Wat dat betreft ook wel een beetje een onbreekbare cirkel inderdaad, met elke bom die er wordt gedropt wordt de voedingsbodem voor nieuwe terroristen weer wat vruchtbaarder.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kinderlijk mag je ondertussen wel crimineel naef noemen...
De kanker zit in de samenleving.
Het grote verschil met bijvoorbeeld Nazi Duitsland is dat de Duitse bevolking an sich niet anti-mens / vol haat zijn.
Haal je de leiding weg is het probleem opgelost (zal ook zo zijn met Rusland).
Maar dit gaat natuurlijk veel dieper.
Maar die wegkijkers hebben het over staakt het vuren, dan wordt alles beter.
Eerst Hamas weg, dan bepaalde eisen stellen aan de leiding van het land, extreme Islam weg (lastig), verder vrede en handel.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat dat betreft ook wel een beetje een onbreekbare cirkel inderdaad, met elke bom die er wordt gedropt wordt de voedingsbodem voor nieuwe terroristen weer wat vruchtbaarder.
Dan moeten die boze burgers maar bij hun overheid gaan klagen, die hebben zeg maar de oorlog verklaard aan Isral.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat dat stukje land nog armer wordt dan 't al is en er enorme tekorten gaan ontstaan, dat zullen die boze inwoners hun buurman misschien niet in dank afnemen.
Ik snap dat de lijn tussen Hamas en burger in Gaza erg dun is, maar er is een substantile groep mensen die geen Hamas is
Rot en ultra rot. Ja, wat een schande h, dat mensen ze durven te vergelijken h.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:50 schreef Caland het volgende:
Ik heb meer moeite met die constante vergelijking tussen Hamas en IS.
Rare post weer, een terreurgroepering die zich verscholen houdt in een uitgestrekt en moeilijk begaanbaar en bergachtig land, dat vijftien keer zo groot is als Nederland, vergelijken met een terreurgroepering op een vlak en bebouwd gebied ter grootte van anderhalf keer Texel? Je vergelijking gaat helaas mank.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat was ook wel heerlijk naef van de Amerikaantjes. De situatie in Afghanistan kan je dan ook veel beter vergelijken met die in Gaza. Hier lees ik bijvoorbeeld nog wel eens dat IS toch ook is 'verslagen' dus dan moet dat met Hamas ook wel lukken. Net zo kinderlijk naef.
Ook dit is een drogreden. Dan zouden terreurgroeperingen dus niet met geweld kunnen worden bestreden, want je creert weer nieuwe terroristen door het geweld. Dit slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat dat betreft ook wel een beetje een onbreekbare cirkel inderdaad, met elke bom die er wordt gedropt wordt de voedingsbodem voor nieuwe terroristen weer wat vruchtbaarder.
Qua daden absoluut, dat zeg ik ook. Maar uiteindelijk zitten er qua achtergrond zoveel verschillen in dat als je het wil hebben over de bestrijding van het terrorisme die vergelijking weer compleet mank gaat. Taliban en Hamas lijkt me wat dat aangaat dan nog een beter koppeltje.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rot en ultra rot. Ja, wat een schande h, dat mensen ze durven te vergelijken h.
Uiteindelijk kan je de boel daar helemaal de moeder bombarderen, maar dat is inderdaad niet echt een langetermijnoplossing.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rare post weer, een terreurgroepering die zich verscholen houdt in een uitgestrekt en moeilijk begaanbaar en bergachtig land, dat vijftien keer zo groot is als Nederland, vergelijken met een terreurgroepering op een vlak en bebouwd gebied ter grootte van anderhalf keer Texel? Je vergelijking gaat helaas mank.
[..]
Ook dit is een drogreden. Dan zouden terreurgroeperingen dus niet met geweld kunnen worden bestreden, want je creert weer nieuwe terroristen door het geweld. Dit slaat echt nergens op.
Ligt eraan waar je op vergelijkt, dat ideologie hier door grote delen van de bevolking worden gevoeld is feitelijk en dat maakt het een uniek probleem in dat oogpunt.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
Rare post weer, een terreurgroepering die zich verscholen houdt in een uitgestrekt en moeilijk begaanbaar en bergachtig land, dat vijftien keer zo groot is als Nederland, vergelijken met een terreurgroepering op een vlak en bebouwd gebied ter grootte van anderhalf keer Texel? Je vergelijking gaat helaas mank.
Nee nee, je moet je gewoon verdiepen in de islam!quote:Op woensdag 15 november 2023 13:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep en volgens een artikel ik de T, werd er ook niet voor teruggedeinst om op scherp staande handgranaten te verbergen in de genitalin van gedode vrouwen.
Iets dat wegkijkers op een klimaatmars wel zullen bestempelen as fakenews, desinformatie en eerst de foto's zullen willen zien om vervolgens dan te zeggen dat het fake is. Ik heb een redelijk vermogen tot indenken maar dat soort zaken, bedenken, ben ik - gelukkig - niet toe instaat.
Naar ik begreep hebben hadden de strijders terroristen voor dat soort acties, toestemming gekregen van hun geestelijk leiders om o.a. met de broek naar beneden zoveel mogelijk schade toe te brengen. De politiek leiders hadden daarbij voor ogen om zaken te kantelen. Bij elkaar de reden dat het gespuis en haar supporters, de dingen niet (echt) willen veroordelen.
Helaas, daar ga ik weer, biedt de Islam voor dat soort acties alle vrijheid als dat volgens haar leiders nodig is om weerbarstige ongelovigen tot haar orde te roepen.
Het wordt mij dan heel ingewikkeld om daad en kwaad nog los te zien van zg onschuldige burgers en aandoenlijke baby's die daartoe worden opgekweekt.
Misschien dat mensen niet zo'n boodschap hebben, aan het excuus wat ze uit hun reet trekken om hun terroristische daden goed te praten, en aardig wat mensen dus naar die daden kijken.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Qua daden absoluut, dat zeg ik ook.
Haha wat ben je toch een figuur hquote:Op woensdag 15 november 2023 13:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er liepen daar echt onafhankelijke WHO'ers rond die bevestigde dat er geen brandstof meer was?
Gezellig.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee nee, je moet je gewoon verdiepen in de islam!
[ twitter ]
Om tot een oplossing te komen zal je wat verder moeten kijken inderdaad dan we schakelen alleen Hamas uit.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien dat mensen niet zo'n boodschap hebben, aan het excuus wat ze uit hun reet trekken om hun terroristische daden goed te praten, en aardig wat mensen dus naar die daden kijken.
Maar je leest het hier goed mensen,
Het hamas vuilnis wordt groot onrecht aangedaan, door ze te vergelijken met dat andere vuilnis.
Ja dat is die gast die omsingeld was/zou zijn in zijn bunker maar niemand lijkt te weten hoe dat is afgelopenquote:
Maar toen hadden ze de boel nog niet onder controle? Dus wisten ze dat? Of gingen ze uit van wat artsen aldaar ze vertelden?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:01 schreef opgebaarde het volgende:
Je knipt het deel uit mijn post dat IDF zelf diesel heeft afgegeven omdat er een tekort aan brandstof is.
En ondertussen "sta jij achter" elk propaganda ballonnetje wat hamas de wereld in helpt.quote:En ondertussen sta je achter een onbekende twitteraar die 1 (!) foto plaatst, een foto van een ziekenhuis met licht wat zou bewijzen dat het ziekenhuis 1440 min per dag stroom heeft 7 dagen lang en net die twitteraar heeft in zijn bio staan 'jewish, zionist, israel" en post bijna alleen maar idf propaganda.
Dat is niet gebeurd, met het arsenaal van Isral, zou men de hele Gazastrook compleet kunnen wegvagen. Dat doen ze niet. En als Hamas is verslagen, zal er controle moeten komen over dat gebied om de bevolking te deradicaliseren. Het zegt alles dat zelfs VN-scholen worden gebruikt voor het verheerlijken van terreur en antisemitisme, dan is er echt iets goed mis.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteindelijk kan je de boel daar helemaal de moeder bombarderen, maar dat is inderdaad niet echt een langetermijnoplossing.
Stap 1 lijkt me Hamas weg, prima. Over stap 2 weet alleen nog niemand iets, en dat wordt uiteindelijk cruciaal wil je niet over 7 jaar weer met een shitload aan terroristen zitten die wat bozig zijn.
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar, hoe ze dat gaan doen. Uiteindelijk moet je er toch voor zorgen dat bijna 2 miljoen vluchtelingen niet een compleet uitzichtloos bestaan hebben wil je een herhaling van zetten voorkomen.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is niet gebeurd, met het arsenaal van Isral, zou men de hele Gazastrook compleet kunnen wegvagen. Dat doen ze niet. En als Hamas is verslagen, zal er controle moeten komen over dat gebied om de bevolking te deradicaliseren. Het zegt alles dat zelfs VN-scholen worden gebruikt voor het verheerlijken van terreur en antisemitisme, dan is er echt iets goed mis.
Ik maak onderscheid tussen 2 dingen:quote:Op woensdag 15 november 2023 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Om tot een oplossing te komen zal je wat verder moeten kijken inderdaad dan we schakelen alleen Hamas uit.
Je hebt gelijk dat Isral helemaal zelf bepaalt of zij nog handel willen drijven met gaza. Dat bepalen ze helemaal zelf, alle rechtquote:Op woensdag 15 november 2023 13:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan moeten die boze burgers maar bij hun overheid gaan klagen, die hebben zeg maar de oorlog verklaard aan Isral.
Ik vind dat je hier impliceert dat Isral een plicht heeft om met Gaza te handelen en mensen uit Gaza binnen te laten. Dat zou wat mij betreft bizar zijn, we gaan van Oekrane toch ook niet eisen dat ze grensovergangen met Rusland open laten of handel met Rusland toestaan?
Heb het vermoeden dat hij veel wijsheden van zijn moeder heeft meegekregen tijdens zijn opvoedingquote:Op woensdag 15 november 2023 13:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee nee, je moet je gewoon verdiepen in de islam!
[ twitter ]
Nou. Dat zijn wel heel, heel, HEEL veel ballonnetjes. In alle kleuren en maten.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar toen hadden ze de boel nog niet onder controle? Dus wisten ze dat? Of gingen ze uit van wat artsen aldaar ze vertelden?
[..]
En ondertussen "sta jij achter" elk propaganda ballonnetje wat hamas de wereld in helpt.
Weinig productief argument.
Hey niet janken als jij eerst iemand voor propagandist uitmaakt, en die daarna terug krijgt midden in je gezicht, ok?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou. Dat zijn wel heel, heel, HEEL veel ballonnetjes. In alle kleuren en maten.
Maar mooi verzonnen hoor, goed 'productief' ook
Er zal op alle fronten aan iets gebouwd moeten worden, ja. Gezien de bereidheid in het verleden van de wereld zou het eigenlijk weinig moeite moeten kosten om daar fondsen voor te werven. Het grootste obstakel zit hem in de cordinatie en de controle op waar het geld naartoe moet en gaat.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar, hoe ze dat gaan doen. Uiteindelijk moet je er toch voor zorgen dat bijna 2 miljoen vluchtelingen niet een compleet uitzichtloos bestaan hebben wil je een herhaling van zetten voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |