SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het is anders een vrij eenvoudige vraag/stelling:quote:Op woensdag 15 november 2023 14:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is wel moeilijk discussieren als we moeten raden waarom jij dit vraagt of vindt.Maar als je per se wilt weten waarom ik het vraag. Nou, omdat ik benieuwd ben naar een antwoord.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:39 schreef Cpt.Crow het volgende:
Dus kunnen we stellen dat de gemiddelde Gazaan het leven onder Hamas beschouwt als het leven in vrijheid?![]()
![]()
Heb je gekregen. Leg uit hoe je tot deze statement komt.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:49 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het is anders een vrij eenvoudige vraag/stelling:
[..]
Maar als je per se wilt weten waarom ik het vraag. Nou, omdat ik benieuwd ben naar een antwoord.![]()
De context was, allemaal terug te lezen op pagina 12 van het vorige topic, dat alleen Hamas uitroeien geen oplossing is. Mjn reactie daarop, zoals ook gewoon terug te lezen is:quote:Op woensdag 15 november 2023 14:56 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Heb je gekregen. Leg uit hoe je tot deze statement komt.Dus, nogmaals, als Israel op dit moment een bezettingsmacht is, kunnen we het leven onder Hamas voor de gemiddelde Gazaan dan beschouwen als het leven in vrijheid?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:27 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Klopt maar dat is niet alleen de taak of verantwoordelijkheid van Israel. Het zegt wat mij betreft genoeg dat ze Israel een bezettingsmacht noemen. M.a.w. het leven onder Hamas moeten we blijkbaar beschouwen als het leven in vrijheid.![]()
Dit statementquote:Op woensdag 15 november 2023 14:56 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Heb je gekregen. Leg uit hoe je tot deze statement komt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hamas noemt Israël een bezettingsmacht. Daaruit kan je denk ik niks concluderen over de emotie van de inwoners (of 't deel van de niet Hamas sympathisanten)quote:Op woensdag 15 november 2023 15:07 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
De context was, allemaal terug te lezen op pagina 12 van het vorige topic, dat alleen Hamas uitroeien geen oplossing is. Mjn reactie daarop, zoals ook gewoon terug te lezen is:
[..]
Dus, nogmaals, als Israel op dit moment een bezettingsmacht is, kunnen we het leven onder Hamas voor de gemiddelde Gazaan dan beschouwen als het leven in vrijheid?
Verder moeten we natuurlijk geen enkele uitspraak, dreigement of belofte van Hamas serieus nemen. Dus ook niet over die besettingsmacht. Het is een totaal onbetrouwbare partij die in staat is om weerloze mensen op beestachtige wijze te vermoorden en het liefst een heel volk uitroeit.![]()
De definitie van vrijheid en leven in vrijheid is wel een boeiende en relevante
De duiding ervan is nogal verschillend van zwartgallige sharia overal Hamas style tot Nederland 2.0 en van alle land strikt voor je eigen bevolking willen en de Joden uitmoorden tot een samenleving in een land waar meerdere partijen samenleven
En alle grijstinten ertussenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Fair enough. Maar het is niet alleen Hamas die Israel een bezettingsmacht noemt. Je ziet en hoort het bij demonstraties ('Free Palestina!') in bijvoorbeeld Europa. Daarmee roepen ze niet op tot de vernietiging of verdrijving van Hamas. Sterker nog, men roept desnoods letterlijk op tot de vernietiging van Israel. Stel dat het zou lukken om Israel te vernietigen en Hamas blijft bestaan, zou Palestina dan bevrijd zijn?quote:Op woensdag 15 november 2023 15:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas noemt Israël een bezettingsmacht. Daaruit kan je denk ik niks concluderen over de emotie van de inwoners (of 't deel van de niet Hamas sympathisanten)
Verder moeten we natuurlijk geen enkele uitspraak, dreigement of belofte van Hamas serieus nemen. Dus ook niet over die besettingsmacht. Het is een totaal onbetrouwbare partij die in staat is om weerloze mensen op beestachtige wijze te vermoorden en het liefst een heel volk uitroeit.![]()
Zou het kunnen zijn dat die mensen die "free Palestina" scanderen willen zien dat Israël de blokkade opheft en de Palestijn zelf over Gaza kan regeren? In dat geval blijft Israël bestaan zoals 't nu is en wordt er niemand vernietigd. (De West Bank negeer ik even want dat maakt het nog ingewikkelder)quote:Op woensdag 15 november 2023 15:21 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Fair enough. Maar het is niet alleen Hamas die Israel een bezettingsmacht noemt. Je ziet en hoort het bij demonstraties ('Free Palestina!') in bijvoorbeeld Europa. Daarmee roepen ze niet op tot de vernietiging of verdrijving van Hamas. Sterker nog, men roept desnoods letterlijk op tot de vernietiging van Israel. Stel dat het zou lukken om Israel te vernietigen en Hamas blijft bestaan, zou Palestina dan bevrijd zijn?
Het oude Palestine in ere herstellen lijkt me een beetje dwaas, daar doelt toch niemand op? Correct me if Im wrong![]()
Nee dat zou wel heel morbide zijn idd, want we weten wat het handvest van Hamas zegt, dat wordt een etnische zuivering van joden, christenen, atheïsten en ook zeker alles wat niet hetero is. Daar ga je in West Europa toch niet voor propageren, zeker niet gezien het bloeddorstig sadistische terreur dat Hamas heeft laten zien.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou het kunnen zijn dat die mensen die "free Palestina" scanderen willen zien dat Israël de blokkade opheft en de Palestijn zelf over Gaza kan regeren? In dat geval blijft Israël bestaan zoals 't nu is en wordt er niemand vernietigd. (De West Bank negeer ik even want dat maakt het nog ingewikkelder)
Het oude Palestine in ere herstellen lijkt me een beetje dwaas, daar doelt toch niemand op? Correct me if Im wrong
Nee, ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen in dit gecultiveerde en vredelievende West Europa.got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Ik vraag me wel af of de mensen die “free Palestine” roepen om een vrij Palestina met of zonder Hamas aan het roer. Dat maakt wel een verschilletje.![]()
Nja, op dit moment zijn er twee strijdende partijen, Hamas en het IDF, en kennelijk gaan onze demonstranten om die strijd de straat op, en aangezien IDF niet strijdt voor een vrij Palestina mag je de rest zelf invullen. Moet lukkenquote:Op woensdag 15 november 2023 15:38 schreef Scorpie het volgende:
Ik vraag me wel af of de mensen die “free Palestine” roepen om een vrij Palestina met of zonder Hamas aan het roer. Dat maakt wel een verschilletje.
got me a movie, I want you to know
Er lopen wel wat agressieve gekkies tussen, maar ik heb nog geen redenen gezien om aan te nemen dat die andere demonstranten voor moordzuchtige terroristen zijn. Jij?quote:Op woensdag 15 november 2023 15:38 schreef Scorpie het volgende:
Ik vraag me wel af of de mensen die “free Palestine” roepen om een vrij Palestina met of zonder Hamas aan het roer. Dat maakt wel een verschilletje.![]()
Helaas wil men binnen bepaalde kringen in het Westen, die dingen verklaren aan de hand van externe factoren. Zij zien dus het geweld en het ideologische gedachtegoed van een groepering als Hamas, slechts als een resultaat van onderdrukking. Haal die onderdrukking (Israël) weg en ze zijn eigenlijk net zoals jij en ik.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee dat zou wel heel morbide zijn idd, want we weten wat het handvest van Hamas zegt, dat wordt een etnische zuivering van joden, christenen, atheïsten en ook zeker alles wat niet hetero is. Daar ga je in West Europa toch niet voor propageren, zeker niet gezien het bloeddorstig sadistische terreur dat Hamas heeft laten zien.
Nee, ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen in dit gecultiveerde en vredelievende West Europa.
Daarom hebben we ook talloze artikelen in de media gezien de afgelopen weken waar wordt gesteld door vermeende 'experts' (lees: activisten vanuit de academische wereld) dat we het terrorisme uiteraard moeten afkeuren, maar tevens 'begrijpen' en dat er 'context' nodig is.
Dit was ook het letterlijke verhaal van iemand die recent bij Op. Die stelde doodleuk dat Hamas eigenlijk gewoon een groep 'getraumatiseerde' mensen betreft. En weer een ander in NRC en het Parool was het volgens mij, beschreef Hamas als een beweging die ook een sociale en politiek tak had en alleen de militante tak was wat gewelddadig._!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
nou dat veranderd de zaakquote:
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Een aanzienlijk deel steunt Hamas. We hebben inmiddels talloze videos gezien, voornamelijk vanuit Islamitische kringen, van mensen die weigeren Hamas af te keuren of gewoon zeggen dat het 'verzet' is. Israël zou het probleem zijn, niet Hamas.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er lopen wel wat agressieve gekkies tussen, maar ik heb nog geen redenen gezien om aan te nemen dat die andere demonstranten voor moordzuchtige terroristen zijn. Jij?
Er waren natuurlijk ook die twee mannen in Londen was het dacht ik, die met een bord stond dat kritisch was op Hamas, nou, binnen een minuut hadden die een heel groepje achter zich aan. Dat is niet zonder reden.
En nee, echt niet iedereen zal zo zijn, maar het is wel een te groot deel dat wel zo is. En dan heb ik het nog niet eens over degenen die de verschrikkelijke slachtpartijen van 7 oktober, echt aan het vieren waren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Men vergoelijkt de aanval van Hamas op kinderen en protesteert tegen de IDF. Dus de kant die men wil zien winnen is redelijk duidelijk.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er lopen wel wat agressieve gekkies tussen, maar ik heb nog geen redenen gezien om aan te nemen dat die andere demonstranten voor moordzuchtige terroristen zijn. Jij?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Zaterdag in Zwolle riepen ze openlijk op dat Hamas Tel Aviv veroverde dus ik zou inzetten op "met" in dat geval.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:38 schreef Scorpie het volgende:
Ah ja, nou in dat opzicht hoop ik dan ook dat er eindelijk wat begrip komt voor de nazi's, zeker nu we zien dat het probleem gewoon bij de Joden lag. nee duidelijk, en dank voor deze uiteenzetting, ik voel mij een stuk humaner nu, en het fijne is, dat ik nu ook begrijp dat je vingertjes van een zesjarig meisje afknipt voor je haar zo gruwelijk verkracht dat haar bekken verbrijzelt.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helaas wil men binnen bepaalde kringen in het Westen, die dingen verklaren aan de hand van externe factoren. Zij zien dus het geweld en het ideologische gedachtegoed van een groepering als Hamas, slechts als een resultaat van onderdrukking. Haal die onderdrukking (Israël) weg en ze zijn eigenlijk net zoals jij en ik.
Daarom hebben we ook talloze artikelen in de media gezien de afgelopen weken waar wordt gesteld door vermeende 'experts' (lees: activisten vanuit de academische wereld) dat we het terrorisme uiteraard moeten afkeuren, maar tevens 'begrijpen' en dat er 'context' nodig is.
Dit was ook het letterlijke verhaal van iemand die recent bij Op. Die stelde doodleuk dat Hamas eigenlijk gewoon een groep 'getraumatiseerde' mensen betreft. En weer een ander in NRC en het Parool was het volgens mij, beschreef Hamas als een beweging die ook een sociale en politiek tak had en alleen de militante tak was wat gewelddadig._!
Graag ook deze duiding aangaande andere pedofielen, want die snap ik helaas nog niet helemaal, maar daar valt natuurlijk ook genoeg te nuanceren en te duiden.got me a movie, I want you to know
Ik zag ze anders niet enkele uren nadat de eerste berichten naar buiten kwamen over de aanval van Hamas deze actie op straat veroordelen.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er lopen wel wat agressieve gekkies tussen, maar ik heb nog geen redenen gezien om aan te nemen dat die andere demonstranten voor moordzuchtige terroristen zijn. Jij?
Wat ik wel zag was “het zat eraan te komen”, “dit is een conflict wat langer loopt”, “ergens is de aanval te begrijpen” van een hele hoop mensen.
Het zijn dan ook Pro-Palestina demonstraties hè, geen “we zijn tegen Hamas en voor een vrij Palestina” demonstratie.![]()
ik ben ook gewoon binnen geblevenquote:Op woensdag 15 november 2023 15:59 schreef Scorpie het volgende:
Ik zag ze anders niet enkele uren nadat de eerste berichten naar buiten kwamen over de aanval van Hamas deze actie op straat veroordelen.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Die hielp en wilde het onverbeterlijke Hamas met haar aanlokkelijke Kalifaat gedachte aan het roer hebben.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:34 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Ja, dat zien en vinden wij. Maar hoe denkt de gemiddelde Gazaan daarover?
Achteraf dan wat anders - zo ja - met doen alsof vinden of wegduiken, maakt die keuze niet anders.Ik denk zelf dat ze dat ook zo vinden. Niet iedereen zonder inzicht elders, ervaart "vrijheid" als iets dat ook te hanteren is. Bij veel mensen stopt vrijheid op de helft bij doen wat "ik" wil en niet om de ander dat ook te (ver)gunnen.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:39 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Dus kunnen we stellen dat de gemiddelde Gazaan het leven onder Hamas beschouwt als het leven in vrijheid?
Ik hoorde een Ossie wel's zeggen dat het voor de muur beter was omdat mensen aardig wisten waar ze aan toe waren. Jaeren later, nu Putin, die idem zegt dat niet alle landen de waarden van Westers denken (willen) ambieren. Wat de inwoners denken doet hier duidelijk niet ter zake.
Wel iets om - ook ik zelf - over na te denken. Dat een eigen zienswijze omtrent vrijheden niet perse die van de ander is. Dat men in vrijheid kan kiezen voor de eigen onderdrukking is iets dan een ander 'graag' opgelegd krijgt (en daarmee dus geen verantwoordelijkheid draagt voor de eigen invulling).
Veel is te begrijpen en toe te lichten met wat 101-psychologie van het menszijn.
In mijn omgeving kom ik mensen tegen die 'onbewust' kiezen voor het over zichzelf afgeroepen slachtofferschap. Niet dat zij daar direct "schuld" in hebben, daarvoor is het ontstaan van situaties meervoudig complex.
Dat gezegd hebbend, maakt niets dat iemand dan maar terreur naar anderen gaat uitvoeren, mensen gaat ontvoeren, bruteren en daders ermee wegkomen.
Dan is het wmb eerst slaan met dat de kop indrukken voordat er andere mogelijkheden ontstaan om tot een rede(n) te komen.
Israël, ernstig aangedaan, verdiend meer dan een compliment hoe zij de boel poogt aan te pakken en zelfs bereid blijkt om medische zorgvoorzieningen in te brengen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ben wel blij dat we een Israël expert in ons midden hebben. Is er nog een beetje uitgaansleven in Tel Aviv?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:37 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Welke Westerse normen en waarden gap? Hun normen en waarden zijn niet gelijk aan de jouwe. Integendeel, ze staan dichter tot de Islamitische als je kijkt naar hun religieuze waarden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik heb blijkbaar onvoldoende demonstranten gehoordquote:Op woensdag 15 november 2023 15:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Men vergoelijkt de aanval van Hamas op kinderen en protesteert tegen de IDF. Dus de kant die men wil zien winnen is redelijk duidelijk.
Laat ik het bij mezelf houden. Ik ben tegen terrorisme, tegen Hamas, Hamas mag helemaal kapot en vooral een langzame pijnlijke dood sterven (voor wie wil; jup ik ben hypocriet inderdaad). Ik ben theoretisch voor vrijheid en dus voor een Palestina (voor dit nomadenvolk, zonder Hamas, zonder dreiging naar andere landen etc). Twee landen naast elkaar leven.
Ik zie een Israel die dat niet wil en daar heb ik moeite mee![]()
Echt niet?quote:Op woensdag 15 november 2023 15:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kunt toch wel zien wie (vermoedelijk) de moslims zijn? Je kunt ervan uitgaan dat die Hamas graag aan het roer willen zien, hoewel hun primaire doel niet "free Palestine" is maar "destroy Israel".
De anderen bedoelen meestal ook niet "free Palestine" trouwens, maar "dismantle Israel".Intolerant voor intolerantie![]()
Bizar, ik ervaar dat ook maar zie een Arabier die dat niet zo wil.quote:Op woensdag 15 november 2023 16:07 schreef opgebaarde het volgende: ....
Ik zie een Israel die dat niet wil en daar heb ik moeite mee ..."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dit zijn van die gekke condities waar de waanzinnig geworden misdadiger eisen stelt en een acceptant nooit kan weten of de bedreiger niet zelf ergens haar eigen voorwaarden gaat schenden.quote:
Niet heel moeilijk om ergens halverwege naar keuze zelf veroorzaken om het bestand op te blazen.
Kenmerk van een misdadiger is dat die zich niet gehouden zal voelen aan welke afspraak dan ook.
Het is verder een gekende wijze waarop dader de volledige controle wil behouden en daarmee zelfs de goodguy kan uitstralen. "[i]Hier heeft u uw dochter terug, ze was lief en we hebben haar goed afgewassen en bedankte ons."
Moet nog steeds terugdenken aan een ontvoerde vrouw meegesleurd in een Jeep die kennelijk van pure angst door haar witte broek had gepoept.
Hoe verleidelijk ook, en wat de individuele emotioneel gedreven overwegingen ook zijn; een Staat moet nooit maar dan ook nooit tegemoet komen aan eisen van een terreurorganisatie die anders daarmee de Staat verteld wat het moet doen. Hooguit doen alsof om daarmee tijd te rekken, uitputten, om daders door hun kop te kunnen schieten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Je bent uiteraard vrij om het leven in (schijnbare) onderdrukking te ervaren als vrijheid. Ook als dat wellicht niet mijn of ons idee van vrijheid is. Laat ik als voorbeeld de Sharia-wetgeving nemen. Prima als je dat ervaart als (het summum van) vrijheid. Maar, zoals je zelf al zegt, stopt dit alles bij terreur.quote:Op woensdag 15 november 2023 16:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die hielp en wilde het onverbeterlijke Hamas met haar aanlokkelijke Kalifaat gedachte aan het roer hebben.
Achteraf dan wat anders - zo ja - met doen alsof vinden of wegduiken, maakt die keuze niet anders.
[..]
Ik denk zelf dat ze dat ook zo vinden. Niet iedereen zonder inzicht elders, ervaart "vrijheid" als iets dat ook te hanteren is. Bij veel mensen stopt vrijheid op de helft bij doen wat "ik" wil en niet om de ander dat ook te (ver)gunnen.
Ik hoorde een Ossie wel's zeggen dat het voor de muur beter was omdat mensen aardig wisten waar ze aan toe waren. Jaeren later, nu Putin, die idem zegt dat niet alle landen de waarden van Westers denken (willen) ambieren. Wat de inwoners denken doet hier duidelijk niet ter zake.
Wel iets om - ook ik zelf - over na te denken. Dat een eigen zienswijze omtrent vrijheden niet perse die van de ander is. Dat men in vrijheid kan kiezen voor de eigen onderdrukking is iets dan een ander 'graag' opgelegd krijgt (en daarmee dus geen verantwoordelijkheid draagt voor de eigen invulling).
Veel is te begrijpen en toe te lichten met wat 101-psychologie van het menszijn.
In mijn omgeving kom ik mensen tegen die 'onbewust' kiezen voor het over zichzelf afgeroepen slachtofferschap. Niet dat zij daar direct "schuld" in hebben, daarvoor is het ontstaan van situaties meervoudig complex.
Dat gezegd hebbend, maakt niets dat iemand dan maar terreur naar anderen gaat uitvoeren, mensen gaat ontvoeren, bruteren en daders ermee wegkomen.
Dan is het wmb eerst slaan met dat de kop indrukken voordat er andere mogelijkheden ontstaan om tot een rede(n) te komen.
Israël, ernstig aangedaan, verdiend meer dan een compliment hoe zij de boel poogt aan te pakken en zelfs bereid blijkt om medische zorgvoorzieningen in te brengen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: