abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197323926
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat om de context. Zo'n maatregel wordt geopperd om te helpen bij het weer openen van de scholen. We zijn het er over eens dat scholen langer gesloten houden iets is dat we zoveel mogelijk willen voorkomen, toch?
Dat ben ik volledig met je eens, dat moeten we voorkomen, de (basis)scholen moeten wat mij betreft zo snel mogelijk weer open. Ik zou best na willen denken over een blaastest, maar een ander soort test zou ik niet zien zitten. Éénmalig oké, maar wekelijks?

Hoe gaan ze dat nu dan doen? Er is voor zover ik weet geen test die een dusdanig snel resultaat geeft dat je erop kunt wachten. Gaat dat kind dan de klas in en wordt ie er weer uit gehaald?

Laten jij en ik dit gesprek nog een keer hebben als je zelf kinderen hebt, kijken of je er nog hetzelfde in staat ;). Misschien zit ik er irrationeel in, maar mn kind iedere week een wattenstaaf dr neus in gooien om haar toegang tot iets te geven waar ze verplicht toe is vind ik nogal bijzonder.
pi_197323936
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef MoreDakka het volgende:
Verder snap ik ook niet wat het verschil is tussen klachten/niet klachten.
Omdat de test zelf niet betrouwbaar genoeg is om puur aan hand daarvan te spreken van een besmetting.

Dit is wat de WHO er zelf over zegt:

quote:
Beschrijving van het probleem: de WHO heeft feedback van gebruikers ontvangen over een verhoogd risico op valse SARS-CoV-2-resultaten bij het testen van monsters met RT-PCR op open systemen.
[...]
quote:
Daarom worden zorgverleners aangemoedigd om zowel de testresultaten als de klinische tekenen en symptomen, de bevestigde status van eventuele contacten, enz. in overweging te nemen.
pi_197323943
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:56 schreef Straatverlichting het volgende:
Goedemiddag. Is dit het grote Corona-ontkennings topic? Of zijn jullie wel heel normaal?
95% is hier normaal, welkom. :Y
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 13:59:13 #279
236264 crew  capricia
pi_197323947
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:53 schreef opreis het volgende:

[..]

Okay laatste prikkelende vraag (die andere nam je sportief op). Ik vraag me dan af hoe je dit naar de leerkrachten verantwoord.
"ja mijn kind heeft potentieel corona, maar jullie gaan hem/haar maar gewoon lesgeven en dat risico lopen jullie maar." of laat je dan je kind thuis?
Persoonlijk vind ik dat je dan best wel een offer van een leerkracht vraagt. In feite stel je het potentiele ongemak van je kind hoger dan de gezondheid van de leerkracht en diens gezin.
Ligt er echt helemaal aan hoe zo'n test precies plaats gaat vinden. Onder welke voorwaarden, hoe vaak etc.
Ook mag men (ik heb het over de lagere school) dan uitleggen welke maatregelen ze zelf genomen hebben. Ze kunnen ook met 50% van de kinderen starten. Is het risico ook veel kleiner dan volgepropte klassen.
Het is niet zo zwart-wit natuurlijk.
Maar een wekelijkse wattenstaaf-test bij de deur van school: nee. Dat is voor mij een grens.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197323948
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

echt niet om je af te zeiken maar succes met je sneeuwvlokjes later......dat word nog wat.
Dat heeft niets met sneeuwvlokjes te maken. Als ik hoor dat een leraar of lerares op school mijn dochter een thermometer tussen 'r billen heeft geduwd gaat diezelfde thermometer bij hem zn neus in. Hij (of zij) heeft van 'r af te blijven.
pi_197323975
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat ben ik volledig met je eens, dat moeten we voorkomen, de (basis)scholen moeten wat mij betreft zo snel mogelijk weer open. Ik zou best na willen denken over een blaastest, maar een ander soort test zou ik niet zien zitten. Éénmalig oké, maar wekelijks?

Hoe gaan ze dat nu dan doen? Er is voor zover ik weet geen test die een dusdanig snel resultaat geeft dat je erop kunt wachten. Gaat dat kind dan de klas in en wordt ie er weer uit gehaald?

Laten jij en ik dit gesprek nog een keer hebben als je zelf kinderen hebt, kijken of je er nog hetzelfde in staat ;). Misschien zit ik er irrationeel in, maar mn kind iedere week een wattenstaaf dr neus in gooien om haar toegang tot iets te geven waar ze verplicht toe is vind ik nogal bijzonder.
Ik vind het juist beter om vanuit verschillende perspectieven te kijken, dan komen er andere argumenten boven tafel. :)

Verder ben ik het met je praktische bezwaren eens. Maar ook al zou het alleen voor de bühne zijn om draagvlak te genereren om de scholen weer te openen zou ik voor zijn.
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2021 @ 14:01:19 #282
425473 Straatverlichting
pi_197323980
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]

95% is hier normaal, welkom. :Y
Das goed nieuws. Ik hoorde dat er hier Corona ontkenners ouwehoeren. Maar dat is dus die 5%?
* Contra principia negantem disputari non potest *
* Men kan niet redeneren met iemand die beginselen ontkent*
pi_197323988
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik vind het juist beter om vanuit verschillende perspectieven te kijken, dan komen er andere argumenten boven tafel. :)

Verder ben ik het met je praktische bezwaren eens. Maar ook al zou het alleen voor de bühne zijn om draagvlak te genereren om de scholen weer te openen zou ik voor zijn.
Ik ga mijn dochter niet ongemak laten ervaren voor het psychologische gemak van anderen, dat gaat echt nooit gebeuren.

Als het daadwerkelijk iets toevoegt zou ik het best kunnen overwegen, maar het moet iets toevoegen. De huidige tests zijn volgens mij helemaal niet geschikt om het zo snel/veilig te herkennen. Dan krijg je dus dat alle kinderen getest worden en gedurende de dag je kind uit de klas gehaald gaat worden of iets dergelijks. Dat wil je toch ook niet?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 14:03:24 ]
pi_197324001
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:57 schreef Celestien het volgende:
Mensen zonder kinderen bekijken het wellicht objectiever, maar ik vind sommige opmerkingen hier echt triest.
Niet heel gek toch? Mensen die werken in de zorg kijken hier ook weer anders naar schoolgaande kinderen. Het zelfde met senioren of mensen met medische klachten wie het virus fataal kan worden.
Over het algemeen wil iedereen zo veel mogelijk regels voor anderen, maar zo min mogelijk voor zichzelf.
pi_197324006
quote:
Mensen zonder kinderen bekijken het wellicht objectiever, maar ik vind sommige opmerkingen hier echt triest.
dat hele met fluwelen handschoentjes je kinderen behandelen (en bijna alles geven wat ze maar willen) is mijn inziens niet zo bevorderlijk voor de opvoeding.
ze zijn dan echt niks meer gewend, ik zie het overal gebeuren.

een draai om de oren mag niet eens meer, iets wat oncomfortabel is oh zo zielig etc etc

maar zelf inderdaad geen kinderen en die gaan er ook niet komen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2021 @ 14:03:18 #286
425473 Straatverlichting
pi_197324020
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat heeft niets met sneeuwvlokjes te maken. Als ik hoor dat een leraar of lerares op school mijn dochter een thermometer tussen 'r billen heeft geduwd gaat diezelfde thermometer bij hem zn neus in. Hij (of zij) heeft van 'r af te blijven.
Er zijn prima oorthermometers en bovendien: Die die leraar doet gewoon zijn / haar werk.
pi_197324026
quote:

[..]

vroeger kreeg ik een draai om mijn oren van de leraar als ik weer eens irritant was, nu is hij gelijk een kinder mishandelaar _O-
pi_197324036
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:03 schreef Straatverlichting het volgende:

[..]

Er zijn prima oorthermometers en bovendien: Die die leraar doet gewoon zijn / haar werk.
Een oorthermometer vind ik ook helemaal niet erg, het ging specifiek om een thermometer tussen de billen in de discussie :)
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 14:04:15 #289
236264 crew  capricia
pi_197324039
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat hele met fluwelen handschoentjes je kinderen behandelen (en bijna alles geven wat ze maar willen) is mijn inziens niet zo bevorderlijk voor de opvoeding.

een draai om de oren mag niet eens meer, iets wat oncomfortabel is oh zo zielig etc etc

Goede beslissing, denk ik.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197324047
quote:

[..]

Ik heb geen kinderen maar ik neem aan dat dit soort handelingen en waarom ze gedaan worden vooraf besproken worden en dan is het eraan mee doen en je kind achter laten, of het niet doen maar dan zoek je zelf maar een oppas.
pi_197324050
quote:
Dat vind ik dan weer triest, er wordt gewoon meegeleefd en het wordt gewoon erkend dat het vervelend is voor kinderen. Als je dan dit als antwoord krijgt van iemand die alleen maar uit eigen emotie kan spreken dan houdt het gauw op met medeleven.
pi_197324071
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ik ben ook geen voorstander van het hele 'met je kind in discussie over de kleur van de bank'. Ik zie fysieke handelingen richting je kind wel als een vorm van onmacht. Op het moment dat het nodig is je kind een draai om de oren te geven is dat niet hetgene wat mis is, dan is er iets anders aan de hand.

Maar het heeft niets met fluwelen handschoentjes te maken.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 14:05:55 #293
5428 crew  miss_sly
pi_197324080
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Ik zie het zoals koorts meten, ik denk dat kinderen het ook niet prettig vinden om een thermometer in hun billen te krijgen. Maar dit doen we ook al tientallen jaren, en hier zijn we gewend aan.
Dit doe je ook niet zonder toestemming van het kind als het eenmaal ietsje ouder wordt. En niet zonder goede reden. Je stopt niet iedere maandagochtend uit voorzorg een thermometer in hun billen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2021 @ 14:06:05 #294
425473 Straatverlichting
pi_197324086
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een oorthermometer vind ik ook helemaal niet erg, het ging specifiek om een thermometer tussen de billen in de discussie :)
Hmz, oor of bilen. Het gaat toch om temperatuur.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 14:06:23 #295
236264 crew  capricia
pi_197324098
Uiteindelijk beslissen de ouders.
En vooralsnog lijkt deze discussie hypothetisch.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197324106
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)

🟢2.561 (-13)

🟢Clinic: 1.850 (-24)
🔴ICU: 711 (11)

New:
🔴Clinic: 187
🔴ICU: 25

In 🇩🇪: 7

Toch weer een toename op de IC -O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197324109
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben ook geen voorstander van het hele 'met je kind in discussie over de kleur van de bank'. Ik zie fysieke handelingen richting je kind wel als een vorm van onmacht. Op het moment dat het nodig is je kind een draai om de oren te geven is dat niet hetgene wat mis is, dan is er iets anders aan de hand.

Maar het heeft niets met fluwelen handschoentjes te maken.
de term "snowflakes" komt ergens vandaan he
pi_197324129
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:04 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik heb geen kinderen maar ik neem aan dat dit soort handelingen en waarom ze gedaan worden vooraf besproken worden en dan is het eraan mee doen en je kind achter laten, of het niet doen maar dan zoek je zelf maar een oppas.
Bij de kinderopvang geef je er specifiek toegang voor. Bij scholen mogen leraren net aan helpen met aankleden/billen afvegen als het echt noodzakelijk is. Nogmaals, als er een verdenking van koorts is is het een gesprek met de ouders. Preventief vind ik het echt niet oké.
pi_197324131
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:06 schreef Schuifpui het volgende:
Proberen jullie serieus met een ouder te discussiëren? Dat soort mensen gaat toch niet toegeven. 'Oh nee, niet de kinderen'. Mensen zoals capricia zijn de reden dat de jeugd tegenwoordig zo ontzettend onhandelbaar is. Veel te beschermend opgevoed, nooit een tegenslag gehad, nooit gecorrigeerd. Ik kost echt op dat soort mensen. :r :r
hear hear _O_

maar nu weer on-topic ? corona ?
dit is toch een eindeloze discussie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')