abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2021 @ 07:34:54 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199713712
quote:
Ook Florida verbiedt transgender meisjes deelname aan schoolsport

De gouverneur van Florida heeft dinsdag een wet ondertekend die het transgender meisjes verbiedt om deel te nemen aan schoolsport met andere meisjes. Een vergelijkbare wet werd eerder dit jaar al in acht andere staten aangenomen, waaronder Alabama, Idaho, Arkansas, South Dakota en Mississippi. De gouverneurs van North Dakota en Kansas hebben zulke wetgeving juist tegengehouden.

“We geloven dat het heel belangrijk is dat de integriteit van deze competities beschermd blijft”, zei de Republikeinse gouverneur Ron DeSantis bij het ondertekenen van de maatregel op een christelijke school in de stad Jacksonville. “In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.”

DeSantis ondertekende de maatregel op de eerste dag van juni, een maand die in de VS in het teken staat van lhbti-rechten met onder meer Pride-optochten.

“Verschrikkelijk”, reageerde afgevaardigde Carlos Smith, een Democratische afgevaardigde uit Florida die latino en homo is. “De eerste dag van de Pride-maand en gouverneur DeSantis tekent een wet die kinderen verbiedt aan schoolsporten te doen. Dit zorgt voor transfobie en brengt kwetsbare kinderen zonder een zinnige reden in gevaar.”

De National Collegiate Athletic Association (NCAA), die onder meer sportcompetities tussen scholen organiseert, heeft zich uitgesproken tegen het uitsluiten van transgender leerlingen en dreigt met mogelijke boycots. DeSantis trekt zich daar niets van aan, zei hij na het ondertekenen van de wet. De NCAA heeft geen invloed op het beleid in individuele staten, aldus de gouverneur.

De mensenrechtenorganisatie The Human Rights Campaign die opkomt voor de rechten van de lhbti-gemeenschap heeft een rechtszaak tegen de maatregel aangekondigd. In Virginia loopt al een soortgelijke rechtszaak.

https://www.hln.be/buiten(...)choolsport~aea09c62/
“In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.”

Manmanman..... Wat een achterlijke ouderwetse figuren wonen er in dat land :r Transgender zijn is een ideologie? :') Hoe verzint ie het. :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199713727
In de US is ook schoolsport vrij competatief. Kun je dus wachten dat alle transmeisjes het worstelen op hun sloffen winnen.

Lekker dan. Gaat je beurs niet door, omdat je een trans trof tijdens de trials.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_199713740
Goede zaak. Wat je ook van transgenders mag vinden, het is gewoon competitievervalsing als een geboren man op fysiek terrein de strijd met een geboren vrouw aan gaat.

Je hebt ook zo’n geboren man die nu als vrouw deelneemt aan MMA en daarbij zijn vrouwelijke tegenstanders de vernieling in slaat. 🙄
pi_199713743
Het is aan de ene kant wel te begrijpen. Ik heb totaal geen problemen als iemand zich wil laten ombouwen, of zich identificeert als transgender. Maar vrouwen, die geboren zijn als man, hebben een oneerlijk voordeel in zulke competities als ze meedoen in de vrouwentak. En zoals Het_Bokje al vermelde, sport daar op school is heel groot, daar wordt veel geld mee verdiend en is vaak de opstap tot een grote sportcarrière. Als je continue 2e of 3e wordt waar je het aflegt tegen een "man" is dat niet goed voor je toekomst.

Het is een moeilijk discussiepunt, maar meteen schreeuwen "ouderwetse figuren" is juist het probleem in deze discussie. Je mag en kan er niet over praten terwijl het wel degelijk een groot issue begint te vormen.
pi_199713745
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:38 schreef Het_Bokje het volgende:
In de US is ook schoolsport vrij competatief. Kun je dus wachten dat alle transmeisjes het worstelen op hun sloffen winnen.

Lekker dan. Gaat je beurs niet door, omdat je een trans trof tijdens de trials.
De echt klacht is natuurlijk dat je financieel afhankelijk moet zijnsleer je sportprestatie om een studie te kunnen volgen.
pi_199713746
Discutabel besluit vanuit een conservatieve inborst maar helaas zit er wel een bepaalde logica achter. Persoonlijk zou ik het speelveld helemaal open gooien. Dus mannen en vrouwen bij elkaar in de competities en gemengde teamsporten. Dan zal na enkele jaren duidelijk worden of er sprake is van de wens voor één der beide genders om weer gesegregeerd te gaan sporten.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_199713763
Goede zaak.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_199713764
Gewoon gezond verstand. Zou niet eens nieuws moeten zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199713769
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:44 schreef Hamzoef het volgende:
Goede zaak. Wat je ook van transgenders mag vinden, het is gewoon competitievervalsing als een geboren man op fysiek terrein de strijd met een geboren vrouw aan gaat.

Je hebt ook zo’n geboren man die nu als vrouw deelneemt aan MMA en daarbij zijn vrouwelijke tegenstanders de vernieling in slaat. 🙄
Je kunt ook toelaten dat transgenders mee mogen doen aan schoolsport, maar uitsluit van competities.
Dan heb je dat probleem niet dat iemand een beurs misloopt omdat de tegenstander fysiek in het voordeel was.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_199713779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het is aan de ene kant wel te begrijpen. Ik heb totaal geen problemen als iemand zich wil laten ombouwen, of zich identificeert als transgender. Maar vrouwen, die geboren zijn als man, hebben een oneerlijk voordeel in zulke competities als ze meedoen in de vrouwentak. En zoals Het_Bokje al vermelde, sport daar op school is heel groot, daar wordt veel geld mee verdiend en is vaak de opstap tot een grote sportcarrière. Als je continue 2e of 3e wordt waar je het aflegt tegen een "man" is dat niet goed voor je toekomst.

Het is een moeilijk discussiepunt, maar meteen schreeuwen "ouderwetse figuren" is juist het probleem in deze discussie. Je mag en kan er niet over praten terwijl het wel degelijk een groot issue begint te vormen.
Je kunt ook een middenweg zoeken, zet bijvoorbeeld een competitie op voor transgenders, of laat ze wel meesporten, maar zonder deelname in de competitie.
pi_199713781
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je kunt ook toelaten dat transgenders mee mogen doen aan schoolsport, maar uitsluit van competities.
Dan heb je dat probleem niet dat iemand een beurs misloopt omdat de tegenstander fysiek in het voordeel was.
Nee ook niet.
Je hebt ook zo'n transgender rugbyspeler, een beul van een vent, en dan moeten moeten vrouwtjes van 1,60m en 55 kg hem stoppen. Dan is de lol voor iedereen er toch vanaf.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199713786
De schoolsport is de competitie. Competitie tussen scholen. Of bedoel je dat ze alleen mee mogen trainen?
  woensdag 2 juni 2021 @ 07:55:09 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_199713787
In de afgelopen zestien jaar dat transvrouwen mee mochten doen met de Olympische spelen is er nog nooit eentje in een selectie gekomen. Hormonen maken ze functioneel vrouw voor sportprestaties.

Dit is gewoon weer een onzinnige moral panic opgeklopt en opgevolgd door mensen die zelf met de verkeerde chromosomencombinatie geboren zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199713792
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Discutabel besluit vanuit een conservatieve inborst maar helaas zit er wel een bepaalde logica achter. Persoonlijk zou ik het speelveld helemaal open gooien. Dus mannen en vrouwen bij elkaar in de competities en gemengde teamsporten. Dan zal na enkele jaren duidelijk worden of er sprake is van de wens voor één der beide genders om weer gesegregeerd te gaan sporten.
Of ze richten hun eigen sportbond op? Waarom als minderheid weer perse je zin moeten krijgen? Dan krijg je mannen, vrouwen en geef het een naam. Dan kunnen ze meedoen in hun eigen competitie, wedstrijden, enz. Als er te weinig deelnemers zijn dan is het even geduld hebben. Dat is nu niet anders. Als er te weinig mannen op het 100m figuurzagen zijn dan blijft het een hobby en geen olympische sport.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_199713795
Daar snappen ze het nog dat je mensen met mentale problemen anders moet helpen.

Het doen alsof het normaal is, is het probleem en niet zeggen zoals het is.
  woensdag 2 juni 2021 @ 07:59:32 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199713802
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Daar snappen ze het nog dat je mensen met mentale problemen anders moet helpen.

Het doen alsof het normaal is, is het probleem en niet zeggen zoals het is.
8)7 8)7 8)7 8)7
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199713807
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef Den_Haag het volgende:
De schoolsport is de competitie. Competitie tussen scholen. Of bedoel je dat ze alleen mee mogen trainen?
Ja, alleen trainen.
pi_199713809
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je kunt ook een middenweg zoeken, zet bijvoorbeeld een competitie op voor transgenders, of laat ze wel meesporten, maar zonder deelname in de competitie.
Het zou een optie kunnen zijn, alleen is de vraag is daar genoeg animo voor. Ik weet niet hoeveel transgenders er rondlopen, dat zullen er niet al te veel zijn. Het lijkt natuurlijk heel wat maar het is vooral die aandacht die dit klein groepje krijgt wat doet lijken alsof de helft van de samenleving transgender is. Daarnaast zet je de geboren mannen bij de geboren vrouwen dan krijg je nog oneerlijke competitie. Dan moet je daar ook weer twee categorieën in hebben.

Maar het grote probleem is natuurlijk dat deze mensen als een volwaardig lid behandeld willen/dienen te worden naar het geslacht waarmee ze zich identificeren. Dat gaat juist gezeur opleveren als je ze een aparte competitie geeft.

Persoonlijk vind ik het ook maar een hoop gezeur, ik zie liever aandacht voor de geestelijke gesteldheid van deze mensen, het aantal zelfmoorden of spijt na een operatie ligt bij die groep ontzettend hoog. Het lijkt wel een mode hype momenteel, waarbij woke ouders hun kinderen ook nog eens in zo'n hokje duwen.
pi_199713814
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee ook niet.
Je hebt ook zo'n transgender rugbyspeler, een beul van een vent, en dan moeten moeten vrouwtjes van 1,60m en 55 kg hem stoppen. Dan is de lol voor iedereen er toch vanaf.
Maar dat is tijdens de competitie wedstrijd.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:08:24 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199713840
quote:
Dat is de vraag dus maar, gezien zijn opmerking “In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.” lijkt er juist helemaal geen logica achter te zitten, maar pure afkeer van iets dat hij weigert te zien zoals het is en het maar een "ideologie" noemt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199713841
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het zou een optie kunnen zijn, alleen is de vraag is daar genoeg animo voor. Ik weet niet hoeveel transgenders er rondlopen, dat zullen er niet al te veel zijn. Het lijkt natuurlijk heel wat maar het is vooral die aandacht die dit klein groepje krijgt wat doet lijken alsof de helft van de samenleving transgender is. Daarnaast zet je de geboren mannen bij de geboren vrouwen dan krijg je nog oneerlijke competitie. Dan moet je daar ook weer twee categorieën in hebben.
Geen idee hoeveel verschil dat oplevert.
Het gaat om schoolsport, dus om jongeren die al op relatief vroege leeftijd een geslachtsverandering ondergaan.
Die krijgen hormonen waardoor hun lichaam mannelijker of vrouwelijker ontwikkelt.
Dus geboren man/vrouw hoeft niet per definitie voordeel/nadeel geven.

quote:
Maar het grote probleem is natuurlijk dat deze mensen als een volwaardig lid behandeld willen/dienen te worden naar het geslacht waarmee ze zich identificeren. Dat gaat juist gezeur opleveren als je ze een aparte competitie geeft.

Persoonlijk vind ik het ook maar een hoop gezeur, ik zie liever aandacht voor de geestelijke gesteldheid van deze mensen, het aantal zelfmoorden of spijt na een operatie ligt bij die groep ontzettend hoog. Het lijkt wel een mode hype momenteel, waarbij woke ouders hun kinderen ook nog eens in zo'n hokje duwen.
Maar bij die geestelijke gesteldheid helpt het niet als ze worden uitgesloten.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:08:56 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199713843
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Je kan ook denken dat geld uiteindelijk belangrijker is dan de rechten van mensen. De gouverneur zal wel wat telefoontjes gehad hebben dat zijn sponsors hem laten vallen als het om zijn herverkiezing kasgeld gaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:15:46 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_199713878
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

ik zie liever aandacht voor de geestelijke gesteldheid van deze mensen
Waarom denk je dat dat niet gebeurt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 juni 2021 @ 08:19:46 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199713897
Voor iemand die er serieus over wil lezen (ipv alleen "weg ermee :r " of iets dergelijks), toevallig werd er een paar dagen geleden een uitgebreid stuk geplaatst over gewichthefster Laurel Hubbard en haar situatie - en de situatie van de sport in het algemeen, wat men hier mee aan moet.
https://www.insidethegame(...)-read-laurel-hubbard
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199713914
terecht

trans-for-mer krr krrrrrr krrr
U MAD?
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:25:49 #26
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199713931
Dit is gewoon puur sexisme, bah
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:26:44 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199713938
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]

“In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.”

Manmanman..... Wat een achterlijke ouderwetse figuren wonen er in dat land :r Transgender zijn is een ideologie? :') Hoe verzint ie het. :')
Dat hele lbhqit-gedoe is wel degelijk een -destructieve - ideologie ja.
The End Times are wild
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:30:05 #28
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_199713965
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is de vraag dus maar, gezien zijn opmerking “In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.” lijkt er juist helemaal geen logica achter te zitten, maar pure afkeer van iets dat hij weigert te zien zoals het is en het maar een "ideologie" noemt.
De logica is dan toch dat ze zich baseren op biologie?
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:35:02 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_199713986
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je kan ook denken dat geld uiteindelijk belangrijker is dan de rechten van mensen. De gouverneur zal wel wat telefoontjes gehad hebben dat zijn sponsors hem laten vallen als het om zijn herverkiezing kasgeld gaat.
DeathSantis is aan het voorsorteren op een presidentskandidaatschap, dus hij loopt al een half jaar opzichtig de GQP te paaien met intolerante decreten.
pi_199713991
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:19 schreef heywoodu het volgende:
Voor iemand die er serieus over wil lezen (ipv alleen "weg ermee :r " of iets dergelijks), toevallig werd er een paar dagen geleden een uitgebreid stuk geplaatst over gewichthefster Laurel Hubbard en haar situatie - en de situatie van de sport in het algemeen, wat men hier mee aan moet.
https://www.insidethegame(...)-read-laurel-hubbard
Volgens het artikel ligt het probleem vooral in het lichamelijke voordeel van iemand die als man de pubertijd heeft doorgemaakt.
In hoeverre is daar sprake van bij transgenders in school competities?
pi_199713995
Wat een eerlijke competitie is in welke omstandigheid (leeftijd, niveau, etc) kunnen scholen en competities veel beter zelf bepalen. Laat de overheid zich lekker bemoeien met belangrijkere dingen in plaats van dat culture-warrior geneuzel.

[ Bericht 28% gewijzigd door SnertMetChoco op 02-06-2021 09:01:16 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_199714024
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat niet gebeurt?
Denk dat daar een taboe op rust momenteel. Maar begrijp mij niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat die mensen geestelijk gestoord zijn of zo he. Als je je als het ander geslacht identificeert dan accepteer ik dat. Wel zie ik steeds vaker op internet dat het aantal zelfmoorden in die groep erg hoog ligt, of dat er mensen (vooral jongeren) spijt hebben achteraf. Ook dat pushen van sommige ouders die hun kind geen gender geven moeten ze aanpakken naar mijn mening. Ik wil niet dat er een verbod komt, maar we moeten ook niet doen alsof het een nieuwe mode hype is, waar het soms wel op lijkt. Geef die mensen fatsoenlijke begeleiding, stel een minimale leeftijd in voor zo'n keuze althans voordat ze met hormonen en geslachtsoperaties beginnen en begeleid dat traject. En nu weet ik dat er enkelen gaan roepen "maar dat gebeurd al", nou blijkbaar nog niet genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 02-06-2021 08:46:48 ]
pi_199714060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kan ook een optie zijn natuurlijk, maar ik lees steeds vaker wel kritiek op het internet over oneerlijke competitie. Ook vrouwelijke sporters die zich uitspreken omdat ze geen kans meer maken als er een transgender meedoet. Daarbij moet je in deze tijd toch ballen hebben als "bedrijf" om je uit te spreken tegen transgenders. Als dat uitlekt kun je je bedrijf gedag zeggen. Maar ik sluit niets uit, genoeg mensen die transgenders nooit zullen accepteren.

Zoals ik al zei, het is een zeer moeilijk discussiepunt. Ik weet dat enkelen hier weer van schuimbekken, maar er zit gewoon een fysiek verschil tussen mannen en vrouwen. Daar wil ik vrouwen niet mee afvallen of zeggen dat ze minderwaardig zijn, maar het is gewoon een feit. Als je als man bent geboren en je gaat meedoen met vrouwensport dan heb je heel wat meer spiermassa dan je vrouwelijke concurrenten, dat geeft een oneerlijk voordeel. Dan kunnen ze de hormonen nog onderdrukken, of het geslacht wijzigen, het verschil zal er altijd zijn.

Edit: Je hoort het ook nooit andersom, het zijn altijd de "vrouwen" die als man zijn geboren, en nooit de "mannen" die als vrouw zijn geboren.
pi_199714105
pi_199714116
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:02 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dat is tijdens de competitie wedstrijd.
Tijdens training moet je toch oefeningen doen in aanvallen en verdedigen? Dan is het toch niet leuk als er iemand tussen loopt die veel groter, veel sterker, en veel beter is. En niet omdat ze gewoon heel goed is, maar omdat het de eerste 16 jaar den vent was.
pi_199714181
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tijdens training moet je toch oefeningen doen in aanvallen en verdedigen? Dan is het toch niet leuk als er iemand tussen loopt die veel groter, veel sterker, en veel beter is. En niet omdat ze gewoon heel goed is, maar omdat het de eerste 16 jaar den vent was.
Juist wel, dan heb je iemand waartegen je jezelf kunt afzetten.
Verder kun je trainingen sturen.
Tijdens trainingen gaat het er in dat je jezelf verbeterd in de sport, niet om wie op dat moment het sterkste is. Daarvoor is de competitie..
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:01:21 #37
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_199714215
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef speknek het volgende:
Hormonen maken ze functioneel vrouw voor sportprestaties.

Maar dat is dus niet zo. Qua hormonen zijn ze dan misschien gelijk aan vrouwen, qua fysiek absoluut niet. En laat dat nou net vrij belangrijk zijn bij sporten.
pi_199714233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tijdens trainingen gaat het er in dat je jezelf verbeterd in de sport, niet om wie op dat moment het sterkste is. Daarvoor is de competitie..
Bovendien is het in competitie pas echt mogelijk een issue als het gaat om het hoogste niveau, want bij alles daaronder kun je niveaus ongeveer gelijk houden. En dit gaat niet over het hoogste niveau naast dat het ook op het hoogste niveau in feite een nonissue is.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_199714236
Q
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, daarom laten we de F'jes ook met het eerste mee trainen.

Klets toch niet zo uit je nek.
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:08:24 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199714288
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199714292
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:44 schreef Hamzoef het volgende:

Zoek de geboren "man"

De beste "vrouwelijke" gewichtsheffer uit Nieuw Zeeland:

En dan dit beest wat vrouwen zwaar toetakelt in MMA:

pi_199714297
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Q
[..]

Ja, daarom laten we de F'jes ook met het eerste mee trainen.
Verkeerde analogie.
De f'jes en het eerste spelen allemaal in competitieverband.
Hier gaat het om het zeldzame geval dat er een transgender in het team zit met een buitenproportioneel lichamelijk voordeel die om die reden niet in competitieverband mag spelen.
Die kun je wel mee laten trainen, waarbij de trainer er op stuurt.

quote:
Klets toch niet zo uit je nek.
pi_199714352
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zoek de geboren "man"

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De beste "vrouwelijke" gewichtsheffer uit Nieuw Zeeland:

[ afbeelding ]

En dan dit beest wat vrouwen zwaar toetakelt in MMA:

[ afbeelding ]
Lol. Trans-for-mers krrr krrr krrr
U MAD?
pi_199714355
Tegenwoordig bestaan er geen vrouwen un Amerika. Je noemt ze 'birthing persons'
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_199714431
quote:
En na afloop ook samen douchen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:25:27 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199714466
quote:
In de afgelopen zestien jaar dat transvrouwen mee mochten doen met de Olympische spelen is er nog nooit eentje in een selectie gekomen. Hormonen maken ze functioneel vrouw voor sportprestaties.
Dat is kul.

quote:
However, the real benefit men calling themselves women experience, according to recent studies by Sweden's Karolinska Institutet, a leading medical university, is found in their masculine bone structure and upper body strength. This develops throughout puberty, making current testosterone levels largely insignificant. These masculine genetic benefits are the very reason for women's athletics.

"Not every male advantage dissipates when testosterone drops," according to Alison Heather, a physiologist at the University of Otago in New Zealand. "Some advantages, such as their bigger bone structure, greater lung capacity, and larger heart size remain. Testosterone also promotes muscle memory. Transgender women [i.e., men] have a heightened ability to build strength even after they transition," Heather explained.
https://www.americanthinker.com/articles/2019/11/transgenderism_and_the_olympics.html
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:28:18 #47
Why is all the rum gone?
pi_199714493
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat een eerlijke competitie is in welke omstandigheid (leeftijd, niveau, etc) kunnen scholen en competities veel beter zelf bepalen. Laat de overheid zich lekker bemoeien met belangrijkere dingen in plaats van dat culture-warrior geneuzel.
Heerlijk naief. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199714505
quote:

Dit is gewoon weer een onzinnige moral panic opgeklopt en opgevolgd door mensen die zelf met de verkeerde chromosomencombinatie geboren zijn.
Transgender weightlifter Hubbard's presence in Tokyo unfair: rival

Ow en de kritiek komt niet van een man, maar een vrouw die zelf meedoet in deze sporttak. Maar er zijn wel degelijks transgenders op het OS aanwezig.
pi_199714509
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verkeerde analogie.
Hier gaat het om het zeldzame geval dat er een transgender in het team zit met een buitenproportioneel lichamelijk voordeel die om die reden niet in competitieverband mag spelen.
[..]

Dat ligt dus helemaal aan de sport.

Bij hardlopen of verspringen, prima. Bij contactsporten waarbij je aan elkaar moet trekken, achter een bal aan moet rennen etc verpest je gewoon het plezier van de andere sporters als je er iemand tussen zet op een compleet ander niveau.
pi_199714511
Niet meer dan logisch hey :')
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:30:23 #51
Why is all the rum gone?
pi_199714512
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:25 schreef airconditioning het volgende:
Dit is gewoon puur sexisme, bah
Sport is sexisme. Logisch ook. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk aan elkaar als het op fysiek aankomt. Is je dat nooit opgevallen?
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:30:38 #52
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199714514
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wat zijn reden ook is dit is juist goed. Heeft niets met ouderwets te maken :')
pi_199714520
quote:
16s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]

8)7 8)7 8)7 8)7
klopt, het juiste icoon'tje. Mensen met mentale problemen slaan ook wel eens de hamer op de kop. Ipv sporten beter na een psychiater
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:33:13 #54
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199714536
Keuze is totaal niet gebaseerd op of iemand aan de hormoon-remmers zit niet.

Er wordt niet genoeg gereld in de wereld. Van de zotte dit.
Cisgenders zouden geen regels moeten maken voor mensen buiten hun groep, doei.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_199714545
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:30 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Wat zijn reden ook is dit is juist goed. Heeft niets met ouderwets te maken :')
Waarom kunnen scholen en competities niet veel beter zelf bepalen wat een eerlijke competitie is op welk niveau en welke leeftijd?
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:34:36 #56
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199714551
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er was een onderzoek in Australië of Nieuw Zeeland naar transgender vrouwen in rugby, resultaat: cis vrouwen liepen tot 30% meer blessures op tegen transvrouwen.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verkeerde analogie.
[..]

Maar als ze de puberteit hebben doorlopen als jongen, dan hebben ze gewoon een groter geraamte, meer celkernen die bij training kunnen uitgroeien tot spieren wat meer massa én kracht geeft, grotere gewrichten, stevigere botten doorgaans, ... allemaal factoren die voordeel geven tov cis vrouwen in de meeste sporte. Als dezelfde persoon een vrouwelijke puberteit zou doormaken zouden die dingen zich zeker niet op die wijze manifesteren. Aan de meet blijft het oneerlijke voordeel.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:33 schreef Mikeytt het volgende:

Er wordt niet genoegd gereld in de wereld. Van de zotte dit.
Laten we eerlijkheid gewoon maar afschaffen... blijkbaar minder belangrijk dan iemand's identificatie. Sommige voordelen verdwijnen niet als je iemand aan de hormoonremmers zet. Oké, de manier waarop Florida deze beslissing neemt, is inderdaad van de zotte. Het eindresultaat is wel eerlijk en duidelijk.

Ik snap niet waarom er niet meer werk gemaakt wordt van transgender en interseksuele competities, dat deze atletes zich daarvoor eens laten horen. Echt pionierswerk leveren in plaats van het laaghangend fruit te gaan plukken.

[ Bericht 1% gewijzigd door kl1172 op 02-06-2021 09:43:28 ]
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:39:39 #57
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199714585
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waarom kunnen scholen en competities niet veel beter zelf bepalen wat een eerlijke competitie is op welk niveau en welke leeftijd?
Omdat daar van die woke kneuzen dan gaan lopen roeptoeteren. Nu is het gewoon klaar met het gezeik.
pi_199714594
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:39 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Omdat daar van die woke kneuzen dan gaan lopen roeptoeteren. Nu is het gewoon klaar met het gezeik.
:')
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:47:15 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_199714636
quote:
84s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:33 schreef Mikeytt het volgende:

Precies, segregatie is de oplossing. Stop alle afwijkingen in een aparte wijk, opgelost.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:47:36 #60
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199714638
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

:')
Gast het is niet dat ze bij gym niet mogen meedoen het is bij competities. En je kan :') doen maar je weet dat een Karen dan op haar strepen gaat staan zodat "dochter" kan meedoen aan competitieve sport.
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:48:05 #61
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_199714645
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Leuk zo een toernooi. Geen finale omdat de echte vrouwen in de semi uit werden geschakeld door een trans... Niet haalbaar. Enige oplossing is een competitie voor trans, eigenlijk twee:
1. man --> vrouw
2. vrouw --> man

Vooral die laatste groep zal baat hebben vanwege de biologische fysieke verschillen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_199714666
quote:
84s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:33 schreef Mikeytt het volgende:

Ja de keuzes moeten zeker gemaakt worden door de 0.9% van de mensheid wat zich “anders” identificeert.

Ga maar lekker naar de psychiater.
pi_199714764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat ligt dus helemaal aan de sport.

Bij hardlopen of verspringen, prima. Bij contactsporten waarbij je aan elkaar moet trekken, achter een bal aan moet rennen etc verpest je gewoon het plezier van de andere sporters als je er iemand tussen zet op een compleet ander niveau.
Dat kun je als trainer sturen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:01:46 #64
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199714780
Het gaat er uiteindelijk ook niet over dat transvrouwen werkelijk alle gouden medailles wegkapen, dat doen ze tot nu toe nog niet. Maar ze zouden als cis vrouw geboren veel lager in de rangschikking terechtkomen omdat hun voordelen die ze van hun mannelijke puberteit verkregen niet zouden hebben. We gaan toch ook niet toelaten dat een middelmatige atlete/atleet wel doping mag gebruiken?
pi_199714782
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:34 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Er was een onderzoek in Australië of Nieuw Zeeland naar transgender vrouwen in rugby, resultaat: cis vrouwen liepen tot 30% meer blessures op tegen transvrouwen.
[..]

Maar als ze de puberteit hebben doorlopen als jongen, dan hebben ze gewoon een groter geraamte, meer celkernen die bij training kunnen uitgroeien tot spieren wat meer massa én kracht geeft, grotere gewrichten, stevigere botten doorgaans, ... allemaal factoren die voordeel geven tov cis vrouwen in de meeste sporte. Als dezelfde persoon een vrouwelijke puberteit zou doormaken zouden die dingen zich zeker niet op die wijze manifesteren. Aan de meet blijft het oneerlijke voordeel.
[..]

.
Daarom niet in competitieverband, maar wel mee laten trainen.
pi_199714794
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Leuk zo een toernooi. Geen finale omdat de echte vrouwen in de semi uit werden geschakeld door een trans... Niet haalbaar. Enige oplossing is een competitie voor trans, eigenlijk twee:
1. man --> vrouw
2. vrouw --> man

Vooral die laatste groep zal baat hebben vanwege de biologische fysieke verschillen
De finale, het toernooi is competitie.
Ik stel voor om ze wel te laten sporten, maar uitsluiten van competitie.
pi_199714798
Je zou ook gewoon gemengd kunnen sporten, zo was dat vroeger bij mij op school ook.. Dan heb je dat probleem niet.

Soms is de oplossing zo simpel.
pi_199714807
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:04 schreef LanaMyst het volgende:
Je zou ook gewoon gemengd kunnen sporten, zo was dat vroeger bij mij op school ook.. Dan heb je dat probleem niet.

Soms is de oplossing zo simpel.
Maar dan sport je voor ontspanning.
In de VS is schoolsport big business en zeer competitief.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:07:32 #69
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199714827
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

De finale, het toernooi is competitie.
Ik stel voor om ze wel te laten sporten, maar uitsluiten van competitie.
Trainen, natuurlijk, maar zoals je zelf al zegt, competitief is gewoon oneerlijk. Het is raar dat er in de voorbije jaren van interseksuele en transatleten er nog zo weinig progressie is gemaakt. Konden die sportbonden tijdens de corona hier nu niet eens werk van maken...
  FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2021 @ 10:12:50 #70
842 Zorro
Z
pi_199714871
Mannen en vrouwensport afschaffen.

Nieuwe categorie: Geboren mannen en geboren vrouwensporten.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_199714886
Als het inderdaad een enorm probleem is, wat veelvuldig voorkomt kunnen ze toch hun eigen competities starten?

Of gaat het maar om een enkeling met veel media-aandacht en support?

Volgens mij wordt dit probleem namelijk kunstmatig groot gemaakt.
pi_199714895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel weer zo, en ik zou ook geen oplossing hiervoor kunnen bedenken eerlijk gezegd.
Ik ben zelf pro LGBT en voor gelijke rechten voor transpersonen, maar het is wel een feit dat trans meisjes dan in het voordeel zijn. Spiermassa neemt wel af door hormonen na verloop van tijd waardoor ze gemiddeld genomen zwakker zijn dan jongens, Dus met jongens meedoen is dan ook geen optie meer.

En om er een eigen categorie van te maken zijn er weer te weinig voor.

Lastig...
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:20:29 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199714961
Sport is ongelijk. De ene is sterker dan de ander, sneller dan de ander, enz.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:22:09 #74
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199714977
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hebben we het hier over schoolsport of de sportschool?
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:22:44 #75
496301 airconditioning
pi_199714981
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Sport is sexisme. Logisch ook. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk aan elkaar als het op fysiek aankomt. Is je dat nooit opgevallen?
Ja dat snap ik. Maar als iemand zich vrouw voelt en is geboren in een mannelijk lichaam dan kan hij er toch ook niks aan doen? Ik zie die persoon dan net zo goed als vrouw.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199715006
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:47 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Gast het is niet dat ze bij gym niet mogen meedoen het is bij competities. En je kan :') doen maar je weet dat een Karen dan op haar strepen gaat staan zodat "dochter" kan meedoen aan competitieve sport.
De macht die woke mensen hebben aldaar is imo niet zo groot als jij lijkt te denken, praktisch nihil zou ik wel durven stellen, al heb je ongetwijfeld lokaal wel uitzonderingen.

Belangrijker, is het geen argument an sich waarom je het niet over zou laten aan competities en scholen zelf.

Veruit de meeste mensen spelen niet op een competitief hoog niveau. Wat je hier mee bereikt is dat als we ons beperken tot veruit de grootste groep, van deze toch al kleine groep m2f transgenders, namelijk diegenen die niet op hoog niveau in een competitie meedoen, ze geforceeed worden als man mee te doen ipv vrouw, in beide gevallen op het niveau waarop ze zitten. Ik zie niet in waarom je dat als staat zou willen opleggen, aangezien iedereen gewoon op zijn/haar eigen niveau leuk mee kan doen, met eigen identiteit.

Als het gaat om competitie op hoog niveau zou het natuurlijk van belang kunnen zijn. Echter heb je het dan nog over een ieniemienie kleine groep... hoeveel m2f transgenders lukt het bv om mee te doen met de Olympische Spelen? Daarnaast gaan dan ook dingen meespelen als controle op hormonen, beleid aanpassen aan (nieuwe) wetenschappelijke inzichten (wat bv. het IOC ook doet) ipv woke ideologie en wat dies meer zei. Ook hiervoor kan het dus beter belegd worden op het niveau van competities / scholen zelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 02-06-2021 10:30:33 ]
pi_199715026
Ik snap niet waarom het inclusief is om vrouwensport minder toegankelijk te maken voor 99,9% van de vrouwen om die paar transgenders met sportambities gelukkig te maken. Het is ook niet alsof transgenders hiermee niet meer mogen sporten.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:27:23 #78
Why is all the rum gone?
pi_199715030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:22 schreef airconditioning het volgende:

Ja dat snap ik. Maar als iemand zich vrouw voelt en is geboren in een mannelijk lichaam dan kan hij er toch ook niks aan doen?
Dat klopt. Maar de vrouwen die hij tegenkomt in een competitieve setting, en die daardoor een structureel nadeel hebben, ook niet.

Als je het gewoon over schoolgym hebt, is dat anders. Maar bij sporten in competieverband is het simpelweg niet eerlijk voor de vrouwen die biologisch ook als vrouw zijn begonnen.
pi_199715037
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:20 schreef Vis1980 het volgende:
Sport is ongelijk. De ene is sterker dan de ander, sneller dan de ander, enz.
Alleen heb je het hier over gigantische verschillen.

Elke sport, allemaal, blinken mannen uit.

Wielrennen, voetbal, rugby, tennis etc.

Vrouwen houden dat niet vol, kunnen niet zo snel of sneller en zijn domweg “zwakker”.

Vraag het maar aan het Amerikaanse vrouwenvoetbal team, wat finaal werd ingemaakt met 5-2 door een jongens club van 15 jarigen.
pi_199715064
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar de vrouwen die hij tegenkomt in een competitieve setting, en die daardoor een structureel nadeel hebben, ook niet.

Als je het gewoon over schoolgym hebt, is dat anders. Maar bij sporten in compitieverband is het simpelweg niet eerlijk voor de vrouwen die biologisch ook als vrouw zijn begonnen.
Mijn vriendin sporte 8x in de week inclusief gewichtstraining en ik trainde voornamelijk de bierspier. Kon haar makkelijk met een arm de baas. Met wat hormonen zou dat minder worden, maar de mensen die doen alsof je als recente man geen voordeel hebt bij veel vrouwen sporten zijn wappies.
pi_199715069
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De macht die woke mensen hebben aldaar is imo niet zo groot als jij lijkt te denken, praktisch nihil zou ik wel durven stellen, al heb je ongetwijfeld lokaal wel uitzonderingen.

Belangrijker, is het geen argument an sich waarom je het niet over zou laten aan competities en scholen zelf.
Omdat die juist wél door ideologie gevangen zijn. Vooral op dat bureaucratische niveau is de ideologische invloed van activisten enorm. Competities en scholen hebben bewezen dit niet eensgezind te kunnen regelen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:30:33 #82
496301 airconditioning
pi_199715070
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je het gewoon over schoolgym hebt, is dat anders. Maar bij sporten in compitieverband is het simpelweg niet eerlijk voor de vrouwen die biologisch ook als vrouw zijn begonnen.
Je zegt daarme tegen vrouwelijke transgenders dat ze geen vrouw zijn van oorsprong, maar zo voelen ze wel. Als ze voor de puberteit al hormonenbehandeling hebben gekregen is dat helemaal niet meer oneerlijk. Moet eens klaar zijn met dit sexistische gedrag en de mensen nemen zoals ze zich voelen. Kan echt niet meer anno 2021
pi_199715071
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Vrouwen houden dat niet vol, kunnen niet zo snel of sneller en zijn domweg “zwakker”.

Vraag het maar aan het Amerikaanse vrouwenvoetbal team, wat finaal werd ingemaakt met 5-2 door een jongens club van 15 jarigen.
Daar waren wel wat dingen op aan te merken helaas.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:32:18 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199715092
Zelfs in sporten als schaken en darten maken vrouwen geen kans zodra een man zich even inspant.
The End Times are wild
pi_199715098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Daar waren wel wat dingen op aan te merken helaas.
Mag ook het Australische team zijn, zelfde verhaal.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:33:01 #86
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199715101
Of Serena Williams die wel eens een man over haar knie ging leggen. Wat was het een top 200 (203 om precies te zijn) speler waar tegen Serena absoluut geen kans had.
pi_199715108
Zodra de transitie volledig is (geen testikels, wel vrouwenhormonen in de vorm van supplementen/medicatie) en testeron gehalte niet hoger is dan die van een gemiddelde vrouw, zou de prestatiepotentie toch weer gelijk getrokken moeten worden, en in ieder geval niet hoger uitvallen dan de variatie onder biologische vrouwen zelf mogelijk maakt? Het is voornamelijk dit hormoon die voor de voordelen in spierkracht en uithoudingsvermogen zorgt. Neem je de hormonen weg, valt het voordeel ook weg, vooral bij een transitie op jonge leeftijd.

De hormoonproductie per vrouw (en man) varieert ook. Wanneer kun je werkelijk spreken van eerlijke competitie? Zolang het hormoonpeil op gemiddeld niveau zit van een sportende biologische equivalent, zou het geen probleem moeten zijn.
pi_199715126
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet waarom het inclusief is om vrouwensport minder toegankelijk te maken voor 99,9% van de vrouwen om die paar transgenders met sportambities gelukkig te maken. Het is ook niet alsof transgenders hiermee niet meer mogen sporten.
Dit is dan ook een patroon. De ideologie van de transgender cult stelt dat er geen verschil is tussen een geboren vrouw en een transgender vrouw. Dat zou je met een beetje goede wil nog als een soort maatschappelijke afspraak kunnen zien, maar dat gaat de cultisten niet ver genoeg. En dus krijgen we inderdaad het compleet negeren van wetenschap en de veiligheid van vrouwen. Zie ook het probleem van mannen die strafvermindering krijgen en/of verplaatst worden naar een vrouwengevangenis als ze claimen transgender te zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 10:36:25 #89
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199715141
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:33 schreef Cockwhale het volgende:
Zodra de transitie volledig is (geen testikels, wel vrouwenhormonen in de vorm van supplementen/medicatie) en testeron gehalte niet hoger is dan die van een gemiddelde vrouw, zou de prestatiepotentie toch weer gelijk getrokken moeten worden, en in ieder geval niet hoger uitvallen dan de variatie onder biologische vrouwen zelf mogelijk maakt?

De hormoonproductie per vrouw (en man) varieert ook. Wanneer kun je werkelijk spreken van eerlijke competitie? Zolang het hormoonpeil op gemiddeld niveau zit van een sportende biologische equivalent, zou het geen probleem moeten zijn.
Dan krijg je Caster Semenya in beeld.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199715146
Goed nieuws! ^O^
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_199715153
“In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.” zegt gouveneur DeSantis, terwijl hij een wet tekent dat volgt uit de huidige Republikeinse oerconservatieve ideologie. :')
pi_199715154
quote:
Zodra de transitie volledig is (geen testikels, wel vrouwenhormonen in de vorm van supplementen/medicatie) en testeron gehalte niet hoger is dan die van een gemiddelde vrouw, zou de prestatiepotentie toch weer gelijk getrokken moeten worden, en in ieder geval niet hoger uitvallen dan de variatie onder biologische vrouwen zelf mogelijk maakt?

Dit is volgens mij al de regel in Amerika op veel plekken en opzich geen gekke regel. Iemand die transgender is wilt (in de meeste gevallen) daadwerkelijk in transitie gaan.
pi_199715157
quote:

Dit is een beetje waar het IOC naar streeft wat betreft de Olympische Spelen. Het probleem is inderdaad dat het nogal moeilijk is om duidelijke grenzen aan te geven en dat een grens altijd een beetje artbitrair zal zijn.

Daarnaast is het zo dat zelfs als een transgender vrouw qua hormonen op hetzelfde niveau zit die persoon nog steeds voordeel heeft op andere gebieden (spiersterkte, longcapaciteit etcetera). Dus daar zal je ook rekening mee moeten houden.
pi_199715168
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:37 schreef cynicus het volgende:
“In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.” zegt gouveneur DeSantis, terwijl hij een wet tekent dat volgt uit de huidige Republikeinse oerconservatieve ideologie. :')
In dit geval heeft hij gewoon biologisch gelijk, het is juist de transgender ideologie die de werkelijkheid ontkent.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 10:39:10 #95
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199715171
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:33 schreef kl1172 het volgende:
Of Serena Williams die wel eens een man over haar knie ging leggen. Wat was het een top 200 (203 om precies te zijn) speler waar tegen Serena absoluut geen kans had.
Mooi verhaal inderdaad:
1998: Karsten Braasch vs. the Williams sisters

Another event dubbed a "Battle of the Sexes" took place during the 1998 Australian Open[56] between Karsten Braasch and the Williams sisters. Venus and Serena Williams had claimed that they could beat any male player ranked outside the world's top 200, so Braasch, then ranked 203rd, challenged them both. Braasch was described by one journalist as "a man whose training regime centered around a pack of cigarettes and more than a couple of bottles of ice cold lager".[57][56] The matches took place on court number 12 in Melbourne Park,[58] after Braasch had finished a round of golf and two shandies. He first took on Serena and after leading 5–0, beat her 6–1. Venus then walked on court and again Braasch was victorious, this time winning 6–2.[56] Braasch said afterwards, "500 and above, no chance". He added that he had played like someone ranked 600th in order to keep the game "fun"[59] and that the big difference was that men can chase down shots much easier and put spin on the ball that female players could not handle. The Williams sisters adjusted their claim to beating men outside the top 350.[56]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:39:51 #96
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715177
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zou je dan een transgender kunnen aanwijzen die boven de vrouwen uitsteekt met sporten (voordat het verboden werd)?
pi_199715178
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:37 schreef cynicus het volgende:
Kennelijk volgens hem dus prima als Castor Semanya zonder hormoonremmers meedoet als vrouw.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:41:51 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199715195
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
Caster Semenya
Is zij transgender?
pi_199715206
quote:

Er schijnt een soort mythe te zijn dat testosteron de enige voorspeller is van prestatiepotentieel. Dat is het niet, het is slechts een van de vele zaken die bepalen tot wat een lichaam in staat is. Zelfs als er een volledige transitie is, dan profiteert de getransformeerde van de spieropbouw en aanmaak van spiercellen van voor de transitie. De extra spiercellen en bijbehorende spierkracht blijven het hele leven beschikbaar. Ook de extra lengte van bijvoorbeeld de ledematen die mannen hebben tov vrouwen zal behouden blijven.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:43:51 #100
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199715213
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Is zij transgender?
interseksueel, ze blijft wel onduidelijk over haar specifieke situatie. Maar haar chromosomale afwijking kan wel betekenen dat ze onderontwikkelde testikels heeft die haar voorzien van extra testosteron.
pi_199715218
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dan krijg je Caster Semenya in beeld.
Het voorbeeld dat je aanhaalt is problematisch, omdat zij (mogelijk zonder het zelf te weten) een soort hermafrodiet is. Zij schijnt testikels te hebben (gehad?) in haar lichaam, maar is met een vagina geboren. Daarnaast wordt er beweerd dat zij ongevoelig is voor het teste hormoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')