Dat is ook geen pretje: https://www.nu.nl/coronav(...)en-enkele-weken.htmlquote:Op zondag 10 januari 2021 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Testen van kinderen gaat niet met een wattenstaaf in de neus, toch? Ik dacht dat ze iets met een spons doen ofzo.
quote:De GGD neemt nu met een soort wattenstaafje een monster uit de keel en een monster uit de neus. Reusken legt uit dat dit voor jonge kinderen vaak eng is en een naar gevoel geeft. Bij de nieuwe test moeten kinderen een minuut lang een soort spons tussen de tanden en de wang heen en weer bewegen. Het speeksel dat door deze spons wordt opgenomen, wordt vervolgens in het lab geanalyseerd.
Kinderopvang? Ok, snap ik.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:44 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik werk met kleine kinderen, en ik doe het dus wekelijks bij vreemde kinderen
Maarre, het totaal aantal gemelde direct contacts (875237) lag ook 11x hoger dan het aantal close contacts (79867). Waarschijnlijk omdat velen enkel hun gezinsleden of partner als contact opgeven, en dat zijn haast altijd direct contacts.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Naar aanleiding van deze tweet, gepost door @:momo
[ twitter ]
Ben ik in het 'rapport' gedoken waarnaar gerefereerd wordt een paar dingen vallen op.
Dit is de duidelijkste data die ik tot nu toe gezien heb dat afstand houden werkt!
Ze maken onderscheid in the contact onderzoek tussen mensen met wie je direct contact heb gehad en mensen met je close contact hebt gehad, die zijn als volgt gedefinieerd:
Direct contact: face to face conversation within 1m, skin contact, coughed/spat/sneezed on
Close contact: within 1m for 1min or longer, within 1-2m for 15 min or more over 24 hour period, travelling in a vehicle or plane.
De infectie rate bij direct contact is in beide groepen veeel hoger. 37.362/1.914 =~19.5 keer, in de B117 groep, en 27.495/1/266 = ~21.7 keer in de 'gewone' groep.
Er is dus een iets hogere kans op besmetting bij de Engelse variant bij close contact, maar je kunt de kans heel erg reduceren als je je aan de regels houdt.
Ik heb eigenlijk niet eerder zulke duidelijke data gezien dat afstand houden echt een veel kleinere kans op besmetting geeft.
[..]
Haha daar zeg je wat. Ik zie mijn peuter al vol in de weerstand: ik wil geen bahahahanaaaaaan, ik wil aaaaaaaardbeiquote:Op zondag 10 januari 2021 13:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hopelijk zit er wel een smaakje aan ....anders krijgen we dat gezeik weer
Er was toch een blaastest 3 maanden terug die redelijk accuraat was?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Laten we vaststellen dat er geen enkele sneltest is waarbij je blaast en dan een betrouwbare uitkomst krijgt.
ten eerste valt het best mee.....en weet je wat geen pretje was vroeger.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is ook geen pretje: https://www.nu.nl/coronav(...)en-enkele-weken.html
[..]
Een uitbraak op een school , en verschillende kinderen die het mee naar huis nemen is ook geen pretje. Hallo we zitten nog steeds in een pandemie. Je wil de scholen toch weer openquote:Op zondag 10 januari 2021 13:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Omdat ze tot 4 weken geleden alleen maar aan het circlejerken waren over hoe essentieel het onderwijs wel niet was en er dus amper gekeken is naar oplossingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als iedereen zegt dat het moeilijk is en je argument niet opgepikt wordt door degenen die er verstand van hebben op de ministeries zou het ook kunnen dat je er te makkelijk over denkt hè. Dan is 't niet automatisch zo dat iedereen het fout heeft.
Dan kun je valse redenen opvoeren, maar het hele land is ingericht op voorjaarsvakantie/zomervakantie/herfstvakantie/kerstvakantie. Als je die nu niet door laat gaan heeft dat veel meer impact.
Wat mij betreft is er niemand die aan de broek van mn dochter zit tenzij het iemand is die ik uitdrukkelijk toestemming heb gegeven dat te mogen doen, maar dat gaat over de thermometerquote:Op zondag 10 januari 2021 13:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom maakt dat een verschil? Ik zie het niet zo.
Wat??quote:Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik zie het zoals koorts meten, ik denk dat kinderen het ook niet prettig vinden om een thermometer in hun billen te krijgen. Maar dit doen we ook al tientallen jaren, en hier zijn we gewend aan.
Uh-oh...this isnt going to end wellquote:Op zondag 10 januari 2021 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat??
Nee. Mijn kind krijgt niet wekelijks een koortsthermometer tussen haar billen. En zeker niet van school of een vreemde.
Bizar.
Dat snap ik best. Maar 'vervelend' is niet genoeg reden om gewoon nee te zeggen tegen zoiets vind ik.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
De wattenstaaftest gaat er voor mij om dat het gewoon erg vervelend is voor mijn kleine. Zelfde geldt eigenlijk voor die sponstest. Een blaastest zou wellicht wel kunnen, maar die is er volgens mij nog niet die voldoende betrouwbaar is.
Ik vind dat je je sowieso af kunt vragen of het wenselijk is dat je mensen wekenlang in hun woontoren opsluit, of uiterst grillig met die lockdowns om wil gaan, maar al is het zo dat Australië beter uit deze crisis komt dan andere landen - waar we even de overduidelijke voordelen van het wonen in een desolaat continent nog negeren - dan is het maar de vraag of hun aanpak in generieke zin de beste optie is.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:
Wat virusverspreiding betreft hebben ze daar inderdaad mooie resultaten. Wat de rest betreft vraag ik me heel erg af. Australië zit formeel in een recessie, met hele hoge werkloosheidscijfers. De vraag is of 't op de lange termijn zo goed is voor het land om het op deze manier te doen. Dat moet de toekomst uitwijzen, dus als de pandemie ten einde is kunnen we landen gaan vergelijken. Vooralsnog doet Nederland het (economisch gezien) helemaal niet zo slecht, dus is de kans dat Nederland snel terugveert groter dan bij andere landen.
Waar is de tricorder als je 'm nodig hebt??quote:Op zondag 10 januari 2021 13:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Voor mezelf niet, voor mezelf alleen kinderopvang. De kinderopvang neemt op dit moment alleen de temperatuur af bij mn dochter als ze denken dat ze koorts heeft, niet stelselmatig. Als ze koorts heeft word ik gebeld dat ik 'r op moet halen. Dat is heel wat anders dan testen bij de poort of ze een positieve test hebben die geen besmettelijkheid aantoont.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:47 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Een uitbraak op een school , en verschillende kinderen die het mee naar huis nemen is ook geen pretje. Hallo we zitten nog steeds in een pandemie. Je wil de scholen toch weer open
Hier zou ik ook geen toestemming voor gevenquote:Op zondag 10 januari 2021 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat??
Nee. Mijn kind krijgt niet wekelijks een koortsthermometer tussen haar billen. En zeker niet van school of een vreemde.
Bizar.
Okay laatste prikkelende vraag (die andere nam je sportief op). Ik vraag me dan af hoe je dit naar de leerkrachten verantwoord.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat??
Bizar.
Heb je kinderen? Vervelend is voldoende reden om nee te zeggen. Die kinderen kunnen daar heel eenvoudig trauma's van oplopen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat snap ik best. Maar 'vervelend' is niet genoeg reden om gewoon nee te zeggen tegen zoiets vind ik.
Nogmaals, het gaat om de context. Zo'n maatregel wordt geopperd om te helpen bij het weer openen van de scholen. We zijn het er over eens dat scholen langer gesloten houden iets is dat we zoveel mogelijk willen voorkomen, toch?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je kinderen? Vervelend is voldoende reden om nee te zeggen. Die kinderen kunnen daar heel eenvoudig trauma's van oplopen.
echt niet om je af te zeiken maar succes met je sneeuwvlokjes later......dat word nog wat.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat??
Bizar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |