Wut? Ik snap je niet goed denk ik? Als je 1000000 meiden hebt, krijgen zo'n 10000 (=1 op de 100) zo'n beurs aangeboden en een aantal van die 10000 zijn m2fs. Hoe groot dat aantal is? Geen idee...quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:27 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je zit je fout hier toch?
Als 1% = 1 op 100, van de meiden een beurs krijgt heb je maar 1 transvrouw nodig om die plek op te eisen.
pragmatisch zou gewoon aparte klassement zijn. Dan hoeven ze ook geen (ongezonde) therapieën te volgen die hun natuurlijke aanmaak van bepaalde stoffen beperkt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:21 schreef opreis het volgende:
[..]
De vraag is dan natuurlijk waar je de grens legt voor wanneer je nog "vrouw" genoeg bent om te mogen deelnemen. En ga je daar maar eens aan wagen. Zie ook bijvoorbeeld een Caster Semenya.
Samenstrijden bij het tennis en in de eerste ronde worden uitgeschakelt door een transgender?quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:35 schreef kl1172 het volgende:
[..]
pragmatisch zou gewoon aparte klassement zijn. Dan hoeven ze ook geen (ongezonde) therapieën te volgen die hun natuurlijke aanmaak van bepaalde stoffen beperkt.
Je kan nog altijd samen strijden, maar prijzen buiten jouw categorie kan je niet winnen. Bv. De witte trui in de Tour de France, daar klaagt niemand over dat ouderen die trui niet kunnen winnen.
1 op de 100 is 1 procent.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wut? Ik snap je niet goed denk ik? Als je 1000000 meiden hebt, krijgen zo'n 10000 (=1 op de 100) zo'n beurs aangeboden en een aantal van die 10000 zijn m2fs. Hoe groot dat aantal is? Geen idee...
Oké dan gewoon aparte competitie, wat mijn favoriete oplossing is, maar daar lijken velen zich tegen te verzetten. Omdat ze zich dan minder aanvaard voelen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:36 schreef opreis het volgende:
[..]
Samenstrijden bij het tennis en in de eerste ronde worden uitgeschakelt door een transgender?
Exact dit.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Intersectioneel gedachtengoed is wel degelijk een ideologie en wordt keihard gepusht. Inclusief sektarische trekjes, zoals cancellen en uitstoting zoals in clubs als de jehova's getuigen ook voorkomt.
Alleen nu met een ander sausje van 'rechtvaardigheid'. Teleurstellend dat zo veel mensen daarvoor vallen. Heel veel mensen zijn helemaal niet tegen transgenders, maar vinden dit in de sport oneerlijk. Als je dat zegt ben je meteen 'voor' of 'tegen' als in: goed of fout. Lekker makkelijk. En discussie is (ook met jou) nauwelijks mogelijk op inhoud. Je komt steeds weer terug op jouw ideologie. Maar je lijkt te blind om dat uberhaupt te zien als ideologie.
Je snapt dat dit een argument is om vrouwensport geheel af te schaffen onder de breedtesport?quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, schoolsport is daar wel belangrijker dan hier en eerlijkheid bij het uitkeren van beurzen is wel belangrijk natuurlijk. Ook hiervoor geldt wel weer het argument dat dit niet op gaat voor veruit de meesten... ofwel breedtesport.
Waarom moet dat? Een probleem benoemen is hier niet afhankelijk van.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op amateurniveau boeit het eigenlijk geen fuck. Tenzij clubs, spelers en bonden aangeven dat er wel degelijk een probleem is.
Ja, die zijn net zo erg. De whatabouttism die je probeert neem ik dan maar even voor liefquote:Op woensdag 2 juni 2021 17:30 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Net zoals de gristenen hun onzin blijven pushen bedoel je?
Dat zijn de personen en instanties die ermee te maken krijgen. Zeker met zo'n thema als dit, zou hun mening leidend moeten zijn. Anders ga je maatregelen optuigen voor een 'probleem' dat voor de betrokkenen helemaal geen probleem is.quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom moet dat? Een probleem benoemen is hier niet afhankelijk van.
Een probleem is een probleem. Boeren zullen ook zeggen dat CO2 of stikstof bij hun geen probleem is.quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Anders ga je maatregelen optuigen voor een 'probleem' dat voor de betrokkenen helemaal geen probleem is.
Eens, daar valt over te discussiëren. Maar als het gaat over topsport met uitgebreide dopingregels oa om te voorkomen dat er dmv hormonen voordeel behaald worden vind ik dit niet passen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Transgenders in de topsport onder de loep nemen, daar valt nog wat voor te zeggen.
Op amateurniveau boeit het eigenlijk geen fuck. Tenzij clubs, spelers en bonden aangeven dat er wel degelijk een probleem is. In dat geval zit ik ernaast.
Vind ik net zo achterlijk. Dat is hier niet relevant. Sterker nog, ik vind dat de sgp op hun eigen unieke debiele manier vrouwen discrimineert.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:30 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Net zoals de gristenen hun onzin blijven pushen bedoel je?
Als mensen graag dezelfde rechten willen, dan is daar niets ideologisch aan. En het wordt nogmaals niet gepusht, maar bespreekbaar gemaakt. Helaas voelt dat als sommige mensen als onderdrukking. Grappig, want misschien kun je je dan voorstellen hoe het voelt onderdrukt te worden.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Intersectioneel gedachtengoed is wel degelijk een ideologie en wordt keihard gepusht. Inclusief sektarische trekjes, zoals cancellen en uitstoting zoals in clubs als de jehova's getuigen ook voorkomt.
Alleen nu met een ander sausje van 'rechtvaardigheid'. Teleurstellend dat zo veel mensen daarvoor vallen. Heel veel mensen zijn helemaal niet tegen transgenders, maar vinden dit in de sport oneerlijk. Als je dat zegt ben je meteen 'voor' of 'tegen' als in: goed of fout. Lekker makkelijk. En discussie is (ook met jou) nauwelijks mogelijk op inhoud. Je komt steeds weer terug op jouw ideologie. Maar je lijkt te blind om dat uberhaupt te zien als ideologie.
En dat is dan zeker volgens dezelfde mensen wel eerlijk? Zo dicht je de kloof tussen arm en rijk natuurlijk nooit.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Sport is één van de manieren om een beurs te krijgen. In tegenstelling tot Nederland moet je in Amerika wel 50.000 per semester betalen.
En college sport is daar big business.
Maar niet alle kinderen sporten in de USA op het hoogste niveau, dat zijn er relatief maar een paar. Je kunt mij echt niet vertellen dat bij alle kinderen op die scholen de belangen zo groot zijn. Net als in de topsport, zijn het maar een paar mensen van die school.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je goed kan sporten, dan kan je uni geld aan je verdienen. Wat je ook van het systeem vindt, het is gewoon anders dan in Nederland. De belangen zijn daar veel groter en als de belangen groot zijn, maakt de overheid wel vaker regels.
Als ik jou een probleem vindt, ben jij dan een probleem?quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een probleem is een probleem. Boeren zullen ook zeggen dat CO2 of stikstof bij hun geen probleem is.
Dit geeft wel aan dat je op geen enkele manier enig idee hebt waar het over gaat. Niet gepusht, mijn godquote:Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als mensen graag dezelfde rechten willen, dan is daar niets ideologisch aan. En het wordt nogmaals niet gepusht, maar bespreekbaar gemaakt. Helaas voelt dat als sommige mensen als onderdrukking. Grappig, want misschien kun je je dan voorstellen hoe het voelt onderdrukt te worden.
Ook nog eens beperking van de rechten. Het wordt steeds mooier. Dus jij vindt dat er gepusht wordt en dat is dan ook nog eens beperkend voor de rechten van vrouwen. Ik ben eigenlijk nog nooit gepusht, heb mij nog nooit gepusht gevoeld en ik twijfel sterk dat het waar dan ook op het pad komt van mijn dochter.quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit geeft wel aan dat je op geen enkele manier enig idee hebt waar het over gaat. Niet gepusht, mijn god
PS het gaat helemaal niet om gelijke rechten, het gaat om het beperken van de rechten van vrouwen en meisjes.
Ja, snap je dat echt niet? Kun je echt niet bedenken waarom meisjes en vrouwen het recht hebben om gescheiden te kunnen sporten?quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook nog eens beperking van de rechten. Het wordt steeds mooier.
Ja, en transgenders hebben dat recht niet?quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, snap je dat echt niet? Kun je echt niet bedenken waarom meisjes en vrouwen het recht hebben om gescheiden te kunnen sporten?
Jawel, zij kunnen desnoods hun eigen categorie oprichten of mee doen met de jongens. Trouwens, meisjes mogen ook mee doen met jongenssporten als ze dat willen. Daarom noem je vrouwensport een recht.quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, en transgenders hebben dat recht niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |