abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197326171
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De infectie rate bij direct contact is in beide groepen veeel hoger. 37.362/1.914 =~19.5 keer, in de B117 groep, en 27.495/1/266 = ~21.7 keer in de 'gewone' groep.
Ook dit klopt geloof ik niet, want het aantal directe en 'nauwe' contacten verschilt. 11,4% van de directe contacten wordt besmet (secundair geval) en 6% van de nauwe contacten, kortom, een direct contact heeft 2x zoveel kans om besmet te worden als een nauw contact. Die ratio is voor beide gevallen grofweg gelijk.
pi_197326210
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, dat voorstel had ik al eens gelezen van je.
Achterlijk plan als je het mij vraagt.
Niet voor niets dat ze dat zelfs bij de trials van de vaccins niet doen.
Persoonlijk vind ik het ook achterlijk om scholen dicht te houden en verder is een onderzoek gestart waarbij ze (als ze goedkeuring krijgen) mensen opzettelijk willen besmetten. Lijkt me een heel goed plan, omdat je juist dan goede informatie kunt krijgen over het virus.

https://www.scientias.nl/(...)eisen-wordt-voldaan/
pi_197326248
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook dit klopt geloof ik niet, want het aantal directe en 'nauwe' contacten verschilt. 11,4% van de directe contacten wordt besmet (secundair geval) en 6% van de nauwe contacten, kortom, een direct contact heeft 2x zoveel kans om besmet te worden als een nauw contact. Die ratio is voor beide gevallen grofweg gelijk.
Overigens zou je denk ik grofweg kunnen stellen dat je bij de 'oude' ('wilde') variant een kans van 1 op 9 hebt dat je besmet wordt bij een direct contact. Kortom, als het gemiddelde aantal contacten < 9 is, zit je op een R < 1. Bij de Britse variant is dat 1 op 6,5, dus dat betekent dat het aantal directe contacten met ([9-6,5]/9*100 =) 25-30% naar beneden moet om de R < 1 te houden.

Het aantal nauwe contacten moet ook met ([16,5-12]/16,5*100 =) 25-30% naar beneden.
  zondag 10 januari 2021 @ 16:09:04 #206
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197326253
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:18 schreef Haags het volgende:
Moderna zojuist goedgekeurd voor de EU *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:42 schreef Montov het volgende:

[..]

Wow, dan kan Hugo volgende week direct beginnen met het nadenken over een plan om ergens dit jaar te beginnen volgens een nog te bedenken prioriteringsmatrix.
quote:
Vanaf morgen wordt het coronavaccin van het Amerikaanse bedrijf Moderna in Nederland verwacht. Het RIVM laat weten dat er in de loop van volgende week een plan wordt gemaakt om de vaccins over de priklocaties te verdelen.

Bron: NOS liveblog
Jaja, we gaan volgende week een plan maken. Gelukkig hebben we geen haast ofzo.
Géén kloon van tvlxd!
pi_197326277
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:09 schreef Montov het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jaja, we gaan volgende week een plan maken. Gelukkig hebben we geen haast ofzo.
Eerste lading is dacht ik iets van 13.000 dosis en dit hele kwartaal (Q1) als we geluk hebben 400.000 dosis. Dus valt ook allemaal wel mee. Het is belangrijker dat ze de vaccins van Pfizer nuttig besteden, daarvan hebben we er nog een hoop onnodig in de vriezer liggen dacht ik.
pi_197326304
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:10 schreef Anton91 het volgende:
Het is belangrijker dat ze de vaccins van Pfizer nuttig besteden, daarvan hebben we er nog een hoop onnodig in de vriezer liggen dacht ik.
Er staan al meer afspraken dan er vaccins zijn geloof ik, dus die voorraad is er zo weer doorheen.
pi_197326326
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het ook achterlijk om scholen dicht te houden en verder is een onderzoek gestart waarbij ze (als ze goedkeuring krijgen) mensen opzettelijk willen besmetten. Lijkt me een heel goed plan, omdat je juist dan goede informatie kunt krijgen over het virus.

https://www.scientias.nl/(...)eisen-wordt-voldaan/
Nou, gelezen. En als jij dat ook gedaan zou hebben, zou je reden genoeg gevonden hebben waarom je niet met kinderen aan deze proef begint.
pi_197326357
twitter

Als er deze maand voldoende ijs ligt om een elfstedentocht te doen en die mag niet doorgaan vanwege 'ijslockdown' ofzo is het wel echt een next level fyou van de natuur :+
pi_197326364
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou, gelezen. En als jij dat ook gedaan zou hebben, zou je reden genoeg gevonden hebben waarom je niet met kinderen aan deze proef begint.
Ik zou er zelf ook aan mee willen werken voor mijzelf hoor ;)
pi_197326369
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja dat is enorm kut, er zijn ook meer mishandelingen maar als je nou 6 weken zomervakantie verruilt voor nu 6 weken vrij (of desnoods een gedeelte) ben je toch al een eind onderweg richting voorjaar? Het argument van de sociale contacten speelt net zo goed in de zomervakantie als er geen school is natuurlijk. Ik vind dat men heel erg kijkt wat niet kan in plaats van naar oplossingen.

Zelfde met gedeeltelijk online, had daar lekker het schooljaar mee begonnen. In andere landen kan dat ook prima maar wij zitten met heilige huisjes en vastgeroeste patronen.
Het gemak waarmee je suggereert dat 'je het schooljaar wel online had kunnen beginnen', 'leerkrachten wel even hun zomervakantie kunnen opgeven' of 'de zomervakantie kunt verplaatsen naar deze tijd' getuigt niet echt van veel inzicht in hoe het werkt in het onderwijs.
  zondag 10 januari 2021 @ 16:17:12 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197326383
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er staan al meer afspraken dan er vaccins zijn geloof ik, dus die voorraad is er zo weer doorheen.
Er volgen ook elke week nieuwe leveringen dacht ik? Nog niet superveel maar wel om weer door te kunnen met afspraken plannen.
pi_197326412
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik zou er zelf ook aan mee willen werken voor mijzelf hoor ;)
Dat is mooi, want aan je username te zien, zoeken ze jou i.p.v. kinderen! ^O^

"Hierbij komt het minimaliseren van de risico’s weer om de hoek kijken. De veiligheid van de proefpersonen heeft de hoogste prioriteit. En dus is het belangrijk om proefpersonen te kiezen die – voor zover bekend – geen verhoogd risico hebben op een ernstig ziekteverloop. Heel concreet kun je je in het geval van corona dan voorstellen dat er in eerste instantie enkel proefpersonen van tussen de 18 en 30 jaar oud worden geselecteerd."
pi_197326428
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]

Als er deze maand voldoende ijs ligt om een elfstedentocht te doen en die mag niet doorgaan vanwege 'ijslockdown' ofzo is het wel echt een next level fyou van de natuur :+
Zonder de onderliggende modellering te kennen wantrouw ik toch wel deze voorspelling van deze "vooruitstrevende weerdude".
pi_197326464
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik kan het exacte artikel niet meer vinden wat ik eens gelezen had, maar ik dacht dat we wekelijks zo rond de 165k doses kregen van Pfizer. Dit wel gevonden:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vaccineren-a4026299

quote:
Zeker in het begin is de ruimte om nog meer groepen voorrang te geven, eindig. Deze maand worden zo’n 660.000 doses van het BioNTech/Pfizer-vaccins verwacht, boven op de 165.000 van december.
Volgens mij hebben we daar inmiddels pas zo'n 35k of zo van gebruikt.
pi_197326465
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er volgen ook elke week nieuwe leveringen dacht ik? Nog niet superveel maar wel om weer door te kunnen met afspraken plannen.
Geen idee. Dinsdag komt De Jonge weer met een update van het leveringsschema. En daarna gaat hij per twee weken een update geven daarvan.
pi_197326472
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het gemak waarmee je suggereert dat 'je het schooljaar wel online had kunnen beginnen', 'leerkrachten wel even hun zomervakantie kunnen opgeven' of 'de zomervakantie kunt verplaatsen naar deze tijd' getuigt niet echt van veel inzicht in hoe het werkt in het onderwijs.
Waarom lukt dat in andere landen wel gewoon dan?

Het is niet eens geprobeerd of over nagedacht, de scholen zouden tenslotte toch niet dicht gaan want essentieel. Die hele insteek is een vergissing gebleken.
blablablabla
pi_197326473
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zonder de onderliggende modellering te kennen wantrouw ik toch wel deze voorspelling van deze "vooruitstrevende weerdude".
Veel amateur weerdudes die er momenteel los over gaan. Ik heb werkelijk geen flauw idee of 't waar is en of 't klopt. Indien het wel klopt en we eind deze maand een koufront des doods hebben waarin een elfstedentocht zou kunnen is dat wel zuur :P
pi_197326479
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt naar een betaalnummer bellen voor een uitleg :')
pi_197326484
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

@:VoMy *O*
Ik lees alleen dat het over afname mobiliteit gaat, niks over besmettingen.
  zondag 10 januari 2021 @ 16:22:12 #222
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197326492
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Eerste lading is dacht ik iets van 13.000 dosis en dit hele kwartaal (Q1) als we geluk hebben 400.000 dosis. Dus valt ook allemaal wel mee. Het is belangrijker dat ze de vaccins van Pfizer nuttig besteden, daarvan hebben we er nog een hoop onnodig in de vriezer liggen dacht ik.
Maar die van Moderna gaan ze gebruiken voor verpleegtehuizen, en dat is een hele belangrijke qua dodental
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 10 januari 2021 @ 16:22:30 #223
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197326496
quote:
[ twitter ]

De controlrun komt nooit uit en voor elfstedenijs moet de ijspluim tenminste 25cm aangeven, want gemeten over stilstaand ondiep water ipv stromend en diep.
Maar idd, de vorst komt er wel aan.
Antifa
pi_197326498
quote:
[ twitter ]

2 weekjes schaatsen en de ziekenhuizen liggen weer vol :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197326502
quote:
[ twitter ]

Die kan natuurlijk gewoon doorgaan in aangepaste vorm, zonder publiek.
blablablabla
  zondag 10 januari 2021 @ 16:22:49 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197326505
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is niet eens geprobeerd of over nagedacht, de scholen zouden tenslotte toch niet dicht gaan want essentieel. Die hele insteek is een vergissing gebleken.
De onjuiste premisse is dat het in andere landen 'gewoon zou lukken'. Dat is niet zo. In elk geval niet voor alles wat je voorspiegelt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197326515
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:22 schreef Predator40 het volgende:

[..]

2 weekjes schaatsen en de ziekenhuizen liggen weer vol :D
Rutte weer een toespraak. Dames en heren, ik kom tot u met een moeilijke boodschap. Om de druk op de zorg te verminderen is schaatsen vanaf dit moment illegaal. Indien u aangetroffen wordt met schaatsen krijgt u een boete van 95,-
pi_197326525
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Rutte weer een toespraak. Dames en heren, ik kom tot u met een moeilijke boodschap. Om de druk op de zorg te verminderen is schaatsen vanaf dit moment illegaal. Indien u aangetroffen wordt met schaatsen krijgt u een boete van 95,-
na dat vuurwerkverbod zou dat wel moeten ja......
schaatsen: 13000 gewonden, 9% naar het ziekenhuis
pi_197326535
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik kan het exacte artikel niet meer vinden wat ik eens gelezen had, maar ik dacht dat we wekelijks zo rond de 165k doses kregen van Pfizer. Dit wel gevonden:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vaccineren-a4026299
[..]

Volgens mij hebben we daar inmiddels pas zo'n 35k of zo van gebruikt.
De GGD is nu bezig om de kinderziekten eruit te halen, zodat als straks de grote aantallen komen ze er echt klaar voor zijn.

quote:
Tot 15 januari dienen de zes GGD’en die als eerste starten, de 12.500 vaccins toe die voor de pilotfase beschikbaar zijn. Vanaf 15 januari worden de vaccins die de komende weken binnen komen, in twee keer drie weken aan zorgmedewerkers in de langdurige zorg gegeven. Elke week komt een partij vaccins binnen en zo hebben we voldoende om 200.000 zorgprofessionals in de verpleeg- en zorginstellingen 2 keer te vaccineren.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-per-week~a8808df1/
pi_197326550
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heel eerlijk.... is het in mijn geval wel beter... -O- :D
pi_197326553
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:22 schreef Montov het volgende:

[..]

Maar die van Moderna gaan ze gebruiken voor verpleegtehuizen, en dat is een hele belangrijke qua dodental
Enerzijds wel natuurlijk, maar ze zouden wat meer flexibel moeten zijn met het pfizer vaccin. Andere landen kunnen ook met dat vaccin in verzorgingstehuizen vaccineren.
pi_197326565
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Enerzijds wel natuurlijk, maar ze zouden wat meer flexibel moeten zijn met het pfizer vaccin. Andere landen kunnen ook met dat vaccin in verzorgingstehuizen vaccineren.
ja wij niet......simpel
laat maar gewoon ......andere vaccins komen er snel aan
pi_197326570
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:21 schreef Elan het volgende:

Welk land is dit schooljaar online begonnen? Welk land heeft de zomervakantie naar voren gehaald? En nog belangrijker: welk land weet al die zaken te doen zonder grote gevolgen voor de leerlingen?
pi_197326573
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:08 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Mooie post! Toch is het heel opvallend dat het in de eerste week van meten enorm stijgt; van 3 naar 15%, terwijl het de weken erop 'slechts' verdubbelt (15 naar 29, 29 naar 64).
Ook de grafieken lijken niet altijd onderling overeen te komen. Volgens de eerste tabel in de week van 2 nov 64% de Engelse variant, maar als je in de andere grafieken kijken is proportion met de Engelse variant dan nog veel lager. Misschien met verschillende manieren van testen te maken? Ze hebben vooral een test gebruikt waarbij de Engelse variant een positieve uitslag geeft, maar ook andere varianten waarvan ze weten dat die heel weinig aanwezig zijn.
pi_197326584
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja wij niet......simpel
We moeten wendbaar zijn toch met de strategie? En daarnaast hebben we ook gewoon ervaring opgedaan met de vaccins die we nu hebben gezet. Dat ze zeggen van we vinden het voor de eerste vaccins die we zetten lastig, maar gaan het daarna evalueren dat is prima.
pi_197326586
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De onjuiste premisse is dat het in andere landen 'gewoon zou lukken'. Dat is niet zo. In elk geval niet voor alles wat je voorspiegelt.
Waarom kan je niet deeltijd online dan we hebben Europees, misschien wereldwijd gezien de meeste computers per captiva en de de hoogste dichtheid als het gaat om mensen die beschikking hebben over een internetaansluiting.

Je had deze situatie in de zomer al kunnen zien aankomen, er is niet eens een poging ondernomen om zoiets op poten te zetten.

De zomer is ook onbespreekbaar, want mensen zijn toe aan vakantie of het kan CAO-technisch niet. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
blablablabla
pi_197326617
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom kan je niet deeltijd online dan we hebben Europees, misschien wereldwijd gezien de meeste computers per captiva en de de hoogste dichtheid als het gaat om mensen die beschikking hebben over een internetaansluiting.

Je had deze situatie in de zomer al kunnen zien aankomen, er is niet eens een poging ondernomen om zoiets op poten te zetten.

De zomer is ook onbespreekbaar, want mensen zijn toe aan vakantie of het kan CAO-technisch niet. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Dat had inderdaad op poten gezet kunnen/moeten worden, maar is niet gedaan. Net als de hoeveelheid bedden niet uitgebreid kon worden. Daar gaat tijd overheen, je kunt niet ineens alles online gaan doen. Ik weet vrij zeker dat dat niet nog een keer voor gaat komen, dus dat veel scholen er nu wel op in gaan zetten, maar daar hebben we op de korte termijn jammer genoeg weinig aan.
pi_197326624
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

@:VoMy *O*
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

En Nederland be like:

[ afbeelding ]
Leuk bericht natuurlijk waarmee je makkelijk denkt te kunnen scoren, maar in het bericht staat ook gewoon:
quote:
De sluiting van scholen heeft wereldwijd tot veel discussie geleid. Kinderen hebben een veel kleinere kans om ernstig ziek te worden door corona, maar het is onduidelijk welke rol zij bij de verspreiding spelen. Het onderzoeksinstituut mengt zich niet in die discussie, maar constateert alleen dat door de sluiting niet alleen de kinderen thuis bleven, maar veelal ook hun ouders
Hé, die discussie kennen we in Nederland ook, toch?

FOK!-'experts' be like:
  zondag 10 januari 2021 @ 16:31:53 #239
346939 Janneke141
pi_197326635
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Simpel, als de overheid besluit dat de scholen open gaan, dan gaan ze niet online lesgeven. De reden dat hiervoor gekozen is is niet omdat het niet zou kunnen, maar omdat ze het niet willen/wilden. Omdat, eenvoudig gezegd, het onderwijs van inferieure kwaliteit oplevert. En ja, dat is het in andere landen ook. Dus met het oog op de belangen van de kinderen is gekozen voor open scholen. En terecht, wat mij betreft.

En het verschuiven van vakanties heeft veel meer gevolgen dan alleen zeurende leraren. Denk daar nog maar eens rustig over na.
pi_197326640
quote:
[ twitter ]

De kans dat die specifieke run uitkomt is gelukkig niet zo groot
pi_197326642
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:55 schreef Momo het volgende:

[..]

Lijkt mij ook lastig voor het kabinet om hier knopen over door te hakken.
Eerst de kappers maar, dat is essentieel toch?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197326653
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Welk land is dit schooljaar online begonnen? Welk land heeft de zomervakantie naar voren gehaald? En nog belangrijker: welk land weet al die zaken te doen zonder grote gevolgen voor de leerlingen?
Heb het over gedeeltelijk online onderwijs. Dat is ongeveer half Europa, maar wij willen er niet aan, behalve noodgedwongen en kortdurend tijdens een lockdown.

Gaan we straks als de cijfers daar ruimte voor geven echt weer doodleuk met volle klaslokalen werken tot aan de zomervakantie of de volgende lockdown, dat kan je toch niet menen?
blablablabla
pi_197326682
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Simpel, als de overheid besluit dat de scholen open gaan, dan gaan ze niet online lesgeven. De reden dat hiervoor gekozen is is niet omdat het niet zou kunnen, maar omdat ze het niet willen/wilden. Omdat, eenvoudig gezegd, het onderwijs van inferieure kwaliteit oplevert. En ja, dat is het in andere landen ook. Dus met het oog op de belangen van de kinderen is gekozen voor open scholen. En terecht, wat mij betreft.

En het verschuiven van vakanties heeft veel meer gevolgen dan alleen zeurende leraren. Denk daar nog maar eens rustig over na.
Wat voor gevolgen? Gevolgen groter dan het belang van de volksgezondheid?

Denk daar nog maar eens rustig over na.
blablablabla
pi_197326685
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Die kan natuurlijk gewoon doorgaan in aangepaste vorm, zonder publiek.
Ze hadden sowieso al gezegd dat een elfstedentocht niet door zou gaan, ook als het genoeg zou gaan vriezen. Maar zullen wel een hele hoop mensen wel gaan schaatsen als er ijs ligt.
pi_197326691
Ah, kijk eens aan. Wat interessant dat zelfs de Zwitserse onderzoekers zeggen dat het vooral de afgenomen mobiliteit is die zorgde voor een reductie in de besmettingen en niet zozeer het sluiten van de scholen zelf.

quote:
Switzerland's decision in the spring to shutter schools was one of measures that was most effective in reducing mobility and thus also transmission of Covid-19, a study showed Sunday.

Researchers at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, ETH, determined that the closure of Swiss schools last March was responsible for cutting mobility by more than a fifth.

"School closures reduced mobility by 21.6 percent," Stefan Feuerriegel, an ETH professor of management information systems who headed the study."

"School closures reduce mobility, (which) then reduces new cases" of Covid-19, he said.
https://www.telegraph.co.(...)ls-lockdown-vaccine/
pi_197326698
Overigens kun je beter inferieur onderwijs hebben dan géén onderwijs. Maar dat besef lijkt ook maar niet door te dringen!
blablablabla
  zondag 10 januari 2021 @ 16:36:21 #247
346939 Janneke141
pi_197326705
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, kijk eens aan. Wat interessant dat zelfs de Zwitserse onderzoekers zeggen dat het vooral de afgenomen mobiliteit is die zorgde voor een reductie in de besmettingen en niet zozeer het sluiten van de scholen zelf.
[..]

https://www.telegraph.co.(...)ls-lockdown-vaccine/
Dit is, met uitzondering van de Britse variant, dan ook wat bijna alle onderzoeken rondom scholen sinds april concluderen.
pi_197326710
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:33 schreef Elan het volgende:
Gaan we straks als de cijfers daar ruimte voor geven echt weer doodleuk met volle klaslokalen werken tot aan de zomervakantie of de volgende lockdown, dat kan je toch niet menen?
Ik hoop het wel.

Maar goed, dat kan ik moeilijk uitleggen aan iemand die met droge ogen beweert dat leerkrachten wel even hun zomervakantie op kunnen geven.
pi_197326715
Maar Direstraits, je ziet toch zelf ook wel hoeveel gevallen er op scholen zijn of wil je dat gewoon niet zien?
De uitval en besmettingen waren voor de lockdown echt niet ok.
Go hard or go home
pi_197326729
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:35 schreef Elan het volgende:
Overigens kun je beter inferieur onderwijs hebben dan géén onderwijs. Maar dat besef lijkt ook maar niet door te dringen!
Dat ben ik niet met je eens. Inferieur onderwijs kan tot gevolg hebben dat de situatie onderschat wordt, zoals nu. Hoeveel mensen nu wel niet zeggen: Ah joh, ze leren online toch ook gewoon?

Als ik naar mijn schoonmoeder, naar Janneke141 en veel persberichten hierover luister is het net zo effectief als geen onderwijs voor de kinderen die het het hardst nodig hebben.
pi_197326743
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:36 schreef Noek het volgende:
Maar Direstraits, je ziet toch zelf ook wel hoeveel gevallen er op scholen zijn of wil je dat gewoon niet zien?
Natuurlijk. Maar je ziet toch zelf ook wel hoe belangrijk onderwijs is of wil je dat gewoon niet zien? De problemen van schoolsluiting zijn echt niet ok.

Ik pleit er niet voor om alles maar op z'n beloop te laten. Wel om absoluut alles op alles te zetten om onderwijs open te houden. Sterker, wat mij betreft staat dat niet eens ter discussie. Het onderwijs moet gewoon open. Punt. Zeker het primaire onderwijs. Ik steun 100% de hoogleraar bij Nieuwsuur van de week.
pi_197326757
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb het over gedeeltelijk online onderwijs. Dat is ongeveer half Europa, maar wij willen er niet aan, behalve noodgedwongen en kortdurend tijdens een lockdown.

Als we in Q1 zo'n +- 7 miljoen vaccins krijgen zie ik niet in waarom we nog eens in lockdown zouden moeten. Dat is genoeg voor zo'n 20% van de Nederlandse bevolking. Daarnaast krijgen we ook weer beter weer (en gaan ons dus meer buiten begeven).
pi_197326758
quote:
Ik vind het ook nog wel een dingetje hoe makkelijk er van de leerkrachten verwacht worden dat zij zich moeten blootstellen aan een grote hoeveelheid contact en de risico's van dien.
(eigenlijk wel erg dat menselijk contact nu als risico moet worden beschouwd)
  zondag 10 januari 2021 @ 16:39:56 #254
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197326765
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik hoop het wel.

Maar goed, dat kan ik moeilijk uitleggen aan iemand die met droge ogen beweert dat leerkrachten wel even hun zomervakantie op kunnen geven.
Elan heeft geen kinderen denk ik.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197326773
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als we in Q1 zo'n +- 7 miljoen vaccins krijgen zie ik niet in waarom we nog eens in lockdown zouden moeten. Dat is genoeg voor zo'n 20% van de Nederlandse bevolking. Daarnaast krijgen we ook weer beter weer (en gaan ons dus meer buiten begeven).
Als de laatste lichting hem gehad heeft, is de eerste groep alweer onbeschermd.
pi_197326787
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

In ieder geval geen schoolgaande.
pi_197326789
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik vind het ook nog wel een dingetje hoe makkelijk er van de leerkrachten verwacht worden dat zij zich moeten blootstellen aan een grote hoeveelheid contact en de risico's van dien.
(eigenlijk wel erg dat menselijk contact nu als risico moet worden beschouwd)
Er zijn tal van mensen werkzaam in de vitale sector waarvan we verwachten dat ze zich begeven in de maatschappij. Het zijn niet voor niets vitale sectoren.
pi_197326790
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bron graag?

In datgene wat jij zegt werd gesteld dat er maar data is over 3 maanden dacht ik. Verwachting is dat het vaccin veel langer werkt, alleen weten ze dat simpel weg nog niet.
pi_197326792
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
pi_197326794
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

We kunnen beter de zwakkeren in dat geval gaan ophokken, dus alles boven de 65 moet binnen blijven.
pi_197326813
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Eergisteren was dat een vraag die beantwoord werd bij OP1.

Vaccin werkt blijkbaar 3 maanden.
pi_197326837
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is dat niet 'in elk geval'?

Tot nu toe werd toch telkens gezegd dat ze het niet wisten, maar dat het sowieso een jaar was? Als je een besmetting doorgemaakt hebt is je immuniteit in elk geval meer dan 6 maanden.
  zondag 10 januari 2021 @ 16:43:57 #263
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197326845
quote:

[..]

Nee, ze hebben niet meer data dan voor 3 maanden terug.

Daarnaast ben je na de eerste prik voor grofweg 50-60% beschermd, en na de 2e 90-95%.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197326846
quote:

[..]

https://www.cbg-meb.nl/do(...)ccin-biontech-pfizer

quote:
13. Hoe lang ben ik beschermd na de prik?
We weten op dit moment dat bescherming zo’n 3 maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. Het is nog niet bekend hoe lang deze bescherming zal blijven. Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar.
pi_197326852
quote:

[..]

Bewezen voor minimaal 3 maanden.
pi_197326855
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

We kunnen beter de zwakkeren in dat geval gaan ophokken, dus alles boven de 65 moet binnen blijven.
Nee dat kan niet, kun je niet binnen houden, al zitten ze binnen dan komen de kleinkinderen ze wel besmetten, discriminatie, zijn geen tweederangs burgers etc.

Die groep mag geen strobreed in de weg gelegd worden (verkiezingen).
pi_197326860
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maarre, het totaal aantal gemelde direct contacts (875237) lag ook 11x hoger dan het aantal close contacts (79867). Waarschijnlijk omdat velen enkel hun gezinsleden of partner als contact opgeven, en dat zijn haast altijd direct contacts.
Scherp op de zondag! Of ik gewoon helemaal niet :)

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook scherp!

Inderdaad lijkt de kans op niet te besmet te worden bij een close contact ongeveer 2 keer zo klein als bij een direct contact. 15.6% naar 8.4% bij de Britse variant, en 11.4% naar 6% bij de 'gewone' variant. Bij de SGTF TaqPath data.
Bij de genomic sequencing data (preciezer, maar veel minder data voorhanden) is het patroon ongeveer hetzelfde.
Direct contact -> close contact
Engelse variant: 15.5% : 7.5%
Gewone variant: 11.8% : 5.2%

Ietsjes minder vermindering dus bij de Engelse variant, wat je wel verwacht als die besmettelijker is (2m afstand houden werkt wel, maar iets minder). Maar het verschil is niet groot.

Wel opvallend dat er veel meer direct contacts zijn dan close contacts. Ik zou dat eigenlijk andersom verwachten.

quote:
Direct: face to face contact (for examplea conversation within 1 metre); skin to skin contact (including sexual contact); coughed on, sneezed on or spat onClose: within 1 metre for 1 minute or more (not necessarily face to face); within 1-2 metres for 15 mins or more (could be total 15 mins over 24 hours); travelling in a small vehicle; travelling in a large vehicle or plane (1 metre for 1 min and 1-2 metres for 15 mins)
En dus ongeveer 30-40% meer contacts die besmet raken bij de Engelse variant.
pi_197326865
quote:
Fijn, aangezien ik er morgen eentje krijg ;)
  zondag 10 januari 2021 @ 16:45:10 #269
445514 DonDruiper
pi_197326869
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

In ieder geval geen schoolgaande.
Precies. Gewoon negeren.. komt alleen maar poep uit.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197326879
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar je ziet toch zelf ook wel hoe belangrijk onderwijs is of wil je dat gewoon niet zien? De problemen van schoolsluiting zijn echt niet ok.

Ik pleit er niet voor om alles maar op z'n beloop te laten. Wel om absoluut alles op alles te zetten om onderwijs open te houden. Sterker, wat mij betreft staat dat niet eens ter discussie. Het onderwijs moet gewoon open. Punt. Zeker het primaire onderwijs. Ik steun 100% de hoogleraar bij Nieuwsuur van de week.
Ik zie wel hoe belangrijk het is maar ik zie ook wel dat je nu haarden en bronnen zoveel mogelijk moet vermijden.
Als ik van sportende pubers hoorde hoe zij samen in de aula zaten dan had ik ze liever niet eens in mijn buurt of in mijn pand. Wanneer ze daar iig eens maatregelen zouden nemen dan zou het wellicht al schelen.
Go hard or go home
  zondag 10 januari 2021 @ 16:45:47 #271
445514 DonDruiper
pi_197326884
quote:

[..]

Zo werkt het niet he.

Alleen samen werkt vooral vanuit 1 kant.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197326892
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is dat niet 'in elk geval'?

Tot nu toe werd toch telkens gezegd dat ze het niet wisten, maar dat het sowieso een jaar was? Als je een besmetting doorgemaakt hebt is je immuniteit in elk geval meer dan 6 maanden.
De onderzoeken lopen nog. Dat is ook het misverstand van het vaccin. Het is niet goedgekeurd, het heeft een voorlopige handelsgoedkeuring. Fabrikanten moeten dan ook nog steeds gegevens aan blijven leveren, zodat ook de (middel)lange termijn onderzocht kan worden.

Alleen het wordt nu een interessante morele discussie hoe lang je de experimentele groepen in stand kunt houden, want hoe lang kun je de controlegroep weerhouden van het echte vaccin?
pi_197326908
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zijn tal van mensen werkzaam in de vitale sector waarvan we verwachten dat ze zich begeven in de maatschappij. Het zijn niet voor niets vitale sectoren.
Okay het is anekdotisch maar ik heb een kennis die in de zorg werkt die best bang voor het virus is, gaat richting de 60 en heeft ook een medisch verleden. Zij wil prima werken indien veilig maar de mensen aan wie zij zorg verleend zijn erg laks met de regels. Aangezien die mensen jonger zijn dan haar zullen zij er waarschijnlijk niet aan onder gaan.
Op een gegeven moment zal zij ook de keuze maken daar niet meer te werken, of ze zal misschien het virus oplopen en niet meer kunnen werken. Op die manier kan z'n sector ook onbemand raken.
pi_197326999
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wel opvallend dat er veel meer direct contacts zijn dan close contacts. Ik zou dat eigenlijk andersom verwachten.

Het kan ook met de beschikbare data te maken hebben, niet zozeer met het daadwerkelijke aantal directe/nauwe contacten.

In NL is het onderscheid volgens mij 'huisgenoten/nauwe contacten/niet-nauwe contacten'. Die verhouding lag afgelopen week op ongeveer 2:2:2.
pi_197327020
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het kan ook met de beschikbare data te maken hebben, niet zozeer met het daadwerkelijke aantal directe/nauwe contacten.

In NL is het onderscheid volgens mij 'huisgenoten/nauwe contacten/niet-nauwe contacten'. Die verhouding lag afgelopen week op ongeveer 2:2:2.
Het lijkt me ook waarschijnlijker dat je contact details door kunt geven van directe contacten dan van close contacts idd.
pi_197327026
Ben toch een beetje sceptisch wanneer het op mutaties aankomt. Hoezo vinden ze juist nu zo veel mutaties, UK, Zuid-Afrka, in Japans weer een nieuwe, en iets van 19 mutaties waarop Pfizer getest had. Is dit meer een media dingetje? Ik bedoel, het virus heeft al een jaar de tijd gehad om overal te muteren. En opeens nu komt het zo veel in de media.

Is de UK variant écht zo veel besmettelijker of werken de regels in de UK gewoon veel minder goed?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197327033
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:45 schreef Noek het volgende:
Wanneer ze daar iig eens maatregelen zouden nemen dan zou het wellicht al schelen.
Er zijn betere maatregelen denkbaar dan maar online les te geven. Dat het op middelbare scholen verkeerd is gegaan heeft het OMT inmiddels ook erkend. Basisschoolleerlingen worden nu gewoon gebruikt als enkelband voor hun ouders.
pi_197327087
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:45 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik zie wel hoe belangrijk het is maar ik zie ook wel dat je nu haarden en bronnen zoveel mogelijk moet vermijden.
Als ik van sportende pubers hoorde hoe zij samen in de aula zaten dan had ik ze liever niet eens in mijn buurt of in mijn pand. Wanneer ze daar iig eens maatregelen zouden nemen dan zou het wellicht al schelen.
De kinderen in mijn familie vinden school allemaal enorm belangrijk, maar ze voelden zich ook niet echt veilig op school zonder echte maatregelen. Bang dat ze het mee naar huis zouden nemen.

Dat lijken mensen ook wel een beetje te vergeten. Het zal natuurlijk voor ieder kind anders zijn, maar het is niet alsof de status van vóór de lockdown zo gezond was voor kinderen. Ze vinden de situatie nu ook niet leuk, maar ze hopen wel dat ze pas naar school hoeven zodra er wat meer maatregelen zijn.

Niemand die er voor pleit om ze eindeloos dicht te houden (hier schijnen veel mensen te denken dat er enkel twee mogelijkheden zijn; open zonder maatregelen, of helemaal dicht), want het onderwijs is inderdaad erg belangrijk. Maar zorg voor wat meer veiligheid; dat lijkt me toch het minste. Helaas zie ik al veel tegenstand over de dingen die nu geopperd worden om de scholen weer wat veiliger te openen. Tja.
pi_197327098
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:46 schreef opreis het volgende:

[..]

Okay het is anekdotisch maar ik heb een kennis die in de zorg werkt die best bang voor het virus is, gaat richting de 60 en heeft ook een medisch verleden. Zij wil prima werken indien veilig maar de mensen aan wie zij zorg verleend zijn erg laks met de regels. Aangezien die mensen jonger zijn dan haar zullen zij er waarschijnlijk niet aan onder gaan.
Op een gegeven moment zal zij ook de keuze maken daar niet meer te werken, of ze zal misschien het virus oplopen en niet meer kunnen werken. Op die manier kan z'n sector ook onbemand raken.
En het is belangrijk om die zorgen serieus te nemen. Maar nog geen reden om vitale sectoren dan maar (deels) af te sluiten.
pi_197327115
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:51 schreef Discombobulate het volgende:
Ben toch een beetje sceptisch wanneer het op mutaties aankomt. Hoezo vinden ze juist nu zo veel mutaties, UK, Zuid-Afrka, in Japans weer een nieuwe, en iets van 19 mutaties waarop Pfizer getest had. Is dit meer een media dingetje? Ik bedoel, het virus heeft al een jaar de tijd gehad om overal te muteren. En opeens nu komt het zo veel in de media.

Is de UK variant écht zo veel besmettelijker of werken de regels in de UK gewoon veel minder goed?
Er zijn al tal van mutaties. Alleen die andere zijn niet nieuwswaardig, want de eigenschappen van die andere mutaties hadden geen gevolgen voor het verloop van het virus.
  zondag 10 januari 2021 @ 16:56:31 #281
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197327124
quote:
Met 6 maanden aan open scholen hebben deze vrijwel nooit een aanjagende rol vertoond in de virusverspreiding en is uit tal van onderzoeken gebleken dat de meeste kinderen niet op school maar elders besmet raakten.
Antifa
pi_197327147
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Met 6 maanden aan open scholen hebben deze vrijwel nooit een aanjagende rol vertoond in de virusverspreiding en is uit tal van onderzoeken gebleken dat de meeste kinderen niet op school maar elders besmet raakten.
Dan heb ik wel belachelijk veel anekdotisch bewijs van kinderen die het op school hebben opgelopen en allemaal vrolijk huiswaarts zijn gekeerd. Thuis, daar waar de meeste besmettingen worden opgelopen.
Go hard or go home
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 16:58:39 #283
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197327167
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Leuk bericht natuurlijk waarmee je makkelijk denkt te kunnen scoren, maar in het bericht staat ook gewoon:
[..]

Hé, die discussie kennen we in Nederland ook, toch?

FOK!-'experts' be like:
[ afbeelding ]
Sow. Viesmad. :')
pi_197327183
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:57 schreef Noek het volgende:

[..]

Dan heb ik wel belachelijk veel anekdotisch bewijs van kinderen die het op school hebben opgelopen en allemaal vrolijk huiswaarts zijn gekeerd. Thuis, daar waar de meeste besmettingen worden opgelopen.
Genoeg onderzoeken die dat ook ondersteunen. Zelfs het RIVM heeft het aangegeven. Je moet het ook willen zien.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 16:59:21 #285
236264 crew  capricia
pi_197327184
quote:

[..]

Zonder gekheid kun je best eens serieus nadenken over een leeftijdsgedifferentieerd beleid.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 januari 2021 @ 17:00:28 #286
346939 Janneke141
pi_197327205
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Zonder gekheid kun je best eens serieus nadenken over een leeftijdsgedifferentieerd beleid.
Nee nee, dat is niet solidair.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 17:00:56 #287
236264 crew  capricia
pi_197327213
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

En dan nog..willen we niet een zekere mate van besmetting en dus antilichamen bij juist kinderen? :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197327222
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een generatie verneuken door ze als enkelband in te zetten is dat wel?
zie email 27 oktober
pi_197327227
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Bewezen voor minimaal 3 maanden.
Gelukkig maar. Ik zie de bui alweer hangen...
pi_197327237
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:00 schreef capricia het volgende:

[..]

En dan nog..willen we niet een zekere mate van besmetting en dus antilichamen bij juist kinderen? :)
Is dat de strategie, ja?
Go hard or go home
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 17:02:12 #291
236264 crew  capricia
pi_197327247
quote:

[..]

Ik vind de prijs wel heel hoog wat die groep betaalt. Ik heb ook niet alle antwoorden hoor.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197327248
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Het probleem is meer dat die kinderen het vervolgens rustig overbrengen omdat ze amper getest worden/er amper ziek van worden.
  zondag 10 januari 2021 @ 17:02:19 #293
346939 Janneke141
pi_197327252
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oh, ben ik weer mijn [sarcasm]-tags vergeten? Sorry.
  zondag 10 januari 2021 @ 17:02:40 #294
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197327259
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:57 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, hearsay van leken zijn inderdaad geen bewijs.
Antifa
pi_197327271
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De kinderen in mijn familie vinden school allemaal enorm belangrijk, maar ze voelden zich ook niet echt veilig op school zonder echte maatregelen. Bang dat ze het mee naar huis zouden nemen.

Dat lijken mensen ook wel een beetje te vergeten. Het zal natuurlijk voor ieder kind anders zijn, maar het is niet alsof de status van vóór de lockdown zo gezond was voor kinderen. Ze vinden de situatie nu ook niet leuk, maar ze hopen wel dat ze pas naar school hoeven zodra er wat meer maatregelen zijn.

Niemand die er voor pleit om ze eindeloos dicht te houden (hier schijnen veel mensen te denken dat er enkel twee mogelijkheden zijn; open zonder maatregelen, of helemaal dicht), want het onderwijs is inderdaad erg belangrijk. Maar zorg voor wat meer veiligheid; dat lijkt me toch het minste. Helaas zie ik al veel tegenstand over de dingen die nu geopperd worden om de scholen weer wat veiliger te openen. Tja.
Dat is natuurlijk zeker zorgelijk. Ik weet niet wat de leeftijd van de kinderen in je familie zijn, maar als het jongere kinderen zijn horen die zich er niet eens mee bezig te houden. Ik durf zelfs zo ver te gaan dat een kind van 6 of 7 ofzo dat niet uit zichzelf zal zeggen, maar zal herhalen op basis van opmerkingen van de ouder of leraren.

Ik ben zeker voorstander van meer veiligheid. Ik ben alleen bang dat preventief gaan testen op scholen voor schijnveiligheid zorgt. Indien de resultaten zo snel binnen zijn dat binnen een paar minuten resultaat gegeven kan worden zijn de tests niet voldoende betrouwbaar. Indien de resultaten langer duren heeft dat kind dan wellicht al meerdere dagen in de klas gezeten voordat er bekend is dat diegene op dat moment positief getest is.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 17:03:27 #296
236264 crew  capricia
pi_197327277
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:01 schreef Noek het volgende:

[..]

Is dat de strategie, ja?
We gaan toch voor groepsimmuniteit met en zonder vaccinaties? Kinderen worden niet gevaccineerd..dus trek je conclusie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 17:04:35 #297
236264 crew  capricia
pi_197327302
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het probleem is meer dat die kinderen het vervolgens rustig overbrengen omdat ze amper getest worden/er amper ziek van worden.
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar het aantal kinderen met antilichamen. Als dat laag is, is school dus kennelijk niet zo'n grote broedplaats.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197327304
quote:

[..]

Wij zijn al een jaar solidair, ik zag vandaag weer mensen in rolstoelen met zuurstofflessen op de kar, gezellig koffie lurken in de supermarkt met een aantal bekenden.

Moeten wij daar dan serieus voor binnen blijven? Nee 1 maart ben ik er klaar mee.
pi_197327323
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat hadden ze al lang moeten doen, maar ja, we moeten solidair zijn en verkiezingen.....
pi_197327348
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:05 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat hadden ze al lang moeten doen, maar ja, we moeten solidair zijn en verkiezingen.....
Ik ben ondertussen wel heel benieuwd of het beleid na 18 maart ineens veranderd ja, maar dat is puur onderbuik.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 17:06:16 #301
236264 crew  capricia
pi_197327353
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is geen eerlijk verhaal, hè.
Kinderen deze schade op laten lopen om zo ouders thuis te houden. :N
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197327372
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:03 schreef capricia het volgende:

[..]

We gaan toch voor groepsimmuniteit met en zonder vaccinaties? Kinderen worden niet gevaccineerd..dus trek je conclusie.
Trek jij even je eigen conclusie.
Dat ze niet gevaccineerd worden, kan ook wat over het vaccin zeggen ipv de strategie. Dus zeg het maar...

Komt Momo straks weer met een zielig verhaal van een kind wat is gestorven aan corona maar ja, strategie.
We laten het virus gewoon over de arme zieltjes waaien, lees ik net.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')