SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ach.. niet zeuren toch?quote:Op zondag 10 januari 2021 14:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ook ongemakkelijk hoor voor die zielige kindjes
De thermometer in de billen werd vergeleken met wekelijks een coronatest op school. Daar kwam de discussie over de thermometer tussen de billen vandaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:09 schreef cemeteryslut het volgende:
Ik begrijp überhaupt niet wat de obsessie is met de bil-thermometer? Zoekt men gewoon een stok om een hond te slaan? Als kinderen ge-temperatuurd (?) gaan worden op school is dat natuurlijk met een oor thermometer of zo’n oppervlakte ding (wat op veel werkvloeren al gebeurt). Totaal niet ongemakkelijk of traumatiserend, maar het nee roepen is belangrijker blijkbaar.
steun
Nou, ik ben ook wel benieuwd hoe men dat voor zich ziet. Mijn kinderen zijn bijzonder makkelijk met van alles en nog wat. De sluiting van de scholen komen we fluitend samen door. Maar elke week testen? Dat willen de kinderen absoluut niet. Incidenteel vaccineren vind ik net iets anders dan m'n kind elk week tegen z'n zin een intrusieve test laten ondergaan. M'n kinderen zijn weliswaar te jong om formeel toestemming aan te moeten vragen, maar ze zijn voor mij als ouder te oud om de zeggenschap die ze over hun eigen lichaam hebben te negeren.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef capricia het volgende:
Ja. Inmiddels drie keer geweest.
Serieus: jij denkt dat ouders er geen bezwaar tegen hebben dat hun basisschoolkinderen iedere week via een wattenstaafje bij de poort getest gaan worden?
Ik vraag me dat serieus af.
Ach kinderen willen ook iedere dag een patat eten. Daar geef je toch ook niet aan toequote:Op zondag 10 januari 2021 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik ben ook wel benieuwd hoe men dat voor zich ziet. Mijn kinderen zijn bijzonder makkelijk met van alles en nog wat. De sluiting van de scholen komen we fluitend samen door. Maar elke week testen? Dat willen de kinderen absoluut niet. Incidenteel vaccineren vind ik net iets anders dan m'n kind elk week tegen z'n zin een intrusieve test laten ondergaan. M'n kinderen zijn weliswaar te jong om formeel toestemming aan te moeten vragen, maar ze zijn voor mij als ouder te oud om de zeggenschap die ze over hun eigen lichaam hebben te negeren.
Dat betekent niet dat ze tot hun twaalfde niks over hun eigen leven te zeggen hebben.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ach kinderen willen ook iedere dag een patat eten. Daar geef je toch ook niet aan toe
Ik denk dat dat totaal niet in verhouding met elkaar staat. Waarschijnlijk staan de kinderen op die trainingen sowieso al in contact met elkaar door middel van naar school tegaan. Lijkt me een symbolische maatregel.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Als we toch de verspreiding willen tegengaan zou ik liever hebben dat ze de sport trainingen voor kinderen stilleggen ipv de scholen nu.
Deze was bijna verloren geraakt. Er liggen nog steeds best veel mensen op de verpleegafdelingen, dus ik kan me best voorstellen dat de IC-opnames beetje grillig zijn komende periode.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🟢2.561 (-13)
🟢Clinic: 1.850 (-24)
🔴ICU: 711 (11)
New:
🔴Clinic: 187
🔴ICU: 25
In 🇩🇪: 7
Toch weer een toename op de IC
Dit.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik ben ook wel benieuwd hoe men dat voor zich ziet. Mijn kinderen zijn bijzonder makkelijk met van alles en nog wat. De sluiting van de scholen komen we fluitend samen door. Maar elke week testen? Dat willen de kinderen absoluut niet. Incidenteel vaccineren vind ik net iets anders dan m'n kind elk week tegen z'n zin een intrusieve test laten ondergaan. M'n kinderen zijn weliswaar te jong om formeel toestemming aan te moeten vragen, maar ze zijn voor mij als ouder te oud om de zeggenschap die ze over hun eigen lichaam hebben te negeren.
Af en toe een corona test betekent dan ook niet dat ze niets meer over hun leven te zeggen hebbenquote:Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ze tot hun twaalfde niks over hun eigen leven te zeggen hebben.
Andersom is het ook zo natuurlijk maar sporten mag nu wel.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk dat dat totaal niet in verhouding met elkaar staat. Waarschijnlijk staan de kinderen op die trainingen sowieso al in contact met elkaar door middel van naar school tegaan. Lijkt me een symbolische maatregel.
Gaat natuurlijk om het resultaat. Prettig om als kind de toegang tot de school te worden geweigerd omdat je temperatuur te hoog is.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:09 schreef cemeteryslut het volgende:
Ik begrijp überhaupt niet wat de obsessie is met de bil-thermometer? Zoekt men gewoon een stok om een hond te slaan? Als kinderen ge-temperatuurd (?) gaan worden op school is dat natuurlijk met een oor thermometer of zo’n oppervlakte ding (wat op veel werkvloeren al gebeurt). Totaal niet ongemakkelijk of traumatiserend, maar het nee roepen is belangrijker blijkbaar.
Zou het in het algemeen geen evolutie gewoon zijn van het virus? Elke keer als het virus iemand nieuw besmet muteert het een klein beetje. De besmettelijker varianten worden dan dominanter over tijd.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef halfway het volgende:
Nieuwe mutatie in Japan.
https://www.telegraaf.nl/(...)-van-coronavirus-aan
Waar wij met zijn allen Kut roepen.
"Ze werden positief getest tijdens hun quarantaine op de luchthaven."quote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef halfway het volgende:
Nieuwe mutatie in Japan.
Het is maar net hoe je er als ouder in staat. Ik zou ze liever elke week die test laten afnemen (al dan niet tegen hun zin) dan dat ze de rest van dit semester thuis les zouden moeten krijgen.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik doe mee met 'kut' roepen. Overmorgen waarschijnlijk weer bericht: Vaccins werken ook tegen nieuwe variant uit Japan.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef halfway het volgende:
Nieuwe mutatie in Japan.
Ik weet niet wat de plannen op dit moment zijn. Als er wekelijks getest gaat worden, dan zal ik mijn kinderen gewoon naar school laten gaan en hoe vervelend zo'n test is in perspectief plaatsen. Ik heb de test inmiddels zelf meermalen ondergaan en ze weten wat ik ervan vond. (Makkie. Maar ja, mama is een bikkel, denken ze.)quote:Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Respect en zeggenschap leren aan je kind over hun eigen lichaam doe je als ouder door zelf ook dat respect te tonen. Mijn kind is onmondig voor de wet, dus ben ik haar stem. Ook kinderen hebben recht op lichamelijke integriteit.
Of dat nu om een thermometer tussen je billen of een wekelijkse wattenstaafje gaat.
Ontzettend sneu al die berichten nog na maanden corona. Het zou juist gestimuleerd moeten worden dat we naar buiten gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
Wel grappig om weer die berichten te zien dat het 'te vol' is in de natuurgebieden
het is wachten op een mutatie die schijt heeft aan de vaccins.....quote:Op zondag 10 januari 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik doe mee met 'kut' roepen. Overmorgen waarschijnlijk weer bericht: Vaccins werken ook tegen nieuwe variant uit Japan.
Ja.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou het in het algemeen geen evolutie gewoon zijn van het virus? Elke keer als het virus iemand nieuw besmet muteert het een klein beetje. De besmettelijker varianten worden dan dominanter over tijd.
Dan moeten we toch wat anders gaan verzinnen dan lockdownsquote:Op zondag 10 januari 2021 14:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is wachten op een mutatie die schijt heeft aan de vaccins.....![]()
waarschijnlijk als de halve wereld al gevaccineerd is
Mijn kinderen zijn 10 en 11 en allebei zeer voorlijk. Het zou ridicuul zijn om te veronderstellen dat ze over respectievelijk 1-2 jaar wel iets te zeggen hebben en nu niks.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je er als ouder in staat. Ik zou ze liever elke week die test laten afnemen (al dan niet tegen hun zin) dan dat ze de rest van dit semester thuis les zouden moeten krijgen.
Niet alle dingen in het leven zijn leuk.
Snap dat ook niet helemaal. Volgens mij is dat juist de redding voor ons geweest toen in april en mei. Mensen konden afspreken met elkaar buiten en hoefde zo niet op elkaar te zitten in de huiskamer wat volgens mij 100x zoveel risico op besmetting met zich meebrengt.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
Wel grappig om weer die berichten te zien dat het 'te vol' is in de natuurgebieden
Alleen is natuurlijk wel de vraag in hoeverre deze mutatie al verder verspreid is. Dat je er een paar bij toeval uitpikt is mooi, maar tegelijkertijd ook een aanwijzing dat er mogelijk fors meer mensen rondlopen met deze variant.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"Ze werden positief getest tijdens hun quarantaine op de luchthaven."
en zo hou je dus die varianten ook onder controle en niet dat ze volop kunnen verspreiden in je land.
Daarom zou je buitenactiviteiten gewoon zoveel mogelijk weer moeten open stellen en promoten. De draaiboeken voor crowdcontrol etc liggen er toch nog van afgelopen voorjaar/zomer/herfst.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Snap dat ook niet helemaal. Volgens mij is dat juist de redding voor ons geweest toen in april en mei. Mensen konden afspreken met elkaar buiten en hoefde zo niet op elkaar te zitten in de huiskamer wat volgens mij 100x zoveel risico op besmetting met zich meebrengt.
Ik denk dat we het daarover nooit eens zullen worden. Persoonlijk vind ik dat ze ook als ze 12 zijn in dit kader niet te flauw moeten zijn en ze niet álles over hun eigen lichaam te zeggen hebben.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn 10 en 11 en allebei zeer voorlijk. Het zou ridicuul zijn om te veronderstellen dat ze over respectievelijk 1-2 jaar wel iets te zeggen hebben en nu niks.
Dat niet alle dingen in het leven leuk zijn, daar ben ik het mee eens. Maar iemand die bijvoorbeeld grote angst heeft voor de tandarts of naalden, hoeft ook niet tegen eigen wil in een tandartsstoel te liggen of een prik te krijgen. Goddank accepteren we dat mensen zeggenschap hebben over hun eigen lichaam en nemen we hun angsten serieus door bijvoorbeeld bijzondere diensten te bieden aan deze mensen.
En als ze 18 zijn wel? Wat is in hemelsnaam het criterium?quote:Op zondag 10 januari 2021 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat we het daarover nooit eens zullen worden. Persoonlijk vind ik dat ze ook als ze 12 zijn in dit kader niet te flauw moeten zijn en ze niet álles over hun eigen lichaam te zeggen hebben.
Het gaat niet om besmettingsgevaar, maar om bescherming van de natuur. Mensen laten er afval achter, door in zulke grote getalen met schreeuwende kinderen en loslopende honden te komen hebben de dieren geen rust. Kortom de natuur wordt ernstig verstoord. Dat is echt zichtbaar en echt een probleem. Mensen snappen dat blijkbaar niet...quote:Op zondag 10 januari 2021 14:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Snap dat ook niet helemaal. Volgens mij is dat juist de redding voor ons geweest toen in april en mei. Mensen konden afspreken met elkaar buiten en hoefde zo niet op elkaar te zitten in de huiskamer wat volgens mij 100x zoveel risico op besmetting met zich meebrengt.
Dat is toch altijd een probleem? Als er nu gezegd wordt: "Het is te druk in natuurgebieden, kom niet" wordt dat over 't algemeen gedaan in de context van corona.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het gaat niet om besmettingsgevaar, maar om bescherming van de natuur. Mensen laten er afval achter, door in zulke grote getalen met schreeuwende kinderen en loslopende honden te komen hebben de dieren geen rust. Kortom de natuur wordt ernstig verstoord. Dat is echt zichtbaar en echt een probleem. Mensen snappen dat blijkbaar niet...
Schijnbaar pas je dit type vaccin snel daar op aan.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nee, dat probleem was er eerst niet omdat het toen niet druk was. Bij mij om de hoek is een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Met twee grote parkeerplaatsen. Eerst stonden die een paar dagen per jaar vol, bijvoorbeeld met Pasen of Kerst of zo. Nu dagelijks, ook doordeweeks. In het weekend staan de auto's langs de weg omdat de parkeerplaatsen vol zijn. Als je het bos in kijkt zie je hordes mensen lopen. De boswachter klaagt over de vervuiling, o.a . 17 plastic zakjes met hondenschijt gevonden in een half uur tijd.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch altijd een probleem? Als er nu gezegd wordt: "Het is te druk in natuurgebieden, kom niet" wordt dat over 't algemeen gedaan in de context van corona.
Daarbij, is het echt zo druk, of is het onze perceptie dat het druk is, maar is het nog steeds stukken rustiger dan het in 2019/2018 was?
Ah oké. Ik herken dat beeld totaal niet bij de natuurgebieden hier in de buurt. Als ik afentoe een verdwaalde wandelaar tegenkom is dat alles. Indien het echt dagelijks is is dat wel een dingetje ja. Die zakjes hondenpoep is nooit goed te praten, daar hoeft 't geen coronacrisis voor te zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat probleem was er eerst niet omdat het toen niet druk was. Bij mij om de hoek is een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Met twee grote parkeerplaatsen. Eerst stonden die een paar dagen per jaar vol, bijvoorbeeld met Pasen of Kerst of zo. Nu dagelijks, ook doordeweeks. In het weekend staan de auto's langs de weg omdat de parkeerplaatsen vol zijn. Als je het bos in kijkt zie je hordes mensen lopen. De boswachter klaagt over de vervuiling, o.a . 17 plastic zakjes met hondenschijt gevonden in een half uur tijd.
Verder ga ik een paar keer per week met mijn paard een ander bos in. Dit is een onbekend stuk bos. Eerst kwam ik daar bij een rit van 2 uur soms een wandelaar tegen en en een paar mountainbikers. Nu een stuk of 10. Dus daar is het niet druk, maar wel 10 keer zo druk dan eerst.
Het is echt een probleem ja. Niet voor de besmetting, dat gebeurt daar uiteraard niet, maar voor de natuur.
Dat viel mij ook al op! Er lag nog wel speelgoed en andere meuk, maar het leek erop dat het niet meer werd bijgevuld.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:44 schreef Oliver23 het volgende:
Gisteren was ik in het Kruidvat en het viel mij op dat ze geen speelgoed, electra en kleding meer in de winkel hadden liggen. Zouden ze op hun vingers zijn getikt??
Vervuiling gaat gewoon door, nu zie je regelmatig mondkapjes op straat of in de struiken liggen. Aso's blijf je toch houden.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oké. Ik herken dat beeld totaal niet bij de natuurgebieden hier in de buurt. Als ik afentoe een verdwaalde wandelaar tegenkom is dat alles. Indien het echt dagelijks is is dat wel een dingetje ja. Die zakjes hondenpoep is nooit goed te praten, daar hoeft 't geen coronacrisis voor te zijn.
Wat dat betreft ben ik het met je eens ja. Ik heb wel het gevoel dat die oproepen telkens komen vanuit: "Het is te druk in de bossen, we lopen allemaal risico" en niet vanuit: "Er gaat iets mis in de natuur."
Ik zie die ook veel liggen, ook in het bos. Denk ook vaak niet eens bewust, maar dat mensen iets uit hun zak pakken en dan dat ding er uit valt. Daarom afschaffen die mondkapjesplicht! Dat helpt toch geen ene fuck.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vervuiling gaat gewoon door, nu zie je regelmatig mondkapjes op straat of in de struiken liggen. Aso's blijf je toch houden.
Die zal ook goed werken dan. Ik heb er eigenlijk nooit een op. Alleen als ze er in een winkel specifiek om vragen. Wat ik nog maar 1 keer heb meegemaakt.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:58 schreef Mortaxx het volgende:
Begrijp sowieso niet dat mensen mondkapjes maar 1 keer gebruiken. Heb mijne als sinds april
precies ditquote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Af en toe een corona test betekent dan ook niet dat ze niets meer over hun leven te zeggen hebbenze krijgen hun leven juist terug
Ik gebruik er twee afwisselend, sinds begin oktober. Leg ze af en toe even in het water, verder vind ik t ook wel best.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:58 schreef Mortaxx het volgende:
Begrijp sowieso niet dat mensen mondkapjes maar 1 keer gebruiken. Heb mijne als sinds april
Ik heb er ook twee of zo in mijn zakken. Welke ik het eerste pak gebruik ik. En na gebruik weer opgefrommeld in mijn jaszak.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik gebruik er twee afwisselend, sinds begin oktober. Leg ze af en toe even in het water, verder vind ik t ook wel best.
Geheel mee eens.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:07 schreef mijntjexx het volgende:
Ik blijf zeggen, als je kind klachten heeft meet je hun temperatuur ( billen omdat dat preciezer is en ik het al heel mijn leven zo doe), om te checken of ze koorts hebben. Waarom dan niet een coronatest als je kind coronaklachten heeft. Je wil toch niet dat je kind een verspreider wordt? Ik wil dat in ieder geval niet. Allebei niet prettig maar het moet, en het is belangrijk.
Ze werken sowieso niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die zal ook goed werken dan. Ik heb er eigenlijk nooit een op. Alleen als ze er in een winkel specifiek om vragen. Wat ik nog maar 1 keer heb meegemaakt.
Dochter van 11 gaat hier ook zeker zelf de eindbeslissing nemen, inderdaad.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is gewoon niet waar wat je zegt.quote:
Dit blijft tot in de eeuwigheid waarschijnlijk een welles nietes discussie waarbij ik niet geloof dat de cijfers ooit zullen laten zien dat ze wel werken.quote:
Morgen onder de 6000. Ik snij de taart vast aan.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
Positief getest: 6.657
Totaal: 872.847 (+6.612 ivm -45 corr.)
Perc. positief 04 jan - 06 jan: 13,3%
Opgenomen: 187
Huidig: 1.850 (-24)
Opgenomen op IC: 25
Huidig: 711 (+11)
Overleden: 54
Totaal: 12.361
quote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
quote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
quote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
https://twitter.com/mzelst/status/1348272688553406464
quote:
Het is KLAAR.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Geldt dat alleen voor de cijfers of voor alles?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:16 schreef miss_sly het volgende:
Gokken kan in dit topic:
COR / Place your bets: de dagelijkse cijfers
Niet hier.
De voetbalvereniging van mijn dochter is anders ook gesloten voor de jeugd.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Andersom is het ook zo natuurlijk maar sporten mag nu wel.
Daarnaast komen ze wel in contact met kinderen van andere scholen via de sport.
Hmmm, de druk op ziekenhuizen neemt amper afquote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
Je vergelijkt nu cijfers op weekbasis met een paar dagen, maar het percentage positief neemt inderdaad ook af deze week.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef Remco het volgende:
Percentage positief dus ook 0.4% gedaald.
In het weekend is dat altijd wat minder.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hmmm, de druk op ziekenhuizen neemt amper af
Goede is wel dat het nu 13,3 is ipv 13.7%.
Over een periode van 3 dagen gemiddeld.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef Remco het volgende:
Percentage positief dus ook 0.4% gedaald.
Op de IC zal dat ook wel een tijdje duren gezien de gemiddelde opnameduur daar 10 dagen dacht ik was voor een covid19 patiënt.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Onthoud 1 ding, 1 persoon was de eerste met het virus om vervolgens dequote:Op zondag 10 januari 2021 14:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het liefst heb ik helemaal geen maatregelen. Naast de 1,5 meter en het stuk wassen van handen wellicht. Maar als er dan toch maatregelen moeten zijn om weer sneller te kunnen versoepelen dan heb ik het liefst dat ze in grijpen op de plekken waar het netto gezien het meeste oplevert. Dat laatste zijn de meningen natuurlijk wel over verdeeld ja. Ouders met kinderen of mensen die afhankelijk zijn van werkend onderwijs zullen sneller scholen verdedigen, mensen die veel uit eten gaan verdedigen de horeca sneller, etc. Al doe ik zelf echt m’n best om puur naar de cijfers te kijken. Niet altijd even makkelijk alleen en dat herken ik bij vrijwel iedereen hier. Waar ook niks mis mee is.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Niet heel gek toch? Mensen die werken in de zorg kijken hier ook weer anders naar schoolgaande kinderen. Het zelfde met senioren of mensen met medische klachten wie het virus fataal kan worden.
Over het algemeen wil iedereen zo veel mogelijk regels voor anderen, maar zo min mogelijk voor zichzelf.
Niet zo negatief, in vijf dagen is er een behoorlijke daling zichtbaar op de verpleegafdelingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Neequote:Op zondag 10 januari 2021 15:19 schreef Remco het volgende:
[..]
In het weekend is dat altijd wat minder.
Nee joh. Volgens sommige users gewoon weer alles 'openknallen'.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:19 schreef opreis het volgende:
Cijfers voor IC nog te hoog om te denken aan versoepelingen lijkt me.
Bij hoeveel testen?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Mooi dat het daalt, maar ze hadden verwacht/gehoopt nu onder de 3600 te zitten. Geen versoepelingen dus.
Na 4 weken lockdown eindelijk een halvering te pakken, maar we zijn er nog niet. Derhalve verlenging van de lockdown helaas..quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Morgen onder de 6000. Ik snij de taart vast aan.
Lolquote:Op zondag 10 januari 2021 15:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jaaa zat weer dichtbij met 6600
Mwah, als de instroom daar stil valt kan ook dat best nog redelijk gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Op de IC zal dat ook wel een tijdje duren gezien de gemiddelde opnameduur daar 10 dagen dacht ik was voor een covid19 patiënt.
Nee doe maar nietquote:Op zondag 10 januari 2021 15:21 schreef Socios het volgende:
Waar is die gemeentekaart? Moeten we daar nou constant, ieder dag, expliciet naar vragen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
5 gemeentes met 1 besmettingen
37 gemeentes met 2-4 besmettingen
82 gemeentes met 5-9 besmettingen
66 gemeentes met 10-14 besmettingen
44 gemeentes met 15-19 besmettingen
44 gemeentes met 20-24 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Die komt altijd pas tegen 15:30quote:Op zondag 10 januari 2021 15:21 schreef Socios het volgende:
Waar is die gemeentekaart? Moeten we daar nou constant, ieder dag, expliciet naar vragen?
Wat bedoel je precies? Kun je die zelf niet opzoeken?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:21 schreef Socios het volgende:
nog veel taarten de aankomende tijd, niet goed voor de lijnquote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat dus niet om een kind met klachten. Het gaat om preventief testen van alle kinderen die naar school komen. Ook zonder klachten.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:07 schreef mijntjexx het volgende:
Ik blijf zeggen, als je kind klachten heeft meet je hun temperatuur ( billen omdat dat preciezer is en ik het al heel mijn leven zo doe), om te checken of ze koorts hebben. Waarom dan niet een coronatest als je kind coronaklachten heeft. Je wil toch niet dat je kind een verspreider wordt? Ik wil dat in ieder geval niet. Allebei niet prettig maar het moet, en het is belangrijk.
Denk het wel, denk dat we zonder de feestdagen we sneller op 3500 hadden gezeten. Nu al waarschijnlijk, daarom wordt de lockdown ook nog even verlengdquote:Op zondag 10 januari 2021 15:21 schreef leolinedance het volgende:
Hebben we het 'feestdageneffect' al gehad?
Op maandag is het meestal lager door weekend.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
het dooft uit !quote:
Juist in het weekend zie je vaak een forse daling, op maandag een stijging. En als die er nu al niet is .....quote:Op zondag 10 januari 2021 15:21 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Niet zo negatief, in vijf dagen is er een behoorlijke daling zichtbaar op de verpleegafdelingen.
Utrecht onder de 100quote:Op zondag 10 januari 2021 15:22 schreef _serial_ het volgende:
Totaal aantal besmettingen: 6594
Gemeentes met +25 besmettingen:
248 Amsterdam
147 Rotterdam
105 's-Gravenhage
90 Utrecht
57 Barneveld
51 Katwijk
nou toch binnen 2 weken al bijna 600 mensen minder in de ziekenhuizen, dat is 25%quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mja, maar het is wel een lockdown + kerst en oud en nieuw. Er gaan er bij zitten die een lockdown nu niet effectief genoeg vinden om er meer door te gaan. Ik zou zelf zeggen gooi er nog maar 2 weekjes achteraan.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na 4 weken lockdown eindelijk een halvering te pakken, maar we zijn er nog niet. Derhalve verlenging van de lockdown helaas..
Momo heeft 'm inmiddels al geplaatst, waarvoor hulde.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Kun je die zelf niet opzoeken?
voor versoepelingen: structureel onder de 3600 besmettingen en onder de 10 IC opnames......quote:Op zondag 10 januari 2021 15:19 schreef opreis het volgende:
Inderdaad, lockdown gewoon tot en met 1 februari 2021 verlengen. En daarna rustig aan versoepelen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Mja, maar het is wel een lockdown + kerst en oud en nieuw. Er gaan er bij zitten die een lockdown nu niet effectief genoeg vinden om er meer door te gaan. Ik zou zelf zeggen gooi er nog maar 2 weekjes achteraan.
Ik ben er vast een aan het bakkenquote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die 2 weken moet haast toch wel omdat Duitsland die ook heeft.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Mja, maar het is wel een lockdown + kerst en oud en nieuw. Er gaan er bij zitten die een lockdown nu niet effectief genoeg vinden om er meer door te gaan. Ik zou zelf zeggen gooi er nog maar 2 weekjes achteraan.
Woensdag-Vrijdag liggen de cijfers vaak het hoogste volgens mij.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Juist in het weekend zie je vaak een forse daling, op maandag een stijging. En als die er nu al niet is .....
Persoonlijk denk ik dat 2 weken te kort zal zijn, maar dat zal men wel kiezen vanwege Duitsland.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Goed voor de economie!quote:Op zondag 10 januari 2021 15:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die 2 weken moet haast toch wel omdat Duitsland die ook heeft.
Zou je hier de winkels eerder opgooien staan die straks ook nog eens vol met Duitsers.
Die 2 weken kunnen er ook nog wel bij.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Daar werd niet over gesproken. 1200 dachten ze zelfs te halen. Dit was er gezegd:quote:
Is dat alleen het geval met geregistreerde besmettingen of ook met ziekenhuis/IC openamens? Heb niet het idee dat je met die laatste 2 wacht tot na het weekend.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Woensdag-Vrijdag liggen de cijfers vaak het hoogste volgens mij.
Gok je dat of heb je daar een onderbouwing voor?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:19 schreef opreis het volgende:
Niet dat het vanaf half februari weer ineens terug naar normaal zal zijn..quote:Op zondag 10 januari 2021 15:27 schreef halfway het volgende:
[..]
Die 2 weken kunnen er ook nog wel bij.
Op heel korte termijn even.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:27 schreef halfway het volgende:
[..]
Die 2 weken kunnen er ook nog wel bij.
Hij zegt dus precies niks. Lekker vaag weer.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar werd niet over gesproken. 1200 dachten ze zelfs te halen. Dit was er gezegd:
DE JONGE
Het betekent dat we sowieso met maatregelen te maken zullen hebben, met behoorlijk stevige maatregelen te maken zullen hebben totdat we op het niveau zitten dat het ook weer verantwoord is om meer ruimte te geven. En dat betekent dat wij in januari verwachten dat we aan die voorwaarden voldoen. En dan bedoelen we: minder dan 3 IC-opnames per dag, minder dan 1200 besmettingen per dag. Dat zijn de indicatoren die passen bij dat risiconiveau 1 op de routekaart. Dat is waar we naartoe willen.
BOS
Maar betekent dat dus horeca dicht tot half januari?
DE JONGE
En wat we willen doen is half december kijken: zou het al mogelijk zijn om iets meer ruimte te geven als we op indicatoren zitten die passen bij dat risiconiveau 2. En dan moet u denken bijvoorbeeld aan zo’n 10 IC-plekken per dag, 10 IC-opnames per dag. Bijvoorbeeld drie keer die 1200, dus zo’n 3600 besmettingen per dag. Dat zouden de indicatoren zijn die passen bij risiconiveau 2 en pas dan kunnen we weer nadenken over iets van verruimingen en we verwachten dat dat per half december zal zijn. En je hoopt natuurlijk dan weer iets te kunnen doen van wat we met elkaar zo graag willen. Punt is wat we vanmiddag willen maken, of vanavond willen maken is dat het zo moeilijk is om exact het moment te bepalen waarop je dat weer zou kunnen doen. En ook te bepalen wat je dan tegen die tijd weer zou kunnen doen.
Men probeert mensen in het weekend thuis te laten zijn, dus je zal eerder een daling zien dan.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Is dat alleen het geval met geregistreerde besmettingen of ook met ziekenhuis/IC openamens? Heb niet het idee dat je met die laatste 2 wacht tot na het weekend.
Het aantal op de IC is toch toegenomen? Ook de hoeveelheid patienten openomen in het ziekenhuis ziet er nog behoorlijk hoog uit. Dat is mijn onderbouwing, maar we gaan het zien.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gok je dat of heb je daar een onderbouwing voor?
Zo, dat gaat de goede kant op! Als dit zo door gaat is er in februari wel weer wat mogelijkquote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik verwacht van niet. Maar dinsdag zul je het horen. Of waarschijnlijk zal het vandaag of morgen al uitlekken.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:34 schreef Luke83 het volgende:
Ik blijf het toch spannend vinden wat er met het onderwijs gaat gebeuren na 18-1. Cijfers lijken nu echt wel te verbeteren, én de sector staat uiteraard hoog, zo niet bovenaan, om weer te versoepelen. Basisonderwijs toch open na volgende week?
Laten we de UK variant niet uit het oog verliezen. Die blijft nu nog redelijk koest hier vanwege de lockdown (waarschijnlijk).quote:Op zondag 10 januari 2021 15:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo, dat gaat de goede kant op! Als dit zo door gaat is er in februari wel weer wat mogelijk
Wij hebben 2 voordelen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Op heel korte termijn even.
En daarna beginnen we opnieuw omdat het aantal besmettingen weer heel hard zal oplopen.
En omdat die hier nog niet zo lang is. Die kan er de komende weken nog best een slechte draai aan geven.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we de UK variant niet uit het oog verliezen. Die blijft nu nog redelijk koest hier vanwege de lockdown (waarschijnlijk).
laten we nou niet gelijk gaan juichen en allerlei dingen gelijk open gooien, hou deze lockdown totdat de cijfers echt een stuk lager zijn....en dan langzaam weer de scholen open om mee te beginnen,quote:Op zondag 10 januari 2021 15:34 schreef Luke83 het volgende:
Ik blijf het toch spannend vinden wat er met het onderwijs gaat gebeuren na 18-1. Cijfers lijken nu echt wel te verbeteren, én de sector staat uiteraard hoog, zo niet bovenaan, om weer te versoepelen. Basisonderwijs toch open na volgende week?
Hij leeft toch nog? Plaats maken voor iemand die het misschien niet gaat halen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind dat ze mensen toch snel naar huis sturen. Vorige week de vader van een vriend opgenomen, 78 jaar en COPDpatient. Niet op de IC, wel aan de beademing. Zodra hij van de beademing af was werd hij naar huis gestuurd. Na 4 dagen ziekenhuis dus. Heeft het nu thuis niet makkelijk, veel pijn en moeilijk ademen.
Voorlopig is het nog geen april, dus dat voorjaar is er nog niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:35 schreef halfway het volgende:
[..]
Wij hebben 2 voordelen.
1 het voorjaar komt eraan meer zon=Uv
2 het vaccineren is in volle gang.
Na de zomer kent niemand nog Corona
De situatie zal inderdaad niet wezenlijk anders zijn. Op 1 februari hebben tussen de 300.000 en 400.000 mensen (HEEL optimistisch geschat) een eerste prik gehad en zo'n 30.000 ook de tweede prik. Van deze mensen zijn er maar weinig die normaal in het ziekenhuis belanden. Er zou een wonder moeten gebeuren om de cijfers die De Jonge noemde te halen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat 2 weken te kort zal zijn, maar dat zal men wel kiezen vanwege Duitsland.
Dat is heel dubbel. Er zijn ook zat onderzoeken die laten zien dat mensen thuis echt beter herstellen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind dat ze mensen toch snel naar huis sturen. Vorige week de vader van een vriend opgenomen, 78 jaar en COPDpatient. Niet op de IC, wel aan de beademing. Zodra hij van de beademing af was werd hij naar huis gestuurd. Na 4 dagen ziekenhuis dus. Heeft het nu thuis niet makkelijk, veel pijn en moeilijk ademen.
Er was plek genoeg, hij lag met 2 op een kamer van 4. Hij lag niet op de IC dus. Maar hij kon nog best een paar dagen verpleging gebruiken. Of hij nog leeft weet ik niet, heb ze al 2 dagen niet gesproken.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:37 schreef halfway het volgende:
[..]
Hij leeft toch nog? Plaats maken voor iemand die het misschien niet gaat halen.
Als ik hun was zou ik nog twee weken wachten. Minimaal. Cijfers dalen nu iets, maar ook niet schokkend snel. Er is maar weinig voor nodig om nu weer te gaan stijgen. Ik zou verwachten dat ze echt lager willen zitten voordat ze gaan versoepelen. In het voorjaar duurde het ook wel eventjes en toen ging het nog redelijk snel.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:34 schreef Luke83 het volgende:
dat kan, ff ruitje inslaanquote:Op zondag 10 januari 2021 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Kan ik de overwinning van Ons Aller Ajax vanavond al in de kroeg vieren?
Helaas voor je, om 2 redenen niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Laten we het hopen. Maar de hardliners zullen dat ongetwijfeld een heel slecht idee vinden.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:34 schreef Luke83 het volgende:
Doe jij die nog ff dan!quote:Op zondag 10 januari 2021 15:42 schreef Noek het volgende:
Mooie cijfers, waren nog beter geweest met een gifje ter ondersteuning.
@VoMyquote:Op zondag 10 januari 2021 15:42 schreef marcb1974 het volgende:
Van het AD, bericht van 13h40
De beslissing van Zwitserland om in het voorjaar de scholen te sluiten was een van de effectiefste maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Uit een onderzoek dat zondag is gepubliceerd blijkt dat de mobiliteit daardoor met 21,6 procent werd teruggedrongen, waarmee de kans op overdracht van Covid-19 aanzienlijk afnam.
En Nederland be like:quote:Op zondag 10 januari 2021 15:42 schreef marcb1974 het volgende:
De beslissing van Zwitserland om in het voorjaar de scholen te sluiten was een van de effectiefste maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Uit een onderzoek dat zondag is gepubliceerd blijkt dat de mobiliteit daardoor met 21,6 procent werd teruggedrongen, waarmee de kans op overdracht van Covid-19 aanzienlijk afnam.
In Nederland zijn we zorgvuldig en weten we het beter jaquote:Op zondag 10 januari 2021 15:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En Nederland be like:
[ afbeelding ]
Zo simpel is dat natuurlijk ook niet he, het thuishouden van kinderen heeft ook grote impact. Op de kinderen en hun ouders. Dat is ook een belangrijk punt.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En Nederland be like:
[ afbeelding ]
Dichthouden dus zodat we weer rustig naar de kroeg kunnen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:42 schreef marcb1974 het volgende:
Ik mag toch aannemen dat we niet al die miljarden over de balk gegooid hebben om nu -met de eindfinish in zicht- nu alsnog een kraan open gaan zetten tijdens het dweilen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo simpel is dat natuurlijk ook niet he, het thuishouden van kinderen heeft ook grote impact. Op de kinderen en hun ouders. Dat is ook een belangrijk punt.
Ik heb anders van die beste man een weekvoorspelling van de cijfers en die ligt wel aardig op ramkoers dus mijn respect groeit met de dag.quote:
Nee natuurlijk niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ramkoers als in we gaan weer groeien qua besmettingen?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik heb anders van die beste man een weekvoorspelling van de cijfers en die ligt wel aardig op ramkoers dus mijn respect groeit met de dag.
Inderdaad, of begin met groep 1-3 of 4, die kun je niet thuis bieden wat een school ze biedt.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Maar de hardliners zullen dat ongetwijfeld een heel slecht idee vinden.
ALS de scholen een grote invloed (zouden) hebben op de cijfers dan was het aantal clusters op scholen in de afgelopen maanden veel hoger geweest, aangezien het zo'n beetje de enig overgebleven plek was waar grotere groepen mensen voor langere tijd in een afgesloten ruimte zaten. Kennelijk viel het allemaal nogal mee.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:49 schreef Luke83 het volgende:
ALS de scholen een grote invloed (zouden) hebben op de cijfers dan gok ik dat de komende twee weken de cijfers stagneren. Van wat ik lees gaan er grote groepen basisschool naar de noodopvang en in het voortgezet onderwijs wordt fysiek les gegeven aan een aantal doelgroepen.
Ik verwacht ook niet dat de scholen weer open gaan per 19 januari. Het is een te grote bron. Maar het is wel een maatregel die voor veel kinderen en ouders wel grote gevolgen kunnen hebben. Er zijn rapporten geweest over een toename van leerachterstand, mishandeling etc. Persoonlijk zie ik ook dat collega's van mij helemaal niet meer productief zijn als je ook moeten passen op hun 3 jonge kinderen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat we niet al die miljarden over de balk gegooid hebben om nu -met de eindfinish in zicht- nu alsnog een kraan open gaan zetten tijdens het dweilen.
Waarom niet zolang de ziekenhuizen het redden? Dat is het hele argument geweest altijd. Zolang we het redden qua capaciteit hoop ik dat we maximaal versoepelen. Vooral voor kinderen en jong volwassenen die weinig last hebben van het virus.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat we niet al die miljarden over de balk gegooid hebben om nu -met de eindfinish in zicht- nu alsnog een kraan open gaan zetten tijdens het dweilen.
Ze moeten die ouders gewoon ontzegging geven voor bungalowparken voor de komende 10 jaar als ze hun kind nog onnodig brengen. Is het feest zo over.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:49 schreef Luke83 het volgende:
ALS de scholen een grote invloed (zouden) hebben op de cijfers dan gok ik dat de komende twee weken de cijfers stagneren. Van wat ik lees gaan er grote groepen basisschool naar de noodopvang en in het voortgezet onderwijs wordt fysiek les gegeven aan een aantal doelgroepen.
Dat kun je geen enkel kind. Maar inderdaad, bouw het van onder af maar weer op.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, of begin met groep 1-3 of 4, die kun je niet thuis bieden wat een school ze biedt.
Als in goede voorspellingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ramkoers als in we gaan weer groeien qua besmettingen?
Als je veel asymptomatische gevallen hebt onder scholieren wordt dat wel een stuk lastiger natuurlijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
ALS de scholen een grote invloed (zouden) hebben op de cijfers dan was het aantal clusters op scholen in de afgelopen maanden veel hoger geweest, aangezien het zo'n beetje de enig overgebleven plek was waar grotere groepen mensen voor langere tijd in een afgesloten ruimte zaten. Kennelijk viel het allemaal nogal mee.
Je hoort mij ook niet zeggen dat er geen nadelen aan zitten.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat de scholen weer open gaan per 19 januari. Het is een te grote bron. Maar het is wel een maatregel die voor veel kinderen en ouders wel grote gevolgen kunnen hebben. Er zijn rapporten geweest over een toename van leerachterstand, mishandeling etc. Persoonlijk zie ik ook dat collega's van mij helemaal niet meer productief zijn als je ook moeten passen op hun 3 jonge kinderen.
Ik hoop dat je gelijk hebt, daar niet van, maar van een groot percentage besmettingen is de bron: thuissituatie. Dat virus komt natuurlijk niet door het raam binnenvliegen (meenemen dat kinderen/jongeren vaak weinig tot geen klachten ontwikkelen). Wat dat betreft sta ik zeker open voor dat onderzoek van sneltesten in het VO.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
ALS de scholen een grote invloed (zouden) hebben op de cijfers dan was het aantal clusters op scholen in de afgelopen maanden veel hoger geweest, aangezien het zo'n beetje de enig overgebleven plek was waar grotere groepen mensen voor langere tijd in een afgesloten ruimte zaten. Kennelijk viel het allemaal nogal mee.
Idd.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom niet zolang de ziekenhuizen het redden? Dat is het hele argument geweest altijd. Zolang we het redden qua capaciteit hoop ik dat we maximaal versoepelen. Vooral voor kinderen en jong volwassenen die weinig last hebben van het virus.
Tja, in de horeca, culturele sector, sportsector en nog veel andere zijn ze momenteel ook niet zo productief...quote:Op zondag 10 januari 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat de scholen weer open gaan per 19 januari. Het is een te grote bron. Maar het is wel een maatregel die voor veel kinderen en ouders wel grote gevolgen kunnen hebben. Er zijn rapporten geweest over een toename van leerachterstand, mishandeling etc. Persoonlijk zie ik ook dat collega's van mij helemaal niet meer productief zijn als je ook moeten passen op hun 3 jonge kinderen.
Echt he. Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die zo brutaal zijn dat ze willens en wetens misbruik maken van noodvoorzieningen. Het probleem zit er ook in dat ze zichzelf niet tegenkomen en dat mensen die het wel braaf doen zoals het hoort dan én de nadelen van de maatregelen hebben én dat die maatregelen langer duren noodgedwongen door dit soort idioterie omdat de besmettingen langzamer omlaag gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze moeten die ouders gewoon ontzegging geven voor bungalowparken voor de komende 10 jaar als ze hun kind nog onnodig brengen. Is het feest zo over.
Lijkt mij ook lastig voor het kabinet om hier knopen over door te hakken.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tja, in de horeca, culturele sector, sportsector en nog veel andere zijn ze momenteel ook niet zo productief...
Ik denk dat we daar veel meer testen mee hadden moeten doen, wat ze in het begin in Italië, New York en op andere plekken hebben gedaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het zit met antilichamen van kinderen. Als het daar zo besmettelijk geweest is.
Alsof het alleen bij hen blijft.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom niet zolang de ziekenhuizen het redden? Dat is het hele argument geweest altijd. Zolang we het redden qua capaciteit hoop ik dat we maximaal versoepelen. Vooral voor kinderen en jong volwassenen die weinig last hebben van het virus.
Dan verwacht ik ook een grote groep met antilichamen/antigenen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je veel asymptomatische gevallen hebt onder scholieren wordt dat wel een stuk lastiger natuurlijk.
Sanquin test volgens mij toch alleen het bloed van bloeddonoren en dat zijn dus volwassenen?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan verwacht ik ook een grote groep met antilichamen/antigenen.
Zijn daar cijfers van, dat jij weet?
Het kabinet zou in elk geval zichzelf communicatief een handje kunnen helpen door niet alleen maar te herhalen dat het allemaal niet kan, maar ook perspectief te bieden op wanneer het dan wel kan. Nu is het uitsluitend 'nog even niet' zonder concreet aan te geven wanneer dan wel. Die onzekerheid maakt mensen knettergek, maar het is ook niet goed voor het draagvlak. Voor de regering zijn het misschien allemaal zuiver beleidsmatige beslissingen, maar voor de mensen over wie het gaat hangt er veel meer vanaf.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij ook lastig voor het kabinet om hier knopen over door te hakken.
Daarom heb ik al vaker voorgesteld om kinderen opzettelijk gecontroleerd te besmetten. Gaan toch geen jaar van een kind in ontwikkeling weg gooien voor een snotneus en drie hoestjesquote:Op zondag 10 januari 2021 15:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Alsof het alleen bij hen blijft.![]()
Enneh... weet niet of je het door hebt, maar de zorg is al een mooi poosje aardig zwaar belast. Denk dat er ook wel mensen zijn die reguliere zorg nodig hebben die inmiddels wel eens een afspraak willen kunnen maken.
Waarschijnlijk moeilijk om daar sluitende cijfers over te krijgen, aangezien de meeste asymptomatische kids/jongeren zich zeer waarschijnlijk nooit hebben laten testen omdat ze geen /nauwelijks symptomen ervaren hebben...quote:Op zondag 10 januari 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan verwacht ik ook een grote groep met antilichamen/antigenen.
Zijn daar cijfers van, dat jij weet?
Volgens mij is dat niet helemaal correct. Volgens dat rapport hebben ze gezocht naar een specifiek mutatie (van aminozuren 69/70) en dat schijnt bij meer varianten voor te komen.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar het is bizar hoe snel de variant zich in Engeland verspreid heeft, zeker als je beseft dat Engeland in november in een lockdown zat (scholen en uni's nog wel open, alle non-essentiele winkels niet open).
In 3 weken van 3% naar 64%...
Ik heb verder niet genoeg kennis om een uitspraak te doen over de vraag hoeveel andere varianten ook hetzelfde patroon hebben.quote:This coincidental occurrence provides a good proxy for monitoring trends in VOC 202012/01. SGTF correlates almost perfectly with presence of Δ69-70. Considering 14,950 tested samples where we know both the sequence and the SGTF status, 99.5% of Δ69-70 sequences (2190 of 2202) are SGTF, compared to 0.05% of sequences without the deletion (7 of 13278).
Because Δ69-70 has arisen multiple times, and SGTF is a proxy for any lineage with that mutation, the utility of SGTF as a proxy for VOC 202012/01 varies over time and region.
En als ze dat niet kunnen?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het kabinet zou in elk geval zichzelf communicatief een handje kunnen helpen door niet alleen maar te herhalen dat het allemaal niet kan, maar ook perspectief te bieden op wanneer het dan wel kan. Nu is het uitsluitend 'nog even niet' zonder concreet aan te geven wanneer dan wel. Die onzekerheid maakt mensen knettergek, maar het is ook niet goed voor het draagvlak. Voor de regering zijn het misschien allemaal zuiver beleidsmatige beslissingen, maar voor de mensen over wie het gaat hangt er veel meer vanaf.
Dat hebben ze wel gezegd dus. Onder 3600 besmettingen enkele versoepelingen (denk scholen) en onder 1200 meer. Ze hadden alleen verwacht dat dat nu al zou zijn bereikt.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het kabinet zou in elk geval zichzelf communicatief een handje kunnen helpen door niet alleen maar te herhalen dat het allemaal niet kan, maar ook perspectief te bieden op wanneer het dan wel kan. Nu is het uitsluitend 'nog even niet' zonder concreet aan te geven wanneer dan wel. Die onzekerheid maakt mensen knettergek, maar het is ook niet goed voor het draagvlak. Voor de regering zijn het misschien allemaal zuiver beleidsmatige beslissingen, maar voor de mensen over wie het gaat hangt er veel meer vanaf.
Juist.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Sanquin test volgens mij toch alleen het bloed van bloeddonoren en dat zijn dus volwassenen?
Ja, dat voorstel had ik al eens gelezen van je.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daarom heb ik al vaker voorgesteld om kinderen opzettelijk gecontroleerd te besmetten. Gaan toch geen jaar van een kind in ontwikkeling weg gooien voor een snotneus en drie hoestjes![]()
Als ze opa en oma ook besmetten is dat wat mij betreft echt jammer hoor, zouden ze zelf maar wat verstandiger moeten zijn en niet moeten knuffelen/te dicht bij komen bij de kinderen.
Er is de afgelopen tijd weinig bco gedaan, en kinderen krijgen weinig klachten waardoor het nauwelijks opvalt.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nooit officieel. Die 3600 komt uit een kranteninterview met van Dissel volgens mij, maar dat is geen beleidsmaker. Dit hoort een onderdeel te zijn van een persconferentie.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel gezegd dus. Onder 3600 besmettingen enkele versoepelingen (denk scholen) en onder 1200 meer. Ze hadden alleen verwacht dat dat nu al zou zijn bereikt.
Nee, dit komt uit een persconferentie in november. Ik heb het een paar pagina's terug gequote.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nooit officieel. Die 3600 komt uit een kranteninterview met van Dissel volgens mij, maar dat is geen beleidsmaker. Dit hoort een onderdeel te zijn van een persconferentie.
Mooi moment om dat eens uit te zoeken dus. Of wellicht kijken naar de ons omringende landen. VK, DL..mss hebben die wel hun kinderen getest op antilichamen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moeilijk om daar sluitende cijfers over te krijgen, aangezien de meeste asymptomatische kids/jongeren zich zeer waarschijnlijk nooit hebben laten testen omdat ze geen /nauwelijks symptomen ervaren hebben...
Ook dit klopt geloof ik niet, want het aantal directe en 'nauwe' contacten verschilt. 11,4% van de directe contacten wordt besmet (secundair geval) en 6% van de nauwe contacten, kortom, een direct contact heeft 2x zoveel kans om besmet te worden als een nauw contact. Die ratio is voor beide gevallen grofweg gelijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De infectie rate bij direct contact is in beide groepen veeel hoger. 37.362/1.914 =~19.5 keer, in de B117 groep, en 27.495/1/266 = ~21.7 keer in de 'gewone' groep.
Persoonlijk vind ik het ook achterlijk om scholen dicht te houden en verder is een onderzoek gestart waarbij ze (als ze goedkeuring krijgen) mensen opzettelijk willen besmetten. Lijkt me een heel goed plan, omdat je juist dan goede informatie kunt krijgen over het virus.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, dat voorstel had ik al eens gelezen van je.
Achterlijk plan als je het mij vraagt.
Niet voor niets dat ze dat zelfs bij de trials van de vaccins niet doen.
Overigens zou je denk ik grofweg kunnen stellen dat je bij de 'oude' ('wilde') variant een kans van 1 op 9 hebt dat je besmet wordt bij een direct contact. Kortom, als het gemiddelde aantal contacten < 9 is, zit je op een R < 1. Bij de Britse variant is dat 1 op 6,5, dus dat betekent dat het aantal directe contacten met ([9-6,5]/9*100 =) 25-30% naar beneden moet om de R < 1 te houden.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook dit klopt geloof ik niet, want het aantal directe en 'nauwe' contacten verschilt. 11,4% van de directe contacten wordt besmet (secundair geval) en 6% van de nauwe contacten, kortom, een direct contact heeft 2x zoveel kans om besmet te worden als een nauw contact. Die ratio is voor beide gevallen grofweg gelijk.
quote:
quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:42 schreef Montov het volgende:
[..]
Wow, dan kan Hugo volgende week direct beginnen met het nadenken over een plan om ergens dit jaar te beginnen volgens een nog te bedenken prioriteringsmatrix.
Jaja, we gaan volgende week een plan maken. Gelukkig hebben we geen haast ofzo.quote:Vanaf morgen wordt het coronavaccin van het Amerikaanse bedrijf Moderna in Nederland verwacht. Het RIVM laat weten dat er in de loop van volgende week een plan wordt gemaakt om de vaccins over de priklocaties te verdelen.
Bron: NOS liveblog
Eerste lading is dacht ik iets van 13.000 dosis en dit hele kwartaal (Q1) als we geluk hebben 400.000 dosis. Dus valt ook allemaal wel mee. Het is belangrijker dat ze de vaccins van Pfizer nuttig besteden, daarvan hebben we er nog een hoop onnodig in de vriezer liggen dacht ik.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:09 schreef Montov het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jaja, we gaan volgende week een plan maken. Gelukkig hebben we geen haast ofzo.
Er staan al meer afspraken dan er vaccins zijn geloof ik, dus die voorraad is er zo weer doorheen.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:10 schreef Anton91 het volgende:
Het is belangrijker dat ze de vaccins van Pfizer nuttig besteden, daarvan hebben we er nog een hoop onnodig in de vriezer liggen dacht ik.
Nou, gelezen. En als jij dat ook gedaan zou hebben, zou je reden genoeg gevonden hebben waarom je niet met kinderen aan deze proef begint.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het ook achterlijk om scholen dicht te houden en verder is een onderzoek gestart waarbij ze (als ze goedkeuring krijgen) mensen opzettelijk willen besmetten. Lijkt me een heel goed plan, omdat je juist dan goede informatie kunt krijgen over het virus.
https://www.scientias.nl/(...)eisen-wordt-voldaan/
Ik zou er zelf ook aan mee willen werken voor mijzelf hoorquote:Op zondag 10 januari 2021 16:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, gelezen. En als jij dat ook gedaan zou hebben, zou je reden genoeg gevonden hebben waarom je niet met kinderen aan deze proef begint.
Het gemak waarmee je suggereert dat 'je het schooljaar wel online had kunnen beginnen', 'leerkrachten wel even hun zomervakantie kunnen opgeven' of 'de zomervakantie kunt verplaatsen naar deze tijd' getuigt niet echt van veel inzicht in hoe het werkt in het onderwijs.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is enorm kut, er zijn ook meer mishandelingen maar als je nou 6 weken zomervakantie verruilt voor nu 6 weken vrij (of desnoods een gedeelte) ben je toch al een eind onderweg richting voorjaar? Het argument van de sociale contacten speelt net zo goed in de zomervakantie als er geen school is natuurlijk. Ik vind dat men heel erg kijkt wat niet kan in plaats van naar oplossingen.
Zelfde met gedeeltelijk online, had daar lekker het schooljaar mee begonnen. In andere landen kan dat ook prima maar wij zitten met heilige huisjes en vastgeroeste patronen.
Er volgen ook elke week nieuwe leveringen dacht ik? Nog niet superveel maar wel om weer door te kunnen met afspraken plannen.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er staan al meer afspraken dan er vaccins zijn geloof ik, dus die voorraad is er zo weer doorheen.
Dat is mooi, want aan je username te zien, zoeken ze jou i.p.v. kinderen!quote:Op zondag 10 januari 2021 16:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zou er zelf ook aan mee willen werken voor mijzelf hoor
Zonder de onderliggende modellering te kennen wantrouw ik toch wel deze voorspelling van deze "vooruitstrevende weerdude".quote:Op zondag 10 januari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Als er deze maand voldoende ijs ligt om een elfstedentocht te doen en die mag niet doorgaan vanwege 'ijslockdown' ofzo is het wel echt een next level fyou van de natuur
Ik kan het exacte artikel niet meer vinden wat ik eens gelezen had, maar ik dacht dat we wekelijks zo rond de 165k doses kregen van Pfizer. Dit wel gevonden:quote:Op zondag 10 januari 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er staan al meer afspraken dan er vaccins zijn geloof ik, dus die voorraad is er zo weer doorheen.
Volgens mij hebben we daar inmiddels pas zo'n 35k of zo van gebruikt.quote:Zeker in het begin is de ruimte om nog meer groepen voorrang te geven, eindig. Deze maand worden zo’n 660.000 doses van het BioNTech/Pfizer-vaccins verwacht, boven op de 165.000 van december.
Geen idee. Dinsdag komt De Jonge weer met een update van het leveringsschema. En daarna gaat hij per twee weken een update geven daarvan.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er volgen ook elke week nieuwe leveringen dacht ik? Nog niet superveel maar wel om weer door te kunnen met afspraken plannen.
Waarom lukt dat in andere landen wel gewoon dan?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gemak waarmee je suggereert dat 'je het schooljaar wel online had kunnen beginnen', 'leerkrachten wel even hun zomervakantie kunnen opgeven' of 'de zomervakantie kunt verplaatsen naar deze tijd' getuigt niet echt van veel inzicht in hoe het werkt in het onderwijs.
Veel amateur weerdudes die er momenteel los over gaan. Ik heb werkelijk geen flauw idee of 't waar is en of 't klopt. Indien het wel klopt en we eind deze maand een koufront des doods hebben waarin een elfstedentocht zou kunnen is dat wel zuurquote:Op zondag 10 januari 2021 16:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zonder de onderliggende modellering te kennen wantrouw ik toch wel deze voorspelling van deze "vooruitstrevende weerdude".
Je kunt naar een betaalnummer bellen voor een uitlegquote:Op zondag 10 januari 2021 16:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zonder de onderliggende modellering te kennen wantrouw ik toch wel deze voorspelling van deze "vooruitstrevende weerdude".
Maar die van Moderna gaan ze gebruiken voor verpleegtehuizen, en dat is een hele belangrijke qua dodentalquote:Op zondag 10 januari 2021 16:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Eerste lading is dacht ik iets van 13.000 dosis en dit hele kwartaal (Q1) als we geluk hebben 400.000 dosis. Dus valt ook allemaal wel mee. Het is belangrijker dat ze de vaccins van Pfizer nuttig besteden, daarvan hebben we er nog een hoop onnodig in de vriezer liggen dacht ik.
De controlrun komt nooit uit en voor elfstedenijs moet de ijspluim tenminste 25cm aangeven, want gemeten over stilstaand ondiep water ipv stromend en diep.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Als er deze maand voldoende ijs ligt om een elfstedentocht te doen en die mag niet doorgaan vanwege 'ijslockdown' ofzo is het wel echt een next level fyou van de natuur
2 weekjes schaatsen en de ziekenhuizen liggen weer volquote:Op zondag 10 januari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Die kan natuurlijk gewoon doorgaan in aangepaste vorm, zonder publiek.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
De onjuiste premisse is dat het in andere landen 'gewoon zou lukken'. Dat is niet zo. In elk geval niet voor alles wat je voorspiegelt.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom lukt dat in andere landen wel gewoon dan?
Het is niet eens geprobeerd of over nagedacht, de scholen zouden tenslotte toch niet dicht gaan want essentieel. Die hele insteek is een vergissing gebleken.
Rutte weer een toespraak. Dames en heren, ik kom tot u met een moeilijke boodschap. Om de druk op de zorg te verminderen is schaatsen vanaf dit moment illegaal. Indien u aangetroffen wordt met schaatsen krijgt u een boete van 95,-quote:Op zondag 10 januari 2021 16:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
2 weekjes schaatsen en de ziekenhuizen liggen weer vol
na dat vuurwerkverbod zou dat wel moeten ja......quote:Op zondag 10 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte weer een toespraak. Dames en heren, ik kom tot u met een moeilijke boodschap. Om de druk op de zorg te verminderen is schaatsen vanaf dit moment illegaal. Indien u aangetroffen wordt met schaatsen krijgt u een boete van 95,-
De GGD is nu bezig om de kinderziekten eruit te halen, zodat als straks de grote aantallen komen ze er echt klaar voor zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kan het exacte artikel niet meer vinden wat ik eens gelezen had, maar ik dacht dat we wekelijks zo rond de 165k doses kregen van Pfizer. Dit wel gevonden:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vaccineren-a4026299
[..]
Volgens mij hebben we daar inmiddels pas zo'n 35k of zo van gebruikt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-per-week~a8808df1/quote:Tot 15 januari dienen de zes GGD’en die als eerste starten, de 12.500 vaccins toe die voor de pilotfase beschikbaar zijn. Vanaf 15 januari worden de vaccins die de komende weken binnen komen, in twee keer drie weken aan zorgmedewerkers in de langdurige zorg gegeven. Elke week komt een partij vaccins binnen en zo hebben we voldoende om 200.000 zorgprofessionals in de verpleeg- en zorginstellingen 2 keer te vaccineren.
Heel eerlijk.... is het in mijn geval wel beter...quote:Op zondag 10 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte weer een toespraak. Dames en heren, ik kom tot u met een moeilijke boodschap. Om de druk op de zorg te verminderen is schaatsen vanaf dit moment illegaal. Indien u aangetroffen wordt met schaatsen krijgt u een boete van 95,-
Enerzijds wel natuurlijk, maar ze zouden wat meer flexibel moeten zijn met het pfizer vaccin. Andere landen kunnen ook met dat vaccin in verzorgingstehuizen vaccineren.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:22 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar die van Moderna gaan ze gebruiken voor verpleegtehuizen, en dat is een hele belangrijke qua dodental
ja wij niet......simpelquote:Op zondag 10 januari 2021 16:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Enerzijds wel natuurlijk, maar ze zouden wat meer flexibel moeten zijn met het pfizer vaccin. Andere landen kunnen ook met dat vaccin in verzorgingstehuizen vaccineren.
Welk land is dit schooljaar online begonnen? Welk land heeft de zomervakantie naar voren gehaald? En nog belangrijker: welk land weet al die zaken te doen zonder grote gevolgen voor de leerlingen?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:21 schreef Elan het volgende:
Waarom lukt dat in andere landen wel gewoon dan?
Ook de grafieken lijken niet altijd onderling overeen te komen. Volgens de eerste tabel in de week van 2 nov 64% de Engelse variant, maar als je in de andere grafieken kijken is proportion met de Engelse variant dan nog veel lager. Misschien met verschillende manieren van testen te maken? Ze hebben vooral een test gebruikt waarbij de Engelse variant een positieve uitslag geeft, maar ook andere varianten waarvan ze weten dat die heel weinig aanwezig zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:08 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Mooie post! Toch is het heel opvallend dat het in de eerste week van meten enorm stijgt; van 3 naar 15%, terwijl het de weken erop 'slechts' verdubbelt (15 naar 29, 29 naar 64).
We moeten wendbaar zijn toch met de strategie? En daarnaast hebben we ook gewoon ervaring opgedaan met de vaccins die we nu hebben gezet. Dat ze zeggen van we vinden het voor de eerste vaccins die we zetten lastig, maar gaan het daarna evalueren dat is prima.quote:
Waarom kan je niet deeltijd online dan we hebben Europees, misschien wereldwijd gezien de meeste computers per captiva en de de hoogste dichtheid als het gaat om mensen die beschikking hebben over een internetaansluiting.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De onjuiste premisse is dat het in andere landen 'gewoon zou lukken'. Dat is niet zo. In elk geval niet voor alles wat je voorspiegelt.
Dat had inderdaad op poten gezet kunnen/moeten worden, maar is niet gedaan. Net als de hoeveelheid bedden niet uitgebreid kon worden. Daar gaat tijd overheen, je kunt niet ineens alles online gaan doen. Ik weet vrij zeker dat dat niet nog een keer voor gaat komen, dus dat veel scholen er nu wel op in gaan zetten, maar daar hebben we op de korte termijn jammer genoeg weinig aan.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom kan je niet deeltijd online dan we hebben Europees, misschien wereldwijd gezien de meeste computers per captiva en de de hoogste dichtheid als het gaat om mensen die beschikking hebben over een internetaansluiting.
Je had deze situatie in de zomer al kunnen zien aankomen, er is niet eens een poging ondernomen om zoiets op poten te zetten.
De zomer is ook onbespreekbaar, want mensen zijn toe aan vakantie of het kan CAO-technisch niet. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
quote:
Leuk bericht natuurlijk waarmee je makkelijk denkt te kunnen scoren, maar in het bericht staat ook gewoon:quote:Op zondag 10 januari 2021 15:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En Nederland be like:
[ afbeelding ]
Hé, die discussie kennen we in Nederland ook, toch?quote:De sluiting van scholen heeft wereldwijd tot veel discussie geleid. Kinderen hebben een veel kleinere kans om ernstig ziek te worden door corona, maar het is onduidelijk welke rol zij bij de verspreiding spelen. Het onderzoeksinstituut mengt zich niet in die discussie, maar constateert alleen dat door de sluiting niet alleen de kinderen thuis bleven, maar veelal ook hun ouders
Simpel, als de overheid besluit dat de scholen open gaan, dan gaan ze niet online lesgeven. De reden dat hiervoor gekozen is is niet omdat het niet zou kunnen, maar omdat ze het niet willen/wilden. Omdat, eenvoudig gezegd, het onderwijs van inferieure kwaliteit oplevert. En ja, dat is het in andere landen ook. Dus met het oog op de belangen van de kinderen is gekozen voor open scholen. En terecht, wat mij betreft.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom kan je niet deeltijd online dan we hebben Europees, misschien wereldwijd gezien de meeste computers per captiva en de de hoogste dichtheid als het gaat om mensen die beschikking hebben over een internetaansluiting.
Je had deze situatie in de zomer al kunnen zien aankomen, er is niet eens een poging ondernomen om zoiets op poten te zetten.
De zomer is ook onbespreekbaar, want mensen zijn toe aan vakantie of het kan CAO-technisch niet. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
De kans dat die specifieke run uitkomt is gelukkig niet zo grootquote:Op zondag 10 januari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Eerst de kappers maar, dat is essentieel toch?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij ook lastig voor het kabinet om hier knopen over door te hakken.
Heb het over gedeeltelijk online onderwijs. Dat is ongeveer half Europa, maar wij willen er niet aan, behalve noodgedwongen en kortdurend tijdens een lockdown.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Welk land is dit schooljaar online begonnen? Welk land heeft de zomervakantie naar voren gehaald? En nog belangrijker: welk land weet al die zaken te doen zonder grote gevolgen voor de leerlingen?
Wat voor gevolgen? Gevolgen groter dan het belang van de volksgezondheid?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Simpel, als de overheid besluit dat de scholen open gaan, dan gaan ze niet online lesgeven. De reden dat hiervoor gekozen is is niet omdat het niet zou kunnen, maar omdat ze het niet willen/wilden. Omdat, eenvoudig gezegd, het onderwijs van inferieure kwaliteit oplevert. En ja, dat is het in andere landen ook. Dus met het oog op de belangen van de kinderen is gekozen voor open scholen. En terecht, wat mij betreft.
En het verschuiven van vakanties heeft veel meer gevolgen dan alleen zeurende leraren. Denk daar nog maar eens rustig over na.
Ze hadden sowieso al gezegd dat een elfstedentocht niet door zou gaan, ook als het genoeg zou gaan vriezen. Maar zullen wel een hele hoop mensen wel gaan schaatsen als er ijs ligt.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kan natuurlijk gewoon doorgaan in aangepaste vorm, zonder publiek.
https://www.telegraph.co.(...)ls-lockdown-vaccine/quote:Switzerland's decision in the spring to shutter schools was one of measures that was most effective in reducing mobility and thus also transmission of Covid-19, a study showed Sunday.
Researchers at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, ETH, determined that the closure of Swiss schools last March was responsible for cutting mobility by more than a fifth.
"School closures reduced mobility by 21.6 percent," Stefan Feuerriegel, an ETH professor of management information systems who headed the study."
"School closures reduce mobility, (which) then reduces new cases" of Covid-19, he said.
Dit is, met uitzondering van de Britse variant, dan ook wat bijna alle onderzoeken rondom scholen sinds april concluderen.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, kijk eens aan. Wat interessant dat zelfs de Zwitserse onderzoekers zeggen dat het vooral de afgenomen mobiliteit is die zorgde voor een reductie in de besmettingen en niet zozeer het sluiten van de scholen zelf.
[..]
https://www.telegraph.co.(...)ls-lockdown-vaccine/
Ik hoop het wel.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:33 schreef Elan het volgende:
Gaan we straks als de cijfers daar ruimte voor geven echt weer doodleuk met volle klaslokalen werken tot aan de zomervakantie of de volgende lockdown, dat kan je toch niet menen?
Dat ben ik niet met je eens. Inferieur onderwijs kan tot gevolg hebben dat de situatie onderschat wordt, zoals nu. Hoeveel mensen nu wel niet zeggen: Ah joh, ze leren online toch ook gewoon?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:35 schreef Elan het volgende:
Overigens kun je beter inferieur onderwijs hebben dan géén onderwijs. Maar dat besef lijkt ook maar niet door te dringen!
Natuurlijk. Maar je ziet toch zelf ook wel hoe belangrijk onderwijs is of wil je dat gewoon niet zien? De problemen van schoolsluiting zijn echt niet ok.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:36 schreef Noek het volgende:
Maar Direstraits, je ziet toch zelf ook wel hoeveel gevallen er op scholen zijn of wil je dat gewoon niet zien?
De uitval en besmettingen waren voor de lockdown echt niet ok.
Als we in Q1 zo'n +- 7 miljoen vaccins krijgen zie ik niet in waarom we nog eens in lockdown zouden moeten. Dat is genoeg voor zo'n 20% van de Nederlandse bevolking. Daarnaast krijgen we ook weer beter weer (en gaan ons dus meer buiten begeven).quote:Op zondag 10 januari 2021 16:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb het over gedeeltelijk online onderwijs. Dat is ongeveer half Europa, maar wij willen er niet aan, behalve noodgedwongen en kortdurend tijdens een lockdown.
Gaan we straks als de cijfers daar ruimte voor geven echt weer doodleuk met volle klaslokalen werken tot aan de zomervakantie of de volgende lockdown, dat kan je toch niet menen?
Ik vind het ook nog wel een dingetje hoe makkelijk er van de leerkrachten verwacht worden dat zij zich moeten blootstellen aan een grote hoeveelheid contact en de risico's van dien.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:36 schreef Noek het volgende:
Maar Direstraits, je ziet toch zelf ook wel hoeveel gevallen er op scholen zijn of wil je dat gewoon niet zien?
Elan heeft geen kinderen denk ik.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoop het wel.
Maar goed, dat kan ik moeilijk uitleggen aan iemand die met droge ogen beweert dat leerkrachten wel even hun zomervakantie op kunnen geven.
Als de laatste lichting hem gehad heeft, is de eerste groep alweer onbeschermd.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we in Q1 zo'n +- 7 miljoen vaccins krijgen zie ik niet in waarom we nog eens in lockdown zouden moeten. Dat is genoeg voor zo'n 20% van de Nederlandse bevolking. Daarnaast krijgen we ook weer beter weer (en gaan ons dus meer buiten begeven).
In ieder geval geen schoolgaande.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Elan heeft geen kinderen denk ik.
Er zijn tal van mensen werkzaam in de vitale sector waarvan we verwachten dat ze zich begeven in de maatschappij. Het zijn niet voor niets vitale sectoren.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vind het ook nog wel een dingetje hoe makkelijk er van de leerkrachten verwacht worden dat zij zich moeten blootstellen aan een grote hoeveelheid contact en de risico's van dien.
(eigenlijk wel erg dat menselijk contact nu als risico moet worden beschouwd)
Bron graag?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als de laatste lichting hem gehad heeft, is de eerste groep alweer onbeschermd.
Wie zegt dat?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als de laatste lichting hem gehad heeft, is de eerste groep alweer onbeschermd.
We kunnen beter de zwakkeren in dat geval gaan ophokken, dus alles boven de 65 moet binnen blijven.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Elan heeft geen kinderen denk ik.
Is dat niet 'in elk geval'?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eergisteren was dat een vraag die beantwoord werd bij OP1.
Vaccin werkt blijkbaar 3 maanden.
Nee, ze hebben niet meer data dan voor 3 maanden terug.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://www.cbg-meb.nl/do(...)ccin-biontech-pfizerquote:Op zondag 10 januari 2021 16:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
quote:13. Hoe lang ben ik beschermd na de prik?
We weten op dit moment dat bescherming zo’n 3 maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. Het is nog niet bekend hoe lang deze bescherming zal blijven. Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar.
Bewezen voor minimaal 3 maanden.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, kun je niet binnen houden, al zitten ze binnen dan komen de kleinkinderen ze wel besmetten, discriminatie, zijn geen tweederangs burgers etc.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We kunnen beter de zwakkeren in dat geval gaan ophokken, dus alles boven de 65 moet binnen blijven.
Scherp op de zondag! Of ik gewoon helemaal nietquote:Op zondag 10 januari 2021 13:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maarre, het totaal aantal gemelde direct contacts (875237) lag ook 11x hoger dan het aantal close contacts (79867). Waarschijnlijk omdat velen enkel hun gezinsleden of partner als contact opgeven, en dat zijn haast altijd direct contacts.
Ook scherp!quote:Op zondag 10 januari 2021 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook dit klopt geloof ik niet, want het aantal directe en 'nauwe' contacten verschilt. 11,4% van de directe contacten wordt besmet (secundair geval) en 6% van de nauwe contacten, kortom, een direct contact heeft 2x zoveel kans om besmet te worden als een nauw contact. Die ratio is voor beide gevallen grofweg gelijk.
En dus ongeveer 30-40% meer contacts die besmet raken bij de Engelse variant.quote:Direct: face to face contact (for examplea conversation within 1 metre); skin to skin contact (including sexual contact); coughed on, sneezed on or spat onClose: within 1 metre for 1 minute or more (not necessarily face to face); within 1-2 metres for 15 mins or more (could be total 15 mins over 24 hours); travelling in a small vehicle; travelling in a large vehicle or plane (1 metre for 1 min and 1-2 metres for 15 mins)
Fijn, aangezien ik er morgen eentje krijgquote:Op zondag 10 januari 2021 16:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.cbg-meb.nl/do(...)ccin-biontech-pfizer
[..]
Precies. Gewoon negeren.. komt alleen maar poep uit.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
In ieder geval geen schoolgaande.
Ik zie wel hoe belangrijk het is maar ik zie ook wel dat je nu haarden en bronnen zoveel mogelijk moet vermijden.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar je ziet toch zelf ook wel hoe belangrijk onderwijs is of wil je dat gewoon niet zien? De problemen van schoolsluiting zijn echt niet ok.
Ik pleit er niet voor om alles maar op z'n beloop te laten. Wel om absoluut alles op alles te zetten om onderwijs open te houden. Sterker, wat mij betreft staat dat niet eens ter discussie. Het onderwijs moet gewoon open. Punt. Zeker het primaire onderwijs. Ik steun 100% de hoogleraar bij Nieuwsuur van de week.
Zo werkt het niet he.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We kunnen beter de zwakkeren in dat geval gaan ophokken, dus alles boven de 65 moet binnen blijven.
De onderzoeken lopen nog. Dat is ook het misverstand van het vaccin. Het is niet goedgekeurd, het heeft een voorlopige handelsgoedkeuring. Fabrikanten moeten dan ook nog steeds gegevens aan blijven leveren, zodat ook de (middel)lange termijn onderzocht kan worden.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat niet 'in elk geval'?
Tot nu toe werd toch telkens gezegd dat ze het niet wisten, maar dat het sowieso een jaar was? Als je een besmetting doorgemaakt hebt is je immuniteit in elk geval meer dan 6 maanden.
Okay het is anekdotisch maar ik heb een kennis die in de zorg werkt die best bang voor het virus is, gaat richting de 60 en heeft ook een medisch verleden. Zij wil prima werken indien veilig maar de mensen aan wie zij zorg verleend zijn erg laks met de regels. Aangezien die mensen jonger zijn dan haar zullen zij er waarschijnlijk niet aan onder gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn tal van mensen werkzaam in de vitale sector waarvan we verwachten dat ze zich begeven in de maatschappij. Het zijn niet voor niets vitale sectoren.
Het kan ook met de beschikbare data te maken hebben, niet zozeer met het daadwerkelijke aantal directe/nauwe contacten.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wel opvallend dat er veel meer direct contacts zijn dan close contacts. Ik zou dat eigenlijk andersom verwachten.
Het lijkt me ook waarschijnlijker dat je contact details door kunt geven van directe contacten dan van close contacts idd.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het kan ook met de beschikbare data te maken hebben, niet zozeer met het daadwerkelijke aantal directe/nauwe contacten.
In NL is het onderscheid volgens mij 'huisgenoten/nauwe contacten/niet-nauwe contacten'. Die verhouding lag afgelopen week op ongeveer 2:2:2.
Er zijn betere maatregelen denkbaar dan maar online les te geven. Dat het op middelbare scholen verkeerd is gegaan heeft het OMT inmiddels ook erkend. Basisschoolleerlingen worden nu gewoon gebruikt als enkelband voor hun ouders.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:45 schreef Noek het volgende:
Wanneer ze daar iig eens maatregelen zouden nemen dan zou het wellicht al schelen.
De kinderen in mijn familie vinden school allemaal enorm belangrijk, maar ze voelden zich ook niet echt veilig op school zonder echte maatregelen. Bang dat ze het mee naar huis zouden nemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik zie wel hoe belangrijk het is maar ik zie ook wel dat je nu haarden en bronnen zoveel mogelijk moet vermijden.
Als ik van sportende pubers hoorde hoe zij samen in de aula zaten dan had ik ze liever niet eens in mijn buurt of in mijn pand. Wanneer ze daar iig eens maatregelen zouden nemen dan zou het wellicht al schelen.
En het is belangrijk om die zorgen serieus te nemen. Maar nog geen reden om vitale sectoren dan maar (deels) af te sluiten.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:46 schreef opreis het volgende:
[..]
Okay het is anekdotisch maar ik heb een kennis die in de zorg werkt die best bang voor het virus is, gaat richting de 60 en heeft ook een medisch verleden. Zij wil prima werken indien veilig maar de mensen aan wie zij zorg verleend zijn erg laks met de regels. Aangezien die mensen jonger zijn dan haar zullen zij er waarschijnlijk niet aan onder gaan.
Op een gegeven moment zal zij ook de keuze maken daar niet meer te werken, of ze zal misschien het virus oplopen en niet meer kunnen werken. Op die manier kan z'n sector ook onbemand raken.
Er zijn al tal van mutaties. Alleen die andere zijn niet nieuwswaardig, want de eigenschappen van die andere mutaties hadden geen gevolgen voor het verloop van het virus.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:51 schreef Discombobulate het volgende:
Ben toch een beetje sceptisch wanneer het op mutaties aankomt. Hoezo vinden ze juist nu zo veel mutaties, UK, Zuid-Afrka, in Japans weer een nieuwe, en iets van 19 mutaties waarop Pfizer getest had. Is dit meer een media dingetje? Ik bedoel, het virus heeft al een jaar de tijd gehad om overal te muteren. En opeens nu komt het zo veel in de media.
Is de UK variant écht zo veel besmettelijker of werken de regels in de UK gewoon veel minder goed?
Met 6 maanden aan open scholen hebben deze vrijwel nooit een aanjagende rol vertoond in de virusverspreiding en is uit tal van onderzoeken gebleken dat de meeste kinderen niet op school maar elders besmet raakten.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:36 schreef Noek het volgende:
Dan heb ik wel belachelijk veel anekdotisch bewijs van kinderen die het op school hebben opgelopen en allemaal vrolijk huiswaarts zijn gekeerd. Thuis, daar waar de meeste besmettingen worden opgelopen.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Met 6 maanden aan open scholen hebben deze vrijwel nooit een aanjagende rol vertoond in de virusverspreiding en is uit tal van onderzoeken gebleken dat de meeste kinderen niet op school maar elders besmet raakten.
Sow. Viesmad.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Leuk bericht natuurlijk waarmee je makkelijk denkt te kunnen scoren, maar in het bericht staat ook gewoon:
[..]
Hé, die discussie kennen we in Nederland ook, toch?
FOK!-'experts' be like:
[ afbeelding ]
Genoeg onderzoeken die dat ook ondersteunen. Zelfs het RIVM heeft het aangegeven. Je moet het ook willen zien.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan heb ik wel belachelijk veel anekdotisch bewijs van kinderen die het op school hebben opgelopen en allemaal vrolijk huiswaarts zijn gekeerd. Thuis, daar waar de meeste besmettingen worden opgelopen.
Zonder gekheid kun je best eens serieus nadenken over een leeftijdsgedifferentieerd beleid.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee nee, dat is niet solidair.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Zonder gekheid kun je best eens serieus nadenken over een leeftijdsgedifferentieerd beleid.
En dan nog..willen we niet een zekere mate van besmetting en dus antilichamen bij juist kinderen?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Met 6 maanden aan open scholen hebben deze vrijwel nooit een aanjagende rol vertoond in de virusverspreiding en is uit tal van onderzoeken gebleken dat de meeste kinderen niet op school maar elders besmet raakten.
Is dat de strategie, ja?quote:Op zondag 10 januari 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan nog..willen we niet een zekere mate van besmetting en dus antilichamen bij juist kinderen?
Ik vind de prijs wel heel hoog wat die groep betaalt. Ik heb ook niet alle antwoorden hoor.quote:
Het probleem is meer dat die kinderen het vervolgens rustig overbrengen omdat ze amper getest worden/er amper ziek van worden.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan nog..willen we niet een zekere mate van besmetting en dus antilichamen bij juist kinderen?
Oh, ben ik weer mijn [sarcasm]-tags vergeten? Sorry.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een generatie verneuken door ze als enkelband in te zetten is dat wel?
Ja, hearsay van leken zijn inderdaad geen bewijs.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan heb ik wel belachelijk veel anekdotisch bewijs van kinderen die het op school hebben opgelopen en allemaal vrolijk huiswaarts zijn gekeerd. Thuis, daar waar de meeste besmettingen worden opgelopen.
Dat is natuurlijk zeker zorgelijk. Ik weet niet wat de leeftijd van de kinderen in je familie zijn, maar als het jongere kinderen zijn horen die zich er niet eens mee bezig te houden. Ik durf zelfs zo ver te gaan dat een kind van 6 of 7 ofzo dat niet uit zichzelf zal zeggen, maar zal herhalen op basis van opmerkingen van de ouder of leraren.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De kinderen in mijn familie vinden school allemaal enorm belangrijk, maar ze voelden zich ook niet echt veilig op school zonder echte maatregelen. Bang dat ze het mee naar huis zouden nemen.
Dat lijken mensen ook wel een beetje te vergeten. Het zal natuurlijk voor ieder kind anders zijn, maar het is niet alsof de status van vóór de lockdown zo gezond was voor kinderen. Ze vinden de situatie nu ook niet leuk, maar ze hopen wel dat ze pas naar school hoeven zodra er wat meer maatregelen zijn.
Niemand die er voor pleit om ze eindeloos dicht te houden (hier schijnen veel mensen te denken dat er enkel twee mogelijkheden zijn; open zonder maatregelen, of helemaal dicht), want het onderwijs is inderdaad erg belangrijk. Maar zorg voor wat meer veiligheid; dat lijkt me toch het minste. Helaas zie ik al veel tegenstand over de dingen die nu geopperd worden om de scholen weer wat veiliger te openen. Tja.
We gaan toch voor groepsimmuniteit met en zonder vaccinaties? Kinderen worden niet gevaccineerd..dus trek je conclusie.quote:
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar het aantal kinderen met antilichamen. Als dat laag is, is school dus kennelijk niet zo'n grote broedplaats.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het probleem is meer dat die kinderen het vervolgens rustig overbrengen omdat ze amper getest worden/er amper ziek van worden.
Wij zijn al een jaar solidair, ik zag vandaag weer mensen in rolstoelen met zuurstofflessen op de kar, gezellig koffie lurken in de supermarkt met een aantal bekenden.quote:
Dat hadden ze al lang moeten doen, maar ja, we moeten solidair zijn en verkiezingen.....quote:Op zondag 10 januari 2021 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Zonder gekheid kun je best eens serieus nadenken over een leeftijdsgedifferentieerd beleid.
Ik ben ondertussen wel heel benieuwd of het beleid na 18 maart ineens veranderd ja, maar dat is puur onderbuik.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat hadden ze al lang moeten doen, maar ja, we moeten solidair zijn en verkiezingen.....
Het is geen eerlijk verhaal, hè.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een generatie verneuken door ze als enkelband in te zetten is dat wel?
Trek jij even je eigen conclusie.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:03 schreef capricia het volgende:
[..]
We gaan toch voor groepsimmuniteit met en zonder vaccinaties? Kinderen worden niet gevaccineerd..dus trek je conclusie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |