Ja, godverquote:
Dit was vorige week vrijdag, had dus met voorrang kunnen bestellen. Maar las het natuurlijk compleet te laat, link is dood nuquote:Hi there!
You have ordered our “Russian Warship go F.. yourself” stamp. Due to the significant number of speculative orders, we had to cancel all prior orders. However, tomorrow we are opening an opportunity for you to re-order first, between 9:00 and 10:00 am (Kyiv Time Zone), before it will be available to the public. The link for the order will be sent at 9:00 am.
Please note that since our goal is to make the stamp available to a maximum number of clients, the sale will be limited to 1 block of stamps and 2 themed envelopes per order. We would kindly ask you not to order multiple times, as such orders will be blocked and cancelled.
Thank you for your attention to Ukrainian postage stamps! Please stay tuned for the upcoming issues.
Kind Regards
Boem, recht door het dakraamquote:Op vrijdag 29 april 2022 16:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Excuus als deze al voorbij was gekomen. Maar wat een scherpe beelden zeg... alsof je RTS game zit te bekijken...
https://www.reddit.com/r/(...)ne_drops_grenade_on/
Edit: laatste deel had ik idd al voorbij zien komen, maar deze beelden lijken een stuk scherper.
Waarom bestel je dat? Als aandenken? Of denk je dat zoiets nog geld gaat opleveren?quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja, godver. Bij het uitkomen had ik na veel F5'en zo'n vel besteld. Maar kreeg geen bevestiging, onderstaande kwam dus een tijd later in m'n spam box.
[..]
Dit was vorige week vrijdag, had dus met voorrang kunnen bestellen. Maar las het natuurlijk compleet te laat
Eerlijk? In een dronken beschonken impulsquote:Op zaterdag 30 april 2022 00:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarom bestel je dat? Als aandenken? Of denk je dat zoiets nog geld gaat opleveren?
quote:Op vrijdag 15 april 2022 02:51 schreef tjoptjop het volgende:
Na veel pogingen er doorheen gekomen voor de postzegels
[ afbeelding ]
Dit was wel na tig keer F5'en dus hoop niet dat ik nu tientallen orders hebNog geen mail ontvangen
Een van de comments waar ik het wel mee eens ben:quote:Op vrijdag 29 april 2022 16:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Excuus als deze al voorbij was gekomen. Maar wat een scherpe beelden zeg... alsof je RTS game zit te bekijken...
https://www.reddit.com/r/(...)ne_drops_grenade_on/
Edit: laatste deel had ik idd al voorbij zien komen, maar deze beelden lijken een stuk scherper.
Een presentatrice uit een land waar moord na groepsverkrachting tot de standaard opleiding van een dienstplichtige hoort zal waarschijnlijk niet bijster onder de indruk zijn van een kaars vermoed ik.quote:Op vrijdag 29 april 2022 23:38 schreef TLC het volgende:
Ik zou weleens n kaars tussen de benen van die Russische talkshowpresentratrice willen steken
Die chauffeur plaatst hem nog even goedquote:Op zaterdag 30 april 2022 00:29 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Beetje lucky, maar wel een heerlijke kill.
• Mikhail Watford, a Ukrainian-born Russian billionaire, was found dead in his home in Surrey, England on February 28.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:10 schreef TLC het volgende:
In 3 maanden tijd hebben mintens 5 Russische oligarchen 'zelfmoord' gepleegd, ook familieleden kwamen daarbij om het leven :
https://edition.cnn.com/2(...)ides-intl/index.html
Ik moest wel lachen toen van de week er 'een Westers complot om één van de Russische TV-sterren om het leven te brengen' "ontdekt" werd. Ik zou als ik die knakker was ontzettend zenuwachtig worden dat ik omgelegd zou worden door de FSBquote:Op zaterdag 30 april 2022 00:10 schreef TLC het volgende:
In 3 maanden tijd hebben mintens 5 Russische oligarchen 'zelfmoord' gepleegd, ook familieleden kwamen daarbij om het leven :
https://edition.cnn.com/2(...)ides-intl/index.html
Niet mee eens. Voor Dimitri Diensplichtig en zijn familie is het ook gewoon een grote tragedie. Die kunnen hier ook niets aan doen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:42 schreef TLC het volgende:
Bij Oekrainse soldaten zou ik zo iets niet willen zien, maar Russische soldaten boeien me niet, dus hup bommetje !
Eens. Dmitri Dienstplichtigov is ook gewoon een mens met een moeder, familie of gezin.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Voor Dimitri Diensplichtig en zijn familie is het ook gewoon een grote tragedie. Die kunnen hier ook niets aan doen.
Voor hoge officieren ligt dat uiteraard wel anders, maar de onderkant van de voedselketen is wat mij betreft net zo goed slachtoffer (op individueel niveau).
Absoluut. Ik hoop dat er snel vrede komt.quote:
Tja, het zullen vast niet allemaal verkrachters en moordenaars zijn, maar ik merk wel dat m'n empathie richting Russische soldaten wel snel verdwijnt. Ik hoop vooral dat de werkelijke situatie snel doordringt bij het Russische volk. Dat ze daar niet met een glorieuze veldtocht bezig zijn, maar dat hun zoons, vaders en echtgenoten bij bosjes kapotgeschoten worden, allemaal voor een kansloos doel.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Voor Dimitri Diensplichtig en zijn familie is het ook gewoon een grote tragedie. Die kunnen hier ook niets aan doen.
Voor hoge officieren ligt dat uiteraard wel anders, maar de onderkant van de voedselketen is wat mij betreft net zo goed slachtoffer (op individueel niveau).
Kijk ik ben wel van mening dat retoriek als ‘we zijn niet in oorlog met het Russische volk’ lulkoek is. Dit gebeurt elke keer in dat land en de bevolking laat het toe. Dan ben je als collectief niet onschuldig. (Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je militaire middelen moet inzetten tegen de bevolking, verre van zelfs) Maar dat kun je niet doortrekken naar de individuele soldaat…quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Eens. Dmitri Dienstplichtigov is ook gewoon een mens met een moeder, familie of gezin.
En vergeet zijn vriendjes Sergej Soldatov en Kamil Kanonnenvoerovishvili niet.
Liefst zo weinig mogelijk slachtoffers. Civiel en militair. Oorlog is ruk.
Eigen regering, das wat ik zelf hoor. Een chirurg met pensioen kreeg een maand geleden omgerekend ¤200,- in een provincie stad in Rusland.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Tja, het zullen vast niet allemaal verkrachters en moordenaars zijn, maar ik merk wel dat m'n empathie richting Russische soldaten wel snel verdwijnt. Ik hoop vooral dat de werkelijke situatie snel doordringt bij het Russische volk. Dat ze daar niet met een glorieuze veldtocht bezig zijn, maar dat hun zoons, vaders en echtgenoten bij bosjes kapotgeschoten worden, allemaal voor een kansloos doel.
Dan vraag ik me af waar ze hun woede op zullen richting, of dat richting Oekraïne en het Westen zal zijn, of tegen hun eigen regering.
Ook de meeste Russen zijn natuurlijk maar mensen die gek gemaakt worden of worden gedwongen door een volslagen idioot... Net zoals niet alle Duitsers slecht waren in de tweede wereldoorlog. Maar goed, daar denken we na de oorlog wel weer aanquote:Op zaterdag 30 april 2022 00:42 schreef TLC het volgende:
Bij Oekrainse soldaten zou ik zo iets niet willen zien, maar Russische soldaten boeien me niet, dus hup bommetje !
Lekker voor de Rus. Geen medelijden. Door die kutzooi die ze daar uithalen gaat hier ook alles naar de kloten!quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eigen regering, das wat ik zelf hoor. Een chirurg met pensioen kreeg een maand geleden omgerekend ¤200,- in een provincie stad in Rusland.
De man is 70 en is opgeroepen voor medische dienstplicht. Zijn jongste dochter is naar hier gevlucht en kan geen bijdrage leveren aan haar familie daar vanwege de sancties.
En dan praat ik nu over een rijke ouwe Rus, met een humanitaire insteek.
Een ford remschijf kost momenteel 120 000 roebel. In januari was dat 11 000 roebel.
Nee hoor 0 kans.quote:Op vrijdag 29 april 2022 23:44 schreef Discombobulate het volgende:
Demonstratief gebruik van een kernwapens hoog boven Kiev zie ik echt wel gebeuren. Geen fallout en schade, maar wel een flink signaal.
Onderschat uzelf niet.quote:
Het gedeelte "geen fallout of schade" laat juist zien dat Discombobulate er de ballen verstand heeft.quote:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nuclear_electromagnetic_pulsequote:In military terminology, a nuclear warhead detonated tens to hundreds of miles above the Earth's surface is known as a high-altitude electromagnetic pulse (HEMP) device. Effects of a HEMP device depend on factors including the altitude of the detonation, energy yield, gamma ray output, interactions with the Earth's magnetic field and electromagnetic shielding of targets.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulsequote:According to research from Martin and Mathew Weiss, in testimony before a Congressional Committee, it has been asserted that a prolonged collapse of this nation's electrical grid—through starvation, disease, and societal collapse—could result in the death of up to 90% of the American population.[25]
Iedere Russische soldaat in Oekraïne lijkt mij een legitiem doelwit.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Eens. Dmitri Dienstplichtigov is ook gewoon een mens met een moeder, familie of gezin.
Die namen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:20 schreef Salina het volgende:
[..]
De drone gaat zeker een impact hebben ja.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:47 schreef Zwoerd het volgende:
Die drones brengen echt hetzelfde effect als snipers altijd deden. Uit het niets, zonder waarschuwing kan het opeens voorbij zijn. Nu zelfs als je rustig tientallen kilometers achter de frontlinie zit. Zal niet prettig zijn voor het moraal.
Dmitri Dienstplichtigov, Sergej Soldatov, Kamil Kanonnenvoerovishvili en hun ouders, ooms, tantes, grootouders, buren, collega's, vrienden en kennissen houden al meer dan twintig jaar lang een man in het zadel die de Russische traditie van buurlanden binnenvallen en de volkeren van die landen onderdrukken, terroriseren, beroven, verkrachten en vermoorden in stand houdt.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:20 schreef Salina het volgende:
[..]
https://ukranews.com/en/n(...)ly-command-offensivequote:Russian Chief Of General Staff Gerasimov Arrives In Kharkiv Region To Personally Command Offensive - Media
quote:Putin’s troops using ‘antiquated’ maps from 1970s are missing targets in Ukraine, say western officials
https://www.standard.co.u(...)ficials-b997218.html
Vladimir Putin’s forces are failing to hit targets in Ukraine because they are using some “antiquated” maps dating back to the 1970s, western officials said on Friday.
His military chiefs are thought to be seeking to destroy Ukrainian military supply lines, including with missile strikes on Kyiv, further back from the frontline.
However, some targets are being misidentified, increasing the risk of civilian casualties, said one western official.
Russian units are also said to be attacking fixed rather than moving targets, such as convoys, partly due to a lack of intelligence.
This is being blamed to some extent on the failure to destroy Ukrainian air defences, meaning Russian intelligence, surveillance and reconnaissance missions are being limited.
50 jaar oude kaartenquote:
Ik vind dat toch totale onzin.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk ik ben wel van mening dat retoriek als ‘we zijn niet in oorlog met het Russische volk’ lulkoek is. Dit gebeurt elke keer in dat land en de bevolking laat het toe. Dan ben je als collectief niet onschuldig. (Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je militaire middelen moet inzetten tegen de bevolking, verre van zelfs) Maar dat kun je niet doortrekken naar de individuele soldaat…
Ik wilde dit net posten... Exo atmosferische explosies geven een enorme EMP... Kunnen we meteen testen hoe goed de EMP bescherming is.quote:Op zaterdag 30 april 2022 07:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Het gedeelte "geen fallout of schade" laat juist zien dat Discombobulate er de ballen verstand heeft.
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nuclear_electromagnetic_pulse
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulse
Dat is gewoon niet waar.quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind dat toch totale onzin.
Hier in Nederland ben je vrij om te zeggen wat je denkt/wilt, maar wij als bevolking hadden ook 0 invloed toen wij "democratie gingen brengen" in Afghanistan, mee vechten in Irak, of tegen IS/Libië.
De gemiddelde rus heeft nog minder te zeggen.
De "gemiddelde Rus" houdt dit soort regimes al meer dan een eeuw lang in stand en ondersteunt ze of kijkt weg. De Roemenen executeerden Ceaușescu en zijn vrouw en ontmantelden zijn dictatuur, de Tsjechoslowaken, Polen en Oost-Duitsers zetten de onderdrukkende regimes in hun landen in een paar weken af om daarna democratieën van hun landen te maken.quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind dat toch totale onzin.
Hier in Nederland ben je vrij om te zeggen wat je denkt/wilt, maar wij als bevolking hadden ook 0 invloed toen wij "democratie gingen brengen" in Afghanistan, mee vechten in Irak, of tegen IS/Libië.
De gemiddelde rus heeft nog minder te zeggen.
Dat is precies mijn punt toch, er is wat weerstand, we draaien creatief met wat woorden (we noemen het een trainingsmissie) en hoppa we gaan.quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar.
Er was ontzettend veel weerstand tegen de inval in Irak in 2003. Echt massale demonstraties. Balkenende heeft toen de slangen uitweg gekozen, zoals hij altijd deed, Nederland steunde de inval uiteindelijk 'politiek' en niet 'militair'.
Overige oorlogshandelingen lagen anders qua mandaat volgens mij.
Maar dan nog, de invloed van Nederlanders is groot, namelijk consequent CDA dan wel VVD kiezen.
Ik heb FOK uitgeprint, in geval van EMP heb ik nog wat te doenquote:Op zaterdag 30 april 2022 08:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wilde dit net posten... Exo atmosferische explosies geven een enorme EMP... Kunnen we meteen testen hoe goed de EMP bescherming is.
https://puc.overheid.nl/mp-bundels/doc/PUC_353100000000_10/1/
quote:Vlucht 007 van de Zuid-Koreaanse maatschappij Korean Air werd op 1 september 1983 net ten westen van Sachalin door de Sovjets neergeschoten. Alle 269 inzittenden, passagiers en personeel, kwamen om het leven.
Dat moet een dik boek zijnquote:Op zaterdag 30 april 2022 09:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb FOK uitgeprint, in geval van EMP heb ik nog wat te doen
Nah, hij heeft ONZ er niet bij gedaan.quote:
Waar komt die wens dat de Russen met kernwapens gaan smijten bij jullie, Poetin aanhangers, toch vandaan?quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben geen expert maar er zijn volgens mij ook 1kt tactische Warheads in gebruik bij de Russen die gebruikt gaan worden in Oekraïne.
Vlg Mart de Kruif is hoog in de lucht idd een optie.
https://news.sky.com/stor(...)se-them-for-12554087
Goed gezegd. Het is toevallig 30 jaar goed gegaan, maar eigenlijk is er weinig veranderd. Het putinregime heeft schijt aan alles waar het Westen voor staat, bedreigt ons en terroriseert allerlei buurlanden. Maar in plaats van daar een keer paal en perk aan stellen moeten we van allerlei verstehers en kremlingroupies in dit topic vooral niets zeggen en ons van achter laten nemen zonder glijmiddel en moeten we “de eisen van Putin en zijn invloedssfeer respecteren”. Dat die eisen totaal niet redelijk of realistisch zijn en dat die “invloedssfeer” een door Rusland verzonnen iets is, is kennelijk niet relevant.quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De "gemiddelde Rus" houdt dit soort regimes al meer dan een eeuw lang in stand en ondersteunt ze of kijkt weg. De Roemenen executeerden Ceaușescu en zijn vrouw en ontmantelden zijn dictatuur, de Tsjechoslowaken, Polen en Oost-Duitsers zetten de onderdrukkende regimes in hun landen in een paar weken af om daarna democratieën van hun landen te maken.
De Russen konden echter niet wachten tot ze het volgende agressieve, oorlogvoerende en oorlogsmisdaden uitvoerende regime in het zadel konden helpen en hebben met Poetin daarvoor hun gedroomde president gekregen. Het is in alle opzichten nog altijd het "evil empire" waar Reagan in 1983 over sprak.
Nee is een reactie op tenenkrommende uitspraken, doen ze toch niet, of ze zijn roestig en werken niet.quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waar komt die wens dat de Russen met kernwapens gaan smijten bij jullie, Poetin aanhangers, toch vandaan?
NOS Liveblogquote:'Deel Russische troepen in noordoosten uitgeput geraakt'
Het Russische leger moet gedwongen eenheden samenvoegen of elders inzetten omdat manschappen in het noordoosten van Oekraïne met uitputting kampen. Dat meldt het Britse ministerie van Defensie in een dagelijkse update over Oekraïne. Volgens het departement is het waarschijnlijk dat het moreel onder de militairen is verzwakt. Ook zouden er aanhoudende problemen zijn met de tactische coördinatie van het Russische leger. Verder zou Rusland door gebrek aan luchtsteun zijn eenheden nog altijd niet efficiënt genoeg in kunnen zetten.
Als de Russen met kernwapens gaan gooien wordt hun land ook met de grond gelijk gemaakt met westerse kernwapens, dus inderdaad: "doen ze toch niet".quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee is een reactie op tenenkrommende uitspraken, doen ze toch niet, of ze zijn roestig en werken niet.
Hoewel ik vind dat we door moeten drukken met Poetin nu, alles op alles zetten om die klootzak kopje onder te laten gaan, dit is het moment, zie ik hem wel in staat een noodgreep te doen ter ere en glorie van zijn eer of wat dan ook.quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als de Russen met kernwapens gaan gooien wordt hun land ook met de grond gelijk gemaakt met westerse kernwapens, dus inderdaad: "doen ze toch niet".
Plus, wat is de staat van dat arsenaal? de Amerikanen geven net zo veel uit aan onderhoud van die dingen als de Russen aan hun hele defensie. waar dus maar een fractie van naar de kernwapens gaat. plus de corruptie, waar er voor het een en ander aan onderhoud betaald is, maar nooit uitgevoerd.quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als de Russen met kernwapens gaan gooien wordt hun land ook met de grond gelijk gemaakt met westerse kernwapens, dus inderdaad: "doen ze toch niet".
Toch zie ik het anders, uiteindelijk deden we dus 'militair' geheel niet mee aan de inval in Irak. Overigens wel politiek (moreel), evengoed walgelijk dus.quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt toch, er is wat weerstand, we draaien creatief met wat woorden (we noemen het een trainingsmissie) en hoppa we gaan.
Uiteindelijk kiezen de politieke partijen die er toevallig op dat moment zitten voor (of tegen) maar niet jij als inwoner van Nederland.
Gezien de staat van hun conventionele arsenaal, het verschil tussen de marketing van de Russische strijdkrachten en de realiteit moet het bijna een wonder zijn wanneer dat kernwapenarsenaal wel volledig in orde is. Er zullen best werkende, zelfs wel wat moderne exemplaren aanwezig zijn, maar duizenden goed onderhouden, goed werkende exemplaren? Ik betwijfel het.quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee is een reactie op tenenkrommende uitspraken, doen ze toch niet, of ze zijn roestig en werken niet.
Oh, eens hoor.quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dmitri Dienstplichtigov, Sergej Soldatov, Kamil Kanonnenvoerovishvili en hun ouders, ooms, tantes, grootouders, buren, collega's, vrienden en kennissen houden al meer dan twintig jaar lang een man in het zadel die de Russische traditie van buurlanden binnenvallen en de volkeren van die landen onderdrukken, terroriseren, beroven, verkrachten en vermoorden in stand houdt.
De vlieger "wir haben es nicht gewusst" gaat bij de Russen niet op, bij hen is veel eerder sprake van "das ist genau was wir wollen".
Dat zijn ook leuke namen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Die namen.
Je bedoelt Boris Bomburgerdoelengov, Grigoriy Genocidovili, en Anatoliy Atoombomnaardehemelidev?
Zolang het oorlog is natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 30 april 2022 07:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Iedere Russische soldaat in Oekraïne lijkt mij een legitiem doelwit.
Na donbass gaan ze de krim weer herveroveren?quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
NOS Liveblog
Gaat allemaal volgens plan, die speciale militaire operatie.
Daar zullen ongetwijfeld plannen voor zijn. Ik zou niet verbaasd zijn wanneer binnenkort de krimbrug poef zegt.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Na donbass gaan ze de krim weer herveroveren?
Dat zou mooi zijnquote:Op zaterdag 30 april 2022 10:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daar zullen ongetwijfeld plannen voor zijn. Ik zou niet verbaasd zijn wanneer binnenkort de krimbrug poef zegt.
Waarom noem je mensen die wat slimmer, niet zo zelfdestructief en minder bloeddorstig zijn Poetin aanhangers?quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waar komt die wens dat de Russen met kernwapens gaan smijten bij jullie, Poetin aanhangers, toch vandaan?
Die Russen leven echt in een parallelle wereld...quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:06 schreef ExTec het volgende:
Beetje whisfull thinking aan de kant van lavrov.
[ twitter ]
Leuk om te weten dat de sancties werken, anders zou ze ongedaan maken geen issue zijn.
Maar belangrijker: Zelensky gaat niet over de sancties, daar gaan de EU en de VS over.
Dit klopt nietquote:Op zaterdag 30 april 2022 11:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom noem je mensen die wat slimmer, niet zo zelfdestructief en minder bloeddorstig zijn Poetin aanhangers?
Slimmer dan wie precies?quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom noem je mensen die wat slimmer, niet zo zelfdestructief en minder bloeddorstig zijn Poetin aanhangers?
Ja, bij Lavrov is het nu 100% zwart is wit, als hij A zegt is het werkelijk Z. Toch nuttig dat je precies weet wat er gaande is met zo'n vertaalslagjequote:Op zaterdag 30 april 2022 11:06 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Leuk om te weten dat de sancties werken, anders zou ze ongedaan maken geen issue zijn.
Maar belangrijker: Zelensky gaat niet over de sancties, daar gaan de EU en de VS over.
Hmm slimmer? Chamberlain slim bedoel je dan toch? Toegeven aan de idiote dictator met grootheidswaanzin in de hoop dat de idiote dictator met grootheidswaanzin dan stopt. Dat bedoel je toch?quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nogal logisch. Het orthodoxe geloof en de Katholieken bewandelen in deze niet dezelfde lijn.quote:
Je zou toch zeggen dat onderhandelingen beginnen met een staakt het vuren. Tot die tijd zijn er geen onderhandelingen. Sancties komen als laatste aan de beurt.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:06 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
WAt dat betreft zou dit de toekomst moeten zijn. Alleen de officieren targeten. JE valt als land een ander land binnen? Drones killen de hele regering + hele familie + oligarchen in dienst van de regering. Ik denk dat het dan snel over is met landje pik. En dan hoeven er ook geen duizenden jongeren te sterven op het slagveld.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:47 schreef Zwoerd het volgende:
Die drones brengen echt hetzelfde effect als snipers altijd deden. Uit het niets, zonder waarschuwing kan het opeens voorbij zijn. Nu zelfs als je rustig tientallen kilometers achter de frontlinie zit. Zal niet prettig zijn voor het moraal.
Skynet!quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
WAt dat betreft zou dit de toekomst moeten zijn. Alleen de officieren targeten. JE valt als land een ander land binnen? Drones killen de hele regering + hele familie + oligarchen in dienst van de regering. Ik denk dat het dan snel over is met landje pik. En dan hoeven er ook geen duizenden jongeren te sterven op het slagveld.
Jack is na de val van de muur overgelopen naar het kapitalisme.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
Er kwam zojuist een gedachte bij me op; kunnen we Poetin niet ruilen voor Jack Spijkerman? Dat Poetin bij ons tv-quizjes komt presenteren en dat Spijkerman president van Rusland wordt. Dat zou toch voor iedereen leuker zijn?
quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jack is na de val van de muur overgelopen naar het kapitalisme.
Alles is te koop.quote:In 2001 reageerde Jomanda op haar nominatie voor de ironische trofee "De Vergulde Nachtspiegel" met de voorspelling dat het getal 10 de waarheid over Spijkerman aan het licht zou brengen.[6] Een paar jaar later werd bekend dat Spijkerman (die zich een links en socialistisch imago aanmat[7]) voor veel geld naar de omroep Tien verhuisde.
Toch wel bijzonder dat die Mart de Kruif betere informatie krijgt dan de Amerikaanse en Britse inlichtingendiensten.quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben geen expert maar er zijn volgens mij ook 1kt tactische Warheads in gebruik bij de Russen die gebruikt gaan worden in Oekraïne.
Vlg Mart de Kruif is hoog in de lucht idd een optie.
https://news.sky.com/stor(...)se-them-for-12554087
Het zijn dan ook helemaal geen feiten maar voorspellingen. De Kruif doet op basis van zijn eigen ervaring een voorspelling op basis van zijn beschikbare informatie van wat er kan gebeuren. Dat doen alle inlichtingendiensten, dat is geen exacte wetenschap.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:45 schreef Tocadisco het volgende:
Toch wel bijzonder dat die Mart de Kruif betere informatie krijgt dan de Amerikaanse en Britse inlichtingendiensten.
Elke joker die in de westerse pers in z'n broek schijt over nukes, empowered putin en clan om er mee te blijven dreigen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zijn dan ook helemaal geen feiten maar voorspellingen. De Kruif doet op basis van zijn eigen ervaring een voorspelling op basis van zijn beschikbare informatie van wat er kan gebeuren. Dat doen alle inlichtingendiensten, dat is geen exacte wetenschap.
ze blijven doen alsof ze (indirect) onderhandelen met een grote wereld macht (VS), maar nog steeds niet snappen dat hun imperialistische minder een beetje achterhaald is.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:06 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
En in plaats van opgeheven zouden die sancties juist verzwaard moeten worden, zodat ook de Russische burgerbevoling er zwaar door getroffen wordt. Met geen Prada handtasjes en Mercedessen meer raak je de Russen niet, wanneer de medicijnen op zijn en ziekenhuisapparatuur niet meer onderhouden of gerepareerd wordt echter wel...quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:06 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Dezelfde informatie als de Amerikaanse inlichtendiensten.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder dat die Mart de Kruif betere informatie krijgt dan de Amerikaanse en Britse inlichtingendiensten.
https://www.reuters.com/w(...)ia-chief-2022-04-14/quote:Burns spoke at Georgia Tech of the "potential desperation" and setbacks dealt Putin, whose forces have suffered heavy losses and have been forced to retreat from some parts of northern Ukraine after failing to capture Kyiv.
For those reasons, "none of us can take lightly the threat posed by a potential resort to tactical nuclear weapons or low-yield nuclear weapons," Burns said.
Tuurlijk, in het pentagon vinden ze mart zo'n toffe peer, dat ze dat gewoon doen voor hem.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dezelfde informatie als de Amerikaanse inlichtendiensten.
Onderdelen werden ook voor deze oorlog in Oekraïne gemaakt met plannen voor een fabriek die ze in het geheel zouden maken.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:36 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Allicht zijn ze dus niet op?
Maar worden ze gewoon ingezet op plekken die niet fotogeniek zijn, zoals in het RUS luchtruim.
En het feit dat sommigen onderdelen Oekraïense labels hebben, duid op dat ze ze zelf maken.
https://www.thedefensepos(...)ayraktar-tb2-drones/
Jaquote:Op zaterdag 30 april 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tuurlijk, in het pentagon vinden ze mart zo'n toffe peer, dat ze dat gewoon doen voor hem.
Nee.
https://news.stanford.edu(...)g-nuclear-threshold/quote:CIA director William Burns recently said, “None of us can take lightly the threat posed by a potential [Russian] resort to tactical nuclear weapons or low-yield nuclear weapons.” Are you worried about the Russians using nuclear weapons against the Ukrainians if the war continues to go badly for Moscow?
Yes. I recently argued in Foreign Affairs that Putin is the most dangerous man in the world. Putin could order the Russian military to drop a single nuclear bomb on a Ukrainian city to try to coerce the Zelensky government into immediately surrendering. This frightening scenario is not fanciful. It is, after all, effectively what the United States did to Japan in 1945.
Vergeet het.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja![]()
Moet je niet zo flauw doen, er staat een item van de CIA in de reactie die hetzelfde zegt als de Kruif steeds zegt.
Het is dan ook nauwelijks verbazingwekkend dat die retoriek vooral uit de hoek van Wierd Duk cs komt…quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Elke joker die in de westerse pers in z'n broek schijt over nukes, empowered putin en clan om er mee te blijven dreigen.
Want dagelijks dreigen daarmee is niet leuk meer, op het moment dat niemand ervan met zijn ogen knippert.
Onzin en schadelijke woorden voor de Nederlandse natie. Oorlogruier en Poetin lover.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vergeet het.
Meneer de kruif is 100 x niets voor het pentagon. Dat die bepaalde conclusies trekt die andere ook trekken, is niet hetzelfde als een directe lijn hebben hé.
En alle meneer de kruifjes, en de wijkjes mogen zich diep schamen, met hun repertoire van de afgelopen 40 jaar over die "russische beer", die gewoon een welp met geboorteafwijkingen bleek.
Die mensen hebben zich wholesale gediskwalificeerd, mbt uitspraken doen over hoe het e.e.a. in elkaar steekt. Verdienen het absoluut niet meer om serieus genomen te worden.
Zelfkennis is een goeie eigenschap.quote:Op zaterdag 30 april 2022 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Onzin en schadelijke woorden voor de Nederlandse natie. Oorlogruier en Poetin lover.
Grapjas.quote:Op zaterdag 30 april 2022 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het gat over jou, dat weet je wel.
Soms.quote:
Landverraad nogal niet, hi-la-risch.quote:Op zaterdag 30 april 2022 13:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Soms.
Maar Mart de Kruif (de Wijk snap ik) die enkel de rode lijnen en onzin van de oorlog wil duiden afschilderen als broekpoeper en putinversteher vind ik landsverraad.
Landverraadquote:Op zaterdag 30 april 2022 13:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Soms.
Maar Mart de Kruif (de Wijk snap ik) die enkel de rode lijnen en onzin van de oorlog wil duiden afschilderen als broekpoeper en putinversteher vind ik landsverraad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |