Het is hier wel degelijk relevant. De republikeinen, vaak christenen, proberen in de VS nog vaak hun ideologie op anderen op te dringen wanneer het tegen hun bijbeltje ingaat, zo ook met transgenders.quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, die zijn net zo erg. De whatabouttism die je probeert neem ik dan maar even voor lief
Volgens mij zegt de bijbel daar juist vrijwel niets over. Sterker nog, over het algemeen staan gristenen positiever tegen over transgenders dan homo's, omdat de bijbel wel iets zegt over homo's.quote:Op woensdag 2 juni 2021 21:02 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het is hier wel degelijk relevant. De republikeinen, vaak christenen, proberen in de VS nog vaak hun ideologie op anderen op te dringen wanneer het tegen hun bijbeltje ingaat, zo ook met transgenders.
Anderen onderdrukken om zogenaamde onderdrukking aan te pakken. Dat is wat je zegt en precies hetgeen waarvan ik zeg dat ik dat verwerpelijk vind en amoreel.quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als mensen graag dezelfde rechten willen, dan is daar niets ideologisch aan. En het wordt nogmaals niet gepusht, maar bespreekbaar gemaakt. Helaas voelt dat als sommige mensen als onderdrukking. Grappig, want misschien kun je je dan voorstellen hoe het voelt onderdrukt te worden.
De Republikeinen zijn hierin enorm hypocriet. Maar je kunt het op dit punt eens zijn met de Republikeinen en op vee andere punten oneens.quote:Op woensdag 2 juni 2021 21:02 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het is hier wel degelijk relevant. De republikeinen, vaak christenen, proberen in de VS nog vaak hun ideologie op anderen op te dringen wanneer het tegen hun bijbeltje ingaat, zo ook met transgenders.
Het gaat bij (school)sport verdomme toch niet alleen om winnen en strijd maar om de lol en het samen spelen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 15:34 schreef matigeuser het volgende:
En terecht. Zo lang er geen 'transgender & andere mutants caterogie' is voor sport, is het een zeer begrijpelijke en volkomen terechte maatregel om een transgenders niet mee te laten doen bij de categorie mannen of vrouwen.
Het is gewoon zwaar oneerlijk om een omgebouwde vent die zijn piemel eraf heeft laten snijden, borsten heeft laten opplakken, hormonen heeft ingespoten en een hoog stemmetje heeft opgezet, mee te laten doen met vrouwen. Die vrouwen hebben jaren lang getraind en alles er voor gelaten om topsporter te worden en dan komt meneer, ik bedoel mevrouw, en die passeert ze met twee vingers in de neus. Dat neemt de hele voedingsbodem weg voor vrouwen om hun leven te wijden aan sport.
Van mij mag de omgebouwde vent echter wel mee doen met zijn originele geboorte-categorie, met de mannen. Maar daar zal hij door de vrouwelijke hormonen waarschijnlijk wel een nadeel hebben, dus dat zullen we ze wel niet willen.
Jammer, de wereld is nou eenmaal ingericht, zowel natuurlijk als artificieel, op 2 seksen. Ik vind het oprecht lullig als iemand voelt dat hij of zij daar buiten valt. Hopelijk vinden ze hun geluk door middel van acceptatie of door middel van ingrepen. Maar ze moeten niet verwachten dat de wereld of de natuur zich schikt naar hun 'afwijking'.
Vooral niet als dit ook nog eens ronduit oneerlijk is voor alle andere sporters. Die hebben dat niet verdiend.
https://eu.usatoday.com/s(...)t-column/5149532001/
Het gaat hier niet om een potje trefbal op de middelbare school he...quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:27 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Het gaat bij (school)sport verdomme toch niet alleen om winnen en strijd maar om de lol en het samen spelen?
In verschillende sporten op het hoogste niveau trainen ze wel eens met mannen mee om een hoger niveau gewend te raken, daar hebben ze op zich geen transgenders voor nodig, maar die mogen ook meetrainen hoor.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:30 schreef Cockwhale het volgende:
Misschien motiveert het vrouwen om nog verder te streven. Een sterke tegenstander kan je vooruit helpen.
Meer kans dat je er knock out door gaat, vraag maar aan Lucia Rijker.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:30 schreef Cockwhale het volgende:
Misschien motiveert het vrouwen om nog verder te streven. Een sterke tegenstander kan je vooruit helpen.
Ik weet niet met welke christenen jij bekend bent maar in de kerkelijke contreien is dit absoluut niet het geval.quote:Op woensdag 2 juni 2021 21:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij zegt de bijbel daar juist vrijwel niets over. Sterker nog, over het algemeen staan gristenen positiever tegen over transgenders dan homo's, omdat de bijbel wel iets zegt over homo's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |