Dat hoor je vaak. Heb er zelf geen last van. M"n dochter van zeven werkt prima zelfstandig. af en toe een vraag maar dat is normaal.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:58 schreef tja77 het volgende:
Mensen aan hun huis binden omdat de kinderen thuis zijn van school, trekt een enorme wissel op de ouders en het werk dat die ouders doen.
En hoe menen ze die 15 km te gaan handhaven?quote:Op zondag 10 januari 2021 09:37 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je ziet al van verre aankomen dat de Lockdown in zijn huidige vorm gaat verlengd worden tot en met 1 februari 2021. In die drie weken moeten de cijfers verder dalen, en de druk op de ziekenhuizen op verder afnemen. Extra maatregelen verwacht ik eerlijk gezegd niet. De avondklok is gewoon vrij lastig te handhaven.
De enige nieuwe maatregel die wel op tafel ligt zal degene zijn van maximaal 15 kilometer reizen buiten je woonadres. Dit om ervoor te zorgen bijvoorbeeld dat niet al teveel Nederlanders naar de sneeuw in Limburg afreizen.
Maar dan blijft de grote vraag, wat gaan Rutte en De Jonge doen na 1 februari 2021. Ik zie de niet essentiële winkels wel weer open gaan, de scholen blijven nog dicht. De economische schade groeit per dag, de leerachterstanden groeien per dag, het psychisch effect bij de mensen neemt alleen maar toe... ....
Dan wordt het een gebed zonder einde... van de zomer kunnen evenementen echt wel weer als je van tevoren sneltesten inzet. Misschien niet zoals in 2019, maar wel met aanpassingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als een groot gedeelte van de bevolking gevaccineerd is of tenminste de risico groepen en we gaan dan nog steeds sturen op besmettingen dan komen we nooit van de regels af.
Zo werkt de media natuurlijk niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 05:04 schreef Za het volgende:
[..]
Het enige wat mensen over deze mutatie op de mouw gespeld krijgen is dat hij veel besmettelijker is, terwijl dat niet vaststaat.
Dat bij het monitoren gedurende drie maanden van mensen met de reguliere variant en de mutatie, er bij die laatste 40% minder ziekenhuisopnames waren wordt nergens gekopt.
Dat ouderen, de risicogroep, zo'n 20% minder bevattelijk blijken voor de nieuwe mutatie is ook geen nieuws.
Dat er sinds de nieuwe mutatie de helft minder mensen op een IC belanden, ook geen nieuws.
Eens, zie het ook bij mijn collega's. Heb zelfs twee dagen op kantoor gezeten met collega's die wel hun kinderen mee moesten nemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de basisscholen gewoon weer open gaan.
Mensen aan hun huis binden omdat de kinderen thuis zijn van school, trekt een enorme wissel op de ouders en het werk dat die ouders doen.
Maar kom jij aan je werk toe?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat hoor je vaak. Heb er zelf geen last van. M"n dochter van zeven werkt prima zelfstandig. af en toe een vraag maar dat is normaal.
Maar ik heb ook het liefste dat ze gewoon naar school gaat natuurlijk
dat is het hele issue inderdaad. als je van die stuiterballen hebt die zich niet kunnen concentreren heb je als ouder een probleem idd. ik ben blij dat dat voor ons goed gaat.quote:
Over 2 weken zou er zeker wel sprake moeten zijn van versoepelingen, dan zijn de cijfers in de ziekenhuizen verder gedaald, zijn er geen vertekeningen meer van feestdagen en kun je als kabinet niet anders dan in ieder geval bijvoorbeeld de basisscholen en winkels weer openen. Anders krijg echt sprake van disproportionele schade aan kinderen en de economie, en moet je ook gaan proberen wat een versoepeling teweeg brengt...quote:Op zondag 10 januari 2021 05:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk het wel, het is nog altijd niet bekend waar en door wie/wat de vele besmettingen plaatsvinden, dus kiezen ze ervoor alle mogelijk opties open te houden.
Mogelijk zelfs banketbakkers etc ook dicht indien niet essentieel genoeg bevonden. IMO
Met de blik op de UK en de mogelijkheid van een griepuitbraak (denk het niet maar wie weet) kan er over 2 weken geen sprake zijn van versoepelingen. IMO
Risicogroep is groot voor een omgekeerde lockdown?quote:Op zondag 10 januari 2021 09:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het virus is te wijdverspreid en de risicogroep is te groot voor deze omgekeerde lockdown. Pas wanneer de risicogroep gevaccineerd is kan dit.
Dat zou absoluut het beste zijn, vrees dat het kabinet de gok niet durft te nemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de basisscholen gewoon weer open gaan.
Dit is allemaal totaal niet belangrijk voor het kabinet.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:37 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De economische schade groeit per dag, de leerachterstanden groeien per dag, het psychisch effect bij de mensen neemt alleen maar toe... ....
Mijn zoon heeft adhd, ik ben niet van de stempels drukken of stickers plakken. Het joch doet z’n stinkende best maar heeft wel meer aandacht en begeleiding nodig. Mee naar het werk nemen? Als ik op en neer moet voor een half uurtje misschien. Maar niet een hele of halve dag nee.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat is het hele issue inderdaad. als je van die stuiterballen hebt die zich niet kunnen concentreren heb je als ouder een probleem idd. ik ben blij dat dat voor ons goed gaat.
een kind naar het werk meenemen vind ik ten alle tijden not done
Denk met name door de angst voor de Engelse variant.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:08 schreef byah het volgende:
[..]
Dat zou absoluut het beste zijn, vrees dat het kabinet de gok niet durft te nemen.
Mijn dochter van net geen 2 speelt ongeveer 10 minuten zelfstandig, dan wil ze dat je met ‘r meespeelt. Werk kunnen doen terwijl zij wakker is kun je echt vergeten. De dagen dat zij naar de opvang zou gaan normaal gesproken neem ik dus nu vrij of werk ik op andere tijden. Zie het niet echt zitten dat weer maanden te blijven doen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat hoor je vaak. Heb er zelf geen last van. M"n dochter van zeven werkt prima zelfstandig. af en toe een vraag maar dat is normaal.
Maar ik heb ook het liefste dat ze gewoon naar school gaat natuurlijk
Het betreft 6 miljoen mensen, waarbij ook een deel een gezamenlijke huishouding vormt met mensen die niet in de risicogroep zitten. Hoe wil je handhaven dat deze 6 miljoen mensen thuisblijven en hun boodschappen thuis bezorgd krijgen? Geef je deze mensen een thuiswerkrecht? Mogen ouders in de risicogroep hun kinderen thuishouden van school?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Risicogroep is groot voor een omgekeerde lockdown?
Dus 17 miljoen mensen beperken in hun doen en laten kan wel? Maar voor die kleine groep kwetsbaren (zie mortaliteitscijfer) is die groep te groot?
Oké....
Dat zal gewoon een dringend advies zijn dan lijkt me. Net als het maximale aantal bezoekers thuis.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En hoe menen ze die 15 km te gaan handhaven?
En welke straf verzinnen ze als je er overheen gaat?
Mijn kinderen zijn 4/6/8quote:Op zondag 10 januari 2021 10:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar kom jij aan je werk toe?
En zo ja, wat voor werk is dat?
En gaat dat ook met een kind van 5? Of van 9?
Ieder kind is daar weer anders in, en in ieder vakgebied van de vader/moeder is dat weer moeilijker om op te vangen.
Ik zie het bij collega’s dat ze halve dagen afblocken in hun agenda.
Is het dan niet de zoveelste maatregel voor de buhne?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:13 schreef wpor het volgende:
[..]
Dat zal gewoon een dringend advies zijn dan lijkt me. Net als het maximale aantal bezoekers thuis.
Oke man.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
In dezelfde als jij. Half dec 12k per dag. Eind dec rond de 8. Nu rond de 7/6.
Dat zie jij ook. https://pletdecurve.nl/
Maar goed. Als je geen dalende trend ziet dan ben je niet wijs.
Die 6 miljoen blijft terugkomen, maar dat is ‘t niet he.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het betreft 6 miljoen mensen, waarbij ook een deel een gezamenlijke huishouding vormt met mensen die niet in de risicogroep zitten. Hoe wil je handhaven dat deze 6 miljoen mensen thuisblijven en hun boodschappen thuis bezorgd krijgen? Geef je deze mensen een thuiswerkrecht? Mogen ouders in de risicogroep hun kinderen thuishouden van school?
Maar op een gegeven moment moet je genoeg getest hebben om te weten of het wel of niet wijdverbreid is, op basis van angst kun je geen langdurige lockdown blijven installeren...quote:Op zondag 10 januari 2021 10:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk met name door de angst voor de Engelse variant.
Lang leve de 'korte strikte lockdown' die ons verlichting gaat brengen. Je moet toch wel verdomde eigenwijs zijn als je nu nog blijft volhouden dat dat concept zou doen wat het belooft.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat de huidige lockdown tot zeker ergens in februari zou duren was op 14 december al bekend.
Zoals ik een paar maanden geleden al heb opgemerkt: online onderwijs is een prima alternatief als je geen kind, geen ouder en geen leraar bent. Dat er ook kinderen zijn die er wel prima bij functioneren doet daar niks aan af.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Leuk verzonnen vanachter de tekentafel door iemand die waarschijnlijk zelf geen jonge kinderen en een fulltime baan heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |