abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211306066
quote:
De racisme-kaart zal hier wel snel worden gespeeld. Het is ten slotte de VS.
quote:
7s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien moet je een quote niet delen als je kan weten dat er een onzinnige opmerking in staat waar je wel eens vragen over zou kunnen krijgen. Dat staat nogal dom, Hamas als progressief neerzetten en dan niet kunnen vertellen waarom ze dat zouden zijn.
Volgens mij ben ik gewoon duidelijk geweest. Ik reageerde op een quote van Vis1980, die stelde dat er straks nog mensen gaan doen of Hamas nog links is ook. En die denkbeelden heersen er dus onder bepaalde academici inderdaad. Dat je dan vervolgens wilt doen alsof die quote ook mijn standpunt is, kan ik verder niets mee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 15 november 2023 @ 18:28:00 #127
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211306096
quote:
13s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, doet denken aan het verhaal over Israël die bewust een ziekenhuis en kerk bombardeert. Men kan vervolgens de keutel wel weer intrekken, maar het kwaad is al geschied natuurlijk.
Ik ken zelfs mensen die nog steeds beweren dat Trump president had moeten zijn en dat de Biden-administratie fraude heeft gepleegd, maar die zijn zelfs zo laf dat ze hun ketel nooit intrekken, ook niet de 'media' waar ze dit vandaan halen. Dus ja, best wel vermakelijk als juist diegene nu ineens de media ook weer in twijfel gaat trekken, ondanks de rectificatie. Maar zelf of hun eigen media aan die standaard houden, heeft men nog nooit gedaan.

Doodziek word ik van dat gedoe in dit topic, waar mensen constant uitgemaakt worden voor Moslimhater of Jodenhater.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_211306102
Hef de WHO op.

quote:
De WHO benadrukt dat patiënten en artsen te allen tijde beschermd moeten zijn, zelfs als een ziekenhuis voor militaire doeleinden wordt gebruikt. Tedros zei dat er geen contact meer mogelijk is met het personeel van het ziekenhuis. De situatie ter plekke is onduidelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211306124
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Triest niet?
Ja, maar dat moet je opnemen met de universiteiten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211306135
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik ken zelfs mensen die nog steeds beweren dat Trump president had moeten zijn en dat de Biden-administratie fraude heeft gepleegd, maar die zijn zelfs zo laf dat ze hun ketel nooit intrekken, ook niet de 'media' waar ze dit vandaan halen. Dus ja, best wel vermakelijk als juist diegene nu ineens de media ook weer in twijfel gaat trekken, ondanks de rectificatie. Maar zelf of hun eigen media aan die standaard houden, heeft men nog nooit gedaan.

Doodziek word ik van dat gedoe in dit topic, waar mensen constant uitgemaakt worden voor Moslimhater of Jodenhater.
Wie is er hier dan als 'moslimhater' weggezet? Dat heb ik gemist.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 15 november 2023 @ 18:33:35 #131
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211306181
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie is er hier dan als 'moslimhater' weggezet? Dat heb ik gemist.
In het begin van het topic werd het nog wel eens geïnsinueerd, heb het al een tijd niet gezien. je bent niet nieuw op Fok toch, daar ben je al snel een hater.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:34:20 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211306188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus, jij leest iets, vult het dan zelf in vanuit je eigen waanideeën, en dan moet het waar zijn...

Het kan net zo goed zijn dat je het mis hebt en vervolgens allemaal mensen in een terroristenhokje aan het plaatsen bent.
Ik ken het lijstje drogreden dat je hier als een adder gebeten lijkt te gaan toepassen.

Mensen die terreur supporteren door daarvan iets met een komma of 'maar' kleiner maken, willen of weten niet beter en ik geef daarin ze nog wat voordeel van een eigen twijfel, dat ze mij die stellige indruk geven.

Wat is er volgens jouw mis om terreur af te wijzen en dan eerst heel vette punt neer te zetten ?
Of zie je terreur (niet) in relatie staan tot ? en dan ben ik benieuwd hoe dan precies ?

Er valt wmb met terreur niks meer te zeggen en mogelijk dan dat eerst beteugelen.
Ik begrijp echt niet dat andersdenkenden dingen "bespreekbaar" kunnen maken, laat staan de ernst daarvan minder groot maken en/of daarmee lijken te rechtvaardigen door het te gaan uit te leggen waarom iets zo ver heeft/is gekomen. Laat staan te gaan verstellen dat het wel meevalt want in een kamp moeten wonen is erger dan te worden verkracht, vermoord en dan met een granaat tussen je benen achtergelaten. :r
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211306190
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De racisme-kaart zal hier wel snel worden gespeeld. Het is ten slotte de VS.
[..]
Volgens mij ben ik gewoon duidelijk geweest. Ik reageerde op een quote van Vis1980, die stelde dat er straks nog mensen gaan doen of Hamas nog links is ook. En die denkbeelden heersen er dus onder bepaalde academici inderdaad. Dat je dan vervolgens wilt doen alsof die quote ook mijn standpunt is, kan ik verder niets mee.
Prima hoor, wat jij wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 november 2023 @ 18:34:51 #134
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211306195
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:02 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik reageer op een opmerking van Howard. Geen idee waarom jij met tig zaken komt.
Nee, hier vraag jij mij om verduidelijking.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 14:39 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Je moet je statement maar even uitleggen, want ik zie niets zinnigs.
Vervolgens geef ik dat en ontwijk je (wederom) een inhoudelijke reactie.
pi_211306218
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:28 schreef superniger het volgende:
Hef de WHO op.
[..]

Hoewel de agressor nooit zelf de voorwaarden kan of mag bepalen, is het de andere partij die beslist hoe die reageert. Het personeel en de patiënten zijn geen partij in deze en hebben dus ook geen verantwoordelijkheid
pi_211306236
quote:
Hef de WHO op.
[..]

Zij stimuleren dus nu gewoon letterlijk het gebruik van burgers als menselijk schild, wat een oorlogsmisdaad is. Immers, ja, jammer dan, patiënten en artsen zijn belangrijker. Zo creëer je dus inderdaad immuniteit daar voor een strijdende partij.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:38:50 #137
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211306250
quote:
12s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik ken het lijstje drogreden dat je hier als een adder gebeten lijkt te gaan toepassen.

Mensen die terreur supporteren door daarvan iets met een komma of 'maar' kleiner maken, willen of weten niet beter en ik geef daarin ze nog wat voordeel van een eigen twijfel, dat ze mij die tenminste die stellige indruk geven.

Wat is er volgens jouw mis om terreur af te wijzen en dan eerst heel vette punt neer te zetten ?
Of zie je terreur (niet) in relatie staan tot ? en dan ben ik benieuwd hoe dan precies ?

Er valt wmb met terreur niks meer te zeggen en mogelijk dan dat eerst beteugelen.
Ik begrijp echt niet dat andersdenkenden dingen "bespreekbaar" kunnen maken, laat staan de ernst daarvan minder groot maken en/of daarmee lijken te rechtvaardigen door het te gaan uit te leggen waarom iets zo ver heeft/is gekomen. Laat staan te gaan verstellen dat het wel meevalt want in een kamp moeten wonen is erger dan te worden verkracht, vermoord en dan met een granaat tussen je benen achtergelaten. :r
Omdat het niet los te zien valt van de hele kwestie, die al zo lang gaande is. Ik zie vaak dat mensen dat bewust negeren, in de race om de ander als onmens neer te zetten. De hele situatie rondom Israël en de Gazastrook verdient al heel lang niet de schoonheidsprijs en men mag best kritisch zijn tegenover het handelen van Israël in deze oorlog. Of mag dat niet, omdat jij zogenaamd de regels bepaald?

En genoeg mensen die nu mijn comment lezen en dan daarin denken dingen te lezen die er niet staan. Blijjkbaar kun je het helemaal niet bespreekbaar maken, want dan gaan mensen steigeren dat je niet alleen maar de Palestijnen als kwaad ziet.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:41:04 #138
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211306269
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Slashdotter3 post dan in ieder geval nog polariserende onzin van beide kanten en diens fuiken op twitter

Bizar algoritme moet die man hebben, respect
Sommige mensen hebben zich losgeweekt van het algoritme. Hier zijn verschillende opties voor :)
  woensdag 15 november 2023 @ 18:41:30 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211306273
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zij stimuleren dus nu gewoon letterlijk het gebruik van burgers als menselijk schild, wat een oorlogsmisdaad is. Immers, ja, jammer dan, patiënten en artsen zijn belangrijker. Zo creëer je dus inderdaad immuniteit daar voor een strijdende partij.
Helemaal mee eens, vervolgens is het platbombarderen van een ziekenhuis met personeel en patiënten ook vast niet een gewaardeerde actie als het op oorlog aankomt. Dat is mijn punt iig, ze zitten beide fout.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:44:45 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211306305
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoewel de agressor nooit zelf de voorwaarden kan of mag bepalen, is het de andere partij die beslist hoe die reageert. Het personeel en de patiënten zijn geen partij in deze en hebben dus ook geen verantwoordelijkheid
Klopt en daarom zijn zij ook geen doel.

Opnieuw vraag ik mij af hoe mensen die hiernaar kijken, de medischse faciliteiten zien als doel
Terwijl ik naar datzelfde beeld kijkend, waarneem er wel degelijk - en zelf conform handboeken en internationaal recht - rekening mee wordt gehouden.

Wanneer dan een WHO stelt dat een ziekenhuis waaruit militaire activiteiten worden ontplooit, ook bescherming geniet; kan zij zichzelf beter opheffen. Nu denk ik dat WHO, slimme juristen, dat intern wat anders uittekent dan zij extern tweet omdat de WHO zo poogt buiten de vuurlinie te blijven van wat ik noem: belanghebbenden van de WHO.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211306309
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Locaties die als militaire doeleinden worden gebruikt zijn altijd een legitiem doelwit. Het is aan de strijdende partijen om zelf de scheiding te maken tussen burgers en strijders/militairen. Dat wil dus zeggen dat als bijvoorbeeld partij A zich bewust gaat verschuilen in een ziekenhuis, er door partij B op dat ziekenhuis gevuurd mag worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, vervolgens is het platbombarderen van een ziekenhuis met personeel en patiënten ook vast niet een gewaardeerde actie als het op oorlog aankomt. Dat is mijn punt iig, ze zitten beide fout.
Dan begrijp je het slechts deels. Als je mijn voorbeeld hierboven neemt, mocht partij B inderdaad afvuren op dat ziekenhuis, dan is partij A hier verantwoordelijk voor want zij gebruiken doelbewust burgers als een menselijk schild. Er zijn dus niet twee partijen schuldig, maar één.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:50:04 #142
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211306374
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
is het ziekenhuis platgebombardeerd met personeel, patienten en al?

linkje graag :o
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 15 november 2023 @ 18:52:59 #143
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211306414
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Locaties die als militaire doeleinden worden gebruikt zijn altijd een legitiem doelwit. Het is aan de strijdende partijen om zelf de scheiding te maken tussen burgers en strijders/militairen. Dat wil dus zeggen dat als bijvoorbeeld partij A zich bewust gaat verschuilen in een ziekenhuis, er door partij B op dat ziekenhuis gevuurd mag worden.
[..]
Dan begrijp je het slechts deels. Als je mijn voorbeeld hierboven neemt, mocht partij B inderdaad afvuren op dat ziekenhuis, dan is partij A hier verantwoordelijk voor want zij gebruiken doelbewust burgers als een menselijk schild. Er zijn dus niet twee partijen schuldig, maar één.
Jawel, partij B gaat toch door, ondanks dat men weet dat daar veel onschuldige mensen zijn. Het is een keuze, niet een toevalligheid. We zullen ook zien wat het plan is als het 'klaar' is met het gedoe, daar gaat ook veel van afhangen. Ik denk ook niet dat alle burgers naar een hoek duwen en vervolgens de hele boel platgooien ook niet helemaal een eerlijke gang van zaken is. Daar is ook al het een en ander over gezegd door instanties, maar die zijn allemaal activistisch links.

Laten we even voorop stellen dat wat er op 7 oktober is gebeurd natuurlijk vreselijk was en alle regels van oorlogsvoering of vergelding te buiten gingen. Als je het topic een beetje volgt, dan zeg ik dat ook tegen users die constant met propaganda uit de Moslimhoek komen. Er is geen twijfel dat de daders (en de rest van Hamas) een zooitje terroristen zijn en inmiddels al lang niet meer uit zijn op samenleven. Laat dat even duidelijk zijn, heb ik ook al meerdere keren gezegd, maar toch blijven dingen lezen die er niet staan.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:54:11 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211306428
quote:
Hef de WHO op.
[..]

Wat een grappenmakers bij de WHO.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 15 november 2023 @ 18:54:14 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211306430
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:47 schreef ReplaR het volgende:
Morgen zijn er dus weer verschillende pro-palestina demonstraties op verschillende stations.
Ik kom er net achter dat die georganiseerd zijn door MiGreat, wéér zo'n radicaal linkse club debielen die voor veel migratie is en boos is op de rijke, witte landen met hun 'gewelddadige en dodelijke grensbeleid' :')

https://migreat.org/nl

Progressief links zijn gewoon de nieuwe(?) NSB'ers.
Dat zijn stumperds inderdaad, maar als men geen geweld gebruikt zie ik het probleem niet, ondanks dat ik het niet met hun eens ben.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:58:14 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 november 2023 @ 18:59:13 #147
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211306499
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat zijn stumperds inderdaad, maar als men geen geweld gebruikt zie ik het probleem niet, ondanks dat ik het niet met hun eens ben.
Welnee, NSB, Neo-Nazi's en mensen die onderscheid maken op huidskleur zijn geen enkel probleem, zolang ze maar geen geweld gebruiken, geen punt joh :')
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 15 november 2023 @ 19:00:26 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211306512
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:59 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Welnee, NSB, Neo-Nazi's en mensen die onderscheid maken op huidskleur zijn geen enkel probleem, zolanf ze maar geen geweld gebruiken, geen punt joh :')
Als ze maar het juiste onderscheid maken, blank=evil, de rest=beste wat de mensheid te bieden heeft.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211306516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:34 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Nee, hier vraag jij mij om verduidelijking.
[..]
Vervolgens geef ik dat en ontwijk je (wederom) een inhoudelijke reactie.
Sorry. We gaan t laten, want heb hier geen zin in.
pi_211306591
quote:
12s.gif Op woensdag 15 november 2023 17:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Fout twee is het utilitaire denken dat je lijkt toe te passen. Het is geen principe (dat iets onveranderlijk is) maar principieel als stelling: De Staat geeft niet toe aan eisen van terroristen. (vette punt)

Opnieuw herhaal je de eerste denkfout dat het doel zou zijn om slachtoffers op te willen offeren.
Dat ik (bewust) over mijzelf begin is om te duiden dat waar iemand zelf emotioneel betrokken raakt, die geen weloverwogen beslissing voor of namens anderen mag/kan/moet maken.
Of iets dan "dom" of "slim" is, heeft hier niets mee te maken.

Interessant is het gebruik van ene doorzichtige framing dat iemand die ergens voorstander van is, zichzelf (als bewijs daarvan) voortdurend zo moet gedragen en anders totaal nergens meer serieus te nemen zou zijn.
Zo ja, geldt dit alleen voor een vermijdbaar handelen dat anders hypocriet gaat worden.
iIk ben alles behalve utilitair.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')