abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211308666
twitter

Het is maar een tweet.
Wel 674 woorden
pi_211308695
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:53 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Rond 1950 nog werd in de Westerse cultuur ongehuwde vrouwen die zwanger waren gedwongen hun kind op te geven waarbij die weleens per ongeluk vermoord werden. In 1700 ofzo, wat niet lang geleden is, paar generaties, werden vrouwen vermoord om allerhande regeltjes.

Ik vind het prima dat je zo denkt, maar het idee dat jouw cultuur beter is omdat jij alcohol drinkt en dochters aan ons doen met onbekenden is apart.
Niemand zegt toch dat de Westerse cultuur altijd zo fantastisch was of nu perfect is? Maar wel is er in het Westen wel de zelfreflectie om dingen te willen herzien en waar nodig aan te passen. En er kunnen ook verschillen van mening zijn waar bepaalde grenzen moeten liggen, maar dan heb je het meer over details. Het contrast tussen beschaving en barbarisme is gewoon duidelijk zichtbaar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 15 november 2023 @ 22:16:03 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 november 2023 @ 22:17:16 #229
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211308715
Britse politie poept in hun broek om de honderden/duizenden moslims aan te pakken dus dan is het makkelijker om de enkeling van de tegenpartij aan te pakken om de 'rust/vrede te bewaren'
twitter
  woensdag 15 november 2023 @ 22:21:15 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211308742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De Westerse cultuur heeft een ontwikkeling doorgemaakt, de islamitische niet. Dus ik ben het zeker met HR eens.
de islam is zeker primitief. Maar wij zijn decadent en zwak geworden. De kans dat Europa over 50 jaar islamitisch is geworden is zeer reel. Dat het MO christelijk is praktisch nul.
The End Times are wild
  woensdag 15 november 2023 @ 22:21:28 #231
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 november 2023 @ 22:24:14 #232
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211308778
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
de islam is zeker primitief. Maar wij zijn decadent en zwak geworden. De kans dat Europa over 50 jaar islamitisch is geworden is zeer reel. Dat het MO christelijk is praktisch nul.
Waar wachten we nog op? Snel naar de slaapkamer en kindjes maken!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 15 november 2023 @ 22:26:22 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 november 2023 @ 22:27:23 #234
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 november 2023 @ 22:32:34 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211308841
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, de terreur in dat gebied gaat al zo lang en van beide kanten, dat ze beide geen recht van spreken hebben op dat gebied. Hier gaat men al over tot terrorisme en de verheerlijking ervan als er een avondklok wordt ingesteld, kun je voorstellen als je slachtoffer bent geweest van een van de verschrikkelijke daden in dat gebied, bijna elke eeuw of decennia dan ook. Dát is mijn punt. Al zo lang begaan de twee allerlei oorlogsmisdaden en verwoesten ze elkaars leven. Natuurlijk heeft terreur geen plek op de onderhandelingstafel, Hamas lijkt mij daar ook niet welkom, de Palestijnen daarentegen wel.

Als je voor een van de twee partijen kiest moet je dat zelf weten, maar voor mij zijn ze beide al zo lang onmenselijk bezig, dat ze eigenlijk beide geen recht van spreken hebben. Wat een stelletje flapsjaken in dat gebied.
Je gaat/bent het weer aan het verklaren en duikt weg met dat ze allebei flapzakken zonder recht van spreken zijn.
Ik lees dat als dat beiden hebben schuld aan de terreuraanslag van 7/10..
Zal je ws niet zo bedoelen en ik wel zo waarneem wanneer iemand zo iets toelicht.

Terzijde oorlogsrecht/midaad is alleen te pas en onpas sprake wanneer beide partijen dat gelijkelijk steunen.
Hier kiest Israël meer dan duidelijk en ook onderbouwd om zich nog ergens aan te houden en Hamas om vooral zoveel mogelijk schade te (laten) toebrengen.

Wat ik duidelijk zo ja iemand dat wil inframen, OOK niet doe is kiezen voor partijen. Een conflict dat imo overigens aantoonbaar voortkomt uit het structureel torpederen van voorstellen door in het bijzonder Palestijnse c.s. kant.
Een insteek en zienswijze die ik kan uitleggen dat als men niet wil dat Israël bestaansrecht heeft.

Hamas kiest voor terreuraanslagen als middel. Aan al het andere komt voor mij gelijk een punt.
Dat wat Hamas hier uitspookte met haar tot op het letterlijk bot mensonterende massadoding in volstrekte redeloosheid, hierbij geweld als beesten onwaardig toepaste met het vooropgezette doel om burgers keihard te treffen. Niets eens met dat doel maar om daarmee Israël uit te dagen dat zij dat over de kantelkant zou laten gaan.

Dan gaan zwaaien met vergelijkingen, gaat ver boven elk begrip. Iemand die dat terreur klein ook kan rechtvaardigen of uitleggen; is mij zelve een terrorist.

Dit zijn van die momenten: iemand voor of tegen terreur
Kritiek dat Israël zo fout is zonder te vertellen hoe dan wel (gegijzelden bevrijden, dader oppakken en terreur stoppen), is koren op de molen van Hamas.
Hamas is een nietsontziende organisatie die meedogenloos burgers zal offeren door Israël in reactie met een hand op de rug vechten voor gerechtigheid, te dwingen tot wijken van terreur. Dit nooit maar dan ook nooit meer !!!!
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 15 november 2023 @ 22:33:27 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211308849
quote:
15s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:32 schreef Vallon het volgende:
Ik lees dat als dat beiden hebben schuld aan de terreuraanslag van 7/10..
Hier meteen gestopt, dat zeg ik dus niet.
  woensdag 15 november 2023 @ 22:33:40 #237
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211308852
Is hamas al dood?
pi_211308853
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand zegt toch dat de Westerse cultuur altijd zo fantastisch was of nu perfect is? Maar wel is er in het Westen wel de zelfreflectie om dingen te willen herzien en waar nodig aan te passen. En er kunnen ook verschillen van mening zijn waar bepaalde grenzen moeten liggen, maar dan heb je het meer over details. Het contrast tussen beschaving en barbarisme is gewoon duidelijk zichtbaar.
Lol.
pi_211308876
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een islamitisch Europa :|. Wat een deprimerend toekomst perspectief.
pi_211308878
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2023 17:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn er users die dat doen dan? Ik lees hier niet elke post, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Begrip tonen voor hamas, de extreme pali's en de pro pali demos steunen?
Hele hordes hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 15 november 2023 @ 22:40:37 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211308895
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hier meteen gestopt, dat zeg ik dus niet.
Wat zeg je dan wel over die terreuraanslag ? Dat hamas dat niet had moeten doen ?
Ondanks wat jij van die aanslag vind, wat moet Israël doen om gegijzelden te bevrijden, daders van de aanslag op te pakken en terreur te doen stoppen ?

Uitwijden hoe het is gekomen, laat staan vergelijken met de terreurkaart in de hand, is totaal irrelevant.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211308917
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 17:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee joh, het zijn onmensen, dat bepaal jij wel even, toch? Dus je bent tegen onschuldige burgerdoden, maar dan ga jij even twijfels plaatsen of deze onschuldige burgers wel onschuldig zijn.... _O- _O-
Als jij staat te feesten boven een nog net aan levend vers verkracht verminkt persoon dat door de straten wordt gesleept omdat er 1.200 anderen op de meedt brute wijze denkbaar zijn vermoord.. tjah, dan ben je wel je onschuld kwijt ja.
Dan is ook iedere menselijkheid het raam uit.

Snap je dat? Of is dat lastig te vatten voor je?
1947-2016
pi_211308946
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:
A special program on Hamas TV interviewed orphaned children of Palestinian suicide bomber Reem Riyashi. The orphaned children were forced to glorify the crimes of the mother who abandoned them in order to kill innocent Jews in Israel. The children were asked how many Jews their mother had killed in order to become a martyr and go to Paradise.

The sadness is evident on the girl's face. The suicide bomber Reem Riyashi hated Jews more than she loved her own children. This is what Hamas decided to celebrate and perpetuate through the media.

This is how the Palestinian media glorifies terrorists including mothers who abandoned their young children in order to kill innocent Jews for the sake of Jihad. Note that this is a TV program for children, this is how Hamas poisons the minds of the younger generations to encourage them to hate Israel and the Jewish people. This incitement must be stopped!
[ twitter ]
Dan ben je wel ver heen ja.

Bizar dat je dit wil steunen in een pro-pali mars. Kom er met mn pet niet bij hoe dom mensen kunnen zijn.
1947-2016
  woensdag 15 november 2023 @ 22:52:11 #244
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211308979
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het zijn allemaal nogal wat aannames, daar kan ik niet zoveel mee. Ik heb ook niets met extreme Moslims en daarnaast zijn veel gematigde Moslims mij veel te conservatief. Maar op volken neerkijken, dat doe ik niet zo snel. Dat is meer weggelegd voor mensen die zichzelf superieur vinden op basis van waar ze geboren zijn, ik geloof niet dat het leven zo in elkaar steekt.
Volgens mij heeft hij het niet over volkeren maar cultuur. Hij heeft daar een punt, want als Israël zich nu ineens terug zou trekken, dan is er nog steeds niks opgelost. De afgelopen jaren zijn er tientallen miljarden in dat stukje land gestoken en als men dat nu weer doet terwijl dezelfde doodscultus daar nog heerst, dan krijgen we precies hetzelfde als wat er nu is gebeurd.

Er zal iets blijvends moeten veranderen in de manier waarop de mensen in Gaza met elkaar en de buitenstaanders omgaan. Anders gebruikt Hamas het ontwikkelingsgeld gewoon opnieuw voor dingen die ontploffen.

Dat is een interne slag die gemaakt moet gaan worden en natuurlijk moet daarbij de vinger aan de pols gehouden worden door Israël. Is dat opleggen van een superioriteitsgevoel? Maakt niet uit, als het de veiligheid maar garandeert.

Israël op haar beurt moet er ook en misschien wel vooreerst alles aan doen om te zorgen dat er perspectief is voor de Gazanen en niet weer verzanden in soms eens wat brood en een mes over de schutting flikkeren.
  woensdag 15 november 2023 @ 22:59:35 #245
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211309029
quote:
18s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:40 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wat zeg je dan wel over die terreuraanslag ? Dat hams dat niet had moeten doen ?
Ondanks wat jij vind, wat moet Israël doen om gegijzelden te bevrijden, daders van de anaslag op te pakken en terreur te doen stoppen ?

Uitwijden hoe het is gekomen, laat staan vergelijken zijn met de terreurkaart in de hand, totaal irrelevant.
Ik ben geen strateeg op oorlogsgebied, dus het is niet echt mijn taak om met de oplossing te komen. Ik weet wel dat de oplossingen van de afgelopen 75 jaar niet erg succesvol zijn geweest. Misschien een koepel er omheen bouwen en over 50 jaar nog eens een kijkje gaan nemen, weet ik het.

De manier waarop Gaza tot stand is gekomen is zeker niet chique, om dan maar onschuldige mensen (op 7 oktober) te gaan vermoorden op de meest barbaarse wijzen, dat is onacceptabel. Niets minder. Hamas moet vernietigd worden. Zit je nog met heel veel onschuldige burgers, waarvan er velen hun huis zijn uitgejaagd en nu weer hun huis kwijt zijn. Daarvoor hoeft de oorlog niet compleet geschrapt te worden, maar het is toch gewoon prima dat er ook mensen zijn die zich bekommeren over het lot en het gevoel van deze mensen, net zoals we dat doen bij de slachtoffers van 7 oktober.

Hamas is Palestijns, maar Palestijnen zijn niet per se Hamas.

En ja, in het verleden hebben inderdaad beide kanten zich beziggehouden met de meest afschuwelijke daden, dat kan ik nu moeilijk even vergeten. Als ik dat een jaar geleden had gezegd, zou ik alsnog voor antisemiet worden uitgemaakt, is ook meerdere keren gebeurd, want kritiek op Israël (en dus niet op Joden). Diezelfde dynamiek zie je ook bij Moslims, die je een Moslimfoob vinden bij kritiek op de Palestijnen. Erg vermoeiend.

En niet over jou: Dan vind ik het ook wel interessant dat men in de ene comment kan zeggen dat ze bang zijn dat Europa Islamitisch wordt in 50 jaar, terwijl men het verdrijven uit huizen (want niet Joods) dan weer afdoet als een klein iets.
  woensdag 15 november 2023 @ 23:00:39 #246
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211309036
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als jij staat te feesten boven een nog net aan levend vers verkracht verminkt persoon dat door de straten wordt gesleept omdat er 1.200 anderen op de meedt brute wijze denkbaar zijn vermoord.. tjah, dan ben je wel je onschuld kwijt ja.
Dan is ook iedere menselijkheid het raam uit.

Snap je dat? Of is dat lastig te vatten voor je?
Ja, gozert dat snap ik, ik geloof alleen niet dat daar 2 miljoen mensen op een lijk aan het springen waren. Ook hier weer een poging om 2 miljoen mensen weg te zetten als onmensen.
  Moderator woensdag 15 november 2023 @ 23:02:02 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211309046
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daarin faalt Hamas natuurlijk sowieso, maar er zijn inmiddels ook zoveel doden aan de andere kant, dat het al lang is uitgelopen op een grote teringzooi.
tuurlijk faalt Hamas daarin, het is een terreurbeweging, die proberen het niet eens

maar dat ontslaat Israel niet van elke verantwoordelijkheid want je bent nog steeds hele hordes burgers aan het afknallen, je kunt niet bij ieder burgerslachtoffer zeggen jamaar Hamas gebruikt ze als schild, dat is zo en daar moet je rekening mee houden want je hoeft niet altijd door elk schild heen te schieten

of niet, persoonlijk zou ik er weinig met die figuren op hebben atm maar ga dan ook niet op je high horse zitten en doen alsof je niet anders kunt want dat kan wel ... je wil het gewoon niet

begrijpelijk of niet maakt me niet zoveel uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 15 november 2023 @ 23:08:51 #248
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211309107
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Volgens mij heeft hij het niet over volkeren maar cultuur. Hij heeft daar een punt, want als Israël zich nu ineens terug zou trekken, dan is er nog steeds niks opgelost. De afgelopen jaren zijn er tientallen miljarden in dat stukje land gestoken en als men dat nu weer doet terwijl dezelfde doodscultus daar nog heerst, dan krijgen we precies hetzelfde als wat er nu is gebeurd.

Er zal iets blijvends moeten veranderen in de manier waarop de mensen in Gaza met elkaar en de buitenstaanders omgaan. Anders gebruikt Hamas het ontwikkelingsgeld gewoon opnieuw voor dingen die ontploffen.

Dat is een interne slag die gemaakt moet gaan worden en natuurlijk moet daarbij de vinger aan de pols gehouden worden door Israël. Is dat opleggen van een superioriteitsgevoel? Maakt niet uit, als het de veiligheid maar garandeert.

Israël op haar beurt moet er ook en misschien wel vooreerst alles aan doen om te zorgen dat er perspectief is voor de Gazanen en niet weer verzanden in soms eens wat brood en een mes over de schutting flikkeren.
Ik ben het helemaal eens met dat hun geloof nogal wat aan verandering moet ondergaan om met de moderne tijd mee te gaan. Sowieso ben ik tegen welke vorm van religie als beleid, wet, maatschappij enz, dat heeft nog nooit wat goeds gebracht.

Overigens vind ik dat je het best gebalanceerd en genuanceerd brengt. En inderdaad, het geld moet niet bij Hamas terecht komen. Daarnaast ben ik bang dat het conflict inmiddels veel te lang duurt om er ooit nog iets van te maken. Hoe dan verder? Echt, geen idee. Je zal er altijd weer een paar hebben, waar de rest terecht of onterecht, op afgerekend gaat worden. Dan wordt er weer hard gereageerd, hoe begrijpelijk ook, want ik zou ook woest zijn als dat in mijn land gebeurt, en is de eventuele oplossing weer een stuk verder weg. Het is ook niets nieuws, het gaat daar al eeuwen zo. Misschien zo snel mogelijk een andere planeet vinden en splitsen, maar dan zit je over een tijd weer met een intergalactische oorlog.
  woensdag 15 november 2023 @ 23:10:10 #249
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211309114
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 23:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
tuurlijk faalt Hamas daarin, het is een terreurbeweging, die proberen het niet eens

maar dat ontslaat Israel niet van elke verantwoordelijkheid want je bent nog steeds hele hordes burgers aan het afknallen, je kunt niet bij ieder burgerslachtoffer zeggen jamaar Hamas gebruikt ze als schild, dat is zo en daar moet je rekening mee houden want je hoeft niet altijd door elk schild heen te schieten

of niet, persoonlijk zou ik er weinig met die figuren op hebben atm maar ga dan ook niet op je high horse zitten en doen alsof je niet anders kunt want dat kan wel ... je wil het gewoon niet

begrijpelijk of niet maakt me niet zoveel uit
Ook hier ben ik het helemaal mee eens. Het is ook niet zo zwart/wit als sommigen het doen laten geloven.
  Moderator woensdag 15 november 2023 @ 23:13:21 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211309129
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 23:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ook hier ben ik het helemaal mee eens. Het is ook niet zo zwart/wit als sommigen het doen laten geloven.
ik denk dat dit de jure een misdadige campagne is atm

ik denk ook dat je hier met slimme advocaten onder elke veroordeling uit kunt komen maar het is niet goed wat hier gebeurt

daar ga ik het vandaag bij laten voor ik ook kaalgeschoren de greppel in moet :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')