abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204591250
In de jaren 80 was iedereen bang voor de bom, maar ging het gewone leven ook gewoon door.
En nu is dat ook gewoon zo.
pi_204591255
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik las her en der in dit topic de verwachting dat in Nederland ook mensen zijn omgekocht door de Russen met als doel de publieke opinie te beinvloeden.

Maar de AIVD is natuurlijk ook niet gek, en waar mogelijk worden die mensen echt wel onschadelijk gemaakt (in handelen, niet in leven).

Informatie lekken, gesprekje voeren met diegene, ik weet niet hoe of wat precies, maar het wordt stukgemaakt voor zover bekend bij de diensten.

(denk ik, ik heb geen bronnen of wat dan ook, bij geheime dingen mag ik lekker speculeren)
Ik heb zelf een vriend die vrij schaamteloos propaganda maakt, toen ik vroeg of het niet pijnlijk was dat hij nu smeergeld in Roebels kreeg moest hij smuikend om lachen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:26:58 #278
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204591291
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:13 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat we op de huidige weg prima doen, gewoon Ukraine vol met geld en wapens stampen, en voor de rest nergens mee bemoeien, ook gewoon niet meer reageren op Putin, ook geen wraakzuchtige taal, gewoon helemaal niets, gewoon wapens sturen, klaar.
Dit dus, niet terugdreigen met nukes naar Rusland schieten. Gewoon wapens leveren aan Ukraine en het geschreeuw van Rusland negeren.
pi_204591296
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De eisen die gesteld worden aan Oekrane zijn wel redelijk, aldus De Wijk.

(Zelf vind ik de eisen helemaal niet redelijk, neutraliteit voor Oekrane betekent gewoon afstand doen van het leger en de wens om NAVO-lid te worden, ik zie niet in hoe dat redelijk is. Daarbij, hoe betrouwbaar is die Poetin nu eigenlijk echt?)
Neutraliteit voor Oekrane en een staakt-het-vuren is het beste wat Oekrane (burgers) nu kan overkomen.
Recht op defensie moet behouden blijven en recht op navolid moet kunnen.
Dat lijkt me bespreekbaar.
Vakman pur sang
pi_204591303
Wel weer veel roddels over Poetjes gezondheid 🤧
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:29:36 #281
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204591317
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Neutraliteit voor Oekrane en een staakt-het-vuren is het beste wat Oekrane (burgers) nu kan overkomen.
:')

Wat houd "neutraliteit" voor putin dan precies in als NAVO lidmaatschap mag?

Heb ik soms gemist dat het Oekrane was dat RUS aanviel? :')
Scorched earth
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:30:00 #282
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204591322
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
In welke mate deze oorlog gaat escaleren hebben de westerse landen helemaal in eigen hand.
Dus Putin is machteloos. Bedankt voor de tip.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204591327
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
:')

Heb ik soms gemist dat het Oekrane was dat RUS aanviel? :')
Kun je wel met smileys smijten maar laat het oplossen van de kwestie gewoon aan verstandige mannen over.
Vakman pur sang
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:31:12 #284
pi_204591331
quote:

[..]
Het staat Putin vrij om te stoppen met schieten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_204591343
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:26 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dit dus, niet terugdreigen met nukes naar Rusland schieten. Gewoon wapens leveren aan Ukraine en het geschreeuw van Rusland negeren.
En hoe gaat dat ooit goed aflopen? Rusland pakt de boel in en gaat huiswaarts?
Vakman pur sang
pi_204591354
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Dank!!
Dat is ook helemaal geen verkeerde mening. :)

Vind het opmerkelijk dat we zo weinig bezig zijn met wat er op het wereldtoneel gebeurt aan escalatie. Een kernoorlog komt steeds dichterbij en het lijkt maar weinig mensen te interesseren.
Omdat de Russen inmiddels, expliciet of impliciet, zo vaak met een kernoorlog gedreigd hebben dat het geen weldenkend mens meer interesseert. Bijvoorbeeld dit hier op 27 februari:

Rusland brengt eenheden met kernwapens in verhoogde staat van paraatheid
https://nos.nl/l/2419111

Toen schrokken mensen er nog van, maar inmiddels zijn we twee maanden en talloze sancties verder en horen we gewoon hetzelfde 'stoere' geblaat uit Rusland. De Amerikanen zagen dit ook gewoon al aankomen en hechten er geen waarde aan, alleen Europese leiders (en Scholz in het bijzonder) maken zich er druk om. Ze hebben het in 2018 zelfs al expliciet opgeschreven:

quote:
Poetin had al gedreigd dat landen die zich met het conflict in de Oekrane zouden bemoeien te maken krijgen met "consequenties zoals jullie nog nooit in je geschiedenis hebben gezien". Dat werd internationaal al opgevat als een verhuld dreigement met kernwapens.

Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft al eens voorspeld dat Moskou met de inzet van kernwapens kan dreigen om zijn gelijk te halen. "Rusland denkt ten onrechte dat een dreigement met nucleaire escalatie of het daadwerkelijk als eerste inzetten van kernwapens een conflict kan descaleren op voor Rusland gunstige voorwaarden", valt te lezen in de Nuclear Posture Review uit 2018 van het Pentagon.
Dreigen is allemaal leuk en aardig, maar nu gebeurt met Poetin hetzelfde als met Obama z'n "red lines" in Syri gebeurde.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2022 20:34:48 ]
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:32:19 #287
pi_204591360
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En hoe gaat dat ooit goed aflopen? Rusland pakt de boel in en gaat huiswaarts?
Dat is de enige snelle manier.
pi_204591367
quote:

[..]
Dat probeerde Zelensky ook, voor hem was het in eerste instantie zelfs mogelijk om over de status van de Donbas en de Krim te praten. Maar dat wilde Poetin dan weer niet. Het gaat hem er immers helemaal niet om dat er een neutraal Oekrane zou bestaan, hij wil het graag linksom of rechtsom kunnen domineren.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:33:37 #289
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204591380
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kun je wel met smileys smijten maar laat het oplossen van de kwestie gewoon aan verstandige mannen over.
Vooruit, omdat ik een goeie bui heb:

Je lijkt te suggereren dat als putin word aangeboden dat Oekrane zijn eigen leger houd, op termijn prima lid kan worden van de NAVO, maar voor de rest "neutraal" is, dat een.... goede deal zou zijn ofzo?

Want Oekrane was voorheen niet neutraal...?
Scorched earth
pi_204591401
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus Putin is machteloos. Bedankt voor de tip.
Nee, het standpunt van Rusland is vrij duidelijk. Zij zijn niet de partij die als eerste zal escaleren richting westerse landen, het zal altijd een tegenreactie zijn. En een tegenreactie kun je nou eenmaal verwachten als je constant olie op het vuur gooit met een proxy war, het legitimeren van het aanvallen van doelwitten op Russisch terrein met westerse wapens, het pleiten voor een regime change en een doelbewust verzwakt Rusland. We zijn bezig met de Russen in een hoek te drukken en dat komt ons duur te staan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:36:10 #291
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204591420
Rob van Wijk heeft een mening, helaas legt hij niet uit hoe we verder moeten na het verlies van Oekrane wanneer Putin daarna aan de Baltische Staten gaat beginnen. Misschien heeft van Wijk gelijk, misschien 1 van de vele andere deskundigen met een andere mening. Niemand die het echt kan voorspellen

Ik denk dat ieder zinnig mens inziet dat we in gevaarlijke tijden leven, maar niemand, ook Rob van Wijk niet, weet of zijn Chamberlain route succesvoller zal zijn dan de Churchill route. Ik persoonlijk zie meer in de Churchill optie.

Volgens mij werkt het namelijk redelijk eenvoudig. Als Putin bereidt is strategisch nucleair te gaan zonder daadwerkelijke fysieke aanval op Russisch grondgebied, dan zijn we sowieso op enig moment het haasje. Dan is hij namelijk ook gek genoeg om de Baltische Staten en/of Finland aan te vallen. Dan is Oekrane wel helpen of Oekrane niet helpen lood om oud ijzer. Hadden we het niet gedaan, was Oekrane nu gevallen, was de oorlog om de Baltische Staten nu zo ongeveer begonnen met nog volop verse Russische troepen. Nu we het wel gedaan hebben is dat tenminste uitgesteld, maar met wellicht akelige consequenties.

Als Putin alleen strategisch nucleair gaat bij een inval van Rusland dan is alle hulp aan Oekrane prima zolang we zelf maar niet Rusland binnenvallen.

Kortom de gekte van Putain, daar draait het om en nergens anders om. En die gekte kan ook Rob van Wijk niet echt beoordelen
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:40:12 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204591476
twitter

RIP nog een eenster
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:45:11 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204591544
1939 all over again
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204591551
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Rob van Wijk heeft een mening, helaas legt hij niet uit hoe we verder moeten na het verlies van Oekrane wanneer Putin daarna aan de Baltische Staten gaat beginnen. Misschien heeft van Wijk gelijk, misschien 1 van de vele andere deskundigen met een andere mening. Niemand die het echt kan voorspellen

Ik denk dat ieder zinnig mens inziet dat we in gevaarlijke tijden leven, maar niemand, ook Rob van Wijk niet, weet of zijn Chamberlain route succesvoller zal zijn dan de Churchill route. Ik persoonlijk zie meer in de Churchill optie.

Volgens mij werkt het namelijk redelijk eenvoudig. Als Putin bereidt is strategisch nucleair te gaan zonder daadwerkelijke fysieke aanval op Russisch grondgebied, dan zijn we sowieso op enig moment het haasje. Dan is hij namelijk ook gek genoeg om de Baltische Staten en/of Finland aan te vallen. Dan is Oekrane wel helpen of Oekrane niet helpen lood om oud ijzer. Hadden we het niet gedaan, was Oekrane nu gevallen, was de oorlog om de Baltische Staten nu zo ongeveer begonnen met nog volop verse Russische troepen. Nu we het wel gedaan hebben is dat tenminste uitgesteld, maar met wellicht akelige consequenties.

Als Putin alleen strategisch nucleair gaat bij een inval van Rusland dan is alle hulp aan Oekrane prima zolang we zelf maar niet Rusland binnenvallen.

Kortom de gekte van Putain, daar draait het om en nergens anders om. En die gekte kan ook Rob van Wijk niet echt beoordelen
Gaarne een bron dat Putain van plan is om de Baltische staten en Finland aan te vallen/annexeren. Met dit soort westerse propaganda, anti-Russia conspiracy theories kunnen we niets en is ook niet een grondslag om een nucleaire oorlog voor te riskeren. Dit berust puur op speculatie en heeft een vorm van het makkelijker kunnen verkopen aan de westerse bevolking om een oorlog met Rusland te riskeren onwille van een Russia-bad ideologie waar de NATO zijn expansie bestaansrecht aan te danken heeft.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204591556
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vooruit, omdat ik een goeie bui heb:

Je lijkt te suggereren dat als putin word aangeboden dat Oekrane zijn eigen leger houd, op termijn prima lid kan worden van de NAVO, maar voor de rest "neutraal" is, dat een.... goede deal zou zijn ofzo?

Want Oekrane was voorheen niet neutraal...?
Hij wil een buffer aan de grens. Hij voelt zich aangevallen (voelt zich) door navo machtsvertoon.
Hij wou heel UKR hij kan nu de oost regio verkopen.
UKR is nooit goed omgegaan met de pro-Russisch oost regio.

Ik denk dat er n status-quo moet komen waarbij Rusland de oost regio behoudt en UKR westers wordt en bij navo beland.
Daarvoor is een regimechange nodig waarbij die coke-snuivers Zelensky en Arestovich moeten plaatsmaken voor rustigere oude grijsaards met keiharde volharding.
Dat is de uitweg.

De andere weg is door vechten met zware wapens. Een tactische bom op Kyev of een aantal grote steden waarna overgave afgedwongen wordt met kans op escalatie.
Dan glipt China ook direct even Thaiwan in en heb je de poppen helemaal aan het dansen.
Vakman pur sang
pi_204591578
Dat Poetin gaat voor de Baltische Staten is natuurlijk je reinste onzin. Dat is nooit beweerd.
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 20:49:19 #297
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204591582
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:40 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]

RIP nog een eenster
Over Izyum gesproken. Las *geruchten* dat Valery Gerazimov door het Kremlin daarnaartoe is gestuurd om de strijd vanaf daar te gaan leiden. Dat is een beetje hetzelfde alsof de VS in WO2 iemand als Marshall of King naar het front hadden gestuurd om persoonlijk de leiding te nemen. :')

Het is de man naast je weet wel wie:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204591584
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij wil een buffer aan de grens. Hij voelt zich aangevallen (voelt zich) door navo machtsvertoon.
Hij wou heel UKR hij kan nu de oost regio verkopen.
UKR is nooit goed omgegaan met de pro-Russisch oost regio.

Russisch sprekende mensen in Oekrane zijn vrijer dan Russen, tot de Russen kwamen
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:49:43 #299
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204591586
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:45 schreef Perrin het volgende:
1939 all over again [ twitter ]
Idee voor een photoshop. Ff cijfers vervangen voor swastika's. Oude tijden herleven.
Scorched earth
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:50:26 #300
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204591593
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat Poetin gaat voor de Baltische Staten is natuurlijk je reinste onzin. Dat is nooit beweerd.
Is dat net zoiets als dat hij Oekrane niet binnen ging vallen?
Scorched earth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')