Nee, dit komt uit een persconferentie in november. Ik heb het een paar pagina's terug gequote.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nooit officieel. Die 3600 komt uit een kranteninterview met van Dissel volgens mij, maar dat is geen beleidsmaker. Dit hoort een onderdeel te zijn van een persconferentie.
Mooi moment om dat eens uit te zoeken dus. Of wellicht kijken naar de ons omringende landen. VK, DL..mss hebben die wel hun kinderen getest op antilichamen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moeilijk om daar sluitende cijfers over te krijgen, aangezien de meeste asymptomatische kids/jongeren zich zeer waarschijnlijk nooit hebben laten testen omdat ze geen /nauwelijks symptomen ervaren hebben...
Ook dit klopt geloof ik niet, want het aantal directe en 'nauwe' contacten verschilt. 11,4% van de directe contacten wordt besmet (secundair geval) en 6% van de nauwe contacten, kortom, een direct contact heeft 2x zoveel kans om besmet te worden als een nauw contact. Die ratio is voor beide gevallen grofweg gelijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De infectie rate bij direct contact is in beide groepen veeel hoger. 37.362/1.914 =~19.5 keer, in de B117 groep, en 27.495/1/266 = ~21.7 keer in de 'gewone' groep.
Persoonlijk vind ik het ook achterlijk om scholen dicht te houden en verder is een onderzoek gestart waarbij ze (als ze goedkeuring krijgen) mensen opzettelijk willen besmetten. Lijkt me een heel goed plan, omdat je juist dan goede informatie kunt krijgen over het virus.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, dat voorstel had ik al eens gelezen van je.
Achterlijk plan als je het mij vraagt.
Niet voor niets dat ze dat zelfs bij de trials van de vaccins niet doen.
Overigens zou je denk ik grofweg kunnen stellen dat je bij de 'oude' ('wilde') variant een kans van 1 op 9 hebt dat je besmet wordt bij een direct contact. Kortom, als het gemiddelde aantal contacten < 9 is, zit je op een R < 1. Bij de Britse variant is dat 1 op 6,5, dus dat betekent dat het aantal directe contacten met ([9-6,5]/9*100 =) 25-30% naar beneden moet om de R < 1 te houden.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook dit klopt geloof ik niet, want het aantal directe en 'nauwe' contacten verschilt. 11,4% van de directe contacten wordt besmet (secundair geval) en 6% van de nauwe contacten, kortom, een direct contact heeft 2x zoveel kans om besmet te worden als een nauw contact. Die ratio is voor beide gevallen grofweg gelijk.
quote:
quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:42 schreef Montov het volgende:
[..]
Wow, dan kan Hugo volgende week direct beginnen met het nadenken over een plan om ergens dit jaar te beginnen volgens een nog te bedenken prioriteringsmatrix.
Jaja, we gaan volgende week een plan maken. Gelukkig hebben we geen haast ofzo.quote:Vanaf morgen wordt het coronavaccin van het Amerikaanse bedrijf Moderna in Nederland verwacht. Het RIVM laat weten dat er in de loop van volgende week een plan wordt gemaakt om de vaccins over de priklocaties te verdelen.
Bron: NOS liveblog
Eerste lading is dacht ik iets van 13.000 dosis en dit hele kwartaal (Q1) als we geluk hebben 400.000 dosis. Dus valt ook allemaal wel mee. Het is belangrijker dat ze de vaccins van Pfizer nuttig besteden, daarvan hebben we er nog een hoop onnodig in de vriezer liggen dacht ik.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:09 schreef Montov het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jaja, we gaan volgende week een plan maken. Gelukkig hebben we geen haast ofzo.
Er staan al meer afspraken dan er vaccins zijn geloof ik, dus die voorraad is er zo weer doorheen.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:10 schreef Anton91 het volgende:
Het is belangrijker dat ze de vaccins van Pfizer nuttig besteden, daarvan hebben we er nog een hoop onnodig in de vriezer liggen dacht ik.
Nou, gelezen. En als jij dat ook gedaan zou hebben, zou je reden genoeg gevonden hebben waarom je niet met kinderen aan deze proef begint.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het ook achterlijk om scholen dicht te houden en verder is een onderzoek gestart waarbij ze (als ze goedkeuring krijgen) mensen opzettelijk willen besmetten. Lijkt me een heel goed plan, omdat je juist dan goede informatie kunt krijgen over het virus.
https://www.scientias.nl/(...)eisen-wordt-voldaan/
Ik zou er zelf ook aan mee willen werken voor mijzelf hoorquote:Op zondag 10 januari 2021 16:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, gelezen. En als jij dat ook gedaan zou hebben, zou je reden genoeg gevonden hebben waarom je niet met kinderen aan deze proef begint.
Het gemak waarmee je suggereert dat 'je het schooljaar wel online had kunnen beginnen', 'leerkrachten wel even hun zomervakantie kunnen opgeven' of 'de zomervakantie kunt verplaatsen naar deze tijd' getuigt niet echt van veel inzicht in hoe het werkt in het onderwijs.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is enorm kut, er zijn ook meer mishandelingen maar als je nou 6 weken zomervakantie verruilt voor nu 6 weken vrij (of desnoods een gedeelte) ben je toch al een eind onderweg richting voorjaar? Het argument van de sociale contacten speelt net zo goed in de zomervakantie als er geen school is natuurlijk. Ik vind dat men heel erg kijkt wat niet kan in plaats van naar oplossingen.
Zelfde met gedeeltelijk online, had daar lekker het schooljaar mee begonnen. In andere landen kan dat ook prima maar wij zitten met heilige huisjes en vastgeroeste patronen.
Er volgen ook elke week nieuwe leveringen dacht ik? Nog niet superveel maar wel om weer door te kunnen met afspraken plannen.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er staan al meer afspraken dan er vaccins zijn geloof ik, dus die voorraad is er zo weer doorheen.
Dat is mooi, want aan je username te zien, zoeken ze jou i.p.v. kinderen!quote:Op zondag 10 januari 2021 16:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zou er zelf ook aan mee willen werken voor mijzelf hoor
Zonder de onderliggende modellering te kennen wantrouw ik toch wel deze voorspelling van deze "vooruitstrevende weerdude".quote:Op zondag 10 januari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Als er deze maand voldoende ijs ligt om een elfstedentocht te doen en die mag niet doorgaan vanwege 'ijslockdown' ofzo is het wel echt een next level fyou van de natuur
Ik kan het exacte artikel niet meer vinden wat ik eens gelezen had, maar ik dacht dat we wekelijks zo rond de 165k doses kregen van Pfizer. Dit wel gevonden:quote:Op zondag 10 januari 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er staan al meer afspraken dan er vaccins zijn geloof ik, dus die voorraad is er zo weer doorheen.
Volgens mij hebben we daar inmiddels pas zo'n 35k of zo van gebruikt.quote:Zeker in het begin is de ruimte om nog meer groepen voorrang te geven, eindig. Deze maand worden zo’n 660.000 doses van het BioNTech/Pfizer-vaccins verwacht, boven op de 165.000 van december.
Geen idee. Dinsdag komt De Jonge weer met een update van het leveringsschema. En daarna gaat hij per twee weken een update geven daarvan.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er volgen ook elke week nieuwe leveringen dacht ik? Nog niet superveel maar wel om weer door te kunnen met afspraken plannen.
Waarom lukt dat in andere landen wel gewoon dan?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gemak waarmee je suggereert dat 'je het schooljaar wel online had kunnen beginnen', 'leerkrachten wel even hun zomervakantie kunnen opgeven' of 'de zomervakantie kunt verplaatsen naar deze tijd' getuigt niet echt van veel inzicht in hoe het werkt in het onderwijs.
Veel amateur weerdudes die er momenteel los over gaan. Ik heb werkelijk geen flauw idee of 't waar is en of 't klopt. Indien het wel klopt en we eind deze maand een koufront des doods hebben waarin een elfstedentocht zou kunnen is dat wel zuurquote:Op zondag 10 januari 2021 16:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zonder de onderliggende modellering te kennen wantrouw ik toch wel deze voorspelling van deze "vooruitstrevende weerdude".
Je kunt naar een betaalnummer bellen voor een uitlegquote:Op zondag 10 januari 2021 16:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zonder de onderliggende modellering te kennen wantrouw ik toch wel deze voorspelling van deze "vooruitstrevende weerdude".
Maar die van Moderna gaan ze gebruiken voor verpleegtehuizen, en dat is een hele belangrijke qua dodentalquote:Op zondag 10 januari 2021 16:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Eerste lading is dacht ik iets van 13.000 dosis en dit hele kwartaal (Q1) als we geluk hebben 400.000 dosis. Dus valt ook allemaal wel mee. Het is belangrijker dat ze de vaccins van Pfizer nuttig besteden, daarvan hebben we er nog een hoop onnodig in de vriezer liggen dacht ik.
De controlrun komt nooit uit en voor elfstedenijs moet de ijspluim tenminste 25cm aangeven, want gemeten over stilstaand ondiep water ipv stromend en diep.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Als er deze maand voldoende ijs ligt om een elfstedentocht te doen en die mag niet doorgaan vanwege 'ijslockdown' ofzo is het wel echt een next level fyou van de natuur
2 weekjes schaatsen en de ziekenhuizen liggen weer volquote:Op zondag 10 januari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Die kan natuurlijk gewoon doorgaan in aangepaste vorm, zonder publiek.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |