abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2021 @ 07:34:54 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199713712
quote:
Ook Florida verbiedt transgender meisjes deelname aan schoolsport

De gouverneur van Florida heeft dinsdag een wet ondertekend die het transgender meisjes verbiedt om deel te nemen aan schoolsport met andere meisjes. Een vergelijkbare wet werd eerder dit jaar al in acht andere staten aangenomen, waaronder Alabama, Idaho, Arkansas, South Dakota en Mississippi. De gouverneurs van North Dakota en Kansas hebben zulke wetgeving juist tegengehouden.

“We geloven dat het heel belangrijk is dat de integriteit van deze competities beschermd blijft”, zei de Republikeinse gouverneur Ron DeSantis bij het ondertekenen van de maatregel op een christelijke school in de stad Jacksonville. “In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.”

DeSantis ondertekende de maatregel op de eerste dag van juni, een maand die in de VS in het teken staat van lhbti-rechten met onder meer Pride-optochten.

“Verschrikkelijk”, reageerde afgevaardigde Carlos Smith, een Democratische afgevaardigde uit Florida die latino en homo is. “De eerste dag van de Pride-maand en gouverneur DeSantis tekent een wet die kinderen verbiedt aan schoolsporten te doen. Dit zorgt voor transfobie en brengt kwetsbare kinderen zonder een zinnige reden in gevaar.”

De National Collegiate Athletic Association (NCAA), die onder meer sportcompetities tussen scholen organiseert, heeft zich uitgesproken tegen het uitsluiten van transgender leerlingen en dreigt met mogelijke boycots. DeSantis trekt zich daar niets van aan, zei hij na het ondertekenen van de wet. De NCAA heeft geen invloed op het beleid in individuele staten, aldus de gouverneur.

De mensenrechtenorganisatie The Human Rights Campaign die opkomt voor de rechten van de lhbti-gemeenschap heeft een rechtszaak tegen de maatregel aangekondigd. In Virginia loopt al een soortgelijke rechtszaak.

https://www.hln.be/buiten(...)choolsport~aea09c62/
“In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.”

Manmanman..... Wat een achterlijke ouderwetse figuren wonen er in dat land :r Transgender zijn is een ideologie? :') Hoe verzint ie het. :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199713727
In de US is ook schoolsport vrij competatief. Kun je dus wachten dat alle transmeisjes het worstelen op hun sloffen winnen.

Lekker dan. Gaat je beurs niet door, omdat je een trans trof tijdens de trials.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_199713740
Goede zaak. Wat je ook van transgenders mag vinden, het is gewoon competitievervalsing als een geboren man op fysiek terrein de strijd met een geboren vrouw aan gaat.

Je hebt ook zo’n geboren man die nu als vrouw deelneemt aan MMA en daarbij zijn vrouwelijke tegenstanders de vernieling in slaat. 🙄
pi_199713743
Het is aan de ene kant wel te begrijpen. Ik heb totaal geen problemen als iemand zich wil laten ombouwen, of zich identificeert als transgender. Maar vrouwen, die geboren zijn als man, hebben een oneerlijk voordeel in zulke competities als ze meedoen in de vrouwentak. En zoals Het_Bokje al vermelde, sport daar op school is heel groot, daar wordt veel geld mee verdiend en is vaak de opstap tot een grote sportcarrière. Als je continue 2e of 3e wordt waar je het aflegt tegen een "man" is dat niet goed voor je toekomst.

Het is een moeilijk discussiepunt, maar meteen schreeuwen "ouderwetse figuren" is juist het probleem in deze discussie. Je mag en kan er niet over praten terwijl het wel degelijk een groot issue begint te vormen.
pi_199713745
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:38 schreef Het_Bokje het volgende:
In de US is ook schoolsport vrij competatief. Kun je dus wachten dat alle transmeisjes het worstelen op hun sloffen winnen.

Lekker dan. Gaat je beurs niet door, omdat je een trans trof tijdens de trials.
De echt klacht is natuurlijk dat je financieel afhankelijk moet zijnsleer je sportprestatie om een studie te kunnen volgen.
pi_199713746
Discutabel besluit vanuit een conservatieve inborst maar helaas zit er wel een bepaalde logica achter. Persoonlijk zou ik het speelveld helemaal open gooien. Dus mannen en vrouwen bij elkaar in de competities en gemengde teamsporten. Dan zal na enkele jaren duidelijk worden of er sprake is van de wens voor één der beide genders om weer gesegregeerd te gaan sporten.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_199713763
Goede zaak.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_199713764
Gewoon gezond verstand. Zou niet eens nieuws moeten zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199713769
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:44 schreef Hamzoef het volgende:
Goede zaak. Wat je ook van transgenders mag vinden, het is gewoon competitievervalsing als een geboren man op fysiek terrein de strijd met een geboren vrouw aan gaat.

Je hebt ook zo’n geboren man die nu als vrouw deelneemt aan MMA en daarbij zijn vrouwelijke tegenstanders de vernieling in slaat. 🙄
Je kunt ook toelaten dat transgenders mee mogen doen aan schoolsport, maar uitsluit van competities.
Dan heb je dat probleem niet dat iemand een beurs misloopt omdat de tegenstander fysiek in het voordeel was.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_199713779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het is aan de ene kant wel te begrijpen. Ik heb totaal geen problemen als iemand zich wil laten ombouwen, of zich identificeert als transgender. Maar vrouwen, die geboren zijn als man, hebben een oneerlijk voordeel in zulke competities als ze meedoen in de vrouwentak. En zoals Het_Bokje al vermelde, sport daar op school is heel groot, daar wordt veel geld mee verdiend en is vaak de opstap tot een grote sportcarrière. Als je continue 2e of 3e wordt waar je het aflegt tegen een "man" is dat niet goed voor je toekomst.

Het is een moeilijk discussiepunt, maar meteen schreeuwen "ouderwetse figuren" is juist het probleem in deze discussie. Je mag en kan er niet over praten terwijl het wel degelijk een groot issue begint te vormen.
Je kunt ook een middenweg zoeken, zet bijvoorbeeld een competitie op voor transgenders, of laat ze wel meesporten, maar zonder deelname in de competitie.
pi_199713781
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je kunt ook toelaten dat transgenders mee mogen doen aan schoolsport, maar uitsluit van competities.
Dan heb je dat probleem niet dat iemand een beurs misloopt omdat de tegenstander fysiek in het voordeel was.
Nee ook niet.
Je hebt ook zo'n transgender rugbyspeler, een beul van een vent, en dan moeten moeten vrouwtjes van 1,60m en 55 kg hem stoppen. Dan is de lol voor iedereen er toch vanaf.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199713786
De schoolsport is de competitie. Competitie tussen scholen. Of bedoel je dat ze alleen mee mogen trainen?
  woensdag 2 juni 2021 @ 07:55:09 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_199713787
In de afgelopen zestien jaar dat transvrouwen mee mochten doen met de Olympische spelen is er nog nooit eentje in een selectie gekomen. Hormonen maken ze functioneel vrouw voor sportprestaties.

Dit is gewoon weer een onzinnige moral panic opgeklopt en opgevolgd door mensen die zelf met de verkeerde chromosomencombinatie geboren zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199713792
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Discutabel besluit vanuit een conservatieve inborst maar helaas zit er wel een bepaalde logica achter. Persoonlijk zou ik het speelveld helemaal open gooien. Dus mannen en vrouwen bij elkaar in de competities en gemengde teamsporten. Dan zal na enkele jaren duidelijk worden of er sprake is van de wens voor één der beide genders om weer gesegregeerd te gaan sporten.
Of ze richten hun eigen sportbond op? Waarom als minderheid weer perse je zin moeten krijgen? Dan krijg je mannen, vrouwen en geef het een naam. Dan kunnen ze meedoen in hun eigen competitie, wedstrijden, enz. Als er te weinig deelnemers zijn dan is het even geduld hebben. Dat is nu niet anders. Als er te weinig mannen op het 100m figuurzagen zijn dan blijft het een hobby en geen olympische sport.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_199713795
Daar snappen ze het nog dat je mensen met mentale problemen anders moet helpen.

Het doen alsof het normaal is, is het probleem en niet zeggen zoals het is.
  woensdag 2 juni 2021 @ 07:59:32 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199713802
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Daar snappen ze het nog dat je mensen met mentale problemen anders moet helpen.

Het doen alsof het normaal is, is het probleem en niet zeggen zoals het is.
8)7 8)7 8)7 8)7
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199713807
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef Den_Haag het volgende:
De schoolsport is de competitie. Competitie tussen scholen. Of bedoel je dat ze alleen mee mogen trainen?
Ja, alleen trainen.
pi_199713809
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je kunt ook een middenweg zoeken, zet bijvoorbeeld een competitie op voor transgenders, of laat ze wel meesporten, maar zonder deelname in de competitie.
Het zou een optie kunnen zijn, alleen is de vraag is daar genoeg animo voor. Ik weet niet hoeveel transgenders er rondlopen, dat zullen er niet al te veel zijn. Het lijkt natuurlijk heel wat maar het is vooral die aandacht die dit klein groepje krijgt wat doet lijken alsof de helft van de samenleving transgender is. Daarnaast zet je de geboren mannen bij de geboren vrouwen dan krijg je nog oneerlijke competitie. Dan moet je daar ook weer twee categorieën in hebben.

Maar het grote probleem is natuurlijk dat deze mensen als een volwaardig lid behandeld willen/dienen te worden naar het geslacht waarmee ze zich identificeren. Dat gaat juist gezeur opleveren als je ze een aparte competitie geeft.

Persoonlijk vind ik het ook maar een hoop gezeur, ik zie liever aandacht voor de geestelijke gesteldheid van deze mensen, het aantal zelfmoorden of spijt na een operatie ligt bij die groep ontzettend hoog. Het lijkt wel een mode hype momenteel, waarbij woke ouders hun kinderen ook nog eens in zo'n hokje duwen.
pi_199713814
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee ook niet.
Je hebt ook zo'n transgender rugbyspeler, een beul van een vent, en dan moeten moeten vrouwtjes van 1,60m en 55 kg hem stoppen. Dan is de lol voor iedereen er toch vanaf.
Maar dat is tijdens de competitie wedstrijd.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:08:24 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199713840
quote:
Dat is de vraag dus maar, gezien zijn opmerking “In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.” lijkt er juist helemaal geen logica achter te zitten, maar pure afkeer van iets dat hij weigert te zien zoals het is en het maar een "ideologie" noemt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199713841
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het zou een optie kunnen zijn, alleen is de vraag is daar genoeg animo voor. Ik weet niet hoeveel transgenders er rondlopen, dat zullen er niet al te veel zijn. Het lijkt natuurlijk heel wat maar het is vooral die aandacht die dit klein groepje krijgt wat doet lijken alsof de helft van de samenleving transgender is. Daarnaast zet je de geboren mannen bij de geboren vrouwen dan krijg je nog oneerlijke competitie. Dan moet je daar ook weer twee categorieën in hebben.
Geen idee hoeveel verschil dat oplevert.
Het gaat om schoolsport, dus om jongeren die al op relatief vroege leeftijd een geslachtsverandering ondergaan.
Die krijgen hormonen waardoor hun lichaam mannelijker of vrouwelijker ontwikkelt.
Dus geboren man/vrouw hoeft niet per definitie voordeel/nadeel geven.

quote:
Maar het grote probleem is natuurlijk dat deze mensen als een volwaardig lid behandeld willen/dienen te worden naar het geslacht waarmee ze zich identificeren. Dat gaat juist gezeur opleveren als je ze een aparte competitie geeft.

Persoonlijk vind ik het ook maar een hoop gezeur, ik zie liever aandacht voor de geestelijke gesteldheid van deze mensen, het aantal zelfmoorden of spijt na een operatie ligt bij die groep ontzettend hoog. Het lijkt wel een mode hype momenteel, waarbij woke ouders hun kinderen ook nog eens in zo'n hokje duwen.
Maar bij die geestelijke gesteldheid helpt het niet als ze worden uitgesloten.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:08:56 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199713843
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Je kan ook denken dat geld uiteindelijk belangrijker is dan de rechten van mensen. De gouverneur zal wel wat telefoontjes gehad hebben dat zijn sponsors hem laten vallen als het om zijn herverkiezing kasgeld gaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:15:46 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_199713878
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

ik zie liever aandacht voor de geestelijke gesteldheid van deze mensen
Waarom denk je dat dat niet gebeurt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 juni 2021 @ 08:19:46 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199713897
Voor iemand die er serieus over wil lezen (ipv alleen "weg ermee :r " of iets dergelijks), toevallig werd er een paar dagen geleden een uitgebreid stuk geplaatst over gewichthefster Laurel Hubbard en haar situatie - en de situatie van de sport in het algemeen, wat men hier mee aan moet.
https://www.insidethegame(...)-read-laurel-hubbard
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199713914
terecht

trans-for-mer krr krrrrrr krrr
U MAD?
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:25:49 #26
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199713931
Dit is gewoon puur sexisme, bah
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:26:44 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199713938
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]

“In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.”

Manmanman..... Wat een achterlijke ouderwetse figuren wonen er in dat land :r Transgender zijn is een ideologie? :') Hoe verzint ie het. :')
Dat hele lbhqit-gedoe is wel degelijk een -destructieve - ideologie ja.
The End Times are wild
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:30:05 #28
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_199713965
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is de vraag dus maar, gezien zijn opmerking “In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.” lijkt er juist helemaal geen logica achter te zitten, maar pure afkeer van iets dat hij weigert te zien zoals het is en het maar een "ideologie" noemt.
De logica is dan toch dat ze zich baseren op biologie?
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:35:02 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_199713986
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je kan ook denken dat geld uiteindelijk belangrijker is dan de rechten van mensen. De gouverneur zal wel wat telefoontjes gehad hebben dat zijn sponsors hem laten vallen als het om zijn herverkiezing kasgeld gaat.
DeathSantis is aan het voorsorteren op een presidentskandidaatschap, dus hij loopt al een half jaar opzichtig de GQP te paaien met intolerante decreten.
pi_199713991
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:19 schreef heywoodu het volgende:
Voor iemand die er serieus over wil lezen (ipv alleen "weg ermee :r " of iets dergelijks), toevallig werd er een paar dagen geleden een uitgebreid stuk geplaatst over gewichthefster Laurel Hubbard en haar situatie - en de situatie van de sport in het algemeen, wat men hier mee aan moet.
https://www.insidethegame(...)-read-laurel-hubbard
Volgens het artikel ligt het probleem vooral in het lichamelijke voordeel van iemand die als man de pubertijd heeft doorgemaakt.
In hoeverre is daar sprake van bij transgenders in school competities?
pi_199713995
Wat een eerlijke competitie is in welke omstandigheid (leeftijd, niveau, etc) kunnen scholen en competities veel beter zelf bepalen. Laat de overheid zich lekker bemoeien met belangrijkere dingen in plaats van dat culture-warrior geneuzel.

[ Bericht 28% gewijzigd door SnertMetChoco op 02-06-2021 09:01:16 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_199714024
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat niet gebeurt?
Denk dat daar een taboe op rust momenteel. Maar begrijp mij niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat die mensen geestelijk gestoord zijn of zo he. Als je je als het ander geslacht identificeert dan accepteer ik dat. Wel zie ik steeds vaker op internet dat het aantal zelfmoorden in die groep erg hoog ligt, of dat er mensen (vooral jongeren) spijt hebben achteraf. Ook dat pushen van sommige ouders die hun kind geen gender geven moeten ze aanpakken naar mijn mening. Ik wil niet dat er een verbod komt, maar we moeten ook niet doen alsof het een nieuwe mode hype is, waar het soms wel op lijkt. Geef die mensen fatsoenlijke begeleiding, stel een minimale leeftijd in voor zo'n keuze althans voordat ze met hormonen en geslachtsoperaties beginnen en begeleid dat traject. En nu weet ik dat er enkelen gaan roepen "maar dat gebeurd al", nou blijkbaar nog niet genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 02-06-2021 08:46:48 ]
pi_199714060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kan ook een optie zijn natuurlijk, maar ik lees steeds vaker wel kritiek op het internet over oneerlijke competitie. Ook vrouwelijke sporters die zich uitspreken omdat ze geen kans meer maken als er een transgender meedoet. Daarbij moet je in deze tijd toch ballen hebben als "bedrijf" om je uit te spreken tegen transgenders. Als dat uitlekt kun je je bedrijf gedag zeggen. Maar ik sluit niets uit, genoeg mensen die transgenders nooit zullen accepteren.

Zoals ik al zei, het is een zeer moeilijk discussiepunt. Ik weet dat enkelen hier weer van schuimbekken, maar er zit gewoon een fysiek verschil tussen mannen en vrouwen. Daar wil ik vrouwen niet mee afvallen of zeggen dat ze minderwaardig zijn, maar het is gewoon een feit. Als je als man bent geboren en je gaat meedoen met vrouwensport dan heb je heel wat meer spiermassa dan je vrouwelijke concurrenten, dat geeft een oneerlijk voordeel. Dan kunnen ze de hormonen nog onderdrukken, of het geslacht wijzigen, het verschil zal er altijd zijn.

Edit: Je hoort het ook nooit andersom, het zijn altijd de "vrouwen" die als man zijn geboren, en nooit de "mannen" die als vrouw zijn geboren.
pi_199714105
pi_199714116
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:02 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dat is tijdens de competitie wedstrijd.
Tijdens training moet je toch oefeningen doen in aanvallen en verdedigen? Dan is het toch niet leuk als er iemand tussen loopt die veel groter, veel sterker, en veel beter is. En niet omdat ze gewoon heel goed is, maar omdat het de eerste 16 jaar den vent was.
pi_199714181
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tijdens training moet je toch oefeningen doen in aanvallen en verdedigen? Dan is het toch niet leuk als er iemand tussen loopt die veel groter, veel sterker, en veel beter is. En niet omdat ze gewoon heel goed is, maar omdat het de eerste 16 jaar den vent was.
Juist wel, dan heb je iemand waartegen je jezelf kunt afzetten.
Verder kun je trainingen sturen.
Tijdens trainingen gaat het er in dat je jezelf verbeterd in de sport, niet om wie op dat moment het sterkste is. Daarvoor is de competitie..
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:01:21 #37
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_199714215
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef speknek het volgende:
Hormonen maken ze functioneel vrouw voor sportprestaties.

Maar dat is dus niet zo. Qua hormonen zijn ze dan misschien gelijk aan vrouwen, qua fysiek absoluut niet. En laat dat nou net vrij belangrijk zijn bij sporten.
pi_199714233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tijdens trainingen gaat het er in dat je jezelf verbeterd in de sport, niet om wie op dat moment het sterkste is. Daarvoor is de competitie..
Bovendien is het in competitie pas echt mogelijk een issue als het gaat om het hoogste niveau, want bij alles daaronder kun je niveaus ongeveer gelijk houden. En dit gaat niet over het hoogste niveau naast dat het ook op het hoogste niveau in feite een nonissue is.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_199714236
Q
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, daarom laten we de F'jes ook met het eerste mee trainen.

Klets toch niet zo uit je nek.
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:08:24 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199714288
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199714292
quote:

Zoek de geboren "man"

De beste "vrouwelijke" gewichtsheffer uit Nieuw Zeeland:

En dan dit beest wat vrouwen zwaar toetakelt in MMA:

pi_199714297
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Q
[..]

Ja, daarom laten we de F'jes ook met het eerste mee trainen.
Verkeerde analogie.
De f'jes en het eerste spelen allemaal in competitieverband.
Hier gaat het om het zeldzame geval dat er een transgender in het team zit met een buitenproportioneel lichamelijk voordeel die om die reden niet in competitieverband mag spelen.
Die kun je wel mee laten trainen, waarbij de trainer er op stuurt.

quote:
Klets toch niet zo uit je nek.
pi_199714352
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zoek de geboren "man"

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De beste "vrouwelijke" gewichtsheffer uit Nieuw Zeeland:

[ afbeelding ]

En dan dit beest wat vrouwen zwaar toetakelt in MMA:

[ afbeelding ]
Lol. Trans-for-mers krrr krrr krrr
U MAD?
pi_199714355
Tegenwoordig bestaan er geen vrouwen un Amerika. Je noemt ze 'birthing persons'
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_199714431
quote:
En na afloop ook samen douchen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:25:27 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199714466
quote:
In de afgelopen zestien jaar dat transvrouwen mee mochten doen met de Olympische spelen is er nog nooit eentje in een selectie gekomen. Hormonen maken ze functioneel vrouw voor sportprestaties.
Dat is kul.

quote:
However, the real benefit men calling themselves women experience, according to recent studies by Sweden's Karolinska Institutet, a leading medical university, is found in their masculine bone structure and upper body strength. This develops throughout puberty, making current testosterone levels largely insignificant. These masculine genetic benefits are the very reason for women's athletics.

"Not every male advantage dissipates when testosterone drops," according to Alison Heather, a physiologist at the University of Otago in New Zealand. "Some advantages, such as their bigger bone structure, greater lung capacity, and larger heart size remain. Testosterone also promotes muscle memory. Transgender women [i.e., men] have a heightened ability to build strength even after they transition," Heather explained.
https://www.americanthinker.com/articles/2019/11/transgenderism_and_the_olympics.html
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:28:18 #47
Why is all the rum gone?
pi_199714493
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat een eerlijke competitie is in welke omstandigheid (leeftijd, niveau, etc) kunnen scholen en competities veel beter zelf bepalen. Laat de overheid zich lekker bemoeien met belangrijkere dingen in plaats van dat culture-warrior geneuzel.
Heerlijk naief. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199714505
quote:

Dit is gewoon weer een onzinnige moral panic opgeklopt en opgevolgd door mensen die zelf met de verkeerde chromosomencombinatie geboren zijn.
Transgender weightlifter Hubbard's presence in Tokyo unfair: rival

Ow en de kritiek komt niet van een man, maar een vrouw die zelf meedoet in deze sporttak. Maar er zijn wel degelijks transgenders op het OS aanwezig.
pi_199714509
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verkeerde analogie.
Hier gaat het om het zeldzame geval dat er een transgender in het team zit met een buitenproportioneel lichamelijk voordeel die om die reden niet in competitieverband mag spelen.
[..]

Dat ligt dus helemaal aan de sport.

Bij hardlopen of verspringen, prima. Bij contactsporten waarbij je aan elkaar moet trekken, achter een bal aan moet rennen etc verpest je gewoon het plezier van de andere sporters als je er iemand tussen zet op een compleet ander niveau.
pi_199714511
Niet meer dan logisch hey :')
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:30:23 #51
Why is all the rum gone?
pi_199714512
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:25 schreef airconditioning het volgende:
Dit is gewoon puur sexisme, bah
Sport is sexisme. Logisch ook. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk aan elkaar als het op fysiek aankomt. Is je dat nooit opgevallen?
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:30:38 #52
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199714514
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wat zijn reden ook is dit is juist goed. Heeft niets met ouderwets te maken :')
pi_199714520
quote:
16s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]

8)7 8)7 8)7 8)7
klopt, het juiste icoon'tje. Mensen met mentale problemen slaan ook wel eens de hamer op de kop. Ipv sporten beter na een psychiater
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:33:13 #54
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199714536
Keuze is totaal niet gebaseerd op of iemand aan de hormoon-remmers zit niet.

Er wordt niet genoeg gereld in de wereld. Van de zotte dit.
Cisgenders zouden geen regels moeten maken voor mensen buiten hun groep, doei.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_199714545
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:30 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Wat zijn reden ook is dit is juist goed. Heeft niets met ouderwets te maken :')
Waarom kunnen scholen en competities niet veel beter zelf bepalen wat een eerlijke competitie is op welk niveau en welke leeftijd?
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:34:36 #56
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199714551
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er was een onderzoek in Australië of Nieuw Zeeland naar transgender vrouwen in rugby, resultaat: cis vrouwen liepen tot 30% meer blessures op tegen transvrouwen.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verkeerde analogie.
[..]

Maar als ze de puberteit hebben doorlopen als jongen, dan hebben ze gewoon een groter geraamte, meer celkernen die bij training kunnen uitgroeien tot spieren wat meer massa én kracht geeft, grotere gewrichten, stevigere botten doorgaans, ... allemaal factoren die voordeel geven tov cis vrouwen in de meeste sporte. Als dezelfde persoon een vrouwelijke puberteit zou doormaken zouden die dingen zich zeker niet op die wijze manifesteren. Aan de meet blijft het oneerlijke voordeel.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:33 schreef Mikeytt het volgende:

Er wordt niet genoegd gereld in de wereld. Van de zotte dit.
Laten we eerlijkheid gewoon maar afschaffen... blijkbaar minder belangrijk dan iemand's identificatie. Sommige voordelen verdwijnen niet als je iemand aan de hormoonremmers zet. Oké, de manier waarop Florida deze beslissing neemt, is inderdaad van de zotte. Het eindresultaat is wel eerlijk en duidelijk.

Ik snap niet waarom er niet meer werk gemaakt wordt van transgender en interseksuele competities, dat deze atletes zich daarvoor eens laten horen. Echt pionierswerk leveren in plaats van het laaghangend fruit te gaan plukken.

[ Bericht 1% gewijzigd door kl1172 op 02-06-2021 09:43:28 ]
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:39:39 #57
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199714585
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waarom kunnen scholen en competities niet veel beter zelf bepalen wat een eerlijke competitie is op welk niveau en welke leeftijd?
Omdat daar van die woke kneuzen dan gaan lopen roeptoeteren. Nu is het gewoon klaar met het gezeik.
pi_199714594
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:39 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Omdat daar van die woke kneuzen dan gaan lopen roeptoeteren. Nu is het gewoon klaar met het gezeik.
:')
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:47:15 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_199714636
quote:
84s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:33 schreef Mikeytt het volgende:

Precies, segregatie is de oplossing. Stop alle afwijkingen in een aparte wijk, opgelost.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:47:36 #60
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199714638
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Gast het is niet dat ze bij gym niet mogen meedoen het is bij competities. En je kan :') doen maar je weet dat een Karen dan op haar strepen gaat staan zodat "dochter" kan meedoen aan competitieve sport.
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:48:05 #61
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_199714645
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Leuk zo een toernooi. Geen finale omdat de echte vrouwen in de semi uit werden geschakeld door een trans... Niet haalbaar. Enige oplossing is een competitie voor trans, eigenlijk twee:
1. man --> vrouw
2. vrouw --> man

Vooral die laatste groep zal baat hebben vanwege de biologische fysieke verschillen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_199714666
quote:

Ja de keuzes moeten zeker gemaakt worden door de 0.9% van de mensheid wat zich “anders” identificeert.

Ga maar lekker naar de psychiater.
pi_199714764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Bij hardlopen of verspringen, prima. Bij contactsporten waarbij je aan elkaar moet trekken, achter een bal aan moet rennen etc verpest je gewoon het plezier van de andere sporters als je er iemand tussen zet op een compleet ander niveau.
Dat kun je als trainer sturen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:01:46 #64
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199714780
Het gaat er uiteindelijk ook niet over dat transvrouwen werkelijk alle gouden medailles wegkapen, dat doen ze tot nu toe nog niet. Maar ze zouden als cis vrouw geboren veel lager in de rangschikking terechtkomen omdat hun voordelen die ze van hun mannelijke puberteit verkregen niet zouden hebben. We gaan toch ook niet toelaten dat een middelmatige atlete/atleet wel doping mag gebruiken?
pi_199714782
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:34 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Er was een onderzoek in Australië of Nieuw Zeeland naar transgender vrouwen in rugby, resultaat: cis vrouwen liepen tot 30% meer blessures op tegen transvrouwen.
[..]

Maar als ze de puberteit hebben doorlopen als jongen, dan hebben ze gewoon een groter geraamte, meer celkernen die bij training kunnen uitgroeien tot spieren wat meer massa én kracht geeft, grotere gewrichten, stevigere botten doorgaans, ... allemaal factoren die voordeel geven tov cis vrouwen in de meeste sporte. Als dezelfde persoon een vrouwelijke puberteit zou doormaken zouden die dingen zich zeker niet op die wijze manifesteren. Aan de meet blijft het oneerlijke voordeel.
[..]

.
Daarom niet in competitieverband, maar wel mee laten trainen.
pi_199714794
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Leuk zo een toernooi. Geen finale omdat de echte vrouwen in de semi uit werden geschakeld door een trans... Niet haalbaar. Enige oplossing is een competitie voor trans, eigenlijk twee:
1. man --> vrouw
2. vrouw --> man

Vooral die laatste groep zal baat hebben vanwege de biologische fysieke verschillen
De finale, het toernooi is competitie.
Ik stel voor om ze wel te laten sporten, maar uitsluiten van competitie.
pi_199714798
Je zou ook gewoon gemengd kunnen sporten, zo was dat vroeger bij mij op school ook.. Dan heb je dat probleem niet.

Soms is de oplossing zo simpel.
pi_199714807
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:04 schreef LanaMyst het volgende:
Je zou ook gewoon gemengd kunnen sporten, zo was dat vroeger bij mij op school ook.. Dan heb je dat probleem niet.

Soms is de oplossing zo simpel.
Maar dan sport je voor ontspanning.
In de VS is schoolsport big business en zeer competitief.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:07:32 #69
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199714827
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

De finale, het toernooi is competitie.
Ik stel voor om ze wel te laten sporten, maar uitsluiten van competitie.
Trainen, natuurlijk, maar zoals je zelf al zegt, competitief is gewoon oneerlijk. Het is raar dat er in de voorbije jaren van interseksuele en transatleten er nog zo weinig progressie is gemaakt. Konden die sportbonden tijdens de corona hier nu niet eens werk van maken...
  FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2021 @ 10:12:50 #70
842 Zorro
Z
pi_199714871
Mannen en vrouwensport afschaffen.

Nieuwe categorie: Geboren mannen en geboren vrouwensporten.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_199714886
Als het inderdaad een enorm probleem is, wat veelvuldig voorkomt kunnen ze toch hun eigen competities starten?

Of gaat het maar om een enkeling met veel media-aandacht en support?

Volgens mij wordt dit probleem namelijk kunstmatig groot gemaakt.
pi_199714895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel weer zo, en ik zou ook geen oplossing hiervoor kunnen bedenken eerlijk gezegd.
Ik ben zelf pro LGBT en voor gelijke rechten voor transpersonen, maar het is wel een feit dat trans meisjes dan in het voordeel zijn. Spiermassa neemt wel af door hormonen na verloop van tijd waardoor ze gemiddeld genomen zwakker zijn dan jongens, Dus met jongens meedoen is dan ook geen optie meer.

En om er een eigen categorie van te maken zijn er weer te weinig voor.

Lastig...
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:20:29 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199714961
Sport is ongelijk. De ene is sterker dan de ander, sneller dan de ander, enz.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:22:09 #74
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199714977
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hebben we het hier over schoolsport of de sportschool?
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:22:44 #75
496301 airconditioning
pi_199714981
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Sport is sexisme. Logisch ook. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk aan elkaar als het op fysiek aankomt. Is je dat nooit opgevallen?
Ja dat snap ik. Maar als iemand zich vrouw voelt en is geboren in een mannelijk lichaam dan kan hij er toch ook niks aan doen? Ik zie die persoon dan net zo goed als vrouw.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199715006
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:47 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Gast het is niet dat ze bij gym niet mogen meedoen het is bij competities. En je kan :') doen maar je weet dat een Karen dan op haar strepen gaat staan zodat "dochter" kan meedoen aan competitieve sport.
De macht die woke mensen hebben aldaar is imo niet zo groot als jij lijkt te denken, praktisch nihil zou ik wel durven stellen, al heb je ongetwijfeld lokaal wel uitzonderingen.

Belangrijker, is het geen argument an sich waarom je het niet over zou laten aan competities en scholen zelf.

Veruit de meeste mensen spelen niet op een competitief hoog niveau. Wat je hier mee bereikt is dat als we ons beperken tot veruit de grootste groep, van deze toch al kleine groep m2f transgenders, namelijk diegenen die niet op hoog niveau in een competitie meedoen, ze geforceeed worden als man mee te doen ipv vrouw, in beide gevallen op het niveau waarop ze zitten. Ik zie niet in waarom je dat als staat zou willen opleggen, aangezien iedereen gewoon op zijn/haar eigen niveau leuk mee kan doen, met eigen identiteit.

Als het gaat om competitie op hoog niveau zou het natuurlijk van belang kunnen zijn. Echter heb je het dan nog over een ieniemienie kleine groep... hoeveel m2f transgenders lukt het bv om mee te doen met de Olympische Spelen? Daarnaast gaan dan ook dingen meespelen als controle op hormonen, beleid aanpassen aan (nieuwe) wetenschappelijke inzichten (wat bv. het IOC ook doet) ipv woke ideologie en wat dies meer zei. Ook hiervoor kan het dus beter belegd worden op het niveau van competities / scholen zelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 02-06-2021 10:30:33 ]
pi_199715026
Ik snap niet waarom het inclusief is om vrouwensport minder toegankelijk te maken voor 99,9% van de vrouwen om die paar transgenders met sportambities gelukkig te maken. Het is ook niet alsof transgenders hiermee niet meer mogen sporten.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:27:23 #78
Why is all the rum gone?
pi_199715030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:22 schreef airconditioning het volgende:

Ja dat snap ik. Maar als iemand zich vrouw voelt en is geboren in een mannelijk lichaam dan kan hij er toch ook niks aan doen?
Dat klopt. Maar de vrouwen die hij tegenkomt in een competitieve setting, en die daardoor een structureel nadeel hebben, ook niet.

Als je het gewoon over schoolgym hebt, is dat anders. Maar bij sporten in competieverband is het simpelweg niet eerlijk voor de vrouwen die biologisch ook als vrouw zijn begonnen.
pi_199715037
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:20 schreef Vis1980 het volgende:
Alleen heb je het hier over gigantische verschillen.

Elke sport, allemaal, blinken mannen uit.

Wielrennen, voetbal, rugby, tennis etc.

Vrouwen houden dat niet vol, kunnen niet zo snel of sneller en zijn domweg “zwakker”.

Vraag het maar aan het Amerikaanse vrouwenvoetbal team, wat finaal werd ingemaakt met 5-2 door een jongens club van 15 jarigen.
pi_199715064
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar de vrouwen die hij tegenkomt in een competitieve setting, en die daardoor een structureel nadeel hebben, ook niet.

Als je het gewoon over schoolgym hebt, is dat anders. Maar bij sporten in compitieverband is het simpelweg niet eerlijk voor de vrouwen die biologisch ook als vrouw zijn begonnen.
Mijn vriendin sporte 8x in de week inclusief gewichtstraining en ik trainde voornamelijk de bierspier. Kon haar makkelijk met een arm de baas. Met wat hormonen zou dat minder worden, maar de mensen die doen alsof je als recente man geen voordeel hebt bij veel vrouwen sporten zijn wappies.
pi_199715069
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De macht die woke mensen hebben aldaar is imo niet zo groot als jij lijkt te denken, praktisch nihil zou ik wel durven stellen, al heb je ongetwijfeld lokaal wel uitzonderingen.

Belangrijker, is het geen argument an sich waarom je het niet over zou laten aan competities en scholen zelf.
Omdat die juist wél door ideologie gevangen zijn. Vooral op dat bureaucratische niveau is de ideologische invloed van activisten enorm. Competities en scholen hebben bewezen dit niet eensgezind te kunnen regelen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:30:33 #82
496301 airconditioning
pi_199715070
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je het gewoon over schoolgym hebt, is dat anders. Maar bij sporten in compitieverband is het simpelweg niet eerlijk voor de vrouwen die biologisch ook als vrouw zijn begonnen.
Je zegt daarme tegen vrouwelijke transgenders dat ze geen vrouw zijn van oorsprong, maar zo voelen ze wel. Als ze voor de puberteit al hormonenbehandeling hebben gekregen is dat helemaal niet meer oneerlijk. Moet eens klaar zijn met dit sexistische gedrag en de mensen nemen zoals ze zich voelen. Kan echt niet meer anno 2021
pi_199715071
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Vrouwen houden dat niet vol, kunnen niet zo snel of sneller en zijn domweg “zwakker”.

Vraag het maar aan het Amerikaanse vrouwenvoetbal team, wat finaal werd ingemaakt met 5-2 door een jongens club van 15 jarigen.
Daar waren wel wat dingen op aan te merken helaas.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:32:18 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199715092
Zelfs in sporten als schaken en darten maken vrouwen geen kans zodra een man zich even inspant.
The End Times are wild
pi_199715098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Daar waren wel wat dingen op aan te merken helaas.
Mag ook het Australische team zijn, zelfde verhaal.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:33:01 #86
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199715101
Of Serena Williams die wel eens een man over haar knie ging leggen. Wat was het een top 200 (203 om precies te zijn) speler waar tegen Serena absoluut geen kans had.
pi_199715108
Zodra de transitie volledig is (geen testikels, wel vrouwenhormonen in de vorm van supplementen/medicatie) en testeron gehalte niet hoger is dan die van een gemiddelde vrouw, zou de prestatiepotentie toch weer gelijk getrokken moeten worden, en in ieder geval niet hoger uitvallen dan de variatie onder biologische vrouwen zelf mogelijk maakt? Het is voornamelijk dit hormoon die voor de voordelen in spierkracht en uithoudingsvermogen zorgt. Neem je de hormonen weg, valt het voordeel ook weg, vooral bij een transitie op jonge leeftijd.

De hormoonproductie per vrouw (en man) varieert ook. Wanneer kun je werkelijk spreken van eerlijke competitie? Zolang het hormoonpeil op gemiddeld niveau zit van een sportende biologische equivalent, zou het geen probleem moeten zijn.
pi_199715126
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet waarom het inclusief is om vrouwensport minder toegankelijk te maken voor 99,9% van de vrouwen om die paar transgenders met sportambities gelukkig te maken. Het is ook niet alsof transgenders hiermee niet meer mogen sporten.
Dit is dan ook een patroon. De ideologie van de transgender cult stelt dat er geen verschil is tussen een geboren vrouw en een transgender vrouw. Dat zou je met een beetje goede wil nog als een soort maatschappelijke afspraak kunnen zien, maar dat gaat de cultisten niet ver genoeg. En dus krijgen we inderdaad het compleet negeren van wetenschap en de veiligheid van vrouwen. Zie ook het probleem van mannen die strafvermindering krijgen en/of verplaatst worden naar een vrouwengevangenis als ze claimen transgender te zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 10:36:25 #89
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199715141
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:33 schreef Cockwhale het volgende:
Zodra de transitie volledig is (geen testikels, wel vrouwenhormonen in de vorm van supplementen/medicatie) en testeron gehalte niet hoger is dan die van een gemiddelde vrouw, zou de prestatiepotentie toch weer gelijk getrokken moeten worden, en in ieder geval niet hoger uitvallen dan de variatie onder biologische vrouwen zelf mogelijk maakt?

De hormoonproductie per vrouw (en man) varieert ook. Wanneer kun je werkelijk spreken van eerlijke competitie? Zolang het hormoonpeil op gemiddeld niveau zit van een sportende biologische equivalent, zou het geen probleem moeten zijn.
Dan krijg je Caster Semenya in beeld.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199715146
Goed nieuws! ^O^
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_199715153
“In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.” zegt gouveneur DeSantis, terwijl hij een wet tekent dat volgt uit de huidige Republikeinse oerconservatieve ideologie. :')
pi_199715154
quote:
Zodra de transitie volledig is (geen testikels, wel vrouwenhormonen in de vorm van supplementen/medicatie) en testeron gehalte niet hoger is dan die van een gemiddelde vrouw, zou de prestatiepotentie toch weer gelijk getrokken moeten worden, en in ieder geval niet hoger uitvallen dan de variatie onder biologische vrouwen zelf mogelijk maakt?

Dit is volgens mij al de regel in Amerika op veel plekken en opzich geen gekke regel. Iemand die transgender is wilt (in de meeste gevallen) daadwerkelijk in transitie gaan.
pi_199715157
quote:

Dit is een beetje waar het IOC naar streeft wat betreft de Olympische Spelen. Het probleem is inderdaad dat het nogal moeilijk is om duidelijke grenzen aan te geven en dat een grens altijd een beetje artbitrair zal zijn.

Daarnaast is het zo dat zelfs als een transgender vrouw qua hormonen op hetzelfde niveau zit die persoon nog steeds voordeel heeft op andere gebieden (spiersterkte, longcapaciteit etcetera). Dus daar zal je ook rekening mee moeten houden.
pi_199715168
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:37 schreef cynicus het volgende:
“In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.” zegt gouveneur DeSantis, terwijl hij een wet tekent dat volgt uit de huidige Republikeinse oerconservatieve ideologie. :')
In dit geval heeft hij gewoon biologisch gelijk, het is juist de transgender ideologie die de werkelijkheid ontkent.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 10:39:10 #95
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199715171
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:33 schreef kl1172 het volgende:
Of Serena Williams die wel eens een man over haar knie ging leggen. Wat was het een top 200 (203 om precies te zijn) speler waar tegen Serena absoluut geen kans had.
Mooi verhaal inderdaad:
1998: Karsten Braasch vs. the Williams sisters

Another event dubbed a "Battle of the Sexes" took place during the 1998 Australian Open[56] between Karsten Braasch and the Williams sisters. Venus and Serena Williams had claimed that they could beat any male player ranked outside the world's top 200, so Braasch, then ranked 203rd, challenged them both. Braasch was described by one journalist as "a man whose training regime centered around a pack of cigarettes and more than a couple of bottles of ice cold lager".[57][56] The matches took place on court number 12 in Melbourne Park,[58] after Braasch had finished a round of golf and two shandies. He first took on Serena and after leading 5–0, beat her 6–1. Venus then walked on court and again Braasch was victorious, this time winning 6–2.[56] Braasch said afterwards, "500 and above, no chance". He added that he had played like someone ranked 600th in order to keep the game "fun"[59] and that the big difference was that men can chase down shots much easier and put spin on the ball that female players could not handle. The Williams sisters adjusted their claim to beating men outside the top 350.[56]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:39:51 #96
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715177
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zou je dan een transgender kunnen aanwijzen die boven de vrouwen uitsteekt met sporten (voordat het verboden werd)?
pi_199715178
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:37 schreef cynicus het volgende:
Kennelijk volgens hem dus prima als Castor Semanya zonder hormoonremmers meedoet als vrouw.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:41:51 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715195
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
Caster Semenya
Is zij transgender?
pi_199715206
quote:

Er schijnt een soort mythe te zijn dat testosteron de enige voorspeller is van prestatiepotentieel. Dat is het niet, het is slechts een van de vele zaken die bepalen tot wat een lichaam in staat is. Zelfs als er een volledige transitie is, dan profiteert de getransformeerde van de spieropbouw en aanmaak van spiercellen van voor de transitie. De extra spiercellen en bijbehorende spierkracht blijven het hele leven beschikbaar. Ook de extra lengte van bijvoorbeeld de ledematen die mannen hebben tov vrouwen zal behouden blijven.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:43:51 #100
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199715213
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Is zij transgender?
interseksueel, ze blijft wel onduidelijk over haar specifieke situatie. Maar haar chromosomale afwijking kan wel betekenen dat ze onderontwikkelde testikels heeft die haar voorzien van extra testosteron.
pi_199715218
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dan krijg je Caster Semenya in beeld.
Het voorbeeld dat je aanhaalt is problematisch, omdat zij (mogelijk zonder het zelf te weten) een soort hermafrodiet is. Zij schijnt testikels te hebben (gehad?) in haar lichaam, maar is met een vagina geboren. Daarnaast wordt er beweerd dat zij ongevoelig is voor het teste hormoon.
pi_199715223
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Zou je dan een transgender kunnen aanwijzen die boven de vrouwen uitsteekt met sporten
https://www.theguardian.c(...)ry-at-tokyo-olympics

quote:
Under IOC guidelines, issued in November 2015, athletes who transition from male to female can compete in the women’s category without requiring surgery to remove their testes provided their total testosterone level in serum is kept below 10 nanomoles per litre for at least 12 months – a rule followed by the IWF.

However, a number of scientific papers have recently shown people who have undergone male puberty retain significant advantages in power and strength even after taking medication to suppress their testosterone levels. Hubbard lived as a male for 35 years, and did not compete in international weightlifting. But since transitioning in 2012 she has won several elite titles.
pi_199715226
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:20 schreef Vis1980 het volgende:
Klopt, maar we hebben geprobeerd om er iets van gelijkheid in te brengen door op geslacht te sorteren.
Alleen lopen nu sporters van het ene geslacht over naar het andere, en hebben daar voordeel bij.
pi_199715231
quote:

[..]

Is zij transgender?
Wij weten het niet zeker wat ze heeft, maar zij is niet transgender. Waarschijnlijk is ze genetisch een man, maar met een defecte receptor voor testosteron, waardoor haar lichaam zich vrouwelijk heeft ontwikkeld met enkele mannelijke kenmerken).
pi_199715238

krr krr krr
U MAD?
pi_199715253
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:45 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]

krr krr krr
Zolang haar testosteron binnen de perken blijft mag ze gewoon met de andere bodybuildsters meerennen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 10:46:44 #107
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199715256
quote:

[..]

Is zij transgender?
Ne, maar het gaat bij haar hier om:
Uit eerdere tests was gebleken dat Semenya drie keer zoveel lichaamseigen testosteron had als de gemiddelde vrouw.

Hierdoor heeft zij een "oneerlijk" voordeel tegenover vrouwen die een normaal testosteron level hebben.
pi_199715278
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:42 schreef Coppi het volgende:

[..]

Er schijnt een soort mythe te zijn dat testosteron de enige voorspeller is van prestatiepotentieel. Dat is het niet, het is slechts een van de vele zaken die bepalen tot wat een lichaam in staat is. Zelfs als er een volledige transitie is, dan profiteert de getransformeerde van de spieropbouw en aanmaak van spiercellen van voor de transitie. De extra spiercellen en bijbehorende spierkracht blijven het hele leven beschikbaar. Ook de extra lengte van bijvoorbeeld de ledematen die mannen hebben tov vrouwen zal behouden blijven.
Het is de voornaamste, maar inderdaad wellicht niet de enige maat voor potentie. Maar de vraag is of die maat dan wel duidelijk te onderscheiden is. Er zijn ook biologische vrouwen van 1.90m+. Er zijn zoveel kenmerken en biologische functies die niet voornamelijk geslacht onderscheiden, maar vooral groepen en individuen op basis van afkomst, (op)voeding, "ras" etc.

Moeten we bepaalde Afrikanen ook weren uit hardloopwedstrijden, omdat zij vrijwel altijd winnen door een mogelijk biologisch voordeel?
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:48:07 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715280
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:43 schreef kl1172 het volgende:

[..]

interseksueel, ze blijft wel onduidelijk over haar specifieke situatie. Maar haar chromosomale afwijking kan wel betekenen dat ze onderontwikkelde testikels heeft die haar voorzien van extra testosteron.
Kan, maar men heeft het getest toch?

Nu kijkt men naar testosteronwaarde en dat is prima. Maar die liggen bij mannen ook niet gelijk en daardoor heb je ook voordeel op de ander. Messi is jarenlang beter geweest dan wie dan ook en vaak ongrijpbaar. Is dat ook oneerlijk tegenover de rest? Lichamelijke verschillen maken het verschil in sport.
pi_199715286
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In dit geval heeft hij gewoon biologisch gelijk, het is juist de transgender ideologie die de werkelijkheid ontkent.
De werkelijkheid is dat er transgenders zijn.
pi_199715299
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

De werkelijkheid is dat er transgenders zijn.
En dat transgender vrouwen oneerlijke voordelen hebben in bepaalde sporten.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:49:56 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199715300
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Uit eerdere tests was gebleken dat Semenya drie keer zoveel lichaamseigen testosteron had als de gemiddelde vrouw.

Hierdoor heeft zij een "oneerlijk" voordeel tegenover vrouwen die een normaal testosteron level hebben.

2 meter 30, dat is ook een 'oneerlijk' voordeel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_199715303
quote:

[..]

En dat geeft maar weer aan hoe krom het allemaal is in de vrouwelijke topsport.
pi_199715304
Terecht, als je als man geboren bent heb je een biologisch oneerlijk voordeel tov de meisjes. Hoe je je ook voelt, of waar je ook naartoe bent 'getransformeerd'. Als je topsport wilt bedrijven en in competities mee wilt doen kan het niet dat je een oneerlijk voordeel hebt dat vergelijkbaar is met de volledige dopingkast die doktoren ter beschikking staat.

Of iemand als man of vrouw door het leven wil gaan zal mij worst wezen. Waar het hier mis gaat is dat ze door in sport een oneerlijk voordeel op te eisen anderen benadelen. Dat is niet eerlijk.

Er zijn ook nog mensen geboren met een afwijking, die zitten biologisch tussen man en vrouw in, maar ook hier - degenen met mannelijke hormoonprofielen zouden wat mij betreft (ook al zouden ze later lage testosteronwaardes hebben wegens medicatie) niet mee kunnen doen met officiele wedstrijden.

Voor amateursport interesseert het me niet zo, maar topsport is streng gereguleerd en niet voor niets. Gentische voordelen tussen vrouwen en mannen zou je al oneerlijk kunnen noemen (denk aan kenianen en ethiopiers die vanwege hun opbouw van hun benen vrijwel altijd zullen winnen met lange afstanden hardlopen bij gelijke training). Hier zijn de verschillen nog veel groter. Het krachtsverschil is onoverbrugbaar en maakt de sport tot een karikatuur. Voor mij staat dit helemaal los met de acceptatie van transgenders of anderen uit het lhbtiq xyz alfabet.
Whatever...
pi_199715307
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Nu kijkt men naar testosteronwaarde en dat is prima. Maar die liggen bij mannen ook niet gelijk en daardoor heb je ook voordeel op de ander. Messi is jarenlang beter geweest dan wie dan ook en vaak ongrijpbaar. Is dat ook oneerlijk tegenover de rest? Lichamelijke verschillen maken het verschil in sport.
Dus je pleit er voor vrouwensport af te schaffen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:50:35 #116
Why is all the rum gone?
pi_199715312
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:30 schreef airconditioning het volgende:

Je zegt daarme tegen vrouwelijke transgenders dat ze geen vrouw zijn van oorsprong, maar zo voelen ze wel.
Vanuit een puur biologisch oogpunt, zijn ze dat van oorsprong ook niet. Hun gevoel doet daar niets aan af.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:50:35 #117
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715313
quote:
Ja dat is inderdaad een voorbeeld. Nu vind ik het wel erg laat voor zo'n geslachtsverandering als je 35 jaar bent. Dan hebben je spieren al 35 jaar kunnen ontwikkelen. Maar touche.
pi_199715326
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dat transgender vrouwen oneerlijke voordelen hebben in bepaalde sporten.
Wat maar weer aangeeft hoe krom vrouwensport is.
Dit speelt totaal niet in de mannensport.
pi_199715328
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad een voorbeeld. Nu vind ik het wel erg laat voor zo'n geslachtsverandering als je 35 jaar bent. Dan hebben je spieren al 35 jaar kunnen ontwikkelen. Maar touche.
Maar niet te vergelijken met onvolgroeide pubers.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:52:00 #120
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715335
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar we hebben geprobeerd om er iets van gelijkheid in te brengen door op geslacht te sorteren.
Alleen lopen nu sporters van het ene geslacht over naar het andere, en hebben daar voordeel bij.
Ja dat klopt wel, daarom moet je misschien een maximum leeftijd opzetten, maar ja dan heb je weer kinderen die....ja het is complex helaas.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:53:44 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715352
quote:

[..]

Ik vraag me werkelijk af wat het verschil bij mannen is tussen de mannen zelf. Of daar niet een groot verschil aan testosteron aan zit, Kan het mis hebben natuurlijk. Het is een lastige kwestie, omdat niemand echt dezelfde hoeveelheid testosteron heeft, al is drie keer wel erg veel.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:54:33 #122
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199715362
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Men heeft het inderdaad getest, maar de specifieke afwijking die Caster zou kunnen hebben is naar mijn weten niet officieel meegedeeld. Enkel dat ze XXY zou zijn, maar dan zijn er verschillende mogelijkheden die zich kunnen voordoen. En als ze testikels zou hebben die testosteron aanmaken, dan heeft ze tijdens haar carrière gewoon medailles gestolen van XX vrouwen.
Ja ze heeft snoeihard getraind, maar zonder die test (die ook lekker is voor je bloedlichaampjes) zou ze zeker niet op weg geweest zijn naar het 35 jaar oude WR op de 800 m. Sinds ze hormoonremmers moet nemen, is ze dat ook niet meer.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:55:25 #123
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715372
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin. Jij bepaalt even dat ze de werkelijkheid ontkennen, maar jij ontkent nu transgenders en doet net alsof het een cultuur is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 10:55:35 #124
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199715375
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

2 meter 30, dat is ook een 'oneerlijk' voordeel.
Je kan het gaan ridiculiseren, maar feit blijft dat "vrouwen" die als man geboren zijn, door de pubertijd heen zijn gegaan als man, en later zich hebben laten veranderen tot vrouw, een groot voordeel hebben tegenover vrouwen die als vrouw zijn geboren de pubertijd als vrouw hebben doorgemaakt.
pi_199715377
Dit: https://nos.nl/artikel/23(...)ransgender-op-spelen

Is een voorbeeld van een sport waarbij het verschil op basis van biologie zo groot is dat een matige deelnemer bij de mannelijke amateurs kans maakt op olympische medaille bij de vrouwen. Dit is ronduit oneerlijk.

Dan kunnen we net zo goed de vrouwensport afschaffen, de besten winnen, klaar. En dan zul je zien dat er vrijwel nergens meer vrouwen in de top meedoen, want mannen hebben een enorm biologisch voordeel bij sport. Daar kun je, zelfs met allerlei kromme redenaties en extreme uitzonderingen (zoals de extreem zeldzame aandoeningen met chromosomen) wat mij betreft toch niet omheen.
Whatever...
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:56:27 #126
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199715384
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je kan het gaan ridiculiseren, maar feit blijft dat "vrouwen" die als man geboren zijn, door de pubertijd heen zijn gegaan als man, en later zich hebben laten veranderen tot vrouw, een groot voordeel hebben tegenover vrouwen die als vrouw zijn geboren de pubertijd als vrouw hebben doorgemaakt.
Dat speelt bij Caster Semenya echter allemaal niet, dat is gewoon een wat mannelijke vrouw.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199715390
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoezo? Vrouwensport geeft vrouwen een eerlijke kans om ook professioneel en veilig te kunnen sporten. Dat de wereld dan niet helemaal zwart wit is en er uitzonderingen zijn waardoor sommige mensen buiten de boot kunnen vallen is jammer, maar ondermijnt het argument voor vrouwensport niet.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:57:42 #128
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715402
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dus je pleit er voor vrouwensport af te schaffen.
Nee, dan kun je sport wel afschaffen, want sport is oneerlijk. Niemand is lichamelijk gelijk aan de ander.
pi_199715404
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin. Jij bepaalt even dat ze de werkelijkheid ontkennen, maar jij ontkent nu transgenders en doet net alsof het een cultuur is.
Nee hoor. Transgenders bestaan gewoon, maar net doen alsof transgender vrouwen geen voordelen hebben in sport is de werkelijkheid ontkennen. En die werkelijkheid ontkennen is een cultureel fenomeen.

Onderdeel daar van is woordspelletjes spelen zoals je nu doet, en uiteraard stropoppen opstellen. Zie ook de titel van dit topic.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:58:10 #130
Why is all the rum gone?
pi_199715409
quote:

En daarom moet ze ook kunstmatig haar testosteron-niveau naar beneden brengen. Ter vergelijk, een transgender die zijn testosteron laag houdt, heeft 10 keer zoveel testosteron als een vrouw.
pi_199715413
quote:

[..]

Het is wel degelijk de cultur die intersectioneel 'activisme' is die hier scheef gaat. Het heeft eigenlijk niets met de transgenders zelf te maken, maar met het eisen van oneerlijke standaarden. Net zoals dat in Amerika inmiddels een aziaat veel hogere resultaten moet behalen om tot een goede universiteit te worden toegelaten.

Het is gewoonweg oneerlijk. Oneerlijkheid door discriminatie kun je niet bestrijden met nog meer oneerlijkheid. Want dan worden alleen maar meer mensen slachtoffer.
Whatever...
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:58:56 #132
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dit speelt totaal niet in de mannensport.
Dus iedereen heeft in alles gelijke waarden bij mannen? Het wordt niet gemeten, maar natuurlijk spelen verschillen mee bij mannen. Alleen dan vinden we zo iemand beter dan een ander.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:59:13 #133
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715425
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:51 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Maar niet te vergelijken met onvolgroeide pubers.
Mee eensch.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:00:26 #134
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715436
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:54 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Men heeft het inderdaad getest, maar de specifieke afwijking die Caster zou kunnen hebben is naar mijn weten niet officieel meegedeeld. Enkel dat ze XXY zou zijn, maar dan zijn er verschillende mogelijkheden die zich kunnen voordoen. En als ze testikels zou hebben die testosteron aanmaken, dan heeft ze tijdens haar carrière gewoon medailles gestolen van XX vrouwen.
Ja ze heeft snoeihard getraind, maar zonder die test (die ook lekker is voor je bloedlichaampjes) zou ze zeker niet op weg geweest zijn naar het 35 jaar oude WR op de 800 m. Sinds ze hormoonremmers moet nemen, is ze dat ook niet meer.
En dat oude record kwam ook van een testosteronbom? Als ze zoveel sneller is dan de rest, hoe kan dat record er dan staan?
pi_199715442
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dus iedereen heeft in alles gelijke waarden bij mannen? Het wordt niet gemeten, maar natuurlijk spelen verschillen mee bij mannen. Alleen dan vinden we zo iemand beter dan een ander.
Het gaat hier niet om kleine verschillen. het gaat om enorme verschillen die in spiermassa, lichaamsbouw en kracht, snelheid tot uitdrukking komen.

Maar als je wilt mag je pleiten voor een aparte categorie voor aziaten, negers etc. Ik hoor nooit iemand klagen dat er zo weinig blanke transgenders meedoen in de NBA trouwens, hoe zou dat komen.
Whatever...
pi_199715446
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Nee, dan kun je sport wel afschaffen, want sport is oneerlijk. Niemand is lichamelijk gelijk aan de ander.
Het gaat ook om de mate van ongelijkheid. Tussen mannen onderling is dat vele malen kleiner, ook hoe hoger het niveau wordt.

Daarnaast is het verboden om dat verschil kleiner te maken met bepaalde middelen, zoals testosteron.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:01:35 #137
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199715450
quote:

[..]

Ze hebben het liever over hun identiteit dan over eerlijkheid in sport. Caitlyn Jenner kreeg ook een bak stront over zich heen van die community toen ze zei dat het oneerlijk is en dat er dingen (zoals eerlijkheid) zijn die nu eenmaal verder gaan dan iemand's identiteit.
En Caitlyn heeft destijds als Bruce Jenner wel effe olympisch goud gehaald in de 10-kamp bij de mannen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:01:49 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715455
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoezo? Vrouwensport geeft vrouwen een eerlijke kans om ook professioneel en veilig te kunnen sporten. Dat de wereld dan niet helemaal zwart wit is en er uitzonderingen zijn waardoor sommige mensen buiten de boot kunnen vallen is jammer, maar ondermijnt het argument voor vrouwensport niet.
Behalve dan als je vrouw bent en een hoog testosterongehalte hebt, want dan ineens telt dat.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:03:55 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199715474
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:54 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Michael Phelps is hyperflexibel, heeft ook een heleboel medailles gestolen van zwemmers die dat niet zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:04:06 #140
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715477
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het gaat ook om de mate van ongelijkheid. Tussen mannen onderling is dat vele malen kleiner, ook hoe hoger het niveau wordt.

Daarnaast is het verboden om dat verschil kleiner te maken met bepaalde middelen, zoals testosteron.
Ik vraag me dat af, op topniveau zou dat best zijn, maar om daar te komen....heb je wel weer het verschil in lichaam e.d. dat het verschil maakt.
pi_199715481
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Behalve dan als je vrouw bent en een hoog testosterongehalte hebt, want dan ineens telt dat.
Zoals ik al heb uitgelegd gaat het er om hoe die vrouw tot dat gehalte gekomen is. En het is ook niet 'ineens'. Testosterongehalte is gewoon een meetbaar verschil in mannen en vrouwen.
pi_199715488
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik vraag me dat af, op topniveau zou dat best zijn, maar om daar te komen....heb je wel weer het verschil in lichaam e.d. dat het verschil maakt.
Precies zoals ik zeg dus.
pi_199715490
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar als een vrouw van nature een lichamelijk voordeel heeft op de gemiddelde vrouw, dan wordt die ook uitgesloten.
Het is nogal krampachtig.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:05:48 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199715492
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zoals ik al heb uitgelegd gaat het er om hoe die vrouw tot dat gehalte gekomen is. En het is ook niet 'ineens'. Testosterongehalte is gewoon een meetbaar verschil in mannen en vrouwen.
bij semenya is het lichaamseigen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:05:48 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Misschien gewoon testosteron doping toestaan. :P
pi_199715500
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar als een vrouw van nature een lichamelijk voordeel heeft op de gemiddelde vrouw, dan wordt die ook uitgesloten.
De wereld is niet zwart wit zoals ik al heb gezegd.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:06:40 #147
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715501
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Precies zoals ik zeg dus.
Nee, want dat is dus ook oneerlijk voor de mannen die de top niet halen, vanwege de lichamelijke verschillen.
pi_199715508
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Nee, want dat is dus ook oneerlijk voor de mannen die de top niet halen, vanwege de lichamelijke verschillen.
Nee want die verschillen zijn vele malen kleiner zoals gezegd. Lees je wel?
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:08:54 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199715523
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Yao Ming heeft een veel groter voordeel ten opzichte van mij wat betreft basketbal dan Caster Semenya heeft ten opzichte van haar hardloopconcurrentes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199715541
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja, precies.
Daar speelt dit niet.
We gaan mannen die van nature een hogere testosteronspiegel hebben dan gemiddeld bijvoorbeeld niet uitsluiten van competitie of dwingen middelen in te nemen die de spiegel omlaag brengen.
pi_199715545
De vraag die moet worden gesteld is of hiermee een probleem wordt opgelost dat daadwerkelijk speelt of is het vooral symboolwetgeving?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199715553
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
De vraag die moet worden gesteld is of hiermee een probleem wordt opgelost dat daadwerkelijk speelt of is het vooral symboolwetgeving?
Beide.
pi_199715554
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De wereld is niet zwart wit zoals ik al heb gezegd.
Maar wordt wel zwart-wit gemaakt.
pi_199715558
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, precies.
Daar speelt dit niet.
We gaan mannen die van nature een hogere testosteronspiegel hebben dan gemiddeld bijvoorbeeld niet uitsluiten van competitie of dwingen middelen in te nemen die de spiegel omlaag brengen.
Omdat testosteron alleen niet genoeg verschil maakt.
pi_199715562
Florida is al een tijdje het padje kwijt. Dit soort regels worden net zo goed vanuit ideologie bedacht. Dat je geen transgenders bij wedstrijden wil snap ik nog. Dit is gewoon puur en alleen om te pesten.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_199715574
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar wordt wel zwart-wit gemaakt.
Nee, er wordt een poging gedaan sport eerlijker te maken voor vrouwen. Dat zal nooit perfect zijn. Dat is nog geen reden om er dan maar mee te stoppen.
pi_199715579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Beide.
Regent het in Florida klachten over transgenders die een oneerlijk voordeel hebben en zo sportwedstrijden naar hun hand zetten?
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:13:20 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715580
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is dat zo? Maar als je heel veel mannen bij elkaar zet, dan kan het zeker wel verschil maken. In topsport zitten de verschillen in de details. Heb je anders iets wat laat dat dit na een zwemwedstrijd op Olympisch niveau ook wordt gemeten?
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:14:21 #159
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715594
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, precies.
Daar speelt dit niet.
Nee, maar er zijn zeker verschillen en bij topsport maken de kleinste details het verschil.
pi_199715595
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Is dat zo? Maar als je heel veel mannen bij elkaar zet, dan kan het zeker wel verschil maken. In topsport zitten de verschillen in de details.
En dat gaat veel verder dan alleen testosterongehalte. Zoals gezegd, al meerdere keren. Zie ook het artikel dat ik al gelinkt heb. Bij mannen onderling maakt het weinig uit, bij vrouwen juist veel meer. Dat is het hele issue.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:17:18 #161
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199715622
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Yao Ming heeft een veel groter voordeel ten opzichte van mij wat betreft basketbal dan Caster Semenya heeft ten opzichte van haar hardloopconcurrentes.
Dan begrijp je niet hoe testosteron werkt. Vraag maar eens aan de atletes hoe het zit met de sprint wereldrecords bij dames. die zijn gemiddeld > 30 jaar oud. Zijn de huidige atletes te grote sneeuwvlokjes omdat ze er niet aan kunnen met de snellere" banen, betere schoenen, betere kennis, beter alles?
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:19:12 #162
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715647
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dat gaat veel verder dan alleen testosterongehalte. Zoals gezegd, al meerdere keren. Zie ook het artikel dat ik al gelinkt heb.
Ja dat begrijp ik ook wel. Maar dat gaat nog steeds over verschillen in de lichamen. Als men allemaal dicht bij elkaar zit kwa prestaties, wat maakt dan het verschil? Juist, verschillen in de lichamen. Daarnaast speelt slimheid ook mee.

Iemand met een laag IQ zal waarschijnlijk niet winnen met wereldkampioenschap schaken., oneerlijk?

Ik ben hier geen dingen belachelijk aan het maken, ik stel vragen, omdat ik het gevoel heb dat mensen het menselijk lichaam niet snappen en dat sport altijd oneerlijk is.
pi_199715651
Ben benieuwd hoeveel mensen in dit topic niet toch stiekem vanuit ideologie redeneren, maar zichzelf (en anderen) vooral proberen wijs te maken dat transgenders om biologische redenen de wereld van sport compleet op z'n kop gaan zetten. Stel voorwaarden om misbruik te voorkomen, maar compleet verbieden is onnodig.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:20:08 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199715655
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:17 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Dan begrijp je niet hoe testosteron werkt. Vraag maar eens aan de atletes hoe het zit met de sprint wereldrecords bij dames. die zijn gemiddeld > 30 jaar oud. Zijn de huidige atletes te grote sneeuwvlokjes omdat ze er niet aan kunnen met de snellere" banen, betere schoenen, betere kennis, beter alles?
Ik kom zelf uit de krachtsport en weet uitstekend hoe testosteron werkt. Kleinere mensen komen ook niet in de buurt van basketbalprestaties van mensen boven de 2.20 meter. Niet iedere XXY vrouw is een topatlete. Iedereen met een groeiafwijking die langer is dan 2.20 en nog gewoon kan bewegen kan een topbasketballer zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199715671
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik ook wel. Maar dat gaat nog steeds over verschillen in de lichamen. Als men allemaal dicht bij elkaar zit kwa prestaties, wat maakt dan het verschil? Juist, verschillen in de lichamen. Daarnaast speelt slimheid ook mee.

Iemand met een laag IQ zal waarschijnlijk niet winnen met wereldkampioenschap schaken., oneerlijk?

Ik ben hier geen dingen belachelijk aan het maken, ik stel vragen, omdat ik het gevoel heb dat mensen het menselijk lichaam niet snappen en dat sport altijd oneerlijk is.
Het is niet alleen eigen lichaam, maar ook de omgeving dat invloed heeft op prestaties. Eerlijkheid en gelijkheid zijn schijntermen.
pi_199715673
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Zou je dan een transgender kunnen aanwijzen die boven de vrouwen uitsteekt met sporten (voordat het verboden werd)?
Alsof ik transgender sporters ken, nee dat ga ik niet voor je doen en dat hoeft ook niet want ik ga me niet storten in het mentaal zwakke wereldje van de lgbtq figuren.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:22:06 #167
Why is all the rum gone?
pi_199715674
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Florida is al een tijdje het padje kwijt. Dit soort regels worden net zo goed vanuit ideologie bedacht. Dat je geen transgenders bij wedstrijden wil snap ik nog. Dit is gewoon puur en alleen om te pesten.
Als dat zo zou zijn, dan zou het twee kanten op werken. Maar dat is niet zo. Als ik de berichtgeving correct interpreteer, dan mag een transgender man (die als vrouw begonnen is) wel met mannen sporten.
pi_199715695
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Voorlopig ben vooral jij degene die het niet snapt, maar goed. Dat sport oneerlijk is is ook geen slimme observatie ofzo.

Het idee is dat men probeert sport zo eerlijk mogelijk te maken, vooral om vrouwen een kans te geven. Dus er zullen altijd arbitraire grenzen en grijze gebieden zijn. Maar dit gaat niet op voor transgender vrouwen in de meeste sporten. Hun voordeel is onmiskenbaar en vraagt om een oplossing.
pi_199715698
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Alsof ik transgender sporters ken, nee dat ga ik niet voor je doen en dat hoeft ook niet want ik ga me niet storten in het mentaal zwakke wereldje van de lgbtq figuren.
pi_199715721
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, dan zou het twee kanten op werken. Maar dat is niet zo. Als ik de berichtgeving correct interpreteer, dan mag een transgender man (die als vrouw begonnen is) wel met mannen sporten.
Dan mag ze zelfs haar vagijn houden, je weet nooit of het van pas komt in de kleedkamer na een overwinning.
pi_199715727
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:19 schreef Cockwhale het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen in dit topic niet toch stiekem vanuit ideologie redeneren, maar zichzelf (en anderen) vooral proberen wijs te maken dat transgenders om biologische redenen de wereld van sport compleet op z'n kop gaan zetten.
Stropop.

Het is juist andersom, ideologen in dit topic weten ook wel dat het totaal oneerlijk is om vrouwen tegen biologische mannen te laten vechten maar proberen via de drogreden dat sport sowieso oneerlijk is toch nog hun gram te halen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:31:06 #172
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_199715772
Wordt deelname aan schoolsport verboden of deelname aan schoolsportwedstrijden?

Een transgender vrouw is fysiek niet hetzelfde als een vrouw en dat levert oneerlijke situaties op. Mannen en vrouwensporten zijn niet voor niets gescheiden.
pi_199715783
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Stropop.

Het is juist andersom, ideologen in dit topic weten ook wel dat het totaal oneerlijk is om vrouwen tegen biologische mannen te laten vechten maar proberen via de drogreden dat sport sowieso oneerlijk is toch nog hun gram te halen.
Waarom zou dit op lagere niveaus uberhaupt zodanig uit maken dat een staat zich er mee moet bemoeien?

Daar kan iedereen gewoon lekker op haar eigen niveau meedoen en daar een uitdaging op maat mee hebben, ja, of niet als de competitie iets als dit als oneerlijk bestempelt.
pi_199715794
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waarom zou dit op lagere niveaus uberhaupt zodanig uit maken dat een staat zich er mee moet bemoeien?

Daar heb ik al antwoord op gegeven.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:32:37 #175
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715798
quote:

[..]

Ah, dus je lult maar wat uit je nek... Met je mentaal zwakke...

Je geeft je mening gebaseerd op je onderbuik en de aanname dat die mensen mentale problemen hebben. Zelden zo'n domme reactie meegemaakt.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:32:55 #176
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199715805
quote:
Ben benieuwd hoeveel mensen in dit topic niet toch stiekem vanuit ideologie redeneren, maar zichzelf (en anderen) vooral proberen wijs te maken dat transgenders om biologische redenen de wereld van sport compleet op z'n kop gaan zetten. Stel voorwaarden om misbruik te voorkomen, maar compleet verbieden is onnodig.
Ik heb reeds gesteld dat transvrouwen niet alle gouden medailles gaan wegkapen, tot nu toe toch niet. Maar dat neemt niet weg dat ze gewoon lager in de rangschikking zouden terechtkomen als ze geen mannelijke puberteit zouden doorlopen hebben. Waarom gaat het enkel om eerlijkheid bij de prijzen. In het midden van het pak draait het evenzeer om eerlijkheid.

transvrouwen zijn heel duidelijk geen cisvrouwen. Dat is een makkelijke scheiding.
Interseksuelen is een ander vraagstuk, maar die zou ik ook gewoon een eigen competitie geven.
Of gewoon alles op een hoop, lekker hoor alleen maar cis mannen op het podium.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:33:40 #177
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199715814
Wat een onnodig gemeen en naar besluit. :{
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199715845
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:33 schreef ijs_beer het volgende:
Wat een onnodig gemeen en naar besluit. :{

Heel naar voor die meisjes en vrouwen die nu niet meer geforceerd worden om op oneerlijke basis met jongens en mannen te vechten.
pi_199715847
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:33 schreef kl1172 het volgende:
Lucia Rijker tegen een vrij onbekende Thaise man zien vechten?
"Pools are perfect for holding water"
  FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2021 @ 11:37:44 #180
842 Zorro
Z
pi_199715872
Leuk toch dat alleen de discussie gaat over de gevallen waar de transgenders mee willen doen waar ze sterker zijn, dus de ex-mannen die bij de vrouwen willen meedoen.

Geen ex-vrouw klaagt dat ze graag met de mannen meedoet en dat niet mag.Die accepteren gewoon dat ombouwen betekent dat je bepaalde dingen niet meer kan. Zoals sport in de top meedraaien.

Je bent anders dan de rest of je dat nou leuk vindt of niet. Iemand zonder benen die in een rolstoel de marathon doet telt ook neit mee voor de gewone marathon. Omdat ie veel sneller is en dat niet eerlijk is. JA hij heeft een hulpmiddel, maar mannelijke spieren zijn in dit geval ook een behoorlijk hulpmiddel.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:39:00 #181
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199715886
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heel naar voor die meisjes en vrouwen die nu niet meer geforceerd worden om op oneerlijke basis met jongens en mannen te vechten.
We hebben het hier over fucking schoolcompetities. Dat het op wereld of olympisch niveau gecompliceerder ligt kan ik me nog wel voorstellen, maar schoolcompetities. Komop, die zijn er vooral om een school te verbinden door een team te vormen en er achter te gaan staan. Daar past uitsluiting zo niet bij.
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:40:34 #182
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199715904
quote:

[..]

Mentaal zwak. Goed argument wel.
pi_199715905
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:39 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

We hebben het hier over fucking schoolcompetities. Dat het op wereldniveau gecompliceerder ligt kan ik me nog wel voorstellen, maar schoolcompetities. Komop, die zijn er vooral om een school te verbinden door een team te vormen en er achter te gaan staan. Daar past uitsluiting zo niet bij.
Daar past meisjes en vrouwen die met jongens en mannen moeten vechten ook niet bij. Verder is het geen uitsluiting, dat heb je verkeerd begrepen.

Nog een punt is dat schoolsport in de VS ook kan gaan over scholarships.
pi_199715908
quote:

[..]

We hebben het hier over fucking schoolcompetities. Dat het op wereld of olympisch niveau gecompliceerder ligt kan ik me nog wel voorstellen, maar schoolcompetities. Komop, die zijn er vooral om een school te verbinden door een team te vormen en er achter te gaan staan. Daar past uitsluiting zo niet bij.
Helaas worden sportprestaties op Amerikaanse middelbare scholen nogal eens gekoppeld aan (financiële) toegang tot hoger onderwijs.
pi_199715914
Die zal bij de meisjes altijd als eerste gekozen worden in het team.
Schoolsport is meer dan competitie lijkt me toch?
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:41:57 #186
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199715927
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Helaas worden sportprestaties op Amerikaanse middelbare scholen nogal eens gekoppeld aan toegang tot hoger onderwijs.
Ook zoiets bizars. Lekker naar de Uni mogen omdat je goed kan sporten i.p.v. goed leren. *O*
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:42:39 #187
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199715935
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Veruit de meeste mensen spelen niet op een competitief hoog niveau. Wat je hier mee bereikt is dat als we ons beperken tot veruit de grootste groep, van deze toch al kleine groep m2f transgenders, namelijk diegenen die niet op hoog niveau in een competitie meedoen, ze geforceeed worden als man mee te doen ipv vrouw, in beide gevallen op het niveau waarop ze zitten. Ik zie niet in waarom je dat als staat zou willen opleggen, aangezien iedereen gewoon op zijn/haar eigen niveau leuk mee kan doen, met eigen identiteit.

Als het gaat om competitie op hoog niveau zou het natuurlijk van belang kunnen zijn. Echter heb je het dan nog over een ieniemienie kleine groep... hoeveel m2f transgenders lukt het bv om mee te doen met de Olympische Spelen? Daarnaast gaan dan ook dingen meespelen als controle op hormonen, beleid aanpassen aan (nieuwe) wetenschappelijke inzichten (wat bv. het IOC ook doet) ipv woke ideologie en wat dies meer zei. Ook hiervoor kan het dus beter belegd worden op het niveau van competities / scholen zelf.
Iedereen moet maar mee kinnen doen met alles. Nee niet bij competities :N
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:43:13 #188
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199715944
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daar past meisjes en vrouwen die met jongens en mannen moeten vechten ook niet bij. Verder is het geen uitsluiting, dat heb je verkeerd begrepen.

Nog een punt is dat schoolsport in de VS ook kan gaan over scholarships.
Wat is het dan wel?
pi_199715953
quote:
9s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:41 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ook zoiets bizars. Lekker naar de Uni mogen omdat je goed kan sporten i.p.v. goed leren. *O*
Of omdat je anders gewoon te arm bent om de universiteit te kunnen betalen. Zou ook nog kunnen he.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:44:24 #190
Why is all the rum gone?
pi_199715963
quote:
Die voorwaarden zijn er al: testosteron doping is verboden.

quote:
Doping
Verlies of winst in sportwedstrijden blijkt gepaard te gaan met een daling en stijging in testosteron niveaus.[3] In verschillende sporten wordt testosteron als doping gebruikt vanwege zijn invloed op de spiermassa. Het toedienen van testosteron heeft forse bijwerkingen, zoals een toegenomen agressie en een hypotrofie van de testis. Testosteron staat op de internationale dopinglijst van het World Anti-Doping Agency (WADA).

Dus iemand bij een sportwedstrijd toelaten met Een 10x zo hoog testosteronniveau als de rest, zou erg vreemd zijn, vind je niet?
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:44:28 #191
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199715965
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Of omdat je anders gewoon te arm bent om de universiteit te kunnen betalen. Zou ook nog kunnen he.
En als je arm ben en niet kunt sporten ben je alsnog fucked. Bizar criterium dus.
pi_199715968
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:43 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wat is het dan wel?
Bescherming van meisjes en vrouwen. Transgender meisjes kunnen nog steeds gewoon met de jongens mee doen.
pi_199715980
Het beste besluit in de VS in tijden _O_
pi_199715983
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:44 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

En als je arm ben en niet kunt sporten ben je alsnog fucked. Bizar criterium dus.
Ja, mensen extra kansen geven op toegang tot het hoger onderwijs is een groot probleem :')
pi_199715992
Iedereen die hier tegen is heeft overigens een hekel aan vrouwen. En aan competitieve sporten.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:46:54 #196
Why is all the rum gone?
pi_199716005
quote:

We hebben het hier over fucking schoolcompetities.
Jij weet overduidelijk niet hoe belangrijk sport is op Amerikaanse scholen en wat de benefits zijn als je er goed in bent.
pi_199716007
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, mensen extra kansen geven op toegang tot het hoger onderwijs is een groot probleem :')
Sportende kinderen als winstmodel gebruiken is inderdaad een probleem ja. Heeft verder niet zoveel met onderwijs te maken.
pi_199716020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Sportende kinderen als winstmodel gebruiken is inderdaad een probleem ja.
Dat is niet wat ik zeg.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:48:51 #199
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199716030
quote:

[..]

Om dan als meisje keihard in de pan gehakt te worden door een jongen in transitie en als je er wat van zegt, word je gecanceld (dat is ook de realiteit). Zo was er 1 of 2 jaar geleden 2 jongens in transitie die iedereen in het stof lieten bijten op de 100 m. sprint. Dat betekende dat 2 meisjes een scholarship door hun neus geboord zagen en de 1 die er iets van zei kreeg heel de social media over zich heen.

En dan klink ik volgens jou hard in mijn post, maar er is ook de andere kant van het verhaal. Mensen mogen van mij transitioneren zoveel ze willen, maar blijf realistisch. Je bent wie je bent, met je verleden.
pi_199716032
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.
Klopt, maar het komt op hetzelfde neer. Want in de praktijk blijkt het een het ander uit te sluiten. Die atleten zitten daar niet om te leren, maar om geld te verdienen.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:48:52 #201
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199716033
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:50:55 #202
Why is all the rum gone?
pi_199716070
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:48 schreef probeer het volgende:

Klopt, maar het komt op hetzelfde neer. Want in de praktijk blijkt het een het ander uit te sluiten. Die atleten zitten daar niet om te leren, maar om geld te verdienen.
Wut? Ze zitten gewoon op school.
pi_199716074
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:48 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.
Je noemt het bizar. Als je dat niet bedoelt dan moet je wat beter communiceren.

Maar goed, het is allemaal weer afleiding van het onderwerp waar je bijzonder weinig kennis over lijkt te hebben.
pi_199716091
quote:

[..]

Irrelevant. ijs_beer probeert net te doen alsof schoolsport totaal onbelangrijk is wegens gebrek aan kennis. Onzin dus.
pi_199716116
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Op de middelbare school moeten ze inderdaad eenzelfde programma volgen als de rest. Ze worden wel van alle kanten gematst qua cijfers en aanwezigheid, maar toch.

Uni is een ander verhaal. Daar wordt verwacht dat ze zoveel tijd en energie kwijt zijn aan trainen, dat er bijzonder weinig tijd overblijft om productief een studie te volgen.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:55:12 #206
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199716122
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je noemt het bizar. Als je dat niet bedoelt dan moet je wat beter communiceren.

Maar goed, het is allemaal weer afleiding van het onderwerp waar je bijzonder weinig kennis over lijkt te hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Irrelevant. ijs_beer probeert net te doen alsof schoolsport totaal onbelangrijk is wegens gebrek aan kennis. Onzin dus.
Ja joh prima. Als je zo gaat lopen doen ben ik wel weer rap klaar mee.
pi_199716140
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:55 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

[..]

Ja joh prima. Als je zo gaat lopen doen ben ik wel weer rap klaar mee.
Hopelijk de volgende keer wat minder onderbuikgelul zou al helpen :)
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:57:42 #208
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199716145
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hopelijk de volgende keer wat minder onderbuikgelul zou al helpen :)
Vice versa.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:58:40 #209
Why is all the rum gone?
pi_199716156
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:54 schreef probeer het volgende:

Op de middelbare school moeten ze inderdaad eenzelfde programma volgen als de rest.
Laat het daar nu net over gaan. Misschien eerst de materie even lezen?

quote:
Washington (CNN)Florida became the eighth state this year to ban transgender girls and women in public secondary schools and colleges from participating on girls' and women's sports teams
pi_199716179
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Laat het daar nu net over gaan. Misschien eerst de materie even lezen?
[..]

Daar had ik het toch helemaal niet over? Ik had het over atleten, die op de middelbare school eenzelfde educatief programma moeten volgen als de rest van de studenten. Op de uni verschilt dat.
pi_199716196
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:57 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Vice versa.
Niet mijn probleem als je probeert te suggereren dat schoolsport in de VS nergens over gaat. Dan heb je het gewoon niet begrepen. Prima als je het oneens bent met dit soort wetten maar verzin dan een argument dat daadwerkelijk hout slaat, zoals sommige andere posters wel doen.
pi_199716215
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niet mijn probleem als je probeert te suggereren dat schoolsport in de VS nergens over gaat. Dan heb je het gewoon niet begrepen. Prima als je het oneens bent met dit soort wetten maar verzin dan een argument dat daadwerkelijk hout slaat, zoals sommige andere posters wel doen.
Het argument "kinderen toegang tot schoolsport ontzeggen verkleint hun toegang tot hoger onderwijs" is imo inderdaad flinterdun.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:08:00 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199716248
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Het argument "kinderen toegang tot schoolsport ontzeggen verkleint hun toegang tot hoger onderwijs" is imo inderdaad flinterdun.
Hij heeft wel gelijk, de kansen voor Amerikanen op goed hoger onderwijs zijn veel ongelijker dan voor Europeanen en dat is allemaal de schuld van die gemene transgenders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199716266
Dan moet je dus 4 geslachten maken man vrouw voormalig man voormalig vrouw. Of zeggen dat ze niet compententief mogen sporten omdat ze een oneerlijk voordeel hebben.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199716292
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Die scholarships zijn natuurlijk niet vrij van kritiek, maar ze bestaan voorlopig wel dus moet er een oplossing voor zijn.
pi_199716306
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk, de kansen voor Amerikanen op goed hoger onderwijs zijn veel ongelijker dan voor Europeanen
Zeker.

quote:
en dat is allemaal de schuld van die gemene transgenders.
Nog geen fractie.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:14:53 #217
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199716315
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Zeker.
[..]

Nog geen fractie.
Jawel, en dat gaan de Republikeinen nu oplossen, want kansenongelijkheid, daar houden de Republikeinen niet van, daar vechten ze al jaren tegen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199716332
quote:

Is dit nog steeds het geval? Je zou toch denken dat hier lering uit wordt getrokken 8)7
pi_199716337
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Jawel, en dat gaan de Republikeinen nu oplossen, want kansenongelijkheid, daar houden de Republikeinen niet van, daar vechten ze al jaren tegen.
Wellicht heeft DeSantis zelfs een droom gehad over gelijkheid voor zijn kinderen. Geef die man een podium in DC!
pi_199716342
quote:

Nu? Fallon Fox is al zon 6 jaar gestopt. Maakt niet uit verder hoor.
pi_199716349
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:16 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Is dit nog steeds het geval?
Nee

quote:
Je zou toch denken dat hier lering uit wordt getrokken 8)7
Klopt. Dat is dan ook gebeurd.
pi_199716399
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

College football is nogal groot daar. En aangezien je al moet kunnen spelen voordat je je aanmeldt zal dat op de middelbare school niet anders zijn.
Ik heb een paar maanden terug een artikel gelezen dat de best verdienende leraren de coaches zijn die dat soort teams runnen. Die krijgen miljoenen.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:24:49 #223
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_199716406
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee
[..]

Klopt. Dat is dan ook gebeurd.
Das dan ook niet eerlijk, de ene mag het wel en de ander niet.
pi_199716435
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:09 schreef vipergts het volgende:
Dan moet je dus 4 geslachten maken man vrouw voormalig man voormalig vrouw. Of zeggen dat ze niet compententief mogen sporten omdat ze een oneerlijk voordeel hebben.
Ik denk inderdaad dat 4 competities het meest eerlijke is, en dat je gewoon meedoet aan de hand van je x en/of y chromosomen. Maar ja, dan heb je bij de meeste sporten natuurlijk weer gejank over gelijke betaling, want geen hond gaat naar sportende transgenders/non-binairen kijken natuurlijk.

Of alles uniseks.
-nee-
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:27:04 #225
Why is all the rum gone?
pi_199716436
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:00 schreef probeer het volgende:

Daar had ik het toch helemaal niet over?
Dit ben jij toch?

quote:
Die atleten zitten daar niet om te leren, maar om geld te verdienen.
Ze zitten gewoon op school. Ze zijn daar niet om 'geld te verdienen'. Wel om hun kansen voor de toekomst te vergroten. Zoals je meestal doet op een school.
pi_199716526
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:24 schreef vipergts het volgende:

[..]

College football is nogal groot daar. En aangezien je al moet kunnen spelen voordat je je aanmeldt zal dat op de middelbare school niet anders zijn.
Ik heb een paar maanden terug een artikel gelezen dat de best verdienende leraren de coaches zijn die dat soort teams runnen. Die krijgen miljoenen.
Kijk ook eens naar wat voor een stadions die colleges hebben, als het nu gaat om football of bastketbal, daar lijkt elk voetbalstadion in Nederland een amateurveldje bij. Vind het jammer dat zoiets niet in Nederland is, heeft toch ook wel iets moois zoiets.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:44:40 #227
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199716672
Mooi :)

Lekker bezig DeSantis _O_
-XOXO-
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:47:52 #228
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199716716
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Bovendien is het in competitie pas echt mogelijk een issue als het gaat om het hoogste niveau, want bij alles daaronder kun je niveaus ongeveer gelijk houden. En dit gaat niet over het hoogste niveau naast dat het ook op het hoogste niveau in feite een nonissue is.
In Amerika is schoolsport wel degelijk hoog niveau en gaat er flink wat geld mee gepaard
-XOXO-
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:50:43 #229
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199716758
quote:

Hormoonremmers maken geen ster uit. Mannen hebben verhoogde botdichtheid, een groter hart, grotere longen. Dat blijft ook na jaren testosteron blokkers.
-XOXO-
pi_199717108
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Nu? Fallon Fox is al zon 6 jaar gestopt. Maakt niet uit verder hoor.
Blijft toch een goed voorbeeld. Bizar dat men pas in actie kwam nadat hij de schedel van een vrouw gebroken had.
pi_199717110
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:47 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het is de voornaamste, maar inderdaad wellicht niet de enige maat voor potentie. Maar de vraag is of die maat dan wel duidelijk te onderscheiden is. Er zijn ook biologische vrouwen van 1.90m+. Er zijn zoveel kenmerken en biologische functies die niet voornamelijk geslacht onderscheiden, maar vooral groepen en individuen op basis van afkomst, (op)voeding, "ras" etc.

Moeten we bepaalde Afrikanen ook weren uit hardloopwedstrijden, omdat zij vrijwel altijd winnen door een mogelijk biologisch voordeel?
We nemen alle verschillen in lichaamsbouw in de sport voor lief. Enige uitzonderingen zijn gewicht (bij sommige sporten zoals boksen) en geslacht. Dit om voor groepen met een "sporthandicap" toch een leuke competitie te organiseren waar ze tegen andere kunnen sporten met hun soortgelijke handicap. Als je die sporthandicap niet hebt en toch mee wilt doen in de handicapklasse dan is dat onsportief voor de mensen met de handicap. Ik ga ook niet klagen dat ik niet in de klasse -55 mee mag judo-en of niet in de T-54 klasse mee mag rennen.
pi_199717239
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:47 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

In Amerika is schoolsport wel degelijk hoog niveau en gaat er flink wat geld mee gepaard
Dat gaat over alle niveaus, die schoolsport van ze. Deze wet ook.

Wel knap van de Republikeinen om elke keer weer een nieuwe culture war te starten om een bijna volstrekt non-issue. What's next? Staatsgemandateerde dopingcontrole om zogenaamd competities eerlijk te maken?
pi_199717268
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Want eerlijke competities zijn op een laag niveau niet belangrijk?

Ik snap dit argument nooit zo.
pi_199717277
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wel knap van de Republikeinen om elke keer weer een nieuwe culture war te starten om een bijna volstrekt non-issue.
Je weet best dat dit complete onzin is.
pi_199717285
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Want eerlijke competities zijn op een laag niveau niet belangrijk?

Ik snap dit argument nooit zo.
Het is eerlijk aangezien je tegen mensen speelt van jouw niveau. Of is iets pas eerlijk als alles helemaal gelijk is met doping- en hormooncontroles erbij en dat soort dingen?
pi_199717313
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het is eerlijk aangezien je tegen mensen speelt van jouw niveau. Of is iets pas eerlijk als alles helemaal gelijk is met doping- en hormooncontroles en erbij en dat soort dingen?
Wie gaat bepalen welk niveau iemand heeft? Ik weet niet hoe het sporten daar er exact uitziet verder, maar dat lijkt me erg lastig.
pi_199717398
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:D
pi_199717399
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het is eerlijk aangezien je tegen mensen speelt van jouw niveau. Of is iets pas eerlijk als alles helemaal gelijk is met doping- en hormooncontroles erbij en dat soort dingen?
Dat geldt voor jongens en meisjes alleen vóór de puberteit. Daarna is het verschil al gemaakt.
pi_199717427
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wie gaat bepalen welk niveau iemand heeft? Ik weet niet hoe het sporten daar er exact uitziet verder, maar dat lijkt me erg lastig.
Je hebt overal dat kinderen ingedeeld worden naar hun vermeende kwaliteit in sport, lijkt me in zijn geheel geen issue. In de praktijk zijn dat meen ik coaches of tc's in Nederland.

Ik zie in die zin ook niet echt een probleem als een hele goede tennisster bv. mee zou doen op een lager niveau bij de mannen of een newb jongetje een jaartje meedoet op een niveau bij de meiden waar hij dan weer leuk mee kan doen. Bij m2fs zal dit nog minder een issue zijn.

En als het te oneeerlijk is kunnen en behoren competities in te grijpen uiteraard.

Als de staat zich ineens moet bemoeien met eerlijke competitie laat ze dan eens beginnen met een probleemstelling, studie en integraal plan in plaats van een culture war te starten.
pi_199717443
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Als de staat zich ineens moet bemoeien met eerlijke competitie laat ze dan eens beginnen met een probleemstelling, studie en integraal plan
Is allemaal al gedaan, maar wordt tegengewerkt door de activisten aan linkse zijde die deze culture war gestart hebben.
pi_199717468
Nogmaals, wordt hiermee een probleem opgelost dat daadwerkelijk speelt? Of is het vooral een oplossing voor een hypothetisch probleem?
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:55:26 #242
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199717472
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat gaat over alle niveaus, die schoolsport van ze. Deze wet ook.

Wel knap van de Republikeinen om elke keer weer een nieuwe culture war te starten om een bijna volstrekt non-issue. What's next? Staatsgemandateerde dopingcontrole om zogenaamd competities eerlijk te maken?
Oh ja want het zijn republikeinen die deze gender ideologie doordrukken :')
-XOXO-
pi_199717473
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:55 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals, wordt hiermee een probleem opgelost dat daadwerkelijk speelt?
Ja. Misschien zou het helpen om het topic te lezen ^O^
pi_199717493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is allemaal al gedaan, maar wordt tegengewerkt door de activisten aan linkse zijde die deze culture war gestart hebben.
Heb je een linkje naar zo'n studie van de Floridiaanse overheid?
pi_199717497
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kijk ook eens naar wat voor een stadions die colleges hebben, als het nu gaat om football of bastketbal, daar lijkt elk voetbalstadion in Nederland een amateurveldje bij. Vind het jammer dat zoiets niet in Nederland is, heeft toch ook wel iets moois zoiets.
Vind het persoonlijk zinniger om fors te investeren in het onderwijs zelf, in plaats van de sport eromheen.

En dan is American Football ook nog eens een kutsport.
pi_199717511
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar zo'n studie van de Floridiaanse overheid?
Waarom moet de overheid zelf die studies doen? Wederom een schijnbeweging, ga eens in op het echte punt in plaast van er omheen blijven draaien. Zie bijvoorbeeld het Guardian artikel eerder gepost.
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:59:43 #247
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199717523
Nieuwe regel, allemaal maximaal twee transgenders in het team. Dan kan iedereen twee transgenders opstellen met bovennatuurlijk mannelijke krachten of twee personen met een abnormaal hoge testosterongehalte.

Iedereen blij.
pi_199717530
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja. Misschien zou het helpen om het topic te lezen ^O^
Ik zie users vooral situaties aankaarten die mogelijk zouden kunnen spelen.

Wordt hierover massaal geklaagd door scholieren en onderwijsinstellingen in Florida? Wordt hiermee een urgent probleem getackeld waar het onderwijs in Florida op dit moment veel last van heeft?
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:02:01 #249
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199717549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het persoonlijk zinniger om fors te investeren in het onderwijs zelf, in plaats van de sport eromheen.

Wat dat te gaat is het al oneerlijk, want niet elke student komt in aanmerking voor de sport en dat heeft gevolgen voor hun leven. Snap echt niet waarom eerlijkheid in sport ineens zo belangrijk is voor conservatieven. Die staan niet bekend om gelijke rechten, dus je zou 'bijna' zeggen dat hier wat anders meespeelt. Maar wat zou dat toch zijn....hmmm...

Kan me herinneren dat soldaten na hun pubertijd dan ineens wel te zwak zijn na een geslachtsverandering, meestal door dezelfde mensen geopperd. Hmmm.
pi_199717562
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zie users vooral situaties aankaarten die mogelijk zouden kunnen spelen.

Dan lees je niet goed. Nogmaals: https://www.theguardian.c(...)ry-at-tokyo-olympics
pi_199717571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom moet de overheid zelf die studies doen? Wederom een schijnbeweging, ga eens in op het echte punt in plaast van er omheen blijven draaien. Zie bijvoorbeeld het Guardian artikel eerder gepost.
Ik ga de hele tijd in op punten. De overheid kan zich wmb ook beroepen op andere studies hoor, als die gaan over het eerlijk maken van de sport.

Normaal begin je met de constatering dat er iets mis is, bv. dat competities oneerlijk zijn, dan ga je onderzoeken of dat zo is, hoezo dat zo is, op welke niveaus dat zo is enzo en dan kun je bv. kijken naar de effecten van maatregelen ten behoeve van het oplossing van je probleem.

Stop svp eens met anderen de maat te nemen, je komt vrij hysterisch over zo.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:04:09 #252
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199717575
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan lees je niet goed. Nogmaals: https://www.theguardian.c(...)ry-at-tokyo-olympics
Welke Amerikaanse scholen doen aan gewichtheffen, eigenlijk?
pi_199717577
Voor een non-ideologische blik op dit onderwerp kan ik dit artikel aanraden: https://sportsscientists.(...)84899425506591796875
pi_199717600
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik ga de hele tijd in op punten. De overheid kan zich wmb ook beroepen op andere studies hoor, als die gaan over het eerlijk maken van de sport.

Normaal begin je met de constatering dat er iets mis is, bv. dat competities oneerlijk zijn, dan ga je onderzoeken of dat zo is, hoezo dat zo is, op welke niveaus dat zo is enzo en dan kun je bv. kijken naar de effecten van maatregelen ten behoeve van het oplossing van je probleem.
Dat is allemaal grotendeels al gedaan. Zie ook dit artikel: https://sportsscientists.(...)84899425506591796875

En nee, je gaat niet in op het centrale punt. Je focust alleen maar op de vraag waarom de overheid zich hier mee zou moeten bemoeien en dat is een red herring.
pi_199717613
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is geen voorbeeld.

Het wetsvoorstel dat in dit topic wordt besproken slaat op scholen in Florida. Daarom mijn vraag: ondervinden onderwijsinstellingen en scholieren in Florida hinder van de bestaande situatie. Dat zou immers het plan van DeSantis rechtvaardigen.
pi_199717657
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is geen voorbeeld.

Jawel, want het is precies waar het argument op gestoeld is dat zelf-identificatie niet genoeg is. Lees ook even het artikel want het gaat niet alleen maar om het voorbeeld:
quote:
Under IOC guidelines, issued in November 2015, athletes who transition from male to female can compete in the women’s category without requiring surgery to remove their testes provided their total testosterone level in serum is kept below 10 nanomoles per litre for at least 12 months – a rule followed by the IWF.

However, a number of scientific papers have recently shown people who have undergone male puberty retain significant advantages in power and strength even after taking medication to suppress their testosterone levels. Hubbard lived as a male for 35 years, and did not compete in international weightlifting. But since transitioning in 2012 she has won several elite titles.
Dikgedrukte geldt ook voor schoolgaande pubers en adolescenten in Florida.
pi_199717673
Data is er ook al heel lang, ook over kinderen en pubers.

quote:
Part of the compelling argument for how testosterone drives performance differences between men and women comes when you look at what it does to boys and girls at the moment where it suddenly increases in boys. Take a look at the graph below, which shows the gap in % between the boys and girls running world records from 100m to 800m, aged 5 to 19.

It should be pretty obvious what you’re seeing – boys have a small advantage early, it then diminishes to the point of being non-existent by the age of 10 (in fact, the girl’s 200m WR (24.43s) is faster than the boy’s 200m WR (24.69s, and the 400m is not far off it.

Note also that almost by definition, WR holding children are precocious, and so what you see below is earlier development than in the normal population, where the same curve exists, just shifted right a little)

But then after the age of 10, things change. The gap suddenly starts appearing, and by the age of 14, the average gap for these events is 10%, and by 19, not a single one is less than 10%. That’s the performance gap that necessitates separation of men and women for sport, and happens because of physiological differences that begin to emerge at puberty.

https://sportsscientists.(...)84899425506591796875
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:12:43 #258
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_199717685
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Juist hardlopen schijnt problematisch te zijn. De opbouw van onze beenspieren (let wel, niet de kracht die je met hormonen achteruit kunt laten gaan), de grotere longinhoud en ons smallere bekken werken tijdens het rennen allemaal in het voordeel van biologische mannen. We hebben gemiddeld genomen een hogere topsnelheid en kunnen die langer volhouden.

En dat zijn dus allemaal dingen die je niet kunt veranderen met een ingreep, injecties of pilletjes. Het is de reden dat er in de VS op bijna elk college wel een paar mannelijke schoolatleten rondlopen die tijden neer kunnen zetten als Dafne Schippers.

-
Edit: oh wacht, ik geloof dat ik je verkeerd begreep. :D Die kunnen uiteraard wel meetrainen, je beukt niemand ondersteboven ofzo.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_199717706
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Jawel, want het is precies waar het argument op gestoeld is dat zelf-identificatie niet genoeg is. Lees ook even het artikel want het gaat niet alleen maar om het voorbeeld:
[..]

Dikgedrukte geldt ook voor schoolgaande pubers en adolescenten in Florida.
Je snapt het punt niet (of wil het niet begrijpen).

Vinden scholieren en onderwijsinstellingen in Florida de huidige situatie zelf problematisch? Dat transgenders die de genoemde behandeling hebben ondergaan sterker worden, geloof ik best (wie ben ik om wetenschappelijk onderzoek daarnaar te betwisten?)

Waarom het om gaat, is of het bestaande beleid leidt tot ongewenste situaties waar zowel scholieren als onderwijsinstellingen mee worstelen.

Is dat niet het geval, voor wie maak je die wet dan? Het is dan puur symboolwetgeving.
pi_199717709
Je zou op basis van de data kunnen zeggen dat je bijvoorbeeld een grens legt bij pak 'em beet 12 jaar en daaronder alle sport gemengd laat zijn.
pi_199717720
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom het om gaat, is of het bestaande beleid leidt tot ongewenste situaties waar zowel scholieren als onderwijsinstellingen mee worstelen.
Die vraag is al lang en breed met ja beantwoord. Als je dat niet wilt zien is het helaas jouw probleem. :)
pi_199717738
Uitermate lastige discussie, wat je ook besluit er zijn altijd mensen die ontevreden zijn en dan hebben ze nog een punt ook.

In feite is dit een strijd tussen eerlijkheid en inclusie. Je wil een gelijk speelveld (we hebben immers niet voor niks een beschermde vrouwencompetitie) maar je wil ook dat iedereen kan meedoen aan sport (en dus ook transgenders).

Als je mij naar mijn eigen mening vraagt vind ik dat in de breedtesport, waar de nadruk ligt of zou moeten liggen op plezier die balans doorslaat naar inclusie. Daar is het belangrijker dat iedereen kan meedoen dan dat FC Bal op het Dak 3 een keer onterecht verliest.

In de topsport spelen echter veel meer belangen, mensen stellen hun leven in dienst van die ene honderd meter in hun carrière. Daar vind ik dat de balans moet doorslaan naar eerlijkheid.
zie email 27 oktober
pi_199717750
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die vraag is al lang en breed met ja beantwoord. Als je dat niet wilt zien is het helaas jouw probleem. :)
Nee, jij vindt de voordelen die ontstaan door bepaalde behandelingen onwenselijk. Dat betekent natuurlijk niet dat maatregelen gerechtvaardigd zijn. Wanneer scholieren en onderwijsinstellingen geen hinder ondervinden van die voordelen en er vrede mee hebben, waarom dan specifiek maatregelen nemen die op hen zijn gericht?
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:20:56 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199717770
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, jij vindt de voordelen die ontstaan door bepaalde behandelingen onwenselijk. Dat betekent natuurlijk niet dat maatregelen gerechtvaardigd zijn. Wanneer scholieren en onderwijsinstellingen geen hinder ondervinden van die voordelen en er vrede mee hebben, waarom dan specifiek maatregelen nemen die op hen zijn gericht?
Identiteitspolitiek.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:23:18 #265
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199717809
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:17 schreef trein2000 het volgende:
Uitermate lastige discussie, wat je ook besluit er zijn altijd mensen die ontevreden zijn en dan hebben ze nog een punt ook.

In feite is dit een strijd tussen eerlijkheid en inclusie. Je wil een gelijk speelveld (we hebben immers niet voor niks een beschermde vrouwencompetitie) maar je wil ook dat iedereen kan meedoen aan sport (en dus ook transgenders).

Als je mij naar mijn eigen mening vraagt vind ik dat in de breedtesport, waar de nadruk ligt of zou moeten liggen op plezier die balans doorslaat naar inclusie. Daar is het belangrijker dat iedereen kan meedoen dan dat FC Bal op het Dak 3 een keer onterecht verliest.

In de topsport spelen echter veel meer belangen, mensen stellen hun leven in dienst van die ene honderd meter in hun carrière. Daar vind ik dat de balans moet doorslaan naar eerlijkheid.
Nou hier ben ik het wel mee eens. Probleem is alleen dat er meerdere factoren zijn waarbij oneerlijkheid door lichaam vaker voorkomt. Waar is dan weer de lijn die je trekt.
pi_199717816
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat argument slaat natuurlijk nergens op, wetten baseren op 'of iemand er nu last van heeft' houdt nooit stand. Daarnaast, stel dat er één iemand zegt wel last van te hebben, of één school. Is dat genoeg? Waar leg je die grens?

Met andere woorden, dit is gewoon weer een poging om het niet over het echte onderwerp te hebben. Waarom zou dat toch zo zijn? Zou het misschien te maken kunnen hebben met dat DeSantis een Republikein is? En die mogen nooit gelijk hebben natuurlijk! :o!

DeSantis is een gevaarlijke idioot maar in dit specifieke geval staat hij toevallig aan de goede kant. En dat komt eigenlijk alleen maar omdat zijn tegenstanders in deze ideologisch blind zijn. In bepaalde staten is het namelijk, onder invloed van deze activisten, toegestaan om zonder enige daadwerkelijke wijziging te identificeren als vrouw en dan mee te doen aan vrouwensport. Gewoon zeggen 'ik ben vrouw' is genoeg. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, dan is deze wet beter.
pi_199717842
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Nou hier ben ik het wel mee eens. Probleem is alleen dat er meerdere factoren zijn waarbij oneerlijkheid door lichaam vaker voorkomt. Waar is dan weer de lijn die je trekt.
En waar trek je de lijn tussen top en breedtesport. Allemaal terechte vragen die ongetwijfeld felle discussie gaan oproepen. Maar dit is hoe ik er in principe in sta.
zie email 27 oktober
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:27:02 #268
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199717860
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat argument slaat natuurlijk nergens op, wetten baseren op 'of iemand er nu last van heeft' houdt nooit stand. Daarnaast, stel dat er één iemand zegt wel last van te hebben, of één school. Is dat genoeg? Waar leg je die grens?

Met andere woorden, dit is gewoon weer een poging om het niet over het echte onderwerp te hebben. Waarom zou dat toch zo zijn? Zou het misschien te maken kunnen hebben met dat DeSantis een Republikein is? :o!
Het echte onderwerp is dat een Republikein (je weet wel, die van dat de overheid zich vooral niet teveel met mensen en de samenleving moet bemoeien) iets verbiedt waar mensen nauwelijks last van hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199717875
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je begint met het inventariseren van de klachten, hoeveel scholieren en onderwijsinstellingen ondervinden hinder van het huidige beleid (of het gebrek daaraan). Vervolgens ga je met de sector in gesprek. Moet er iets tegen worden gedaan? Welke maatregelen zijn wenselijk en proportioneel? Is het mogelijk om maatwerk toe te passen, zodat bepaalde scholen een uitzonderingspositie krijgen? Etc etc.

Zo kom je tot een redelijke, breed gedragen oplossing.

Wat de Republikeinen in Florida nu doen, is punten scoren bij hun conservatieve achterban. Althans, zo komt het op mij over. Wellicht kan iemand aantonen dat scholieren en onderwijsinstellingen in Florida grote moeite hebben met de bestaande wetgeving.
pi_199717886
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het echte onderwerp is dat een Republikein (je weet wel, die van dat de overheid zich vooral niet teveel met mensen en de samenleving moet bemoeien) iets verbiedt waar mensen nauwelijks last van hebben.
Nee, dat is slechts de redenatie van mensen die zo diep gepolariseerd zijn dat ze nooit en te nimmer een Republikein kunnen steunen in wat dan ook. Op die manier hoeven ze zich niet te verdiepen in de daadwerkelijke argumenten voor of tegen het issue, zonder ideologische drek.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:31:49 #271
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199717908
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat is slechts de redenatie van mensen die zo diep gepolariseerd zijn dat ze nooit en te nimmer een Republikein kunnen steunen in wat dan ook. Op die manier hoeven ze zich niet te verdiepen in de daadwerkelijke argumenten voor of tegen het issue, zonder ideologische drek.
Dus jij vindt dat de overheid zich moet bemoeien met sportregelgeving? Gaat hij straks ook pitchers verbieden nog aan slag te komen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199717913
quote:

[..]

100% mee eens hoor. Volgens mij maak je meer kans op een beurs in Amerika als je goed bent in sport dan goed in leren. Maar het heeft wel iets natuurlijk, persoonlijke mening dan.
pi_199717915
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je begint met het inventariseren van de klachten, hoeveel scholieren en onderwijsinstellingen ondervinden hinder van het huidige beleid (of het gebrek daaraan).
Waarom zou je dat moeten doen?

Wat telt zijn argumenten, bewijzen, onderbouwingen waarom dingen wel of niet zouden mogen.
pi_199717924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat de overheid zich moet bemoeien met sportregelgeving?
pi_199717978
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:26 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat 4 competities het meest eerlijke is, en dat je gewoon meedoet aan de hand van je x en/of y chromosomen. Maar ja, dan heb je bij de meeste sporten natuurlijk weer gejank over gelijke betaling, want geen hond gaat naar sportende transgenders/non-binairen kijken natuurlijk.

Of alles uniseks.
Dat kan ook dan moet je ze indellen op spiermassa oid. Zullen ze wel klagen dat ze oneerlijk ehandeld worden. Maar nu hoor je ze ook niet als ze voordeel hebven dat kun je ze dan mooi voor de voeten smijten.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:39:49 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199717996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja lach maar, de volgende keer komt er een woke gouverneur die alle sportteams verplicht gemengd wil hebben, dan piep je wel anders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199718010
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja lach maar, de volgende keer komt er een woke gouverneur die alle sportteams verplicht gemengd wil hebben, dan piep je wel anders.
Nee, ik vond de vraag gewoon grappig. Of de overheid zich met regelgeving moet bemoeien _O-
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:42:55 #278
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199718025
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, ik vond de vraag gewoon grappig. Of de overheid zich met regelgeving moet bemoeien _O-
Dacht jij dat de Nederlandse overheid ook zomaar even de buitenspelregel kan afschaffen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199718053
_O-
pi_199718059
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De universiteit van ohio heeft een stadion waar 100.000 man inpassen en volgens mij is dat niet eens de grootste. Nr 3 de grootste is van Michigan State 106.000 met zulke aantallen wil je wel dat studenten presteren op het veld.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:48:03 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199718094
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:44 schreef MoreDakka het volgende:
_O-
Ja, je kunt wel lachen maar doorgaans gaat sportregelgeving volgens het subsidiariteitsprincipe dus de vraag of mensen er last van hebben is weldegelijk relevant.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199718095
quote:

[..]

Voor amerikanen niet en als goed kunnen spelen je kansen biedt dan is het oneerlijk als iets je afgepakt wordt.
pi_199718149
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja, je kunt wel lachen maar doorgaans gaat sportregelgeving volgens het subsidiariteitsprincipe dus de vraag of mensen er last van hebben is weldegelijk relevant.
Punt is alleen dat dit gaat over sport op school.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:54:07 #284
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199718166
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En morgen kom je weer zeggen dat de overheid zo min mogelijk moet ingrijpen of dat een quota discriminatie is. :)
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:55:21 #285
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199718177
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Punt is alleen dat dit gaat over sport op school.
Ja, en?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199718201
Moeten hun weten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199718219
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Nee hoor, doe maar mee bij de mannen. Dan is het een eerlijker speelveld.
Whatever...
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:58:46 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199718224
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:45 schreef vipergts het volgende:

[..]

De universiteit van ohio heeft een stadion waar 100.000 man inpassen en volgens mij is dat niet eens de grootste. Nr 3 de grootste is van Michigan State 106.000 met zulke aantallen wil je wel dat studenten presteren op het veld.
Het is meer een gezellige BBQ, met cheerleading e.d. Maar ook bij die groep telt inderdaad het presteren. Dat terwijl de inzet in het begin was dat iedere Amerikaan verplicht aan beweging doet op school. Nu gaat er veel geld om in de scholensport, waar scholieren weinig geld zien en andere mensen er heel rijk van worden. Scholieren worden binnen gehengeld van andere scholen en het idee dat iedereen zo aan beweging komt vervalt, want het draait alleen om de hoogste teams.

Eerlijkheid is er al lang niet meer bij bij scholensport in de USA.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:59:34 #289
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199718236
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:48 schreef vipergts het volgende:

[..]

Voor amerikanen niet en als goed kunnen spelen je kansen biedt dan is het oneerlijk als iets je afgepakt wordt.
En al die mensen die het sowieso niet halen...ja, dikke pech. Maar het draait om eerlijkheid...
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 15:01:43 #290
9859 crew  Karina
Woman
pi_199718261
Hoe zit het dan met transgender jongens eigenlijk? Mogen die wel gewoon meedoen bij de mannen/jongens.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 2 juni 2021 @ 15:07:22 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199718349
quote:
99s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:01 schreef Karina het volgende:
Hoe zit het dan met transgender jongens eigenlijk? Mogen die wel gewoon meedoen bij de mannen/jongens.
Nee, die zullen dan sowieso te zwak zijn in de ogen van meneer Florida.
  woensdag 2 juni 2021 @ 15:07:33 #292
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199718351
quote:
Dat hangt af van sport/land geloof ik. Er was destijds in Amerika een transitionerend meisje dat bij de jongens wilde worstelen, maar niet mocht en dan maar uit pure armoede de meisjes compleet domineerde. Hij vond het zelf niet zo leuk, maar wilde wel blijven worstelen...
Maar ik geloof dat hier bijvoorbeeld in voetbal dames bij de heren mogen meedoen als ze goed genoeg zouden zijn.
pi_199718363
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En morgen kom je weer zeggen dat de overheid zo min mogelijk moet ingrijpen of dat een quota discriminatie is. :)
Als je het van zulke stropoppen moet hebben :D Alles om het maar niet over het echte onderwerp te hebben he ;)
pi_199718384
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:07 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Dat hangt af van sport/land geloof ik. Er was destijds in Amerika een transitionerend meisje dat bij de jongens wilde worstelen, maar niet mocht en dan maar uit pure armoede de meisjes compleet domineerde. Hij vond het zelf niet zo leuk, maar wilde wel blijven worstelen...
Ja, dat was in Tennessee geloof ik. Die wetgeving slaat helemaal nergens op.

Het idee van vrouwensport is om vrouwen een eerlijkere kans te geven om tegen elkaar te sporten. Voor zover ik weet is het ook in Florida na deze wet mogelijk voor meisjes of transgender jongens om mee te doen aan mannensport als ze dat willen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 15:09:59 #295
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199718385
quote:
Vast wel, want die ondervinden geen voordeel als ze mee doen met de jongen/mannen.
pi_199718571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom zou je dat moeten doen?
Omdat dat de manier is om zinnig beleid te maken.
  woensdag 2 juni 2021 @ 15:20:59 #297
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199718573
Wat fijn toch dat er zoveel mannen geven om gelijkheid bij vrouwen. Prettig voor de vrouwen dat ze zo goed beschermd worden als het op lastige kwesties aankomt. Laat het maar aan de GOP over om netjes voor de vrouwen zelf al de keuze te maken. Of het nu om abortus gaat of over de sport die ze eventueel mogen spelen.

De volgende wet is vast dat het uiteraard toegestaan is dat vrouwen sporten, als ze maar om 6 uur het eten klaar hebben staan. De hele dag vrouwen beschermen kost een hoop energie en hoe beter dan die inzet te belonen met goed eten. 's avonds nog even de beentjes open natuurlijk.

s/
  woensdag 2 juni 2021 @ 15:23:19 #298
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199718610
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, dat was in Tennessee geloof ik. Die wetgeving slaat helemaal nergens op.

Het idee van vrouwensport is om vrouwen een eerlijkere kans te geven om tegen elkaar te sporten. Voor zover ik weet is het ook in Florida na deze wet mogelijk voor meisjes of transgender jongens om mee te doen aan mannensport als ze dat willen.
He, maar wat blijft er dan nog over van 'ja, maar je bent als man geboren bla bla bla'.
pi_199718639
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:20 schreef Vis1980 het volgende:
Wat fijn toch dat er zoveel mannen geven om gelijkheid bij vrouwen. Prettig voor de vrouwen dat ze zo goed beschermd worden als het op lastige kwesties aankomt. Laat het maar aan de GOP over om netjes voor de vrouwen zelf al de keuze te maken. Of het nu om abortus gaat of over de sport die ze eventueel mogen spelen.

De volgende wet is vast dat het uiteraard toegestaan is dat vrouwen sporten, als ze maar om 6 uur het eten klaar hebben staan. De hele dag vrouwen beschermen kost een hoop energie en hoe beter dan die inzet te belonen met goed eten. 's avonds nog even de beentjes open natuurlijk.

s/
tja je wilt kinderen toch niet in vieze kleren naar school laten gaan of koud eten voorschotelen?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 15:26:29 #300
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199718656
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:20 schreef Vis1980 het volgende:

s/
Heb je überhaupt wel gelezen waar het over gaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')