Scholen zaten net voor de lockdown op een percentage van 8.5% https://www.parool.nl/ned(...)ft-groeien~bbbcd075/quote:Op zondag 10 januari 2021 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij zitten hier twee aannames in die niet kloppen. Of in ieder geval een tegenstelling suggereren die er niet is.
Verder denk ik dat Rutte de spijker op de kop sloeg in zijn speech:
[..]
Voor mij is het wel afhankelijk van hoe die test wordt afgenomen en hoe vaak.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt nu dat ik mijn kind hier niet aan bloot ga stellen. Even afwachten wat het precies is.
Het is al best wel vaak aangegeven dat leerachterstand echt niet het enige gevolg is van scholensluiting.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind dat men wel makkelijk heen stapt over de miljarden die gemoeid zijn met alles op slot gooien. Ik vind dat persoonlijk eigenlijk veel ernstiger dan potentieel 3 maanden leerachterstand.
Dit is echt veel te simpel.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Scholen zaten net voor de lockdown op een percentage van 8.5% https://www.parool.nl/ned(...)ft-groeien~bbbcd075/
Dit eveneens. Bedrijven kun je in leven houden met geld, leerachterstanden komen sommige leerlingen nooit meer te boven. En sowieso is het een oneerlijke vergelijking, want onderwijs heeft een compleet andere dynamiek. Daarbij kun je online gewoon je spullen bestellen, dat werkt met onderwijs ook anders.quote:Vind dat men wel makkelijk heen stapt over de miljarden die gemoeid zijn met alles op slot gooien. Ik vind dat persoonlijk eigenlijk veel ernstiger dan potentieel 3 maanden leerachterstand.
Ik denk dat je leerachterstand niet moet onderschatten.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Scholen zaten net voor de lockdown op een percentage van 8.5% https://www.parool.nl/ned(...)ft-groeien~bbbcd075/
Waar staan de winkels? Is dat überhaupt onderzocht? Wat Rutte zegt was feitelijk juist, met de nadruk op was want de situatie is inmiddels (puur qua cijfers) natuurlijk wel wat anders dan pak hem beet een maand geleden.
Vind dat men wel makkelijk heen stapt over de miljarden die gemoeid zijn met alles op slot gooien. Ik vind dat persoonlijk eigenlijk veel ernstiger dan potentieel 3 maanden leerachterstand.
Situatie in de winkels is totaal verschillend dan die in scholen.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is echt veel te simpel.
Een deel van het antwoord is bv.: hoe ga je achterhalen wanneer iemand in een winkel besmet is geraakt?
[..]
Dit eveneens. Bedrijven kun je in leven houden met geld, leerachterstanden komen sommige leerlingen nooit meer te boven.
Je creert een verloren generatie, erg triest dat juist deze groep moet lijden omdat ze ook de economische klap gaan voelenquote:Op zondag 10 januari 2021 12:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk dat je leerachterstand niet moet onderschatten.
Met namen in praktijkonderwijs niveau 2 mbo (toch al een kwetsbare groep) leidt dit echt tot problemen wanneer zij hun diploma niet kunnen halen. Ook op lange termijn.
Al is het een blaastest. Mijn kind zit op de basisschool, en het idee dat ze zou moeten blazen waarna een apparaat bepaalt of ze wel of niet toegelaten gaat worden in haar klas, nee.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor mij is het wel afhankelijk van hoe die test wordt afgenomen en hoe vaak.
Vanaf 12 jaar mag het overigens niet zonder toestemming van het kind, wat de ouders ook vinden. Dus in ieder geval op de middelbare scholen is het erg afhankelijk van de medewerking van de scholieren.
Generatie vanwege een jaar met mischien kwalitatief en kwantitafief onderwijs is wel een overdreven, een generatie is meer dan een jaar, he?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:52 schreef byah het volgende:
[..]
Je creert een verloren generatie, erg triest dat juist deze groep moet lijden omdat ze ook de economische klap gaan voelen
Liever 30 andere mensen blootstellen aan een dodelijke ziekte?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Al is het een blaastest. Mijn kind zit op de basisschool, en het idee dat ze zou moeten blazen waarna een apparaat bepaalt of ze wel of niet toegelaten gaat worden in haar klas, nee.
Afschuwelijk.
Je kan toch in de zomervakantie en krokusvakantie doorgaan als dat zo'n probleem is? De onwil bij zowel ouders als leerkrachten is werkelijk gigantisch.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk dat je leerachterstand niet moet onderschatten.
Met namen in praktijkonderwijs niveau 2 mbo (toch al een kwetsbare groep) leidt dit echt tot problemen wanneer zij hun diploma niet kunnen halen. Ook op lange termijn.
Ja zo zal het gaan idd.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Liever 30 andere mensen blootstellen aan een dodelijke ziekte?
De onwil zit vooral bij jou heb ik het gevoel.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch in de zomervakantie en krokusvakantie doorgaan als dat zo'n probleem is? De onwil bij zowel ouders als leerkrachten is werkelijk gigantisch.
Er is nauwelijks sprake van onwil als leerkrachten gewoon uitvallen doordat ze covid oplopen, he? En dat oplopen van de leerlingen waar nu zo langzamerhand weinig twijfel meer aan is dat dit gebeurt.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch in de zomervakantie en krokusvakantie doorgaan als dat zo'n probleem is? De onwil bij zowel ouders als leerkrachten is werkelijk gigantisch.
Nee, dat is gewoon gedeelde verantwoordelijkheid. Een test nemen is echt niet zo'n groot probleem.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja zo zal het gaan idd.
Die morele chantage. Precies.
Dat mag ik gelukkig zelf bepalen voor mijn kind.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon gedeelde verantwoordelijkheid. Een test nemen is echt niet zo'n groot probleem.
En anderen mogen jou veroordelen voor die keuze, als je daarmee bewust andere mensen extra risico meegeeft.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat mag ik gelukkig zelf bepalen voor mijn kind.
Exact m'n punt. Ga lekker door in voorjaar en of de zomer als er (waarschijnlijk) veel minder besmettingen zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is nauwelijks sprake van onwil als leerkrachten gewoon uitvallen doordat ze covid oplopen, he? En dat oplopen van de leerlingen waar nu zo langzamerhand weinig twijfel meer aan is dat dit gebeurt.
Veroordelen nog wel..quote:Op zondag 10 januari 2021 12:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En anderen mogen jou veroordelen voor die keuze, als je daarmee bewust andere mensen extra risico meegeeft.
Blijkbaar wel voor veel mensen. Niet zo projecteren.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:57 schreef MoreDakka het volgende:
Een test nemen is echt niet zo'n groot probleem.
afschuwelijk als je kind ff moet blazen ....het moet niet gekker wordenquote:Op zondag 10 januari 2021 12:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Liever 30 andere mensen blootstellen aan een dodelijke ziekte?
Je moet het zien in vergelijking met het langer dicht houden van scholen of ineffectief half-onderwijs.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:00 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Blijkbaar wel voor veel mensen. Niet zo projecteren.
Natuurlijk vinden ze maatregelen niet fijn, maar ik zie daar genoeg foto's en verhalen van leuke, gezamenlijke uitjes en bijeenkomsten voorbij komen.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat ze uitgeput zijn of juist niet ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |