abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204583508
quote:
Ja, godver :( . Bij het uitkomen had ik na veel F5'en zo'n vel besteld. Maar kreeg geen bevestiging, onderstaande kwam dus een tijd later in m'n spam box.

quote:
Hi there!

You have ordered our “Russian Warship go F.. yourself” stamp. Due to the significant number of speculative orders, we had to cancel all prior orders. However, tomorrow we are opening an opportunity for you to re-order first, between 9:00 and 10:00 am (Kyiv Time Zone), before it will be available to the public. The link for the order will be sent at 9:00 am.

Please note that since our goal is to make the stamp available to a maximum number of clients, the sale will be limited to 1 block of stamps and 2 themed envelopes per order. We would kindly ask you not to order multiple times, as such orders will be blocked and cancelled.

Thank you for your attention to Ukrainian postage stamps! Please stay tuned for the upcoming issues.

Kind Regards
Dit was vorige week vrijdag, had dus met voorrang kunnen bestellen. Maar las het natuurlijk compleet te laat, link is dood nu :'(
pi_204583515
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2022 16:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Excuus als deze al voorbij was gekomen. Maar wat een scherpe beelden zeg... alsof je RTS game zit te bekijken...

https://www.reddit.com/r/(...)ne_drops_grenade_on/

Edit: laatste deel had ik idd al voorbij zien komen, maar deze beelden lijken een stuk scherper.
Boem, recht door het dakraam :D
pi_204583519
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 00:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ja, godver :( . Bij het uitkomen had ik na veel F5'en zo'n vel besteld. Maar kreeg geen bevestiging, onderstaande kwam dus een tijd later in m'n spam box.
[..]
Dit was vorige week vrijdag, had dus met voorrang kunnen bestellen. Maar las het natuurlijk compleet te laat :'(
Waarom bestel je dat? Als aandenken? Of denk je dat zoiets nog geld gaat opleveren?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204583532
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 00:01 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Waarom bestel je dat? Als aandenken? Of denk je dat zoiets nog geld gaat opleveren?
Eerlijk? In een dronken beschonken impuls _O-

Maar vind het nog steeds wel een leuke om te hebben, en zo'n vel was ook maar ¤1 ofzo

quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2022 02:51 schreef tjoptjop het volgende:
Na veel pogingen er doorheen gekomen voor de postzegels

[ afbeelding ]

Dit was wel na tig keer F5'en dus hoop niet dat ik nu tientallen orders heb :') Nog geen mail ontvangen

[ Bericht 18% gewijzigd door tjoptjop op 30-04-2022 00:13:27 ]
  zaterdag 30 april 2022 @ 00:05:41 #6
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_204583545
Goeie TT :7
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_204583569
In 3 maanden tijd hebben mintens 5 Russische oligarchen 'zelfmoord' gepleegd, ook familieleden kwamen daarbij om het leven :

https://edition.cnn.com/2(...)ides-intl/index.html
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 30 april 2022 @ 00:13:02 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204583586
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2022 16:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Excuus als deze al voorbij was gekomen. Maar wat een scherpe beelden zeg... alsof je RTS game zit te bekijken...

https://www.reddit.com/r/(...)ne_drops_grenade_on/

Edit: laatste deel had ik idd al voorbij zien komen, maar deze beelden lijken een stuk scherper.
Een van de comments waar ik het wel mee eens ben:
It was a vehicle they had stolen, probably after killing the owners. They are also located in a small village, with houses containing civilians they probably killed. Just because they were killed escaping doesn't make it an ambulance. It was more a getaway vehicle.
pi_204583707
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 00:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Boem, recht door het dakraam :D
Beetje lucky, maar wel een heerlijke kill.
Цой жив
pi_204583720
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 23:38 schreef TLC het volgende:
Ik zou weleens n kaars tussen de benen van die Russische talkshowpresentratrice willen steken ^O^
Een presentatrice uit een land waar moord na groepsverkrachting tot de standaard opleiding van een dienstplichtige hoort zal waarschijnlijk niet bijster onder de indruk zijn van een kaars vermoed ik.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204583722
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 april 2022 00:29 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Beetje lucky, maar wel een heerlijke kill.
Die chauffeur plaatst hem nog even goed :D
pi_204583747
Bij Oekrainse soldaten zou ik zo iets niet willen zien, maar Russische soldaten boeien me niet, dus hup bommetje !
pi_204583767
Die drones brengen echt hetzelfde effect als snipers altijd deden. Uit het niets, zonder waarschuwing kan het opeens voorbij zijn. Nu zelfs als je rustig tientallen kilometers achter de frontlinie zit. Zal niet prettig zijn voor het moraal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zwoerd op 30-04-2022 00:55:58 ]
Цой жив
pi_204583818
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 30 april 2022 @ 01:02:36 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204583822
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 00:10 schreef TLC het volgende:
In 3 maanden tijd hebben mintens 5 Russische oligarchen 'zelfmoord' gepleegd, ook familieleden kwamen daarbij om het leven :

• Mikhail Watford, a Ukrainian-born Russian billionaire, was found dead in his home in Surrey, England on February 28.
• Vasily Melnikov, was along with his wife, 41, and two children aged four and 10 stabbed to death on March 23 in Nizhny Novgorod
• Vladislav Avayev, the former vice-president of Gazprombank, was found dead with his wife and daughter in his Moscow apartment on April 18
• April 19, Sergey Protosenya, former executive at the gas producer Novatek, which is partially owned by Gazprom, was found dead north of Barcelona. The bodies of his wife and daughter were found nearby,

Engeland, Rusland en Spanje. In de Europese landen zijn ze iig niet veilig voor de FSB.
pi_204583826
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 00:10 schreef TLC het volgende:

Ik moest wel lachen toen van de week er 'een Westers complot om één van de Russische TV-sterren om het leven te brengen' "ontdekt" werd. Ik zou als ik die knakker was ontzettend zenuwachtig worden dat ik omgelegd zou worden door de FSB _O-
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_204583852
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 00:42 schreef TLC het volgende:
Bij Oekrainse soldaten zou ik zo iets niet willen zien, maar Russische soldaten boeien me niet, dus hup bommetje !
Niet mee eens. Voor Dimitri Diensplichtig en zijn familie is het ook gewoon een grote tragedie. Die kunnen hier ook niets aan doen.

Voor hoge officieren ligt dat uiteraard wel anders, maar de onderkant van de voedselketen is wat mij betreft net zo goed slachtoffer (op individueel niveau).
zie email 27 oktober
pi_204583881
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 01:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niet mee eens. Voor Dimitri Diensplichtig en zijn familie is het ook gewoon een grote tragedie. Die kunnen hier ook niets aan doen.

Voor hoge officieren ligt dat uiteraard wel anders, maar de onderkant van de voedselketen is wat mij betreft net zo goed slachtoffer (op individueel niveau).
Eens. Dmitri Dienstplichtigov is ook gewoon een mens met een moeder, familie of gezin.
En vergeet zijn vriendjes Sergej Soldatov en Kamil Kanonnenvoerovishvili niet.

Liefst zo weinig mogelijk slachtoffers. Civiel en militair. Oorlog is ruk.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_204583905
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 01:20 schreef Salina het volgende:

Oorlog is ruk.
Absoluut. Ik hoop dat er snel vrede komt.

Hoe we van daaruit verder moeten dat weet ik ook niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_204583907
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 01:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Tja, het zullen vast niet allemaal verkrachters en moordenaars zijn, maar ik merk wel dat m'n empathie richting Russische soldaten wel snel verdwijnt. Ik hoop vooral dat de werkelijke situatie snel doordringt bij het Russische volk. Dat ze daar niet met een glorieuze veldtocht bezig zijn, maar dat hun zoons, vaders en echtgenoten bij bosjes kapotgeschoten worden, allemaal voor een kansloos doel.
Dan vraag ik me af waar ze hun woede op zullen richting, of dat richting Oekraïne en het Westen zal zijn, of tegen hun eigen regering.
Цой жив
pi_204583911
quote:

[..]
Eens. Dmitri Dienstplichtigov is ook gewoon een mens met een moeder, familie of gezin.

Kijk ik ben wel van mening dat retoriek als ‘we zijn niet in oorlog met het Russische volk’ lulkoek is. Dit gebeurt elke keer in dat land en de bevolking laat het toe. Dan ben je als collectief niet onschuldig. (Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je militaire middelen moet inzetten tegen de bevolking, verre van zelfs) Maar dat kun je niet doortrekken naar de individuele soldaat…
zie email 27 oktober
pi_204583937
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 01:27 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Tja, het zullen vast niet allemaal verkrachters en moordenaars zijn, maar ik merk wel dat m'n empathie richting Russische soldaten wel snel verdwijnt. Ik hoop vooral dat de werkelijke situatie snel doordringt bij het Russische volk. Dat ze daar niet met een glorieuze veldtocht bezig zijn, maar dat hun zoons, vaders en echtgenoten bij bosjes kapotgeschoten worden, allemaal voor een kansloos doel.
Dan vraag ik me af waar ze hun woede op zullen richting, of dat richting Oekraïne en het Westen zal zijn, of tegen hun eigen regering.
Eigen regering, das wat ik zelf hoor. Een chirurg met pensioen kreeg een maand geleden omgerekend ¤200,- in een provincie stad in Rusland.

De man is 70 en is opgeroepen voor medische dienstplicht. Zijn jongste dochter is naar hier gevlucht en kan geen bijdrage leveren aan haar familie daar vanwege de sancties.

En dan praat ik nu over een rijke ouwe Rus, met een humanitaire insteek.

Een ford remschijf kost momenteel 120 000 roebel. In januari was dat 11 000 roebel.
pi_204583958
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 00:42 schreef TLC het volgende:
Ook de meeste Russen zijn natuurlijk maar mensen die gek gemaakt worden of worden gedwongen door een volslagen idioot... Net zoals niet alle Duitsers slecht waren in de tweede wereldoorlog. Maar goed, daar denken we na de oorlog wel weer aan
pi_204583972
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 01:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Eigen regering, das wat ik zelf hoor. Een chirurg met pensioen kreeg een maand geleden omgerekend ¤200,- in een provincie stad in Rusland.

De man is 70 en is opgeroepen voor medische dienstplicht. Zijn jongste dochter is naar hier gevlucht en kan geen bijdrage leveren aan haar familie daar vanwege de sancties.

En dan praat ik nu over een rijke ouwe Rus, met een humanitaire insteek.

Een ford remschijf kost momenteel 120 000 roebel. In januari was dat 11 000 roebel.
Lekker voor de Rus. Geen medelijden. Door die kutzooi die ze daar uithalen gaat hier ook alles naar de kloten!

Ik sponsor de Oekraïners die hier zijn of komen zodat ze hier tijdelijk een leven hebben en heb een broertje dood aan zielige Russen die nu benadeeld worden
pi_204583996
Goedkope commerciële drones die pantservoertuigen vernietigen.

twitter
  zaterdag 30 april 2022 @ 02:25:05 #26
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204584020
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 23:44 schreef Discombobulate het volgende:
Demonstratief gebruik van een kernwapens hoog boven Kiev zie ik echt wel gebeuren. Geen fallout en schade, maar wel een flink signaal.
Nee hoor 0 kans.
pi_204584196
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 02:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Nee hoor 0 kans.
Aah gelukkig, een kenner.
pi_204584203
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 07:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Onderschat uzelf niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 30 april 2022 @ 07:48:06 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_204584216
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 07:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het gedeelte "geen fallout of schade" laat juist zien dat Discombobulate er de ballen verstand heeft.

quote:
In military terminology, a nuclear warhead detonated tens to hundreds of miles above the Earth's surface is known as a high-altitude electromagnetic pulse (HEMP) device. Effects of a HEMP device depend on factors including the altitude of the detonation, energy yield, gamma ray output, interactions with the Earth's magnetic field and electromagnetic shielding of targets.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nuclear_electromagnetic_pulse
quote:
According to research from Martin and Mathew Weiss, in testimony before a Congressional Committee, it has been asserted that a prolonged collapse of this nation's electrical grid—through starvation, disease, and societal collapse—could result in the death of up to 90% of the American population.[25]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulse
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 30 april 2022 @ 07:50:38 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204584221
quote:

[..]

Iedere Russische soldaat in Oekraïne lijkt mij een legitiem doelwit.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204584242
quote:

[..]

Die namen. :')

Je bedoelt Boris Bomburgerdoelengov, Grigoriy Genocidovili, en Anatoliy Atoombomnaardehemelidev? :{
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_204584244
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 00:47 schreef Zwoerd het volgende:
Die drones brengen echt hetzelfde effect als snipers altijd deden. Uit het niets, zonder waarschuwing kan het opeens voorbij zijn. Nu zelfs als je rustig tientallen kilometers achter de frontlinie zit. Zal niet prettig zijn voor het moraal.
De drone gaat zeker een impact hebben ja.
Eigenlijk zag je het al in Afghanistan/Irak waarbij een Amerikaanse operator ergens in de vs zit, de drone bestuurt, wat "insurgents" afschiet en daarna zijn dochter ophaalt van school.
pi_204584269
quote:

[..]

Dmitri Dienstplichtigov, Sergej Soldatov, Kamil Kanonnenvoerovishvili en hun ouders, ooms, tantes, grootouders, buren, collega's, vrienden en kennissen houden al meer dan twintig jaar lang een man in het zadel die de Russische traditie van buurlanden binnenvallen en de volkeren van die landen onderdrukken, terroriseren, beroven, verkrachten en vermoorden in stand houdt.

De vlieger "wir haben es nicht gewusst" gaat bij de Russen niet op, bij hen is veel eerder sprake van "das ist genau was wir wollen".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 30 april 2022 @ 08:24:23 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204584343
Nog een legitiem doel, als verhaal klopt:

quote:
Russian Chief Of General Staff Gerasimov Arrives In Kharkiv Region To Personally Command Offensive - Media
https://ukranews.com/en/n(...)ly-command-offensive
pi_204584377
Japan asks Kazakhstan to align with int'l community against Russia
https://english.kyodonews(...)-against-russia.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204584395
quote:
Putin’s troops using ‘antiquated’ maps from 1970s are missing targets in Ukraine, say western officials
https://www.standard.co.u(...)ficials-b997218.html

Vladimir Putin’s forces are failing to hit targets in Ukraine because they are using some “antiquated” maps dating back to the 1970s, western officials said on Friday.

His military chiefs are thought to be seeking to destroy Ukrainian military supply lines, including with missile strikes on Kyiv, further back from the frontline.

However, some targets are being misidentified, increasing the risk of civilian casualties, said one western official.

Russian units are also said to be attacking fixed rather than moving targets, such as convoys, partly due to a lack of intelligence.

This is being blamed to some extent on the failure to destroy Ukrainian air defences, meaning Russian intelligence, surveillance and reconnaissance missions are being limited.
  zaterdag 30 april 2022 @ 08:37:50 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204584431
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:32 schreef Aether het volgende:

[..]

50 jaar oude kaarten :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204584436
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 01:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kijk ik ben wel van mening dat retoriek als ‘we zijn niet in oorlog met het Russische volk’ lulkoek is. Dit gebeurt elke keer in dat land en de bevolking laat het toe. Dan ben je als collectief niet onschuldig. (Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je militaire middelen moet inzetten tegen de bevolking, verre van zelfs) Maar dat kun je niet doortrekken naar de individuele soldaat…
Ik vind dat toch totale onzin.
Hier in Nederland ben je vrij om te zeggen wat je denkt/wilt, maar wij als bevolking hadden ook 0 invloed toen wij "democratie gingen brengen" in Afghanistan, mee vechten in Irak, of tegen IS/Libië.

De gemiddelde rus heeft nog minder te zeggen.
  zaterdag 30 april 2022 @ 08:40:14 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204584449
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 07:48 schreef speknek het volgende:

[..]
Het gedeelte "geen fallout of schade" laat juist zien dat Discombobulate er de ballen verstand heeft.
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nuclear_electromagnetic_pulse
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulse
Ik wilde dit net posten... Exo atmosferische explosies geven een enorme EMP... Kunnen we meteen testen hoe goed de EMP bescherming is.

https://puc.overheid.nl/mp-bundels/doc/PUC_353100000000_10/1/

[ Bericht 8% gewijzigd door AchJa op 30-04-2022 08:45:18 ]
pi_204584513
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:38 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Hier in Nederland ben je vrij om te zeggen wat je denkt/wilt, maar wij als bevolking hadden ook 0 invloed toen wij "democratie gingen brengen" in Afghanistan, mee vechten in Irak, of tegen IS/Libië.

Dat is gewoon niet waar.

Er was ontzettend veel weerstand tegen de inval in Irak in 2003. Echt massale demonstraties. Balkenende heeft toen de slangen uitweg gekozen, zoals hij altijd deed, Nederland steunde de inval uiteindelijk 'politiek' en niet 'militair'.

Overige oorlogshandelingen lagen anders qua mandaat volgens mij.

Maar dan nog, de invloed van Nederlanders is groot, namelijk consequent CDA dan wel VVD kiezen.
pi_204584548
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:38 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De "gemiddelde Rus" houdt dit soort regimes al meer dan een eeuw lang in stand en ondersteunt ze of kijkt weg. De Roemenen executeerden Ceaușescu en zijn vrouw en ontmantelden zijn dictatuur, de Tsjechoslowaken, Polen en Oost-Duitsers zetten de onderdrukkende regimes in hun landen in een paar weken af om daarna democratieën van hun landen te maken.

De Russen konden echter niet wachten tot ze het volgende agressieve, oorlogvoerende en oorlogsmisdaden uitvoerende regime in het zadel konden helpen en hebben met Poetin daarvoor hun gedroomde president gekregen. Het is in alle opzichten nog altijd het "evil empire" waar Reagan in 1983 over sprak.
pi_204584580
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:49 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat is gewoon niet waar.

Er was ontzettend veel weerstand tegen de inval in Irak in 2003. Echt massale demonstraties. Balkenende heeft toen de slangen uitweg gekozen, zoals hij altijd deed, Nederland steunde de inval uiteindelijk 'politiek' en niet 'militair'.

Maar dan nog, de invloed van Nederlanders is groot, namelijk consequent CDA dan wel VVD kiezen.
Dat is precies mijn punt toch, er is wat weerstand, we draaien creatief met wat woorden (we noemen het een trainingsmissie) en hoppa we gaan.

Uiteindelijk kiezen de politieke partijen die er toevallig op dat moment zitten voor (of tegen) maar niet jij als inwoner van Nederland.
pi_204584595
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik wilde dit net posten... Exo atmosferische explosies geven een enorme EMP... Kunnen we meteen testen hoe goed de EMP bescherming is.

https://puc.overheid.nl/mp-bundels/doc/PUC_353100000000_10/1/
Ik heb FOK uitgeprint, in geval van EMP heb ik nog wat te doen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204584618
quote:
84s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat geloven :')
Vakman pur sang
  Redactie Frontpage zaterdag 30 april 2022 @ 09:05:55 #45
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_204584622

Er staat 'toevallig' een waterkrachtcentrale aan de andere kant van Rusland in de fik op het eiland Sakhalin dat na jarenlange ruzie met Japan een Russisch oblast is geworden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage zaterdag 30 april 2022 @ 09:07:35 #46
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_204584631
In het oblast Sakhalin is trouwens ook een MH17 situatie geweest
quote:
Vlucht 007 van de Zuid-Koreaanse maatschappij Korean Air werd op 1 september 1983 net ten westen van Sachalin door de Sovjets neergeschoten. Alle 269 inzittenden, passagiers en personeel, kwamen om het leven.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_204584640
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb FOK uitgeprint, in geval van EMP heb ik nog wat te doen :)
Dat moet een dik boek zijn :o
  zaterdag 30 april 2022 @ 09:12:21 #48
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204584654
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:09 schreef aloa het volgende:

[..]
Dat moet een dik boek zijn :o
Nah, hij heeft ONZ er niet bij gedaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204584665
Ben geen expert maar er zijn volgens mij ook 1kt tactische Warheads in gebruik bij de Russen die gebruikt gaan worden in Oekraïne.
Vlg Mart de Kruif is hoog in de lucht idd een optie.

https://news.sky.com/stor(...)se-them-for-12554087
Vakman pur sang
pi_204584707
quote:
84s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je moet het in de tijdsgeest zien.
Go hard or go home
pi_204584740
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben geen expert maar er zijn volgens mij ook 1kt tactische Warheads in gebruik bij de Russen die gebruikt gaan worden in Oekraïne.

Waar komt die wens dat de Russen met kernwapens gaan smijten bij jullie, Poetin aanhangers, toch vandaan?
pi_204584742
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De "gemiddelde Rus" houdt dit soort regimes al meer dan een eeuw lang in stand en ondersteunt ze of kijkt weg. De Roemenen executeerden Ceaușescu en zijn vrouw en ontmantelden zijn dictatuur, de Tsjechoslowaken, Polen en Oost-Duitsers zetten de onderdrukkende regimes in hun landen in een paar weken af om daarna democratieën van hun landen te maken.

De Russen konden echter niet wachten tot ze het volgende agressieve, oorlogvoerende en oorlogsmisdaden uitvoerende regime in het zadel konden helpen en hebben met Poetin daarvoor hun gedroomde president gekregen. Het is in alle opzichten nog altijd het "evil empire" waar Reagan in 1983 over sprak.
Goed gezegd. Het is toevallig 30 jaar goed gegaan, maar eigenlijk is er weinig veranderd. Het putinregime heeft schijt aan alles waar het Westen voor staat, bedreigt ons en terroriseert allerlei buurlanden. Maar in plaats van daar een keer paal en perk aan stellen moeten we van allerlei verstehers en kremlingroupies in dit topic vooral niets zeggen en ons van achter laten nemen zonder glijmiddel en moeten we “de eisen van Putin en zijn invloedssfeer respecteren”. Dat die eisen totaal niet redelijk of realistisch zijn en dat die “invloedssfeer” een door Rusland verzonnen iets is, is kennelijk niet relevant.

De enige die hier respect voor de ander aan de dag moet leggen is Putin, niet wij.
pi_204584768
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Waar komt die wens dat de Russen met kernwapens gaan smijten bij jullie, Poetin aanhangers, toch vandaan?
Nee is een reactie op tenenkrommende uitspraken, doen ze toch niet, of ze zijn roestig en werken niet.
Vakman pur sang
pi_204584828
quote:
'Deel Russische troepen in noordoosten uitgeput geraakt'
Het Russische leger moet gedwongen eenheden samenvoegen of elders inzetten omdat manschappen in het noordoosten van Oekraïne met uitputting kampen. Dat meldt het Britse ministerie van Defensie in een dagelijkse update over Oekraïne. Volgens het departement is het waarschijnlijk dat het moreel onder de militairen is verzwakt. Ook zouden er aanhoudende problemen zijn met de tactische coördinatie van het Russische leger. Verder zou Rusland door gebrek aan luchtsteun zijn eenheden nog altijd niet efficiënt genoeg in kunnen zetten.
NOS Liveblog

Gaat allemaal volgens plan, die speciale militaire operatie.
pi_204584838
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee is een reactie op tenenkrommende uitspraken, doen ze toch niet, of ze zijn roestig en werken niet.
Als de Russen met kernwapens gaan gooien wordt hun land ook met de grond gelijk gemaakt met westerse kernwapens, dus inderdaad: "doen ze toch niet".
pi_204584911
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als de Russen met kernwapens gaan gooien wordt hun land ook met de grond gelijk gemaakt met westerse kernwapens, dus inderdaad: "doen ze toch niet".
Hoewel ik vind dat we door moeten drukken met Poetin nu, alles op alles zetten om die klootzak kopje onder te laten gaan, dit is het moment, zie ik hem wel in staat een noodgreep te doen ter ere en glorie van zijn eer of wat dan ook.

De vraag is vervolgens of het uitgevoerd wordt, daar twijfel ik aan, maar ik zie Poetin echt overal voor aan.

Des te meer reden om dat onderkruipsel ten onder te laten gaan overigens.
pi_204584958
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Plus, wat is de staat van dat arsenaal? de Amerikanen geven net zo veel uit aan onderhoud van die dingen als de Russen aan hun hele defensie. waar dus maar een fractie van naar de kernwapens gaat. plus de corruptie, waar er voor het een en ander aan onderhoud betaald is, maar nooit uitgevoerd.

Zelfs Putin zal dat niet precies weten. en als bij gebruik die dingen net zo slecht performen als de rest van het leger, zal dat voor het westen carte blanche betekenen.

Wat tactische kernwapens zal Putin gek genoeg voor zijn, als hij zich er van kan verzekeren dat alles werkt.
Strategische is een erg slechte optie: ze zullen er genoeg hebben klaarstaan om de EU en VS kapot te schieten, maar zullen ook de totale vernietiging van Rusland tot gevolg hebben.
En dan blijft voor Putin de vraag hoeveel het daadwerkelijk zullen doen.
pi_204584971
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:58 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is precies mijn punt toch, er is wat weerstand, we draaien creatief met wat woorden (we noemen het een trainingsmissie) en hoppa we gaan.

Uiteindelijk kiezen de politieke partijen die er toevallig op dat moment zitten voor (of tegen) maar niet jij als inwoner van Nederland.
Toch zie ik het anders, uiteindelijk deden we dus 'militair' geheel niet mee aan de inval in Irak. Overigens wel politiek (moreel), evengoed walgelijk dus.

Ik denk dat de Nederlandse burger, bij collectieve verontwaardiging, afdoende mogelijkheden heeft om regeringsbeleid acuut te keren. Ook buiten de verkiezingen om.

Dat kabinet Balkenende met Bos viel bijvoorbeeld uiteindelijk omdat CDA wilde verlengen in Uruzgan, of Kandahar?, en dat kon de PvdA niet meer verkopen aan de achterban. Einde verhaal
  zaterdag 30 april 2022 @ 10:15:55 #59
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204585180
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gezien de staat van hun conventionele arsenaal, het verschil tussen de marketing van de Russische strijdkrachten en de realiteit moet het bijna een wonder zijn wanneer dat kernwapenarsenaal wel volledig in orde is. Er zullen best werkende, zelfs wel wat moderne exemplaren aanwezig zijn, maar duizenden goed onderhouden, goed werkende exemplaren? Ik betwijfel het.

Het probleem is namelijk dat ook al stopt Rusland er geld in, dat geen enkele garantie voor resultaat is. De totaal verrotte Sovjet geest van corruptie, vriendjespolitiek en vooral doen alsof lijkt namelijk nog veel sterker aanwezig dan gedacht. Defensiegeld is vooral ook in de zakken van de oligarchen terecht gekomen en niet gespendeerd aan vernieuwing, onderhoud of modernisering.

Dus ja, het afvuren van kernraketten is waarschijnlijk net zo gevaarlijk voor de Russen zelf als voor ons, nog even los van het feit dat ze sowieso een lading raketten terugkrijgen. En dan is er nog het eenvoudige feit dat Russische officieren ook kinderen, kleinkinderen en andere redenen hebben om niet met Putain in vlammen op te willen gaan. Achter de idiote dictator aanlopen wordt opeens een stuk onaantrekkelijker wanneer jouw vrouw, kinderen, kleinkinderen verdampt gaan worden in een nucleaire storm.
pi_204585240
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dmitri Dienstplichtigov, Sergej Soldatov, Kamil Kanonnenvoerovishvili en hun ouders, ooms, tantes, grootouders, buren, collega's, vrienden en kennissen houden al meer dan twintig jaar lang een man in het zadel die de Russische traditie van buurlanden binnenvallen en de volkeren van die landen onderdrukken, terroriseren, beroven, verkrachten en vermoorden in stand houdt.

De vlieger "wir haben es nicht gewusst" gaat bij de Russen niet op, bij hen is veel eerder sprake van "das ist genau was wir wollen".
Oh, eens hoor.
Maar dat rechtvaardigt nog niet om ze bijvoorbeeld allemaal maar dood te wensen ofzo, zoals je hier nog wel eens pleegt te zien.
Ik reageerde dan ook op een reactie die weer een reactie was op een post in de trant van "gooi er maar een grote bom op" of iets dergelijks.

Edit: kijk, over die soldaten die oorlogsmisdaden plegen heb ik verder wel een hele pittige mening hoor. En tijdens een oorlog is elke soldaat nu eenmaal een legitiem doelwit. Dat is wel zo.

Maar liever zo weinig mogelijk slachtoffers.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:01 schreef laforest het volgende:

[..]
Die namen. :')

Je bedoelt Boris Bomburgerdoelengov, Grigoriy Genocidovili, en Anatoliy Atoombomnaardehemelidev? :{
Dat zijn ook leuke namen. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 07:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Iedere Russische soldaat in Oekraïne lijkt mij een legitiem doelwit.
Zolang het oorlog is natuurlijk wel.
Maar liever helemaal geen oorlog en slachtoffers uiteraard.

Oorlog is en blijft ruk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Salina op 30-04-2022 10:32:51 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 30 april 2022 @ 10:26:45 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204585241
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
NOS Liveblog

Gaat allemaal volgens plan, die speciale militaire operatie.
Na donbass gaan ze de krim weer herveroveren? :D
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 30 april 2022 @ 10:40:26 #62
403588 mcmlxiv
pi_204585335
quote:
84s.gif Op zaterdag 30 april 2022 10:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Na donbass gaan ze de krim weer herveroveren? :D
Daar zullen ongetwijfeld plannen voor zijn. Ik zou niet verbaasd zijn wanneer binnenkort de krimbrug poef zegt.
  zaterdag 30 april 2022 @ 10:57:05 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204585530
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 10:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Daar zullen ongetwijfeld plannen voor zijn. Ik zou niet verbaasd zijn wanneer binnenkort de krimbrug poef zegt.
Dat zou mooi zijn _O_
pi_204585598
twitter
  zaterdag 30 april 2022 @ 11:06:39 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204585631
Beetje whisfull thinking aan de kant van lavrov.

twitter

Leuk om te weten dat de sancties werken, anders zou ze ongedaan maken geen issue zijn.

Maar belangrijker: Zelensky gaat niet over de sancties, daar gaan de EU en de VS over.
&lt;signature here&gt;.
pi_204585635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Waarom noem je mensen die wat slimmer, niet zo zelfdestructief en minder bloeddorstig zijn Poetin aanhangers?
pi_204585638
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2022 11:06 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]

Leuk om te weten dat de sancties werken, anders zou ze ongedaan maken geen issue zijn.

Maar belangrijker: Zelensky gaat niet over de sancties, daar gaan de EU en de VS over.
Die Russen leven echt in een parallelle wereld...
pi_204585727
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 11:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Waarom noem je mensen die wat slimmer, niet zo zelfdestructief en minder bloeddorstig zijn Poetin aanhangers?
Dit klopt niet
pi_204585758
quote:

[..]
Slimmer dan wie precies?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204585761
quote:

[ twitter ]

Ja, bij Lavrov is het nu 100% zwart is wit, als hij A zegt is het werkelijk Z. Toch nuttig dat je precies weet wat er gaande is met zo'n vertaalslagje ;)
  zaterdag 30 april 2022 @ 11:26:03 #71
403588 mcmlxiv
pi_204585839
quote:

[..]
Hmm slimmer? Chamberlain slim bedoel je dan toch? Toegeven aan de idiote dictator met grootheidswaanzin in de hoop dat de idiote dictator met grootheidswaanzin dan stopt. Dat bedoel je toch?

Wie weet is dat inderdaad slim, bij mij komen andere woorden op.
pi_204585860
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2022 11:03 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Nogal logisch. Het orthodoxe geloof en de Katholieken bewandelen in deze niet dezelfde lijn.

Waarover ik me weleens sterk verbaas is dat gegeven de Russische orthodoxe kerk en hun wens tot herstel van een groot Rusland, deze hiermee eigenlijk de grot motor is van dit hele probleem.

Er is uit katholiek en protestants Nederland (islam en joods geloof idem, maar dat terzijde) totaal geen enkele uitspraak van afkeuring over deze positie van de kerk in Rusland geweest.

Terwijl.. als je je op zo'n veroordeling gaat concentreren als institutioneel geloof, je grotere slagen kunt maken tot mogelijke verandering dan wanneer je alleen Putin als target neemt.

Dus.. voor iedereen die hier gelovig is en connecties in zn kerk of moskee heeft, doe er wat mee.
  zaterdag 30 april 2022 @ 11:29:48 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204585863
quote:

[ twitter ]

Je zou toch zeggen dat onderhandelingen beginnen met een staakt het vuren. Tot die tijd zijn er geen onderhandelingen. Sancties komen als laatste aan de beurt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204585875
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 00:47 schreef Zwoerd het volgende:
WAt dat betreft zou dit de toekomst moeten zijn. Alleen de officieren targeten. JE valt als land een ander land binnen? Drones killen de hele regering + hele familie + oligarchen in dienst van de regering. Ik denk dat het dan snel over is met landje pik. En dan hoeven er ook geen duizenden jongeren te sterven op het slagveld.
Als je dan als wannabe-dictator zin krijgt in oorlog wordt je snel teruggefloten door de rijke elite.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 30 april 2022 @ 11:32:57 #75
pi_204585883
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 11:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
WAt dat betreft zou dit de toekomst moeten zijn. Alleen de officieren targeten. JE valt als land een ander land binnen? Drones killen de hele regering + hele familie + oligarchen in dienst van de regering. Ik denk dat het dan snel over is met landje pik. En dan hoeven er ook geen duizenden jongeren te sterven op het slagveld.
Skynet! :o
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_204585889
Er kwam zojuist een gedachte bij me op; kunnen we Poetin niet ruilen voor Jack Spijkerman? Dat Poetin bij ons tv-quizjes komt presenteren en dat Spijkerman president van Rusland wordt. Dat zou toch voor iedereen leuker zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2022 11:33:59 ]
  zaterdag 30 april 2022 @ 11:35:10 #77
pi_204585895
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 april 2022 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
Er kwam zojuist een gedachte bij me op; kunnen we Poetin niet ruilen voor Jack Spijkerman? Dat Poetin bij ons tv-quizjes komt presenteren en dat Spijkerman president van Rusland wordt. Dat zou toch voor iedereen leuker zijn?
Jack is na de val van de muur overgelopen naar het kapitalisme.
  zaterdag 30 april 2022 @ 11:37:29 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204585904
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2022 11:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Jack is na de val van de muur overgelopen naar het kapitalisme.
quote:
In 2001 reageerde Jomanda op haar nominatie voor de ironische trofee "De Vergulde Nachtspiegel" met de voorspelling dat het getal 10 de waarheid over Spijkerman aan het licht zou brengen.[6] Een paar jaar later werd bekend dat Spijkerman (die zich een links en socialistisch imago aanmat[7]) voor veel geld naar de omroep Tien verhuisde.
Alles is te koop.
:P
pi_204585974
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:13 schreef Lospedrosa het volgende:

Toch wel bijzonder dat die Mart de Kruif betere informatie krijgt dan de Amerikaanse en Britse inlichtingendiensten.
  zaterdag 30 april 2022 @ 11:57:44 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204586043
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 april 2022 11:45 schreef Tocadisco het volgende:

Toch wel bijzonder dat die Mart de Kruif betere informatie krijgt dan de Amerikaanse en Britse inlichtingendiensten.
Het zijn dan ook helemaal geen feiten maar voorspellingen. De Kruif doet op basis van zijn eigen ervaring een voorspelling op basis van zijn beschikbare informatie van wat er kan gebeuren. Dat doen alle inlichtingendiensten, dat is geen exacte wetenschap.
  zaterdag 30 april 2022 @ 12:01:38 #82
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204586067
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 11:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het zijn dan ook helemaal geen feiten maar voorspellingen. De Kruif doet op basis van zijn eigen ervaring een voorspelling op basis van zijn beschikbare informatie van wat er kan gebeuren. Dat doen alle inlichtingendiensten, dat is geen exacte wetenschap.
Elke joker die in de westerse pers in z'n broek schijt over nukes, empowered putin en clan om er mee te blijven dreigen.

Want dagelijks dreigen daarmee is niet leuk meer, op het moment dat niemand ervan met zijn ogen knippert.
&lt;signature here&gt;.
pi_204586143
quote:

[ twitter ]

ze blijven doen alsof ze (indirect) onderhandelen met een grote wereld macht (VS), maar nog steeds niet snappen dat hun imperialistische minder een beetje achterhaald is.
pi_204586144
quote:

[ twitter ]

En in plaats van opgeheven zouden die sancties juist verzwaard moeten worden, zodat ook de Russische burgerbevoling er zwaar door getroffen wordt. Met geen Prada handtasjes en Mercedessen meer raak je de Russen niet, wanneer de medicijnen op zijn en ziekenhuisapparatuur niet meer onderhouden of gerepareerd wordt echter wel...
pi_204586169
twitter
  zaterdag 30 april 2022 @ 12:24:07 #86
403588 mcmlxiv
pi_204586290
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:12 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Helga’s!

zaterdag 30 april 2022 @ 12:36:55 #87
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204586402
twitter

Allicht zijn ze dus niet op?

Maar worden ze gewoon ingezet op plekken die niet fotogeniek zijn, zoals in het RUS luchtruim.

En het feit dat sommigen onderdelen Oekraïense labels hebben, duid op dat ze ze zelf maken.

https://www.thedefensepos(...)ayraktar-tb2-drones/
&lt;signature here&gt;.
pi_204586470
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 april 2022 11:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dezelfde informatie als de Amerikaanse inlichtendiensten.

quote:
Burns spoke at Georgia Tech of the "potential desperation" and setbacks dealt Putin, whose forces have suffered heavy losses and have been forced to retreat from some parts of northern Ukraine after failing to capture Kyiv.

For those reasons, "none of us can take lightly the threat posed by a potential resort to tactical nuclear weapons or low-yield nuclear weapons," Burns said.
https://www.reuters.com/w(...)ia-chief-2022-04-14/
Vakman pur sang
  zaterdag 30 april 2022 @ 12:47:21 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204586487
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dezelfde informatie als de Amerikaanse inlichtendiensten.
Tuurlijk, in het pentagon vinden ze mart zo'n toffe peer, dat ze dat gewoon doen voor hem.

Nee.
&lt;signature here&gt;.
pi_204586504
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:36 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]

Allicht zijn ze dus niet op?

Maar worden ze gewoon ingezet op plekken die niet fotogeniek zijn, zoals in het RUS luchtruim.

En het feit dat sommigen onderdelen Oekraïense labels hebben, duid op dat ze ze zelf maken.

https://www.thedefensepos(...)ayraktar-tb2-drones/
Onderdelen werden ook voor deze oorlog in Oekraïne gemaakt met plannen voor een fabriek die ze in het geheel zouden maken.
pi_204586515
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tuurlijk, in het pentagon vinden ze mart zo'n toffe peer, dat ze dat gewoon doen voor hem.

Nee.
Ja :D

Moet je niet zo flauw doen, er staat een item van de CIA in de reactie die hetzelfde zegt als de Kruif steeds zegt.

quote:
CIA director William Burns recently said, “None of us can take lightly the threat posed by a potential [Russian] resort to tactical nuclear weapons or low-yield nuclear weapons.” Are you worried about the Russians using nuclear weapons against the Ukrainians if the war continues to go badly for Moscow?

Yes. I recently argued in Foreign Affairs that Putin is the most dangerous man in the world. Putin could order the Russian military to drop a single nuclear bomb on a Ukrainian city to try to coerce the Zelensky government into immediately surrendering. This frightening scenario is not fanciful. It is, after all, effectively what the United States did to Japan in 1945.
https://news.stanford.edu(...)g-nuclear-threshold/

Jullie roest-roepers zijn gewoon niet goed geïnformeerd.

[ Bericht 25% gewijzigd door Lospedrosa op 30-04-2022 12:56:24 ]
Vakman pur sang
  zaterdag 30 april 2022 @ 12:56:28 #92
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204586574
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja :D

Moet je niet zo flauw doen, er staat een item van de CIA in de reactie die hetzelfde zegt als de Kruif steeds zegt.
Vergeet het.

Meneer de kruif is 100 x niets voor het pentagon. Dat die bepaalde conclusies trekt die andere ook trekken, is niet hetzelfde als een directe lijn hebben hé.

En alle meneer de kruifjes, en de wijkjes mogen zich diep schamen, met hun repertoire van de afgelopen 40 jaar over die "russische beer", die gewoon een welp met geboorteafwijkingen bleek.

Die mensen hebben zich wholesale gediskwalificeerd, mbt uitspraken doen over hoe het e.e.a. in elkaar steekt. Verdienen het absoluut niet meer om serieus genomen te worden.
&lt;signature here&gt;.
pi_204586602
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Elke joker die in de westerse pers in z'n broek schijt over nukes, empowered putin en clan om er mee te blijven dreigen.

Want dagelijks dreigen daarmee is niet leuk meer, op het moment dat niemand ervan met zijn ogen knippert.
Het is dan ook nauwelijks verbazingwekkend dat die retoriek vooral uit de hoek van Wierd Duk cs komt…
zie email 27 oktober
pi_204586614
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vergeet het.

Meneer de kruif is 100 x niets voor het pentagon. Dat die bepaalde conclusies trekt die andere ook trekken, is niet hetzelfde als een directe lijn hebben hé.

En alle meneer de kruifjes, en de wijkjes mogen zich diep schamen, met hun repertoire van de afgelopen 40 jaar over die "russische beer", die gewoon een welp met geboorteafwijkingen bleek.

Die mensen hebben zich wholesale gediskwalificeerd, mbt uitspraken doen over hoe het e.e.a. in elkaar steekt. Verdienen het absoluut niet meer om serieus genomen te worden.
Onzin en schadelijke woorden voor de Nederlandse natie. Oorlogruier en Poetin lover.
Vakman pur sang
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:02:49 #95
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204586632
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Onzin en schadelijke woorden voor de Nederlandse natie. Oorlogruier en Poetin lover.
Zelfkennis is een goeie eigenschap.
&lt;signature here&gt;.
pi_204586652
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zelfkennis is een goeie eigenschap.
Het gaat over jou, dat weet je wel. ;)
Vakman pur sang
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:04:39 #97
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204586663
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het gat over jou, dat weet je wel. ;)
Grapjas. :)
&lt;signature here&gt;.
pi_204586676
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Grapjas. :)
Soms.
Maar Mart de Kruif (de Wijk snap ik) die enkel de rode lijnen en onzin van de oorlog wil duiden afschilderen als broekpoeper en putinversteher vind ik landsverraad.
Vakman pur sang
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:08:26 #99
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204586710
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Soms.
Maar Mart de Kruif (de Wijk snap ik) die enkel de rode lijnen en onzin van de oorlog wil duiden afschilderen als broekpoeper en putinversteher vind ik landsverraad.
Landverraad nogal niet, hi-la-risch.

Ga je vandaag weer de "azov zijn nazi's! *)" plaat opzetten? En filmpjes van 2 jaar oud met vermeende oorlogsmisdaden uit de FvD app groep hier posten? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_204586723
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Soms.
Landverraad _O-
zie email 27 oktober
pi_204586747
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Landverraad _O-
Ja wellicht overdreven, maar als je alleen maar wat feiten plaats over de oorlog ben je Poetinlover.
Dus iedereen gooit maar met beledigingen dan moet je maar meedoen hè?
Vakman pur sang
pi_204586766
Dit is overigens de enige keer in de geschiedenis dat een grote natie als Rusland niet bekeerd kan worden tot een normale natiestaat omdat ze wapens hebben die een invasie van Rusland onmogelijk maken.

Alle andere gekke terreurstaten die rare dingen deden in het buitenland zijn uiteindelijk wel vernietigd door externe machten.

Ik vraag me af hoe we deze nazi-staat op de knieën gaan krijgen met druk van buiten.
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:14:31 #103
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204586773
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja wellicht overdreven, maar als je alleen maar wat feiten plaats over de oorlog ben je Poetinlover.
Dus iedereen gooit maar met beledigingen dan moet je maar meedoen hè?
Dat moet je juist niet...
pi_204586782
Die tijdlijn van Rob de Wijk weer. Het westen dit, het westen dat. Verzwakking van Rusland mag geen doel zijn…

Echt, wat zit daar toch achter joh.
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:16:37 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204586789
quote:
Vergeet het.

Natuurlijk heeft de Kruif geen directr lijn met get Pentagon. Hij heeft wel de hele internationale coalitie in zuid Afghanistan onder bevel gehad (C-RC South) en is CLAS geweest... Hij weet dus echt wel waar hij het over heeft. Dat hij dingen roept die niet in jouw kraam te pas komen doet daar niks aan af. Ik neem hem iig een stuk serieuzer dan wat anonieme Fokkers natuurlijk, doe jij ook met anderen die jou wel naar de mond praten.
pi_204586828
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft de Kruif geen directr lijn met get Pentagon. Hij heeft wel de hele internationale coalitie in zuid Afghanistan onder bevel gehad (C-RC South) en is CLAS geweest... Hij weet dus echt wel waar hij het over heeft. Dat hij dingen roept die niet in jouw kraam te pas komen doet daar niks aan af. Ik neem hem iig een stuk serieuzer dan wat anonieme Fokkers natuurlijk, doe jij ook met anderen die jou wel naar de mond praten.
Dat bedoel ik, deze man heeft grootse dingen gedaan (eindresultaat niet meetellend :P ) en altijd trouw defensie gediend.
Nu spreekt hij in de media omdat hij gevraagd wordt en hij doet daarin mijn inziens neutraal verslag van.

En dan hem wegzetten als “DIEP SCHAMEN” is tja… wat zit daar nou achter?

Je moet dan na zo’n uitspraak eens nadenken waar je eigenlijk mee bezig bent en welke waas er voor je ogen zit.
Vakman pur sang
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:21:53 #107
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204586843
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als welbeschouwd jouw baan de afgelopen zoveel jaar was, om ons te informeren, en je slaat zo ontzettend faliekant de plank mis,

Wat is je duiding dan nog waard?

quote:
YOU HAD ONE JOB....
Maar het is er "een van jou" hé? Zelfde "industrie"?

Dus ik heb niet de illusie dat je qua dit het met me eens bent ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_204586868
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als welbeschouwd jouw baan de afgelopen zoveel jaar was, om ons te informeren, en je slaat zo ontzettend faliekant de plank mis,

[..]

Even voor mijn beeld? Wat voor gigantische onvergefelijk fout heeft deze man volgens jou gemaakt?
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:24:57 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204586883
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Even voor mijn beeld? Wat voor gigantische onvergefelijk fout heeft deze man volgens jou gemaakt?
quote:

&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:25:08 #110
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204586885
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:15 schreef trein2000 het volgende:
Die tijdlijn van Rob de Wijk weer. Het westen dit, het westen dat. Verzwakking van Rusland mag geen doel zijn…

Angst.
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 13:25:59 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204586893
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

Je weet net twee weken dat de man bestaat :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204586915
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het grappige is: als je goed luistert-niks

Als je alleen koppen Klik leest misschien.
Vakman pur sang
pi_204586919
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

Oh dat is alles? :')
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:27:35 #114
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204586923
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je weet net twee weken dat de man bestaat :')
Wat niet af zou doen aan mijn constatering dat die gasten er faliekant naast zaten.
&lt;signature here&gt;.
pi_204586929
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat niet af zou doen aan mijn constatering dat die gasten er faliekant naast zaten.
Noem een voorbeeld van de Kruif dan?

Je bent gewoon niet geïnformeerd
Vakman pur sang
pi_204586972
quote:

Rob de Wijk had het eergisteren over de Amerikaanse retoriek waar ze het hebben over de kans om Rusland militair ernstig (meer dan de helft) te verzwakken en dat dit absoluut aangegrepen moet worden. Daarmee komen de Russen onder druk te staan en zijn ze potentieel erg kwetsbaar voor aanvallen van buitenaf. Dat heeft gevolgen....

Aangezien jij bij Rob de Wijk altijd iets anders hoort ben ik benieuwd wat jij zou willen. Ben jij voor een aanval van de NAVO op Rusland?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2022 13:33:58 ]
pi_204587014
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
En in plaats van opgeheven zouden die sancties juist verzwaard moeten worden, zodat ook de Russische burgerbevoling er zwaar door getroffen wordt. Met geen Prada handtasjes en Mercedessen meer raak je de Russen niet, wanneer de medicijnen op zijn en ziekenhuisapparatuur niet meer onderhouden of gerepareerd wordt echter wel...
Heeft dit nog een doel of is het puur om jou emotioneel te plezieren?
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:37:29 #118
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204587020
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:32 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Daarmee komen de Russen onder druk te staan en zijn ze potentieel erg kwetsbaar voor aanvallen van buitenaf. Dat heeft gevolgen....
Ja, play stupid games, win stupid prizes.
&lt;signature here&gt;.
pi_204587068
quote:

[..]
Rob de Wijk had het eergisteren over de Amerikaanse retoriek waar ze het hebben over de kans om Rusland militair ernstig (meer dan de helft) te verzwakken en dat dit absoluut aangegrepen moet worden. Daarmee komen de Russen onder druk te staan en zijn ze potentieel erg kwetsbaar voor aanvallen van buitenaf. Dat heeft gevolgen....

Aangezien jij bij Rob de Wijk altijd iets anders hoort ben ik benieuwd wat jij zou willen. Ben jij voor een aanval van de NAVO op Rusland?
Nee, ik ben wel voor het idee om de Russen dusdanig te beschadigen militair dat ze niet meer in staat zijn om een nog een offensief tegen een buurland in te gaan.

De VS rept er nergens van om Rusland binnen te vallen, overigens. En niemand valt Rusland zelf aan want kernwapens, dat is onveranderd.
Austin's opmerkingen waren gewoon heel eerlijk en to the point wat mij betreft, ik deel zijn mening hierover volledig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2022 13:43:47 ]
pi_204587081
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, play stupid games, win stupid prizes.
We hebben te maken met een emotionele agressieve Rus. Tot nu toe krijgt die Rus zijn zin niet en het kan gebeuren dat zijn leger dermate verzwakt dat ze acuut kwetsbaar worden. Wat gaat iemand dan doen die ook nog eens labiel is?

Dat is wel een beetje link.
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:44:14 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204587085
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:

Maak dat nou eens concreet dan. Dat je het niet met hem eens bent is wat anders.

quote:

Nee, maar dat hoeft ook helemaal niet, net zo min dat jij het met mij eens moet zijn. Ik weet verder helemaal niks van jou dit itt de Kruif dus ik doe verder niet heel veel met jouw mening.
pi_204587087
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:43 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
We hebben te maken met een emotionele agressieve Rus. Tot nu toe krijgt die Rus zijn zin niet en het kan gebeuren dat zijn leger dermate verzwakt dat ze acuut kwetsbaar worden. Wat gaat iemand dan doen die ook nog eens labiel is?

De andere opties zijn onacceptabel. Dus maak je keuze.
pi_204587089
quote:

[..]

Leuk geprobeerd wel. Maar dat is helemaal niet aan de orde.
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:45:45 #124
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204587100
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:43 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

&lt;signature here&gt;.
pi_204587125
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, ik ben wel voor het idee om de Russen dusdanig te beschadigen militair dat ze niet meer in staat zijn om een nog een offensief tegen een buurland in te gaan.

De VS rept er nergens van om Rusland binnen te vallen, overigens. En niemand valt Rusland zelf aan want kernwapens, dat is onveranderd.
Austin's opmerkingen waren gewoon heel eerlijk en to the point wat mij betreft, ik deel zijn mening hierover volledig.
ik zeg niet dat de VS aan een aanval denkt. Er gaan stemmen op om Rusland ernstig militair te verzwakken.

Dat verzwakken is prima, maar het heeft wellicht consequenties. Ook verzwakt kunnen ze ons heel veel pijn doen. We weten niet of het consequenties heeft en wat die consequenties zouden kunnen zijn, maar is dat het risico waard?
pi_204587134
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd wel. Maar dat is helemaal niet aan de orde.
Ok. Dan is Rob de Wijk een soldaat van Putin.
Stop dan gewoon met het luisteren van die podcast
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:54:10 #127
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204587162
twitter
pi_204587173
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Over landverraad gesproken.
zie email 27 oktober
pi_204587178
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
ik zeg niet dat de VS aan een aanval denkt. Er gaan stemmen op om Rusland ernstig militair te verzwakken.

Dat verzwakken is prima, maar het heeft wellicht consequenties. Ook verzwakt kunnen ze ons heel veel pijn doen. We weten niet of het consequenties heeft en wat die consequenties zouden kunnen zijn, maar is dat het risico waard?
Dat zijn geen stemmen, dat is de realiteit nu, volgens mij. Dat is het verklaarde doel van de VS nu in zijn steun aan Oekraine, volgens mij en die steun is enorm, Biden stelt een 30 miljard beschikbaar. Nogmaals, de enige manier om dit conflict te beslechten is dat Rusland zich volledig terugtrekt en dat houdt in dat Rusland militair, conventioneel, ernstig verzwakt zal moeten worden. Oekraine lijkt aardig vorderingen te maken daarin, overigens.

Tegelijkertijd haalt dat de druk af van de Baltische en Scandinavische Staten omdat het falen van Rusland in Oekraine ook een verlaging van het risico bij hun oplevert.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2022 13:57:33 ]
pi_204587184
quote:
[ twitter ]
Bevrijden van nazi's als Baudet, toch? Of zie ik dat verkeerd?
pi_204587185
quote:

[..]

Aanvallen is helemaal geen optie. De kortste route zou zijn om al dan niet via contrapropaganda de binnenlandse steun voor het Putinregime af te breken. Helaas zagen ze zelf de bui al hangen en hebben ze nagenoeg alle opties daartoe al onmogelijk gemaakt door het opdoeken van alle oppositiemedia en gelijkschakelen van de pers.
pi_204587202
quote:
[ twitter ]
Best een prestatie om zo veel geschiedvervalsing in 1 minuut te persen. De Amerikanen kwamen voor de Hollywoodfilm hoe verzin je het :')
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:59:19 #133
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204587213
quote:

[..]

Uh huh, de rest van de wereld moet zich druk gaan maken, over een "verzwakt rusland".

En dan neem ik een voorschot op dat het opsplitsen van Oekraïne, overgave, "onderhandelen" niet ver weg is, om dat tegen te gaan ofzo?

En zo niet; wat is het alternatief dan?
&lt;signature here&gt;.
pi_204587246
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bevrijden van nazi's als Baudet, toch? Of zie ik dat verkeerd?
Thierry Rost van Tonningen. Wat een schande voor de Nederlandse politiek is deze vent toch :r
pi_204587249
Russische troepen vernietigd met MLRS of artillerievuur. Ik denk MLRS.

twitter
pi_204587258
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:37 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Heeft dit nog een doel of is het puur om jou emotioneel te plezieren?
Het gevaar indammen; een in armoede en ellende vervallen land dat geen nagel heeft om aan zijn kont te krabben zal zijn imperiale ambities in de ijskast moeten zetten.
pi_204587262
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh, de rest van de wereld moet zich druk gaan maken, over een "verzwakt rusland".

En dan neem ik een voorschot op dat het opsplitsen van Oekraïne, overgave, "onderhandelen" niet ver weg is, om dat tegen te gaan ofzo?

En zo niet; wat is het alternatief dan?
Er zit in Moskou een gek. Houd je rekening met zijn gesteldheid of doen we alsof daar een rationeel mens zit die voor rede vatbaar is?
pi_204587268
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het gevaar indammen; een in armoede en ellende vervallen land dat geen nagel heeft om aan zijn kont te krabben zal zijn imperiale ambities in de ijskast moeten zetten.
Ondanks al dat soort sancties heeft Noord Korea meerdere kernbommen bemachtigd. We hebben veel bereikt met die sancties
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:08:50 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204587274
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:06 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Er zit in Moskou een gek. Houd je rekening met zijn gesteldheid of doen we alsof daar een rationeel mens zit die voor rede vatbaar is?
Onderhandelen met Putin is een gepasseerd station. De eisen zijn onredelijk en afspraken worden structureel niet nagekomen.

Hoe krijgen we die gek en zijn entourage uit het Kremlin. Die vraag zou het uitgangspunt moeten zijn. Ik zie niet hoe we in de toekomst verder kunnen met een Rusland onder Putin. Eerst Putin in Den Haag en daarna zien we wel of er iemand voor in de plaats komt die wel voor rede vatbaar is.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:09:53 #141
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204587277
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:06 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik vraag je wat het alternatief is?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:11:04 #142
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204587284
Goed bezig, al die havenarbeiders:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)dam-rusland-oekraine
&lt;signature here&gt;.
pi_204587290
quote:
[ twitter ]
nou het democratisch gehalte bij forum kan dus ook definitief in de prullenbak.

Hij is dus een anti democraat. Maar goed e fvd lovers zullen wel weer een cognitieve spagaat doen.
pi_204587299
quote:
[ twitter ]
Sherry heeft weer eens op de witte piste gestaan voordat hij zich ging afberen voor de spiegel, zo te zien.
pi_204587303
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Best een prestatie om zo veel geschiedvervalsing in 1 minuut te persen. De Amerikanen kwamen voor de Hollywoodfilm hoe verzin je het :')
twitter
pi_204587305
quote:
[ twitter ]
Zou tie dat nou echt menen of gewoon lekker stoken?
Als je logisch nadenkt komt de gedachtengang van Poetin helemaal overeen met The great reset van Klaus Swab.
En daar is Baudet nou juist op tegen toch?
You'll own nothing and you'll be happy, dat is in Rusland al lang realiteit.
Poetin en z'n maatjes controleren en hebben alles en de bevolking heeft niks.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:13:30 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204587306
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:04 schreef polderturk het volgende:
Russische troepen vernietigd met MLRS of artillerievuur. Ik denk MLRS.

[ twitter ]
Zouden de Oekraieners dit aangedurfd hebben met een MLRS achtig systeem met dat dorp zo dichtbij?
pi_204587323
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat is dit? :')
het ware gezicht van de nationalistisch conservatieven (extreem rechts, in 30 zouden ze nazi's heten). Gewoon nazi ideOlogieen, maar neo conservatieven noemen dit vrijheid, en zijn de liberalen dus de echte fascisten. Want extreem rechts wordt door liberalen onderdrukt. want die ontnemen de nazi's hun vrijheid om te discrimineren, en andere te onderdrukken. Dus worden zij onderdrukt.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:15:40 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204587324
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:11 schreef ExTec het volgende:
Goed bezig, al die havenarbeiders:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)dam-rusland-oekraine
quote:
De slepers maken zich zorgen om de veiligheid. Door de publieke commotie over het schip zou het kunnen dat demonstranten rond de sluis gaan hangen of in het water springen.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:16:24 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204587331
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:13 schreef Aether het volgende:

[..]
[ twitter ]
Die Mary zou nog geloven dat haar moeder een barbapapa is en haar vader een tompouce als alternatieve kanalen daarmee aan kwamen zetten.
pi_204587348
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vraag je wat het alternatief is?
Er zitten toch veel scenario's tussen oorlogsretoriek uitslaan of zwaar materieel leveren of de andere kant opkijken en helemaal niks doen?
pi_204587349
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Dat zou ik ook aanvoeren :D
zie email 27 oktober
pi_204587352
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:49 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat is gewoon niet waar.

Nederland heeft later wel militairen gestuurd.
Duitsland was fel tegen deze oorlog. Frankrijk ook. Volgens mij eten ze in de VS daardoor nog steeds 'freedom fries'
pi_204587398
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:13 schreef Aether het volgende:

[..]
[ twitter ]
:')

Helaas zit Baudet wel in het parlement en deze doos niet.
pi_204587399
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ondanks al dat soort sancties heeft Noord Korea meerdere kernbommen bemachtigd. We hebben veel bereikt met die sancties
Tot nu toe heeft Noord-Korea een paar kernwapentests uitgevoerd, maar geen van zijn buurlanden aangevallen. Dit in tegenstelling tot de Russen, dia al meer dan een eeuw lang niets anders doen. Na de val van de Sovjet-Unie stond de deur wagenwijd open voor de Russen om een normale rol op het wereldtoneel te spelen, zelfs een NATO-lidmaatschap was mogelijk. Maar blijkbaar verkiezen de Russen liever de rol van oorlogsmisdadiger en genocidepleger.

Sancties hebben de koude oorlog overigens tot een einde gebracht; de Sovjets konden op een gegeven moment eenvoudigweg niet meer meekomen met de ontwikkeling van high tech wapens omdat micro elektronica, microprocessors enz. onder een embargo vielen en niet naar de USSR of Warschaupact lidstaten geëxporteerd mochten worden. Dit, in combinatie met de voor de Russen desastreus verlopen Afghanistan oorlog, de kolossale kosten die uit de ramp met de Tsjernobyl centrale volgden en de enorme armoede, die eind jaren '80 in de Sovjet-Unie heerste, heeft de Sovjets op de knieën gebracht. Tijd om die tactiek te herhalen met het huidige Rusland...
pi_204587404
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:18 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nederland heeft later wel militairen gestuurd.
Duitsland was fel tegen deze oorlog. Frankrijk ook. Volgens mij eten ze in de VS daardoor nog steeds 'freedom fries'
In 2006 zijn ze frietjes weer gewoon French Fries gaan noemen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_fries
  Overall beste user 2022 zaterdag 30 april 2022 @ 14:27:48 #157
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204587441
Patat
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:27:59 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204587444
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zou ik ook aanvoeren :D
Precies.... ;)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:36:36 #159
40566 Ericr
Livewrong
pi_204587510
Baudet geeft de Russen expres teveel krediet. Zonder de lend lease act hadden de Sovjets nooit de oostelijke strijd gewonnen.

Het leveren van wapens, voedsel en logistieke middelen heeft de strijd grotendeels beslist. Iets wat nu mogelijk ook beslissend kan zijn.
pi_204587783
Gaat die algehele mobilisatie er nou komen?
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:10:32 #161
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204587820
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:05 schreef kurk_droog het volgende:
9 mei ,pgelijk. en ik vermoed dan ook een tactische nuke ergens boven ukrains landgebied. Putin kan en wil zich niet zwak opstellen en is een sucker voor symboliek, dus 9 mei (Dag van de Overwinning) wordt een belangrijke datum
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_204587821
quote:
Niet in de zin van elke man boven de 18 die moet vechten. Dan stort de economie in elkaar. Mobilisatie van bepaalde reservisten zie ik wel gebeuren. Een officiele oorlogsverklaring moet natuurlijk wel wat meer opleveren dan alleen de PR.
pi_204587823
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Tot nu toe heeft Noord-Korea een paar kernwapentests uitgevoerd, maar geen van zijn buurlanden aangevallen. Dit in tegenstelling tot de Russen, dia al meer dan een eeuw lang niets anders doen. Na de val van de Sovjet-Unie stond de deur wagenwijd open voor de Russen om een normale rol op het wereldtoneel te spelen, zelfs een NATO-lidmaatschap was mogelijk. Maar blijkbaar verkiezen de Russen liever de rol van oorlogsmisdadiger en genocidepleger.

Sancties hebben de koude oorlog overigens tot een einde gebracht; de Sovjets konden op een gegeven moment eenvoudigweg niet meer meekomen met de ontwikkeling van high tech wapens omdat micro elektronica, microprocessors enz. onder een embargo vielen en niet naar de USSR of Warschaupact lidstaten geëxporteerd mochten worden. Dit, in combinatie met de voor de Russen desastreus verlopen Afghanistan oorlog, de kolossale kosten die uit de ramp met de Tsjernobyl centrale volgden en de enorme armoede, die eind jaren '80 in de Sovjet-Unie heerste, heeft de Sovjets op de knieën gebracht. Tijd om die tactiek te herhalen met het huidige Rusland...
Rusland heeft zelf geen toegang meer tot normale CPU's, zijn nog een eigen projectje begonnen wat helemaal gefalaalt is.
pi_204587832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:36 schreef Ericr het volgende:
Baudet geeft de Russen expres teveel krediet. Zonder de lend lease act hadden de Sovjets nooit de oostelijke strijd gewonnen.

Het leveren van wapens, voedsel en logistieke middelen heeft de strijd grotendeels beslist. Iets wat nu mogelijk ook beslissend kan zijn.
De Sovjet Unie heeft ook nooit al doel gehad om de wereld te bevrijden van de Nazi's. Die vochten voor het voortbestaan van hun eigen staat, als bijvangst konden ze na de oorlog half Europa onderdrukken, van bevrijden is nooit sprake geweest.
Цой жив
pi_204587848
Daarbij is Rusland volgens hunzelf er ook niet in geslaagd om het nazisme te verslaan, aangezien alles wat geen Rusland is nazi's zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zwoerd op 30-04-2022 15:21:33 ]
Цой жив
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:15:42 #166
403588 mcmlxiv
pi_204587859
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Er zitten toch veel scenario's tussen oorlogsretoriek uitslaan of zwaar materieel leveren of de andere kant opkijken en helemaal niks doen?
Dat is natuurlijk wel de vraag. Ik denk dat de keuzes een stuk zwart/witter zijn dan meestal.

Oekraïne niet of maar een beetje steunen. Nauwelijks of geen sancties, tja dan krijgt Putin gewoon zijn zin, verliest Oekraïne, over paar jaar hetzelfde spel rondom de Baltische Staten. En wanneer we dan toch hulp geven, dan is het niveau van hulp, het niveau van retoriek voor Putin c.s, altijd teveel.

Bottomline geven we hulp zodat Oekraïne een kans heeft deze oorlog te winnen. Niet winnen als in Rusland binnen trekken, maar winnen als in de Russen eruit gooien. Ook uit de donbass en wellicht zelfs de Krim.

Mocht Oekraïne slagen in dat plan en is dat voor Rusland reden om een kernoorlog te beginnen, tja dan zijn we sowieso fucked, wat we ook doen. Want dan was dat er sowieso van gekomen na de verovering van Oekraïne zonder onze hulp. De kernoorlog als gevolgen de oorlog om de Baltische Staten en Finland die was begonnen na de verovering van Oekraïne.
pi_204587918
pi_204588024
Dit is gespeeld.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:49:49 #169
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204588078
Over Valeri Gergiev. Oud-dirigent Rotterdams Philharmonisch orkest, Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw, Poetinvrind. En oligarch. Lange draad. ;)

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 30-04-2022 15:58:48 ]
pi_204588083
Ik stel voor dat we Cherry B. op de Dam gaan kaalscheren als deze shit voor bij is.
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:50:51 #171
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204588084
Misschien kan de Nato (of VS) een bericht de werled in sturen, in reactie op de kaart met tijden die nodig zijn voor nukes om de eurpese hoofdsteden te bereiken, met de mededeling hoeveel normale (kruis)raketten gericht staan op Rusland voor shock and awe. Dat men Rusland kan uitschakelen zonder een nuke te gebruiken, omdat het gebruik van nukes een laffe daad is. Vooral inspelen op de trots van het russische volk. Ja jullie hebben nukes, wij zijn ze echter niet nodig om rusland te veroveren indien nodig
Twitch.tv/bensel15
pi_204588091
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat zijn geen stemmen, dat is de realiteit nu, volgens mij. Dat is het verklaarde doel van de VS nu in zijn steun aan Oekraine, volgens mij en die steun is enorm, Biden stelt een 30 miljard beschikbaar. Nogmaals, de enige manier om dit conflict te beslechten is dat Rusland zich volledig terugtrekt en dat houdt in dat Rusland militair, conventioneel, ernstig verzwakt zal moeten worden. Oekraine lijkt aardig vorderingen te maken daarin, overigens.
Bovendien moeten we niet vergeten dat Rusland elk moment zijn verzwakking kan stoppen. Gewoon terugtrekken achter de Russische staatsgrens, onderhandelen over de sancties en verder gaan met je leven. Zo moeilijk is het niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:57:59 #173
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204588142
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:10 schreef Bensel het volgende:

[..]
9 mei ,pgelijk. en ik vermoed dan ook een tactische nuke ergens boven ukrains landgebied. Putin kan en wil zich niet zwak opstellen en is een sucker voor symboliek, dus 9 mei (Dag van de Overwinning) wordt een belangrijke datum
Is die 9 mei mobilisatie eigenlijk ergens echt op gebaseerd? Want echt bewijs heb ik daar niet voor voorbij zien komen. Alleen wat vage grappen en geruchten die hun eigen leven zijn gaan leiden.
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:59:01 #174
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204588159
twitter

Macron blijft militaire ondersteuning geven.
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:59:43 #175
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204588167
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Is die 9 mei mobilisatie eigenlijk ergens echt op gebaseerd? Want echt bewijs heb ik daar niet voor voorbij zien komen. Alleen wat vage grappen en geruchten die hun eigen leven zijn gaan leiden.
Nee, maar Putin is een sucker voor dit soort symboliek en heeft vaker op belangrijke data gewacht (zoals deze inval na de Olympische spelen waren afgelopen, en daarvoor ook al. Ik weet niet hoe serieus het gerucht is van algemene mobilisatie overigems, maar dat putin iets zal willen doen op 9 mei lijkt me niet echt vreemd
Twitch.tv/bensel15
pi_204588175
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Rusland heeft zelf geen toegang meer tot normale CPU's, zijn nog een eigen projectje begonnen wat helemaal gefalaalt is.
Dat las ik nog niet zo lang geleden inderdaad ook al op tweakers.
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:00:34 #177
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204588177
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
nou het democratisch gehalte bij forum kan dus ook definitief in de prullenbak.

Hij is dus een anti democraat. Maar goed e fvd lovers zullen wel weer een cognitieve spagaat doen.
Het is net zo democratisch als de Democratic People's Republic aka Noord Korea.
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:01:41 #178
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204588193
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:59 schreef Bensel het volgende:

[..]
Nee, maar Putin is een sucker voor dit soort symboliek en heeft vaker op belangrijke data gewacht (zoals deze inval na de Olympische spelen waren afgelopen, en daarvoor ook al. Ik weet niet hoe serieus het gerucht is van algemene mobilisatie overigems, maar dat putin iets zal willen doen op 9 mei lijkt me niet echt vreemd
Ja snap ik, maar 9 mei lijkt me juist een dag van overwinning en dergelijke voor Poetin. Mobilisatie is zo'n beetje het omgekeerde ervan.
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:02:51 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204588208
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:50 schreef Bensel het volgende:
Misschien kan de Nato (of VS) een bericht de werled in sturen, in reactie op de kaart met tijden die nodig zijn voor nukes om de eurpese hoofdsteden te bereiken, met de mededeling hoeveel normale (kruis)raketten gericht staan op Rusland voor shock and awe. Dat men Rusland kan uitschakelen zonder een nuke te gebruiken, omdat het gebruik van nukes een laffe daad is. Vooral inspelen op de trots van het russische volk. Ja jullie hebben nukes, wij zijn ze echter niet nodig om rusland te veroveren indien nodig
Slecht idee, dat is Rusland extra slachtofferrol materiaal geven wat ze kunnen verdraaien en tegen je kunnen gebruiken: "zie je wel dat het Westen ons wilt vernietigen!".
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:04:25 #180
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204588225
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja snap ik, maar 9 mei lijkt me juist een dag van overwinning en dergelijke voor Poetin. Mobilisatie is zo'n beetje het omgekeerde ervan.
Putin weet het wel zo te draaien in een speech, wellicht dat hij Moldavie gaat benoemen, of dat hij het schuift op dat hij nato wil gaan vernederen en daarvoor iedereen oproept zoch te gaan melden voor mobilisatie (en wie niet komt....)
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:04:43 #181
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204588229
quote:
Tis nog geen 9 mei he, ze wachten ermee tot die speciale dag
pi_204588239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:50 schreef raptorix het volgende:
Ik stel voor dat we Cherry B. op de Dam gaan kaalscheren als deze shit voor bij is.
En hem vervolgens voor een tribunaal smijten. 8-)
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:07:08 #183
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204588252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:02 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Slecht idee, dat is Rusland extra slachtofferrol materiaal geven wat ze kunnen verdraaien en tegen je kunnen gebruiken: "zie je wel dat het Westen ons wilt vernietigen!".
Die retoriek spuwen ze al jaren. Soms moet je de bluf gewoon callen, of overbluffen. Den dat je er meer mee bereikt dan steeds zo halfzacht reageren. Daarmee geef je ook munitie in de zin van het geniepige navo die op de achtergrond aan de touwtjes trekt om Rusland te vernietigen. Die het ene zegt en het andere doet.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:07:39 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_204588264
Mobilisatie betekent dat je aan het verliezen bent. Ik zie niet zo hoe dat te rijmen valt met de dag van de overwinning. Vooralsnog is er ook niet zo'n reden voor, de Russen zijn namelijk nu aan het "winnen". Ze boeken terreinwinst op de meeste fronten, zelfs bij Kherson worden de Oekrainers weer teruggedrongen. Als we het hebben over dat de Russen gedoemd zijn om te verliezen gaat het vooral over dat verwacht wordt dat over drie, vier weken er een kantelpunt komt. Tegen die tijd is 9 mei al lang geweest en misschien is dat ook wel genoeg voor het Kremlin. Wat terrein boeken, pochen op de militaire dag, ingraven, en dan kijken of de Oekrainers een deal willen sluiten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204588301
quote:

[ twitter ]

Als Zelensky aan het Westen vraagt om sancties af te bouwen omdat daarmee vrede terug kan komen gaan we dat gewoon doen en terecht. Staat los van dat we zullen doorgaan met afbouwen van Russisch gas en olie (dat is geen sanctie) en ik vermoed dat we sommige sancties, m.n. gericht op high tech spullen, niet snel zullen afbouwen zolang Rusland nog in de Krim zit, maar soms moet je wel pragmatisch zijn.

Uiteraard is het risico dan dat Rusland op een later moment nog een keer binnenvalt maar de vraag is of dat een groter probleem is dan nu de oorlog niet stoppen.
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:12:57 #186
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204588303
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:07 schreef speknek het volgende:
Mobilisatie betekent dat je aan het verliezen bent. Ik zie niet zo hoe dat te rijmen valt met de dag van de overwinning. Vooralsnog is er ook niet zo'n reden voor, de Russen zijn namelijk nu aan het "winnen". Ze boeken terreinwinst op de meeste fronten, zelfs bij Kherson worden de Oekrainers weer teruggedrongen. Als we het hebben over dat de Russen gedoemd zijn om te verliezen gaat het vooral over dat verwacht wordt dat over drie, vier weken er een kantelpunt komt. Tegen die tijd is 9 mei al lang geweest en misschien is dat ook wel genoeg voor het Kremlin. Wat terrein boeken, pochen op de militaire dag, ingraven, en dan kijken of de Oekrainers een deal willen sluiten.
Een deal? De Krim en de Donbas terug, anders geen deal ;)
pi_204588319
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

_O-

Handige instructie
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:58:54 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204588752
https://www.reddit.com/r/(...)the_us_nato_to_stop/
Russia FM again asks the US, NATO to stop supplying arms to Ukraine.

Prachtige user comment op dit bericht:
quote:
“If the US and NATO are really interested in resolving the Ukraine crisis, then first of all, they should wake up and stop supplying the Kyiv regime with arms and ammunition,”

The logic of this is batshit insane 😳. Pretty much this translates to, "Stop arming Ukraine so they can't defend themselves against our aggression and that way we can beat them into submission and the war will be over".
pi_204588831
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:07 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk, maar het volk zal er alleen maar strijdvaardiger door worden.

Denk dat Putin wat oude video's aan het afstoffen is om te kijken wat voor speech hij moet geven.

pi_204588849
twitter

Dit is toch wel cool. Hopelijk helpt dit de aandacht op de oorlog gevestigd te houden en hebben de Oekraïners hier toch iets van steun aan.
  zaterdag 30 april 2022 @ 17:12:20 #191
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204588875
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:12 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Als Zelensky aan het Westen vraagt om sancties af te bouwen omdat daarmee vrede terug kan komen gaan we dat gewoon doen en terecht. Staat los van dat we zullen doorgaan met afbouwen van Russisch gas en olie (dat is geen sanctie) en ik vermoed dat we sommige sancties, m.n. gericht op high tech spullen, niet snel zullen afbouwen zolang Rusland nog in de Krim zit, maar soms moet je wel pragmatisch zijn.
Er zijn vele bedrijven zelf gekapt met zaken doen met RUS, zonder dat dat moest van hun resp. overheden.

En net als in een winkel, is de winkelier niet verplicht jou als klant te hebben.

quote:
Uiteraard is het risico dan dat Rusland op een later moment nog een keer binnenvalt maar de vraag is of dat een groter probleem is dan nu de oorlog niet stoppen.
Wat denk je zelf.

Ik denk niet dat het westen die sancties op gaat heffen zolang putin in het kremlin zit.
&lt;signature here&gt;.
pi_204588957
Zijn er nog bedrijven die wel zaken doen met Rusland?
Zou fijn zijn als er een lijst bestaat zodat we die bedrijven kunnen boycotten.
pi_204588996
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 17:18 schreef quirina het volgende:
https://www.dontfundwar.com/directory
  zaterdag 30 april 2022 @ 17:22:20 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204589002
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 17:10 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]

Dit is toch wel cool. Hopelijk helpt dit de aandacht op de oorlog gevestigd te houden en hebben de Oekraïners hier toch iets van steun aan.
Wat moet die daar nou weer dan?
  zaterdag 30 april 2022 @ 17:25:25 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204589049
Germany, Japan tap hydrogen to reduce Russia dependence
https://asia.nikkei.com/B(...)ce-Russia-dependence
pi_204589077
twitter
  zaterdag 30 april 2022 @ 17:33:04 #198
117098 Hathor
Effe niet
pi_204589145
Wat heeft die Lavrov een zure kutkop zeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204589277
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 17:18 schreef quirina het volgende:
Wij kopen voor 1 miljard per dag Russische gas. _O-
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204589284
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 17:33 schreef Hathor het volgende:
Wat heeft die Lavrov een zure kutkop zeg.
Een kop om op te kakken heft hij.
#superniger2020
pi_204589297
Tomb Raider gaat Putin slopen. _O_

twitter
#superniger2020
  zaterdag 30 april 2022 @ 17:51:09 #202
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204589413
Rusland stapt nu echt uit het ISS programma? Wat blijft er dan nog over wat betreft hun ruimtevaart industrie? Astronauten hoeven (gelukkig trouwens) sinds kort ook niet meer met Rusland naar het ISS.
  zaterdag 30 april 2022 @ 17:51:20 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204589521
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 17:41 schreef superniger het volgende:

[..]
Wij kopen voor 1 miljard per dag Russische gas. _O-
Ik stop gelijk met belasting betalen.
pi_204589547
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 17:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat moet die daar nou weer dan?
Werkt voor de UNHCR meen ik, denk dat dat de voornaamste reden is.
pi_204589566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 17:42 schreef superniger het volgende:
Tomb Raider gaat Putin slopen. _O_

[ twitter ]
Zal wel kinderen meenemen, stuk of 20.
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 18:02:20 #207
236264 crew  capricia
pi_204589569
"Biden’s Dangerous New Ukraine Endgame: No Endgame

With his strategy to “weaken” Russia, the U.S. president may be turning the Ukraine war into a global one."

quote:
“It’s one thing to pursue a policy of weakening Putin, quite another to say it out loud. We have to find a way for Putin to achieve a political solution, so perhaps it is not wise to state this,” said one senior European diplomat, speaking on condition of anonymity.
https://foreignpolicy.com(...)e-war-biden-endgame/
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 30 april 2022 @ 18:08:44 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204589647
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 18:02 schreef capricia het volgende:

With his strategy to “weaken” Russia, the U.S. president may be turning the Ukraine war into a global one."
[..]
Wilde deze net gaan posten.
  zaterdag 30 april 2022 @ 18:08:54 #209
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204589650
quote:

[..]
Is maar een partij die er een globale oorlog van maakt dus niet Biden de schuld geven.
pi_204589704
quote:

[..]

Dimitri Dienstplichtigov en zijn kameraden zijn verkrachters.
Geen medelijden mee.
#superniger2020
pi_204589719
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 18:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Is maar een partij die er een globale oorlog van maakt dus niet Biden de schuld geven.
Je bepaalt zelf hoe je reageert
  zaterdag 30 april 2022 @ 18:13:03 #212
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204589722
Rusland gebruikt een hightech antitank mijn die via seismische en audio-sensoren een tank detecteert, 35m de lucht in 'springt' en daarna een top attack op een tank doet

https://www.telegraaf.nl/(...)kt-tanks-van-bovenaf
De PTKM-1R gebruikt akoustische en seismische sensoren om voertuigen in de omgeving te lokaliseren. Dan wordt de explosieve lading van zo'n 3 kilo ongeveer 30 meter de lucht in geslingerd, terwijl infrarood sensoren de grond afzoeken. Is de tank gevonden, dan wordt een projectiel afgevuurd dat in staat moet zijn om door zo'n 7 centimeter staal door te dringen. De hele operatie duurt slechts een paar seconden.
  zaterdag 30 april 2022 @ 18:13:22 #213
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204589728
quote:

Dat is de standaarddoctrine bij landen met grote kernwapenarsenalen. Bij het uiteenvallen of instabiel worden van Rusland is het namelijk mogelijk dat er kernwapens aan derde partijen verkocht worden, bijvoorbeeld terroristen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 30 april 2022 @ 18:19:02 #214
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204589789
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-ik-schrok-onwijs
===============================================================
Deze Nederlanders staan op de Russische lijst met buitenlandse huurlingen: ’Ik schrok onwijs’
===============================================================
Nederlanders die meevechten met Oekraïne zijn volop in beeld bij de Russen. Er circuleert een namenlijst met gegevens van negen vermeende strijders. De Nederlandse ex-militair Joyce wordt in Rusland bovendien bedreigd met vervolging: „Elke oorlogsmisdadiger krijgt z’n verdiende loon.”

„Rechercheurs proberen een huurlinge uit Nederland te vinden die voor geld misdaden heeft gepleegd tegen Russischtalige burgers”, beweert de presentator van het Poetingezinde programma. „De voorzitter van de onderzoekscommissie Aleksandr Bastrykin heeft bevolen om de handelingen in Oekraïne te onderzoeken van de 40-jarige Nederlandse Joyce [achternaam]. Volgens de commissie is de moeder van drie kinderen naar Oekraïne afgereisd om tegen een stevig honorarium te vechten aan de kant van Kiev.”

De presentator stelt dat het volgens het Russische recht strafbaar is om je als huurling aan te melden. „Het onderzoekscomité heeft opdracht gegeven om alle mogelijk middelen in te zetten om uit te vinden waar deze huurling zich bevindt en het documenteren van alle feiten van haar strafbare activiteiten.”

Joyce ging naar Oekraïne maar kwam niet aan vechten toe. Na een Russische raketaanval keerde ze terug naar Nederland. Ze reageert geschokt dat ze op tv als enige bij naam wordt genoemd. Anders dan wat R24 beweert heeft ze ’geen euro ontvangen’ in Oekraïne. „Ik was daar niet voor het geld. Er is totaal niks van waar. Dit zijn puur leugens en die worden als propaganda gebruikt. Helaas kan ik er niets aan veranderen.”

’Ik schrok onwijs’

Donderdag maakte een pro-Russische Telegramgroep een lijst openbaar met 700 namen van buitenlandse strijders, compleet met geboortedatum en paspoortnummer. Er staan ook zeven Nederlanders bij - Joyce ontbreekt in de tabel. Tenminste een van de zeven is geen strijder maar een journalist.

Tenminste vijf anderen op de lijst zijn wel naar het Oekraïne geweest om te vechten. De meesten zijn weer terug. Zoals Adnane uit Amsterdam. „Ik schrok onwijs toen ik hoorde dat mijn gegevens op de lijst staan en dat Joyce op televisie is geweest. Ik weet niet wat dat gaat doen in het buitenland. En je hoort dat de Russische geheime dienst in het buitenland tot veel in staat is.”

Adnane is terug in Nederland nadat hij in de buurt van Kiev strijd heeft geleverd. „Nadat ik op de schietbaan had laten zien wat ik kon, ben ik ingedeeld bij een groep van ervaren ex-militairen. We krijgen snel wapens en vertrokken naar Irpin dat bijna omsingeld was. Daar hebben we een offensief gevoerd en de Russen trokken zich terug. France24 heeft ons daar nog gefilmd. Daarna kreeg je de mogelijkheid om weg te gaan en ik heb daar gebruik van gemaakt. Het was nog kielekiele, want twee minuten nadat wij vertrokken is er een raketaanval geweest, daar is een Amerikaanse journalist bij omgekomen. Ik ben blij dat ik heelhuids thuis ben. Ik dacht erover om terug te gaan, tot die lijst werd gepubliceerd.”

Tekst gaat verder onder de foto.

Ook Rick staat vermeld in de uitgelekte tabel. Hij meldde zich begin maart aan bij het Oekraïense vreemdelingenlegioen. Op 13 maart liep hij inwendige bloedingen op bij Russische raketaanvallen op de militaire basis Yavoriv. Na operatie in het militaire ziekenhuis keerde hij terug naar Nederland voor verdere behandeling. Inmiddels zit hij opnieuw aan het front. Hij heeft de lijst met namen gezien. „Ik schrik hier niet van, ben ook niet bang. Ik vind het wel apart, want ik heb behalve bij de grenscontrole nergens mijn gegevens afgegeven.”

Rick is sinds donderdag weer in Oekraïne. „Onze nieuwe locatie is geheim. Ik heb diensten hervat als kapitein van het nieuwe legioen als logistiek leidinggevende.” Rick meldt dat hij twee anderen op de lijst kent, en die zouden naar Nederland zijn teruggekeerd. Dirk, nummer twee op de lijst, zit ook aan het front.

Bij het Oekraïense leger zijn buitenlandse strijders nog altijd welkom. Maar de toelatingseisen zijn wel aangescherpt. Want, zo benadrukt het wervingsbureau op zijn website: ’het is hier de hel op aarde’.

Militair toerisme

„Onze vijand is het zuivere kwaad - Russen respecteren geen regels en wetten” , zo benadrukken de rekruteerders. „Dit is geen plaats voor militair toerisme. Het is ook geen plek om wat extra skills op te doen - we hebben geen tijd om mensen op te leiden die er niet klaar voor zijn. Er zijn veel trieste verhalen over buitenlandse legionairs die totaal onvoorbereid zijn op de oorlogsrealiteit.”

Aspirant-strijders moeten dus vragen beantwoorden als ’Ben je bereid om uren onder artillerievuur te liggen? Om gevangen genomen te worden met grote kans op marteling? Om te slapen in de wilde natuur bij temperaturen onder het vriespunt, zonder douche en normaal eten, omringd door een vijandige, één-op-één strijd voor je leven?’ En: „Als de Oekraïense oorlogsrealiteit anders blijkt dan Hollywoodfilms, ren je dan niet na een week weg?”

Toetreden tot het Oekraïense leger is op sommige punten wel eenvoudiger gemaakt, zeggen twee Nederlanders die gesprekken hebben gevoerd met rekruteerders. Er is geen visum meer nodig en wie bijtekent, zit er niet meer voor onbepaalde tijd aan vast. Op een aantrekkelijk vormgegeven website staat een kant-en-klaar zevenstappenplan naar een plek in het Internationaal Verdedigingslegioen van Oekraïne: ’nu is de tijd om te handelen!’

Tekst gaat verder onder de foto.

Hendrik, niet zijn echte naam, kreeg te horen dat buitenlandse militairen meer keuze krijgen in wapens. Een Nederlandse militair hoeft dus niet met een kalasjnikov te schieten waarmee hij nooit heeft getraind. Soldaten moeten hun eigen kleding, scherfvest en helm meenemen.

„Je moet wel echt kunnen aantonen dat je gevechtservaring hebt”, zegt Hendrik. „Je moet twee referenties opgeven die telefonisch bereikbaar zijn om te bevestigen dat jij inderdaad hebt gevochten. Anders hebben ze niets aan je.”

President Zelenski riep buitenlanders kort na de invasie op om mee te vechten. Het „in vreemde krijgsdienst treden” is -behalve voor actief dienende militairen- in Nederland niet strafbaar, stelde het kabinet eerder. „Tenzij er sprake is van het in dienst treden van de krijgsmacht van een land waarmee Nederland in oorlog is of op het punt staat in oorlog te raken.”

Er moet meer helderheid komen rond mensen die willen meevechten in Oekraïne, vindt veiligheidsdeskundige Michiel de Weger. „Buitenlandse Zaken zou een lijst moeten publiceren voor welke regeringen of oppositiebewegingen je als Nederlandse vrijwilliger zonder vervolging mag vechten. Ben je militair, dan moet je natuurlijk eerst ontslag nemen. En maak ook duidelijk waar bijvoorbeeld een arts of brandweerman humanitair werk mag doen, mogelijk zelfs betaald door Buitenlandse Zaken. Nederland zou net als in de VS een ’Vredeskorps’ kunnen opzetten. Laten we vooral ook zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat we, zoals nu, niet goed weten wie waar heen gaat.”
  zaterdag 30 april 2022 @ 18:27:50 #215
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204589885
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 18:19 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-ik-schrok-onwijs

Deze Nederlanders staan op de Russische lijst met buitenlandse huurlingen: 'Ik schrok onwijs'

Tenminste vijf anderen op de lijst zijn wel naar het Oekraïne geweest om te vechten. De meesten zijn weer terug. Zoals Adnane uit Amsterdam. „Ik schrok onwijs toen ik hoorde dat mijn gegevens op de lijst staan en dat Joyce op televisie is geweest. Ik weet niet wat dat gaat doen in het buitenland. En je hoort dat de Russische geheime dienst in het buitenland tot veel in staat is.”
Ja, wat verwachten jullie dan... :')

Een beetje naief die kant opgaan om te vechten voor "de goede zaak" om er vervolgens achter te komen dat de tegenpartij er anders over denkt... _O-
pi_204589948
quote:
Rabobank ^O^
ING }:|
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 30 april 2022 @ 18:41:56 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204590039
Ik heb verder geen reet met Ingo "ik was er bij (treinkaping), oh nee toch niet" Piepers... Maar ik post hem toch maar.

quote:
Assessing the Risk of Nuclear War: We Don't Have a Clue

Putin regularly threatens with the use of nuclear weapons if an existential threat arises to Russia.

His remarks show that arms supplies to Ukraine by the US/NATO and attacks on targets in Russia could constitute such existential threats.

These threats are extensively discussed and evaluated in the media.

The superficiality and sometimes absurdity of those analyzes strike me, all kinds of non-sensical claims are made, but not substantiated.

The reason that this philosophizing about the nuclear risk is so vague is that politicians and military leaders are ultimately unable to say much meaningful about it. The humiliating reality is that we really don't have a clue.

In this article I will discuss this issue in more detail based on several 'statements' that I make about this:

1. The probability of Putin deploying nuclear weapons cannot be estimated in practical terms, that is impossible. But the likelihood of such a deployment is real: from Putin's perspective, such a deployment may be rational.

When assessing threats, soldiers make a distinction between capabilities (which Russia has) and intentions (which Putin seems to have), i.e. the willingness to deploy them.

I deliberately use the word probability and not risk. That is a matter of definition. With probability it is about likelihood; with risk it is about the 'combination' of probability and its consequences.

The probability of Putin deploying a nuclear weapon may be limited, but the consequences will be very serious, and the risk should therefore be assessed as high (just because of the consequences).

What Putin decides (his willingness to deploy nuclear weapons; I assume that he has a decisive vote) depends on several factors, which we have no insight into, such as: Putin's estimates of the risks associated with such a deployment (e.g. yes/no nuclear retaliation); the actual definition of existential threats to Russia/Putin; the influence of other 'forces' on the decision; the course of the war; the (power) position of Putin in Russia, but also, for example, the psychological 'condition' of Putin himself.

There can be endless speculation about this, which is interesting, but at best only provides limited certainty or useful insight.

To dismiss the probability by arguing that it is merely Putin's rhetoric is a dangerous assumption. Our limited imagination and our own views (in this case about the use of nuclear weapons) are not a useful reference.

2. The consequences of the deployment of a nuclear weapon by Russia are very serious and is definitely a major game changer.

When it comes to the consequences of this, it is important to specify those consequences in more detail.

It is important to distinguish, among other things, between the type of nuclear weapon (tactical or strategic), the location of deployment (in Ukraine, whether or not on a military and/or civilian target, on a target that lies in the NATO treaty area, etc. etc.), the yield (explosive power), the number of casualties (military and/or civil casualties), the type of delivery system (a missile, grenade, mine, ICBM, SLBM, etc.), but also the weather conditions (for example, the wind direction/force largely determines which area will be contaminated with nuclear fallout, the mushroom cloud will end up somewhere).

Two extremes: (1) the deployment of a strategic nuclear weapon, with a high yield on a civilian target (Washington), and (2) the deployment of a 'small' tactical nuclear missile in an uninhabited area, as a demonstration of Putin's willingness to escalate, and an attempt to intimidate (e.g. to discourage arms transfers and attacks on Russian territory).

Russian nuclear doctrine provides for such a 'defensive' deployment option; Russia considers tactical nuclear war (more) manageable.

To get a better idea where we are talking about, the explosion of a large amount of ammonium nitrate stored at the Port of Beirut in the capital city of Lebanon in 2020 had the power of a small nuclear explosion (see photo below and video). This video shows the explosion of a strategic nuclear weapon.

If that 'small' explosion takes place in an uninhabited area (or in the Black Sea for example), you could say that it is not that bad. However, that is not the point of this deployment. The point is that with such a deployment the nuclear threshold has been crossed, and then the war takes on a completely different perspective. Further nuclear escalation is then a realistic possibility.

Both Russia and the US still have a significant arsenal when it comes to those weapons (I'm leaving out the capabilities of France and the UK, so as not to unnecessarily complicate the discussion), inclusive capabilities to escalate to the highest level, in which case there is talk of MAD (here is (also) meant Mutual Assured Destruction).

What this war also shows is that escalation, certainly in the initial phase of the conflict (which can take a long time), takes place 'automatically'. At least one side often has a reason for deploying heavier or more weapons or increasing the geographic scope of the war. In this war, both sides have the conventional capabilities to do so. Because it concerns great powers, that willingness is also great, because there is a lot at stake for them.

Such an escalation 'logic' also applies to the deployment of nuclear weapons. An additional problem is that precisely those decisions (whether to escalate with nuclear weapons) are taken under increasing time pressure in those circumstances, because certain nuclear weapons/systems quickly reach their target. Then no more analysis and evaluation take place, but decision protocols take over.

In short, regardless of what nuclear weapon is initially deployed, the consequences, partly because of the escalation risk, are very great.

So the risk (defined as a combination of probability and consequences) is high even with a small probability. This is a reason not to dismiss these threats simply as rhetoric and boasting, that would be naive and irresponsible.

There is sometimes talk of military science, which suggests a certain logic and competences, but when it comes to the situation now and this issue, it is mostly guess work.

It should also be noted that the situation is now completely different from that during the Cold War, in which risks were still not properly assessed, but could be estimated better. What also makes the situation more dangerous is that it is now (since 1991) a multipolar world, with more players (such as China and the UK, who want to manifest themselves). This complicates risk analyzes (also for Putin) and produces 'unexpected' behavior. On the one hand, this can lead to reticence, but also to overreactions.

3. The US/NATO may well be surprised by a nuclear deployment by Russia.

The US monitors the activities of Russia's nuclear forces on a daily basis. They are under a magnifying glass. Among other things, the readiness of nuclear facilities, movements of units and their state of readiness are examined. So far there seems to be no notable activity. However, this concerns strategic nuclear capabilities, not tactical ones. A tactical nuclear missile or mine, for example, can certainly be transported unseen. They are small ones that fit in a delivery van.

In summary, it can therefore be stated that the possibility of the deployment of a nuclear weapon by Russia is possible, can occur unseen when it comes to a tactical nuclear weapon, and can serve a rational purpose for Russia.

The fact that Putin is willing and able to do so cannot be ruled out. The probability of such a deployment may not be great (we hope), but this cannot be determined, but the risks associated with such a deployment, defined as "probability x consequences" are indeed.

We are now in uncharted waters, without an accurate map and a reliable compass (ill-informed and ill-advised politicians?). There has never been a direct confrontation between nuclear states, and there are many unknowns.

It is an illusion - and a misrepresentation - if politicians and military leaders give the impression that this issue is under control. That is certainly not the case. The problem is also that the US/NATO has no strategy and no clear picture of the end-state they are aiming for. This also makes a sound risk analysis impossible.

When it comes to this war, it's too much based on US/NATO opportunism. That is not acceptable. When it comes to the approach to a solution (which is not even defined), this is usually done based on a trial-and-error approach. This situation does not lend itself to such an ill-considered approach, obviously.

We know - and must assume - that arms supplies to Ukraine, economic sanctions (certainly in the long run) and attacks on Russian territory can (or will) pose an existential threat to Putin. We also know that this could result in the deployment of a nuclear weapon by Russia, and that there are great risks involved.

The US/NATO approach now is that we actually ignore this risk. Initial reticence (which was also not properly calibrated) has given way to a certain bravado from the US and NATO, it seems.

Hoping for the best is not a strategy.

How intangible and not very concrete the nuclear risks are, it is possible to say something about the (major) risks. Of course, you want to avoid risks, but if that is not possible, they must at least be managed based on realistic assessments. Giving in to nuclear blackmail is not an option, then we will end up in a bully world, still with nuclear risks.

When it comes to this issue, the "good" news is that for a devastating nuclear war, you need two sides. The solution may lie in the 'refusal' of the US (and NATO) to respond with a nuclear counterattack to a nuclear deployment by Russia. This means that the US must show great restraint and ignore Putin's nuclear attack in that sense (an 'automatic' nuclear response was protocol during the Cold War). Restraint seems like the best approach.

When Russia increased the readiness of its nuclear forces in February, the US has not responded with similar measures (which was protocol during the Cold War). The US has also suspended a test launch of a ballistic missile. Those are sensible measures.

Moreover, the US/NATO has a large conventional advantage, and tactical nuclear weapons are not necessary to subjugate/defeat Russia in a war. That conventional dominance can be exploited. The estimate also seems realistic that China will distance itself from Russia if that country deploys a nuclear weapon. Putin's disqualification is then complete.

These deliberations show that there is much more to say and discuss about the risks of nuclear war. We should not deceive ourselves into thinking or claiming that risks can be properly estimated or ignored.

How to deal with that nuclear threat is an extremely important - and tricky - discussion. There are many dilemmas.

The solution seems to lie in a high degree of nuclear restraint from the US, and to use Putin's energy and strength against him. A principle from judo. Then Putin should understand.
  zaterdag 30 april 2022 @ 18:48:22 #218
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_204590130
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 18:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Is de tank gevonden, dan wordt een projectiel afgevuurd dat in staat moet zijn om door zo'n 7 centimeter staal door te dringen. De hele operatie duurt slechts een paar seconden.
Dit soort uitspraken moet je uit Russische bron wel met een korrel zout nemen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:21:32 #219
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204590529
quote:

[..]
Overigens:

twitter

Rob de Wijk, dus het zal wel weer los gaan hier straks...
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:23:01 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 19:23:23 #221
236264 crew  capricia
pi_204590556
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Overigens:

[ twitter ]
Dank!!
Dat is ook helemaal geen verkeerde mening. :)

Vind het opmerkelijk dat we zo weinig bezig zijn met wat er op het wereldtoneel gebeurt aan escalatie. Een kernoorlog komt steeds dichterbij en het lijkt maar weinig mensen te interesseren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:25:18 #222
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_204590577
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Klopt, net als alle berichtgeving...
Oké.

Ik bedoelde dat de speciale operatie in een ruk en een scheet over zou zijn, Frits.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:27:41 #223
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204590595
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:25 schreef Kriegel het volgende:
Oké.

Ik bedoelde dat de speciale operatie in een ruk en een scheet over zou zijn, Frits.
En hoe zou ik dat moeten destilleren uit een verhaal over een mijn, Frits.
pi_204590602
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Dank!!

Vind het opmerkelijk dat we zo weinig bezig zijn met wat er op het wereldtoneel gebeurt aan escalatie. Een kernoorlog komt steeds dichterbij en het lijkt maar weinig mensen te interesseren.
De gewone man is niet heel boeiend maar dat de overheid er niets mee lijkt te doen is zorgwekkend. Waar blijven de noodplannen, de bevolking vertellen wat te doen?

Niemand weet hoe een kernoorlog zich zal ontwikkelen. Nu lijkt het erop dat er helemaal geen plan is om het voortbestaan van de Staat in een of andere vorm veilig te stellen. Alsof ze zich al hebben neergegeld bij ene totale vernietiging als het zover komt.
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:30:12 #225
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_204590622
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
En hoe zou ik dat moeten destilleren uit een verhaal over een mijn, Frits.
Omdat het vetgedrukte stukje het woord operatie bevat en een daaraan gehangen tijdspanne, en dan heb je dus in de context van Russische militaire zaken een basis voor een (matige) garp.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:30:14 #226
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204590623
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:27 schreef Confetti het volgende:

[..]
De gewone man is niet heel boeiend maar dat de overheid er niets mee lijkt te doen is zorgwekkend. Waar blijven de noodplannen, de bevolking vertellen wat te doen?
Dat is een schitterend idee, als jij graag wil dat er een complete chaos, incl. plunderingen en whatnot gaan gebeuren.

Ik denk dat er concreet niks aan te doen is, so we roll with it.
&lt;signature here&gt;.
pi_204590624
quote:

[..]
Overigens:

[ twitter ]

Alsof Rusland in staat is de oorlog uit te breiden :')

De Wijk moet maar eens toegeven dat al zijn bangmakerij over de Russische dreiging overdreven was. Rusland stelt militair weinig voor
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204590633
quote:

[..]

Niemand weet hoe een kernoorlog zich zal ontwikkelen. Nu lijkt het erop dat er helemaal geen plan is om het voortbestaan van de Staat in een of andere vorm veilig te stellen. Alsof ze zich al hebben neergegeld bij ene totale vernietiging als het zover komt.
Wat moeten we doen dan? Er zijn hier helemaal geen schuilkelders oid.
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:33:04 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204590649
quote:
Dank!!

Men doet een beetje alsof het niet in zo'n vaart loopt en als Putin het wel zou willen alles toch verroest en niet inzetbaar in de hoek ligt... Maar ja, voor februari dacht iedereen ook dat het binnenvallen van Oekraine "ook niet in zo'n vaart zou lopen"...

Ik vind dat persoonlijk een erg gevaarlijke gok maar goed, dan ben je meteen een Putin lover ofzo..

Edit: Nou ja dit soort opmerkingen dus:

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:30 schreef Mortaxx het volgende:

De Wijk moet maar eens toegeven dat al zijn bangmakerij over de Russische dreiging overdreven was. Rusland stelt militair weinig voor
pi_204590660
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:31 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Wat moeten we doen dan? Er zijn hier helemaal geen schuilkelders oid.
Schuilkelders tijdens een kernoorlog zijn ook maar uitstel van executie natuurlijk ;)
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:34:28 #231
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_204590667
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is een schitterend idee, als jij graag wil dat er een complete chaos, incl. plunderingen en whatnot gaan gebeuren.

Ik denk dat er concreet niks aan te doen is, so we roll with it.
Op zich zou een lijstje met locaties van alle nog bestaande schuilkelders (voor het geval dat) wel leuk zijn hoor, zonder dat je meteen totale paniek laat uitbreken. Gewoon droppen ter info.

Ik vind het eerlijk óók wel storend dat zelfs met zoiets simpels niks gebeurt.

quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Schuilkelders tijdens een kernoorlog zijn ook maar uitstel van executie natuurlijk ;)
Dat is niet iets dat je zomaar met zekerheid kan vaststellen. De klap en de eerste paar dagen van fallout overleven is het belangrijkst, en dat gaat in een met lood versterkte betonbunker toch net wat makkelijker dan in je badkamer.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:35:40 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204590681
quote:

Je neemt dit verhaal dus ook niet serieus?

pi_204590682
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Laat staan de straling die je gaat krijgen als er over de hele wereld een aantal bommen ontploffen.
pi_204590688
quote:

[..]
Overigens:

[ twitter ]

Zeer matig stuk. Want er wordt totaal niet op ingegaan wat nu de alternatieven zijn.

Stel Biden bemoeit zich er niet mee, en steunt Oekraïne niet. Dan zal Rusland, met zijn veel grotere leger, Oekraïne steeds verder kapot maken en veroveren.

Nog los van het feit dat Rusland dan zijn ogen op het volgende land zal richten (Polen en de Baltische Staten), zijn we met een Russisch Oekraïne dan echt beter af?

En Rob loopt hier natuurlijk weer blind achteraan, wat mij betreft wordt die man ook eens goed onder de loep genomen.
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:37:50 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204590709
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:34 schreef Kriegel het volgende:
Op zich zou een lijstje met locaties van alle nog bestaande schuilkelders (voor het geval dat) wel leuk zijn hoor, zonder dat je meteen totale paniek laat uitbreken. Gewoon droppen ter info.

Ik vind het eerlijk óók wel storend dat zelfs met zoiets simpels niks gebeurt.
Geen enkele bestaande atoomschuilkelder in Nederland is nog inzetbaar. De bunkers ansich bestaan voor een deel nog wel maar er is niks meer wat werkt. Dus geen NBC filtering meer, geen stroom meer, geen opgeslagen eten en water meer, kortom niks meer.
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:39:20 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204590725
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:36 schreef luxerobots het volgende:
En Rob loopt hier natuurlijk weer blind achteraan, wat mij betreft wordt die man ook eens goed onder de loep genomen.
Ik zou zeggen begin maar een onderzoek... Ik denk dat ze enorm onder de indruk zullen zijn van @luxerobots op Fok!...
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:42:04 #237
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204590745
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je neemt dit verhaal dus ook niet serieus?

Weinig takeaways in mijn optiek.

Zelfs het: ja maar zeggen dat je het wil is wat anders - is weer een schitterende vorm van meten met 2 maten,

Want dat ze op RUS TV avond aan avond ziichzelf op de borst kloppen dat London in under 5 seconds weg is met die en die bom hebben we het natuurlijk niet over, is geen factor, moeten we niet moeilijk over doen.

Waarmee ik niet zeg dat er geen risico is, dat is er.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:42:13 #238
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_204590746
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Geen enkele bestaande atoomschuilkelder in Nederland is nog inzetbaar. De bunkers ansich bestaan voor een deel nog wel maar er is niks meer wat werkt. Dus geen NBC filtering meer, geen stroom meer, geen opgeslagen eten en water meer, kortom niks meer.
Dat is dan verdomme mooi waardeloos en helaas niet erg verbazingwekkend. Toch, de passieve bescherming is nog steeds intact... Maar dat gebrek aan luchtfiltering is met een zooi mensen in een afgesloten ruimte dan alsnog een probleem. Kut. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_204590750
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Er zullen toch wel geheime bunkers zijn voor de civiele en militaire elite? Alhoewel, Nederland kennende is dat ook wegbezuinigd.
pi_204590753
quote:

[..]
Dank!!

Rob van Wijk blaat alleen maar onzin uit. Ga weg met die gast.
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:44:15 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204590759
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:42 schreef Kriegel het volgende:

Dat is dan verdomme mooi waardeloos en helaas niet erg verbazingwekkend. Toch, de passieve bescherming is nog steeds intact... Maar dat gebrek aan luchtfiltering is met een zooi mensen in een afgesloten ruimte dan alsnog een probleem. Kut. :')
Bang voor een Russische atoomaanval? In een schuilkelder kun je in Nederland niet meer terecht
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:44:42 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204590764
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:42 schreef Confetti het volgende:
Er zullen toch wel geheime bunkers zijn voor de civiele en militaire elite? Alhoewel, Nederland kennende is dat ook wegbezuinigd.
Nee, is niks meer. Period.
pi_204590769
Angelina zou ik wel met de kont omhoog nemen en dat hamstersnuitje in een kussen drukken, kom maar hierheen in plaats van dat vieze land.
pi_204590781
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zou zeggen begin maar een onderzoek... Ik denk dat ze enorm onder de indruk zullen zijn van @:luxerobots op Fok!...
Zoiets laat ik graag aan een instantie over die diepgravend onderzoek doet. Iets als Follow the Money.

Punt is, zonder direct Rob de Wijk te beschuldigen, de kans is zeer groot dat Rusland hier met geld aanwezig is om de publieke opinie te beïnvloeden. Maar niemand weet wie door hen betaald wordt of wie niet.

Dan lijkt het mij dat wij als normale burgers, nieuwsconsumenten, eigenlijk wel recht op die informatie hebben. Dan weten we of iemand oprecht zijn mening verkondigd, of gewoon voor een handje roebels de Russen wil helpen.
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:46:55 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204590784
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:43 schreef kurk_droog het volgende:
Rob van Wijk blaat alleen maar onzin uit. Ga weg met die gast.
Want Fok! is natuurlijk het verzamelpunt van de genieën op het gebied van militaire strategie en internationale betrekkingen. Hier worden de wereldproblemen in drie minuten opgelost... Iedereen die het niet met de Fokkers eens is blaten onzin en moeten wegwezen... :')
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:48:14 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204590796
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:46 schreef luxerobots het volgende:
Zoiets laat ik graag aan een instantie over die diepgravend onderzoek doet. Iets als Follow the Money.

Punt is, zonder direct Rob de Wijk te beschuldigen, de kans is zeer groot dat Rusland hier met geld aanwezig is om de publieke opinie te beïnvloeden. Maar niemand weet wie door hen betaald wordt of wie niet.

Dan lijkt het mij dat wij als normale burgers, nieuwsconsumenten, eigenlijk wel recht op die informatie hebben. Dan weten we of iemand oprecht zijn mening verkondigd, of gewoon voor een handje roebels de Russen wil helpen.
Dus je beschuldigt hem wel?
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:49:01 #247
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204590802
quote:

[..]
Je realiseert je mag ik hopen wel, dat zelfs op het zenith van de koude oorlog, alle bunkers bij elkaar nog niet eens genoeg waren om een 0,001 % van de NL bevolking op te kunnen vangen?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:49:41 #248
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_204590809
quote:
Mooie boel.

Maar toegegeven, een significant deel van de bevolking beschermen is toch al onmogelijk.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_204590812
quote:

[..]
Het zal me verbazen als Rutte, Willem-Alexander, Maxime etc. niet ergens een plek hebben waar ze veilig een aanval af kunnen wachten.
pi_204590823
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

zaterdag 30 april 2022 @ 19:52:05 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:53:42 #252
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204590841
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Engeland ofzo...
Ja, met toeters en bellen naar R'Dam-Den Haag Airport.
&lt;signature here&gt;.
pi_204590887
https://www.telegraaf.nl/(...)kt-tanks-van-bovenaf

quote:
Of er al Oekraïense tanks ten offer zijn gevallen aan de PTKM-1R is niet bekend.
Je hoort sowieso heel weinig over de Oekraïense verliezen omdat iedereen zo gefocust is op de verliezen van Rusland.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_204590901
Ik hoop dat ze het nog wel een dagje van te voren aankodigen als ze gaan nuken, jeetje moet ik eens even goed denken wat ik allemaal ga doen :+
pi_204590911
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De Tories zijn jarenland in de watten gelegd en hebben geld gekregen van Rusland.

Het zal me verbazen als er hier in Nederland niemand in de watten is gelegd door de Russen.

twitter
pi_204590939
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Tories zijn jarenland in de watten gelegd en hebben geld gekregen van Rusland.

Het zal me verbazen als er hier in Nederland niemand in de watten is gelegd door de Russen.

[ twitter ]
True.
Het ging mij alleen meer over dat gezever over de Wijk. :) De man mag misschien wat voorzichtig en pessimistisch overkomen, maar aan de verkeerde kant staan doet hij toch zeker niet.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:02:42 #257
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204590945
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dan heb je het over meneer Sherry, niet over wat verdwaalde defensie specialisten.
&lt;signature here&gt;.
pi_204590964
quote:

[..]

Dit wordt echt irritant, je gelooft gewoon in propoganda.
Vakman pur sang
pi_204590970
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan heb je het over meneer Sherry, niet over wat verdwaalde defensie specialisten.
Zucht.
pi_204590998
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
True.
Het ging mij alleen meer over dat gezever over de Wijk. :) De man mag misschien wat voorzichtig en pessimistisch overkomen, maar aan de verkeerde kant staan doet hij toch zeker niet.
Ik weet het niet.

De Wijk zegt wel vreemde dingen, die toevallig heel goed uit komen voor Poetin.

Hier zegt hij bijvoorbeeld dat er, als uitweg, een gouden brug voor Poetin gebouwd moet worden.

zaterdag 30 april 2022 @ 20:07:07 #261
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204591000
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zucht.
Ik ben het met je eens hoor ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_204591034
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik weet het niet.

De Wijk zegt wel vreemde dingen, die toevallig heel goed uit komen voor Poetin.

Hier zegt hij bijvoorbeeld dat er, als uitweg, een gouden brug voor Poetin gebouwd moet worden.

Daar heeft die gewoon gelijk in.
Maar jij hoort het woord goud->duur->goed->poetinlover
Dat gebeurt met de hersencapaciteit van je. ;)
Vakman pur sang
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:11:13 #263
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204591045
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:07 schreef luxerobots het volgende:

Da's Sun Tzu.

En ja, het gaat rap de verkeerde kant uit, in mijn optiek iig, als zich dat gaat vertalen naar dat Oekraïne het e.e.a. maar op moet geven, ten behoeve van.
&lt;signature here&gt;.
pi_204591064
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar heeft die gewoon gelijk in.
Maar jij hoort het woord goud->duur->goed->poetinlover
Dat gebeurd met de hersencapaciteit van je. ;)
Leer eerst maar eens spellen voordat je doet alsof anderen dom zijn.
pi_204591076
Ik denk dat we op de huidige weg prima doen, gewoon Ukraine vol met geld en wapens stampen, en voor de rest nergens mee bemoeien, ook gewoon niet meer reageren op Putin, ook geen wraakzuchtige taal, gewoon helemaal niets, gewoon wapens sturen, klaar. Die kerel stampt zelf elke schurkenstaat vol met wapens en dan gaat hij vertellen wat wij dan al niet mogen? Fuck off.
pi_204591077
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Leer eerst maar eens spellen voordat je doet alsof anderen dom zijn.
Of iemand wel of niet kan spellen doet niets af aan hoe slim diegene is of kan zijn.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:13:38 #267
pi_204591080
quote:

[..]

Niemand weet hoe een kernoorlog zich zal ontwikkelen.
De vraag stellen is hem beantwoorden.
pi_204591122
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:13 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Of iemand wel of niet kan spellen doet niets af aan hoe slim diegene is of kan zijn.
Voor mij zijn op de man spelen en de taal niet beheersen toch wel implicaties dat iemand niet al te intelligent is.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:17:53 #269
pi_204591136
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Men doet een beetje alsof het niet in zo'n vaart loopt en als Putin het wel zou willen alles toch verroest en niet inzetbaar in de hoek ligt... Maar ja, voor februari dacht iedereen ook dat het binnenvallen van Oekraine "ook niet in zo'n vaart zou lopen"...

Er is nog een andere redenatie.

We moeten een keer stop zeggen tegen Putin (en dan is nu het beste moment). Hij zal dan altijd dreigen met kernwapens. Daar kan je gewoon niet op ingaan omdat er dan maar 1 ding overblijft: Putin overal zijn egoïstische klote-zin in geven. Hij valt niet te sturen of te vertrouwen, dus kan je maar 1 ding doen: Call His Bluff.
pi_204591159
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Da's Sun Tzu.

En ja, het gaat rap de verkeerde kant uit, in mijn optiek iig, als zich dat gaat vertalen naar dat Oekraïne het e.e.a. maar op moet geven, ten behoeve van.
De eisen die gesteld worden aan Oekraïne zijn wel redelijk, aldus De Wijk.

(Zelf vind ik de eisen helemaal niet redelijk, neutraliteit voor Oekraïne betekent gewoon afstand doen van het leger en de wens om NAVO-lid te worden, ik zie niet in hoe dat redelijk is. Daarbij, hoe betrouwbaar is die Poetin nu eigenlijk echt?)
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:20:04 #271
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204591175
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:18 schreef luxerobots het volgende:
Zelf vind ik de eisen helemaal niet redelijk, neutraliteit voor Oekraïne betekent gewoon afstand doen van het leger en de wens om NAVO-lid te worden, ik zie niet in hoe dat redelijk is. Daarbij, hoe betrouwbaar is die Poetin nu eigenlijk echt?)
Dat ben ik helemaal met je eens.
&lt;signature here&gt;.
pi_204591180
Ik las her en der in dit topic de verwachting dat in Nederland ook mensen zijn omgekocht door de Russen met als doel de publieke opinie te beinvloeden.

Maar de AIVD is natuurlijk ook niet gek, en waar mogelijk worden die mensen echt wel onschadelijk gemaakt (in handelen, niet in leven).

Informatie lekken, gesprekje voeren met diegene, ik weet niet hoe of wat precies, maar het wordt stukgemaakt voor zover bekend bij de diensten.

(denk ik, ik heb geen bronnen of wat dan ook, bij geheime dingen mag ik lekker speculeren)
pi_204591215
quote:

[..]
Dank!!

In welke mate deze oorlog gaat escaleren hebben de westerse landen helemaal in eigen hand.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:23:56 #274
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204591238
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
True.
Precies. Bijzonder jammer dat mensen met een ander inzicht die totaal niet Pro Rusland zijn gelijk weg worden gezet als ondeskundig.
pi_204591250
In de jaren 80 was iedereen bang voor de bom, maar ging het gewone leven ook gewoon door.
En nu is dat ook gewoon zo.
pi_204591255
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik las her en der in dit topic de verwachting dat in Nederland ook mensen zijn omgekocht door de Russen met als doel de publieke opinie te beinvloeden.

Maar de AIVD is natuurlijk ook niet gek, en waar mogelijk worden die mensen echt wel onschadelijk gemaakt (in handelen, niet in leven).

Informatie lekken, gesprekje voeren met diegene, ik weet niet hoe of wat precies, maar het wordt stukgemaakt voor zover bekend bij de diensten.

(denk ik, ik heb geen bronnen of wat dan ook, bij geheime dingen mag ik lekker speculeren)
Ik heb zelf een vriend die vrij schaamteloos propaganda maakt, toen ik vroeg of het niet pijnlijk was dat hij nu smeergeld in Roebels kreeg moest hij smuikend om lachen.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:26:58 #278
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204591291
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:13 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat we op de huidige weg prima doen, gewoon Ukraine vol met geld en wapens stampen, en voor de rest nergens mee bemoeien, ook gewoon niet meer reageren op Putin, ook geen wraakzuchtige taal, gewoon helemaal niets, gewoon wapens sturen, klaar.
Dit dus, niet terugdreigen met nukes naar Rusland schieten. Gewoon wapens leveren aan Ukraine en het geschreeuw van Rusland negeren.
pi_204591296
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De eisen die gesteld worden aan Oekraïne zijn wel redelijk, aldus De Wijk.

(Zelf vind ik de eisen helemaal niet redelijk, neutraliteit voor Oekraïne betekent gewoon afstand doen van het leger en de wens om NAVO-lid te worden, ik zie niet in hoe dat redelijk is. Daarbij, hoe betrouwbaar is die Poetin nu eigenlijk echt?)
Neutraliteit voor Oekraïne en een staakt-het-vuren is het beste wat Oekraïne (burgers) nu kan overkomen.
Recht op defensie moet behouden blijven en recht op navolid moet kunnen.
Dat lijkt me bespreekbaar.
Vakman pur sang
pi_204591303
Wel weer veel roddels over Poetjes gezondheid 🤧
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:29:36 #281
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204591317
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Neutraliteit voor Oekraïne en een staakt-het-vuren is het beste wat Oekraïne (burgers) nu kan overkomen.

Wat houd "neutraliteit" voor putin dan precies in als NAVO lidmaatschap mag?

Heb ik soms gemist dat het Oekraïne was dat RUS aanviel? :')
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:30:00 #282
pi_204591322
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
In welke mate deze oorlog gaat escaleren hebben de westerse landen helemaal in eigen hand.
Dus Putin is machteloos. Bedankt voor de tip.
pi_204591327
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Heb ik soms gemist dat het Oekraïne was dat RUS aanviel? :')
Kun je wel met smileys smijten maar laat het oplossen van de kwestie gewoon aan verstandige mannen over.
Vakman pur sang
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:31:12 #284
pi_204591331
quote:

[..]
Het staat Putin vrij om te stoppen met schieten.
pi_204591343
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:26 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dit dus, niet terugdreigen met nukes naar Rusland schieten. Gewoon wapens leveren aan Ukraine en het geschreeuw van Rusland negeren.
En hoe gaat dat ooit goed aflopen? Rusland pakt de boel in en gaat huiswaarts?
Vakman pur sang
pi_204591354
quote:

[..]
Dank!!

Omdat de Russen inmiddels, expliciet of impliciet, zo vaak met een kernoorlog gedreigd hebben dat het geen weldenkend mens meer interesseert. Bijvoorbeeld dit hier op 27 februari:

Rusland brengt eenheden met kernwapens in verhoogde staat van paraatheid
https://nos.nl/l/2419111

Toen schrokken mensen er nog van, maar inmiddels zijn we twee maanden en talloze sancties verder en horen we gewoon hetzelfde 'stoere' geblaat uit Rusland. De Amerikanen zagen dit ook gewoon al aankomen en hechten er geen waarde aan, alleen Europese leiders (en Scholz in het bijzonder) maken zich er druk om. Ze hebben het in 2018 zelfs al expliciet opgeschreven:

quote:
Poetin had al gedreigd dat landen die zich met het conflict in de Oekraïne zouden bemoeien te maken krijgen met "consequenties zoals jullie nog nooit in je geschiedenis hebben gezien". Dat werd internationaal al opgevat als een verhuld dreigement met kernwapens.

Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft al eens voorspeld dat Moskou met de inzet van kernwapens kan dreigen om zijn gelijk te halen. "Rusland denkt ten onrechte dat een dreigement met nucleaire escalatie of het daadwerkelijk als eerste inzetten van kernwapens een conflict kan deëscaleren op voor Rusland gunstige voorwaarden", valt te lezen in de Nuclear Posture Review uit 2018 van het Pentagon.
Dreigen is allemaal leuk en aardig, maar nu gebeurt met Poetin hetzelfde als met Obama z'n "red lines" in Syrië gebeurde.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2022 20:34:48 ]
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:32:19 #287
pi_204591360
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En hoe gaat dat ooit goed aflopen? Rusland pakt de boel in en gaat huiswaarts?
Dat is de enige snelle manier.
pi_204591367
quote:

[..]
Dat probeerde Zelensky ook, voor hem was het in eerste instantie zelfs mogelijk om over de status van de Donbas en de Krim te praten. Maar dat wilde Poetin dan weer niet. Het gaat hem er immers helemaal niet om dat er een neutraal Oekraïne zou bestaan, hij wil het graag linksom of rechtsom kunnen domineren.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:33:37 #289
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204591380
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kun je wel met smileys smijten maar laat het oplossen van de kwestie gewoon aan verstandige mannen over.
Vooruit, omdat ik een goeie bui heb:

Je lijkt te suggereren dat als putin word aangeboden dat Oekraïne zijn eigen leger houd, op termijn prima lid kan worden van de NAVO, maar voor de rest "neutraal" is, dat een.... goede deal zou zijn ofzo?

Want Oekraïne was voorheen niet neutraal...?
&lt;signature here&gt;.
pi_204591401
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus Putin is machteloos. Bedankt voor de tip.
Nee, het standpunt van Rusland is vrij duidelijk. Zij zijn niet de partij die als eerste zal escaleren richting westerse landen, het zal altijd een tegenreactie zijn. En een tegenreactie kun je nou eenmaal verwachten als je constant olie op het vuur gooit met een proxy war, het legitimeren van het aanvallen van doelwitten op Russisch terrein met westerse wapens, het pleiten voor een regime change en een doelbewust verzwakt Rusland. We zijn bezig met de Russen in een hoek te drukken en dat komt ons duur te staan.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:36:10 #291
403588 mcmlxiv
pi_204591420
Rob van Wijk heeft een mening, helaas legt hij niet uit hoe we verder moeten na het verlies van Oekraïne wanneer Putin daarna aan de Baltische Staten gaat beginnen. Misschien heeft van Wijk gelijk, misschien 1 van de vele andere deskundigen met een andere mening. Niemand die het echt kan voorspellen

Ik denk dat ieder zinnig mens inziet dat we in gevaarlijke tijden leven, maar niemand, ook Rob van Wijk niet, weet of zijn Chamberlain route succesvoller zal zijn dan de Churchill route. Ik persoonlijk zie meer in de Churchill optie.

Volgens mij werkt het namelijk redelijk eenvoudig. Als Putin bereidt is strategisch nucleair te gaan zonder daadwerkelijke fysieke aanval op Russisch grondgebied, dan zijn we sowieso op enig moment het haasje. Dan is hij namelijk ook gek genoeg om de Baltische Staten en/of Finland aan te vallen. Dan is Oekraïne wel helpen of Oekraïne niet helpen lood om oud ijzer. Hadden we het niet gedaan, was Oekraïne nu gevallen, was de oorlog om de Baltische Staten nu zo ongeveer begonnen met nog volop verse Russische troepen. Nu we het wel gedaan hebben is dat tenminste uitgesteld, maar met wellicht akelige consequenties.

Als Putin alleen strategisch nucleair gaat bij een inval van Rusland dan is alle hulp aan Oekraïne prima zolang we zelf maar niet Rusland binnenvallen.

Kortom de gekte van Putain, daar draait het om en nergens anders om. En die gekte kan ook Rob van Wijk niet echt beoordelen
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:40:12 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204591476
twitter

RIP nog een eenster
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:45:11 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204591544
1939 all over again
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204591551
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Rob van Wijk heeft een mening, helaas legt hij niet uit hoe we verder moeten na het verlies van Oekraïne wanneer Putin daarna aan de Baltische Staten gaat beginnen. Misschien heeft van Wijk gelijk, misschien 1 van de vele andere deskundigen met een andere mening. Niemand die het echt kan voorspellen

Ik denk dat ieder zinnig mens inziet dat we in gevaarlijke tijden leven, maar niemand, ook Rob van Wijk niet, weet of zijn Chamberlain route succesvoller zal zijn dan de Churchill route. Ik persoonlijk zie meer in de Churchill optie.

Volgens mij werkt het namelijk redelijk eenvoudig. Als Putin bereidt is strategisch nucleair te gaan zonder daadwerkelijke fysieke aanval op Russisch grondgebied, dan zijn we sowieso op enig moment het haasje. Dan is hij namelijk ook gek genoeg om de Baltische Staten en/of Finland aan te vallen. Dan is Oekraïne wel helpen of Oekraïne niet helpen lood om oud ijzer. Hadden we het niet gedaan, was Oekraïne nu gevallen, was de oorlog om de Baltische Staten nu zo ongeveer begonnen met nog volop verse Russische troepen. Nu we het wel gedaan hebben is dat tenminste uitgesteld, maar met wellicht akelige consequenties.

Als Putin alleen strategisch nucleair gaat bij een inval van Rusland dan is alle hulp aan Oekraïne prima zolang we zelf maar niet Rusland binnenvallen.

Kortom de gekte van Putain, daar draait het om en nergens anders om. En die gekte kan ook Rob van Wijk niet echt beoordelen
Gaarne een bron dat Putain van plan is om de Baltische staten en Finland aan te vallen/annexeren. Met dit soort westerse propaganda, anti-Russia conspiracy theories kunnen we niets en is ook niet een grondslag om een nucleaire oorlog voor te riskeren. Dit berust puur op speculatie en heeft een vorm van het makkelijker kunnen verkopen aan de westerse bevolking om een oorlog met Rusland te riskeren onwille van een Russia-bad ideologie waar de NATO zijn expansie bestaansrecht aan te danken heeft.
pi_204591556
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vooruit, omdat ik een goeie bui heb:

Je lijkt te suggereren dat als putin word aangeboden dat Oekraïne zijn eigen leger houd, op termijn prima lid kan worden van de NAVO, maar voor de rest "neutraal" is, dat een.... goede deal zou zijn ofzo?

Want Oekraïne was voorheen niet neutraal...?
Hij wil een buffer aan de grens. Hij voelt zich aangevallen (voelt zich) door navo machtsvertoon.
Hij wou heel UKR hij kan nu de oost regio verkopen.
UKR is nooit goed omgegaan met de pro-Russisch oost regio.

Ik denk dat er één status-quo moet komen waarbij Rusland de oost regio behoudt en UKR westers wordt en bij navo beland.
Daarvoor is een regimechange nodig waarbij die coke-snuivers Zelensky en Arestovich moeten plaatsmaken voor rustigere oude grijsaards met keiharde volharding.
Dat is de uitweg.

De andere weg is door vechten met zware wapens. Een tactische bom op Kyev of een aantal grote steden waarna overgave afgedwongen wordt met kans op escalatie.
Dan glipt China ook direct even Thaiwan in en heb je de poppen helemaal aan het dansen.
Vakman pur sang
pi_204591578
Dat Poetin gaat voor de Baltische Staten is natuurlijk je reinste onzin. Dat is nooit beweerd.
Vakman pur sang
pi_204591582
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:40 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]

RIP nog een eenster
Over Izyum gesproken. Las *geruchten* dat Valery Gerazimov door het Kremlin daarnaartoe is gestuurd om de strijd vanaf daar te gaan leiden. Dat is een beetje hetzelfde alsof de VS in WO2 iemand als Marshall of King naar het front hadden gestuurd om persoonlijk de leiding te nemen. :')

Het is de man naast je weet wel wie:
pi_204591584
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij wil een buffer aan de grens. Hij voelt zich aangevallen (voelt zich) door navo machtsvertoon.
Hij wou heel UKR hij kan nu de oost regio verkopen.
UKR is nooit goed omgegaan met de pro-Russisch oost regio.

Russisch sprekende mensen in Oekraïne zijn vrijer dan Russen, tot de Russen kwamen
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:49:43 #299
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204591586
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:45 schreef Perrin het volgende:
1939 all over again [ twitter ]
Idee voor een photoshop. Ff cijfers vervangen voor swastika's. Oude tijden herleven.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:50:26 #300
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204591593
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat Poetin gaat voor de Baltische Staten is natuurlijk je reinste onzin. Dat is nooit beweerd.
Is dat net zoiets als dat hij Oekraïne niet binnen ging vallen?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:50:30 #301
403588 mcmlxiv
pi_204591595
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Gaarne een bron dat Putain van plan is om de Baltische staten en Finland aan te vallen/annexeren. Met dit soort westerse propaganda, anti-Russia conspiracy theories kunnen we niets en is ook niet een grondslag om een nucleaire oorlog voor te riskeren. Dit berust puur op speculatie en heeft een vorm van het makkelijker kunnen verkopen aan de westerse bevolking om een oorlog met Rusland te riskeren onwille van een Russia-bad ideologie waar de NATO zijn expansie bestaansrecht aan te danken heeft.
Grappenmaker. Lezen is niet je sterkste punt hè? Teveel emotie soms?

Lees nog een keer vriend en zie daar ik beschuldig niemand. Ik beschouw, een enorm verschil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')