abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197326743
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:36 schreef Noek het volgende:
Maar Direstraits, je ziet toch zelf ook wel hoeveel gevallen er op scholen zijn of wil je dat gewoon niet zien?
De uitval en besmettingen waren voor de lockdown echt niet ok.
Natuurlijk. Maar je ziet toch zelf ook wel hoe belangrijk onderwijs is of wil je dat gewoon niet zien? De problemen van schoolsluiting zijn echt niet ok.

Ik pleit er niet voor om alles maar op z'n beloop te laten. Wel om absoluut alles op alles te zetten om onderwijs open te houden. Sterker, wat mij betreft staat dat niet eens ter discussie. Het onderwijs moet gewoon open. Punt. Zeker het primaire onderwijs. Ik steun 100% de hoogleraar bij Nieuwsuur van de week.
pi_197326757
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb het over gedeeltelijk online onderwijs. Dat is ongeveer half Europa, maar wij willen er niet aan, behalve noodgedwongen en kortdurend tijdens een lockdown.

Gaan we straks als de cijfers daar ruimte voor geven echt weer doodleuk met volle klaslokalen werken tot aan de zomervakantie of de volgende lockdown, dat kan je toch niet menen?
Als we in Q1 zo'n +- 7 miljoen vaccins krijgen zie ik niet in waarom we nog eens in lockdown zouden moeten. Dat is genoeg voor zo'n 20% van de Nederlandse bevolking. Daarnaast krijgen we ook weer beter weer (en gaan ons dus meer buiten begeven).
pi_197326758
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:36 schreef Noek het volgende:
Maar Direstraits, je ziet toch zelf ook wel hoeveel gevallen er op scholen zijn of wil je dat gewoon niet zien?
De uitval en besmettingen waren voor de lockdown echt niet ok.
Ik vind het ook nog wel een dingetje hoe makkelijk er van de leerkrachten verwacht worden dat zij zich moeten blootstellen aan een grote hoeveelheid contact en de risico's van dien.
(eigenlijk wel erg dat menselijk contact nu als risico moet worden beschouwd)
  zondag 10 januari 2021 @ 16:39:56 #254
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197326765
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik hoop het wel.

Maar goed, dat kan ik moeilijk uitleggen aan iemand die met droge ogen beweert dat leerkrachten wel even hun zomervakantie op kunnen geven.
Elan heeft geen kinderen denk ik.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197326773
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als we in Q1 zo'n +- 7 miljoen vaccins krijgen zie ik niet in waarom we nog eens in lockdown zouden moeten. Dat is genoeg voor zo'n 20% van de Nederlandse bevolking. Daarnaast krijgen we ook weer beter weer (en gaan ons dus meer buiten begeven).
Als de laatste lichting hem gehad heeft, is de eerste groep alweer onbeschermd.
pi_197326787
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

In ieder geval geen schoolgaande.
pi_197326789
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik vind het ook nog wel een dingetje hoe makkelijk er van de leerkrachten verwacht worden dat zij zich moeten blootstellen aan een grote hoeveelheid contact en de risico's van dien.
(eigenlijk wel erg dat menselijk contact nu als risico moet worden beschouwd)
Er zijn tal van mensen werkzaam in de vitale sector waarvan we verwachten dat ze zich begeven in de maatschappij. Het zijn niet voor niets vitale sectoren.
pi_197326790
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bron graag?

In datgene wat jij zegt werd gesteld dat er maar data is over 3 maanden dacht ik. Verwachting is dat het vaccin veel langer werkt, alleen weten ze dat simpel weg nog niet.
pi_197326792
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
pi_197326794
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

We kunnen beter de zwakkeren in dat geval gaan ophokken, dus alles boven de 65 moet binnen blijven.
pi_197326813
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Eergisteren was dat een vraag die beantwoord werd bij OP1.

Vaccin werkt blijkbaar 3 maanden.
pi_197326837
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is dat niet 'in elk geval'?

Tot nu toe werd toch telkens gezegd dat ze het niet wisten, maar dat het sowieso een jaar was? Als je een besmetting doorgemaakt hebt is je immuniteit in elk geval meer dan 6 maanden.
  zondag 10 januari 2021 @ 16:43:57 #263
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197326845
quote:

[..]

Nee, ze hebben niet meer data dan voor 3 maanden terug.

Daarnaast ben je na de eerste prik voor grofweg 50-60% beschermd, en na de 2e 90-95%.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197326846
quote:

[..]

https://www.cbg-meb.nl/do(...)ccin-biontech-pfizer

quote:
13. Hoe lang ben ik beschermd na de prik?
We weten op dit moment dat bescherming zo’n 3 maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. Het is nog niet bekend hoe lang deze bescherming zal blijven. Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar.
pi_197326852
quote:

[..]

Bewezen voor minimaal 3 maanden.
pi_197326855
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

We kunnen beter de zwakkeren in dat geval gaan ophokken, dus alles boven de 65 moet binnen blijven.
Nee dat kan niet, kun je niet binnen houden, al zitten ze binnen dan komen de kleinkinderen ze wel besmetten, discriminatie, zijn geen tweederangs burgers etc.

Die groep mag geen strobreed in de weg gelegd worden (verkiezingen).
pi_197326860
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maarre, het totaal aantal gemelde direct contacts (875237) lag ook 11x hoger dan het aantal close contacts (79867). Waarschijnlijk omdat velen enkel hun gezinsleden of partner als contact opgeven, en dat zijn haast altijd direct contacts.
Scherp op de zondag! Of ik gewoon helemaal niet :)

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook dit klopt geloof ik niet, want het aantal directe en 'nauwe' contacten verschilt. 11,4% van de directe contacten wordt besmet (secundair geval) en 6% van de nauwe contacten, kortom, een direct contact heeft 2x zoveel kans om besmet te worden als een nauw contact. Die ratio is voor beide gevallen grofweg gelijk.
Ook scherp!

Inderdaad lijkt de kans op niet te besmet te worden bij een close contact ongeveer 2 keer zo klein als bij een direct contact. 15.6% naar 8.4% bij de Britse variant, en 11.4% naar 6% bij de 'gewone' variant. Bij de SGTF TaqPath data.
Bij de genomic sequencing data (preciezer, maar veel minder data voorhanden) is het patroon ongeveer hetzelfde.
Direct contact -> close contact
Engelse variant: 15.5% : 7.5%
Gewone variant: 11.8% : 5.2%

Ietsjes minder vermindering dus bij de Engelse variant, wat je wel verwacht als die besmettelijker is (2m afstand houden werkt wel, maar iets minder). Maar het verschil is niet groot.

Wel opvallend dat er veel meer direct contacts zijn dan close contacts. Ik zou dat eigenlijk andersom verwachten.

quote:
Direct: face to face contact (for examplea conversation within 1 metre); skin to skin contact (including sexual contact); coughed on, sneezed on or spat onClose: within 1 metre for 1 minute or more (not necessarily face to face); within 1-2 metres for 15 mins or more (could be total 15 mins over 24 hours); travelling in a small vehicle; travelling in a large vehicle or plane (1 metre for 1 min and 1-2 metres for 15 mins)
En dus ongeveer 30-40% meer contacts die besmet raken bij de Engelse variant.
pi_197326865
quote:
Fijn, aangezien ik er morgen eentje krijg ;)
  zondag 10 januari 2021 @ 16:45:10 #269
445514 DonDruiper
pi_197326869
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

In ieder geval geen schoolgaande.
Precies. Gewoon negeren.. komt alleen maar poep uit.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197326879
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar je ziet toch zelf ook wel hoe belangrijk onderwijs is of wil je dat gewoon niet zien? De problemen van schoolsluiting zijn echt niet ok.

Ik pleit er niet voor om alles maar op z'n beloop te laten. Wel om absoluut alles op alles te zetten om onderwijs open te houden. Sterker, wat mij betreft staat dat niet eens ter discussie. Het onderwijs moet gewoon open. Punt. Zeker het primaire onderwijs. Ik steun 100% de hoogleraar bij Nieuwsuur van de week.
Ik zie wel hoe belangrijk het is maar ik zie ook wel dat je nu haarden en bronnen zoveel mogelijk moet vermijden.
Als ik van sportende pubers hoorde hoe zij samen in de aula zaten dan had ik ze liever niet eens in mijn buurt of in mijn pand. Wanneer ze daar iig eens maatregelen zouden nemen dan zou het wellicht al schelen.
Go hard or go home
  zondag 10 januari 2021 @ 16:45:47 #271
445514 DonDruiper
pi_197326884
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zo werkt het niet he.

Alleen samen werkt vooral vanuit 1 kant.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197326892
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is dat niet 'in elk geval'?

Tot nu toe werd toch telkens gezegd dat ze het niet wisten, maar dat het sowieso een jaar was? Als je een besmetting doorgemaakt hebt is je immuniteit in elk geval meer dan 6 maanden.
De onderzoeken lopen nog. Dat is ook het misverstand van het vaccin. Het is niet goedgekeurd, het heeft een voorlopige handelsgoedkeuring. Fabrikanten moeten dan ook nog steeds gegevens aan blijven leveren, zodat ook de (middel)lange termijn onderzocht kan worden.

Alleen het wordt nu een interessante morele discussie hoe lang je de experimentele groepen in stand kunt houden, want hoe lang kun je de controlegroep weerhouden van het echte vaccin?
pi_197326908
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zijn tal van mensen werkzaam in de vitale sector waarvan we verwachten dat ze zich begeven in de maatschappij. Het zijn niet voor niets vitale sectoren.
Okay het is anekdotisch maar ik heb een kennis die in de zorg werkt die best bang voor het virus is, gaat richting de 60 en heeft ook een medisch verleden. Zij wil prima werken indien veilig maar de mensen aan wie zij zorg verleend zijn erg laks met de regels. Aangezien die mensen jonger zijn dan haar zullen zij er waarschijnlijk niet aan onder gaan.
Op een gegeven moment zal zij ook de keuze maken daar niet meer te werken, of ze zal misschien het virus oplopen en niet meer kunnen werken. Op die manier kan z'n sector ook onbemand raken.
pi_197326999
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wel opvallend dat er veel meer direct contacts zijn dan close contacts. Ik zou dat eigenlijk andersom verwachten.

Het kan ook met de beschikbare data te maken hebben, niet zozeer met het daadwerkelijke aantal directe/nauwe contacten.

In NL is het onderscheid volgens mij 'huisgenoten/nauwe contacten/niet-nauwe contacten'. Die verhouding lag afgelopen week op ongeveer 2:2:2.
pi_197327020
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het kan ook met de beschikbare data te maken hebben, niet zozeer met het daadwerkelijke aantal directe/nauwe contacten.

In NL is het onderscheid volgens mij 'huisgenoten/nauwe contacten/niet-nauwe contacten'. Die verhouding lag afgelopen week op ongeveer 2:2:2.
Het lijkt me ook waarschijnlijker dat je contact details door kunt geven van directe contacten dan van close contacts idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')