Lapo:quote:Ook Florida verbiedt transgender meisjes deelname aan schoolsport
De gouverneur van Florida heeft dinsdag een wet ondertekend die het transgender meisjes verbiedt om deel te nemen aan schoolsport met andere meisjes. Een vergelijkbare wet werd eerder dit jaar al in acht andere staten aangenomen, waaronder Alabama, Idaho, Arkansas, South Dakota en Mississippi. De gouverneurs van North Dakota en Kansas hebben zulke wetgeving juist tegengehouden.
“We geloven dat het heel belangrijk is dat de integriteit van deze competities beschermd blijft”, zei de Republikeinse gouverneur Ron DeSantis bij het ondertekenen van de maatregel op een christelijke school in de stad Jacksonville. “In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.”
DeSantis ondertekende de maatregel op de eerste dag van juni, een maand die in de VS in het teken staat van lhbti-rechten met onder meer Pride-optochten.
“Verschrikkelijk”, reageerde afgevaardigde Carlos Smith, een Democratische afgevaardigde uit Florida die latino en homo is. “De eerste dag van de Pride-maand en gouverneur DeSantis tekent een wet die kinderen verbiedt aan schoolsporten te doen. Dit zorgt voor transfobie en brengt kwetsbare kinderen zonder een zinnige reden in gevaar.”
De National Collegiate Athletic Association (NCAA), die onder meer sportcompetities tussen scholen organiseert, heeft zich uitgesproken tegen het uitsluiten van transgender leerlingen en dreigt met mogelijke boycots. DeSantis trekt zich daar niets van aan, zei hij na het ondertekenen van de wet. De NCAA heeft geen invloed op het beleid in individuele staten, aldus de gouverneur.
De mensenrechtenorganisatie The Human Rights Campaign die opkomt voor de rechten van de lhbti-gemeenschap heeft een rechtszaak tegen de maatregel aangekondigd. In Virginia loopt al een soortgelijke rechtszaak.
https://www.hln.be/buiten(...)choolsport~aea09c62/
Ja zeker. Maar de boodschap is anders dan dat jij doet voor komen in je post.quote:Op woensdag 2 juni 2021 15:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jazeker, het gaat ook meer over heel veel reacties in dit topic, heb jij die wel gelezen?
Ja dit is dus niet hoe transitie werktquote:Op woensdag 2 juni 2021 15:34 schreef matigeuser het volgende:
Het is gewoon zwaar oneerlijk om een omgebouwde vent die zijn piemel eraf heeft laten snijden, borsten heeft laten opplakken, hormonen heeft ingespoten en een hoog stemmetje heeft opgezet, mee te laten doen met vrouwen.
Als vrouw heb je de genetica tegen tov de man op sportief gebied, als je als man geboren bent heb je de genetica in je voordeel. Zo simpel is het. En als je als vrouw mee wil doen met de mannen zou dat moeten toegelaten worden (wel de veiligheid in acht genomen). Andersom is het een wereld van verschil. Natuurlijk met therapie wordt die wereld van verschil kleiner, maar er zijn eenmaal dingen die je niet kan terugdraaien.quote:Op woensdag 2 juni 2021 15:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
He, maar wat blijft er dan nog over van 'ja, maar je bent als man geboren bla bla bla'.
Oh, hoe werkt het dan wel?quote:Op woensdag 2 juni 2021 15:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja dit is dus niet hoe transitie werkt![]()
!
Desondanks, blijf je als transvrouw voordeel behouden over cisvrouwen ook na volledige transitie.
En tegenwoordig is het enige vereiste om je "te identificeren" als vrouw en een jaar blokkers te gebruiken.
Precies. Daarom wint Serena Williams als zo lang als ze leeft alle tenniscompetities.quote:Op woensdag 2 juni 2021 15:38 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Als vrouw heb je de genetica tegen tov de man op sportief gebied, als je als man geboren bent heb je de genetica in je voordeel. Zo simpel is het. En als je als vrouw mee wil doen met de mannen zou dat moeten toegelaten worden (wel de veiligheid in acht genomen). Andersom is het een wereld van verschil. Natuurlijk met therapie wordt die wereld van verschil kleiner, maar er zijn eenmaal dingen die je niet kan terugdraaien.
Je gaat een volwassen man toch ook niet bij de pupillen laten meedoen omdat ie zich identificeert als kleine dreumes, zelfs na hormonentherapie om gelijk testosterongehalte te hebben?
Competitievervalsing is ok dus?quote:
De Grand Slam heeft ze nooit gewonnen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:05 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Precies. Daarom wint Serena Williams als zo lang als ze leeft alle tenniscompetities.
Geen échte transgender, maar scheelt niet veel
Ik vind het veilige gevoel voor een kind die zijn wie die wil zijn wat belangrijker dan of de competitie wel helemaal integer is.quote:
Ik ben er één en het is jaren hormonen, logopedie en operaties.quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:03 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Oh, hoe werkt het dan wel?
Ik ken er een. Die geeft toe lang op zijn / haar stem geoefend te hebben tot dat het vrouwelijk genoeg en natuurlijk klonk.
Daarnaast ken ik er ook één, via via, die naar het buitenland is geweest naar een arts die de lul eraf heeft gesneden.
En daarnaast heb ik genoeg Arie Boomsma en consorten gezien om te weten dat ze levenslang hormonen slikken om bepaalde lichaamsprocessen te remmen of juist op gang te laten komen.
Wat klopt hier niet aan?
Dus vrouwen die jarenlang getraind hebben om een doel te halen hebben dan gewoon vet pech dat ze overklast worden door een transgender? Welke een record kan neerzetten die nooit meer gehaald kan worden?quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vind het veilige gevoel voor een kind die zijn wie die wil zijn wat belangrijker dan of de competitie wel helemaal integer is.
Op scholen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus vrouwen die jarenlang getraind hebben om een doel te halen hebben dan gewoon vet pech dat ze overklast worden door een transgender? Welke een record kan neerzetten die nooit meer gehaald kan worden?
Op scholen ja. Dat is al meerder keren aangehaald in het vorige topic.quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Op scholen?
Ik pleit voor maximaal twee transgenders in het team. Zo kan iedereen het voordeel hebben. Of nadeel.
Bij MMA was er een transgender die meerdere schedels van vrouwen heeft gebroken. Ik geef liever 99,9% van de vrouwen een veilig gevoel dan die ene uitzondering in toch al een minuscule groep.quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vind het veilige gevoel voor een kind die zijn wie die wil zijn wat belangrijker dan of de competitie wel helemaal integer is.
Die vrouwen in 80's hadden torenhoge testosterongehaltes en van de Oostbloklanden weten we dat ze tijdens hun puberteit al testosteron kregen van de sportbonden. Dus dat is wat we willen toelaten bij vrouwen, een tweede 80's debacle (light versie, maar toch).quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:22 schreef Vis1980 het volgende:
Overigens zijn er records bij vrouwen die al 35 jaar oud zijn en zelfs die mevrouw met hoge testosteron niet in de buurt bij komt. Wat is daar gebeurd?
Daar trainen vrouwen jarenlang om een doel te bereiken. In teamsport, op een school. Het doel is om uiteindelijk overgenomen te worden door een profteam.quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Op scholen ja. Dat is al meerder keren aangehaald in het vorige topic.
Ik snap dat het niet 1 operatie is en dat het 'hakken' is. Dat is uiteraard een komische, licht denigrerende versimpeling van de werkelijkheid. Ik snap dat er meer wordt gedaan tijdens de operatie.quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik ben er één en het is jaren hormonen, logopedie en operaties.
Het is niet pik "afhakken" en gaan![]()
Sowieso is van "afhakken" geen sprake.
100m, 200m, 400m, 800m, enzovoorts een teamsport? Of gewichtheffen? Of worstelen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daar trainen vrouwen jarenlang om een doel te bereiken. In teamsport, op een school. Het doel is om uiteindelijk overgenomen te worden door een profteam.
En een goedwerkende verdoving.quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:33 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet 1 operatie is en dat het 'hakken' is. Dat is uiteraard een komische, licht denigrerende versimpeling van de werkelijkheid. Ik snap dat er meer wordt gedaan tijdens de operatie.
Feit is en blijft dat de piemel er af is en daar niet meer hangt. En dat hier messen aan te pas zijn gekomen.
Nee die niet. Ik neem aan dat je dat al wist.quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
100m, 200m, 400m, 800m, enzovoorts een teamsport? Of gewichtheffen? Of worstelen?
Daarom noem ik ze ook specifiek.quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee die niet. Ik neem aan dat je dat al wist.
Dit gaat natuurlijk niet over denksporten, maar over sporten waarbij fysiek voordeel is.quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:31 schreef kl1172 het volgende:
Judith Polgar koos er vrijwillig voor om als vrouw enkel nog tegen mannen te schaken als het om de knikkers ging en heeft zo vele wereldtitels bij de vrouwen links laten liggen. En dat in een tijd van een piekende Kasparov, een opkomende Anand en Kramnik, een Karpov die nog steeds een boel sterke partijen op ervaring wist boven te toveren, ... Zo schrijf je ook geschiedenis, je als vrouw nestelen in de top 10 bij de mannen. Niet door effe wat medailles bij de vrouwen weg te te gaan stelen, wat wel Judith's recht was geweest en waar niks oneerlijks aan zou zijn.
Misschien valt daar wat inspiratie uit te halen. Het zou gewoon ook veel indrukwekkender zijn als je als transatleet een goed resultaat bij de mannen zou halen. Moeilijk maar het valt ook niet uit te sluiten als je een genetische freak bent (en dit slaat niet op de transitie of gender maar op sportief kunnen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |