abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204586747
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Landverraad _O-
Ja wellicht overdreven, maar als je alleen maar wat feiten plaats over de oorlog ben je Poetinlover.
Dus iedereen gooit maar met beledigingen dan moet je maar meedoen hè?
Vakman pur sang
pi_204586766
Dit is overigens de enige keer in de geschiedenis dat een grote natie als Rusland niet bekeerd kan worden tot een normale natiestaat omdat ze wapens hebben die een invasie van Rusland onmogelijk maken.

Alle andere gekke terreurstaten die rare dingen deden in het buitenland zijn uiteindelijk wel vernietigd door externe machten.

Ik vraag me af hoe we deze nazi-staat op de knieën gaan krijgen met druk van buiten.
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:14:31 #103
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204586773
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja wellicht overdreven, maar als je alleen maar wat feiten plaats over de oorlog ben je Poetinlover.
Dus iedereen gooit maar met beledigingen dan moet je maar meedoen hè?
Dat moet je juist niet...
pi_204586782
Die tijdlijn van Rob de Wijk weer. Het westen dit, het westen dat. Verzwakking van Rusland mag geen doel zijn…

Echt, wat zit daar toch achter joh.
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:16:37 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204586789
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:56 schreef ExTec het volgende:
Vergeet het.

Meneer de kruif is 100 x niets voor het pentagon. Dat die bepaalde conclusies trekt die andere ook trekken, is niet hetzelfde als een directe lijn hebben hé.

En alle meneer de kruifjes, en de wijkjes mogen zich diep schamen, met hun repertoire van de afgelopen 40 jaar over die "russische beer", die gewoon een welp met geboorteafwijkingen bleek.

Die mensen hebben zich wholesale gediskwalificeerd, mbt uitspraken doen over hoe het e.e.a. in elkaar steekt. Verdienen het absoluut niet meer om serieus genomen te worden.
Natuurlijk heeft de Kruif geen directr lijn met get Pentagon. Hij heeft wel de hele internationale coalitie in zuid Afghanistan onder bevel gehad (C-RC South) en is CLAS geweest... Hij weet dus echt wel waar hij het over heeft. Dat hij dingen roept die niet in jouw kraam te pas komen doet daar niks aan af. Ik neem hem iig een stuk serieuzer dan wat anonieme Fokkers natuurlijk, doe jij ook met anderen die jou wel naar de mond praten.
pi_204586828
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft de Kruif geen directr lijn met get Pentagon. Hij heeft wel de hele internationale coalitie in zuid Afghanistan onder bevel gehad (C-RC South) en is CLAS geweest... Hij weet dus echt wel waar hij het over heeft. Dat hij dingen roept die niet in jouw kraam te pas komen doet daar niks aan af. Ik neem hem iig een stuk serieuzer dan wat anonieme Fokkers natuurlijk, doe jij ook met anderen die jou wel naar de mond praten.
Dat bedoel ik, deze man heeft grootse dingen gedaan (eindresultaat niet meetellend :P ) en altijd trouw defensie gediend.
Nu spreekt hij in de media omdat hij gevraagd wordt en hij doet daarin mijn inziens neutraal verslag van.

En dan hem wegzetten als “DIEP SCHAMEN” is tja… wat zit daar nou achter?

Je moet dan na zo’n uitspraak eens nadenken waar je eigenlijk mee bezig bent en welke waas er voor je ogen zit.
Vakman pur sang
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:21:53 #107
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204586843
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als welbeschouwd jouw baan de afgelopen zoveel jaar was, om ons te informeren, en je slaat zo ontzettend faliekant de plank mis,

Wat is je duiding dan nog waard?

quote:
YOU HAD ONE JOB....
Maar het is er "een van jou" hé? Zelfde "industrie"?

Dus ik heb niet de illusie dat je qua dit het met me eens bent ;)
Scorched earth
pi_204586868
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als welbeschouwd jouw baan de afgelopen zoveel jaar was, om ons te informeren, en je slaat zo ontzettend faliekant de plank mis,

[..]

Even voor mijn beeld? Wat voor gigantische onvergefelijk fout heeft deze man volgens jou gemaakt?
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:24:57 #109
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204586883
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Even voor mijn beeld? Wat voor gigantische onvergefelijk fout heeft deze man volgens jou gemaakt?
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:56 schreef ExTec het volgende:

En alle meneer de kruifjes, en de wijkjes mogen zich diep schamen, met hun repertoire van de afgelopen 40 jaar over die "russische beer", die gewoon een welp met geboorteafwijkingen bleek.
Scorched earth
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:25:08 #110
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204586885
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:15 schreef trein2000 het volgende:
Die tijdlijn van Rob de Wijk weer. Het westen dit, het westen dat. Verzwakking van Rusland mag geen doel zijn…

Angst.
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 13:25:59 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204586893
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

Je weet net twee weken dat de man bestaat :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204586915
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het grappige is: als je goed luistert-niks

Als je alleen koppen Klik leest misschien.
Vakman pur sang
pi_204586919
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

Oh dat is alles? :')
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:27:35 #114
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204586923
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je weet net twee weken dat de man bestaat :')
Wat niet af zou doen aan mijn constatering dat die gasten er faliekant naast zaten.
Scorched earth
pi_204586929
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat niet af zou doen aan mijn constatering dat die gasten er faliekant naast zaten.
Noem een voorbeeld van de Kruif dan?

Je bent gewoon niet geïnformeerd
Vakman pur sang
pi_204586972
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:15 schreef trein2000 het volgende:

Rob de Wijk had het eergisteren over de Amerikaanse retoriek waar ze het hebben over de kans om Rusland militair ernstig (meer dan de helft) te verzwakken en dat dit absoluut aangegrepen moet worden. Daarmee komen de Russen onder druk te staan en zijn ze potentieel erg kwetsbaar voor aanvallen van buitenaf. Dat heeft gevolgen....

Aangezien jij bij Rob de Wijk altijd iets anders hoort ben ik benieuwd wat jij zou willen. Ben jij voor een aanval van de NAVO op Rusland?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2022 13:33:58 ]
pi_204587014
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
En in plaats van opgeheven zouden die sancties juist verzwaard moeten worden, zodat ook de Russische burgerbevoling er zwaar door getroffen wordt. Met geen Prada handtasjes en Mercedessen meer raak je de Russen niet, wanneer de medicijnen op zijn en ziekenhuisapparatuur niet meer onderhouden of gerepareerd wordt echter wel...
Heeft dit nog een doel of is het puur om jou emotioneel te plezieren?
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:37:29 #118
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204587020
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:32 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Daarmee komen de Russen onder druk te staan en zijn ze potentieel erg kwetsbaar voor aanvallen van buitenaf. Dat heeft gevolgen....
Ja, play stupid games, win stupid prizes.
Scorched earth
pi_204587068
quote:

[..]
Rob de Wijk had het eergisteren over de Amerikaanse retoriek waar ze het hebben over de kans om Rusland militair ernstig (meer dan de helft) te verzwakken en dat dit absoluut aangegrepen moet worden. Daarmee komen de Russen onder druk te staan en zijn ze potentieel erg kwetsbaar voor aanvallen van buitenaf. Dat heeft gevolgen....

Aangezien jij bij Rob de Wijk altijd iets anders hoort ben ik benieuwd wat jij zou willen. Ben jij voor een aanval van de NAVO op Rusland?
Nee, ik ben wel voor het idee om de Russen dusdanig te beschadigen militair dat ze niet meer in staat zijn om een nog een offensief tegen een buurland in te gaan.

De VS rept er nergens van om Rusland binnen te vallen, overigens. En niemand valt Rusland zelf aan want kernwapens, dat is onveranderd.
Austin's opmerkingen waren gewoon heel eerlijk en to the point wat mij betreft, ik deel zijn mening hierover volledig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2022 13:43:47 ]
pi_204587081
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, play stupid games, win stupid prizes.
We hebben te maken met een emotionele agressieve Rus. Tot nu toe krijgt die Rus zijn zin niet en het kan gebeuren dat zijn leger dermate verzwakt dat ze acuut kwetsbaar worden. Wat gaat iemand dan doen die ook nog eens labiel is?

Dat is wel een beetje link.
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:44:14 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204587085
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:

Maak dat nou eens concreet dan. Dat je het niet met hem eens bent is wat anders.

quote:

Nee, maar dat hoeft ook helemaal niet, net zo min dat jij het met mij eens moet zijn. Ik weet verder helemaal niks van jou dit itt de Kruif dus ik doe verder niet heel veel met jouw mening.
pi_204587087
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:43 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
We hebben te maken met een emotionele agressieve Rus. Tot nu toe krijgt die Rus zijn zin niet en het kan gebeuren dat zijn leger dermate verzwakt dat ze acuut kwetsbaar worden. Wat gaat iemand dan doen die ook nog eens labiel is?

De andere opties zijn onacceptabel. Dus maak je keuze.
pi_204587089
quote:

[..]

Leuk geprobeerd wel. Maar dat is helemaal niet aan de orde.
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:45:45 #124
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204587100
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:43 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Elke joker die in de westerse pers in z'n broek schijt over nukes, empowered putin en clan om er mee te blijven dreigen.

Want dagelijks dreigen daarmee is niet leuk meer, op het moment dat niemand ervan met zijn ogen knippert.
Scorched earth
pi_204587125
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, ik ben wel voor het idee om de Russen dusdanig te beschadigen militair dat ze niet meer in staat zijn om een nog een offensief tegen een buurland in te gaan.

De VS rept er nergens van om Rusland binnen te vallen, overigens. En niemand valt Rusland zelf aan want kernwapens, dat is onveranderd.
Austin's opmerkingen waren gewoon heel eerlijk en to the point wat mij betreft, ik deel zijn mening hierover volledig.
ik zeg niet dat de VS aan een aanval denkt. Er gaan stemmen op om Rusland ernstig militair te verzwakken.

Dat verzwakken is prima, maar het heeft wellicht consequenties. Ook verzwakt kunnen ze ons heel veel pijn doen. We weten niet of het consequenties heeft en wat die consequenties zouden kunnen zijn, maar is dat het risico waard?
pi_204587134
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd wel. Maar dat is helemaal niet aan de orde.
Ok. Dan is Rob de Wijk een soldaat van Putin.
Stop dan gewoon met het luisteren van die podcast
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:54:10 #127
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204587162
twitter
pi_204587173
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Over landverraad gesproken.
zie email 27 oktober
pi_204587178
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
ik zeg niet dat de VS aan een aanval denkt. Er gaan stemmen op om Rusland ernstig militair te verzwakken.

Dat verzwakken is prima, maar het heeft wellicht consequenties. Ook verzwakt kunnen ze ons heel veel pijn doen. We weten niet of het consequenties heeft en wat die consequenties zouden kunnen zijn, maar is dat het risico waard?
Dat zijn geen stemmen, dat is de realiteit nu, volgens mij. Dat is het verklaarde doel van de VS nu in zijn steun aan Oekraine, volgens mij en die steun is enorm, Biden stelt een 30 miljard beschikbaar. Nogmaals, de enige manier om dit conflict te beslechten is dat Rusland zich volledig terugtrekt en dat houdt in dat Rusland militair, conventioneel, ernstig verzwakt zal moeten worden. Oekraine lijkt aardig vorderingen te maken daarin, overigens.

Tegelijkertijd haalt dat de druk af van de Baltische en Scandinavische Staten omdat het falen van Rusland in Oekraine ook een verlaging van het risico bij hun oplevert.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2022 13:57:33 ]
pi_204587184
quote:
[ twitter ]
Bevrijden van nazi's als Baudet, toch? Of zie ik dat verkeerd?
pi_204587185
quote:

[..]

Aanvallen is helemaal geen optie. De kortste route zou zijn om al dan niet via contrapropaganda de binnenlandse steun voor het Putinregime af te breken. Helaas zagen ze zelf de bui al hangen en hebben ze nagenoeg alle opties daartoe al onmogelijk gemaakt door het opdoeken van alle oppositiemedia en gelijkschakelen van de pers.
pi_204587202
quote:
[ twitter ]
Best een prestatie om zo veel geschiedvervalsing in 1 minuut te persen. De Amerikanen kwamen voor de Hollywoodfilm hoe verzin je het :')
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:59:19 #133
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204587213
quote:

[..]

Uh huh, de rest van de wereld moet zich druk gaan maken, over een "verzwakt rusland".

En dan neem ik een voorschot op dat het opsplitsen van Oekraïne, overgave, "onderhandelen" niet ver weg is, om dat tegen te gaan ofzo?

En zo niet; wat is het alternatief dan?
Scorched earth
pi_204587246
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bevrijden van nazi's als Baudet, toch? Of zie ik dat verkeerd?
Thierry Rost van Tonningen. Wat een schande voor de Nederlandse politiek is deze vent toch :r
pi_204587249
Russische troepen vernietigd met MLRS of artillerievuur. Ik denk MLRS.

twitter
pi_204587258
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:37 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Heeft dit nog een doel of is het puur om jou emotioneel te plezieren?
Het gevaar indammen; een in armoede en ellende vervallen land dat geen nagel heeft om aan zijn kont te krabben zal zijn imperiale ambities in de ijskast moeten zetten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204587262
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh, de rest van de wereld moet zich druk gaan maken, over een "verzwakt rusland".

En dan neem ik een voorschot op dat het opsplitsen van Oekraïne, overgave, "onderhandelen" niet ver weg is, om dat tegen te gaan ofzo?

En zo niet; wat is het alternatief dan?
Er zit in Moskou een gek. Houd je rekening met zijn gesteldheid of doen we alsof daar een rationeel mens zit die voor rede vatbaar is?
pi_204587268
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het gevaar indammen; een in armoede en ellende vervallen land dat geen nagel heeft om aan zijn kont te krabben zal zijn imperiale ambities in de ijskast moeten zetten.
Ondanks al dat soort sancties heeft Noord Korea meerdere kernbommen bemachtigd. We hebben veel bereikt met die sancties
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:08:50 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204587274
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:06 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Er zit in Moskou een gek. Houd je rekening met zijn gesteldheid of doen we alsof daar een rationeel mens zit die voor rede vatbaar is?
Onderhandelen met Putin is een gepasseerd station. De eisen zijn onredelijk en afspraken worden structureel niet nagekomen.

Hoe krijgen we die gek en zijn entourage uit het Kremlin. Die vraag zou het uitgangspunt moeten zijn. Ik zie niet hoe we in de toekomst verder kunnen met een Rusland onder Putin. Eerst Putin in Den Haag en daarna zien we wel of er iemand voor in de plaats komt die wel voor rede vatbaar is.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:09:53 #141
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204587277
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:06 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik vraag je wat het alternatief is?
Scorched earth
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:11:04 #142
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204587284
Goed bezig, al die havenarbeiders:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)dam-rusland-oekraine
Scorched earth
pi_204587290
quote:
[ twitter ]
nou het democratisch gehalte bij forum kan dus ook definitief in de prullenbak.

Hij is dus een anti democraat. Maar goed e fvd lovers zullen wel weer een cognitieve spagaat doen.
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 14:12:55 #144
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204587299
quote:
[ twitter ]
Sherry heeft weer eens op de witte piste gestaan voordat hij zich ging afberen voor de spiegel, zo te zien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204587303
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Best een prestatie om zo veel geschiedvervalsing in 1 minuut te persen. De Amerikanen kwamen voor de Hollywoodfilm hoe verzin je het :')
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204587305
quote:
[ twitter ]
Zou tie dat nou echt menen of gewoon lekker stoken?
Als je logisch nadenkt komt de gedachtengang van Poetin helemaal overeen met The great reset van Klaus Swab.
En daar is Baudet nou juist op tegen toch?
You'll own nothing and you'll be happy, dat is in Rusland al lang realiteit.
Poetin en z'n maatjes controleren en hebben alles en de bevolking heeft niks.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:13:30 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204587306
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:04 schreef polderturk het volgende:
Russische troepen vernietigd met MLRS of artillerievuur. Ik denk MLRS.

[ twitter ]
Zouden de Oekraieners dit aangedurfd hebben met een MLRS achtig systeem met dat dorp zo dichtbij?
pi_204587323
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat is dit? :')
het ware gezicht van de nationalistisch conservatieven (extreem rechts, in 30 zouden ze nazi's heten). Gewoon nazi ideOlogieen, maar neo conservatieven noemen dit vrijheid, en zijn de liberalen dus de echte fascisten. Want extreem rechts wordt door liberalen onderdrukt. want die ontnemen de nazi's hun vrijheid om te discrimineren, en andere te onderdrukken. Dus worden zij onderdrukt.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:15:40 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204587324
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:11 schreef ExTec het volgende:
Goed bezig, al die havenarbeiders:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)dam-rusland-oekraine
quote:
De slepers maken zich zorgen om de veiligheid. Door de publieke commotie over het schip zou het kunnen dat demonstranten rond de sluis gaan hangen of in het water springen.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:16:24 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204587331
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:13 schreef Aether het volgende:

[..]
[ twitter ]
Die Mary zou nog geloven dat haar moeder een barbapapa is en haar vader een tompouce als alternatieve kanalen daarmee aan kwamen zetten.
pi_204587348
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vraag je wat het alternatief is?
Er zitten toch veel scenario's tussen oorlogsretoriek uitslaan of zwaar materieel leveren of de andere kant opkijken en helemaal niks doen?
pi_204587349
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Dat zou ik ook aanvoeren :D
zie email 27 oktober
pi_204587352
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:49 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat is gewoon niet waar.

Er was ontzettend veel weerstand tegen de inval in Irak in 2003. Echt massale demonstraties. Balkenende heeft toen de slangen uitweg gekozen, zoals hij altijd deed, Nederland steunde de inval uiteindelijk 'politiek' en niet 'militair'.

Overige oorlogshandelingen lagen anders qua mandaat volgens mij.

Maar dan nog, de invloed van Nederlanders is groot, namelijk consequent CDA dan wel VVD kiezen.
Nederland heeft later wel militairen gestuurd.
Duitsland was fel tegen deze oorlog. Frankrijk ook. Volgens mij eten ze in de VS daardoor nog steeds 'freedom fries'
pi_204587398
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:13 schreef Aether het volgende:

[..]
[ twitter ]
:')

Helaas zit Baudet wel in het parlement en deze doos niet.
pi_204587399
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ondanks al dat soort sancties heeft Noord Korea meerdere kernbommen bemachtigd. We hebben veel bereikt met die sancties
Tot nu toe heeft Noord-Korea een paar kernwapentests uitgevoerd, maar geen van zijn buurlanden aangevallen. Dit in tegenstelling tot de Russen, dia al meer dan een eeuw lang niets anders doen. Na de val van de Sovjet-Unie stond de deur wagenwijd open voor de Russen om een normale rol op het wereldtoneel te spelen, zelfs een NATO-lidmaatschap was mogelijk. Maar blijkbaar verkiezen de Russen liever de rol van oorlogsmisdadiger en genocidepleger.

Sancties hebben de koude oorlog overigens tot een einde gebracht; de Sovjets konden op een gegeven moment eenvoudigweg niet meer meekomen met de ontwikkeling van high tech wapens omdat micro elektronica, microprocessors enz. onder een embargo vielen en niet naar de USSR of Warschaupact lidstaten geëxporteerd mochten worden. Dit, in combinatie met de voor de Russen desastreus verlopen Afghanistan oorlog, de kolossale kosten die uit de ramp met de Tsjernobyl centrale volgden en de enorme armoede, die eind jaren '80 in de Sovjet-Unie heerste, heeft de Sovjets op de knieën gebracht. Tijd om die tactiek te herhalen met het huidige Rusland...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204587404
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:18 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nederland heeft later wel militairen gestuurd.
Duitsland was fel tegen deze oorlog. Frankrijk ook. Volgens mij eten ze in de VS daardoor nog steeds 'freedom fries'
In 2006 zijn ze frietjes weer gewoon French Fries gaan noemen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_fries
pi_204587441
Patat
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:27:59 #158
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204587444
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zou ik ook aanvoeren :D
Precies.... ;)
Scorched earth
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:36:36 #159
40566 Ericr
Livewrong
pi_204587510
Baudet geeft de Russen expres teveel krediet. Zonder de lend lease act hadden de Sovjets nooit de oostelijke strijd gewonnen.

Het leveren van wapens, voedsel en logistieke middelen heeft de strijd grotendeels beslist. Iets wat nu mogelijk ook beslissend kan zijn.
pi_204587783
Gaat die algehele mobilisatie er nou komen?
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:10:32 #161
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204587820
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:05 schreef kurk_droog het volgende:
9 mei ,pgelijk. en ik vermoed dan ook een tactische nuke ergens boven ukrains landgebied. Putin kan en wil zich niet zwak opstellen en is een sucker voor symboliek, dus 9 mei (Dag van de Overwinning) wordt een belangrijke datum
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_204587821
quote:
Niet in de zin van elke man boven de 18 die moet vechten. Dan stort de economie in elkaar. Mobilisatie van bepaalde reservisten zie ik wel gebeuren. Een officiele oorlogsverklaring moet natuurlijk wel wat meer opleveren dan alleen de PR.
pi_204587823
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Tot nu toe heeft Noord-Korea een paar kernwapentests uitgevoerd, maar geen van zijn buurlanden aangevallen. Dit in tegenstelling tot de Russen, dia al meer dan een eeuw lang niets anders doen. Na de val van de Sovjet-Unie stond de deur wagenwijd open voor de Russen om een normale rol op het wereldtoneel te spelen, zelfs een NATO-lidmaatschap was mogelijk. Maar blijkbaar verkiezen de Russen liever de rol van oorlogsmisdadiger en genocidepleger.

Sancties hebben de koude oorlog overigens tot een einde gebracht; de Sovjets konden op een gegeven moment eenvoudigweg niet meer meekomen met de ontwikkeling van high tech wapens omdat micro elektronica, microprocessors enz. onder een embargo vielen en niet naar de USSR of Warschaupact lidstaten geëxporteerd mochten worden. Dit, in combinatie met de voor de Russen desastreus verlopen Afghanistan oorlog, de kolossale kosten die uit de ramp met de Tsjernobyl centrale volgden en de enorme armoede, die eind jaren '80 in de Sovjet-Unie heerste, heeft de Sovjets op de knieën gebracht. Tijd om die tactiek te herhalen met het huidige Rusland...
Rusland heeft zelf geen toegang meer tot normale CPU's, zijn nog een eigen projectje begonnen wat helemaal gefalaalt is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204587832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:36 schreef Ericr het volgende:
Baudet geeft de Russen expres teveel krediet. Zonder de lend lease act hadden de Sovjets nooit de oostelijke strijd gewonnen.

Het leveren van wapens, voedsel en logistieke middelen heeft de strijd grotendeels beslist. Iets wat nu mogelijk ook beslissend kan zijn.
De Sovjet Unie heeft ook nooit al doel gehad om de wereld te bevrijden van de Nazi's. Die vochten voor het voortbestaan van hun eigen staat, als bijvangst konden ze na de oorlog half Europa onderdrukken, van bevrijden is nooit sprake geweest.
Цой жив
pi_204587848
Daarbij is Rusland volgens hunzelf er ook niet in geslaagd om het nazisme te verslaan, aangezien alles wat geen Rusland is nazi's zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zwoerd op 30-04-2022 15:21:33 ]
Цой жив
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:15:42 #166
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204587859
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Er zitten toch veel scenario's tussen oorlogsretoriek uitslaan of zwaar materieel leveren of de andere kant opkijken en helemaal niks doen?
Dat is natuurlijk wel de vraag. Ik denk dat de keuzes een stuk zwart/witter zijn dan meestal.

Oekraïne niet of maar een beetje steunen. Nauwelijks of geen sancties, tja dan krijgt Putin gewoon zijn zin, verliest Oekraïne, over paar jaar hetzelfde spel rondom de Baltische Staten. En wanneer we dan toch hulp geven, dan is het niveau van hulp, het niveau van retoriek voor Putin c.s, altijd teveel.

Bottomline geven we hulp zodat Oekraïne een kans heeft deze oorlog te winnen. Niet winnen als in Rusland binnen trekken, maar winnen als in de Russen eruit gooien. Ook uit de donbass en wellicht zelfs de Krim.

Mocht Oekraïne slagen in dat plan en is dat voor Rusland reden om een kernoorlog te beginnen, tja dan zijn we sowieso fucked, wat we ook doen. Want dan was dat er sowieso van gekomen na de verovering van Oekraïne zonder onze hulp. De kernoorlog als gevolgen de oorlog om de Baltische Staten en Finland die was begonnen na de verovering van Oekraïne.
pi_204587918
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204588024
Dit is gespeeld.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:49:49 #169
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204588078
Over Valeri Gergiev. Oud-dirigent Rotterdams Philharmonisch orkest, Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw, Poetinvrind. En oligarch. Lange draad. ;)

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 30-04-2022 15:58:48 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204588083
Ik stel voor dat we Cherry B. op de Dam gaan kaalscheren als deze shit voor bij is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:50:51 #171
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204588084
Misschien kan de Nato (of VS) een bericht de werled in sturen, in reactie op de kaart met tijden die nodig zijn voor nukes om de eurpese hoofdsteden te bereiken, met de mededeling hoeveel normale (kruis)raketten gericht staan op Rusland voor shock and awe. Dat men Rusland kan uitschakelen zonder een nuke te gebruiken, omdat het gebruik van nukes een laffe daad is. Vooral inspelen op de trots van het russische volk. Ja jullie hebben nukes, wij zijn ze echter niet nodig om rusland te veroveren indien nodig
Twitch.tv/bensel15
pi_204588091
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat zijn geen stemmen, dat is de realiteit nu, volgens mij. Dat is het verklaarde doel van de VS nu in zijn steun aan Oekraine, volgens mij en die steun is enorm, Biden stelt een 30 miljard beschikbaar. Nogmaals, de enige manier om dit conflict te beslechten is dat Rusland zich volledig terugtrekt en dat houdt in dat Rusland militair, conventioneel, ernstig verzwakt zal moeten worden. Oekraine lijkt aardig vorderingen te maken daarin, overigens.
Bovendien moeten we niet vergeten dat Rusland elk moment zijn verzwakking kan stoppen. Gewoon terugtrekken achter de Russische staatsgrens, onderhandelen over de sancties en verder gaan met je leven. Zo moeilijk is het niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:57:59 #173
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204588142
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:10 schreef Bensel het volgende:

[..]
9 mei ,pgelijk. en ik vermoed dan ook een tactische nuke ergens boven ukrains landgebied. Putin kan en wil zich niet zwak opstellen en is een sucker voor symboliek, dus 9 mei (Dag van de Overwinning) wordt een belangrijke datum
Is die 9 mei mobilisatie eigenlijk ergens echt op gebaseerd? Want echt bewijs heb ik daar niet voor voorbij zien komen. Alleen wat vage grappen en geruchten die hun eigen leven zijn gaan leiden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:59:01 #174
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204588159
twitter

Macron blijft militaire ondersteuning geven.
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:59:43 #175
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204588167
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Is die 9 mei mobilisatie eigenlijk ergens echt op gebaseerd? Want echt bewijs heb ik daar niet voor voorbij zien komen. Alleen wat vage grappen en geruchten die hun eigen leven zijn gaan leiden.
Nee, maar Putin is een sucker voor dit soort symboliek en heeft vaker op belangrijke data gewacht (zoals deze inval na de Olympische spelen waren afgelopen, en daarvoor ook al. Ik weet niet hoe serieus het gerucht is van algemene mobilisatie overigems, maar dat putin iets zal willen doen op 9 mei lijkt me niet echt vreemd
Twitch.tv/bensel15
pi_204588175
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Rusland heeft zelf geen toegang meer tot normale CPU's, zijn nog een eigen projectje begonnen wat helemaal gefalaalt is.
Dat las ik nog niet zo lang geleden inderdaad ook al op tweakers.
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:00:34 #177
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204588177
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
nou het democratisch gehalte bij forum kan dus ook definitief in de prullenbak.

Hij is dus een anti democraat. Maar goed e fvd lovers zullen wel weer een cognitieve spagaat doen.
Het is net zo democratisch als de Democratic People's Republic aka Noord Korea.
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:01:41 #178
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204588193
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:59 schreef Bensel het volgende:

[..]
Nee, maar Putin is een sucker voor dit soort symboliek en heeft vaker op belangrijke data gewacht (zoals deze inval na de Olympische spelen waren afgelopen, en daarvoor ook al. Ik weet niet hoe serieus het gerucht is van algemene mobilisatie overigems, maar dat putin iets zal willen doen op 9 mei lijkt me niet echt vreemd
Ja snap ik, maar 9 mei lijkt me juist een dag van overwinning en dergelijke voor Poetin. Mobilisatie is zo'n beetje het omgekeerde ervan.
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:02:51 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204588208
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:50 schreef Bensel het volgende:
Misschien kan de Nato (of VS) een bericht de werled in sturen, in reactie op de kaart met tijden die nodig zijn voor nukes om de eurpese hoofdsteden te bereiken, met de mededeling hoeveel normale (kruis)raketten gericht staan op Rusland voor shock and awe. Dat men Rusland kan uitschakelen zonder een nuke te gebruiken, omdat het gebruik van nukes een laffe daad is. Vooral inspelen op de trots van het russische volk. Ja jullie hebben nukes, wij zijn ze echter niet nodig om rusland te veroveren indien nodig
Slecht idee, dat is Rusland extra slachtofferrol materiaal geven wat ze kunnen verdraaien en tegen je kunnen gebruiken: "zie je wel dat het Westen ons wilt vernietigen!".
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:04:25 #180
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204588225
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja snap ik, maar 9 mei lijkt me juist een dag van overwinning en dergelijke voor Poetin. Mobilisatie is zo'n beetje het omgekeerde ervan.
Putin weet het wel zo te draaien in een speech, wellicht dat hij Moldavie gaat benoemen, of dat hij het schuift op dat hij nato wil gaan vernederen en daarvoor iedereen oproept zoch te gaan melden voor mobilisatie (en wie niet komt....)
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:04:43 #181
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204588229
quote:
Tis nog geen 9 mei he, ze wachten ermee tot die speciale dag
pi_204588239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:50 schreef raptorix het volgende:
Ik stel voor dat we Cherry B. op de Dam gaan kaalscheren als deze shit voor bij is.
En hem vervolgens voor een tribunaal smijten. 8-)
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:07:08 #183
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204588252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:02 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Slecht idee, dat is Rusland extra slachtofferrol materiaal geven wat ze kunnen verdraaien en tegen je kunnen gebruiken: "zie je wel dat het Westen ons wilt vernietigen!".
Die retoriek spuwen ze al jaren. Soms moet je de bluf gewoon callen, of overbluffen. Den dat je er meer mee bereikt dan steeds zo halfzacht reageren. Daarmee geef je ook munitie in de zin van het geniepige navo die op de achtergrond aan de touwtjes trekt om Rusland te vernietigen. Die het ene zegt en het andere doet.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:07:39 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_204588264
Mobilisatie betekent dat je aan het verliezen bent. Ik zie niet zo hoe dat te rijmen valt met de dag van de overwinning. Vooralsnog is er ook niet zo'n reden voor, de Russen zijn namelijk nu aan het "winnen". Ze boeken terreinwinst op de meeste fronten, zelfs bij Kherson worden de Oekrainers weer teruggedrongen. Als we het hebben over dat de Russen gedoemd zijn om te verliezen gaat het vooral over dat verwacht wordt dat over drie, vier weken er een kantelpunt komt. Tegen die tijd is 9 mei al lang geweest en misschien is dat ook wel genoeg voor het Kremlin. Wat terrein boeken, pochen op de militaire dag, ingraven, en dan kijken of de Oekrainers een deal willen sluiten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204588301
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2022 11:06 schreef ExTec het volgende:
Beetje whisfull thinking aan de kant van lavrov.

[ twitter ]

Leuk om te weten dat de sancties werken, anders zou ze ongedaan maken geen issue zijn.

Maar belangrijker: Zelensky gaat niet over de sancties, daar gaan de EU en de VS over.
Als Zelensky aan het Westen vraagt om sancties af te bouwen omdat daarmee vrede terug kan komen gaan we dat gewoon doen en terecht. Staat los van dat we zullen doorgaan met afbouwen van Russisch gas en olie (dat is geen sanctie) en ik vermoed dat we sommige sancties, m.n. gericht op high tech spullen, niet snel zullen afbouwen zolang Rusland nog in de Krim zit, maar soms moet je wel pragmatisch zijn.

Uiteraard is het risico dan dat Rusland op een later moment nog een keer binnenvalt maar de vraag is of dat een groter probleem is dan nu de oorlog niet stoppen.
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:12:57 #186
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204588303
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:07 schreef speknek het volgende:
Mobilisatie betekent dat je aan het verliezen bent. Ik zie niet zo hoe dat te rijmen valt met de dag van de overwinning. Vooralsnog is er ook niet zo'n reden voor, de Russen zijn namelijk nu aan het "winnen". Ze boeken terreinwinst op de meeste fronten, zelfs bij Kherson worden de Oekrainers weer teruggedrongen. Als we het hebben over dat de Russen gedoemd zijn om te verliezen gaat het vooral over dat verwacht wordt dat over drie, vier weken er een kantelpunt komt. Tegen die tijd is 9 mei al lang geweest en misschien is dat ook wel genoeg voor het Kremlin. Wat terrein boeken, pochen op de militaire dag, ingraven, en dan kijken of de Oekrainers een deal willen sluiten.
Een deal? De Krim en de Donbas terug, anders geen deal ;)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204588319
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

_O-

Handige instructie
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:58:54 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204588752
https://www.reddit.com/r/(...)the_us_nato_to_stop/
Russia FM again asks the US, NATO to stop supplying arms to Ukraine.

Prachtige user comment op dit bericht:
quote:
“If the US and NATO are really interested in resolving the Ukraine crisis, then first of all, they should wake up and stop supplying the Kyiv regime with arms and ammunition,”

The logic of this is batshit insane 😳. Pretty much this translates to, "Stop arming Ukraine so they can't defend themselves against our aggression and that way we can beat them into submission and the war will be over".
pi_204588831
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:07 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk, maar het volk zal er alleen maar strijdvaardiger door worden.

Denk dat Putin wat oude video's aan het afstoffen is om te kijken wat voor speech hij moet geven.

zaterdag 30 april 2022 @ 17:10:22 #190
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_204588849
twitter

Dit is toch wel cool. Hopelijk helpt dit de aandacht op de oorlog gevestigd te houden en hebben de Oekraïners hier toch iets van steun aan.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zaterdag 30 april 2022 @ 17:12:20 #191
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204588875
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:12 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Als Zelensky aan het Westen vraagt om sancties af te bouwen omdat daarmee vrede terug kan komen gaan we dat gewoon doen en terecht. Staat los van dat we zullen doorgaan met afbouwen van Russisch gas en olie (dat is geen sanctie) en ik vermoed dat we sommige sancties, m.n. gericht op high tech spullen, niet snel zullen afbouwen zolang Rusland nog in de Krim zit, maar soms moet je wel pragmatisch zijn.
Er zijn vele bedrijven zelf gekapt met zaken doen met RUS, zonder dat dat moest van hun resp. overheden.

En net als in een winkel, is de winkelier niet verplicht jou als klant te hebben.

quote:
Uiteraard is het risico dan dat Rusland op een later moment nog een keer binnenvalt maar de vraag is of dat een groter probleem is dan nu de oorlog niet stoppen.
Wat denk je zelf.

Ik denk niet dat het westen die sancties op gaat heffen zolang putin in het kremlin zit.
Scorched earth
pi_204588957
Zijn er nog bedrijven die wel zaken doen met Rusland?
Zou fijn zijn als er een lijst bestaat zodat we die bedrijven kunnen boycotten.
pi_204588996
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 17:18 schreef quirina het volgende:
https://www.dontfundwar.com/directory
  zaterdag 30 april 2022 @ 17:22:20 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204589002
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 17:10 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]

Dit is toch wel cool. Hopelijk helpt dit de aandacht op de oorlog gevestigd te houden en hebben de Oekraïners hier toch iets van steun aan.
Wat moet die daar nou weer dan?
  zaterdag 30 april 2022 @ 17:25:25 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204589049
Germany, Japan tap hydrogen to reduce Russia dependence
https://asia.nikkei.com/B(...)ce-Russia-dependence
pi_204589077
twitter
  zaterdag 30 april 2022 @ 17:33:04 #198
117098 Hathor
Effe niet
pi_204589145
Wat heeft die Lavrov een zure kutkop zeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204589277
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 17:18 schreef quirina het volgende:
Wij kopen voor 1 miljard per dag Russische gas. _O-
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204589284
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 17:33 schreef Hathor het volgende:
Wat heeft die Lavrov een zure kutkop zeg.
Een kop om op te kakken heft hij.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')