abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:32:55 #176
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199715805
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:19 schreef Cockwhale het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen in dit topic niet toch stiekem vanuit ideologie redeneren, maar zichzelf (en anderen) vooral proberen wijs te maken dat transgenders om biologische redenen de wereld van sport compleet op z'n kop gaan zetten. Stel voorwaarden om misbruik te voorkomen, maar compleet verbieden is onnodig.
Ik heb reeds gesteld dat transvrouwen niet alle gouden medailles gaan wegkapen, tot nu toe toch niet. Maar dat neemt niet weg dat ze gewoon lager in de rangschikking zouden terechtkomen als ze geen mannelijke puberteit zouden doorlopen hebben. Waarom gaat het enkel om eerlijkheid bij de prijzen. In het midden van het pak draait het evenzeer om eerlijkheid.

transvrouwen zijn heel duidelijk geen cisvrouwen. Dat is een makkelijke scheiding.
Interseksuelen is een ander vraagstuk, maar die zou ik ook gewoon een eigen competitie geven.
Of gewoon alles op een hoop, lekker hoor alleen maar cis mannen op het podium.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:33:40 #177
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199715814
Wat een onnodig gemeen en naar besluit. :{
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199715845
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:33 schreef ijs_beer het volgende:
Wat een onnodig gemeen en naar besluit. :{

Heel naar voor die meisjes en vrouwen die nu niet meer geforceerd worden om op oneerlijke basis met jongens en mannen te vechten.
pi_199715847
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:33 schreef kl1172 het volgende:
Of Serena Williams die wel eens een man over haar knie ging leggen. Wat was het een top 200 (203 om precies te zijn) speler waar tegen Serena absoluut geen kans had.
Lucia Rijker tegen een vrij onbekende Thaise man zien vechten?
"Pools are perfect for holding water"
  FOK!Fotograaf woensdag 2 juni 2021 @ 11:37:44 #180
842 Zorro
Z
pi_199715872
Leuk toch dat alleen de discussie gaat over de gevallen waar de transgenders mee willen doen waar ze sterker zijn, dus de ex-mannen die bij de vrouwen willen meedoen.

Geen ex-vrouw klaagt dat ze graag met de mannen meedoet en dat niet mag.Die accepteren gewoon dat ombouwen betekent dat je bepaalde dingen niet meer kan. Zoals sport in de top meedraaien.

Je bent anders dan de rest of je dat nou leuk vindt of niet. Iemand zonder benen die in een rolstoel de marathon doet telt ook neit mee voor de gewone marathon. Omdat ie veel sneller is en dat niet eerlijk is. JA hij heeft een hulpmiddel, maar mannelijke spieren zijn in dit geval ook een behoorlijk hulpmiddel.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:39:00 #181
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199715886
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heel naar voor die meisjes en vrouwen die nu niet meer geforceerd worden om op oneerlijke basis met jongens en mannen te vechten.
We hebben het hier over fucking schoolcompetities. Dat het op wereld of olympisch niveau gecompliceerder ligt kan ik me nog wel voorstellen, maar schoolcompetities. Komop, die zijn er vooral om een school te verbinden door een team te vormen en er achter te gaan staan. Daar past uitsluiting zo niet bij.
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:40:34 #182
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199715904
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Alsof ik transgender sporters ken, nee dat ga ik niet voor je doen en dat hoeft ook niet want ik ga me niet storten in het mentaal zwakke wereldje van de lgbtq figuren.
Mentaal zwak. Goed argument wel.
pi_199715905
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:39 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

We hebben het hier over fucking schoolcompetities. Dat het op wereldniveau gecompliceerder ligt kan ik me nog wel voorstellen, maar schoolcompetities. Komop, die zijn er vooral om een school te verbinden door een team te vormen en er achter te gaan staan. Daar past uitsluiting zo niet bij.
Daar past meisjes en vrouwen die met jongens en mannen moeten vechten ook niet bij. Verder is het geen uitsluiting, dat heb je verkeerd begrepen.

Nog een punt is dat schoolsport in de VS ook kan gaan over scholarships.
pi_199715908
quote:

[..]

We hebben het hier over fucking schoolcompetities. Dat het op wereld of olympisch niveau gecompliceerder ligt kan ik me nog wel voorstellen, maar schoolcompetities. Komop, die zijn er vooral om een school te verbinden door een team te vormen en er achter te gaan staan. Daar past uitsluiting zo niet bij.
Helaas worden sportprestaties op Amerikaanse middelbare scholen nogal eens gekoppeld aan (financiële) toegang tot hoger onderwijs.
pi_199715914
Die zal bij de meisjes altijd als eerste gekozen worden in het team.
Schoolsport is meer dan competitie lijkt me toch?
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:41:57 #186
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199715927
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Helaas worden sportprestaties op Amerikaanse middelbare scholen nogal eens gekoppeld aan toegang tot hoger onderwijs.
Ook zoiets bizars. Lekker naar de Uni mogen omdat je goed kan sporten i.p.v. goed leren. *O*
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:42:39 #187
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199715935
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De macht die woke mensen hebben aldaar is imo niet zo groot als jij lijkt te denken, praktisch nihil zou ik wel durven stellen, al heb je ongetwijfeld lokaal wel uitzonderingen.

Belangrijker, is het geen argument an sich waarom je het niet over zou laten aan competities en scholen zelf.

Veruit de meeste mensen spelen niet op een competitief hoog niveau. Wat je hier mee bereikt is dat als we ons beperken tot veruit de grootste groep, van deze toch al kleine groep m2f transgenders, namelijk diegenen die niet op hoog niveau in een competitie meedoen, ze geforceeed worden als man mee te doen ipv vrouw, in beide gevallen op het niveau waarop ze zitten. Ik zie niet in waarom je dat als staat zou willen opleggen, aangezien iedereen gewoon op zijn/haar eigen niveau leuk mee kan doen, met eigen identiteit.

Als het gaat om competitie op hoog niveau zou het natuurlijk van belang kunnen zijn. Echter heb je het dan nog over een ieniemienie kleine groep... hoeveel m2f transgenders lukt het bv om mee te doen met de Olympische Spelen? Daarnaast gaan dan ook dingen meespelen als controle op hormonen, beleid aanpassen aan (nieuwe) wetenschappelijke inzichten (wat bv. het IOC ook doet) ipv woke ideologie en wat dies meer zei. Ook hiervoor kan het dus beter belegd worden op het niveau van competities / scholen zelf.
Iedereen moet maar mee kinnen doen met alles. Nee niet bij competities :N
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:43:13 #188
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199715944
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daar past meisjes en vrouwen die met jongens en mannen moeten vechten ook niet bij. Verder is het geen uitsluiting, dat heb je verkeerd begrepen.

Nog een punt is dat schoolsport in de VS ook kan gaan over scholarships.
Wat is het dan wel?
pi_199715953
quote:
9s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:41 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ook zoiets bizars. Lekker naar de Uni mogen omdat je goed kan sporten i.p.v. goed leren. *O*
Of omdat je anders gewoon te arm bent om de universiteit te kunnen betalen. Zou ook nog kunnen he.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:44:24 #190
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199715963
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:19 schreef Cockwhale het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen in dit topic niet toch stiekem vanuit ideologie redeneren, maar zichzelf (en anderen) vooral proberen wijs te maken dat transgenders om biologische redenen de wereld van sport compleet op z'n kop gaan zetten. Stel voorwaarden om misbruik te voorkomen, maar compleet verbieden is onnodig.
Die voorwaarden zijn er al: testosteron doping is verboden.

quote:
Doping
Verlies of winst in sportwedstrijden blijkt gepaard te gaan met een daling en stijging in testosteron niveaus.[3] In verschillende sporten wordt testosteron als doping gebruikt vanwege zijn invloed op de spiermassa. Het toedienen van testosteron heeft forse bijwerkingen, zoals een toegenomen agressie en een hypotrofie van de testis. Testosteron staat op de internationale dopinglijst van het World Anti-Doping Agency (WADA).

Dus iemand bij een sportwedstrijd toelaten met Een 10x zo hoog testosteronniveau als de rest, zou erg vreemd zijn, vind je niet?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 11:44:28 #191
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199715965
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Of omdat je anders gewoon te arm bent om de universiteit te kunnen betalen. Zou ook nog kunnen he.
En als je arm ben en niet kunt sporten ben je alsnog fucked. Bizar criterium dus.
pi_199715968
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:43 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wat is het dan wel?
Bescherming van meisjes en vrouwen. Transgender meisjes kunnen nog steeds gewoon met de jongens mee doen.
pi_199715980
Het beste besluit in de VS in tijden _O_
pi_199715983
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:44 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

En als je arm ben en niet kunt sporten ben je alsnog fucked. Bizar criterium dus.
Ja, mensen extra kansen geven op toegang tot het hoger onderwijs is een groot probleem :')
pi_199715992
Iedereen die hier tegen is heeft overigens een hekel aan vrouwen. En aan competitieve sporten.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:46:54 #196
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199716005
quote:

We hebben het hier over fucking schoolcompetities.
Jij weet overduidelijk niet hoe belangrijk sport is op Amerikaanse scholen en wat de benefits zijn als je er goed in bent.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199716007
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, mensen extra kansen geven op toegang tot het hoger onderwijs is een groot probleem :')
Sportende kinderen als winstmodel gebruiken is inderdaad een probleem ja. Heeft verder niet zoveel met onderwijs te maken.
pi_199716020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Sportende kinderen als winstmodel gebruiken is inderdaad een probleem ja.
Dat is niet wat ik zeg.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:48:51 #199
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199716030
quote:

[..]

Om dan als meisje keihard in de pan gehakt te worden door een jongen in transitie en als je er wat van zegt, word je gecanceld (dat is ook de realiteit). Zo was er 1 of 2 jaar geleden 2 jongens in transitie die iedereen in het stof lieten bijten op de 100 m. sprint. Dat betekende dat 2 meisjes een scholarship door hun neus geboord zagen en de 1 die er iets van zei kreeg heel de social media over zich heen.

En dan klink ik volgens jou hard in mijn post, maar er is ook de andere kant van het verhaal. Mensen mogen van mij transitioneren zoveel ze willen, maar blijf realistisch. Je bent wie je bent, met je verleden.
pi_199716032
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.
Klopt, maar het komt op hetzelfde neer. Want in de praktijk blijkt het een het ander uit te sluiten. Die atleten zitten daar niet om te leren, maar om geld te verdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')