OK helder, jij ziet te dingen oorzakelijk verbandhoudend zij.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omdat het niet los te zien valt van de hele kwestie, die al zo lang gaande is. Ik zie vaak dat mensen dat bewust negeren, in de race om de ander als onmens neer te zetten. De hele situatie rondom Isral en de Gazastrook verdient al heel lang niet de schoonheidsprijs en men mag best kritisch zijn tegenover het handelen van Isral in deze oorlog. Of mag dat niet, omdat jij zogenaamd de regels bepaald?
En genoeg mensen die nu mijn comment lezen en dan daarin denken dingen te lezen die er niet staan. Blijjkbaar kun je het helemaal niet bespreekbaar maken, want dan gaan mensen steigeren dat je niet alleen maar de Palestijnen als kwaad ziet.
Zou hij het dan juist niet moeten ontkennenquote:Op woensdag 15 november 2023 19:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Erdowaan beschuldigd Israel van staatsterrorisme. Na, ja, hij weet tenminste waar ie het over heeft met die acties tegen de Koerden en het ondersteunen van het etnische zuiveren in Nagorno Karabach van Armeniers
Vermoeiend he?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:07 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Vermoeiend inderdaad. En dan gek vinden dat men niet wil discussiren
Mooi hoe elke reactie proportioneel is. Er moet toch ergens een grens zijn. Als in Oekrane een aantal Russische soldaten een ziekenhuis militair gebruiken, is dan ook elke handeling van de tegenpartij proportioneel?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Locaties die als militaire doeleinden worden gebruikt zijn altijd een legitiem doelwit. Het is aan de strijdende partijen om zelf de scheiding te maken tussen burgers en strijders/militairen. Dat wil dus zeggen dat als bijvoorbeeld partij A zich bewust gaat verschuilen in een ziekenhuis, er door partij B op dat ziekenhuis gevuurd mag worden.
[..]
Dan begrijp je het slechts deels. Als je mijn voorbeeld hierboven neemt, mocht partij B inderdaad afvuren op dat ziekenhuis, dan is partij A hier verantwoordelijk voor want zij gebruiken doelbewust burgers als een menselijk schild. Er zijn dus niet twee partijen schuldig, maar n.
Dit lijkt inderdaad de minst slechte keuze te zijn. Des te sneller dat Isral de boel onder controle heeft (als dat kan, klein kanttekeningetje...) des te sneller is er daar rust en ruimte voor grootschalige hulp en vooruitkijken.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat IDF zijn doelen behaalt zonder teveel schade, ik heb het niet zo op terroristische groeperingen die kinderen verkrachten, maar goed, ik ben een eenvoudig mens
Mja dat laatste ben ik heel cynisch over: dat ei is allang gelegd, ook voor 7 oktober al. De houding t.o.v. Isral kon bij het merendeel al niet erger. Triest genoeg was dat wat aan het kantelen, ook door de initiatieven vanuit Isral om meer werkvisa uit te vaardigen maar omdat deze nu misbruikt blijken door Hamas voor verkenningsdoeleinden is die route om in contact te komen en kennis te maken met de andere kant afgesneden voor lange tijd vrees ik.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt, maar jij en ik snappen dat je het gedachtegoed van deze mensen, ook met veel geweld, niet uit de hoofden aldaar krijgt. Ben ook bang dat de duizenden doden van de afgelopen weken daar niet aan bijdragen en dat zo de kiemen voor een eventuele opvolger van Hamas al gezaaid zijn zo.
Dat is gewoon het punt. je kan wel "from de river..." lopen gillen maar als je snapt dat dit inhoudt, dat er nul ruimte is voor Joden, Christenen, Athesten, LBGTQI+ weet ik het. Als Hamas de macht krijgt, stel, dan wordt dat echt geen heilstaat, lees het handvest maar door. Dat wordt een bloedbad, en daar sta je dan voor. Je zou je werkelijk helemaal dood moeten schamen.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit lijkt inderdaad de minst slechte keuze te zijn. Des te sneller dat Isral de boel onder controle heeft (als dat kan, klein kanttekeningetje...) des te sneller is er daar rust en ruimte voor grootschalige hulp en vooruitkijken.
Dat wil niet zeggen dat ik het toejuich dat er bij bosjes woonblokken neer worden gemaaid omdat er misschien wel een Hamas-kopstuk in verblijft of dat er twee miljoen mensen zonder stromend water, stroom, eten en in veel gevallen zonder onderdak, medische zorg zitten.
Dit is d reden waarom ik niet mee ga lopen in een pro-Palestina protest terwijl ik me echt wel kan vereenzelvigen met de zorgen over de burgerbevolking. Straks sta ik naast zo'n stel idioten en wordt ik daarmee geassocieerd.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat is gewoon het punt. je kan wel "from de river..." lopen gillen maar als je snapt dat dit inhoudt, dat er nul ruimte is voor Joden, Christenen, Athesten, LBGTQI+ weet ik het. Als Hamas de macht krijgt, stel, dan wordt dat echt geen heilstaat, lees het handvest maar door. Dat wordt een bloedbad, en daar sta je dan voor. Je zou je werkelijk helemaal dood moeten schamen.
Toch niet heel raar? Ik moest ooit ook een MRI en toen werd er toch een mooi plaatje van me geschoten.quote:
Dat is niet wat ik beweer, maar ik zie ook geen spoed overleggen voor me tussen Churchill en de veiligheidsdiensten om vooral de Duitsers te sparen, integendeel zelfsquote:
Ik denk wel dat het mogelijk is. Moslimfundamentalisme, Jihadisme en antisemitisme kun je gewoon bestrijden.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt, maar jij en ik snappen dat je het gedachtegoed van deze mensen, ook met veel geweld, niet uit de hoofden aldaar krijgt. Ben ook bang dat de duizenden doden van de afgelopen weken daar niet aan bijdragen en dat zo de kiemen voor een eventuele opvolger van Hamas al gezaaid zijn zo.
Nee elke vier weken een pogrom organiseren, je moet ze wel tevreden houden he, dan offer je gewoon wat vrouwen en kindertjes op, en die worden dan rondgereden en bespuugd door de geheel neutrale burgerbevolking.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het mogelijk is. Moslimfundamentalisme, Jihadisme en antisemitisme kun je gewoon bestrijden.
Maar als jij denkt dat het niet mogelijk is, wat blijft er dan over? Niets doen?
Hoppa.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma
Confronteren met een uitgeprinte tweet.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Dit zou men in Europa ook moeten doen, alles dat het terreur van Hamas verheerlijkt meteen paspoort afnemen. Zo werd er bijvoorbeeld op 7 oktober nogal wat gebak op straat uitgedeeld in Berlijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma
Confronteren met haar eigen tweet.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Dat account waar je van deelt is weer van die polariserende troep, anti woke,anti left anti dit anti dat antifa voor mijn part.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Hahahaquote:Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Hier staat niet dat het door Isral beschermd zou moeten worden. Gezien oorlogsrecht is de regering van de Gazastrook verantwoordelijk voor hun menselijke schild. Dus die moeten ze dan beschermen lijkt mijquote:
Wat is daar eigenlijk polariserend aan? Dit lijken mij op n na allemaal standpunten die leiden tot een betere samenleving.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat account waar je van deelt is weer van die polariserende troep, anti woke,anti left anti dit anti dat antifa voor mijn part.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |