Dat is heel dubbel. Er zijn ook zat onderzoeken die laten zien dat mensen thuis echt beter herstellen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind dat ze mensen toch snel naar huis sturen. Vorige week de vader van een vriend opgenomen, 78 jaar en COPDpatient. Niet op de IC, wel aan de beademing. Zodra hij van de beademing af was werd hij naar huis gestuurd. Na 4 dagen ziekenhuis dus. Heeft het nu thuis niet makkelijk, veel pijn en moeilijk ademen.
Er was plek genoeg, hij lag met 2 op een kamer van 4. Hij lag niet op de IC dus. Maar hij kon nog best een paar dagen verpleging gebruiken. Of hij nog leeft weet ik niet, heb ze al 2 dagen niet gesproken.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:37 schreef halfway het volgende:
[..]
Hij leeft toch nog? Plaats maken voor iemand die het misschien niet gaat halen.
Als ik hun was zou ik nog twee weken wachten. Minimaal. Cijfers dalen nu iets, maar ook niet schokkend snel. Er is maar weinig voor nodig om nu weer te gaan stijgen. Ik zou verwachten dat ze echt lager willen zitten voordat ze gaan versoepelen. In het voorjaar duurde het ook wel eventjes en toen ging het nog redelijk snel.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:34 schreef Luke83 het volgende:
Ik blijf het toch spannend vinden wat er met het onderwijs gaat gebeuren na 18-1. Cijfers lijken nu echt wel te verbeteren, én de sector staat uiteraard hoog, zo niet bovenaan, om weer te versoepelen. Basisonderwijs toch open na volgende week?
dat kan, ff ruitje inslaanquote:Op zondag 10 januari 2021 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Kan ik de overwinning van Ons Aller Ajax vanavond al in de kroeg vieren?
Helaas voor je, om 2 redenen niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Laten we het hopen. Maar de hardliners zullen dat ongetwijfeld een heel slecht idee vinden.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:34 schreef Luke83 het volgende:
Ik blijf het toch spannend vinden wat er met het onderwijs gaat gebeuren na 18-1. Cijfers lijken nu echt wel te verbeteren, én de sector staat uiteraard hoog, zo niet bovenaan, om weer te versoepelen. Basisonderwijs toch open na volgende week?
Doe jij die nog ff dan!quote:Op zondag 10 januari 2021 15:42 schreef Noek het volgende:
Mooie cijfers, waren nog beter geweest met een gifje ter ondersteuning.
@VoMyquote:Op zondag 10 januari 2021 15:42 schreef marcb1974 het volgende:
Van het AD, bericht van 13h40
De beslissing van Zwitserland om in het voorjaar de scholen te sluiten was een van de effectiefste maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Uit een onderzoek dat zondag is gepubliceerd blijkt dat de mobiliteit daardoor met 21,6 procent werd teruggedrongen, waarmee de kans op overdracht van Covid-19 aanzienlijk afnam.
En Nederland be like:quote:Op zondag 10 januari 2021 15:42 schreef marcb1974 het volgende:
De beslissing van Zwitserland om in het voorjaar de scholen te sluiten was een van de effectiefste maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Uit een onderzoek dat zondag is gepubliceerd blijkt dat de mobiliteit daardoor met 21,6 procent werd teruggedrongen, waarmee de kans op overdracht van Covid-19 aanzienlijk afnam.
In Nederland zijn we zorgvuldig en weten we het beter jaquote:Op zondag 10 januari 2021 15:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En Nederland be like:
[ afbeelding ]
Zo simpel is dat natuurlijk ook niet he, het thuishouden van kinderen heeft ook grote impact. Op de kinderen en hun ouders. Dat is ook een belangrijk punt.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En Nederland be like:
[ afbeelding ]
Dichthouden dus zodat we weer rustig naar de kroeg kunnen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:42 schreef marcb1974 het volgende:
Ik mag toch aannemen dat we niet al die miljarden over de balk gegooid hebben om nu -met de eindfinish in zicht- nu alsnog een kraan open gaan zetten tijdens het dweilen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo simpel is dat natuurlijk ook niet he, het thuishouden van kinderen heeft ook grote impact. Op de kinderen en hun ouders. Dat is ook een belangrijk punt.
Ik heb anders van die beste man een weekvoorspelling van de cijfers en die ligt wel aardig op ramkoers dus mijn respect groeit met de dag.quote:
Nee natuurlijk niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ramkoers als in we gaan weer groeien qua besmettingen?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik heb anders van die beste man een weekvoorspelling van de cijfers en die ligt wel aardig op ramkoers dus mijn respect groeit met de dag.
Inderdaad, of begin met groep 1-3 of 4, die kun je niet thuis bieden wat een school ze biedt.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Maar de hardliners zullen dat ongetwijfeld een heel slecht idee vinden.
ALS de scholen een grote invloed (zouden) hebben op de cijfers dan was het aantal clusters op scholen in de afgelopen maanden veel hoger geweest, aangezien het zo'n beetje de enig overgebleven plek was waar grotere groepen mensen voor langere tijd in een afgesloten ruimte zaten. Kennelijk viel het allemaal nogal mee.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:49 schreef Luke83 het volgende:
ALS de scholen een grote invloed (zouden) hebben op de cijfers dan gok ik dat de komende twee weken de cijfers stagneren. Van wat ik lees gaan er grote groepen basisschool naar de noodopvang en in het voortgezet onderwijs wordt fysiek les gegeven aan een aantal doelgroepen.
Ik verwacht ook niet dat de scholen weer open gaan per 19 januari. Het is een te grote bron. Maar het is wel een maatregel die voor veel kinderen en ouders wel grote gevolgen kunnen hebben. Er zijn rapporten geweest over een toename van leerachterstand, mishandeling etc. Persoonlijk zie ik ook dat collega's van mij helemaal niet meer productief zijn als je ook moeten passen op hun 3 jonge kinderen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat we niet al die miljarden over de balk gegooid hebben om nu -met de eindfinish in zicht- nu alsnog een kraan open gaan zetten tijdens het dweilen.
Waarom niet zolang de ziekenhuizen het redden? Dat is het hele argument geweest altijd. Zolang we het redden qua capaciteit hoop ik dat we maximaal versoepelen. Vooral voor kinderen en jong volwassenen die weinig last hebben van het virus.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat we niet al die miljarden over de balk gegooid hebben om nu -met de eindfinish in zicht- nu alsnog een kraan open gaan zetten tijdens het dweilen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |