abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 november 2023 @ 18:01:47 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211305852
quote:
7s.gif Op woensdag 15 november 2023 17:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Progressief ja?
Ja, grote voorvechter van gelijke rechten voor vrouwen, homo's en trans enzo
_O-
  woensdag 15 november 2023 @ 18:02:42 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211305862
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
_O-
Ongetwijfeld op een universiteit gezeten, die nemen we niet serieus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211305863
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 15:07 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
De context was, allemaal terug te lezen op pagina 12 van het vorige topic, dat alleen Hamas uitroeien geen oplossing is. Mjn reactie daarop, zoals ook gewoon terug te lezen is:
[..]
Dus, nogmaals, als Israel op dit moment een bezettingsmacht is, kunnen we het leven onder Hamas voor de gemiddelde Gazaan dan beschouwen als het leven in vrijheid?
Ik reageer op een opmerking van Howard. Geen idee waarom jij met tig zaken komt.
pi_211305869
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2023 17:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Aldus de bekende feminist en filosoof Judith Butler:

'Yes, understanding Hamas, Hezbollah as social movements that are progressive, that are on the Left, that are part of a global Left, is extremely important'
Waar is de rest?
  woensdag 15 november 2023 @ 18:06:10 #105
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211305886
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is denk ik het beeld dat @:Vis1980 heeft bij 'onschuldige burgers'.
[..]
Blijkbaar. Het zijn verder niet mijn woorden. Ik deel slechts de quote.
Ik heb vooral bij onschuldige burgers het beeld van onschuldige burgers. Stop nu eens met deze waanzin.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 15 november 2023 @ 18:07:13 #106
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211305900
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:06 schreef slashdotter3 het volgende:
tldw: moslims hebben sinds 1991 al een concreet 100 jaren plan hoe ze het Westen van binnenuit zullen vernietigen. Ze infiltreren de samenleving, zetten organisaties op die de politiek beinvloeden, infiltreren op de universiteiten, etc...

========================
Watch: A national security expert exposes the Muslim Brotherhood's plan to destroy America from within.
Brigitte Gabriel (@:ACTBrigitte) is a survivor of the Lebanese Civil War. She became a refugee after the Islamists took over Lebanon.
Brigitte went through hell to become a proud American citizen, and now she dedicates her life to protecting America from the threat of radical Islam.

[ twitter ]
Waarom geen 200 jarenplan?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211305910
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb vooral bij onschuldige burgers het beeld van onschuldige burgers. Stop nu eens met deze waanzin.
Vermoeiend inderdaad. En dan gek vinden dat men niet wil discussiren :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211305911
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
_O-
Overigens blijft het grappig dat die universiteiten (met de hele alfabet familie) zo erg pro-Palestina zijn _O-

Wat? Ik hou van een beetje donkere humor. Tenminste nog het meest komische aan deze situatie.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211305917
Het zijn weer bizarre claims, wetende dat er in het Isralische leger gewoon Arabieren zitten.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 15 november 2023 @ 18:08:35 #110
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211305918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:03 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Waar is de rest?
Wat denk je? En waarom denk je dat ie er wel bij zet dat ze een feminist is? Sommige mensen denken zo in hokjes, dat je het automatisch eens moet zijn met iemand die zogenaamd aan jouw politieke kant staat.
pi_211305933
Het begint hier op BNW te lijken met alle complot theorien en andere propaganda onzin van beide kanten waar velen gretig gebruik van maken. :')
  woensdag 15 november 2023 @ 18:11:30 #112
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211305946
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:09 schreef Basp1 het volgende:
Het begint hier op BNW te lijken met alle complot theorien en andere propaganda onzin van beide kanten waar velen gretig gebruik van maken. :')
Slashdotter3 post dan in ieder geval nog polariserende onzin van beide kanten en diens fuiken op twitter

Bizar algoritme moet die man hebben, respect
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 15 november 2023 @ 18:11:56 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211305952
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2023 17:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn er users die dat doen dan? Ik lees hier niet elke post, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Genoeg die (onbewust / onbedoeld / bij wijze van ?) spreken in komma's, 'maar' en zelfs niet schromen om whataboutsm en opportunisme in te koppelen ...... zonder keihard stelling te nemen dat terreur allereerst als middel nooit & nimmer aan de orde is.
Slimmerds noemen dat ze tegen "terreur" zijn, om volgens een pleidooi en zelfs tirade te houden over hoe "de terreur" op een voor hun afgrijselijke manier disproportioneel wordt tegengegaan, vind ik helemaal dolkomisch.

Pas in afwezigheid van geweld toepassen als overtuigingsmiddel laat staan daarmee bewust gevolgen uitlokken, is wmb daarna pas te spreken over de rede(nen) van ..vul-in.. hoe dan wel etc.etc.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 15 november 2023 @ 18:12:01 #114
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211305954
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Slashdotter3 post dan in ieder geval nog polariserende onzin van beide kanten en diens fuiken op twitter

_O-
  woensdag 15 november 2023 @ 18:13:22 #115
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211305968
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Overigens blijft het grappig dat die universiteiten (met de hele alfabet familie) zo erg pro-Palestina zijn _O-

Wat? Ik hou van een beetje donkere humor. Tenminste nog het meest komische aan deze situatie.
Triest niet?
pi_211305969
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat denk je? En waarom denk je dat ie er wel bij zet dat ze een feminist is? Sommige mensen denken zo in hokjes, dat je het automatisch eens moet zijn met iemand die zogenaamd aan jouw politieke kant staat.
Ik vermeld dat omdat ze daar letterlijk bekend om is. Dat betreft n van haar academische disciplines.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:09 schreef Basp1 het volgende:
Je bedoelt dat er dingen worden besproken, waar jij het niet mee eens bent? Dat kan natuurlijk. Maar dat heeft niets met BNW of complottheorien te maken. Als het je niet bevalt, dat post je hier toch niet? Dat geldt net zo voor al je geestverwanten, die hier klagen over 'giftigheid' in dit topic omdat ze geconfronteerd worden met meningen die hen niet bevallen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211305975
quote:
13s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:08 schreef HowardRoark het volgende:
Het zijn weer bizarre claims, wetende dat er in het Isralische leger gewoon Arabieren zitten.

[ twitter ]
Je loopt achter ... BBC maakte al excuses voor deze 'misquote'. Vind ik nogal zacht uitgedrukt voor deze gigantische blunder..

twitter
  woensdag 15 november 2023 @ 18:15:25 #118
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211305979
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Genoeg die (onbewust / onbedoeld / bij wijze van ?) spreken in komma's, 'maar' en zelfs niet schromen om whataboutsm en opportunisme in te koppelen ...... zonder keihard stelling te nemen dat terreur allereerst als middel nooit & nimmer aan de orde is.
Slimmerds noemen dat ze tegen "terreur" zijn, om volgens een pleidooi en zelfs tirade te houden over hoe "de terreur" op een voor hun afgrijselijke manier disproportioneel wordt tegengegaan, vindt ik helemaal dolkomisch.

Pas in afwezigheid van geweld toepassen als overtuigingsmiddel laat staan daarmee bewust gevolgen uitlokken, is wmb daarna pas te spreken over de rede(nen) van ..vul-in.. hoe dan wel etc.etc.
Dus, jij leest iets, vult het dan zelf in vanuit je eigen waanideen, en dan moet het waar zijn...

Het kan net zo goed zijn dat je het mis hebt en vervolgens allemaal mensen in een terroristenhokje aan het plaatsen bent.
pi_211305987
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:14 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Je loopt achter ... BBC maakte al excuses voor deze 'misquote'. Vind ik nogal zacht uitgedrukt voor deze gigantische blunder..

[ twitter ]
Tja, doet denken aan het verhaal over Isral die bewust een ziekenhuis en kerk bombardeert. Men kan vervolgens de keutel wel weer intrekken, maar het kwaad is al geschied natuurlijk.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:17:06 #120
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211305990
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vermeld dat omdat ze daar letterlijk bekend om is. Dat betreft n van haar academische disciplines.
[..]
Je bedoelt dat er dingen worden besproken, waar jij het niet mee eens bent? Dat kan natuurlijk. Maar dat heeft niets met BNW of complottheorien te maken. Als het je niet bevalt, dat post je hier toch niet? Dat geldt net zo voor al je geestverwanten, die hier klagen over 'giftigheid' in dit topic omdat ze geconfronteerd worden met meningen die hen niet bevallen.
De ironie! _O-
pi_211305999
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is denk ik het beeld dat @:Vis1980 heeft bij 'onschuldige burgers'.
[..]
Blijkbaar. Het zijn verder niet mijn woorden. Ik deel slechts de quote.
Misschien moet je een quote niet delen als je kan weten dat er een onzinnige opmerking in staat waar je wel eens vragen over zou kunnen krijgen. Dat staat nogal dom, Hamas als progressief neerzetten en dan niet kunnen vertellen waarom ze dat zouden zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211306000
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Veel ironie in je laatste alinea wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 15 november 2023 @ 18:20:02 #123
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211306021
Wanneer zelfs iemand die een x-post plaatst waarin een constatering van een ander staat als 'hamaslover' wordt gelabeld, kan ik niet anders concluderen dat het niet 'andere meningen' zijn die als giftig ervaren worden, maar meer de toon waarop die meningen worden gegeven:

A: "Ik zie dat er geen worst in de snert zit!"
B: "Oooooh A haat snert he!? Gij vuile snert-hatert!"

Sorry, maar tegen zo'n hoogstaand niveau valt inderdaad niet op te discussiren. :')
  woensdag 15 november 2023 @ 18:22:54 #125
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211306041
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Waarom geen 200 jarenplan?
Zo ver kunnen ze niet tellen. De meeste hitsige, besneden strijders komen doorgaans niet verder dan 72.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211306066
quote:
De racisme-kaart zal hier wel snel worden gespeeld. Het is ten slotte de VS.
quote:
7s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien moet je een quote niet delen als je kan weten dat er een onzinnige opmerking in staat waar je wel eens vragen over zou kunnen krijgen. Dat staat nogal dom, Hamas als progressief neerzetten en dan niet kunnen vertellen waarom ze dat zouden zijn.
Volgens mij ben ik gewoon duidelijk geweest. Ik reageerde op een quote van Vis1980, die stelde dat er straks nog mensen gaan doen of Hamas nog links is ook. En die denkbeelden heersen er dus onder bepaalde academici inderdaad. Dat je dan vervolgens wilt doen alsof die quote ook mijn standpunt is, kan ik verder niets mee.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:28:00 #127
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211306096
quote:
13s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, doet denken aan het verhaal over Isral die bewust een ziekenhuis en kerk bombardeert. Men kan vervolgens de keutel wel weer intrekken, maar het kwaad is al geschied natuurlijk.
Ik ken zelfs mensen die nog steeds beweren dat Trump president had moeten zijn en dat de Biden-administratie fraude heeft gepleegd, maar die zijn zelfs zo laf dat ze hun ketel nooit intrekken, ook niet de 'media' waar ze dit vandaan halen. Dus ja, best wel vermakelijk als juist diegene nu ineens de media ook weer in twijfel gaat trekken, ondanks de rectificatie. Maar zelf of hun eigen media aan die standaard houden, heeft men nog nooit gedaan.

Doodziek word ik van dat gedoe in dit topic, waar mensen constant uitgemaakt worden voor Moslimhater of Jodenhater.
pi_211306102
Hef de WHO op.

quote:
De WHO benadrukt dat patinten en artsen te allen tijde beschermd moeten zijn, zelfs als een ziekenhuis voor militaire doeleinden wordt gebruikt. Tedros zei dat er geen contact meer mogelijk is met het personeel van het ziekenhuis. De situatie ter plekke is onduidelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211306124
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Triest niet?
Ja, maar dat moet je opnemen met de universiteiten.
pi_211306135
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik ken zelfs mensen die nog steeds beweren dat Trump president had moeten zijn en dat de Biden-administratie fraude heeft gepleegd, maar die zijn zelfs zo laf dat ze hun ketel nooit intrekken, ook niet de 'media' waar ze dit vandaan halen. Dus ja, best wel vermakelijk als juist diegene nu ineens de media ook weer in twijfel gaat trekken, ondanks de rectificatie. Maar zelf of hun eigen media aan die standaard houden, heeft men nog nooit gedaan.

Doodziek word ik van dat gedoe in dit topic, waar mensen constant uitgemaakt worden voor Moslimhater of Jodenhater.
Wie is er hier dan als 'moslimhater' weggezet? Dat heb ik gemist.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:33:35 #131
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211306181
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie is er hier dan als 'moslimhater' weggezet? Dat heb ik gemist.
In het begin van het topic werd het nog wel eens gensinueerd, heb het al een tijd niet gezien. je bent niet nieuw op Fok toch, daar ben je al snel een hater.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:34:20 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211306188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus, jij leest iets, vult het dan zelf in vanuit je eigen waanideen, en dan moet het waar zijn...

Het kan net zo goed zijn dat je het mis hebt en vervolgens allemaal mensen in een terroristenhokje aan het plaatsen bent.
Ik ken het lijstje drogreden dat je hier als een adder gebeten lijkt te gaan toepassen.

Mensen die terreur supporteren door daarvan iets met een komma of 'maar' kleiner maken, willen of weten niet beter en ik geef daarin ze nog wat voordeel van een eigen twijfel, dat ze mij die stellige indruk geven.

Wat is er volgens jouw mis om terreur af te wijzen en dan eerst heel vette punt neer te zetten ?
Of zie je terreur (niet) in relatie staan tot ? en dan ben ik benieuwd hoe dan precies ?

Er valt wmb met terreur niks meer te zeggen en mogelijk dan dat eerst beteugelen.
Ik begrijp echt niet dat andersdenkenden dingen "bespreekbaar" kunnen maken, laat staan de ernst daarvan minder groot maken en/of daarmee lijken te rechtvaardigen door het te gaan uit te leggen waarom iets zo ver heeft/is gekomen. Laat staan te gaan verstellen dat het wel meevalt want in een kamp moeten wonen is erger dan te worden verkracht, vermoord en dan met een granaat tussen je benen achtergelaten. :r
pi_211306190
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De racisme-kaart zal hier wel snel worden gespeeld. Het is ten slotte de VS.
[..]
Volgens mij ben ik gewoon duidelijk geweest. Ik reageerde op een quote van Vis1980, die stelde dat er straks nog mensen gaan doen of Hamas nog links is ook. En die denkbeelden heersen er dus onder bepaalde academici inderdaad. Dat je dan vervolgens wilt doen alsof die quote ook mijn standpunt is, kan ik verder niets mee.
Prima hoor, wat jij wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 november 2023 @ 18:34:51 #134
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211306195
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:02 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik reageer op een opmerking van Howard. Geen idee waarom jij met tig zaken komt.
Nee, hier vraag jij mij om verduidelijking.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 14:39 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Je moet je statement maar even uitleggen, want ik zie niets zinnigs.
Vervolgens geef ik dat en ontwijk je (wederom) een inhoudelijke reactie.
pi_211306218
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:28 schreef superniger het volgende:
Hef de WHO op.
[..]

Hoewel de agressor nooit zelf de voorwaarden kan of mag bepalen, is het de andere partij die beslist hoe die reageert. Het personeel en de patinten zijn geen partij in deze en hebben dus ook geen verantwoordelijkheid
pi_211306236
quote:
Hef de WHO op.
[..]

Zij stimuleren dus nu gewoon letterlijk het gebruik van burgers als menselijk schild, wat een oorlogsmisdaad is. Immers, ja, jammer dan, patinten en artsen zijn belangrijker. Zo creer je dus inderdaad immuniteit daar voor een strijdende partij.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:38:50 #137
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211306250
quote:
12s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik ken het lijstje drogreden dat je hier als een adder gebeten lijkt te gaan toepassen.

Mensen die terreur supporteren door daarvan iets met een komma of 'maar' kleiner maken, willen of weten niet beter en ik geef daarin ze nog wat voordeel van een eigen twijfel, dat ze mij die tenminste die stellige indruk geven.

Wat is er volgens jouw mis om terreur af te wijzen en dan eerst heel vette punt neer te zetten ?
Of zie je terreur (niet) in relatie staan tot ? en dan ben ik benieuwd hoe dan precies ?

Er valt wmb met terreur niks meer te zeggen en mogelijk dan dat eerst beteugelen.
Ik begrijp echt niet dat andersdenkenden dingen "bespreekbaar" kunnen maken, laat staan de ernst daarvan minder groot maken en/of daarmee lijken te rechtvaardigen door het te gaan uit te leggen waarom iets zo ver heeft/is gekomen. Laat staan te gaan verstellen dat het wel meevalt want in een kamp moeten wonen is erger dan te worden verkracht, vermoord en dan met een granaat tussen je benen achtergelaten. :r
Omdat het niet los te zien valt van de hele kwestie, die al zo lang gaande is. Ik zie vaak dat mensen dat bewust negeren, in de race om de ander als onmens neer te zetten. De hele situatie rondom Isral en de Gazastrook verdient al heel lang niet de schoonheidsprijs en men mag best kritisch zijn tegenover het handelen van Isral in deze oorlog. Of mag dat niet, omdat jij zogenaamd de regels bepaald?

En genoeg mensen die nu mijn comment lezen en dan daarin denken dingen te lezen die er niet staan. Blijjkbaar kun je het helemaal niet bespreekbaar maken, want dan gaan mensen steigeren dat je niet alleen maar de Palestijnen als kwaad ziet.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:41:04 #138
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211306269
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:11 schreef Caland het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben zich losgeweekt van het algoritme. Hier zijn verschillende opties voor :)
  woensdag 15 november 2023 @ 18:41:30 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211306273
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zij stimuleren dus nu gewoon letterlijk het gebruik van burgers als menselijk schild, wat een oorlogsmisdaad is. Immers, ja, jammer dan, patinten en artsen zijn belangrijker. Zo creer je dus inderdaad immuniteit daar voor een strijdende partij.
Helemaal mee eens, vervolgens is het platbombarderen van een ziekenhuis met personeel en patinten ook vast niet een gewaardeerde actie als het op oorlog aankomt. Dat is mijn punt iig, ze zitten beide fout.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:44:45 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211306305
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoewel de agressor nooit zelf de voorwaarden kan of mag bepalen, is het de andere partij die beslist hoe die reageert. Het personeel en de patinten zijn geen partij in deze en hebben dus ook geen verantwoordelijkheid
Klopt en daarom zijn zij ook geen doel.

Opnieuw vraag ik mij af hoe mensen die hiernaar kijken, de medischse faciliteiten zien als doel
Terwijl ik naar datzelfde beeld kijkend, waarneem er wel degelijk - en zelf conform handboeken en internationaal recht - rekening mee wordt gehouden.

Wanneer dan een WHO stelt dat een ziekenhuis waaruit militaire activiteiten worden ontplooit, ook bescherming geniet; kan zij zichzelf beter opheffen. Nu denk ik dat WHO, slimme juristen, dat intern wat anders uittekent dan zij extern tweet omdat de WHO zo poogt buiten de vuurlinie te blijven van wat ik noem: belanghebbenden van de WHO.
pi_211306309
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Locaties die als militaire doeleinden worden gebruikt zijn altijd een legitiem doelwit. Het is aan de strijdende partijen om zelf de scheiding te maken tussen burgers en strijders/militairen. Dat wil dus zeggen dat als bijvoorbeeld partij A zich bewust gaat verschuilen in een ziekenhuis, er door partij B op dat ziekenhuis gevuurd mag worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, vervolgens is het platbombarderen van een ziekenhuis met personeel en patinten ook vast niet een gewaardeerde actie als het op oorlog aankomt. Dat is mijn punt iig, ze zitten beide fout.
Dan begrijp je het slechts deels. Als je mijn voorbeeld hierboven neemt, mocht partij B inderdaad afvuren op dat ziekenhuis, dan is partij A hier verantwoordelijk voor want zij gebruiken doelbewust burgers als een menselijk schild. Er zijn dus niet twee partijen schuldig, maar n.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:50:04 #142
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211306374
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
is het ziekenhuis platgebombardeerd met personeel, patienten en al?

linkje graag :o
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 15 november 2023 @ 18:52:59 #143
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211306414
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Locaties die als militaire doeleinden worden gebruikt zijn altijd een legitiem doelwit. Het is aan de strijdende partijen om zelf de scheiding te maken tussen burgers en strijders/militairen. Dat wil dus zeggen dat als bijvoorbeeld partij A zich bewust gaat verschuilen in een ziekenhuis, er door partij B op dat ziekenhuis gevuurd mag worden.
[..]
Dan begrijp je het slechts deels. Als je mijn voorbeeld hierboven neemt, mocht partij B inderdaad afvuren op dat ziekenhuis, dan is partij A hier verantwoordelijk voor want zij gebruiken doelbewust burgers als een menselijk schild. Er zijn dus niet twee partijen schuldig, maar n.
Jawel, partij B gaat toch door, ondanks dat men weet dat daar veel onschuldige mensen zijn. Het is een keuze, niet een toevalligheid. We zullen ook zien wat het plan is als het 'klaar' is met het gedoe, daar gaat ook veel van afhangen. Ik denk ook niet dat alle burgers naar een hoek duwen en vervolgens de hele boel platgooien ook niet helemaal een eerlijke gang van zaken is. Daar is ook al het een en ander over gezegd door instanties, maar die zijn allemaal activistisch links.

Laten we even voorop stellen dat wat er op 7 oktober is gebeurd natuurlijk vreselijk was en alle regels van oorlogsvoering of vergelding te buiten gingen. Als je het topic een beetje volgt, dan zeg ik dat ook tegen users die constant met propaganda uit de Moslimhoek komen. Er is geen twijfel dat de daders (en de rest van Hamas) een zooitje terroristen zijn en inmiddels al lang niet meer uit zijn op samenleven. Laat dat even duidelijk zijn, heb ik ook al meerdere keren gezegd, maar toch blijven dingen lezen die er niet staan.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:54:11 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211306428
quote:
Hef de WHO op.
[..]

Wat een grappenmakers bij de WHO.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 15 november 2023 @ 18:54:14 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211306430
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:47 schreef ReplaR het volgende:
Morgen zijn er dus weer verschillende pro-palestina demonstraties op verschillende stations.
Ik kom er net achter dat die georganiseerd zijn door MiGreat, wr zo'n radicaal linkse club debielen die voor veel migratie is en boos is op de rijke, witte landen met hun 'gewelddadige en dodelijke grensbeleid' :')

https://migreat.org/nl

Progressief links zijn gewoon de nieuwe(?) NSB'ers.
Dat zijn stumperds inderdaad, maar als men geen geweld gebruikt zie ik het probleem niet, ondanks dat ik het niet met hun eens ben.
  woensdag 15 november 2023 @ 18:58:14 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 november 2023 @ 18:59:13 #147
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211306499
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat zijn stumperds inderdaad, maar als men geen geweld gebruikt zie ik het probleem niet, ondanks dat ik het niet met hun eens ben.
Welnee, NSB, Neo-Nazi's en mensen die onderscheid maken op huidskleur zijn geen enkel probleem, zolang ze maar geen geweld gebruiken, geen punt joh :')
  woensdag 15 november 2023 @ 19:00:26 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211306512
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:59 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Welnee, NSB, Neo-Nazi's en mensen die onderscheid maken op huidskleur zijn geen enkel probleem, zolanf ze maar geen geweld gebruiken, geen punt joh :')
Als ze maar het juiste onderscheid maken, blank=evil, de rest=beste wat de mensheid te bieden heeft.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211306516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:34 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Nee, hier vraag jij mij om verduidelijking.
[..]
Vervolgens geef ik dat en ontwijk je (wederom) een inhoudelijke reactie.
Sorry. We gaan t laten, want heb hier geen zin in.
pi_211306591
quote:
12s.gif Op woensdag 15 november 2023 17:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Fout twee is het utilitaire denken dat je lijkt toe te passen. Het is geen principe (dat iets onveranderlijk is) maar principieel als stelling: De Staat geeft niet toe aan eisen van terroristen. (vette punt)

Opnieuw herhaal je de eerste denkfout dat het doel zou zijn om slachtoffers op te willen offeren.
Dat ik (bewust) over mijzelf begin is om te duiden dat waar iemand zelf emotioneel betrokken raakt, die geen weloverwogen beslissing voor of namens anderen mag/kan/moet maken.
Of iets dan "dom" of "slim" is, heeft hier niets mee te maken.

Interessant is het gebruik van ene doorzichtige framing dat iemand die ergens voorstander van is, zichzelf (als bewijs daarvan) voortdurend zo moet gedragen en anders totaal nergens meer serieus te nemen zou zijn.
Zo ja, geldt dit alleen voor een vermijdbaar handelen dat anders hypocriet gaat worden.
iIk ben alles behalve utilitair.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 15 november 2023 @ 19:08:46 #151
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211306601
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Omdat het niet los te zien valt van de hele kwestie, die al zo lang gaande is. Ik zie vaak dat mensen dat bewust negeren, in de race om de ander als onmens neer te zetten. De hele situatie rondom Isral en de Gazastrook verdient al heel lang niet de schoonheidsprijs en men mag best kritisch zijn tegenover het handelen van Isral in deze oorlog. Of mag dat niet, omdat jij zogenaamd de regels bepaald?

En genoeg mensen die nu mijn comment lezen en dan daarin denken dingen te lezen die er niet staan. Blijjkbaar kun je het helemaal niet bespreekbaar maken, want dan gaan mensen steigeren dat je niet alleen maar de Palestijnen als kwaad ziet.
OK helder, jij ziet te dingen oorzakelijk verbandhoudend zij.
Op mij komt dit over dat daarmee terreur een (ontstaans)plaats heeft in een onderhandeling of vergelijking tot.

Een vergelijking die ik niet maak noch wil overwegen (wat niet wil zeggen dat ik het niet kan).
Ik ben tegen verbanden leggen omdat bij en met terreur als middel om overtuigen, alle rede(nen) en anderen er niet (meer) toedoen.

Degene die terreur ziet als middel of daarmee aandacht wil opeisen, zal daar zeker niet mee stoppen zolang dat haar - nu of later - kennelijk in de kaart kan/gaat spelen.
  woensdag 15 november 2023 @ 19:16:08 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211306673
Erdowaan beschuldigd Israel van staatsterrorisme. Na, ja, hij weet tenminste waar ie het over heeft met die acties tegen de Koerden en het ondersteunen van het etnische zuiveren in Nagorno Karabach van Armeniers
pi_211306710
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Erdowaan beschuldigd Israel van staatsterrorisme. Na, ja, hij weet tenminste waar ie het over heeft met die acties tegen de Koerden en het ondersteunen van het etnische zuiveren in Nagorno Karabach van Armeniers
Zou hij het dan juist niet moeten ontkennen :?
pi_211306723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:07 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Vermoeiend inderdaad. En dan gek vinden dat men niet wil discussiren :')
Vermoeiend he?

Waarom is het zo moeilijk om te praten over wat het Palestijnse volk in beginsel, en in meerderheid, nou eigenlijk wil? Waarom rust daar een soort van taboe op?

Je kunt je eigen leven niet projecteren op die mensen, of proberen te redeneren vanuit onze eigen westerse achtergrond.

De vraag wat ze eigenlijk willen, en of ze daarmee niet medeplichtig worden aan de terreur en doodswens van organisaties als Hamas, zijn on-topic, relevant en zeer belangrijk.

Waarom de hele tijd " :') " en " _O- " in plaats van een discussie over de mogelijkheden? We hebben nota bene een redelijk recent voorbeeld naar hoe zoiets kan gaan naast ons wonen.
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 15 november 2023 @ 19:25:25 #155
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211306780
Ik hoop in ieder geval dat IDF zijn doelen behaalt zonder teveel schade, ik heb het niet zo op terroristische groeperingen die kinderen verkrachten, maar goed, ik ben een eenvoudig mens
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 november 2023 @ 19:34:19 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211306880
Oh, de BBC is weer eens bezig geweest zie ik :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211307032
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Mooi hoe elke reactie proportioneel is. Er moet toch ergens een grens zijn. Als in Oekrane een aantal Russische soldaten een ziekenhuis militair gebruiken, is dan ook elke handeling van de tegenpartij proportioneel?
  woensdag 15 november 2023 @ 19:45:05 #158
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211307037
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat IDF zijn doelen behaalt zonder teveel schade, ik heb het niet zo op terroristische groeperingen die kinderen verkrachten, maar goed, ik ben een eenvoudig mens
Dit lijkt inderdaad de minst slechte keuze te zijn. Des te sneller dat Isral de boel onder controle heeft (als dat kan, klein kanttekeningetje...) des te sneller is er daar rust en ruimte voor grootschalige hulp en vooruitkijken.

Dat wil niet zeggen dat ik het toejuich dat er bij bosjes woonblokken neer worden gemaaid omdat er misschien wel een Hamas-kopstuk in verblijft of dat er twee miljoen mensen zonder stromend water, stroom, eten en in veel gevallen zonder onderdak, medische zorg zitten.
  woensdag 15 november 2023 @ 19:47:44 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211307083
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Klopt, maar jij en ik snappen dat je het gedachtegoed van deze mensen, ook met veel geweld, niet uit de hoofden aldaar krijgt. Ben ook bang dat de duizenden doden van de afgelopen weken daar niet aan bijdragen en dat zo de kiemen voor een eventuele opvolger van Hamas al gezaaid zijn zo.
Mja dat laatste ben ik heel cynisch over: dat ei is allang gelegd, ook voor 7 oktober al. De houding t.o.v. Isral kon bij het merendeel al niet erger. Triest genoeg was dat wat aan het kantelen, ook door de initiatieven vanuit Isral om meer werkvisa uit te vaardigen maar omdat deze nu misbruikt blijken door Hamas voor verkenningsdoeleinden is die route om in contact te komen en kennis te maken met de andere kant afgesneden voor lange tijd vrees ik.
  woensdag 15 november 2023 @ 19:47:54 #160
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211307085
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit lijkt inderdaad de minst slechte keuze te zijn. Des te sneller dat Isral de boel onder controle heeft (als dat kan, klein kanttekeningetje...) des te sneller is er daar rust en ruimte voor grootschalige hulp en vooruitkijken.

Dat wil niet zeggen dat ik het toejuich dat er bij bosjes woonblokken neer worden gemaaid omdat er misschien wel een Hamas-kopstuk in verblijft of dat er twee miljoen mensen zonder stromend water, stroom, eten en in veel gevallen zonder onderdak, medische zorg zitten.
Dat is gewoon het punt. je kan wel "from de river..." lopen gillen maar als je snapt dat dit inhoudt, dat er nul ruimte is voor Joden, Christenen, Athesten, LBGTQI+ weet ik het. Als Hamas de macht krijgt, stel, dan wordt dat echt geen heilstaat, lees het handvest maar door. Dat wordt een bloedbad, en daar sta je dan voor. Je zou je werkelijk helemaal dood moeten schamen.
pi_211307125
twitter
  woensdag 15 november 2023 @ 19:54:02 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211307200
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat is gewoon het punt. je kan wel "from de river..." lopen gillen maar als je snapt dat dit inhoudt, dat er nul ruimte is voor Joden, Christenen, Athesten, LBGTQI+ weet ik het. Als Hamas de macht krijgt, stel, dan wordt dat echt geen heilstaat, lees het handvest maar door. Dat wordt een bloedbad, en daar sta je dan voor. Je zou je werkelijk helemaal dood moeten schamen.
Dit is d reden waarom ik niet mee ga lopen in een pro-Palestina protest terwijl ik me echt wel kan vereenzelvigen met de zorgen over de burgerbevolking. Straks sta ik naast zo'n stel idioten en wordt ik daarmee geassocieerd.

Ik zie ook weinig vriendelijkheid of verdraagzaamheid naar mensen waarvan ze alleen al vermoeden dat ze het niet eens zijn met ze, er zitten altijd opgefokte kutjong met vuurwerk tussen en hier in de regio was alleen het eerste protest niet georganiseerd door een broodmongool, sindsdien is het echt onsympathiek kutvolk dat er loopt.
pi_211307211
Elke Palestijn is Hamas
  woensdag 15 november 2023 @ 19:55:23 #164
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211307224
quote:
Toch niet heel raar? Ik moest ooit ook een MRI en toen werd er toch een mooi plaatje van me geschoten.
Ha-ha-ha.

Het enige dat nog triester is dan die grap is het feit dat er wapentuig per vierkante meter uit een ziekenhuis werd getrokken.
  woensdag 15 november 2023 @ 19:55:59 #165
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211307236
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
Elke Palestijn is Hamas
Dat is niet wat ik beweer, maar ik zie ook geen spoed overleggen voor me tussen Churchill en de veiligheidsdiensten om vooral de Duitsers te sparen, integendeel zelfs
pi_211307241
HEERLIJKE karma

Confronteren met haar eigen tweet.

twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211307244
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Klopt, maar jij en ik snappen dat je het gedachtegoed van deze mensen, ook met veel geweld, niet uit de hoofden aldaar krijgt. Ben ook bang dat de duizenden doden van de afgelopen weken daar niet aan bijdragen en dat zo de kiemen voor een eventuele opvolger van Hamas al gezaaid zijn zo.
Ik denk wel dat het mogelijk is. Moslimfundamentalisme, Jihadisme en antisemitisme kun je gewoon bestrijden.

Maar als jij denkt dat het niet mogelijk is, wat blijft er dan over? Niets doen?
  woensdag 15 november 2023 @ 19:57:35 #168
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211307267
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk wel dat het mogelijk is. Moslimfundamentalisme, Jihadisme en antisemitisme kun je gewoon bestrijden.

Maar als jij denkt dat het niet mogelijk is, wat blijft er dan over? Niets doen?
Nee elke vier weken een pogrom organiseren, je moet ze wel tevreden houden he, dan offer je gewoon wat vrouwen en kindertjes op, en die worden dan rondgereden en bespuugd door de geheel neutrale burgerbevolking.

gewoon een klein feestje van maken, lekker inclusief O+
  woensdag 15 november 2023 @ 19:59:23 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211307291
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma

Confronteren met een uitgeprinte tweet.

[ afbeelding ]

[ twitter ]
Hoppa.
Ruilen voor een heel weeshuis aan Gazaanse kinderen, ook een prima optie.
  woensdag 15 november 2023 @ 19:59:33 #170
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211307294
man man wat een clown is die man
pi_211307379
quote:
HEERLIJKE karma

[ afbeelding ]

[ twitter ]
Dit zou men in Europa ook moeten doen, alles dat het terreur van Hamas verheerlijkt meteen paspoort afnemen. Zo werd er bijvoorbeeld op 7 oktober nogal wat gebak op straat uitgedeeld in Berlijn.
pi_211307420
quote:
HEERLIJKE karma

[ afbeelding ]

[ twitter ]
Dat account waar je van deelt is weer van die polariserende troep, anti woke,anti left anti dit anti dat antifa voor mijn part.

Ik vind het zeer twijfelachtig dat Isral de confrontatie met social media posts aan de deur filmt en de boodschap van uitzetting nog zou delen ook.

Bovendien is er geen ondertiteling, mijn vraag is dan of dit filmpje klopt?
  woensdag 15 november 2023 @ 20:08:30 #173
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 november 2023 @ 20:12:59 #174
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211307480
quote:
Hef de WHO op.
[..]

Hier staat niet dat het door Isral beschermd zou moeten worden. Gezien oorlogsrecht is de regering van de Gazastrook verantwoordelijk voor hun menselijke schild. Dus die moeten ze dan beschermen lijkt mij

Mooie theoretische exercitie van de WHO dus zo. Lekker gewerkt Tedros
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211307534
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:08 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat account waar je van deelt is weer van die polariserende troep, anti woke,anti left anti dit anti dat antifa voor mijn part.
Wat is daar eigenlijk polariserend aan? Dit lijken mij op n na allemaal standpunten die leiden tot een betere samenleving.
  Moderator woensdag 15 november 2023 @ 20:16:29 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211307545
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Hier staat niet dat het door Isral beschermd zou moeten worden. Gezien oorlogsrecht is de regering van de Gazastrook verantwoordelijk voor hun menselijke schild. Dus die moeten ze dan beschermen lijkt mij

Mooie theoretische exercitie van de WHO dus zo. Lekker gewerkt Tedros
wat daar staat klopt gewoon

staat verder natuurlijk geen linkje bij naar de bron dus ik weet niet wat hij nog meer te melden heeft maar de quote an sich is correct
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 15 november 2023 @ 20:21:59 #177
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211307599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat daar staat klopt gewoon

staat verder natuurlijk geen linkje bij naar de bron dus ik weet niet wat hij nog meer te melden heeft maar de quote an sich is correct
Yep, dat is ook mijn conclusie

Theoretisch helemaal prima. Praktisch totaal niet uitvoerbaar maar ok
pi_211307607
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is daar eigenlijk polariserend aan? Dit lijken mij op n na allemaal standpunten die leiden tot een betere samenleving.
Allemaal geschreeuw waar de wereld net zo min beter van wordt als van hysterische wokelui.
pi_211307628
quote:
HEERLIJKE karma

[ afbeelding ]

[ twitter ]
Als elke Gazaan die met een Isralich vlaggetje zwaait, transport met huis in de West Bank krijgt, dan kan ik dit beleid alleen maar toejuichen
pi_211307638
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is hier in Europa prima te doen inderdaad. Wij kunnen er zonder problemen flink wat onderzoeken, begeleiding, hulp, centjes en nog veel meer tegenaan smijten. Maar wij leven in Europa waar het leven en de omstandigheden toch heel anders dan in (in dit geval) Gaza.

Met vooral veel geweld gaat dit niet lukken, zie de Amerikaanse inval in Afghanistan. De VS wist de Taliban fysiek snel op de knien te krijgen, maar het gedachtegoed zelf bleef gewoon bestaan. En ik vrees dat dat nu ook wel eens zou kunnen gebeuren als men niet oppast

quote:
Alleen al het feit dat er 2 miljoen mensen op een postzegel wonen zegt al veel over de socio-economische staat van de mensen daar, dus die zal men moeten verbeteren. Zomaar geld uitdelen werkt niet zoals we weten, dus zal men iets moeten gaan doen aan het verhogen van de levensstandaard door scholing, mogelijkheden tot het opzetten van bedrijven en handel, verbetering van gezondheidszorg etc.

Probleem is wel dat aan beide zijden de havikken, om ze zo maar eens te noemen, stevig water bij de wijn moeten doen om dit een kans van slagen te geven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 15 november 2023 @ 20:26:18 #182
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211307647
quote:
Zal wel weer afgedaan worden als nepnieuws. En in alle eerlijkheid, misschien is dat het ook wel.

Zijn daar eigenlijk soort van internationale waarnemers of oorlogsjournalisten bij ofzo?
  woensdag 15 november 2023 @ 20:27:35 #183
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211307656
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:08 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Ik vind het zeer twijfelachtig dat Isral de confrontatie met social media posts aan de deur filmt en de boodschap van uitzetting nog zou delen ook.

Bovendien is er geen ondertiteling, mijn vraag is dan of dit filmpje klopt?
Australi heeft een hele televisieserie met dat soort beelden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_211307666
quote:
HEERLIJKE karma

[ afbeelding ]

[ twitter ]
pi_211307668
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Zal wel weer afgedaan worden als nepnieuws. En in alle eerlijkheid, misschien is dat het ook wel.

Zijn daar eigenlijk soort van internationale waarnemers of oorlogsjournalisten bij ofzo?
Wil je hiermee beweren dat de uitspraken van Hamas over het ziekenhuis ook niet te verifiren zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2023 20:28:53 ]
  woensdag 15 november 2023 @ 20:28:42 #186
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211307670
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wil je hiermee beweren dat de uitspraken van Hamas over het ziekenhuis ook niet te verifiren zijn
Welke uitspraken van Hamas?
pi_211307682
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Welke uitspraken van Hamas?
Dat er stapels lijken opgestapeld liggen en dode baby's en geen stroom en weet ik veel?
  woensdag 15 november 2023 @ 20:33:29 #188
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211307712
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat er stapels lijken opgestapeld liggen en dode baby's en geen stroom en weet ik veel?
Lijkt me ook iets wat je nogal in twijfel kunt trekken. En vanuit Hamas veel meer reden om over ziekenhuiszaken te jokken op dit moment in tijd dan vanuit de kant van Isral. Als in, wie heeft hier op dit moment baat bij enzo
pi_211307781
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Goh je verwacht het niet
De claim waarvan je wist dat die zou komen, en waarvan je nooit zal weten of het daadwerkelijk op waarheid berust.
blablablabla
  woensdag 15 november 2023 @ 20:51:32 #191
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211307880
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:40 schreef Elan het volgende:

[..]
De claim waarvan je wist dat die zou komen, en waarvan je nooit zal weten of het daadwerkelijk op waarheid berust.
Zo zijn er wel meer. Ben jij in Gaza geweest de afgelopen weken? Nee? Hoe weet je dan zeker of IDF daar aan het schieten is of dat het geen Hamas is die een false flag doet?
  woensdag 15 november 2023 @ 20:52:23 #193
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211307883
quote:
12s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:08 schreef Vallon het volgende:
OK helder, jij ziet te dingen oorzakelijk verbandhoudend zij.
Op mij komt dit over dat daarmee terreur een (ontstaans)plaats heeft in een onderhandeling of vergelijking tot.
Nee, de terreur in dat gebied gaat al zo lang en van beide kanten, dat ze beide geen recht van spreken hebben op dat gebied. Hier gaat men al over tot terrorisme en de verheerlijking ervan als er een avondklok wordt ingesteld, kun je voorstellen als je slachtoffer bent geweest van een van de verschrikkelijke daden in dat gebied, bijna elke eeuw of decennia dan ook. Dt is mijn punt. Al zo lang begaan de twee allerlei oorlogsmisdaden en verwoesten ze elkaars leven. Natuurlijk heeft terreur geen plek op de onderhandelingstafel, Hamas lijkt mij daar ook niet welkom, de Palestijnen daarentegen wel.

Als je voor een van de twee partijen kiest moet je dat zelf weten, maar voor mij zijn ze beide al zo lang onmenselijk bezig, dat ze eigenlijk beide geen recht van spreken hebben. Wat een stelletje flapsjaken in dat gebied.
  woensdag 15 november 2023 @ 20:54:22 #194
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211307902
Het is ironisch. Deze 7 okt aanval slaagde omdat Hamas het geheim heeft gehouden voor Iran, want anders zou de info dankzij de vele spionnen ook naar Israel lekken en dan zou de aanval falen.

Maar omdat Iran er niets van af wist gaan ze nu ook niet helpen en mag Hamas het zelf uitzoeken. En als Hamas wist dat ze geen hulp van Iran en Hezbollah zouden krijgen dan hadden ze het weer niet gedaan.

Ironisch dus...

https://www.timesofisrael(...)-directly-enter-war/
Khamenei reportedly told Hamas chief Iran will not directly enter war
Supreme leader informed Haniyeh decision due to failure to notify Tehran of Oct. 7 onslaught, instructed him to ‘silence’ those urging Iranian involvement, according to Reuters

Iran’s Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei reportedly told Hamas chief Ismail Haniyeh earlier this month that, since Tehran was not given prior notice of the devastating terror onslaught of October 7, it would not join the war against Israel.

In a report Wednesday citing “three senior officials,” Reuters said Khamenei had told Haniyeh that, while Iran would offer political support to Hamas, it would not “intervene directly” in the fight.

The Iranian leader also reportedly asked Haniyeh to “silence those voices” in Hamas calling for Iran and its proxy terror group Hezbollah to directly join the war against Israel “in full force.”

[ Bericht 8% gewijzigd door slashdotter3 op 15-11-2023 21:02:06 ]
pi_211307903
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:26 schreef Molo het volgende:

[..]

En het maakt ook niet uit want het vergoelijkt niet de manier waarop Isral te werk is gegaan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 15 november 2023 @ 20:56:06 #196
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211307916
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zou hij het dan juist niet moeten ontkennen :?
Ironisch, niet?
  woensdag 15 november 2023 @ 20:56:54 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211307926
twitter

Viezeriken...
pi_211307960
quote:
4s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
En het maakt ook niet uit want het vergoelijkt niet de manier waarop Isral te werk is gegaan.
Jawel hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211307967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zo zijn er wel meer. Ben jij in Gaza geweest de afgelopen weken? Nee? Hoe weet je dan zeker of IDF daar aan het schieten is of dat het geen Hamas is die een false flag doet?
Ja eens, vind ik ook van het het Russische/Oekrane conflict. Je wordt aan alle kanten gemanipuleerd middels Fake news en false flags.
blablablabla
pi_211307976
quote:
4s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ze hadden het ziekenhuis ook direct compleet is de as kunnen leggen en daarna kunnen kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')