloze lichaam. Een vrouw werd verkracht omringd door dode vrienden. Bij weer een andere werden de borsten afgesneden waarna de terroristen ermee speelden. Een 94-jarige Holocaust-overlevende zag hoe haar kleindochter werd misbruikt en vervolgens doodgeschoten. Een meisje van veertien werd in haar kamer aangetroffen met haar benen gespreid en sperma op haar rug. Ze was door het hoofd geschoten.
Het doel van het seksuele geweld, zoals sommige terroristen later aangaven, was om angst te zaaien onder de Israëlische bevolking. Een aantal van hen stuurde zelfs beelden van de verkrachting naar familieden van de slachtoffers. Zij hadden vooraf van hun religieuze leiders in Gaza de toestemming gekregen om zo bruut te keer te gaan.
Sheri is lid van een speciale legereenheid van het leger die vrouwelijke soldaten identificeert en de lichamen prepareert voor de begrafenis. Zij werkt in een faciliteit waar in de eerste dagen na 7 oktober de lichamen tot aan het plafond lagen opgestapeld. Zij zag hoe de terroristen zich hadden uitgeleefd op de lichamen van weerloze vrouwen en kinderen. Bij het lichaam van een dame waren zelfs granaten ingebracht. De explosieven opruimingsdienst moest in allerijl worden opgetrommeld om die onschadelijk te maken.
„De meeste vrouwen waren meerdere keren door hun hoofd geschoten om hen zo zwaar mogelijk te verminken”, zegt Sheri, die alleen haar eerste naam kan geven omdat ze in het leger dient. „Sommige lichamen waren zo zwaar toegetakeld dat na drie dagen het bloed nog steeds uit de lijkzakken druppelde.” Ze zag hoe bij verschillende vrouwen de genitaliën waren verminkt.
Dr. Cochav Elkayam Levy leidt de commissie, bestaande uit juridische experts, die de bewijzen van geweld tegen vrouwen en kinderen verzamelt. „Er moet gerechtigheid komen voor de slachtoffers. Daarom moeten we ook deze moeilijke zaken bespreken.” De getuigenissen moeten uiteindelijk worden gebruikt in toekomstige rechtszaken tegen opgeraakte Hamas-terroristen.
Levy vreest dat nog maar een topje van de ijsberg bekend is. Veel vrouwenlichamen waren verbrand, waardoor bewijzen van verkrachting niet meer te zien waren. Veel overlevenden durven er niet over te praten. Ook de meeste soldaten en hulpverleners die op de lichamen stuitten, hebben nog niet de tijd gehad om een officieel verklaring af te leggen over hoe zij hen aantroffen.
De meeste verkrachtingen vonden plaats rond het terrein waar het NOVA-festival werd gehouden, maar ook in de kibboetsen was er sprake van seksueel geweld. Volgens de Israëlische regering was het een vooropgezet plan om vrouwen op grote schaal te verkrachten. Zo zijn papieren aangetroffen van vertalingen van het Arabisch naar het Hebreeuws, met daaronder: ’Trek je broek uit.’ (tele)
NL ambassade had daar toch een andere mening over?quote:Op woensdag 15 november 2023 09:40 schreef slashdotter3 het volgende:
IDF had een duidelijk plan:
https://www.jpost.com/israel-news/article-773237
Cohen described how various IDF forces first had a goal of subduing Al-Atatra, then moved on to the command center of Hamas, then to the military quarter and its vast underground network, as well as to a naval command center, the Badr command center closer to the coast, Rantisi Hospital and its underground network, the Shaati neighborhood very close to the coast, and final Shifa Hospital and its underground command center.
En iedereen weet dat daar de echte militaire genieën zitten.quote:Op woensdag 15 november 2023 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
NL ambassade had daar toch een andere mening over?
Oh kijk eens, wat een onzin. Ik vind dit ook een partij smerig, mij constant in dit soort hokjes plaatsen. Pleur gewoon op met je invullerij.quote:Op woensdag 15 november 2023 07:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. In het Oekraïne topic heb ik hem nog nooit zien treuren om Oekraiense burgerslachtoffers.
Het conflict Israël-Palestijnen is kennelijk een magneet voor moraalridders
Hamas heeft een ‘naval command center’?quote:Op woensdag 15 november 2023 09:40 schreef slashdotter3 het volgende:
IDF had een duidelijk plan:
https://www.jpost.com/israel-news/article-773237
Cohen described how various IDF forces first had a goal of subduing Al-Atatra, then moved on to the command center of Hamas, then to the military quarter and its vast underground network, as well as to a naval command center, the Badr command center closer to the coast, Rantisi Hospital and its underground network, the Shaati neighborhood very close to the coast, and final Shifa Hospital and its underground command center.
Volgende TT: IDF Vakkundig en Bekwaamquote:Op woensdag 15 november 2023 09:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Het IDF is lekker bezig, zo bekwaam.![]()
![]()
Dat soort nieuws wordt in hun bubbel ofwel ontkend, ofwel weggezet als propaganda ofwel goedgepraat omdat het verzet zou gaan.quote:Op woensdag 15 november 2023 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
"jamaar israel"
Met nota bene nog toestemming van die geestelijken ook. Die mogen van mij ook een kogel door de kopf. Of hangen aan een strop. Net zoals al het andere tuig wat mensen zo heeft behandeld in de historie.
Als je weer mee gaat wandelen in een pro palestina demo, denk waarvoor je wil gaan demonstreren. Het zwaar verminken van slachtoffers? Werkelijk? Ben je daar voor?
Zoek het uit, werkelijk, iedereen met die mening: Zoek. Het. Uit.
Dan mogen we vrijheid van religie op de schop gooien.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:23 schreef Qarrad het volgende:
Een van de gevoelige factoren hierbij is de component waarbij religie en cultuur niet langer boven kritiek verheven mogen zijn.
Nee hoor, je mag geloven wat je wilt en het uitoefenen binnen de kaders van de wet, net zoals nu. Het enige verschil is dat je er niet meer mee wegkomt om je kinderen af te schermen voor alles buiten je zuil.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan mogen we vrijheid van religie op de schop gooien.
Dan gaan altijd heel veel mensen stijgeren, maar je hebt VVMU, dus je mag zeggen wat je wilt, je hebt vrijheid van publicatie, dus je mag sprookjesboeken publiceren, en je hebt vrijheid van vereniging, dus je mag als je dat wil met elkaar in een zaaltje gaan zitten.
Nu dient vrijheid van religie alleen maar om anderen te beledigen, of mannen en vrouwen te scheiden, zoals recent tijdens die demo in a'dam, en er mee weg te komen, want: religie.
En dat is dus niet het geval.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:48 schreef Qarrad het volgende:
Nee hoor, je mag geloven wat je wilt en het uitoefenen binnen de kaders van de wet, net zoals nu.
Je bedoelt dat er niet gehandhaafd wordt. Dat is een ander en veel groter probleem in Nederland.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat is dus niet het geval.
En daar geef ik notabene 2 voorbeelden van: demo in a'dam waar M/V gescheiden werden, halsema: mag want religie, plus dat we vaker gezien hebben dat zwaar offensieve commentaren waar je normaal niet mee weg komt, je wel mee weg komt als je zegt: ja, maar da's me religie.
Vooral de "demonstraties" zullen keihard moeten worden aangepakt. Daar gaat het namelijk fout, je kunt lastig alles gaan controleren wat iemand op sociale media tot zich neemt, maar ga jij quasi genocidale slogans uiten op straat of met allerlei fundamentalistische Islamtische vlaggen wapperen, moet je aan je haren van de straat worden gesleept.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat soort nieuws wordt in hun bubbel ofwel ontkend, ofwel weggezet als propaganda ofwel goedgepraat omdat het verzet zou gaan.
Dat is het echte probleem ook, dat mensen in hun eigen waarheid zitten tot het punt dat ze anderen schuimbekkend dood wensen. Die informatieoorlog is jaren geleden al begonnen en is niet te beteugelen zonder goed informatiebeleid maar zelfs de taferelen rond de coronacrisis hebben dit niet hoog genoeg op de agenda kunnen krijgen.
Net zoals Israël keihard op moet treden om op de lange termijn veiliger te zijn, zal onze regering korte metten moeten maken met fake news en het onvermogen van mensen om kritisch na te denken. Een van de gevoelige factoren hierbij is de component waarbij religie en cultuur niet langer boven kritiek verheven mogen zijn.
Het begint allemaal met goed onderwijs dat losgemaakt is van zuilen.
Zei de burgemeester van a'dam: het mag weliswaar niet, maar we doen er niks aan, of zei die burgemeester: het mag, want religie?quote:Op woensdag 15 november 2023 11:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er niet gehandhaafd wordt. Dat is een ander en veel groter probleem in Nederland.
Ik zou me eerder zorgen maken om de palestijnen in Gazaquote:Op woensdag 15 november 2023 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
Istanbul en Izmir hebben nog redelijke Joodse gemeenschappen, je begint je echt zorgen te maken om die mensen.
In principe mag het totdat je het in de openbare ruimte gaat proberen op te leggen, zoals nu gebeurde. En dat moet eraf inderdaad, dat dat wel okay is omdat het religie is.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zei de burgemeester van a'dam: het mag weliswaar niet, maar we doen er niks aan, of zei die burgemeester: het mag, want religie?
Anyway; maakt mij niet uit hoor de sprookjesaanhangers mogen van mij doen waar ze zin in hebben, maar je eigen hoogdravende idee is dan natuurlijk kansloos.
Je kan kritiek hebben op het feit dat ze M/V scheiden, wederom: waar je als niet gelovige niet mee weg komt, totdat je blauw bent in je gezicht, maar ze lachen je kritiek gewoon weg, want: religie. En dan mag het.
Die hebben inderdaad te lijden onder Hamas, maar dat is helaas al decennia zo.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Ik zou me eerder zorgen maken om de palestijnen in Gaza
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |