Feestjes in woningen zijn wettelijk niet verboden, net zoals op kantoor werken wettelijk niet verboden is. De coronawet geldt niet in woningen.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee hoor. Feestjes mogen niet. 1 of 2 personen op bezoek krijgen wel. Werken ook.
Het een mag. Het ander niet. Niks hypocriets aan.
Volledig eens. Al is het wel zo dat een aantal mensen in dit topic de neiging hebben anderen de maat te nemen dat ze dingen niet mogen, terwijl als je doorvraagt ze het zelf ook doen. Dat is gewoon nergens voor nodig.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is een beetje jammer dat je hier geshamed mag worden. Helemaal terecht als je daadwerkelijk regels zou overtreden (al vind ik het zelfs dan irritant worden om die mensen maar aan te vallen - vaak enkel omdat je jezelf dan een schouderklopje kan geven - dat je het zelf wel goed doet), maar zolang je binnen de regels blijft is er helemaal niks mis mee. Helemaal als je te maken hebt met externe factoren zoals een baas. Jammer dat je je moet verdedigen hier.
sterker nog, ze hadden daar in het begin binnen no time digitaal lesgeven ingericht en iedereen die nog geen laptop had kreeg een laptop !quote:Op zondag 10 januari 2021 11:50 schreef opreis het volgende:
[..]
Kampen ze in Australië met een uitgeputte zorgsector en kinderen met leerachterstanden?
Geen flauw idee, in elk geval wel met een bevolking die uitgeput is.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:50 schreef opreis het volgende:
[..]
Kampen ze in Australië met een uitgeputte zorgsector en kinderen met leerachterstanden?
"dringende adviezen"quote:Op zondag 10 januari 2021 11:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Feestjes in woningen zijn wettelijk niet verboden, net zoals op kantoor werken wettelijk niet verboden is. De coronawet geldt niet in woningen.
Beide zijn "afspraken" zoals Rutte dat zo graag noemt.
Mee eens al schijnt dat nog niet helemaal duidelijk te zijn als het gaat om die Uk-variant.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor de basisschool is de transmissie zeer laag dus die kan gewoon open. Bij middelbare scholen zijn er veel meer mogelijkheden dan alleen maar langdurige sluiting.
ja misschien moet heel nederland voorrang krijgen op de ouderen en de kwetsbaren.....top ideequote:Op zondag 10 januari 2021 11:53 schreef quirina het volgende:
Leerkrachten moeten ook voorrang krijgen op de prik.
Dan kan iedereen weer naar school.
In de periode dat die Britse variant zo rondging waren pubs enzo toch gewoon open?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens al schijnt dat nog niet helemaal duidelijk te zijn als het gaat om die Uk-variant.
Als die überhaupt relevant is. Want er gaan ook geluiden op dat de situatie in de UK gewoon gevolg is van falend overheidsbeleid.
Dat zijn geen uitzonderingen, gewoon domme eigenwijsheid.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:53 schreef Predator40 het volgende:
niet van die achterlijke uitzondering zoals onze biblebelt.
Jij mag eerst, rest achteraanquote:Op zondag 10 januari 2021 11:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja misschien moet heel nederland voorrang krijgen op de ouderen en de kwetsbaren.....top idee
Ik houd me wél aan de regels. Spreek nooit met meer mensen af dan volgens regels toegestaan (ben zelfs niet naar bruiloft van een vriend gegaan!!!!!), houd altijd 1,5meter afstand!quote:Op zondag 10 januari 2021 11:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja jij houdt je niet aan de regels want "je wil je baan behouden". Persoon x houdt zich niet aan de regels want die wil niet eenzaam thuis zitten, persoon y houdt zich niet aan de regels want die vindt corona onzin en persoon z houdt zich niet aan de regels want "insert random reden".
Ja. Vooral in de Melbourne-regio waar het hele schooljaar min of meer weggegooid kan worden. Ze hebben nog mazzel dat het daar nu zomer is.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:50 schreef opreis het volgende:
[..]
Jij hebt je de hele tijd aan alle adviezen gehouden? De meeste mensen niet hoor. Als dingen mogen dan maken mensen er gebruik van. Maar props als jij je al een jaar lang opgesloten hebt en enkel de deur uit gaat voor boodschappen.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vetgedrikte is het probleem, natuurlijk is er wat mis mee. Er is nog steeds een dringend advies om alleen maar uit huis te gaan en mensen te bezoeken als dat echt nodig is. Dat is er met een reden. Dat je 2 mensen mag ontvangen betekent niet dat het dan de bedoeling is om dat constant te doen.
De reden dat hij zich moet verdedigen is omdat hij pleit voor strengere maatregelen voor iedereen, ook de mensen die zich beter aan het advies houden dan hijzelf.
heb je hier een bron voor ?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen flauw idee, in elk geval wel met een bevolking die uitgeput is.
Zijn daar weer delen in ophoklockdown nu volgens mij.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen flauw idee, in elk geval wel met een bevolking die uitgeput is.
Pubs, restaurants, winkels en scholen inderdaad.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
In de periode dat die Britse variant zo rondging waren pubs enzo toch gewoon open?
Ik ga niet nog een keer uitleggen waarom daar wel veel mis mee is als die persoon tegelijkertijd pleit voor strengere maatregelen voor anderen.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie hem ook niet zeggen dat hij constant bezoek heeft. Ik zie hem zeggen dat hij regelmatig anderen ziet. Net als de grote meerderheid. Helemaal niks mis mee.
ik ben niet kwetsbaar en niet oud.....dus waar heb jij het over ?quote:
Is tegenstrijdig met dit:quote:Op zondag 10 januari 2021 11:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Zelfs in Australië mocht je nog gewoon je huis uit en ook familie/vrienden opzoeken, ook in de avond
Of met dit:quote:het lag er een beetje aan in welke staat je zat.
Toch?quote:alleen die in Melbourne later was wel heel wat strenger ja.
Dat is ook niet nodig.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ga niet nog een keer uitleggen waarom daar wel veel mis mee is als die persoon tegelijkertijd pleit voor strengere maatregelen voor anderen.
Brisbane 3 dagen, vanwege 1 besmetting met de UK variant...quote:Op zondag 10 januari 2021 11:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zijn daar weer delen in ophoklockdown nu volgens mij.
Maar je bent wel mantelzorger toch? Maakte maar een grapje, sorryquote:Op zondag 10 januari 2021 11:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben niet kwetsbaar en niet oud.....dus waar heb jij het over ?
Die lage positivity rate is wel opvallend, waar zou dat door komen?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:02 schreef crystal_meth het volgende:
België heeft nu 20038 doden.
weekgemiddelden tov week eerder: meer tests (+27%), meer gevallen (+11%; 1777/dag), lagere positivity rate (5.9%). Ziekenhuisopnames: 135/dag. Doden: 58.4/dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |