Er zijn betere maatregelen denkbaar dan maar online les te geven. Dat het op middelbare scholen verkeerd is gegaan heeft het OMT inmiddels ook erkend. Basisschoolleerlingen worden nu gewoon gebruikt als enkelband voor hun ouders.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:45 schreef Noek het volgende:
Wanneer ze daar iig eens maatregelen zouden nemen dan zou het wellicht al schelen.
De kinderen in mijn familie vinden school allemaal enorm belangrijk, maar ze voelden zich ook niet echt veilig op school zonder echte maatregelen. Bang dat ze het mee naar huis zouden nemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik zie wel hoe belangrijk het is maar ik zie ook wel dat je nu haarden en bronnen zoveel mogelijk moet vermijden.
Als ik van sportende pubers hoorde hoe zij samen in de aula zaten dan had ik ze liever niet eens in mijn buurt of in mijn pand. Wanneer ze daar iig eens maatregelen zouden nemen dan zou het wellicht al schelen.
En het is belangrijk om die zorgen serieus te nemen. Maar nog geen reden om vitale sectoren dan maar (deels) af te sluiten.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:46 schreef opreis het volgende:
[..]
Okay het is anekdotisch maar ik heb een kennis die in de zorg werkt die best bang voor het virus is, gaat richting de 60 en heeft ook een medisch verleden. Zij wil prima werken indien veilig maar de mensen aan wie zij zorg verleend zijn erg laks met de regels. Aangezien die mensen jonger zijn dan haar zullen zij er waarschijnlijk niet aan onder gaan.
Op een gegeven moment zal zij ook de keuze maken daar niet meer te werken, of ze zal misschien het virus oplopen en niet meer kunnen werken. Op die manier kan z'n sector ook onbemand raken.
Er zijn al tal van mutaties. Alleen die andere zijn niet nieuwswaardig, want de eigenschappen van die andere mutaties hadden geen gevolgen voor het verloop van het virus.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:51 schreef Discombobulate het volgende:
Ben toch een beetje sceptisch wanneer het op mutaties aankomt. Hoezo vinden ze juist nu zo veel mutaties, UK, Zuid-Afrka, in Japans weer een nieuwe, en iets van 19 mutaties waarop Pfizer getest had. Is dit meer een media dingetje? Ik bedoel, het virus heeft al een jaar de tijd gehad om overal te muteren. En opeens nu komt het zo veel in de media.
Is de UK variant écht zo veel besmettelijker of werken de regels in de UK gewoon veel minder goed?
Met 6 maanden aan open scholen hebben deze vrijwel nooit een aanjagende rol vertoond in de virusverspreiding en is uit tal van onderzoeken gebleken dat de meeste kinderen niet op school maar elders besmet raakten.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:36 schreef Noek het volgende:
Maar Direstraits, je ziet toch zelf ook wel hoeveel gevallen er op scholen zijn of wil je dat gewoon niet zien?
De uitval en besmettingen waren voor de lockdown echt niet ok.
Dan heb ik wel belachelijk veel anekdotisch bewijs van kinderen die het op school hebben opgelopen en allemaal vrolijk huiswaarts zijn gekeerd. Thuis, daar waar de meeste besmettingen worden opgelopen.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Met 6 maanden aan open scholen hebben deze vrijwel nooit een aanjagende rol vertoond in de virusverspreiding en is uit tal van onderzoeken gebleken dat de meeste kinderen niet op school maar elders besmet raakten.
Sow. Viesmad.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Leuk bericht natuurlijk waarmee je makkelijk denkt te kunnen scoren, maar in het bericht staat ook gewoon:
[..]
Hé, die discussie kennen we in Nederland ook, toch?
FOK!-'experts' be like:
[ afbeelding ]
Genoeg onderzoeken die dat ook ondersteunen. Zelfs het RIVM heeft het aangegeven. Je moet het ook willen zien.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan heb ik wel belachelijk veel anekdotisch bewijs van kinderen die het op school hebben opgelopen en allemaal vrolijk huiswaarts zijn gekeerd. Thuis, daar waar de meeste besmettingen worden opgelopen.
Zonder gekheid kun je best eens serieus nadenken over een leeftijdsgedifferentieerd beleid.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We kunnen beter de zwakkeren in dat geval gaan ophokken, dus alles boven de 65 moet binnen blijven.
Nee nee, dat is niet solidair.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Zonder gekheid kun je best eens serieus nadenken over een leeftijdsgedifferentieerd beleid.
En dan nog..willen we niet een zekere mate van besmetting en dus antilichamen bij juist kinderen?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Met 6 maanden aan open scholen hebben deze vrijwel nooit een aanjagende rol vertoond in de virusverspreiding en is uit tal van onderzoeken gebleken dat de meeste kinderen niet op school maar elders besmet raakten.
Is dat de strategie, ja?quote:Op zondag 10 januari 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan nog..willen we niet een zekere mate van besmetting en dus antilichamen bij juist kinderen?
Ik vind de prijs wel heel hoog wat die groep betaalt. Ik heb ook niet alle antwoorden hoor.quote:
Het probleem is meer dat die kinderen het vervolgens rustig overbrengen omdat ze amper getest worden/er amper ziek van worden.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan nog..willen we niet een zekere mate van besmetting en dus antilichamen bij juist kinderen?
Oh, ben ik weer mijn [sarcasm]-tags vergeten? Sorry.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een generatie verneuken door ze als enkelband in te zetten is dat wel?
Ja, hearsay van leken zijn inderdaad geen bewijs.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan heb ik wel belachelijk veel anekdotisch bewijs van kinderen die het op school hebben opgelopen en allemaal vrolijk huiswaarts zijn gekeerd. Thuis, daar waar de meeste besmettingen worden opgelopen.
Dat is natuurlijk zeker zorgelijk. Ik weet niet wat de leeftijd van de kinderen in je familie zijn, maar als het jongere kinderen zijn horen die zich er niet eens mee bezig te houden. Ik durf zelfs zo ver te gaan dat een kind van 6 of 7 ofzo dat niet uit zichzelf zal zeggen, maar zal herhalen op basis van opmerkingen van de ouder of leraren.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De kinderen in mijn familie vinden school allemaal enorm belangrijk, maar ze voelden zich ook niet echt veilig op school zonder echte maatregelen. Bang dat ze het mee naar huis zouden nemen.
Dat lijken mensen ook wel een beetje te vergeten. Het zal natuurlijk voor ieder kind anders zijn, maar het is niet alsof de status van vóór de lockdown zo gezond was voor kinderen. Ze vinden de situatie nu ook niet leuk, maar ze hopen wel dat ze pas naar school hoeven zodra er wat meer maatregelen zijn.
Niemand die er voor pleit om ze eindeloos dicht te houden (hier schijnen veel mensen te denken dat er enkel twee mogelijkheden zijn; open zonder maatregelen, of helemaal dicht), want het onderwijs is inderdaad erg belangrijk. Maar zorg voor wat meer veiligheid; dat lijkt me toch het minste. Helaas zie ik al veel tegenstand over de dingen die nu geopperd worden om de scholen weer wat veiliger te openen. Tja.
We gaan toch voor groepsimmuniteit met en zonder vaccinaties? Kinderen worden niet gevaccineerd..dus trek je conclusie.quote:
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar het aantal kinderen met antilichamen. Als dat laag is, is school dus kennelijk niet zo'n grote broedplaats.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het probleem is meer dat die kinderen het vervolgens rustig overbrengen omdat ze amper getest worden/er amper ziek van worden.
Wij zijn al een jaar solidair, ik zag vandaag weer mensen in rolstoelen met zuurstofflessen op de kar, gezellig koffie lurken in de supermarkt met een aantal bekenden.quote:
Dat hadden ze al lang moeten doen, maar ja, we moeten solidair zijn en verkiezingen.....quote:Op zondag 10 januari 2021 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Zonder gekheid kun je best eens serieus nadenken over een leeftijdsgedifferentieerd beleid.
Ik ben ondertussen wel heel benieuwd of het beleid na 18 maart ineens veranderd ja, maar dat is puur onderbuik.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat hadden ze al lang moeten doen, maar ja, we moeten solidair zijn en verkiezingen.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |