Dat las ik nog niet zo lang geleden inderdaad ook al op tweakers.quote:Op zaterdag 30 april 2022 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Rusland heeft zelf geen toegang meer tot normale CPU's, zijn nog een eigen projectje begonnen wat helemaal gefalaalt is.
Het is net zo democratisch als de Democratic People's Republic aka Noord Korea.quote:Op zaterdag 30 april 2022 14:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nou het democratisch gehalte bij forum kan dus ook definitief in de prullenbak.
Hij is dus een anti democraat. Maar goed e fvd lovers zullen wel weer een cognitieve spagaat doen.
Ja snap ik, maar 9 mei lijkt me juist een dag van overwinning en dergelijke voor Poetin. Mobilisatie is zo'n beetje het omgekeerde ervan.quote:Op zaterdag 30 april 2022 15:59 schreef Bensel het volgende:
[..]
Nee, maar Putin is een sucker voor dit soort symboliek en heeft vaker op belangrijke data gewacht (zoals deze inval na de Olympische spelen waren afgelopen, en daarvoor ook al. Ik weet niet hoe serieus het gerucht is van algemene mobilisatie overigems, maar dat putin iets zal willen doen op 9 mei lijkt me niet echt vreemd
Slecht idee, dat is Rusland extra slachtofferrol materiaal geven wat ze kunnen verdraaien en tegen je kunnen gebruiken: "zie je wel dat het Westen ons wilt vernietigen!".quote:Op zaterdag 30 april 2022 15:50 schreef Bensel het volgende:
Misschien kan de Nato (of VS) een bericht de werled in sturen, in reactie op de kaart met tijden die nodig zijn voor nukes om de eurpese hoofdsteden te bereiken, met de mededeling hoeveel normale (kruis)raketten gericht staan op Rusland voor shock and awe. Dat men Rusland kan uitschakelen zonder een nuke te gebruiken, omdat het gebruik van nukes een laffe daad is. Vooral inspelen op de trots van het russische volk. Ja jullie hebben nukes, wij zijn ze echter niet nodig om rusland te veroveren indien nodig
Putin weet het wel zo te draaien in een speech, wellicht dat hij Moldavie gaat benoemen, of dat hij het schuift op dat hij nato wil gaan vernederen en daarvoor iedereen oproept zoch te gaan melden voor mobilisatie (en wie niet komt....)quote:Op zaterdag 30 april 2022 16:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar 9 mei lijkt me juist een dag van overwinning en dergelijke voor Poetin. Mobilisatie is zo'n beetje het omgekeerde ervan.
Tis nog geen 9 mei he, ze wachten ermee tot die speciale dagquote:Op zaterdag 30 april 2022 15:05 schreef kurk_droog het volgende:
Gaat die algehele mobilisatie er nou komen?
En hem vervolgens voor een tribunaal smijten.quote:Op zaterdag 30 april 2022 15:50 schreef raptorix het volgende:
Ik stel voor dat we Cherry B. op de Dam gaan kaalscheren als deze shit voor bij is.
Die retoriek spuwen ze al jaren. Soms moet je de bluf gewoon callen, of overbluffen. Den dat je er meer mee bereikt dan steeds zo halfzacht reageren. Daarmee geef je ook munitie in de zin van het geniepige navo die op de achtergrond aan de touwtjes trekt om Rusland te vernietigen. Die het ene zegt en het andere doet.quote:Op zaterdag 30 april 2022 16:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Slecht idee, dat is Rusland extra slachtofferrol materiaal geven wat ze kunnen verdraaien en tegen je kunnen gebruiken: "zie je wel dat het Westen ons wilt vernietigen!".
Als Zelensky aan het Westen vraagt om sancties af te bouwen omdat daarmee vrede terug kan komen gaan we dat gewoon doen en terecht. Staat los van dat we zullen doorgaan met afbouwen van Russisch gas en olie (dat is geen sanctie) en ik vermoed dat we sommige sancties, m.n. gericht op high tech spullen, niet snel zullen afbouwen zolang Rusland nog in de Krim zit, maar soms moet je wel pragmatisch zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:06 schreef ExTec het volgende:
Beetje whisfull thinking aan de kant van lavrov.
[ twitter ]
Leuk om te weten dat de sancties werken, anders zou ze ongedaan maken geen issue zijn.
Maar belangrijker: Zelensky gaat niet over de sancties, daar gaan de EU en de VS over.
Een deal? De Krim en de Donbas terug, anders geen dealquote:Op zaterdag 30 april 2022 16:07 schreef speknek het volgende:
Mobilisatie betekent dat je aan het verliezen bent. Ik zie niet zo hoe dat te rijmen valt met de dag van de overwinning. Vooralsnog is er ook niet zo'n reden voor, de Russen zijn namelijk nu aan het "winnen". Ze boeken terreinwinst op de meeste fronten, zelfs bij Kherson worden de Oekrainers weer teruggedrongen. Als we het hebben over dat de Russen gedoemd zijn om te verliezen gaat het vooral over dat verwacht wordt dat over drie, vier weken er een kantelpunt komt. Tegen die tijd is 9 mei al lang geweest en misschien is dat ook wel genoeg voor het Kremlin. Wat terrein boeken, pochen op de militaire dag, ingraven, en dan kijken of de Oekrainers een deal willen sluiten.
quote:“If the US and NATO are really interested in resolving the Ukraine crisis, then first of all, they should wake up and stop supplying the Kyiv regime with arms and ammunition,”
The logic of this is batshit insane 😳. Pretty much this translates to, "Stop arming Ukraine so they can't defend themselves against our aggression and that way we can beat them into submission and the war will be over".
Natuurlijk, maar het volk zal er alleen maar strijdvaardiger door worden.quote:Op zaterdag 30 april 2022 16:07 schreef speknek het volgende:
Mobilisatie betekent dat je aan het verliezen bent. Ik zie niet zo hoe dat te rijmen valt met de dag van de overwinning. Vooralsnog is er ook niet zo'n reden voor, de Russen zijn namelijk nu aan het "winnen". Ze boeken terreinwinst op de meeste fronten, zelfs bij Kherson worden de Oekrainers weer teruggedrongen. Als we het hebben over dat de Russen gedoemd zijn om te verliezen gaat het vooral over dat verwacht wordt dat over drie, vier weken er een kantelpunt komt. Tegen die tijd is 9 mei al lang geweest en misschien is dat ook wel genoeg voor het Kremlin. Wat terrein boeken, pochen op de militaire dag, ingraven, en dan kijken of de Oekrainers een deal willen sluiten.
Er zijn vele bedrijven zelf gekapt met zaken doen met RUS, zonder dat dat moest van hun resp. overheden.quote:Op zaterdag 30 april 2022 16:12 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Als Zelensky aan het Westen vraagt om sancties af te bouwen omdat daarmee vrede terug kan komen gaan we dat gewoon doen en terecht. Staat los van dat we zullen doorgaan met afbouwen van Russisch gas en olie (dat is geen sanctie) en ik vermoed dat we sommige sancties, m.n. gericht op high tech spullen, niet snel zullen afbouwen zolang Rusland nog in de Krim zit, maar soms moet je wel pragmatisch zijn.
Wat denk je zelf.quote:Uiteraard is het risico dan dat Rusland op een later moment nog een keer binnenvalt maar de vraag is of dat een groter probleem is dan nu de oorlog niet stoppen.
https://www.dontfundwar.com/directoryquote:Op zaterdag 30 april 2022 17:18 schreef quirina het volgende:
Zijn er nog bedrijven die wel zaken doen met Rusland?
Zou fijn zijn als er een lijst bestaat zodat we die bedrijven kunnen boycotten.
Wat moet die daar nou weer dan?quote:Op zaterdag 30 april 2022 17:10 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch wel cool. Hopelijk helpt dit de aandacht op de oorlog gevestigd te houden en hebben de Oekraïners hier toch iets van steun aan.
quote:Op zaterdag 30 april 2022 17:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het volk zal er alleen maar strijdvaardiger door worden.
Denk dat Putin wat oude video's aan het afstoffen is om te kijken wat voor speech hij moet geven.
Wij kopen voor 1 miljard per dag Russische gas.quote:Op zaterdag 30 april 2022 17:18 schreef quirina het volgende:
Zijn er nog bedrijven die wel zaken doen met Rusland?
Zou fijn zijn als er een lijst bestaat zodat we die bedrijven kunnen boycotten.
Een kop om op te kakken heft hij.quote:Op zaterdag 30 april 2022 17:33 schreef Hathor het volgende:
Wat heeft die Lavrov een zure kutkop zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |