Vooral dat laatste.quote:Op zondag 10 januari 2021 08:47 schreef quirina het volgende:
Hugo wil toch in mei iedereen ingeënt hebben?
Om leerachterstanden weg te werken is het ook een idee om de scholen in de vakanties open te stellen voor kinderen die achter zijn gaan lopen door de lockdowns.
In Amerika hebben ze ook summerschools. Zoiets moet ook in Nederland kunnen.
Maar ja dan gaat heel Nederland weer steigeren want “Kom niet aan mijn vakantie!”
Ik zie de leraren alweer op het Malieveld staan, onze vakanties!! hurdurdurquote:Op zondag 10 januari 2021 09:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vooral dat laatste.![]()
Je zou het als optie aan kunnen bieden. Dan snijdt alleen het volk dat denkt dat reizen voor de lol een eerste levensbehoefte is alleen zichzelf in de vingers wanneer ze met hun kroost naar een oranje/rood gebied vliegen ("rood betekent niet dat je niet kunt gaan") en kan de rest een mooie levensles leren dat flexibel, sociaal denken en in jezelf investeren op een andere manier dan ik, ik, ik doen zichzelf uitbetaalt.
Tja, jij gaat ook niet gratis werken tochquote:Op zondag 10 januari 2021 09:19 schreef byah het volgende:
[..]
Ik zie de leraren alweer op het Malieveld staan, onze vakanties!! hurdurdur
Zie deze links, daar staat het letterlijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kom eens met cijfers en bronnen in plaats van constant hetzelfde blijven roepen.
Er is absoluut, maar dan ook absoluut geen ruimte om te versoepelen op dit moment. Reguliere zorg is nog steeds flink afgeschaald om maar iets te noemen. Dit los je echt niet op omdat je 30.000 acute zorgverleners heb gevaccineerd. Als je dat denk heb je echt geen flauw idee wat er op dit moment in de ziekenhuizen speelt.
Zou al blij zijn als na een verlenging van twee weken ergens begin februari de basisscholen weer open zouden kunnen. Als de cijfers blijven dalen kan voortgezet onderwijs volgen, daarna de winkels en sportscholen die nu dicht zijn.
Verwacht echt niet dat horeca open gaat voor april en evenementen kan je voorlopig echt nog wel even vergeten.
Ik blijf het zo mooi vinden dat sociaal denken en solidair zijn vooral één kant op moet gaan, namelijk degene die roept dat anderen sociaal moeten zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:19 schreef byah het volgende:
[..]
Ik zie de leraren alweer op het Malieveld staan, onze vakanties!! hurdurdur
Er zijn nog te weinig vaccins om in die groep nu effectief een verschil te maken.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:30 schreef tja77 het volgende:
Hef deze uit de kluiten gewassen lockdown op voor mensen die NIET een risicogroep zijn. Scholen, horeca en winkels dus gewoon open.
Ent de mensen die WEL een risicogroep zijn als eerste in (70+ en volwassenen met onderliggende aandoening).
En je trekt je economie weer enigszins op gang.
Zoveel gezinnen, en mensen in de horeca die niets te vrezen hebben van dit virus zijn de dupe door dit beleid. Oftewel gooi alles weer langzaam maar zeker open, en als je als risicogeval zijnde daaraan mee wilt doen, dan laat je je inenten.
Kan me niet voorstellen dat dinsdag versoepeld wordt. Mijn gok is verlengen met 2 tot 3 weken. Na die 2/3 weken wordt ie voor scholen met nog een keer 2 weken verlengd, want dan is de krokusvakantie en win je nog een keer 2 weken, maar gaat detailhandel langzaam weer open.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:31 schreef Elan het volgende:
Zie het somber in voor dinsdag. De Jong van het OMT pleit in dit filmpje ook openlijk voor een langere lockdown.
Je ziet al van verre aankomen dat de Lockdown in zijn huidige vorm gaat verlengd worden tot en met 1 februari 2021. In die drie weken moeten de cijfers verder dalen, en de druk op de ziekenhuizen op verder afnemen. Extra maatregelen verwacht ik eerlijk gezegd niet. De avondklok is gewoon vrij lastig te handhaven.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:31 schreef Elan het volgende:
Zie het somber in voor dinsdag. De Jong van het OMT pleit in dit filmpje ook openlijk voor een langere lockdown.
Je moet het in elk geval op vrijwillige basis doen, lijkt me. Leerlingen in po en vo zullen het toch vrij snel als een straf ervaren als ze in juli en augustus naar school moeten omdat in januari iemand hun school dicht deed.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik blijf het zo mooi vinden dat sociaal denken en solidair zijn vooral één kant op moet gaan, namelijk degene die roept dat anderen sociaal moeten zijn.
Tuurlijk zou je theoretisch de schoolvakantie kunnen inkorten en het in proberen te halen. De vraag is of dat ook goed werkt voor die kinderen zelf. Zo eenvoudig is ‘t volgens mij echt niet om ‘gewoon’ de zomervakantie in te korten. Als het zin heeft, doen. Maar ik denk echt dat je overschat hoe zinvol het zal zijn om 3/4 weken te doen.
Iedereen zag een verlenging van de Lockdown al aankomen. Al vinden sommige mannetjes van het OMT en Ab Osterhaus het altijd fijn om in de media te kunnen roepen dat er niet versoepeld kan worden.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:38 schreef Scrummie het volgende:
Er is toch ook echt geen enkele reden om te versoepelen? Of ben ik nou gek?
Nogal logisch dat het verlengd gaat worden dus.
Ja, of je zorgt ervoor dat je ziekenhuis minder vol komt te liggen met Coronagevallen door die kwestbare groep in te enten.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn nog te weinig vaccins om in die groep nu effectief een verschil te maken.
Dus kiest men nu voor de zorg, Ook met oog op de derde golf/Engelse mutant.
Als de ziekenhuizen al overvol zijn, en nog voller dreigen te raken, is het laatste wat je wil gigantische uitval van zorgpersoneel.
Ik vind het best oke dat het OMT aangeeft wat er wel en niet kan. Maar dat de standaardclubjes oproepen voor nog meer verzwaringen kan ik met mijn pet niet bij.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:39 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Iedereen zag een verlenging van de Lockdown al aankomen. Al vinden sommige mannetjes van het OMT en Ab Osterhaus het altijd fijn om in de media te kunnen roepen dat er niet versoepeld kan worden.
Maar ook geen reden om naar nog strengere maatregelen te kijken terwijl de cijfers wel degelijk al weken dalend zijn. Dat is je kind nog harder straffen omdat ze wel haar best doet maar naar eigen, niet vooraf aangegeven maatstaven, niet goed genoeg. Als ze nu opeens met een avondklok komen of de notenboer gaan sluiten kweken ze vooral meer onbegrip.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:38 schreef Scrummie het volgende:
Al weken dalend? Welke wereld leef je?quote:Op zondag 10 januari 2021 09:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar ook geen reden om naar nog strengere maatregelen te kijken terwijl de cijfers wel degelijk al weken dalend zijn. Dat is je kind nog harder straffen omdat ze wel haar best doet maar naar eigen niet vooraf aangegeven maatstaven niet goed genoeg. Als ze nu opeens met een avondklok komen of de notenboer gaan sluiten kweken ze vooral meer onbegrip.
In dezelfde als jij. Half dec 12k per dag. Eind dec rond de 8. Nu rond de 7/6.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Al weken dalend? Welke wereld leef je?
Dat dus.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:38 schreef Scrummie het volgende:
Opzich heeft België best goede cijfers nu. Groot verschil met hun buren.quote:Op zondag 10 januari 2021 08:51 schreef asco het volgende:
In België is het bijna klaar.![]()
https://www.hln.be/binnen(...)erschreden~a8230b8f/
"Dirk Van Den Bossche
6 minuten geleden
Inderdaad , Willy, jij begrijpt het tenminste, het is de positiviteitsratio dat we moeten bekijken. Het is nogal logisch dat er meer besmettingen zijn bij 50.000 testen dan bij 20.000 gedurende de Kerstvakantie. Blijkbaar is de titel van een artikel altijd i negatieve zin opgesteld. Als ze nu eens gewoon schrijven Positiviteitsratio daalt met 25% is dit de echte waarheid."
Ik heb deze vent nog nooit iets positiefs horen zeggen. Bij elke lockdown waarin ze hem hebben geïnterviewd stond zijn hoofd op onweer.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:31 schreef Elan het volgende:
Ik hoop dat de basisscholen gewoon weer open gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:53 schreef Simmertje het volgende:
Ik gok dat vanmiddag alleen de scholen een discussie zullen worden en dan met name de basisscholen.
Het virus is te wijdverspreid en de risicogroep is te groot voor deze omgekeerde lockdown. Pas wanneer de risicogroep gevaccineerd is kan dit.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:30 schreef tja77 het volgende:
Hef deze uit de kluiten gewassen lockdown op voor mensen die NIET een risicogroep zijn. Scholen, horeca en winkels dus gewoon open.
Ent de mensen die WEL een risicogroep zijn als eerste in (70+ en volwassenen met onderliggende aandoening).
Zoveel gezinnen, en mensen in de horeca die niets te vrezen hebben van dit virus zijn de dupe door dit beleid. Oftewel gooi alles weer langzaam maar zeker open, en als je als risicogeval zijnde daaraan mee wilt doen, dan laat je je inenten.
200% gelijk. Jammer dat mensen dit niet willen zien. En dat de rest van de bevolking moet lijden omdat die ouderen in het ziekenhuis zich niet aan de maatregelen konden houden.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:30 schreef tja77 het volgende:
Dat hoor je vaak. Heb er zelf geen last van. M"n dochter van zeven werkt prima zelfstandig. af en toe een vraag maar dat is normaal.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:58 schreef tja77 het volgende:
Mensen aan hun huis binden omdat de kinderen thuis zijn van school, trekt een enorme wissel op de ouders en het werk dat die ouders doen.
En hoe menen ze die 15 km te gaan handhaven?quote:Op zondag 10 januari 2021 09:37 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je ziet al van verre aankomen dat de Lockdown in zijn huidige vorm gaat verlengd worden tot en met 1 februari 2021. In die drie weken moeten de cijfers verder dalen, en de druk op de ziekenhuizen op verder afnemen. Extra maatregelen verwacht ik eerlijk gezegd niet. De avondklok is gewoon vrij lastig te handhaven.
De enige nieuwe maatregel die wel op tafel ligt zal degene zijn van maximaal 15 kilometer reizen buiten je woonadres. Dit om ervoor te zorgen bijvoorbeeld dat niet al teveel Nederlanders naar de sneeuw in Limburg afreizen.
Maar dan blijft de grote vraag, wat gaan Rutte en De Jonge doen na 1 februari 2021. Ik zie de niet essentiële winkels wel weer open gaan, de scholen blijven nog dicht. De economische schade groeit per dag, de leerachterstanden groeien per dag, het psychisch effect bij de mensen neemt alleen maar toe... ....
Dan wordt het een gebed zonder einde... van de zomer kunnen evenementen echt wel weer als je van tevoren sneltesten inzet. Misschien niet zoals in 2019, maar wel met aanpassingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als een groot gedeelte van de bevolking gevaccineerd is of tenminste de risico groepen en we gaan dan nog steeds sturen op besmettingen dan komen we nooit van de regels af.
Zo werkt de media natuurlijk niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 05:04 schreef Za het volgende:
[..]
Het enige wat mensen over deze mutatie op de mouw gespeld krijgen is dat hij veel besmettelijker is, terwijl dat niet vaststaat.
Dat bij het monitoren gedurende drie maanden van mensen met de reguliere variant en de mutatie, er bij die laatste 40% minder ziekenhuisopnames waren wordt nergens gekopt.
Dat ouderen, de risicogroep, zo'n 20% minder bevattelijk blijken voor de nieuwe mutatie is ook geen nieuws.
Dat er sinds de nieuwe mutatie de helft minder mensen op een IC belanden, ook geen nieuws.
Eens, zie het ook bij mijn collega's. Heb zelfs twee dagen op kantoor gezeten met collega's die wel hun kinderen mee moesten nemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de basisscholen gewoon weer open gaan.
Mensen aan hun huis binden omdat de kinderen thuis zijn van school, trekt een enorme wissel op de ouders en het werk dat die ouders doen.
Maar kom jij aan je werk toe?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat hoor je vaak. Heb er zelf geen last van. M"n dochter van zeven werkt prima zelfstandig. af en toe een vraag maar dat is normaal.
Maar ik heb ook het liefste dat ze gewoon naar school gaat natuurlijk
dat is het hele issue inderdaad. als je van die stuiterballen hebt die zich niet kunnen concentreren heb je als ouder een probleem idd. ik ben blij dat dat voor ons goed gaat.quote:
Over 2 weken zou er zeker wel sprake moeten zijn van versoepelingen, dan zijn de cijfers in de ziekenhuizen verder gedaald, zijn er geen vertekeningen meer van feestdagen en kun je als kabinet niet anders dan in ieder geval bijvoorbeeld de basisscholen en winkels weer openen. Anders krijg echt sprake van disproportionele schade aan kinderen en de economie, en moet je ook gaan proberen wat een versoepeling teweeg brengt...quote:Op zondag 10 januari 2021 05:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk het wel, het is nog altijd niet bekend waar en door wie/wat de vele besmettingen plaatsvinden, dus kiezen ze ervoor alle mogelijk opties open te houden.
Mogelijk zelfs banketbakkers etc ook dicht indien niet essentieel genoeg bevonden. IMO
Met de blik op de UK en de mogelijkheid van een griepuitbraak (denk het niet maar wie weet) kan er over 2 weken geen sprake zijn van versoepelingen. IMO
Risicogroep is groot voor een omgekeerde lockdown?quote:Op zondag 10 januari 2021 09:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het virus is te wijdverspreid en de risicogroep is te groot voor deze omgekeerde lockdown. Pas wanneer de risicogroep gevaccineerd is kan dit.
Dat zou absoluut het beste zijn, vrees dat het kabinet de gok niet durft te nemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de basisscholen gewoon weer open gaan.
Dit is allemaal totaal niet belangrijk voor het kabinet.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:37 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De economische schade groeit per dag, de leerachterstanden groeien per dag, het psychisch effect bij de mensen neemt alleen maar toe... ....
Mijn zoon heeft adhd, ik ben niet van de stempels drukken of stickers plakken. Het joch doet z’n stinkende best maar heeft wel meer aandacht en begeleiding nodig. Mee naar het werk nemen? Als ik op en neer moet voor een half uurtje misschien. Maar niet een hele of halve dag nee.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat is het hele issue inderdaad. als je van die stuiterballen hebt die zich niet kunnen concentreren heb je als ouder een probleem idd. ik ben blij dat dat voor ons goed gaat.
een kind naar het werk meenemen vind ik ten alle tijden not done
Denk met name door de angst voor de Engelse variant.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:08 schreef byah het volgende:
[..]
Dat zou absoluut het beste zijn, vrees dat het kabinet de gok niet durft te nemen.
Mijn dochter van net geen 2 speelt ongeveer 10 minuten zelfstandig, dan wil ze dat je met ‘r meespeelt. Werk kunnen doen terwijl zij wakker is kun je echt vergeten. De dagen dat zij naar de opvang zou gaan normaal gesproken neem ik dus nu vrij of werk ik op andere tijden. Zie het niet echt zitten dat weer maanden te blijven doen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat hoor je vaak. Heb er zelf geen last van. M"n dochter van zeven werkt prima zelfstandig. af en toe een vraag maar dat is normaal.
Maar ik heb ook het liefste dat ze gewoon naar school gaat natuurlijk
Het betreft 6 miljoen mensen, waarbij ook een deel een gezamenlijke huishouding vormt met mensen die niet in de risicogroep zitten. Hoe wil je handhaven dat deze 6 miljoen mensen thuisblijven en hun boodschappen thuis bezorgd krijgen? Geef je deze mensen een thuiswerkrecht? Mogen ouders in de risicogroep hun kinderen thuishouden van school?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Risicogroep is groot voor een omgekeerde lockdown?
Dus 17 miljoen mensen beperken in hun doen en laten kan wel? Maar voor die kleine groep kwetsbaren (zie mortaliteitscijfer) is die groep te groot?
Oké....
Dat zal gewoon een dringend advies zijn dan lijkt me. Net als het maximale aantal bezoekers thuis.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En hoe menen ze die 15 km te gaan handhaven?
En welke straf verzinnen ze als je er overheen gaat?
Mijn kinderen zijn 4/6/8quote:Op zondag 10 januari 2021 10:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar kom jij aan je werk toe?
En zo ja, wat voor werk is dat?
En gaat dat ook met een kind van 5? Of van 9?
Ieder kind is daar weer anders in, en in ieder vakgebied van de vader/moeder is dat weer moeilijker om op te vangen.
Ik zie het bij collega’s dat ze halve dagen afblocken in hun agenda.
Is het dan niet de zoveelste maatregel voor de buhne?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:13 schreef wpor het volgende:
[..]
Dat zal gewoon een dringend advies zijn dan lijkt me. Net als het maximale aantal bezoekers thuis.
Oke man.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
In dezelfde als jij. Half dec 12k per dag. Eind dec rond de 8. Nu rond de 7/6.
Dat zie jij ook. https://pletdecurve.nl/
Maar goed. Als je geen dalende trend ziet dan ben je niet wijs.
Die 6 miljoen blijft terugkomen, maar dat is ‘t niet he.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het betreft 6 miljoen mensen, waarbij ook een deel een gezamenlijke huishouding vormt met mensen die niet in de risicogroep zitten. Hoe wil je handhaven dat deze 6 miljoen mensen thuisblijven en hun boodschappen thuis bezorgd krijgen? Geef je deze mensen een thuiswerkrecht? Mogen ouders in de risicogroep hun kinderen thuishouden van school?
Maar op een gegeven moment moet je genoeg getest hebben om te weten of het wel of niet wijdverbreid is, op basis van angst kun je geen langdurige lockdown blijven installeren...quote:Op zondag 10 januari 2021 10:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk met name door de angst voor de Engelse variant.
Lang leve de 'korte strikte lockdown' die ons verlichting gaat brengen. Je moet toch wel verdomde eigenwijs zijn als je nu nog blijft volhouden dat dat concept zou doen wat het belooft.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat de huidige lockdown tot zeker ergens in februari zou duren was op 14 december al bekend.
Zoals ik een paar maanden geleden al heb opgemerkt: online onderwijs is een prima alternatief als je geen kind, geen ouder en geen leraar bent. Dat er ook kinderen zijn die er wel prima bij functioneren doet daar niks aan af.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Leuk verzonnen vanachter de tekentafel door iemand die waarschijnlijk zelf geen jonge kinderen en een fulltime baan heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |