Hoezo?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De onwil zit vooral bij jou heb ik het gevoel.
Bron? Mijn collega's en ik willen juist alles doen om de leerlingen goed te kunnen begeleiden. Aanmatigend toontje hierquote:Op zondag 10 januari 2021 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch in de zomervakantie en krokusvakantie doorgaan als dat zo'n probleem is? De onwil bij zowel ouders als leerkrachten is werkelijk gigantisch.
klopt helemaal !quote:Op zondag 10 januari 2021 13:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Natuurlijk vinden ze maatregelen niet fijn, maar ik zie daar genoeg foto's en verhalen van leuke, gezamenlijke uitjes en bijeenkomsten voorbij komen.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/australia/
Als je dit aantal ziet dan lijkt mij ook totaal niet aannemelijk dat de gezondheidszorg in dezelfde staat verkeerd zoals hier, zoals sommige users hier suggeren, en dat andere zorg dan corona zorg achterstanden heeft opgelopen. De effecten op schoolgaande kinderen ben ik je schuldig, maar ik betwijfel of die erger zijn dan hier.
Wat Australië dus op ons voor heeft is in ieder geval nog een functioneerde zorg sector waardoor ze ook weer snel kunnen afschalen met maatregelen omdat het water de zorgmedewerkers daar niet aan de lippen staat.
Omdat je alle argumenten tegen je wegwuift zonder er op in te gaan en geen enkele moeite doet om er bij stil te staan wat de oplossingen die je voorstelt voor gevolgen hebben. Nogmaals, leerachterstand is niet het enige probleem bij schoolsluiting.quote:
Ik heb een flink aantal collega's in Brisbane en Perth. Zonder uitzondering geven die aan dat nog een keer zo'n zelfde lockdown niet meer te doen is. Toegegeven, dat zijn vrijwel allemaal mensen met een gezin en kleine kinderen, maar de berichten die ik erover hoor zijn niet mild.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heb je hier een bron voor ?
zijn mijn kennissen daar gewoon anders ?
Dat blijkt wel ja.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:02 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Bron? Mijn collega's en ik willen juist alles doen om de leerlingen goed te kunnen begeleiden. Aanmatigend toontje hier
Dan verzin je maar wat anders, als school.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
afschuwelijk als je kind ff moet blazen ....het moet niet gekker worden
Daar kun je net zo goed plaatjes tegenover zetten van ons in de zomer, lekker buiten op het terras eten. Op dat moment zaten ze in Melbourne letterlijk opgesloten in hun huis en hebben families elkaar bijna een halfjaar niet gezien.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Natuurlijk vinden ze maatregelen niet fijn, maar ik zie daar genoeg foto's en verhalen van leuke, gezamenlijke uitjes en bijeenkomsten voorbij komen.
Het gaat helemaal niet om het wegsturen, het gaat erom dat misschien voorkomen kan worden dat de hele klas naar huis gestuurd moet worden. Kun je echt niet verder kijken dan dit?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan verzin je maar wat anders.
Maar basisschoolkinderen wegsturen op basis van een wekelijkse test bij het klaslokaal, nee.
Ga ik niet direct in mee.
Ik wacht wel af hoe dit precies zal plaatsvinden.
Waarom altijd zo'n sneer? Heel jammer.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om het wegsturen, het gaat erom dat misschien voorkomen kan worden dat de hele klas naar huis gestuurd moet worden. Kun je echt niet verder kijken dan dit?
Wat zijn nog meer problemen dan? En wat is er nadelig aan doorwerken in de zomer (behalve de CAO van leerkrachten en ouders)?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat je alle argumenten tegen je wegwuift zonder er op in te gaan en geen enkele moeite doet om er bij stil te staan wat de oplossingen die je voorstelt voor gevolgen hebben. Nogmaals, leerachterstand is niet het enige probleem bij schoolsluiting.
Het gaat niet om de test hè, het gaat om de gevolgen die erna komen. Als jouw kind asymptomatisch besmet is en daardoor 2 weken de klas niet in mag betekent het dat je kind 2 weken bijna geen les kan krijgen. En waarom? Vrijwel alle kinderen in die klas zullen het asymptomatisch doormaken, misschien krijgen ze een snotneus.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon gedeelde verantwoordelijkheid. Een test nemen is echt niet zo'n groot probleem.
Mooie post! Toch is het heel opvallend dat het in de eerste week van meten enorm stijgt; van 3 naar 15%, terwijl het de weken erop 'slechts' verdubbelt (15 naar 29, 29 naar 64).quote:Op zondag 10 januari 2021 12:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Naar aanleiding van deze tweet, gepost door @:momo
[ twitter ]
Ben ik in het 'rapport' gedoken waarnaar gerefereerd wordt een paar dingen vallen op.
Dit is de duidelijkste data die ik tot nu toe gezien heb dat afstand houden werkt!
Ze maken onderscheid in the contact onderzoek tussen mensen met wie je direct contact heb gehad en mensen met je close contact hebt gehad, die zijn als volgt gedefinieerd:
Direct contact: face to face conversation within 1m, skin contact, coughed/spat/sneezed on
Close contact: within 1m for 1min or longer, within 1-2m for 15 min or more over 24 hour period, travelling in a vehicle or plane.
De infectie rate bij direct contact is in beide groepen veeel hoger. 37.362/1.914 =~19.5 keer, in de B117 groep, en 27.495/1/266 = ~21.7 keer in de 'gewone' groep.
Er is dus een iets hogere kans op besmetting bij de Engelse variant bij close contact, maar je kunt de kans heel erg reduceren als je je aan de regels houdt.
Ik heb eigenlijk niet eerder zulke duidelijke data gezien dat afstand houden echt een veel kleinere kans op besmetting geeft.
Maar het is bizar hoe snel de variant zich in Engeland verspreid heeft, zeker als je beseft dat Engeland in november in een lockdown zat (scholen en uni's nog wel open, alle non-essentiele winkels niet open).
In 3 weken van 3% naar 64%...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij dringt die nu ook wel door bij het OMT en RIVM en ik denk dat men er goed aan zou doen om de lockdown te verlengen voorlopig.
Rapport hier: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/950823/Variant_of_Concern_VOC_202012_01_Technical_Briefing_3_-_England.pdf
Gebrek aan sociale contacten (belangrijk voor kinderen, nog veel meer dan volwassenen), kinderen opgesloten in slechte thuissituaties. Bijvoorbeeld, en dat zijn alleen maar kinderen. Daarnaast heb je nog het effect dat werkende ouders of hun baan verliezen of veel minder kunnen werken.quote:
tja kleine kinderen.....daar heb je het al, ik ben na 30 minuten kleine stuiterballen in huis al kapotquote:Op zondag 10 januari 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb een flink aantal collega's in Brisbane en Perth. Zonder uitzondering geven die aan dat nog een keer zo'n zelfde lockdown niet meer te doen is. Toegegeven, dat zijn vrijwel allemaal mensen met een gezin en kleine kinderen, maar de berichten die ik erover hoor zijn niet mild.
Dat is vervelend en ik snap best dat je dat niet wil voor je kind. Maar mijn punt is dat je groter moet denken dan dat. Als zoiets helpt om besmettingen op scholen van kinderen naar volwassenen enorm te beperken waardoor de scholen weer open kunnen is dat het waard.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat niet om de test hè, het gaat om de gevolgen die erna komen. Als jouw kind asymptomatisch besmet is en daardoor 2 weken de klas niet in mag betekent het dat je kind 2 weken bijna geen les kan krijgen. En waarom? Vrijwel alle kinderen in die klas zullen het asymptomatisch doormaken, misschien krijgen ze een snotneus.
Haha ja, soms moet ik weleens terugdenken aan JP of we eigenlijk ooit het zoet hebben gehad.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Europa gaat hier lekker uitkomen wilde je zeggen ?
dat word nog minimaal 15 jaar "zuur"
Ik help mijn leerlingen nu, en in de zomer door is nu ook precies het plan, wat betreft de plannen voor gespreide examens. Niemand van mijn collega's die daarover zeurt. Maar je bent van harte welkom om te komen helpen in het onderwijs, als je nog ergens een weekje vakantie hebt.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat blijkt wel ja.
Waarom ga je niet in de zomer door en laat je het nu voor wat het is dan?
Kinderen spelen nog steeds samen hoor. De speelafspraakjes lopen gewoon door. Het is prachtig weer voor kinderen buiten.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gebrek aan sociale contacten (belangrijk voor kinderen, nog veel meer dan volwassenen), kinderen opgesloten in slechte thuissituaties. Bijvoorbeeld, en dat zijn alleen maar kinderen. Daarnaast heb je nog het effect dat werkende ouders of hun baan verliezen of veel minder kunnen werken.
Heb je school ook verteld dat jij vreemde mensen knuffelt?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn 4/6/8
Vol goede moed heb ik deze ronde wederom geprobeerd iets van dat thuisonderwijs te maken. Vorig jaar maart/april was het voor iedereen nog nieuw. Iedereen deed zijn best. Maar het schoot gewoon niet op en zorgde alleen maar voor een hoop frustratie bij ons als ouders, onze werkgevers, de school, maar eigenlijk op de allereerste plaats de kinderen. We hebben onszelf toen afgevraagd waar we in godsvredesnaam mee bezig waren en uiteindelijk besloten om ermee te stoppen.
Deze ronde hoopten we dat iedereen wat meer op elkaar ingespeeld zou zijn. Werkgevers, school, wij als puders, de kinderen. Moet je je voorstellen dat er 30 kinderen uit groep 3 in 1 zoom-meeting worden gepropt die om de beurt de mute knop ontdekken en een gefrustreerde juf die een dictee probeert af te nemen of een rekenles wil geven, terwijl 30 kinderen allemaal gekke bekken naar elkaar zitten te trekken of gek zitten te doeb. En ik die voor mijn werk een telefoontje van een klant krijg die ik serieus te woord moet staan.
Ik vind het knap hoe andere ouders het doen. Maar ik heb het opgegeven. Ik heb het chromebook dicht geklapt en momenteel is de situatie dus wederom zo dat de kindjes de hele dag met van alles en nog wat bezig zijn behalve school. School was daar verbolgen onder. Ik heb ze de situatie uitgelegd en hen de keuze gegeven. Of, olang de lockdown duurt geen onderwijs, of ik breng ze naar school. Want dit is geen doen. Nu mogen ze dus, ondanks geen cruciaal beroep, op maandag en vrijdag naar school, zodat ze nog iets mee krijgen. Hopelijk valt de achterstand deze ronde mee. Want mijn kind voor de 3e keer op rij groep 4 over laten doen, dat gaat hem niet worden.
Leuk verzonnen vanachter de tekentafel door iemand die waarschijnlijk zelf geen jonge kinderen en een fulltime baan heeft.
Dat zegt nog niks over de staat van hun zorgsector en de leerachterstanden van de kinderen daar, waarvan eerder geclaimd werd dat die vergelijkbaar zijn met hier.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb een flink aantal collega's in Brisbane en Perth. Zonder uitzondering geven die aan dat nog een keer zo'n zelfde lockdown niet meer te doen is. Toegegeven, dat zijn vrijwel allemaal mensen met een gezin en kleine kinderen, maar de berichten die ik erover hoor zijn niet mild.
Dat snap ik, ik slaap ook best goed iedere dagquote:Op zondag 10 januari 2021 13:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tja kleine kinderen.....daar heb je het al, ik ben na 30 minuten kleine stuiterballen in huis al kapot
Ja dat is enorm kut, er zijn ook meer mishandelingen maar als je nou 6 weken zomervakantie verruilt voor nu 6 weken vrij (of desnoods een gedeelte) ben je toch al een eind onderweg richting voorjaar? Het argument van de sociale contacten speelt net zo goed in de zomervakantie als er geen school is natuurlijk. Ik vind dat men heel erg kijkt wat niet kan in plaats van naar oplossingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gebrek aan sociale contacten (belangrijk voor kinderen, nog veel meer dan volwassenen), kinderen opgesloten in slechte thuissituaties. Bijvoorbeeld, en dat zijn alleen maar kinderen. Daarnaast heb je nog het effect dat werkende ouders of hun baan verliezen of veel minder kunnen werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |