Niemand zegt toch dat de Westerse cultuur altijd zo fantastisch was of nu perfect is? Maar wel is er in het Westen wel de zelfreflectie om dingen te willen herzien en waar nodig aan te passen. En er kunnen ook verschillen van mening zijn waar bepaalde grenzen moeten liggen, maar dan heb je het meer over details. Het contrast tussen beschaving en barbarisme is gewoon duidelijk zichtbaar.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:53 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Rond 1950 nog werd in de Westerse cultuur ongehuwde vrouwen die zwanger waren gedwongen hun kind op te geven waarbij die weleens per ongeluk vermoord werden. In 1700 ofzo, wat niet lang geleden is, paar generaties, werden vrouwen vermoord om allerhande regeltjes.
Ik vind het prima dat je zo denkt, maar het idee dat jouw cultuur beter is omdat jij alcohol drinkt en dochters aan ons doen met onbekenden is apart.
de islam is zeker primitief. Maar wij zijn decadent en zwak geworden. De kans dat Europa over 50 jaar islamitisch is geworden is zeer reel. Dat het MO christelijk is praktisch nul.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De Westerse cultuur heeft een ontwikkeling doorgemaakt, de islamitische niet. Dus ik ben het zeker met HR eens.
Waar wachten we nog op? Snel naar de slaapkamer en kindjes maken!quote:Op woensdag 15 november 2023 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
de islam is zeker primitief. Maar wij zijn decadent en zwak geworden. De kans dat Europa over 50 jaar islamitisch is geworden is zeer reel. Dat het MO christelijk is praktisch nul.
Je gaat/bent het weer aan het verklaren en duikt weg met dat ze allebei flapzakken zonder recht van spreken zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, de terreur in dat gebied gaat al zo lang en van beide kanten, dat ze beide geen recht van spreken hebben op dat gebied. Hier gaat men al over tot terrorisme en de verheerlijking ervan als er een avondklok wordt ingesteld, kun je voorstellen als je slachtoffer bent geweest van een van de verschrikkelijke daden in dat gebied, bijna elke eeuw of decennia dan ook. Dát is mijn punt. Al zo lang begaan de twee allerlei oorlogsmisdaden en verwoesten ze elkaars leven. Natuurlijk heeft terreur geen plek op de onderhandelingstafel, Hamas lijkt mij daar ook niet welkom, de Palestijnen daarentegen wel.
Als je voor een van de twee partijen kiest moet je dat zelf weten, maar voor mij zijn ze beide al zo lang onmenselijk bezig, dat ze eigenlijk beide geen recht van spreken hebben. Wat een stelletje flapsjaken in dat gebied.
Hier meteen gestopt, dat zeg ik dus niet.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:32 schreef Vallon het volgende:
Ik lees dat als dat beiden hebben schuld aan de terreuraanslag van 7/10..
Lol.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand zegt toch dat de Westerse cultuur altijd zo fantastisch was of nu perfect is? Maar wel is er in het Westen wel de zelfreflectie om dingen te willen herzien en waar nodig aan te passen. En er kunnen ook verschillen van mening zijn waar bepaalde grenzen moeten liggen, maar dan heb je het meer over details. Het contrast tussen beschaving en barbarisme is gewoon duidelijk zichtbaar.
Een islamitisch Europa :|. Wat een deprimerend toekomst perspectief.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
de islam is zeker primitief. Maar wij zijn decadent en zwak geworden. De kans dat Europa over 50 jaar islamitisch is geworden is zeer reel. Dat het MO christelijk is praktisch nul.
Begrip tonen voor hamas, de extreme pali's en de pro pali demos steunen?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn er users die dat doen dan? Ik lees hier niet elke post, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Wat zeg je dan wel over die terreuraanslag ? Dat hamas dat niet had moeten doen ?quote:Op woensdag 15 november 2023 22:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hier meteen gestopt, dat zeg ik dus niet.
Als jij staat te feesten boven een nog net aan levend vers verkracht verminkt persoon dat door de straten wordt gesleept omdat er 1.200 anderen op de meedt brute wijze denkbaar zijn vermoord.. tjah, dan ben je wel je onschuld kwijt ja.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee joh, het zijn onmensen, dat bepaal jij wel even, toch? Dus je bent tegen onschuldige burgerdoden, maar dan ga jij even twijfels plaatsen of deze onschuldige burgers wel onschuldig zijn....![]()
Dan ben je wel ver heen ja.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:
A special program on Hamas TV interviewed orphaned children of Palestinian suicide bomber Reem Riyashi. The orphaned children were forced to glorify the crimes of the mother who abandoned them in order to kill innocent Jews in Israel. The children were asked how many Jews their mother had killed in order to become a martyr and go to Paradise.
The sadness is evident on the girl's face. The suicide bomber Reem Riyashi hated Jews more than she loved her own children. This is what Hamas decided to celebrate and perpetuate through the media.
This is how the Palestinian media glorifies terrorists including mothers who abandoned their young children in order to kill innocent Jews for the sake of Jihad. Note that this is a TV program for children, this is how Hamas poisons the minds of the younger generations to encourage them to hate Israel and the Jewish people. This incitement must be stopped!
[ twitter ]
Volgens mij heeft hij het niet over volkeren maar cultuur. Hij heeft daar een punt, want als Israël zich nu ineens terug zou trekken, dan is er nog steeds niks opgelost. De afgelopen jaren zijn er tientallen miljarden in dat stukje land gestoken en als men dat nu weer doet terwijl dezelfde doodscultus daar nog heerst, dan krijgen we precies hetzelfde als wat er nu is gebeurd.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal nogal wat aannames, daar kan ik niet zoveel mee. Ik heb ook niets met extreme Moslims en daarnaast zijn veel gematigde Moslims mij veel te conservatief. Maar op volken neerkijken, dat doe ik niet zo snel. Dat is meer weggelegd voor mensen die zichzelf superieur vinden op basis van waar ze geboren zijn, ik geloof niet dat het leven zo in elkaar steekt.
Ik ben geen strateeg op oorlogsgebied, dus het is niet echt mijn taak om met de oplossing te komen. Ik weet wel dat de oplossingen van de afgelopen 75 jaar niet erg succesvol zijn geweest. Misschien een koepel er omheen bouwen en over 50 jaar nog eens een kijkje gaan nemen, weet ik het.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat zeg je dan wel over die terreuraanslag ? Dat hams dat niet had moeten doen ?
Ondanks wat jij vind, wat moet Israël doen om gegijzelden te bevrijden, daders van de anaslag op te pakken en terreur te doen stoppen ?
Uitwijden hoe het is gekomen, laat staan vergelijken zijn met de terreurkaart in de hand, totaal irrelevant.
Ja, gozert dat snap ik, ik geloof alleen niet dat daar 2 miljoen mensen op een lijk aan het springen waren. Ook hier weer een poging om 2 miljoen mensen weg te zetten als onmensen.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als jij staat te feesten boven een nog net aan levend vers verkracht verminkt persoon dat door de straten wordt gesleept omdat er 1.200 anderen op de meedt brute wijze denkbaar zijn vermoord.. tjah, dan ben je wel je onschuld kwijt ja.
Dan is ook iedere menselijkheid het raam uit.
Snap je dat? Of is dat lastig te vatten voor je?
tuurlijk faalt Hamas daarin, het is een terreurbeweging, die proberen het niet eensquote:Op woensdag 15 november 2023 21:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daarin faalt Hamas natuurlijk sowieso, maar er zijn inmiddels ook zoveel doden aan de andere kant, dat het al lang is uitgelopen op een grote teringzooi.
Ik ben het helemaal eens met dat hun geloof nogal wat aan verandering moet ondergaan om met de moderne tijd mee te gaan. Sowieso ben ik tegen welke vorm van religie als beleid, wet, maatschappij enz, dat heeft nog nooit wat goeds gebracht.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij het niet over volkeren maar cultuur. Hij heeft daar een punt, want als Israël zich nu ineens terug zou trekken, dan is er nog steeds niks opgelost. De afgelopen jaren zijn er tientallen miljarden in dat stukje land gestoken en als men dat nu weer doet terwijl dezelfde doodscultus daar nog heerst, dan krijgen we precies hetzelfde als wat er nu is gebeurd.
Er zal iets blijvends moeten veranderen in de manier waarop de mensen in Gaza met elkaar en de buitenstaanders omgaan. Anders gebruikt Hamas het ontwikkelingsgeld gewoon opnieuw voor dingen die ontploffen.
Dat is een interne slag die gemaakt moet gaan worden en natuurlijk moet daarbij de vinger aan de pols gehouden worden door Israël. Is dat opleggen van een superioriteitsgevoel? Maakt niet uit, als het de veiligheid maar garandeert.
Israël op haar beurt moet er ook en misschien wel vooreerst alles aan doen om te zorgen dat er perspectief is voor de Gazanen en niet weer verzanden in soms eens wat brood en een mes over de schutting flikkeren.
Ook hier ben ik het helemaal mee eens. Het is ook niet zo zwart/wit als sommigen het doen laten geloven.quote:Op woensdag 15 november 2023 23:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
tuurlijk faalt Hamas daarin, het is een terreurbeweging, die proberen het niet eens
maar dat ontslaat Israel niet van elke verantwoordelijkheid want je bent nog steeds hele hordes burgers aan het afknallen, je kunt niet bij ieder burgerslachtoffer zeggen jamaar Hamas gebruikt ze als schild, dat is zo en daar moet je rekening mee houden want je hoeft niet altijd door elk schild heen te schieten
of niet, persoonlijk zou ik er weinig met die figuren op hebben atm maar ga dan ook niet op je high horse zitten en doen alsof je niet anders kunt want dat kan wel ... je wil het gewoon niet
begrijpelijk of niet maakt me niet zoveel uit
ik denk dat dit de jure een misdadige campagne is atmquote:Op woensdag 15 november 2023 23:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook hier ben ik het helemaal mee eens. Het is ook niet zo zwart/wit als sommigen het doen laten geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |