abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197322058
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij zitten hier twee aannames in die niet kloppen. Of in ieder geval een tegenstelling suggereren die er niet is.

Verder denk ik dat Rutte de spijker op de kop sloeg in zijn speech:
[..]

Scholen zaten net voor de lockdown op een percentage van 8.5% https://www.parool.nl/ned(...)ft-groeien~bbbcd075/

Waar staan de winkels? Is dat überhaupt onderzocht? Wat Rutte zegt was feitelijk juist, met de nadruk op was want de situatie is inmiddels (puur qua cijfers) natuurlijk wel wat anders dan pak hem beet een maand geleden.

Vind dat men wel makkelijk heen stapt over de miljarden die gemoeid zijn met alles op slot gooien. Ik vind dat persoonlijk eigenlijk veel ernstiger dan potentieel 3 maanden leerachterstand.
blablablabla
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 12:42:36 #152
5428 crew  miss_sly
pi_197322092
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt nu dat ik mijn kind hier niet aan bloot ga stellen. Even afwachten wat het precies is.
Voor mij is het wel afhankelijk van hoe die test wordt afgenomen en hoe vaak.
Vanaf 12 jaar mag het overigens niet zonder toestemming van het kind, wat de ouders ook vinden. Dus in ieder geval op de middelbare scholen is het erg afhankelijk van de medewerking van de scholieren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197322123
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Vind dat men wel makkelijk heen stapt over de miljarden die gemoeid zijn met alles op slot gooien. Ik vind dat persoonlijk eigenlijk veel ernstiger dan potentieel 3 maanden leerachterstand.
Het is al best wel vaak aangegeven dat leerachterstand echt niet het enige gevolg is van scholensluiting.
pi_197322152
quote:

[..]

Scholen zaten net voor de lockdown op een percentage van 8.5% https://www.parool.nl/ned(...)ft-groeien~bbbcd075/
Dit is echt veel te simpel.

Een deel van het antwoord is bv.: hoe ga je achterhalen wanneer iemand in een winkel besmet is geraakt?

quote:
Dit eveneens. Bedrijven kun je in leven houden met geld, leerachterstanden komen sommige leerlingen nooit meer te boven. En sowieso is het een oneerlijke vergelijking, want onderwijs heeft een compleet andere dynamiek. Daarbij kun je online gewoon je spullen bestellen, dat werkt met onderwijs ook anders.
pi_197322156
quote:

[..]

Waar staan de winkels? Is dat überhaupt onderzocht? Wat Rutte zegt was feitelijk juist, met de nadruk op was want de situatie is inmiddels (puur qua cijfers) natuurlijk wel wat anders dan pak hem beet een maand geleden.

Ik denk dat je leerachterstand niet moet onderschatten.
Met namen in praktijkonderwijs niveau 2 mbo (toch al een kwetsbare groep) leidt dit echt tot problemen wanneer zij hun diploma niet kunnen halen. Ook op lange termijn.
pi_197322291
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is echt veel te simpel.

Een deel van het antwoord is bv.: hoe ga je achterhalen wanneer iemand in een winkel besmet is geraakt?
[..]

Dit eveneens. Bedrijven kun je in leven houden met geld, leerachterstanden komen sommige leerlingen nooit meer te boven.
Situatie in de winkels is totaal verschillend dan die in scholen.

Op afstand met mondkapjes kortdurende contacten versus 8 uur lang zonder mondkapje, afstand in een bedompt lokaal. Rara wat heeft meer impact?

Ben ook geen protegé van de middenstand want stel dat winkels wel degelijk een grote rol spelen is dat ook best, maar mag je dat tenminste onderzoeken/bewijzen. Verhaal van Rutte was toen waar maar je komt langzaamaan weer in het momentum dat je straks weer wat risico kan gaan nemen.

Zou toch zonde zijn als je honderden miljoenen blijkt te hebben aan iets dat amper impact heeft op je besmettingen.

Dat geld moet tenslotte uiteindelijk ook weer een keer terugkomen.
blablablabla
pi_197322294
Naar aanleiding van deze tweet, gepost door @Momo
twitter

Ben ik in het 'rapport' gedoken waarnaar gerefereerd wordt een paar dingen vallen op.
Dit is de duidelijkste data die ik tot nu toe gezien heb dat afstand houden werkt!

Ze maken onderscheid in the contact onderzoek tussen mensen met wie je direct contact heb gehad en mensen met je close contact hebt gehad, die zijn als volgt gedefinieerd:
Direct contact: face to face conversation within 1m, skin contact, coughed/spat/sneezed on
Close contact: within 1m for 1min or longer, within 1-2m for 15 min or more over 24 hour period, travelling in a vehicle or plane.

De infectie rate bij direct contact is in beide groepen veeel hoger. 37.362/1.914 =~19.5 keer, in de B117 groep, en 27.495/1/266 = ~21.7 keer in de 'gewone' groep.
Er is dus een iets hogere kans op besmetting bij de Engelse variant bij close contact, maar je kunt de kans heel erg reduceren als je je aan de regels houdt.
Ik heb eigenlijk niet eerder zulke duidelijke data gezien dat afstand houden echt een veel kleinere kans op besmetting geeft.

Maar het is bizar hoe snel de variant zich in Engeland verspreid heeft, zeker als je beseft dat Engeland in november in een lockdown zat (scholen en uni's nog wel open, alle non-essentiele winkels niet open).

In 3 weken van 3% naar 64%...

Volgens mij dringt die nu ook wel door bij het OMT en RIVM en ik denk dat men er goed aan zou doen om de lockdown te verlengen voorlopig.

Rapport hier: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/950823/Variant_of_Concern_VOC_202012_01_Technical_Briefing_3_-_England.pdf
pi_197322311
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Met namen in praktijkonderwijs niveau 2 mbo (toch al een kwetsbare groep) leidt dit echt tot problemen wanneer zij hun diploma niet kunnen halen. Ook op lange termijn.
Je creert een verloren generatie, erg triest dat juist deze groep moet lijden omdat ze ook de economische klap gaan voelen
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 12:52:20 #159
236264 crew  capricia
pi_197322316
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor mij is het wel afhankelijk van hoe die test wordt afgenomen en hoe vaak.
Vanaf 12 jaar mag het overigens niet zonder toestemming van het kind, wat de ouders ook vinden. Dus in ieder geval op de middelbare scholen is het erg afhankelijk van de medewerking van de scholieren.
Al is het een blaastest. Mijn kind zit op de basisschool, en het idee dat ze zou moeten blazen waarna een apparaat bepaalt of ze wel of niet toegelaten gaat worden in haar klas, nee.
Afschuwelijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197322340
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:52 schreef byah het volgende:

[..]

Je creert een verloren generatie, erg triest dat juist deze groep moet lijden omdat ze ook de economische klap gaan voelen
Generatie vanwege een jaar met mischien kwalitatief en kwantitafief onderwijs is wel een overdreven, een generatie is meer dan een jaar, he?
pi_197322350
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Al is het een blaastest. Mijn kind zit op de basisschool, en het idee dat ze zou moeten blazen waarna een apparaat bepaalt of ze wel of niet toegelaten gaat worden in haar klas, nee.
Afschuwelijk.
Liever 30 andere mensen blootstellen aan een dodelijke ziekte?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197322381
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je kan toch in de zomervakantie en krokusvakantie doorgaan als dat zo'n probleem is? De onwil bij zowel ouders als leerkrachten is werkelijk gigantisch.
blablablabla
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 12:56:24 #163
236264 crew  capricia
pi_197322416
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:53 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ja zo zal het gaan idd.
Die morele chantage. Precies. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197322421
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Je kan toch in de zomervakantie en krokusvakantie doorgaan als dat zo'n probleem is? De onwil bij zowel ouders als leerkrachten is werkelijk gigantisch.
De onwil zit vooral bij jou heb ik het gevoel.
pi_197322422
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Er is nauwelijks sprake van onwil als leerkrachten gewoon uitvallen doordat ze covid oplopen, he? En dat oplopen van de leerlingen waar nu zo langzamerhand weinig twijfel meer aan is dat dit gebeurt.
pi_197322432
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja zo zal het gaan idd.
Die morele chantage. Precies. :D
Nee, dat is gewoon gedeelde verantwoordelijkheid. Een test nemen is echt niet zo'n groot probleem.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 12:58:31 #167
236264 crew  capricia
pi_197322466
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon gedeelde verantwoordelijkheid. Een test nemen is echt niet zo'n groot probleem.
Dat mag ik gelukkig zelf bepalen voor mijn kind.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197322484
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat mag ik gelukkig zelf bepalen voor mijn kind.
En anderen mogen jou veroordelen voor die keuze, als je daarmee bewust andere mensen extra risico meegeeft.
pi_197322499
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is nauwelijks sprake van onwil als leerkrachten gewoon uitvallen doordat ze covid oplopen, he? En dat oplopen van de leerlingen waar nu zo langzamerhand weinig twijfel meer aan is dat dit gebeurt.
Exact m'n punt. Ga lekker door in voorjaar en of de zomer als er (waarschijnlijk) veel minder besmettingen zijn.
blablablabla
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 13:00:05 #170
236264 crew  capricia
pi_197322503
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En anderen mogen jou veroordelen voor die keuze, als je daarmee bewust andere mensen extra risico meegeeft.
Veroordelen nog wel.. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197322512
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:57 schreef MoreDakka het volgende:
Een test nemen is echt niet zo'n groot probleem.
Blijkbaar wel voor veel mensen. Niet zo projecteren.
pi_197322530
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Veroordelen nog wel.. :')
Ja, dus?
pi_197322540
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:53 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

afschuwelijk als je kind ff moet blazen ....het moet niet gekker worden _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197322553
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:00 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Blijkbaar wel voor veel mensen. Niet zo projecteren.
Je moet het zien in vergelijking met het langer dicht houden van scholen of ineffectief half-onderwijs.
pi_197322558
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat ze uitgeput zijn of juist niet ?
Natuurlijk vinden ze maatregelen niet fijn, maar ik zie daar genoeg foto's en verhalen van leuke, gezamenlijke uitjes en bijeenkomsten voorbij komen.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/australia/

Als je dit aantal ziet dan lijkt mij ook totaal niet aannemelijk dat de gezondheidszorg in dezelfde staat verkeerd zoals hier, zoals sommige users hier suggeren, en dat andere zorg dan corona zorg achterstanden heeft opgelopen. De effecten op schoolgaande kinderen ben ik je schuldig, maar ik betwijfel of die erger zijn dan hier.
Wat Australië dus op ons voor heeft is in ieder geval nog een functioneerde zorg sector waardoor ze ook weer snel kunnen afschalen met maatregelen omdat het water de zorgmedewerkers daar niet aan de lippen staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')