abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211307638
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk wel dat het mogelijk is. Moslimfundamentalisme, Jihadisme en antisemitisme kun je gewoon bestrijden.
Dat is hier in Europa prima te doen inderdaad. Wij kunnen er zonder problemen flink wat onderzoeken, begeleiding, hulp, centjes en nog veel meer tegenaan smijten. Maar wij leven in Europa waar het leven en de omstandigheden toch heel anders dan in (in dit geval) Gaza.

Met vooral veel geweld gaat dit niet lukken, zie de Amerikaanse inval in Afghanistan. De VS wist de Taliban fysiek snel op de knieën te krijgen, maar het gedachtegoed zelf bleef gewoon bestaan. En ik vrees dat dat nu ook wel eens zou kunnen gebeuren als men niet oppast

quote:
Maar als jij denkt dat het niet mogelijk is, wat blijft er dan over? Niets doen?
Alleen al het feit dat er 2 miljoen mensen op een postzegel wonen zegt al veel over de socio-economische staat van de mensen daar, dus die zal men moeten verbeteren. Zomaar geld uitdelen werkt niet zoals we weten, dus zal men iets moeten gaan doen aan het verhogen van de levensstandaard door scholing, mogelijkheden tot het opzetten van bedrijven en handel, verbetering van gezondheidszorg etc.

Probleem is wel dat aan beide zijden de havikken, om ze zo maar eens te noemen, stevig water bij de wijn moeten doen om dit een kans van slagen te geven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 15 november 2023 @ 20:26:18 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211307647
quote:
Zal wel weer afgedaan worden als nepnieuws. En in alle eerlijkheid, misschien is dat het ook wel.

Zijn daar eigenlijk soort van internationale waarnemers of oorlogsjournalisten bij ofzo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 15 november 2023 @ 20:27:35 #183
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211307656
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:08 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat account waar je van deelt is weer van die polariserende troep, anti woke,anti left anti dit anti dat antifa voor mijn part.

Ik vind het zeer twijfelachtig dat Israël de confrontatie met social media posts aan de deur filmt en de boodschap van uitzetting nog zou delen ook.

Bovendien is er geen ondertiteling, mijn vraag is dan of dit filmpje klopt?
Australië heeft een hele televisieserie met dat soort beelden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_211307666
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma

Confronteren met haar eigen tweet.

[ afbeelding ]

[ twitter ]
pi_211307668
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Zal wel weer afgedaan worden als nepnieuws. En in alle eerlijkheid, misschien is dat het ook wel.

Zijn daar eigenlijk soort van internationale waarnemers of oorlogsjournalisten bij ofzo?
Wil je hiermee beweren dat de uitspraken van Hamas over het ziekenhuis ook niet te verifiëren zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2023 20:28:53 ]
  woensdag 15 november 2023 @ 20:28:42 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211307670
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wil je hiermee beweren dat de uitspraken van Hamas over het ziekenhuis ook niet te verifiëren zijn
Welke uitspraken van Hamas?
pi_211307682
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Welke uitspraken van Hamas?
Dat er stapels lijken opgestapeld liggen en dode baby's en geen stroom en weet ik veel?
  woensdag 15 november 2023 @ 20:33:29 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211307712
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat er stapels lijken opgestapeld liggen en dode baby's en geen stroom en weet ik veel?
Lijkt me ook iets wat je nogal in twijfel kunt trekken. En vanuit Hamas veel meer reden om over ziekenhuiszaken te jokken op dit moment in tijd dan vanuit de kant van Israël. Als in, wie heeft hier op dit moment baat bij enzo
pi_211307781
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Goh je verwacht het niet
De claim waarvan je wist dat die zou komen, en waarvan je nooit zal weten of het daadwerkelijk op waarheid berust.
blablablabla
  woensdag 15 november 2023 @ 20:51:32 #191
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211307880
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:40 schreef Elan het volgende:

[..]
De claim waarvan je wist dat die zou komen, en waarvan je nooit zal weten of het daadwerkelijk op waarheid berust.
Zo zijn er wel meer. Ben jij in Gaza geweest de afgelopen weken? Nee? Hoe weet je dan zeker of IDF daar aan het schieten is of dat het geen Hamas is die een false flag doet?
  woensdag 15 november 2023 @ 20:52:23 #193
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211307883
quote:
12s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:08 schreef Vallon het volgende:
OK helder, jij ziet te dingen oorzakelijk verbandhoudend zij.
Op mij komt dit over dat daarmee terreur een (ontstaans)plaats heeft in een onderhandeling of vergelijking tot.
Nee, de terreur in dat gebied gaat al zo lang en van beide kanten, dat ze beide geen recht van spreken hebben op dat gebied. Hier gaat men al over tot terrorisme en de verheerlijking ervan als er een avondklok wordt ingesteld, kun je voorstellen als je slachtoffer bent geweest van een van de verschrikkelijke daden in dat gebied, bijna elke eeuw of decennia dan ook. Dát is mijn punt. Al zo lang begaan de twee allerlei oorlogsmisdaden en verwoesten ze elkaars leven. Natuurlijk heeft terreur geen plek op de onderhandelingstafel, Hamas lijkt mij daar ook niet welkom, de Palestijnen daarentegen wel.

Als je voor een van de twee partijen kiest moet je dat zelf weten, maar voor mij zijn ze beide al zo lang onmenselijk bezig, dat ze eigenlijk beide geen recht van spreken hebben. Wat een stelletje flapsjaken in dat gebied.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 15 november 2023 @ 20:54:22 #194
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211307902
Het is ironisch. Deze 7 okt aanval slaagde omdat Hamas het geheim heeft gehouden voor Iran, want anders zou de info dankzij de vele spionnen ook naar Israel lekken en dan zou de aanval falen.

Maar omdat Iran er niets van af wist gaan ze nu ook niet helpen en mag Hamas het zelf uitzoeken. En als Hamas wist dat ze geen hulp van Iran en Hezbollah zouden krijgen dan hadden ze het weer niet gedaan.

Ironisch dus...

https://www.timesofisrael(...)-directly-enter-war/
Khamenei reportedly told Hamas chief Iran will not directly enter war
Supreme leader informed Haniyeh decision due to failure to notify Tehran of Oct. 7 onslaught, instructed him to ‘silence’ those urging Iranian involvement, according to Reuters

Iran’s Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei reportedly told Hamas chief Ismail Haniyeh earlier this month that, since Tehran was not given prior notice of the devastating terror onslaught of October 7, it would not join the war against Israel.

In a report Wednesday citing “three senior officials,” Reuters said Khamenei had told Haniyeh that, while Iran would offer political support to Hamas, it would not “intervene directly” in the fight.

The Iranian leader also reportedly asked Haniyeh to “silence those voices” in Hamas calling for Iran and its proxy terror group Hezbollah to directly join the war against Israel “in full force.”

[ Bericht 8% gewijzigd door slashdotter3 op 15-11-2023 21:02:06 ]
pi_211307903
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:26 schreef Molo het volgende:

[..]

En het maakt ook niet uit want het vergoelijkt niet de manier waarop Israël te werk is gegaan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 15 november 2023 @ 20:56:06 #196
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211307916
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zou hij het dan juist niet moeten ontkennen :?
Ironisch, niet?
  woensdag 15 november 2023 @ 20:56:54 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211307926
twitter

Viezeriken...
pi_211307960
quote:
4s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
En het maakt ook niet uit want het vergoelijkt niet de manier waarop Israël te werk is gegaan.
Jawel hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211307967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zo zijn er wel meer. Ben jij in Gaza geweest de afgelopen weken? Nee? Hoe weet je dan zeker of IDF daar aan het schieten is of dat het geen Hamas is die een false flag doet?
Ja eens, vind ik ook van het het Russische/Oekraïne conflict. Je wordt aan alle kanten gemanipuleerd middels Fake news en false flags.
blablablabla
pi_211307976
quote:
4s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ze hadden het ziekenhuis ook direct compleet is de as kunnen leggen en daarna kunnen kijken.
  Moderator woensdag 15 november 2023 @ 21:01:01 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211307977
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:21 schreef Molo het volgende:

[..]
Yep, dat is ook mijn conclusie

Theoretisch helemaal prima. Praktisch totaal niet uitvoerbaar maar ok
je best doen om iemand te beschermen is altijd uitvoerbaar, beide partijen doen dit atm niet in mijn ogen

oorlogsrecht gaat ook niet uit van nul burgerdoden, dat is een gegeven maar zowel de aanvallende als de verdedigende partij moet in principe doen wat ze kunnen om dit te voorkomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 15 november 2023 @ 21:02:12 #202
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211307985
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Precies, daarom is het best lachwekkend dat zoveel mensen weten te vertellen dat het allemaal proportioneel is en men geen andere keuze heeft, al sta overigens zeker achter de vernietiging/vervolging van Hamas en de daders van de gruwelijkheden, alsmede de planners en leiders.

Alsof de situatie daar al niet erg genoeg is, gaan er hier in NL mensen de straat op, terwijl men totaal de andere kant van het verhaal negeert. 'Nee, de Palestijnen kunnen niets verkeerd doen, het Westen en de Joden'. Nuance is daar niet mogelijk.

Hier op het forum gaan mensen met diezelfde gebrekkige en moeilijk te verifiëren berichten ook allerlei conclusies trekken vanuit de onderbuik en ook daar negeert men totaal de andere kant en de nuance staat voor best wel wat users gelijk aan 'je kiest partij voor terrorisme'.

En alles tussen 0 en 100 wordt niet begrepen, gezien als de andere kant en meestal niet eens inhoudelijk gelezen.
  woensdag 15 november 2023 @ 21:03:45 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211308003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:56 schreef Qarrad het volgende:
Viezeriken...

[ twitter ]
The Israel Defense Force has announced that Uniforms and Equipment used by Hamas has been found scattered around the Al-Shifa Medical Center suggesting that Hamas Members changed into Civilian Clothes in order to Escape the Hospital during last nights Operation.

Uniform :? Ze hebben toch alleen zo'n groene hoofdband om?
En betekent dit nou dat alle tunnel zijn kapot gebombardeerd want anders zouden ze toch via die route vluchten?
pi_211308009
quote:
twitter

Worden leuke dagen, voor ons als toeschouwers
Eindelijk krijgen we dat commandocentrum te zken, na zeker vijftien jaar wachten

De twitterknop is kaputt dus dan maar niet embedded

[ Bericht 9% gewijzigd door opgebaarde op 15-11-2023 21:11:32 ]
pi_211308011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies, daarom is het best lachwekkend dat zoveel mensen weten te vertellen dat het allemaal proportioneel is en men geen andere keuze heeft, al sta overigens zeker achter de vernietiging/vervolging van Hamas en de daders van de gruwelijkheden, alsmede de planners en leiders.

Alsof de situatie daar al niet erg genoeg is, gaan er hier in NL mensen de straat op, terwijl men totaal de andere kant van het verhaal negeert. 'Nee, de Palestijnen kunnen niets verkeerd doen, het Westen en de Joden'. Nuance is daar niet mogelijk.

Hier op het forum gaan mensen met diezelfde gebrekkige en moeilijk te verifiëren berichten ook allerlei conclusies trekken vanuit de onderbuik en ook daar negeert men totaal de andere kant en de nuance staat voor best wel wat users gelijk aan 'je kiest partij voor terrorisme'.

En alles tussen 0 en 100 wordt niet begrepen, gezien als de andere kant en meestal niet eens inhoudelijk gelezen.
Och men denkt dat ze daar allemaal vredelievend zijn in Gaza, naief gedoe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 15 november 2023 @ 21:04:37 #206
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211308012
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
je best doen om iemand te beschermen is altijd uitvoerbaar, beide partijen doen dit atm niet in mijn ogen

oorlogsrecht gaat ook niet uit van nul burgerdoden, dat is een gegeven maar zowel de aanvallende als de verdedigende partij moet in principe doen wat ze kunnen om dit te voorkomen
Daarin faalt Hamas natuurlijk sowieso, maar er zijn inmiddels ook zoveel doden aan de andere kant, dat het al lang is uitgelopen op een grote teringzooi.
pi_211308013
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:03 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Uniform :? Ze hebben toch alleen zo'n groene hoofdband om?
En betekent dit nou dat alle tunnel zijn kapot gebombardeerd want anders zouden ze toch via die route vluchten?
Geen idee, kan ook een slechte vertaling zijn.
pi_211308026
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:04 schreef opgebaarde het volgende:

De twitterknop is kaputt dus dan maar niet embedded

[..]

'x.' vervangen door 'twitter.'

Ik heb het weken geleden al gemeld, maar de crew doet er niks aan.
pi_211308043
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is hier in Europa prima te doen inderdaad. Wij kunnen er zonder problemen flink wat onderzoeken, begeleiding, hulp, centjes en nog veel meer tegenaan smijten. Maar wij leven in Europa waar het leven en de omstandigheden toch heel anders dan in (in dit geval) Gaza.

Met vooral veel geweld gaat dit niet lukken, zie de Amerikaanse inval in Afghanistan. De VS wist de Taliban fysiek snel op de knieën te krijgen, maar het gedachtegoed zelf bleef gewoon bestaan. En ik vrees dat dat nu ook wel eens zou kunnen gebeuren als men niet oppast
[..]
Alleen al het feit dat er 2 miljoen mensen op een postzegel wonen zegt al veel over de socio-economische staat van de mensen daar, dus die zal men moeten verbeteren. Zomaar geld uitdelen werkt niet zoals we weten, dus zal men iets moeten gaan doen aan het verhogen van de levensstandaard door scholing, mogelijkheden tot het opzetten van bedrijven en handel, verbetering van gezondheidszorg etc.

Probleem is wel dat aan beide zijden de havikken, om ze zo maar eens te noemen, stevig water bij de wijn moeten doen om dit een kans van slagen te geven.
Ik denk niet dat omstandigheden er iets mee te maken hebben. Er zijn veel meer plekken ter wereld waar er armoede is, daar zie je ook geen moslimfundamentalistisch terreur. Het betreft echt een ideologie, een cultureel gedachtegoed dat je echt los moet zien van externe factoren. Bovendien wordt er ook genoeg geld in de Palestijnen gebieden gepompt, alleen dat valt in verkeerde handen. Ook daar zal dus een soort controle moeten komen over wat er precies met het geld gebeurd.

Afghanistan is verder niet te vergelijken met de Gazastrook, dat is ook al eerder besproken. Afghanistan is een nogal moeilijk begaanbaar en bergachtig land. Een klein gebied als de Gazastrook kun je gewoon uitkammen en monitoren.

Daarnaast zie ik de morele equivalent gewoon niet. Je kunt doen alsof er 'haviken' aan beide kanten zijn, maar de realiteit is dat er gewoon een enorme verschil is in het niveau van ontwikkeling en ook de moraliteit. Er is met Israël een democratisch land, met Westerse normen en waarden. Waar je tegenover de Palestijnen hebt, die een op alle vlakken onderontwikkelde en barbaarse cultuur hebben, die eigenlijk alleen maar om terrorisme en de fundamentalistische Islam draait.

En nee, dit wil niet zeggen dat Israël perfect, want ja, ook daar zitten zeker radicalen, maar het land heeft gewoon een veel hoger niveau van beschaving. En al zou je alle radicale elementen daar weghalen, zoals bijvoorbeeld de Joden die op de Westoever wonen, zou dat de cultuur in de Palestijnse gebieden verder niet veranderen. Dit is natuurlijk ook al geprobeerd, in 2006 is de Gazastrook leeggeplukt van de laatste Joden. Het leven werd er niet beter van zullen we maar zeggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 15 november 2023 @ 21:10:27 #210
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211308074
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:56 schreef superniger het volgende:
HEERLIJKE karma

Confronteren met haar eigen tweet.

[ afbeelding ]

[ twitter ]
_O- _O- _O- _O-
_O_ _O_ _O_ _O_