Het betreft een 3 maanden observatie, bijna 4 inmiddels.quote:Op zondag 10 januari 2021 05:07 schreef trein2000 het volgende:
Oppassen met die vergelijkingen. Die mutatie is bijvoorbeeld erg verspreid via scholen (een van de weinige dingen die nog open was) dus dat heeft invloed op dergelijke percentages.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar de bron...
Plus ouders die moeten thuiswerken regelen toch wel noodopvang etc, zeker voor de jongere kinderen.quote:Op zondag 10 januari 2021 07:49 schreef Noek het volgende:
Die scholen dichthouden zodat ouders thuisblijven moet nooit het enige argument zijn gezien de haarden die het zijn/worden. Die kun je niet opengooien omdat ze enorm bijdraten aan de verspreiding.
Dat dit eigenlijk nooit benoemd wordt, vind ik echt raar. Natuurlijk is het maatschappelijk wensenlijk dat ze open zijn maar ik weet wel meer dingen die maatschappelijk wenselijk zijn maar we ziiten hier met een ander probleem en dat is een maatschappelijk groter probleem. Een virus.
Hybride onderwijs, zoals het zo prachtig heet, is heel mooi achter de tekentafel en bijna niet uitvoerbaar in de praktijk. Voor online kinderen is het lastig vragen stellen tijdens de uitleg en daarnaast is de verwerkingssnelheid gewoon anders, waardoor de digitale helft minder leert dan de helft in de klas. Als je dan de volgende les 'andersom zit' dan sluit het dus niet meer aan.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:28 schreef trein2000 het volgende:
Waarom niet? Ik laat mij graag informeren op dit punt, maar ik zie hem echt niet 1,2,3.
Nee, dat is nooit gezegd.quote:Op zondag 10 januari 2021 08:47 schreef quirina het volgende:
Hugo wil toch in mei iedereen ingeënt hebben?
quote:"Als de lichte daling niet doorzet en tegelijkertijd de Engelse mutatie meer de overhand gaat nemen, dan zit je zelfs eerder aan striktere maatregelen te denken". Dat heeft viroloog van het Amsterdam UMC en OMT-lid Menno de Jong gezegd tegen de Amsterdamse zender AT5.
Vooral dat laatste.quote:Op zondag 10 januari 2021 08:47 schreef quirina het volgende:
Hugo wil toch in mei iedereen ingeënt hebben?
Om leerachterstanden weg te werken is het ook een idee om de scholen in de vakanties open te stellen voor kinderen die achter zijn gaan lopen door de lockdowns.
In Amerika hebben ze ook summerschools. Zoiets moet ook in Nederland kunnen.
Maar ja dan gaat heel Nederland weer steigeren want “Kom niet aan mijn vakantie!”
Ik zie de leraren alweer op het Malieveld staan, onze vakanties!! hurdurdurquote:Op zondag 10 januari 2021 09:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vooral dat laatste.![]()
Je zou het als optie aan kunnen bieden. Dan snijdt alleen het volk dat denkt dat reizen voor de lol een eerste levensbehoefte is alleen zichzelf in de vingers wanneer ze met hun kroost naar een oranje/rood gebied vliegen ("rood betekent niet dat je niet kunt gaan") en kan de rest een mooie levensles leren dat flexibel, sociaal denken en in jezelf investeren op een andere manier dan ik, ik, ik doen zichzelf uitbetaalt.
Tja, jij gaat ook niet gratis werken tochquote:Op zondag 10 januari 2021 09:19 schreef byah het volgende:
[..]
Ik zie de leraren alweer op het Malieveld staan, onze vakanties!! hurdurdur
Zie deze links, daar staat het letterlijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kom eens met cijfers en bronnen in plaats van constant hetzelfde blijven roepen.
Er is absoluut, maar dan ook absoluut geen ruimte om te versoepelen op dit moment. Reguliere zorg is nog steeds flink afgeschaald om maar iets te noemen. Dit los je echt niet op omdat je 30.000 acute zorgverleners heb gevaccineerd. Als je dat denk heb je echt geen flauw idee wat er op dit moment in de ziekenhuizen speelt.
Zou al blij zijn als na een verlenging van twee weken ergens begin februari de basisscholen weer open zouden kunnen. Als de cijfers blijven dalen kan voortgezet onderwijs volgen, daarna de winkels en sportscholen die nu dicht zijn.
Verwacht echt niet dat horeca open gaat voor april en evenementen kan je voorlopig echt nog wel even vergeten.
Ik blijf het zo mooi vinden dat sociaal denken en solidair zijn vooral één kant op moet gaan, namelijk degene die roept dat anderen sociaal moeten zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:19 schreef byah het volgende:
[..]
Ik zie de leraren alweer op het Malieveld staan, onze vakanties!! hurdurdur
Er zijn nog te weinig vaccins om in die groep nu effectief een verschil te maken.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:30 schreef tja77 het volgende:
Hef deze uit de kluiten gewassen lockdown op voor mensen die NIET een risicogroep zijn. Scholen, horeca en winkels dus gewoon open.
Ent de mensen die WEL een risicogroep zijn als eerste in (70+ en volwassenen met onderliggende aandoening).
En je trekt je economie weer enigszins op gang.
Zoveel gezinnen, en mensen in de horeca die niets te vrezen hebben van dit virus zijn de dupe door dit beleid. Oftewel gooi alles weer langzaam maar zeker open, en als je als risicogeval zijnde daaraan mee wilt doen, dan laat je je inenten.
Kan me niet voorstellen dat dinsdag versoepeld wordt. Mijn gok is verlengen met 2 tot 3 weken. Na die 2/3 weken wordt ie voor scholen met nog een keer 2 weken verlengd, want dan is de krokusvakantie en win je nog een keer 2 weken, maar gaat detailhandel langzaam weer open.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:31 schreef Elan het volgende:
Zie het somber in voor dinsdag. De Jong van het OMT pleit in dit filmpje ook openlijk voor een langere lockdown.
Je ziet al van verre aankomen dat de Lockdown in zijn huidige vorm gaat verlengd worden tot en met 1 februari 2021. In die drie weken moeten de cijfers verder dalen, en de druk op de ziekenhuizen op verder afnemen. Extra maatregelen verwacht ik eerlijk gezegd niet. De avondklok is gewoon vrij lastig te handhaven.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:31 schreef Elan het volgende:
Zie het somber in voor dinsdag. De Jong van het OMT pleit in dit filmpje ook openlijk voor een langere lockdown.
Je moet het in elk geval op vrijwillige basis doen, lijkt me. Leerlingen in po en vo zullen het toch vrij snel als een straf ervaren als ze in juli en augustus naar school moeten omdat in januari iemand hun school dicht deed.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik blijf het zo mooi vinden dat sociaal denken en solidair zijn vooral één kant op moet gaan, namelijk degene die roept dat anderen sociaal moeten zijn.
Tuurlijk zou je theoretisch de schoolvakantie kunnen inkorten en het in proberen te halen. De vraag is of dat ook goed werkt voor die kinderen zelf. Zo eenvoudig is ‘t volgens mij echt niet om ‘gewoon’ de zomervakantie in te korten. Als het zin heeft, doen. Maar ik denk echt dat je overschat hoe zinvol het zal zijn om 3/4 weken te doen.
Iedereen zag een verlenging van de Lockdown al aankomen. Al vinden sommige mannetjes van het OMT en Ab Osterhaus het altijd fijn om in de media te kunnen roepen dat er niet versoepeld kan worden.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:38 schreef Scrummie het volgende:
Er is toch ook echt geen enkele reden om te versoepelen? Of ben ik nou gek?
Nogal logisch dat het verlengd gaat worden dus.
Ja, of je zorgt ervoor dat je ziekenhuis minder vol komt te liggen met Coronagevallen door die kwestbare groep in te enten.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn nog te weinig vaccins om in die groep nu effectief een verschil te maken.
Dus kiest men nu voor de zorg, Ook met oog op de derde golf/Engelse mutant.
Als de ziekenhuizen al overvol zijn, en nog voller dreigen te raken, is het laatste wat je wil gigantische uitval van zorgpersoneel.
Ik vind het best oke dat het OMT aangeeft wat er wel en niet kan. Maar dat de standaardclubjes oproepen voor nog meer verzwaringen kan ik met mijn pet niet bij.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:39 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Iedereen zag een verlenging van de Lockdown al aankomen. Al vinden sommige mannetjes van het OMT en Ab Osterhaus het altijd fijn om in de media te kunnen roepen dat er niet versoepeld kan worden.
Maar ook geen reden om naar nog strengere maatregelen te kijken terwijl de cijfers wel degelijk al weken dalend zijn. Dat is je kind nog harder straffen omdat ze wel haar best doet maar naar eigen, niet vooraf aangegeven maatstaven, niet goed genoeg. Als ze nu opeens met een avondklok komen of de notenboer gaan sluiten kweken ze vooral meer onbegrip.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:38 schreef Scrummie het volgende:
Al weken dalend? Welke wereld leef je?quote:Op zondag 10 januari 2021 09:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar ook geen reden om naar nog strengere maatregelen te kijken terwijl de cijfers wel degelijk al weken dalend zijn. Dat is je kind nog harder straffen omdat ze wel haar best doet maar naar eigen niet vooraf aangegeven maatstaven niet goed genoeg. Als ze nu opeens met een avondklok komen of de notenboer gaan sluiten kweken ze vooral meer onbegrip.
In dezelfde als jij. Half dec 12k per dag. Eind dec rond de 8. Nu rond de 7/6.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Al weken dalend? Welke wereld leef je?
Dat dus.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:38 schreef Scrummie het volgende:
Opzich heeft België best goede cijfers nu. Groot verschil met hun buren.quote:Op zondag 10 januari 2021 08:51 schreef asco het volgende:
In België is het bijna klaar.![]()
https://www.hln.be/binnen(...)erschreden~a8230b8f/
"Dirk Van Den Bossche
6 minuten geleden
Inderdaad , Willy, jij begrijpt het tenminste, het is de positiviteitsratio dat we moeten bekijken. Het is nogal logisch dat er meer besmettingen zijn bij 50.000 testen dan bij 20.000 gedurende de Kerstvakantie. Blijkbaar is de titel van een artikel altijd i negatieve zin opgesteld. Als ze nu eens gewoon schrijven Positiviteitsratio daalt met 25% is dit de echte waarheid."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |