Ze moeten die ouders gewoon ontzegging geven voor bungalowparken voor de komende 10 jaar als ze hun kind nog onnodig brengen. Is het feest zo over.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:49 schreef Luke83 het volgende:
ALS de scholen een grote invloed (zouden) hebben op de cijfers dan gok ik dat de komende twee weken de cijfers stagneren. Van wat ik lees gaan er grote groepen basisschool naar de noodopvang en in het voortgezet onderwijs wordt fysiek les gegeven aan een aantal doelgroepen.
Dat kun je geen enkel kind. Maar inderdaad, bouw het van onder af maar weer op.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, of begin met groep 1-3 of 4, die kun je niet thuis bieden wat een school ze biedt.
Als in goede voorspellingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ramkoers als in we gaan weer groeien qua besmettingen?
Als je veel asymptomatische gevallen hebt onder scholieren wordt dat wel een stuk lastiger natuurlijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
ALS de scholen een grote invloed (zouden) hebben op de cijfers dan was het aantal clusters op scholen in de afgelopen maanden veel hoger geweest, aangezien het zo'n beetje de enig overgebleven plek was waar grotere groepen mensen voor langere tijd in een afgesloten ruimte zaten. Kennelijk viel het allemaal nogal mee.
Je hoort mij ook niet zeggen dat er geen nadelen aan zitten.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat de scholen weer open gaan per 19 januari. Het is een te grote bron. Maar het is wel een maatregel die voor veel kinderen en ouders wel grote gevolgen kunnen hebben. Er zijn rapporten geweest over een toename van leerachterstand, mishandeling etc. Persoonlijk zie ik ook dat collega's van mij helemaal niet meer productief zijn als je ook moeten passen op hun 3 jonge kinderen.
Ik hoop dat je gelijk hebt, daar niet van, maar van een groot percentage besmettingen is de bron: thuissituatie. Dat virus komt natuurlijk niet door het raam binnenvliegen (meenemen dat kinderen/jongeren vaak weinig tot geen klachten ontwikkelen). Wat dat betreft sta ik zeker open voor dat onderzoek van sneltesten in het VO.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
ALS de scholen een grote invloed (zouden) hebben op de cijfers dan was het aantal clusters op scholen in de afgelopen maanden veel hoger geweest, aangezien het zo'n beetje de enig overgebleven plek was waar grotere groepen mensen voor langere tijd in een afgesloten ruimte zaten. Kennelijk viel het allemaal nogal mee.
Idd.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom niet zolang de ziekenhuizen het redden? Dat is het hele argument geweest altijd. Zolang we het redden qua capaciteit hoop ik dat we maximaal versoepelen. Vooral voor kinderen en jong volwassenen die weinig last hebben van het virus.
Tja, in de horeca, culturele sector, sportsector en nog veel andere zijn ze momenteel ook niet zo productief...quote:Op zondag 10 januari 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat de scholen weer open gaan per 19 januari. Het is een te grote bron. Maar het is wel een maatregel die voor veel kinderen en ouders wel grote gevolgen kunnen hebben. Er zijn rapporten geweest over een toename van leerachterstand, mishandeling etc. Persoonlijk zie ik ook dat collega's van mij helemaal niet meer productief zijn als je ook moeten passen op hun 3 jonge kinderen.
Echt he. Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die zo brutaal zijn dat ze willens en wetens misbruik maken van noodvoorzieningen. Het probleem zit er ook in dat ze zichzelf niet tegenkomen en dat mensen die het wel braaf doen zoals het hoort dan én de nadelen van de maatregelen hebben én dat die maatregelen langer duren noodgedwongen door dit soort idioterie omdat de besmettingen langzamer omlaag gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze moeten die ouders gewoon ontzegging geven voor bungalowparken voor de komende 10 jaar als ze hun kind nog onnodig brengen. Is het feest zo over.
Lijkt mij ook lastig voor het kabinet om hier knopen over door te hakken.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tja, in de horeca, culturele sector, sportsector en nog veel andere zijn ze momenteel ook niet zo productief...
Ik denk dat we daar veel meer testen mee hadden moeten doen, wat ze in het begin in Italië, New York en op andere plekken hebben gedaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het zit met antilichamen van kinderen. Als het daar zo besmettelijk geweest is.
Alsof het alleen bij hen blijft.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom niet zolang de ziekenhuizen het redden? Dat is het hele argument geweest altijd. Zolang we het redden qua capaciteit hoop ik dat we maximaal versoepelen. Vooral voor kinderen en jong volwassenen die weinig last hebben van het virus.
Dan verwacht ik ook een grote groep met antilichamen/antigenen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je veel asymptomatische gevallen hebt onder scholieren wordt dat wel een stuk lastiger natuurlijk.
Sanquin test volgens mij toch alleen het bloed van bloeddonoren en dat zijn dus volwassenen?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan verwacht ik ook een grote groep met antilichamen/antigenen.
Zijn daar cijfers van, dat jij weet?
Het kabinet zou in elk geval zichzelf communicatief een handje kunnen helpen door niet alleen maar te herhalen dat het allemaal niet kan, maar ook perspectief te bieden op wanneer het dan wel kan. Nu is het uitsluitend 'nog even niet' zonder concreet aan te geven wanneer dan wel. Die onzekerheid maakt mensen knettergek, maar het is ook niet goed voor het draagvlak. Voor de regering zijn het misschien allemaal zuiver beleidsmatige beslissingen, maar voor de mensen over wie het gaat hangt er veel meer vanaf.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij ook lastig voor het kabinet om hier knopen over door te hakken.
Daarom heb ik al vaker voorgesteld om kinderen opzettelijk gecontroleerd te besmetten. Gaan toch geen jaar van een kind in ontwikkeling weg gooien voor een snotneus en drie hoestjesquote:Op zondag 10 januari 2021 15:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Alsof het alleen bij hen blijft.![]()
Enneh... weet niet of je het door hebt, maar de zorg is al een mooi poosje aardig zwaar belast. Denk dat er ook wel mensen zijn die reguliere zorg nodig hebben die inmiddels wel eens een afspraak willen kunnen maken.
Waarschijnlijk moeilijk om daar sluitende cijfers over te krijgen, aangezien de meeste asymptomatische kids/jongeren zich zeer waarschijnlijk nooit hebben laten testen omdat ze geen /nauwelijks symptomen ervaren hebben...quote:Op zondag 10 januari 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan verwacht ik ook een grote groep met antilichamen/antigenen.
Zijn daar cijfers van, dat jij weet?
Volgens mij is dat niet helemaal correct. Volgens dat rapport hebben ze gezocht naar een specifiek mutatie (van aminozuren 69/70) en dat schijnt bij meer varianten voor te komen.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar het is bizar hoe snel de variant zich in Engeland verspreid heeft, zeker als je beseft dat Engeland in november in een lockdown zat (scholen en uni's nog wel open, alle non-essentiele winkels niet open).
In 3 weken van 3% naar 64%...
Ik heb verder niet genoeg kennis om een uitspraak te doen over de vraag hoeveel andere varianten ook hetzelfde patroon hebben.quote:This coincidental occurrence provides a good proxy for monitoring trends in VOC 202012/01. SGTF correlates almost perfectly with presence of Δ69-70. Considering 14,950 tested samples where we know both the sequence and the SGTF status, 99.5% of Δ69-70 sequences (2190 of 2202) are SGTF, compared to 0.05% of sequences without the deletion (7 of 13278).
Because Δ69-70 has arisen multiple times, and SGTF is a proxy for any lineage with that mutation, the utility of SGTF as a proxy for VOC 202012/01 varies over time and region.
En als ze dat niet kunnen?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het kabinet zou in elk geval zichzelf communicatief een handje kunnen helpen door niet alleen maar te herhalen dat het allemaal niet kan, maar ook perspectief te bieden op wanneer het dan wel kan. Nu is het uitsluitend 'nog even niet' zonder concreet aan te geven wanneer dan wel. Die onzekerheid maakt mensen knettergek, maar het is ook niet goed voor het draagvlak. Voor de regering zijn het misschien allemaal zuiver beleidsmatige beslissingen, maar voor de mensen over wie het gaat hangt er veel meer vanaf.
Dat hebben ze wel gezegd dus. Onder 3600 besmettingen enkele versoepelingen (denk scholen) en onder 1200 meer. Ze hadden alleen verwacht dat dat nu al zou zijn bereikt.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het kabinet zou in elk geval zichzelf communicatief een handje kunnen helpen door niet alleen maar te herhalen dat het allemaal niet kan, maar ook perspectief te bieden op wanneer het dan wel kan. Nu is het uitsluitend 'nog even niet' zonder concreet aan te geven wanneer dan wel. Die onzekerheid maakt mensen knettergek, maar het is ook niet goed voor het draagvlak. Voor de regering zijn het misschien allemaal zuiver beleidsmatige beslissingen, maar voor de mensen over wie het gaat hangt er veel meer vanaf.
Juist.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Sanquin test volgens mij toch alleen het bloed van bloeddonoren en dat zijn dus volwassenen?
Ja, dat voorstel had ik al eens gelezen van je.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daarom heb ik al vaker voorgesteld om kinderen opzettelijk gecontroleerd te besmetten. Gaan toch geen jaar van een kind in ontwikkeling weg gooien voor een snotneus en drie hoestjes![]()
Als ze opa en oma ook besmetten is dat wat mij betreft echt jammer hoor, zouden ze zelf maar wat verstandiger moeten zijn en niet moeten knuffelen/te dicht bij komen bij de kinderen.
Er is de afgelopen tijd weinig bco gedaan, en kinderen krijgen weinig klachten waardoor het nauwelijks opvalt.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nooit officieel. Die 3600 komt uit een kranteninterview met van Dissel volgens mij, maar dat is geen beleidsmaker. Dit hoort een onderdeel te zijn van een persconferentie.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel gezegd dus. Onder 3600 besmettingen enkele versoepelingen (denk scholen) en onder 1200 meer. Ze hadden alleen verwacht dat dat nu al zou zijn bereikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |