Het dringende advies is blijf thuis! En als er mensen langs komen is het advies maximaal 2! Je volgt 1 advies al niet op waarom zouden anderen dan wel het advies moeten opvolgen achter de deuren?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:57 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik houd me wl aan de regels. Spreek nooit met meer mensen af dan volgens regels toegestaan (ben zelfs niet naar bruiloft van een vriend gegaan!!!!!), houd altijd 1,5meter afstand!
Ja gaat daar echt de goede kant op. Na een stabilisatie met neiging tot groei mid-december, is het toch weer verder gedaald. Wel benieuwd wat daar nou het verschil heeft gemaakt.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:02 schreef crystal_meth het volgende:
Belgi heeft nu 20038 doden.
weekgemiddelden tov week eerder: meer tests (+27%), meer gevallen (+11%; 1777/dag), lagere positivity rate (5.9%). Ziekenhuisopnames: 135/dag. Doden: 58.4/dag.
per staat zijn er gewoon verschillende regels, en soms is dat tegenstrijdig jaquote:Op zondag 10 januari 2021 12:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Is tegenstrijdig met dit:
[..]
Of met dit:
[..]
Toch?
Sowieso hebben ze daar die woontorens twee weken dichtgelast. Achterlijk land.
Die was al vrij laag, en nu zijn er ook verplichte tests bij (personen die terugkeren uit het buitenland)quote:Op zondag 10 januari 2021 12:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die lage positivity rate is wel opvallend, waar zou dat door komen?
die komen volgens het laatste schema helemaal niet aan de beurt of als laatstequote:Op zondag 10 januari 2021 12:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar je bent wel mantelzorger toch? Maakte maar een grapje, sorry
dacht je dat alles 19 januari weer open ging dan ?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:05 schreef quirina het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gzame-daling-cijfers
Langere lockdown mogelijk mensen
Is de positivity rate aan het dalen of aan het stijgen?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die was al vrij laag, en nu zijn er ook verplichte tests bij (personen die terugkeren uit het buitenland)
Haha, ik geeft toe dat het vooral was om mijn argument kracht bij te zetten dat we niet in een volledige lockdown zitten, anders zou dit helemaal niet mogen.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:04 schreef CR7 het volgende:
[..]
Het dringende advies is blijf thuis! En als er mensen langs komen is het advies maximaal 2! Je volgt 1 advies al niet op waarom zouden anderen dan wel het advies moeten opvolgen achter de deuren?
Geen idee maar het verplicht thuiswerken en niet essentile bewegingen beperken zijn daar wel aardig aangepakt.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja gaat daar echt de goede kant op. Na een stabilisatie met neiging tot groei mid-december, is het toch weer verder gedaald. Wel benieuwd wat daar nou het verschil heeft gemaakt.
7x in 8 maanden in lockdown moeten en een regering met een hekel aan mensenrechten waardoor je kans loopt gevangene te worden in je eigen woning. Klinkt als de droom.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
per staat zijn er gewoon verschillende regels, en soms is dat tegenstrijdig ja
en er valt iets voor te zeggen he als je liever 1 jaar lang aan blijft kutten met halve maatregelen.
sommigen Australirs vinden nederland een achterland land
dit is in nederland "maatschappij ontwrichtend"quote:Op zondag 10 januari 2021 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee maar het verplicht thuiswerken en niet essentile bewegingen beperken zijn daar wel aardig aangepakt.
Ook met politie op de snelwegen die steekproeven hield, duizenden euro's boete voor mensen die even over de grens kwamen om te tanken.
dat is echt niet waar....misschien lijkt het wel zo, daar geef ik je gelijk inquote:Op zondag 10 januari 2021 12:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
7x in 8 maanden in lockdown moeten en een regering met een hekel aan mensenrechten waardoor je kans loopt gevangene te worden in je eigen woning. Klinkt als de droom.
Ja wij zijn wel een van de mildere landen, tegelijkertijd was de situatie bij Belgi eind november nog wel wat ernstiger dan wij hier gehad hebben.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit is in nederland "maatschappij ontwrichtend"
terwijl je het zelf in de hand hebt.....
in nederland is alles een dringend advies, zonder ook maar enige gevolgen, of met een boete van niks.
op vakantie gaan kan ook nog gewoon, niemand die er naar vraagt.
Het weekgemiddelde is met 1.4 %-punten gezakt tov vorige week (van 7.3% naar 5.9%), bij 27% meer tests...quote:Op zondag 10 januari 2021 12:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is de positivity rate aan het dalen of aan het stijgen?
gelukkig is de finish in zicht mits er geen rare dingen gebeuren.....quote:Op zondag 10 januari 2021 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja wij zijn wel een van de mildere landen, tegelijkertijd was de situatie bij Belgi eind november nog wel wat ernstiger dan wij hier gehad hebben.
Wanneer komt Moderna? Bijna al deze vaccins zitten in acute zorgmedewerkers, voor de echt snelle effecten moeten we de verpleegvaccins nog afwachten.quote:
Bedankt voor de infoquote:Op zondag 10 januari 2021 12:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het weekgemiddelde is met 1.4 %-punten gezakt tov vorige week (van 7.3% naar 5.9%), bij 27% meer tests...
deze week de eerste leveringquote:Op zondag 10 januari 2021 12:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wanneer komt Moderna? Bijna al deze vaccins zitten in acute zorgmedewerkers, voor de echt snelle effecten moeten we de verpleegvaccins nog afwachten.
Ik heb volgens mij geen concrete datum gezien idd?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wanneer komt Moderna? Bijna al deze vaccins zitten in acute zorgmedewerkers, voor de echt snelle effecten moeten we de verpleegvaccins nog afwachten.
https://nos.nl/artikel/23(...)l-volgende-week.htmlquote:Op zondag 10 januari 2021 12:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
quote:De eerste Moderna-vaccins worden waarschijnlijk volgende week geleverd, heeft het ministerie van Volksgezondheid bekendgemaakt. Het gaat in eerste instantie om 13.000 doses, goed voor zo'n 6500 vaccinaties.
Het vaccin van de Amerikaanse farmaceut werd vandaag goedgekeurd door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA).
Minister De Jonge maakt begin volgende week bekend wanneer de vaccins worden ingezet. De eerste leveringen van Moderna-vaccins zijn bestemd voor ouderen, bewoners van verpleeghuizen en mensen met een verstandelijke beperking die in een instelling wonen. De Gezondheidsraad gaat nog adviseren voor welke groepen het vaccin het meest geschikt is.
Huisartsen gaan veel van de prikken zetten bij de kwetsbare bewoners. Met het ministerie is afgesproken dat huisartsen ook direct zichzelf vaccineren met de eerste leveringen van het Moderna-vaccin.
Alle verpleeghuisbewoners
Het Moderna-vaccin wordt in delen aan Nederland geleverd. Volgens voorlopige cijfers worden eind januari 19.000 doses geleverd. In februari volgen 190.000 doses en in maart nog eens 178.000 doses.
In totaal komen in het eerste kwartaal dus 400.000 doses beschikbaar voor Nederland. Daarmee kunnen 200.000 mensen worden ingent. Dat is ongeveer evenveel als het aantal mensen in de verpleeghuizen en instellingen.
De GGD en de huisartsen zijn hard aan het voorbereiden toch ?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We mogen wel wat gaan opschalen met vaccineren. Helemaal als AstraZeneca eraan komt.
Hmm niet helemaal want ik vind het niet nodig om mijzelf te testen, laat staan mijn kinderen.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit is eventueel goed nieuws voor mensen met kinderen thuis nu. Onderzoek van UMC.
Volgens mij zitten hier twee aannames in die niet kloppen. Of in ieder geval een tegenstelling suggereren die er niet is.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal wel maar als juist in het onderwijs grote problemen in de virustransmissie liggen zal je er toch iets mee moeten. Langdurige sluiting is dan gewoon onvermijdelijk.
Wil toch niet zeggen dat je daarnaast ook de rest van het land plat moet gooien zonder bewijs te hebben dat daar problemen liggen? Ik noem het sluiten van bibliotheken bijvoorbeeld, als ultieme symboolmaatregel.
quote:En ik zeg in alle openheid: over elk van deze maatregelen, over elke locatie, elk beroep, elke doelgroep valt een lange discussie te voeren. Want bij ons kan het met wat aanpassingen toch best veilig? Bij ons zijn toch geen besmettingen geweest? Of wat is nou de bijdrage van specifiek deze groep aan de verspreiding van het virus?
Het zijn allemaal begrijpelijke vragen en argumenten. En als de cijfers de laatste weken zouden zijn gedaald in plaats van gestegen, zouden we onszelf dit soort vragen ook hebben gesteld om te kijken waar misschien weer iets meer zou kunnen.
Maar dat is niet de situatie waarin we zitten. Die luxe hebben we niet. Het is nu: hoe minder contacten, hoe beter.
Alleen maar fijn dat ze aan oplossingen werken zodat scholen weer veiliger open kunnen, toch?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:19 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hmm niet helemaal want ik vind het niet nodig om mijzelf te testen, laat staan mijn kinderen.
Ik ga niet meedoen aan een gecreeerde testsamenleving waarbij je je kunt afvragen wat zo'n sneltest nu helemaal zegt.
Dan blijven ze nog maar wat langer thuis, totdat alles weer normaal is inclusief dat gehele paniekvoetbal.
Ook niet als de sneltest een blaastest zou zijn voor de kinderen? Ik dacht eerder iets te hebben gelezen dat ze daar mee bezig zijn ook. Lijkt mij heel lastig om bij basisschool leeftijd kinderen allemaal met een stokje diep in de neus te gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:19 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hmm niet helemaal want ik vind het niet nodig om mijzelf te testen, laat staan mijn kinderen.
Ik ga niet meedoen aan een gecreeerde testsamenleving waarbij je je kunt afvragen wat zo'n sneltest nu helemaal zegt.
Dan blijven ze nog maar wat langer thuis, totdat alles weer normaal is inclusief dat gehele paniekvoetbal.
En de grootste economische crisis sinds wo2 erbij.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen flauw idee, in elk geval wel met een bevolking die uitgeput is.
mogen ze wel betrouwbaarder zijn dan 60%.....quote:Op zondag 10 januari 2021 12:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook niet als de sneltest een blaastest zou zijn voor de kinderen? Ik dacht eerder iets te hebben gelezen dat ze daar mee bezig zijn ook. Lijkt mij heel lastig om bij basisschool leeftijd kinderen allemaal met een stokje diep in de neus te gaan.
De Belgen zijn veel strenger. De avondklok is wat verruimd maar is er nog steeds. Boetes zijn niet meer mals, er zijn inspecties bij bedrijven en terugkeerders uit het buitenland worden daadwerkelijk gecontroleerd.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja gaat daar echt de goede kant op. Na een stabilisatie met neiging tot groei mid-december, is het toch weer verder gedaald. Wel benieuwd wat daar nou het verschil heeft gemaakt.
Europa gaat hier lekker uitkomen wilde je zeggen ?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En de grootste economische crisis sinds wo2 erbij.
Ja als andere ouders daaraan mee willen werken is dat uiteraard aan hun. Ieder moet daar zelf een weloverwogen keuze in kunnen maken. dus voor hen ben ik oprecht blij.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen maar fijn dat ze aan oplossingen werken zodat scholen weer open kunnen, toch?
Nog niet allemaal. Een goede vriendin van mij, die huisarts is, verneemt ook uit de media dat zij een rol gaat spelen bij vaccineren (en krijgt daar van patinten ook veel telefoontjes over) maar weet nog van niets.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De GGD en de huisartsen zijn hard aan het voorbereiden toch ?
quote:Op zondag 10 januari 2021 12:26 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja als andere ouders daaraan mee willen werken is dat uiteraard aan hun. Ieder moet daar zelf een weloverwogen keuze in kunnen maken. dus voor hen ben ik oprecht blij.
Ik heb mijn dag niet vandaag merk ik. Dat overleg in hets catshuis maakt me bloedzenuwachtig op de een of andere manier en het huilen staat me vandaag nader dan het lachen. Dus ik trek me maar even terug van alle berichtgevinf en discussie ook hier. Iedereen doet het uiteindelijk vast met de beste bedoelingen, maar vandaag trek ik het even slecht.
Kom niet lekker uit mijn woorden, ben maar wat om me heen aan het schoppen en tegenstribbelen. Niet zoals ik ben of wil zijn. Niemand die goed begrijpt of er doorheen kan prikken wat ik werkelijk bedoel (wat ik jullie overigens niet kwalijk wil nemen). Gewoon een kutdag. Dat is wat corona met mijn psyche momenteel doet. Zal morgen hopelijk wel weer beter zijn.
Sterkte! Het is heel menselijk om het lastig te hebben deze tijden, het treft vrijwel iedereen. Zelf als mod heb ik soms dat ik me even terugtrek en niet aan corona wil denkenquote:Op zondag 10 januari 2021 12:26 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja als andere ouders daaraan mee willen werken is dat uiteraard aan hun. Ieder moet daar zelf een weloverwogen keuze in kunnen maken. dus voor hen ben ik oprecht blij.
Ik heb mijn dag niet vandaag merk ik. Dat overleg in hets catshuis maakt me bloedzenuwachtig op de een of andere manier en het huilen staat me vandaag nader dan het lachen. Dus ik trek me maar even terug van alle berichtgevinf en discussie ook hier. Iedereen doet het uiteindelijk vast met de beste bedoelingen, maar vandaag trek ik het even slecht.
Kom niet lekker uit mijn woorden, ben maar wat om me heen aan het schoppen en tegenstribbelen. Niet zoals ik ben of wil zijn. Niemand die goed begrijpt of er doorheen kan prikken wat ik werkelijk bedoel (wat ik jullie overigens niet kwalijk wil nemen). Gewoon een kutdag. Dat is wat corona met mijn psyche momenteel doet. Zal morgen hopelijk wel weer beter zijn.
herkenbaar maar dat mag ik niet meer zeggen hier want de rest van de huisartsen blijken wel prima voorbereid te zijn volgens sommigen ondanks meerdere tegenstrijdige berichten.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:27 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Nog niet allemaal. Een goede vriendin van mij, die huisarts is, verneemt ook uit de media dat zij een rol gaat spelen bij vaccineren (en krijgt daar van patinten ook veel telefoontjes over) maar weet nog van niets.
Mooi.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit is eventueel goed nieuws voor mensen met kinderen thuis nu. Onderzoek van UMC.
ik heb ook al dagen een depressief/kut humeur.....maar nu ligt dat ook wel aan de tijd van het jaar.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Sterkte! Het is heel menselijk om het lastig te hebben deze tijden, het treft vrijwel iedereen. Zelf als mod heb ik soms dat ik me even terugtrek en niet aan corona wil denken
Ik gok dat ze eerst proefdraaien op een aantal scholen en dan eerst die resultaten gaan analyseren.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Mooi.
Maar hoe gaan ze dat proefdraaien doen?
Gaan alle scholen open?
Ik heb zelf op een WHV in Australi gezeten en dus ook nog wat contacten aan overgehouden daar. Ik kom tot een heel andere conclusiequote:Op zondag 10 januari 2021 11:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heb je hier een bron voor ?
zijn mijn kennissen daar gewoon anders ?
quote:Gezien de dreiging die uitgaat van nog meer besmettelijke varianten van covid-19 heeft de Franse regering beslist de avondklok in een nieuwe reeks departementen te vervroegen.
In acht nieuwe departementen gaat het uitgaansverbod al om 18.00 uur in, in plaats van 20.00 uur. Het gaat onder meer om Bouches-du-Rhne waar Marseille, de tweede grootste stad van Frankrijk is gelegen, en waar de maatregel zondag ingaat.
In vijftien andere departementen, vooral in het oosten van het land, geldt de maatregel reeds een week.
In het resterende deel van Frankrijk blijft de avondklok om 20.00 uur ingaan.
dat ze uitgeput zijn of juist niet ?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik heb zelf op een WHV in Australi gezeten en dus ook nog wat contacten aan overgehouden daar. Ik kom tot een heel andere conclusie
Ach ja, dat is ook rot. Zo stond ik vrijdag op. Gelukkig draaide dat wat bij in de loop van de dag.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:26 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 10 januari 2021 12:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Mooi.
Maar hoe gaan ze dat proefdraaien doen?
Gaan alle scholen open?
Er zijn natuurlijk examenklassen die naar school gaan, en op sommige basisscholen groepen 8.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik gok dat ze eerst proefdraaien op een aantal scholen en dan eerst die resultaten gaan analyseren.
Mijn gevoel zegt nu dat ik mijn kind hier niet aan bloot ga stellen. Even afwachten wat het precies is.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zondag 10 januari 2021 12:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hier staat wat data over hoeveel meer besmettelijk de britse variant is per leeftijdsgroep in de UK.
Ik kan geen pics posten vanaf me tel dus doe het even zo.
https://twitter.com/TheGa(...)962526416449539?s=20
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |