Horeca, evenementen en wat al eens meer zij lijkt me totaal niet aan de orde op dit moment. Het is gewoon nog steeds kritisch qua virus.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:00 schreef ArnosL het volgende:
bezettingsgraad tov het aantal ziekenhuisbedden. Dat wordt opgelost middels het vaccineren en dus kunnen we weer versoepelen.
Scholen moeten hoognodig weer open om de toekomst van kinderen niet te ernstig schade toe te brengen en horeca moet
Op basis van berichtgeving in de media moet alles dichtblijven inderdaad. Kijk je naar cijfers over het aantal ziekenhuisbedden en de bezettingsgraad dan valt het mee. Vooral de uitval onder het personeel was de oorzaak van de problemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Horeca, evenementen en wat al eens meer zij lijkt me totaal niet aan de orde op dit moment. Het is gewoon nog steeds kritisch qua virus.
Maar onderwijs vind ik van een andere orde. Dat maatschappelijke belang is zo groot. De opdracht zou moeten zijn om het onderwijs in ieder geval deels te heropenen zonder dat dat afbreuk doet aan het urgentiegevoel en daarmee samenhangend de naleving van de andere maatregelen.
Sorry, maar dit klopt gewoon niet. Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar kom eens met bronnen dan.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:00 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ja. De code zwart werd veroorzaakt door een lage bezettingsgraad tov het aantal ziekenhuisbedden. Dat wordt opgelost middels het vaccineren en dus kunnen we weer versoepelen.
Scholen moeten hoognodig weer open om de toekomst van kinderen niet te ernstig schade toe te brengen en horeca moet open om een gigantische faillissementsgolf te voorkomen.
De besmettingscijfers zijn stabiel, omdat wij al een lange tijd in een lockdown zitten. Valt gewoon heel weinig te zeggen over hoe ver het hier al verspreid is. Je kan echt niet zo stellig roepen dat het allemaal wel meevalt als ze op de ene plek waar ze wel goed getest hebben tientallen gevallen hebben gevonden. Kans dat dat enige cluster in Nederland is is echt heel klein.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:03 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik denk dat het mee valt. De besmettingscijfers zijn stabiel en de overheid heeft dit keer wel vlot ingegrepen.
Wat de oorzaak ook zij, op is op & vol is vol. Daarnaast is er natuurlijk ook nog een gigantisch stuwmeer van reguliere zorg.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:07 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Op basis van berichtgeving in de media moet alles dichtblijven inderdaad. Kijk je naar cijfers over het aantal ziekenhuisbedden en de bezettingsgraad dan valt het mee. Vooral de uitval onder het personeel was de oorzaak van de problemen.
Ik denk dat we echt moeten leren van de zomer en niet gaan kloten nu. Zeker met de vaccins in zicht zou het heel triest zijn als de boel nu nog finaal in het honderd loopt. Laten we daarbij ook niet vergeten dat een R van zeg 1.2 bij 4.000 besmettelijke mensen van een andere orde is dan diezelfde R bij 150.000 besmettelijke mensen. Zeker aangezien de R maar 0,9 is en niet ver onder de 1 hebben we dus heel weinig speelruimte.quote:We komen nu op het punt dat we ook weer aan het economisch belang kunnen gaan denken. De vrijetijdssector heeft gigantische schade opgelopen en om een golf aan faillissementen te voorkomen moeten ze binnenkort echt open gaan. Met zakkende besmettingscijfers en toenemende beschikbaarheid van verzorgend personeel moet dat ook kunnen .
Kom eens met cijfers en bronnen in plaats van constant hetzelfde blijven roepen.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:07 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Op basis van berichtgeving in de media moet alles dichtblijven inderdaad. Kijk je naar cijfers over het aantal ziekenhuisbedden en de bezettingsgraad dan valt het mee. Vooral de uitval onder het personeel was de oorzaak van de problemen.
We komen nu op het punt dat we ook weer aan het economisch belang kunnen gaan denken. De vrijetijdssector heeft gigantische schade opgelopen en om een golf aan faillissementen te voorkomen moeten ze binnenkort echt open gaan. Met zakkende besmettingscijfers en toenemende beschikbaarheid van verzorgend personeel moet dat ook kunnen .
Echt eens met vetgedrukte deel.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat de oorzaak ook zij, op is op & vol is vol. Daarnaast is er natuurlijk ook nog een gigantisch stuwmeer van reguliere zorg.
[..]
Ik denk dat we echt moeten leren van de zomer en niet gaan kloten nu. Zeker met de vaccins in zicht zou het heel triest zijn als de boel nu nog finaal in het honderd loopt. Laten we daarbij ook niet vergeten dat een R van zeg 1.2 bij 4.000 besmettelijke mensen van een andere orde is dan diezelfde R bij 150.000 besmettelijke mensen. Zeker aangezien de R maar 0,9 is en niet ver onder de 1 hebben we dus heel weinig speelruimte.
En dan hebben we het nog niet over de Britse variant gehad die nog boven de markt hangt.
Die evenementen moeten het zeker 6 mnd van te voren weten ivm boekingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kom eens met cijfers en bronnen in plaats van constant hetzelfde blijven roepen.
Er is absoluut, maar dan ook absoluut geen ruimte om te versoepelen op dit moment. Reguliere zorg is nog steeds flink afgeschaald om maar iets te noemen. Dit los je echt niet op omdat je 30.000 acute zorgverleners heb gevaccineerd. Als je dat denk heb je echt geen flauw idee wat er op dit moment in de ziekenhuizen speelt.
Zou al blij zijn als na een verlenging van twee weken ergens begin februari de basisscholen weer open zouden kunnen. Als de cijfers blijven dalen kan voortgezet onderwijs volgen, daarna de winkels en sportscholen die nu dicht zijn.
Verwacht echt niet dat horeca open gaat voor april en evenementen kan je voorlopig echt nog wel even vergeten.
Ga dan maar vast afgelasten...quote:Op zondag 10 januari 2021 01:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Die evenementen moeten het zeker 6 mnd van te voren weten ivm boekingen.
Ik ben het niet eens met het idee dat in de zomer te snel 'versoepeld' (wat een kutwoord) is.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Echt eens met vetgedrukte deel.
Zou echt heel zonde zijn om nu fouten te maken en te snel te versoepelen, waardoor wij nog langer in de shit moeten zitten. Laten wij aub. niet in de muur crashen terwijl wij al licht aan het einde van de tunnel zien.
Je hebt gelijk, versoepeling was prima alleen greep men niet op tijd in toen meerdere signaalwaarden werden overschreden. Regionale overheden wilden niet ingrijpen en de regering reageerde ook te laat.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met het idee dat in de zomer te snel 'versoepeld' (wat een kutwoord) is.
Ja eens. Maar dat betekent wat mij betreft dat de afgelopen zomer niet relevant is voor de huidige situatie.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, versoepeling was prima alleen greep men niet op tijd in toen meerdere signaalwaarden werden overschreden. Regionale overheden wilden niet ingrijpen en de regering reageerde ook te laat.
Nou ja, denk dat @trein2000 vooral bedoelde dat wij hebben gezien dat als je gaat versoepelen de besmettingen vroeg of laat weer gaan oplopen. Dat is namelijk wat er gebeurde in de zomer.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja eens. Maar dat betekent wat mij betreft dat de afgelopen zomer niet relevant is voor de huidige situatie.
Ik vraag me af of het sneller kan. Zolang er nog regels zijn moet je dat ook allemaal uitvoeren dat men zich er aan kan houden. Vergeet niet dat de overheid ook mee moet willen werken en daar zet ik me vraagtekens bij.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga dan maar vast afgelasten...
Maar ik betwijfel of ze die 6 maanden echt nodig hebben. Als het moet kunnen ze vast met minder toe.
Als een groot gedeelte van de bevolking gevaccineerd is of tenminste de risico groepen en we gaan dan nog steeds sturen op besmettingen dan komen we nooit van de regels af.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, denk dat @:trein2000 vooral bedoelde dat wij hebben gezien dat als je gaat versoepelen de besmettingen vroeg of laat weer gaan oplopen. Dat is namelijk wat er gebeurde in de zomer.
Versoepelen zelf was terecht, maar dat resulteerde (logischerwijs) in meer besmettingen, daar is weer te laat op gereageerd.
Dat moeten wij nu gewoon niet willen. Niet waard om extra risico te gaan lopen, terwijl wij dichtbij een oplossing zijn. Het is al fout genoeg gegaan, laten wij het niet nog gekker maken.
Dat zeg ik toch ook niet? Heb het over periode tot aan het moment dat genoeg mensen zijn gevaccinerd om zorg niet meet te overbelasten. Daarna is het natuurlijk z.s.m. versoepelen en terug naar normaal.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als een groot gedeelte van de bevolking gevaccineerd is of tenminste de risico groepen en we gaan dan nog steeds sturen op besmettingen dan komen we nooit van de regels af.
In de zomer waren vooral jongeren die besmet raakte waardoor de ziekenhuizen toen ook leeg bleven. Dat begon pas in september te stijgen omdat het toen ook naar de ouderen groepen over ging. Toen kon je wel ingrijpen maar was er waarschijnlijk ook groot onbegrip. Als in de zomer de kwetsbare groepen gevaccineerd zijn en een gedeelte onder de gewone bevolking dan kan die situatie ook weer ontstaan omdat jongeren helemaal achteraan bungelen. Ik vraag me dan af of je dan moet willen ingrijpen.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Heb het over periode tot aan het moment dat genoeg mensen zijn gevaccinerd om zorg niet meet te overbelasten. Daarna is het natuurlijk z.s.m. versoepelen en terug naar normaal.
Moeten vooral niet onnodig veel risico gaan lopen tussen nu en het moment dat genoeg mensen zijn gevaccineerd.
Als de ouderen / risicogroepen zijn beschermd is het niet meer nodig om in te grijpen. Moeten dan niet meer sturen op besmettingen, maar echt op opnames. Die zouden vanaf dat moment laag moeten blijven als het goed is.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de zomer waren vooral jongeren die besmet raakte waardoor de ziekenhuizen toen ook leeg bleven. Dat begon pas in september te stijgen omdat het toen ook naar de ouderen groepen over ging. Toen kon je wel ingrijpen maar was er waarschijnlijk ook groot onbegrip. Als in de zomer de kwetsbare groepen gevaccineerd zijn en een gedeelte onder de gewone bevolking dan kan die situatie ook weer ontstaan omdat jongeren helemaal achteraan bungelen. Ik vraag me dan af of je dan moet willen ingrijpen.
Maar daarmee ga je voorbij aan het feit dat ook de huidige lockdown dingen enorm veel gekker maakt, alles en iedereen onder de 60 enorm veel risico laat lopen en dat het straks nadat corona weg is ook helemaal fout gaat. Als er volgende week weer ruimte is om normale zorg weer te doen moeten de scholen meteen open, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, denk dat @:trein2000 vooral bedoelde dat wij hebben gezien dat als je gaat versoepelen de besmettingen vroeg of laat weer gaan oplopen. Dat is namelijk wat er gebeurde in de zomer.
Versoepelen zelf was terecht, maar dat resulteerde (logischerwijs) in meer besmettingen, daar is weer te laat op gereageerd.
Dat moeten wij nu gewoon niet willen. Niet waard om extra risico te gaan lopen, terwijl wij dichtbij een oplossing zijn. Het is al fout genoeg gegaan, laten wij het niet nog gekker maken.
Dat denk ik ook de meeste herbesmettingen zijn vaak bij toeval gevonden dan dat het kwam door symptomen. Maar ook de komende jaren zal je nog wel is een covid geval in het ziekenhuis hebben omdat een virus niet ineens weg is en om allerlei redenen ook het immuunsysteem wel is kan haperen bij mensen. Maar dar kan je niet op blijven sturen.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als de ouderen / risicogroepen zijn beschermd is het niet meer nodig om in te grijpen. Moeten dan niet meer sturen op besmettingen, maar echt op opnames. Die zouden vanaf dat moment laag moeten blijven als het goed is.
Nou ja in die zin relevant. We weten dus dat met dat niveau aan maatregelen de R langdurig boven de 1 komt. Onze “waakvlam” moet dus of ietsjes strenger of slimmer...quote:Op zondag 10 januari 2021 01:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja eens. Maar dat betekent wat mij betreft dat de afgelopen zomer niet relevant is voor de huidige situatie.
De overheid heeft echt nul belang bij tegenwerken. Helemaal niks.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het sneller kan. Zolang er nog regels zijn moet je dat ook allemaal uitvoeren dat men zich er aan kan houden. Vergeet niet dat de overheid ook mee moet willen werken en daar zet ik me vraagtekens bij.
Een terras vergunning is wat anders dan een festival waar je lopend en staand publiek hebt.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De overheid heeft echt nul belang bij tegenwerken. Helemaal niks.
Bovendien hebben we in de zomer gezien dat e best heel goed meedenken. Toen ging het om bijvoorbeeld extra terrasvergunningen ed.
Daarnaast, zo’n lowlands bijvoorbeeld doet natuurlijk elk jaar in grote lijnen hetzelfde kunstje. Dat kent de gemeente ook wel.
Zoals hier ook te lezen ben ik groot voorstander van zsm heropenen van scholen. Ik vind dat een maatregel waarvan je die wanneer hij langdurig wordt echt de proportionaliteitsvraag moet gaan stellen.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar daarmee ga je voorbij aan het feit dat ook de huidige lockdown dingen enorm veel gekker maakt, alles en iedereen onder de 60 enorm veel risico laat lopen en dat het straks nadat corona weg is ook helemaal fout gaat. Als er volgende week weer ruimte is om normale zorg weer te doen moeten de scholen meteen open, bijvoorbeeld.
Het risico en de schade van de lockdown verlengen wordt schromelijk onderschat.
Maar dan zit je meer op de coronarisicos? Dat hangt puur af van de vaccinatievoortgang vrees ik.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Een terras vergunning is wat anders dan een festival waar je lopend en staand publiek hebt.
Dan kun je ze net zo goed gesloten houden. Voor middelbare scholen is zoiets meer een oplossing maar voor basisscholen totaal niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoals hier ook te lezen ben ik groot voorstander van zsm heropenen van scholen. Ik vind dat een maatregel waarvan je die wanneer hij langdurig wordt echt de proportionaliteitsvraag moet gaan stellen.
Maar we moeten die heropening wel met beleid doen, het is geen alles of niets kwestie die er wel van gemaakt wordt door sommigen. Om een voorbeeld te noemen, de helft achter de webcam en de helft in de klas is beter dan niets...
Is dat zo? 2/3 dagen goed onderwijs is beter dan niks zou je denken.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan kun je ze net zo goed gesloten houden. Voor middelbare scholen is zoiets meer een oplossing maar voor basisscholen totaal niet.
De vraag is hoe houdbaar dat standpunt nog is met die Britse variant in gedachten.quote:Bovendien was de reden van het sluiten van de basisscholen het thuishouden van mensen, niet om besmettingen onder die kinderen te voorkomen.
Dat is nogal het probleem, volgens mij heb ik dat Janneke ook al aan zien stippen in dit topic. Het zal op die manier nooit goed onderwijs zijn. Daarnaast lost het het probleem van werkende ouders niet op, met een beetje pech zitten die dan alsnog de hele week met een kind thuis de hele dag.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat zo? 2/3 dagen goed onderwijs is beter dan niks zou je denken.
Als de risicogroepen gevaccineerd zijn dan kan het wat mij betreft allemaal door gaan. Omdat de mensen die naar een festival gaan over het algemeen niet echt tot de risicogroep behoren. In de zomer of toen de horeca open was mocht je officieel niet staan en moest je afstand houden van elkaar. Wat later op de avond niet meer te handhaven was want een café is gewoon een ontmoetingsplek dus je maakt met veel mensen een praatje.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan zit je meer op de coronarisicos? Dat hangt puur af van de vaccinatievoortgang vrees ik.
Natuurlijk snap ik dat een evenementenvergunning voor iets dergelijks van een andere orde is. Maar het is wel een repeterend iets natuurlijk. Het is onwaarschijnlijk dat iets wat vorig jaar aan de eisen voldeed dit jaar ineens totaal op de schop moet.
Waarom niet? Ik laat mij graag informeren op dit punt, maar ik zie hem echt niet 1,2,3.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is nogal het probleem, volgens mij heb ik dat Janneke ook al aan zien stippen in dit topic. Het zal op die manier nooit goed onderwijs zijn.
Dat is zo. Maar is dat niet “gewoon” een ongemak die inherent is aan deze crisis? Niks is ideaal.quote:Daarnaast lost het het probleem van werkende ouders niet op, met een beetje pech zitten die dan alsnog de hele week met een kind thuis de hele dag.
Dat snap ik, maar ik zat meer op de volgende fase. Als het coronatechnisch allemaal vrijgegeven kan worden. Wanneer moet je dat uiterlijk weten om nog een (al dan niet afgeslankt) evenement te kunnen neerzetten, wat is het uiterlijke go/no go moment?quote:Op zondag 10 januari 2021 02:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als de risicogroepen gevaccineerd zijn dan kan het wat mij betreft allemaal door gaan. Omdat de mensen die naar een festival gaan over het algemeen niet echt tot de risicogroep behoren. In de zomer of toen de horeca open was mocht je officieel niet staan en moest je afstand houden van elkaar. Wat later op de avond niet meer te handhaven was want een café is gewoon een ontmoetingsplek dus je maakt met veel mensen een praatje.
We testen 500 per week random toch? Dat is voldoende voor een redelijk beeld.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Cijfers wijzen uit? Wij testen hier nauwelijks op mutaties. Als je niet of nauwelijks kijkt welke mutaties aanwezig zijn ga je ze niet vinden nee.
Ze vinden dan op één plek de mutatie door een steekproef (zoals bij die basisschool) en gaan daar dan gericht testen en dan komen zij er achter dat daar tientallen besmettingen hebben plaatsgevonden met de UK-mutatie.Jij denkt dat dat de enige plek in heel Nederland is?
Kan natuurlijk, maar denk dat het aannemelijker is dat het hier ook al flink verspreid is.
Van wat ik vernomen heb is het voor leraren onmogelijk om zowel klassikaal als via internet tegelijkertijd fatsoenlijk les te geven. En als je je dat even zo voorstelt dan klinkt dat zeer plausibel. En dan zakken er dus heel veel kinderen door die ondergrens, net als nu al gebeurt dankzij de lockdown.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik laat mij graag informeren op dit punt, maar ik zie hem echt niet 1,2,3.
Daarnaast, het is een balans die je moet zoeken he, het hoeft niet van dezelfde kwaliteit te als we gewend waren. Dat is niks op dit moment. Het moet alleen van aanvaardbaar niveau zijn en niet door de ondergrens zakken. En dat dreigt wel te gebeuren.
Nogal een dooddoener. Er zijn keuzes te maken.quote:Dat is zo. Maar is dat niet “gewoon” een ongemak die inherent is aan deze crisis? Niks is ideaal.
Tja ik ben bang dat het afhangt van de politiek en de experts of zo het risico durven te nemen. Maar op een gegeven moment kunnen die natuurlijk het ook niet meer tegenhouden omdat je niet tegen een festivalorganisator kan zeggen het risico is te groot als de ziekenhuizen leeg zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik zat meer op de volgende fase. Als het coronatechnisch allemaal vrijgegeven kan worden. Wanneer moet je dat uiterlijk weten om nog een (al dan niet afgeslankt) evenement te kunnen neerzetten, wat is het uiterlijke go/no go moment?
Dan doe je het niet tegelijkertijd. Dan neem je de uitleg op op filmpjes en ga je in de klas aan de slag met opdrachten. Maar dat is wellicht meer iets voor de middelbare.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Van wat ik vernomen heb is het voor leraren onmogelijk om zowel klassikaal als via internet tegelijkertijd fatsoenlijk les te geven. En als je je dat even zo voorstelt dan klinkt dat zeer plausibel.
Uiteraard zijn er keuzes te maken. Maar je moet het even in de context van mijn hele post zien. Het hoeft niet ideaal te zijn. Iedereen heeft er ongemak van, alleen je moet zorgen dat er geen onevenredige benadeling plaatsvindt. Dat geldt nog sterker bij groepen die niet voor zichzelf kunnen opkomen, zoals basisschoolkinderen.quote:[..]
Nogal een dooddoener. Er zijn keuzes te maken.
Daarmee los je geen van de problemen op. Bovendien blijft het feit dat als het kind thuis is, de werkende ouder ook niet optimaal kan werken. Het is een opstapeling van problemen. De kinderen worden opgeofferd om de ouders thuis te houden.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan val je terug op andere opties zoals deels thuisonderwijs (ik hoorde dat bij de jongsten alleen maar een opdracht gestuurd wordt, geen zooms of dat werk) en deels op school. Ideaal? Nee. Noodzakelijk? Misschien, snel onderzoek naar doen.
Jij bent de enige die het over ideaal heeft.quote:Uiteraard zijn er keuzes te maken. Maar je moet het even in de context van mijn hele post zien. Het hoeft niet ideaal te zijn. Iedereen heeft er ongemak van, alleen je moet zorgen dat er geen onevenredige benadeling plaatsvindt. Dat geldt nog sterker bij groepen die niet voor zichzelf kunnen opkomen, zoals basisschoolkinderen.
Verlenging gaat veel langer duren en ook op voorhand aangekondigd. IMOquote:Op zaterdag 9 januari 2021 23:07 schreef trein2000 het volgende:
In dat licht voorspel ik een verlenging van 2 weken. Dus tot 2 februari en de aankondiging van een onderzoek naar het verantwoord heropenen van het basisonderwijs.
Het enige wat mensen over deze mutatie op de mouw gespeld krijgen is dat hij veel besmettelijker is, terwijl dat niet vaststaat.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:07 schreef marcb1974 het volgende:
En een mutatie die veel besmettelijker is.
Wat definiëren we in deze als verlenging? Precies dezelfde maatregelen? Want dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 04:29 schreef Za het volgende:
[..]
Verlenging gaat veel langer duren en ook op voorhand aangekondigd. IMO
Oppassen met die vergelijkingen. Die mutatie is bijvoorbeeld erg verspreid via scholen (een van de weinige dingen die nog open was) dus dat heeft invloed op dergelijke percentages.quote:Op zondag 10 januari 2021 05:04 schreef Za het volgende:
[..]
Het enige wat mensen over deze mutatie op de mouw gestoeld krijgen is dat hij veel besmettelijker is, terwijl dat niet vaststaat.
Dat bij het monitoren gedurende drie maanden van mensen met de reguliere variant en de mutatie, er bij die laatste 40% minder ziekenhuisopnames waren wordt nergens gekopt.
Dat ouderen, de risicogroep, zo'n 20% minder bevattelijk blijken voor de nieuwe mutatie is ook geen nieuws.
Dat er sinds de nieuwe mutatie de helft minder mensen op een IC belanden, ook geen nieuws.
Ik denk het wel, het is nog altijd niet bekend waar en door wie/wat de vele besmettingen plaatsvinden, dus kiezen ze ervoor alle mogelijk opties open te houden.quote:Op zondag 10 januari 2021 05:05 schreef trein2000 het volgende:
Wat definiëren we in deze als verlenging? Precies dezelfde maatregelen? Want dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk.
Het betreft een 3 maanden observatie, bijna 4 inmiddels.quote:Op zondag 10 januari 2021 05:07 schreef trein2000 het volgende:
Oppassen met die vergelijkingen. Die mutatie is bijvoorbeeld erg verspreid via scholen (een van de weinige dingen die nog open was) dus dat heeft invloed op dergelijke percentages.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar de bron...
Plus ouders die moeten thuiswerken regelen toch wel noodopvang etc, zeker voor de jongere kinderen.quote:Op zondag 10 januari 2021 07:49 schreef Noek het volgende:
Die scholen dichthouden zodat ouders thuisblijven moet nooit het enige argument zijn gezien de haarden die het zijn/worden. Die kun je niet opengooien omdat ze enorm bijdraten aan de verspreiding.
Dat dit eigenlijk nooit benoemd wordt, vind ik echt raar. Natuurlijk is het maatschappelijk wensenlijk dat ze open zijn maar ik weet wel meer dingen die maatschappelijk wenselijk zijn maar we ziiten hier met een ander probleem en dat is een maatschappelijk groter probleem. Een virus.
Hybride onderwijs, zoals het zo prachtig heet, is heel mooi achter de tekentafel en bijna niet uitvoerbaar in de praktijk. Voor online kinderen is het lastig vragen stellen tijdens de uitleg en daarnaast is de verwerkingssnelheid gewoon anders, waardoor de digitale helft minder leert dan de helft in de klas. Als je dan de volgende les 'andersom zit' dan sluit het dus niet meer aan.quote:Op zondag 10 januari 2021 02:28 schreef trein2000 het volgende:
Waarom niet? Ik laat mij graag informeren op dit punt, maar ik zie hem echt niet 1,2,3.
Nee, dat is nooit gezegd.quote:Op zondag 10 januari 2021 08:47 schreef quirina het volgende:
Hugo wil toch in mei iedereen ingeënt hebben?
quote:"Als de lichte daling niet doorzet en tegelijkertijd de Engelse mutatie meer de overhand gaat nemen, dan zit je zelfs eerder aan striktere maatregelen te denken". Dat heeft viroloog van het Amsterdam UMC en OMT-lid Menno de Jong gezegd tegen de Amsterdamse zender AT5.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |