Beide.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
De vraag die moet worden gesteld is of hiermee een probleem wordt opgelost dat daadwerkelijk speelt of is het vooral symboolwetgeving?
Maar wordt wel zwart-wit gemaakt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De wereld is niet zwart wit zoals ik al heb gezegd.
Omdat testosteron alleen niet genoeg verschil maakt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Daar speelt dit niet.
We gaan mannen die van nature een hogere testosteronspiegel hebben dan gemiddeld bijvoorbeeld niet uitsluiten van competitie of dwingen middelen in te nemen die de spiegel omlaag brengen.
Nee, er wordt een poging gedaan sport eerlijker te maken voor vrouwen. Dat zal nooit perfect zijn. Dat is nog geen reden om er dan maar mee te stoppen.quote:
Regent het in Florida klachten over transgenders die een oneerlijk voordeel hebben en zo sportwedstrijden naar hun hand zetten?quote:
Is dat zo? Maar als je heel veel mannen bij elkaar zet, dan kan het zeker wel verschil maken. In topsport zitten de verschillen in de details. Heb je anders iets wat laat dat dit na een zwemwedstrijd op Olympisch niveau ook wordt gemeten?quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee want die verschillen zijn vele malen kleiner zoals gezegd. Lees je wel?
Nee, maar er zijn zeker verschillen en bij topsport maken de kleinste details het verschil.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Daar speelt dit niet.
We gaan mannen die van nature een hogere testosteronspiegel hebben dan gemiddeld bijvoorbeeld niet uitsluiten van competitie of dwingen middelen in te nemen die de spiegel omlaag brengen.
En dat gaat veel verder dan alleen testosterongehalte. Zoals gezegd, al meerdere keren. Zie ook het artikel dat ik al gelinkt heb. Bij mannen onderling maakt het weinig uit, bij vrouwen juist veel meer. Dat is het hele issue.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is dat zo? Maar als je heel veel mannen bij elkaar zet, dan kan het zeker wel verschil maken. In topsport zitten de verschillen in de details.
Dan begrijp je niet hoe testosteron werkt. Vraag maar eens aan de atletes hoe het zit met de sprint wereldrecords bij dames. die zijn gemiddeld > 30 jaar oud. Zijn de huidige atletes te grote sneeuwvlokjes omdat ze er niet aan kunnen met de snellere" banen, betere schoenen, betere kennis, beter alles?quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Yao Ming heeft een veel groter voordeel ten opzichte van mij wat betreft basketbal dan Caster Semenya heeft ten opzichte van haar hardloopconcurrentes.
Ja dat begrijp ik ook wel. Maar dat gaat nog steeds over verschillen in de lichamen. Als men allemaal dicht bij elkaar zit kwa prestaties, wat maakt dan het verschil? Juist, verschillen in de lichamen. Daarnaast speelt slimheid ook mee.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat gaat veel verder dan alleen testosterongehalte. Zoals gezegd, al meerdere keren. Zie ook het artikel dat ik al gelinkt heb.
Ik kom zelf uit de krachtsport en weet uitstekend hoe testosteron werkt. Kleinere mensen komen ook niet in de buurt van basketbalprestaties van mensen boven de 2.20 meter. Niet iedere XXY vrouw is een topatlete. Iedereen met een groeiafwijking die langer is dan 2.20 en nog gewoon kan bewegen kan een topbasketballer zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:17 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dan begrijp je niet hoe testosteron werkt. Vraag maar eens aan de atletes hoe het zit met de sprint wereldrecords bij dames. die zijn gemiddeld > 30 jaar oud. Zijn de huidige atletes te grote sneeuwvlokjes omdat ze er niet aan kunnen met de snellere" banen, betere schoenen, betere kennis, beter alles?
Het is niet alleen eigen lichaam, maar ook de omgeving dat invloed heeft op prestaties. Eerlijkheid en gelijkheid zijn schijntermen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik ook wel. Maar dat gaat nog steeds over verschillen in de lichamen. Als men allemaal dicht bij elkaar zit kwa prestaties, wat maakt dan het verschil? Juist, verschillen in de lichamen. Daarnaast speelt slimheid ook mee.
Iemand met een laag IQ zal waarschijnlijk niet winnen met wereldkampioenschap schaken., oneerlijk?
Ik ben hier geen dingen belachelijk aan het maken, ik stel vragen, omdat ik het gevoel heb dat mensen het menselijk lichaam niet snappen en dat sport altijd oneerlijk is.
Alsof ik transgender sporters ken, nee dat ga ik niet voor je doen en dat hoeft ook niet want ik ga me niet storten in het mentaal zwakke wereldje van de lgbtq figuren.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zou je dan een transgender kunnen aanwijzen die boven de vrouwen uitsteekt met sporten (voordat het verboden werd)?
Als dat zo zou zijn, dan zou het twee kanten op werken. Maar dat is niet zo. Als ik de berichtgeving correct interpreteer, dan mag een transgender man (die als vrouw begonnen is) wel met mannen sporten.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Florida is al een tijdje het padje kwijt. Dit soort regels worden net zo goed vanuit ideologie bedacht. Dat je geen transgenders bij wedstrijden wil snap ik nog. Dit is gewoon puur en alleen om te pesten.
Voorlopig ben vooral jij degene die het niet snapt, maar goed. Dat sport oneerlijk is is ook geen slimme observatie ofzo.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben hier geen dingen belachelijk aan het maken, ik stel vragen, omdat ik het gevoel heb dat mensen het menselijk lichaam niet snappen en dat sport altijd oneerlijk is.
quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Alsof ik transgender sporters ken, nee dat ga ik niet voor je doen en dat hoeft ook niet want ik ga me niet storten in het mentaal zwakke wereldje van de lgbtq figuren.
Dan mag ze zelfs haar vagijn houden, je weet nooit of het van pas komt in de kleedkamer na een overwinning.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan zou het twee kanten op werken. Maar dat is niet zo. Als ik de berichtgeving correct interpreteer, dan mag een transgender man (die als vrouw begonnen is) wel met mannen sporten.
Stropop.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:19 schreef Cockwhale het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen in dit topic niet toch stiekem vanuit ideologie redeneren, maar zichzelf (en anderen) vooral proberen wijs te maken dat transgenders om biologische redenen de wereld van sport compleet op z'n kop gaan zetten.
Waarom zou dit op lagere niveaus uberhaupt zodanig uit maken dat een staat zich er mee moet bemoeien?quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Stropop.
Het is juist andersom, ideologen in dit topic weten ook wel dat het totaal oneerlijk is om vrouwen tegen biologische mannen te laten vechten maar proberen via de drogreden dat sport sowieso oneerlijk is toch nog hun gram te halen.
Daar heb ik al antwoord op gegeven.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarom zou dit op lagere niveaus uberhaupt zodanig uit maken dat een staat zich er mee moet bemoeien?
Ah, dus je lult maar wat uit je nek... Met je mentaal zwakke...quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Alsof ik transgender sporters ken, nee dat ga ik niet voor je doen en dat hoeft ook niet want ik ga me niet storten in het mentaal zwakke wereldje van de lgbtq figuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |