abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:15:38 #61
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211298405
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Laten we ook stoppen met te doen alsof mensen dit serieus belangrijk vinden. Wat inmiddels al veel vaker benadrukt is, de mensen die zeggen zich daar druk over te maken, kijken weg of halen hun schouders op als er talloze burgers omkomen in Syri, Irak of er hele dorpen etnisch worden gezuiverd in Soedan. Burgerslachtoffers leiden alleen tot een grote publieke verontwaardiging als Isral er betrokken bij is.

Als morgen niet Isral, maar Egypte of Syri even jacht zou gaan maken op Hamas in de Gazastrook, zou het al snel van de voorpagina's verdwijnen, de Palestijnse vlaggen worden opgeborgen en worden gezien als een minder relevant 'intern' conflict binnen de Arabische en Islamtische wereld.

Kortom, burgerslachtoffers zijn een drogreden.
Ah, het 'ja maar men zegt niets over ....'-argument. Zeer slap, want dat kun je ook over alles zeggen en dus ook over jou. Want jij hebt natuurlijk netjes bij iedereen gecheckt of ze ook daadwerkelijk niets over die andere situaties hebben gezegd. En daarom moet niemand zeuren over onschuldige burgerslachtoffers. Dus eigenlijk roep je maar wat, zo lang het maar laat zien dat het prima is om ze daar allemaal neer te maaien.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_211298408
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:00 schreef RipCity het volgende:
Ter waarschuwing: nu volgt een zeer schokkende opsomming. Een vrouw werd door verschillende terroristen om beurten verkracht. Een van hen schoot haar gedurende de verkrachting door het hoofd, waarna anderen verdergingen op haar zielloze lichaam. Een vrouw werd verkracht omringd door dode vrienden. Bij weer een andere werden de borsten afgesneden waarna de terroristen ermee speelden. Een 94-jarige Holocaust-overlevende zag hoe haar kleindochter werd misbruikt en vervolgens doodgeschoten. Een meisje van veertien werd in haar kamer aangetroffen met haar benen gespreid en sperma op haar rug. Ze was door het hoofd geschoten.

Het doel van het seksuele geweld, zoals sommige terroristen later aangaven, was om angst te zaaien onder de Isralische bevolking. Een aantal van hen stuurde zelfs beelden van de verkrachting naar familieden van de slachtoffers. Zij hadden vooraf van hun religieuze leiders in Gaza de toestemming gekregen om zo bruut te keer te gaan.

Sheri is lid van een speciale legereenheid van het leger die vrouwelijke soldaten identificeert en de lichamen prepareert voor de begrafenis. Zij werkt in een faciliteit waar in de eerste dagen na 7 oktober de lichamen tot aan het plafond lagen opgestapeld. Zij zag hoe de terroristen zich hadden uitgeleefd op de lichamen van weerloze vrouwen en kinderen. Bij het lichaam van een dame waren zelfs granaten ingebracht. De explosieven opruimingsdienst moest in allerijl worden opgetrommeld om die onschadelijk te maken.

„De meeste vrouwen waren meerdere keren door hun hoofd geschoten om hen zo zwaar mogelijk te verminken”, zegt Sheri, die alleen haar eerste naam kan geven omdat ze in het leger dient. „Sommige lichamen waren zo zwaar toegetakeld dat na drie dagen het bloed nog steeds uit de lijkzakken druppelde.” Ze zag hoe bij verschillende vrouwen de genitalin waren verminkt.

Dr. Cochav Elkayam Levy leidt de commissie, bestaande uit juridische experts, die de bewijzen van geweld tegen vrouwen en kinderen verzamelt. „Er moet gerechtigheid komen voor de slachtoffers. Daarom moeten we ook deze moeilijke zaken bespreken.” De getuigenissen moeten uiteindelijk worden gebruikt in toekomstige rechtszaken tegen opgeraakte Hamas-terroristen.

Levy vreest dat nog maar een topje van de ijsberg bekend is. Veel vrouwenlichamen waren verbrand, waardoor bewijzen van verkrachting niet meer te zien waren. Veel overlevenden durven er niet over te praten. Ook de meeste soldaten en hulpverleners die op de lichamen stuitten, hebben nog niet de tijd gehad om een officieel verklaring af te leggen over hoe zij hen aantroffen.

De meeste verkrachtingen vonden plaats rond het terrein waar het NOVA-festival werd gehouden, maar ook in de kibboetsen was er sprake van seksueel geweld. Volgens de Isralische regering was het een vooropgezet plan om vrouwen op grote schaal te verkrachten. Zo zijn papieren aangetroffen van vertalingen van het Arabisch naar het Hebreeuws, met daaronder: ’Trek je broek uit.’ (tele)
Wat een horror -O-
Word er onpasselijk van.
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:18:48 #63
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211298450
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:04 schreef Scorpie het volgende:
NRC pakt uit met een groot artikel over hoe de moslims weer eens slachtoffer zijn van de Palestijnse kwestie en hoe kut Isral wel niet is :') joe

https://www.nrc.nl/nieuws(...)lict-elders-a4180886
Ook niet zo heel verwonderlijk dat er wat raar naar ze wordt gekeken als de enige reden waarom ze massaal de straat opgaan de mogelijkheid om Isral luid te veroordelen is.

Niet tegen de daders van de slachtingen in Syri of Jemen, niet tegen de daders van alles wat er in Myanmar, de Sahel of de Hoorn van Afrika gebeurt..

Maar als Isral zich verweert tegen de daders van een historische terreuraanslag tegen Israëlische burgers dan komen de spandoeken uit het vet.

Ja daar word ik nogal argwanend van.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211298476
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ah, het 'ja maar men zegt niets over ....'-argument. Zeer slap, want dat kun je ook over alles zeggen en dus ook over jou. Want jij hebt natuurlijk netjes bij iedereen gecheckt of ze ook daadwerkelijk niets over die andere situaties hebben gezegd. En daarom moet niemand zeuren over onschuldige burgerslachtoffers. Dus eigenlijk roep je maar wat, zo lang het maar laat zien dat het prima is om ze daar allemaal neer te maaien.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:21:36 #65
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211298488
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:02 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep met de ene mond gillen dat iedereen gelijk moet worden behandeld en gegijzelden vrij moeten worden gelaten (hoe dan ?) en dan met petitie oproepen dat Isral moet stoppen om dat doel te kunnen bereiken. De rest van 7/10 lijkt alweer vergeten.

Ook Amnesty International heeft het juk en de jeuk om doordat zo slinks te vertellen, Isral met die handig omweg verantwoordelijk maken voor scha(n)de die haar acties (in reactie) teweegbrengen. Wanneer hamas zich overgeeft, is uit de weg ruimen van aanvalshaarden ook niet nodig.
Hoe dan wel gegijzelden bevrijden, daders oppakken en terreur stoppen: vertelt ook Amnesty International helaas niet.
Je ziet die tendens toch ook in het westen? Ik zie het in Nederland tenminste wel, beleidsmakers en opiniemakers die heel hoog verheven op hun paard oreren over rechten en idealen, maar van het paard afstappen om in de blubber te gaan handhaven en hun handen vies te maken, ho maar..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:22:42 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211298503
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ook niet zo heel verwonderlijk dat er wat raar naar ze wordt gekeken als de enige reden waarom ze massaal de straat opgaan is vanwege de mogelijkheid Isral luid te veroordelen.

Niet tegen de daders van de slachtingen in Syri of Jemen, niet tegen de daders van alles wat er in Myanmar, de Sahel of de Hoorn van Afrika gebeurt..

Maar als Isral zich verweert tegen de daders van een historische aanslag dan komen de spandoeken uit het vet.
Ja, die mensen heb je er zeker bij, dat is absoluut zo. Toch zie ik ook veel mensen die ook de daad van Hamas veroordelen. Overigens heb je mensen aan 'beide kanten' die doen alsof hun gekozen kant niets fout kan doen, omdat 'de ander geen recht van spreken heeft'. Voor neutrale 'toeschouwers' is het vooral vervelend dat de emotie en blindheid aan beide kanten een echte discussie in de weg staat.
pi_211298507
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als je dit item van CNN ziet, over dat ziekenhuis gisteren waar ze twee ondergrondse kamers gevonden hebben. Dan is het (mijn invulling) helaas niet zo makkelijk om de tunnels te vinden, zie bijvoorbeeld vanaf 04:38

Die ondergrondse kamers werden waarschijnlijk al ontdekt voordat er GPR en/of seismische detectie kon worden ingezet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:23:32 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211298511
quote:
Dus kan ie niet stellen dat mensen geen fuck om die andere situaties geven, het is compleet gebaseerd op de onderbuik.
pi_211298564
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus kan ie niet stellen dat mensen geen fuck om die andere situaties geven, het is compleet gebaseerd op de onderbuik.
En jij kunt het tegendeel ook niet bewijzen. Status quo.
pi_211298569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is in ieder geval lang niet genoeg om met massa's de straten op te trekken zoals we nu zien in deze oorlog in Isral. En de reden weten we allemaal, dat heeft niets specifiek met de burgerslachtoffers te maken, maar met een diepe haat jegens (het bestaan van) Isral en Joden. Er zijn inmiddels talloze interviews met demonstranten gedaan die dit ook bevestigen. En ook de teksten die men scandeert en de borden waarmee met zwaait, zeggen genoeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:29:47 #71
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211298583
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die ondergrondse kamers werden waarschijnlijk al ontdekt voordat er GPR en/of seismische detectie kon worden ingezet.
En die bulldozers waar IDF mee optrekt, die hebben zelfs een GPR module die ze er op kunnen zetten.
pi_211298607
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
En die bulldozers waar IDF mee optrekt, die hebben zelfs een GPR module die ze er op kunnen zetten.
Ik zie een grote zandbak waar elke cm is beroerd. Hoog tijd dat die GPR module er op gezet wordt en ook wordt aangezet
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:33:55 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211298619
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is in ieder geval lang niet genoeg om met massa's de straten op te trekken zoals we nu zien in deze oorlog in Isral. En de reden weten we allemaal, dat heeft niets specifiek met de burgerslachtoffers te maken, maar met een diepe haat jegens (het bestaan van) Isral en Joden. Er zijn inmiddels talloze interviews met demonstranten gedaan die dit ook bevestigen. En ook de teksten die men scandeert en de borden waarmee met zwaait, zeggen genoeg.
Ik maak me druk over burgerslachtoffers, haat ik nu Joden?
pi_211298663
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het toen nog expliciet gematigde Hamas, wat zich vooral richtte op het bestrijden van de enorme corruptie die er was. Niet het huidige Hamas.
Ja, want Hamas is nou typisch zo'n club die je het voordeel van de twijfel moet geven.
pi_211298667
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, en je praat het goed dat baby’s worden onthoofd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211298678
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:04 schreef Scorpie het volgende:
NRC pakt uit met een groot artikel over hoe de moslims weer eens slachtoffer zijn van de Palestijnse kwestie en hoe kut Isral wel niet is :') joe

https://www.nrc.nl/nieuws(...)lict-elders-a4180886
Tenenkrommend idd.
Slechts weken na een lugubere terreuraanslag op Joden staat het nrc alweer op het "islamofobie" trommeltje te slaan.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door musicmaker92 op 14-11-2023 22:43:24 (.) ]
pi_211298679
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:38 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Ja, want Hamas is nou typisch zo'n club die je het voordeel van de twijfel moet geven.
Ironisch gezien heeft Netanyahu dat wel gedaan in het verleden. Al waren ze toen meer bruikbaar voor zijn agenda.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211298709
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:39 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Tenenkrommend idd.
Slechts weken na een lugubere terreuraanslag op Joden staat het nrc alweer op het "islamafobie" trommeltje te slaan.

[ twitter ]
Ach ja, Hanina Ajarai krijgt weer ruimte om haar islamistische agenda te verspreiden.
pi_211298711
quote:

[..]
Nee, maar ze hebben er zelf voor gekozen :+

Hoorde je ze in het buitenland toch ook altijd roepen als er hier weer over Rutte geklaagd werd?
'Waar zeuren ze over, daar hebben ze toch zelf voor gekozen? Zo werkt democratie toch?'

|:)
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 november 2023 @ 22:46:41 #80
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211298750
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:38 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Even voor de goede orde: die verkiezingen waren niet dit jaar he.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211298851
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ah, het 'ja maar men zegt niets over ....'-argument. Zeer slap
Nee. In dit geval is het helaas accuraat.

Niet voor niets bestaat de sarcastische uitspraak "no Jews, no news".
Intolerant voor intolerantie
pi_211298862
quote:

[..]
Doe je dat cht?
Intolerant voor intolerantie
pi_211298898
quote:

[..]
Ook niet zo heel verwonderlijk dat er wat raar naar ze wordt gekeken als de enige reden waarom ze massaal de straat opgaan de mogelijkheid om Isral luid te veroordelen is.

Maar als Isral zich verweert tegen de daders van een historische terreuraanslag tegen Israëlische burgers dan komen de spandoeken uit het vet.

Precies, en die NRC reporter heeft dus echt 0 kritiek op dit hele stuk, want ik dacht precies hetzelfde als jij - waar waren deze mensen bij de slachtingen die je net opnoemt? Hypocriete bende.
  dinsdag 14 november 2023 @ 23:04:35 #85
38496 Perrin
pi_211298967
De puzzelaars van de opsporingsdiensten hebben iig wel weer even werk.
twitter
pi_211298982
quote:

[..]

En terecht, want ze beginnen zelf over intersectionaliteit, waarmee ze eigenlijk al toegeven dat Isral volgens hun de dader is. En dat daarmee de daden van Hamas gerechtvaardigd zijn. Ze zeggen het niet hardop, maar eigenlijk vinden ze het wel prima dat er 'wat witte colonizers zijn afgeslacht en/of verkracht'. Die zogenaamde colonizers zijn als witte Europese en Amerikaanse joden een extensie van westers kolonialisme en racisme.

Je hebt dus te maken met mensen voor wie antisemitisme een proxy voor hun haat tegen het westen is.
pi_211299011
quote:

[..]
Ja.
  dinsdag 14 november 2023 @ 23:10:58 #88
38496 Perrin
pi_211299032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 23:05 schreef HiZ het volgende:

[..]
En terecht, want ze beginnen zelf over intersectionaliteit, waarmee ze eigenlijk al toegeven dat Isral volgens hun de dader is. En dat daarmee de daden van Hamas gerechtvaardigd zijn. Ze zeggen het niet hardop, maar eigenlijk vinden ze het wel prima dat er 'wat witte colonizers zijn afgeslacht en/of verkracht'. Die zogenaamde colonizers zijn als witte Europese en Amerikaanse joden een extensie van westers kolonialisme en racisme.

Je hebt dus te maken met mensen voor wie antisemitisme een proxy voor hun haat tegen het westen is.
Voor veel van de radicalen daar geldt dat ja. Soms wel jammer dat ze zelf ook wel snappen dat die praatjes beter geschikt zijn voor hun echokamers dan voor in het openbaar.
pi_211299038
quote:

[..]
Ik ben pro burgerslachtoffers want ben zeer tegen antisemitisme.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211299051
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 23:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ze zijn het meestal niet eens met de methode die gebruikt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')