abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197321514
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Dit is eventueel goed nieuws voor mensen met kinderen thuis nu. Onderzoek van UMC.
Hmm niet helemaal want ik vind het niet nodig om mijzelf te testen, laat staan mijn kinderen.

Ik ga niet meedoen aan een gecreeerde testsamenleving waarbij je je kunt afvragen wat zo'n sneltest nu helemaal zegt.

Dan blijven ze nog maar wat langer thuis, totdat alles weer normaal is inclusief dat gehele paniekvoetbal.
pi_197321517
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zal wel maar als juist in het onderwijs grote problemen in de virustransmissie liggen zal je er toch iets mee moeten. Langdurige sluiting is dan gewoon onvermijdelijk.

Wil toch niet zeggen dat je daarnaast ook de rest van het land plat moet gooien zonder bewijs te hebben dat daar problemen liggen? Ik noem het sluiten van bibliotheken bijvoorbeeld, als ultieme symboolmaatregel.
Volgens mij zitten hier twee aannames in die niet kloppen. Of in ieder geval een tegenstelling suggereren die er niet is.

Verder denk ik dat Rutte de spijker op de kop sloeg in zijn speech:
quote:
En ik zeg in alle openheid: over elk van deze maatregelen, over elke locatie, elk beroep, elke doelgroep valt een lange discussie te voeren. Want bij ons kan het met wat aanpassingen toch best veilig? Bij ons zijn toch geen besmettingen geweest? Of wat is nou de bijdrage van specifiek deze groep aan de verspreiding van het virus?

Het zijn allemaal begrijpelijke vragen en argumenten. En als de cijfers de laatste weken zouden zijn gedaald in plaats van gestegen, zouden we onszelf dit soort vragen ook hebben gesteld om te kijken waar misschien weer iets meer zou kunnen.

Maar dat is niet de situatie waarin we zitten. Die luxe hebben we niet. Het is nu: hoe minder contacten, hoe beter.
pi_197321567
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:19 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Hmm niet helemaal want ik vind het niet nodig om mijzelf te testen, laat staan mijn kinderen.

Ik ga niet meedoen aan een gecreeerde testsamenleving waarbij je je kunt afvragen wat zo'n sneltest nu helemaal zegt.

Dan blijven ze nog maar wat langer thuis, totdat alles weer normaal is inclusief dat gehele paniekvoetbal.
Alleen maar fijn dat ze aan oplossingen werken zodat scholen weer veiliger open kunnen, toch?

Bepaalde sectoren zouden doden om die kans te krijgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 12:22:02 ]
  zondag 10 januari 2021 @ 12:21:40 #129
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197321568
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:19 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ook niet als de sneltest een blaastest zou zijn voor de kinderen? Ik dacht eerder iets te hebben gelezen dat ze daar mee bezig zijn ook. Lijkt mij heel lastig om bij basisschool leeftijd kinderen allemaal met een stokje diep in de neus te gaan.
pi_197321579
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Geen flauw idee, in elk geval wel met een bevolking die uitgeput is.
En de grootste economische crisis sinds wo2 erbij.
pi_197321595
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:21 schreef Momo het volgende:

[..]

Ook niet als de sneltest een blaastest zou zijn voor de kinderen? Ik dacht eerder iets te hebben gelezen dat ze daar mee bezig zijn ook. Lijkt mij heel lastig om bij basisschool leeftijd kinderen allemaal met een stokje diep in de neus te gaan.
mogen ze wel betrouwbaarder zijn dan 60%.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197321602
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja gaat daar echt de goede kant op. Na een stabilisatie met neiging tot groei mid-december, is het toch weer verder gedaald. Wel benieuwd wat daar nou het verschil heeft gemaakt.
De Belgen zijn veel strenger. De avondklok is wat verruimd maar is er nog steeds. Boetes zijn niet meer mals, er zijn inspecties bij bedrijven en terugkeerders uit het buitenland worden daadwerkelijk gecontroleerd.

Daardoor krijgt de bevolking ook niet het idee dat ze maar alles mogen. Dit in tegenstelling tot de halve lockdown in Nederland, die in feite niets meer is dan het sluiten van ontmoetingsplekken maar helemaal niets doet aan de bewegingsvrijheid van mensen.
pi_197321621
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

En de grootste economische crisis sinds wo2 erbij.
Europa gaat hier lekker uitkomen wilde je zeggen ?
dat word nog minimaal 15 jaar "zuur"
pi_197321658
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alleen maar fijn dat ze aan oplossingen werken zodat scholen weer open kunnen, toch?
Ja als andere ouders daaraan mee willen werken is dat uiteraard aan hun. Ieder moet daar zelf een weloverwogen keuze in kunnen maken. dus voor hen ben ik oprecht blij.

Ik heb mijn dag niet vandaag merk ik. Dat overleg in hets catshuis maakt me bloedzenuwachtig op de een of andere manier en het huilen staat me vandaag nader dan het lachen. Dus ik trek me maar even terug van alle berichtgevinf en discussie ook hier. Iedereen doet het uiteindelijk vast met de beste bedoelingen, maar vandaag trek ik het even slecht.

Kom niet lekker uit mijn woorden, ben maar wat om me heen aan het schoppen en tegenstribbelen. Niet zoals ik ben of wil zijn. Niemand die goed begrijpt of er doorheen kan prikken wat ik werkelijk bedoel (wat ik jullie overigens niet kwalijk wil nemen). Gewoon een kutdag. Dat is wat corona met mijn psyche momenteel doet. Zal morgen hopelijk wel weer beter zijn.
pi_197321692
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De GGD en de huisartsen zijn hard aan het voorbereiden toch ?
Nog niet allemaal. Een goede vriendin van mij, die huisarts is, verneemt ook uit de media dat zij een rol gaat spelen bij vaccineren (en krijgt daar van patiënten ook veel telefoontjes over) maar weet nog van niets.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197321732
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:26 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja als andere ouders daaraan mee willen werken is dat uiteraard aan hun. Ieder moet daar zelf een weloverwogen keuze in kunnen maken. dus voor hen ben ik oprecht blij.

Ik heb mijn dag niet vandaag merk ik. Dat overleg in hets catshuis maakt me bloedzenuwachtig op de een of andere manier en het huilen staat me vandaag nader dan het lachen. Dus ik trek me maar even terug van alle berichtgevinf en discussie ook hier. Iedereen doet het uiteindelijk vast met de beste bedoelingen, maar vandaag trek ik het even slecht.

Kom niet lekker uit mijn woorden, ben maar wat om me heen aan het schoppen en tegenstribbelen. Niet zoals ik ben of wil zijn. Niemand die goed begrijpt of er doorheen kan prikken wat ik werkelijk bedoel (wat ik jullie overigens niet kwalijk wil nemen). Gewoon een kutdag. Dat is wat corona met mijn psyche momenteel doet. Zal morgen hopelijk wel weer beter zijn.
:* Goed voor jezelf zorgen! Het is lekker weer, lekker naar buiten misschien? Doe rustig aan, en sterkte van een afstandje ;) De situatie is ook gewoon kut.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 12:29:28 ]
  zondag 10 januari 2021 @ 12:31:47 #137
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197321791
quote:

[..]

Sterkte! Het is heel menselijk om het lastig te hebben deze tijden, het treft vrijwel iedereen. Zelf als mod heb ik soms dat ik me even terugtrek en niet aan corona wil denken :*
pi_197321800
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:27 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Nog niet allemaal. Een goede vriendin van mij, die huisarts is, verneemt ook uit de media dat zij een rol gaat spelen bij vaccineren (en krijgt daar van patiënten ook veel telefoontjes over) maar weet nog van niets.
herkenbaar maar dat mag ik niet meer zeggen hier want de rest van de huisartsen blijken wel prima voorbereid te zijn volgens sommigen ondanks meerdere tegenstrijdige berichten.
pi_197321822
quote:
[ twitter ]

Dit is eventueel goed nieuws voor mensen met kinderen thuis nu. Onderzoek van UMC.
Mooi.
Maar hoe gaan ze dat proefdraaien doen?
Gaan alle scholen open?
pi_197321828
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:31 schreef Momo het volgende:

[..]

Sterkte! Het is heel menselijk om het lastig te hebben deze tijden, het treft vrijwel iedereen. Zelf als mod heb ik soms dat ik me even terugtrek en niet aan corona wil denken :*
ik heb ook al dagen een depressief/kut humeur.....maar nu ligt dat ook wel aan de tijd van het jaar.
volgend jaar maar weer lekker de wamte/zon opzoeken in deze periode
  zondag 10 januari 2021 @ 12:33:40 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197321848
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:32 schreef quirina het volgende:

[..]

Mooi.
Gaan alle scholen open?
Ik gok dat ze eerst proefdraaien op een aantal scholen en dan eerst die resultaten gaan analyseren.
pi_197321849
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

heb je hier een bron voor ?
zijn mijn kennissen daar gewoon anders ?
Ik heb zelf op een WHV in Australië gezeten en dus ook nog wat contacten aan overgehouden daar. Ik kom tot een heel andere conclusie
  zondag 10 januari 2021 @ 12:34:49 #143
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197321872
quote:
Gezien de dreiging die uitgaat van nog meer besmettelijke varianten van covid-19 heeft de Franse regering beslist de avondklok in een nieuwe reeks departementen te vervroegen.
In acht nieuwe departementen gaat het uitgaansverbod al om 18.00 uur in, in plaats van 20.00 uur. Het gaat onder meer om Bouches-du-Rhône waar Marseille, de tweede grootste stad van Frankrijk is gelegen, en waar de maatregel zondag ingaat.
In vijftien andere departementen, vooral in het oosten van het land, geldt de maatregel reeds een week.
In het resterende deel van Frankrijk blijft de avondklok om 20.00 uur ingaan.
are we infinite or am I alone
pi_197321880
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:33 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik heb zelf op een WHV in Australië gezeten en dus ook nog wat contacten aan overgehouden daar. Ik kom tot een heel andere conclusie
dat ze uitgeput zijn of juist niet ?
pi_197321882
Laat de scholen maar gewoon dicht, heb ze liever thuis dan onder blootstelling van andere figuren die nergens naar om kijken.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 12:36:43 #146
5428 crew  miss_sly
pi_197321917
quote:

[..]

Ach ja, dat is ook rot. Zo stond ik vrijdag op. Gelukkig draaide dat wat bij in de loop van de dag.
Ik hoop dat jij je ook snel weer wat fijner voelt :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 12:38:01 #147
5428 crew  miss_sly
pi_197321960
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:32 schreef quirina het volgende:

[..]

Mooi.
Gaan alle scholen open?
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:33 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik gok dat ze eerst proefdraaien op een aantal scholen en dan eerst die resultaten gaan analyseren.
Er zijn natuurlijk examenklassen die naar school gaan, en op sommige basisscholen groepen 8.
Daar zou je vast kunnen beginnen met proefdraaien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197321984
Hier staat wat data over hoeveel meer besmettelijk de britse variant is per leeftijdsgroep in de UK.

Ik kan geen pics posten vanaf me tel dus doe het even zo.

https://twitter.com/TheGa(...)962526416449539?s=20
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 12:39:23 #149
236264 crew  capricia
pi_197321991
quote:
[ twitter ]

Mijn gevoel zegt nu dat ik mijn kind hier niet aan bloot ga stellen. Even afwachten wat het precies is.
Maar een test nodig om de klas in te kunnen? Nee.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 januari 2021 @ 12:40:52 #150
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197322037
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hier staat wat data over hoeveel meer besmettelijk de britse variant is per leeftijdsgroep in de UK.

Ik kan geen pics posten vanaf me tel dus doe het even zo.

https://twitter.com/TheGa(...)962526416449539?s=20
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')