Veroordelen niet, een mening over hebben wel.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En anderen mogen jou veroordelen voor die keuze, als je daarmee bewust andere mensen extra risico meegeeft.
Die claim heb ik toch niet gemaakt?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat zegt nog niks over de staat van hun zorgsector en de leerachterstanden van de kinderen daar, waarvan eerder geclaimd werd dat die vergelijkbaar zijn met hier.
Nee. Want je gaat kinderen die geen klachten hebben uitsluiten.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is vervelend en ik snap best dat je dat niet wil voor je kind. Maar mijn punt is dat je groter moet denken dan dat. Als zoiets helpt om besmettingen op scholen van kinderen naar volwassenen enorm te beperken waardoor de scholen weer open kunnen is dat het waard.
Ik bedoel het niet persoonlijk of gemeen, maar het zou toch voor iedereen beter zijn de scholen nu te sluiten en in de zomer op volle kracht (dus niet alleen bijles en inhaallessen) door te gaan. Waarom is die bereidwilligheid of daadkracht er niet om dat door te voeren?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:13 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ik help mijn leerlingen nu, en in de zomer door is nu ook precies het plan, wat betreft de plannen voor gespreide examens. Niemand van mijn collega's die daarover zeurt. Maar je bent van harte welkom om te komen helpen in het onderwijs, als je nog ergens een weekje vakantie hebt.
Met het risico het heilige huisje wat niet aangepakt wordt aan te pakken, het is naar mijn mening van een groter belang om een veilige leer- en leefomgeving voor kinderen te maken dan dat het is dat ouders naar kantoor kunnen. Het gaat niet gebeuren, dat realiseer ik me, maar als de overheid echt wil dat ouders minder reisbewegingen maken sluiten ze alle kantoren en laten ze alleen kantoren die goedkeuring hebben van de gemeente/burgemeester open.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is vervelend en ik snap best dat je dat niet wil voor je kind. Maar mijn punt is dat je groter moet denken dan dat. Als zoiets helpt om besmettingen op scholen van kinderen naar volwassenen enorm te beperken waardoor de scholen weer open kunnen is dat het waard.
Er worden constant argumenten aangeleverd waarin de problemen met jouw oplossingen worden aangestipt maar je gaat er gewoon niet op in.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is enorm kut, er zijn ook meer mishandelingen maar als je nou 6 weken zomervakantie verruilt voor nu 6 weken vrij (of desnoods een gedeelte) ben je toch al een eind onderweg richting voorjaar? Het argument van de sociale contacten speelt net zo goed in de zomer natuurlijk. Ik vind dat men heel erg kijkt wat niet kan in plaats van naar oplossingen.
Het is in ieder geval een begin. Denk dat de meeste mensen hier de scholen gewoon weer open willen hebben, maar dat kan niet zonder aanvullende maatregelen imo. Teveel onderzoeken en bronnen die nu toch echt aangeven dat kinderen een grote rol spelen. Als de scholen weer open willen lijkt het me verstandig als ze met wat opties komen waardoor ze zsm weer open kunnen. Want dat willen we toch? Ik heb zelf geen kinderen, dus ga al helemaal niet oordelen hoe ouders erin zouden moeten staan, maar dit onderzoek is in ieder geval een begin om te kijken hoe scholen weer veilig open kunnen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Want je gaat kinderen die geen klachten hebben uitsluiten.
Dan open je de scholen maar voor 50% of zo. Genoeg andere oplossingen behalve iedere week alle kinderen bij de poort testen.
Daar ben ik het mee eens. Scholen sluiten om ouders thuis te houden is een fout idee van begin tot eind wat mij betreft.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met het risico het heilige huisje wat niet aangepakt wordt aan te pakken, het is naar mijn mening van een groter belang om een veilige leer- en leefomgeving voor kinderen te maken dan dat het is dat ouders naar kantoor kunnen. Het gaat niet gebeuren, dat realiseer ik me, maar als de overheid echt wil dat ouders minder reisbewegingen maken sluiten ze alle kantoren en laten ze alleen kantoren die goedkeuring hebben van de gemeente/burgemeester open.
De manier waarop het nu gaat, dat het kind de dupe wordt van een ouder die geen keuze heeft maar moet werken moet stoppen.
Jij misschien niet, maar users in dit topic wel. Soms beetje lastig uit elkaar te houden op het moment dat je met veel tegelijk aan een discussie deelneemt en niet iedereen overal hetzelfde in denkt.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die claim heb ik toch niet gemaakt?
Omdat het verdomde simpel isquote:Op zondag 10 januari 2021 13:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er worden constant argumenten aangeleverd waarin de problemen met jouw oplossingen worden aangestipt maar je gaat er gewoon niet op in.
Het is echt niet zo dat ik alle antwoorden heb ofzo, maar het lijkt erop dat je al hebt bepaald dat onwil de grootste factor is in dit verhaal en daar naartoe redeneert. Dat vind ik te simpel en negeert te veel daadwerkelijke problemen.
Je gaat kinderen die besmet zijn isoleren van anderen zodat zij niet besmet raken. Dat is vervelend en wil je niet voor je kind maar het is echt beter dan alle andere alternatieven.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Want je gaat kinderen die geen klachten hebben uitsluiten.
Laten we vaststellen dat er geen enkele sneltest is waarbij je blaast en dan een betrouwbare uitkomst krijgt.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een begin. Denk dat de meeste mensen hier de scholen gewoon weer open willen hebben, maar dat kan niet zonder aanvullende maatregelen imo. Teveel onderzoeken en bronnen die nu toch echt aangeven dat kinderen een grote rol spelen. Als de scholen weer open willen lijkt het me verstandig als ze met wat opties komen waardoor ze zsm weer open kunnen. Want dat willen we toch? Ik heb zelf geen kinderen, dus ga al helemaal niet oordelen hoe ouders erin zouden moeten staan, maar dit onderzoek is in ieder geval een begin om te kijken hoe scholen weer veilig open kunnen.
Als meerdere users argumenten aanleveren waarom dat niet zo is dan moet je misschien daar eens over nadenkenquote:
Heel simpel. Als mijn kind geen klachten heeft, laat ik het niet testen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je gaat kinderen die besmet zijn isoleren van anderen zodat zij niet besmet raken. Dat is vervelend en wil je niet voor je kind maar het is echt beter dan alle andere alternatieven.
Ik denk dat je je niet moet vergissen in hoezeer mensen die zomervakantie nodig hebben en zich erop verheugen. En zeker dadeiljk dan dit jaar zal dat het geval zijn. Als je dadelijk met een samenleving zit die vermoeid is tot op het bot en al heel lang tegen van alles aanhikt, lijkt het me echt bijna een noodzaak om ze een fijne zomervakantie te kunnen laten hebben. Zelfs de meest flexibele mensen hebben hun grenzen en ik denk dat we ook daar bijna bij aanbeland zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het verdomde simpel is.
En als het geen onwil is wat is het dan, onkunde?
Snap ik, ik probeerde te bedenken of ik dat gezegd had, maar kon 't me niet herinneren.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:21 schreef opreis het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar users in dit topic wel. Soms beetje lastig uit elkaar te houden op het moment dat je met veel tegelijk aan een discussie deelneemt en niet iedereen overal hetzelfde in denkt.
Verder gaf je aan dat ze daar uitgeput zijn, net als wij. Maar als bijkomend voordeel hebben ze daar dus wel mooie resultaten die bij ons ontbreken.
quote:"These positive figures, though, cannot hide the reality that the recovery will be uneven and it will be bumpy and it will be drawn out. Some parts of the economy are doing quite well, but others are in considerable difficulty.
"Australia is likely to experience a run of years of relatively high unemployment, unemployment being too high and wage increases and inflation being too low, leaving us short of the Reserve Bank's goals."
Het is natuurlijk niet zo dat de scholen enkel dicht zijn gegaan zodat ouders ook thuis zouden blijven. Dat laatste is meer een aanvullende bonus. Wel mee eens dat er meer moet worden ingegrepen op werkplekken overigens. Maar doen alsof er verder geen redenen zijn om scholen tijdelijk te sluiten, daar ben ik het niet mee eens. Daar zijn inmiddels teveel onderzoeken en bronnen voor. Het is gewoon onverstandig om nu scholen te openen zonder verdere maatregelen. Daarom snap ik die weerstand ook niet zo zeer (maar zelf geen kinderen, dus ik kijk anders naar de situatie) op dat idee om kinderen vaker te testen zodat scholen wel open kunnen blijven.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met het risico het heilige huisje wat niet aangepakt wordt aan te pakken, het is naar mijn mening van een groter belang om een veilige leer- en leefomgeving voor kinderen te maken dan dat het is dat ouders naar kantoor kunnen. Het gaat niet gebeuren, dat realiseer ik me, maar als de overheid echt wil dat ouders minder reisbewegingen maken sluiten ze alle kantoren en laten ze alleen kantoren die goedkeuring hebben van de gemeente/burgemeester open.
De manier waarop het nu gaat, dat het kind de dupe wordt van een ouder die geen keuze heeft maar moet werken moet stoppen.
Letterlijk 0 argumenten voorbij zien komen waarom de scholen de zomer niet door zouden kunnen gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als meerdere users argumenten aanleveren waarom dat niet zo is dan moet je misschien daar eens over nadenken
Verder vind ik het geen probleem om na te denken over oplossingen, maar je moet wat mij betreft goed nadenken over de gevolgen van oplossingen.
Ik denk dat er veel mensen anders denken dan jij. Test je zelf wel?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel simpel. Als mijn kind geen klachten heeft, laat ik het niet testen.
Er is niet eens een betrouwbare sneltest waarbij je kunt blazen voor de uitslag. En via zo'n wattenstaaf is al helemaal een no go. En ik denk dat er wel meer mensen zo over denken.
Maar waarom niet? Ik wil je er nogmaals op wijzen dat het doel van testen is om besmettingen in kaart te brengen en er voor te zorgen dat het virus zich zo min mogelijk verspreidt.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Als iedereen zegt dat het moeilijk is en je argument niet opgepikt wordt door degenen die er verstand van hebben op de ministeries zou het ook kunnen dat je er te makkelijk over denkt hč. Dan is 't niet automatisch zo dat iedereen het fout heeft.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Letterlijk 0 argumenten voorbij zien komen waarom de scholen de zomer niet door zouden kunnen gaan.
Behalve dat kinderen zich thuis vervelen en ouders geen zin en tijd hebben om zelf een paar weken voor nota bene hun eigen kinderen te zorgen.
Ja. Inmiddels drie keer geweest.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:27 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel mensen anders denken dan jij. Test je zelf wel?
[/quote]quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Snap ik, ik probeerde te bedenken of ik dat gezegd had, maar kon 't me niet herinneren.
Wat virusverspreiding betreft hebben ze daar inderdaad mooie resultaten. Wat de rest betreft vraag ik me heel erg af. Australië zit formeel in een recessie, met hele hoge werkloosheidscijfers. De vraag is of 't op de lange termijn zo goed is voor het land om het op deze manier te doen. Dat moet de toekomst uitwijzen, dus als de pandemie ten einde is kunnen we landen gaan vergelijken. Vooralsnog doet Nederland het (economisch gezien) helemaal niet zo slecht, dus is de kans dat Nederland snel terugveert groter dan bij andere landen.
Over Australië:
[quote"These positive figures, though, cannot hide the reality that the recovery will be uneven and it will be bumpy and it will be drawn out. Some parts of the economy are doing quite well, but others are in considerable difficulty.
"Australia is likely to experience a run of years of relatively high unemployment, unemployment being too high and wage increases and inflation being too low, leaving us short of the Reserve Bank's goals."
Laat jij je kind ook niet vaccineren met z'n vervelende pijnlijke prik op het moment dat je kind nog geen pneumakokken heeft gehad?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is niet eens een betrouwbare sneltest waarbij je kunt blazen voor de uitslag. En via zo'n wattenstaaf is al helemaal een no go. En ik denk dat er wel meer mensen zo over denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou voor mij afhangen van het soort test. Mijn dochter is toen ze 18 maanden was één keer getest met zo'n wattenstaaf, omdat ze telkens koorts had en maar niet minder werd, en de artsen dachten aan een slechte reactie op Covid-19. Hoewel dat voor mij zwaarder was dan voor haar, is 't iets wat ik niet zomaar nog een keer zou willen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Ik wil je er nogmaals op wijzen dat het doel van testen is om besmettingen in kaart te brengen en er voor te zorgen dat het virus zich zo min mogelijk verspreidt.
Verder snap ik ook niet wat het verschil is tussen klachten/niet klachten.
Hierzo bijvoorbeeld.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Op vakantie in Italië hadden we ook zoiets, stond er bij de ingang van de winkel iemand met een thermometer. Alsof je een stuk vee bentquote:Op zondag 10 januari 2021 12:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Al is het een blaastest. Mijn kind zit op de basisschool, en het idee dat ze zou moeten blazen waarna een apparaat bepaalt of ze wel of niet toegelaten gaat worden in haar klas, nee.
Afschuwelijk.
quote:Op zondag 10 januari 2021 13:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Laat jij je kind ook niet vaccineren met z'n vervelende pijnlijke prik op het moment dat je kind nog geen pneumakokken heeft gehad?Mijn kind en ikzelf zijn normaal gevaccineerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dat iets heel anders dan wekelijks een wattenstaaf in de neus van een klein kind stoppen om te kijken of hij/zij wel naar binnen mag in de klas."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Voor dit soort reacties kun je beter op Facebook of nujij.nl terecht.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:32 schreef KameelTeen het volgende:
[..]
Wereldwijd gezien nog geen 250 mensen per miljoen dood, en dan moet heel de wereld in quarantaine
Allemaal oude dikke mensen of mensen die al met een half been in het graf staan maar laten we vooral paniek zaaien voor wat natuurlijke selectie.
Maar ondertussen wel overal gif blijven gebruiken, luchtvervuiling, roken en drinken niet aanpakken, geen vet en suiker taks invoeren etc...
Maar oh wee als er een griepje de kop opsteekt, dan moeten we ineens allemaal op de rem trappen
Als je nu de scholen helemaal sluit voor ik noem maar wat, 4 weken, en die 4 weken wil je dan inhalen in de mei en zomervakantie bijvoorbeeld. Dan heb je een hele grote groep leerlingen die volledig van de radar verdwijnen. Voor veel leerlingen zijn de dagelijkse lessen, hoewel ze inhoudelijk veel minder, zo niet weinig, opbrengen dan fysieke lessen, toch een dagelijk sociaal contactmomentje. Wat ik zelf bij mij op school merk is dat iedereen er nu veel strikter op zit dat leerlingen online aanwezig zijn, en zo niet, dat er direct actie ondernomen wordt.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet persoonlijk of gemeen, maar het zou toch voor iedereen beter zijn de scholen nu te sluiten en in de zomer op volle kracht (dus niet alleen bijles en inhaallessen) door te gaan. Waarom is die bereidwilligheid of daadkracht er niet om dat door te voeren?
Met deze cijfers de scholen open is gewoon geen beginnen aan.
Waar zit hem voor jou het pijnpunt precies? Is het de soort test, de wattenstaaf? Is het het gevolg, namelijk mogelijk niet in de klas komen? Is het de onzekerheid dat kinderen wel verantwoordelijk zijn voor een (groot) deel van de virusverspreiding?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Inmiddels drie keer geweest.![]()
Serieus: jij denkt dat ouders er geen bezwaar tegen hebben dat hun basisschoolkinderen iedere week via een wattenstaafje bij de poort getest gaan worden?
Ik vraag me dat serieus af.
Dat was wel waarom de scholen initieel dicht zijn gegaan. Toegegeven, er is nu wellicht een additionele reden met de Britse variant, maar de scholen werden gesloten omdat ouders dan thuisbleven. Dat is meerdere malen vrijwel letterlijk zo gezegd.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat de scholen enkel dicht zijn gegaan zodat ouders ook thuis zouden blijven. Dat laatste is meer een aanvullende bonus. Wel mee eens dat er meer moet worden ingegrepen op werkplekken overigens. Maar doen alsof er verder geen redenen zijn om scholen tijdelijk te sluiten, daar ben ik het niet mee eens. Daar zijn inmiddels teveel onderzoeken en bronnen voor. Het is gewoon onverstandig om nu scholen te openen zonder verdere maatregelen. Daarom snap ik die weerstand ook niet zo zeer (maar zelf geen kinderen, dus ik kijk anders naar de situatie) op dat idee om kinderen vaker te testen zodat scholen wel open kunnen blijven.
Nog steeds niet begrijpen dat we maatregelen hebben om te voorkomen dat de zorg bezwijktquote:Op zondag 10 januari 2021 13:32 schreef KameelTeen het volgende:
[..]
Wereldwijd gezien nog geen 250 mensen per miljoen dood, en dan moet heel de wereld in quarantaine
Allemaal oude dikke mensen of mensen die al met een half been in het graf staan maar laten we vooral paniek zaaien voor wat natuurlijke selectie.
Maar ondertussen wel overal gif blijven gebruiken, luchtvervuiling, roken en drinken niet aanpakken, geen vet en suiker taks invoeren etc...
Maar oh wee als er een griepje de kop opsteekt, dan moeten we ineens allemaal op de rem trappen
Inderdaad onzin. En kinderen zijn sowieso vaak wat snotterig omdat ze nog alles moeten opbouwen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn kind en ikzelf zijn normaal gevaccineerd.
Ik vind dat iets heel anders dan wekelijks een wattenstaaf in de neus van een klein kind stoppen om te kijken of hij/zij wel naar binnen mag in de klas.
Als bij een kind luizen worden geconstateerd bij de luizencontrole, of als het net krentenbaard heeft, of een andere besmettelijke ziekte, kan het ook geweerd worden van school, ook al is het niet echt ziek. Ook daar kunnen ze niets aan doen als ze het oplopen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het zou voor mij afhangen van het soort test. Mijn dochter is toen ze 18 maanden was één keer getest met zo'n wattenstaaf, omdat ze telkens koorts had en maar niet minder werd, en de artsen dachten aan een slechte reactie op Covid-19. Hoewel dat voor mij zwaarder was dan voor haar, is 't iets wat ik niet zomaar nog een keer zou willen.
Principieel gezien ben ik er echt geen fan van. Mn kleine gaat niet naar school maar (normaal gesproken) naar de kinderopvang, dus dat overleven we wel. Het voelt alleen wel als je kind straffen om iets waar ze helemaal niets aan kunnen doen. Als ze ziek zijn/koorts hebben snap ik het volledig, de ouders die hun kind met koorts naar school/opvang sturen kan ik echt geen begrip voor opbrengen.
De economie kan je niet heel makkelijk vergelijken met die van Nederland of Europa. Het is geen kennis economie en een groot deel van de fysieke labour wordt ook geleverd door immigranten en backpackers.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Snap ik, ik probeerde te bedenken of ik dat gezegd had, maar kon 't me niet herinneren.
Wat virusverspreiding betreft hebben ze daar inderdaad mooie resultaten. Wat de rest betreft vraag ik me heel erg af. Australië zit formeel in een recessie, met hele hoge werkloosheidscijfers. De vraag is of 't op de lange termijn zo goed is voor het land om het op deze manier te doen. Dat moet de toekomst uitwijzen, dus als de pandemie ten einde is kunnen we landen gaan vergelijken. Vooralsnog doet Nederland het (economisch gezien) helemaal niet zo slecht, dus is de kans dat Nederland snel terugveert groter dan bij andere landen.
Over Australië:
[quote"These positive figures, though, cannot hide the reality that the recovery will be uneven and it will be bumpy and it will be drawn out. Some parts of the economy are doing quite well, but others are in considerable difficulty.
Ik ben het met je eens dat we wat betreft de zorg echt beter moeten, maar dat staat los van deze pandemie. Er wordt veel geďnvesteerd in de zorg, maar de output lijkt maar weinig omhoog te gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:37 schreef opreis het volgende:
[..]
De economie kan je niet heel makkelijk vergelijken met die van Nederland of Europa. Het is geen kennis economie en een groot deel van de fysieke labour wordt ook geleverd door immigranten en backpackers.
Daarnaast zijn de regels er voornamelijk om het behapbaar te houden voor de zorgsector, daarin zijn ze gewoon geslaagd. Wij hebben straks te kampen met zorgmedewerkers die niet meer willen en kunnen en alle gevolgen van dien. Bovendien exporteren ze daar ook veel grondstoffen en kan er daardoor ook een recessie ontstaan als resultaat van een globale recessie.
Bij een minder invasieve test wil ik er best over nadenken. Voorlopig is die er nog niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:32 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hierzo bijvoorbeeld.
Als kinderen met een snotneus ongetest naar de noodopvang mogen, dan zie ik geen reden waarom ik mijn snotterige kind zou moeten laten testen. Kom maar eens met een minder naar alternatief voor die wattenstaaf/spons ellende voor die kleintjes.
Heb ik ook gewoon in Nederland bij de tandarts gehad. Z'n scanner op je voorhoofd gericht.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Op vakantie in Italië hadden we ook zoiets, stond er bij de ingang van de winkel iemand met een thermometer. Alsof je een stuk vee bent
Die situatie had ik niet in gedachten, dat is een goede.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als bij een kind luizen worden geconstateerd bij de luizencontrole, of als het net krentenbaard heeft, of een andere besmettelijke ziekte, kan het ook geweerd worden van school, ook al is het niet echt ziek. Ook daar kunnen ze niets aan doen als ze het oplopen.
Testen van kinderen gaat niet met een wattenstaaf in de neus, toch? Ik dacht dat ze iets met een spons doen ofzo.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat iets heel anders dan wekelijks een wattenstaaf in de neus van een klein kind stoppen om te kijken of hij/zij wel naar binnen mag in de klas.
Ik weet over welke uitspraken je het hebt, maar die lees/hoor ik zelf anders. Ook voor de lockdown waren er best wat aanwijzingen dat het virus juist onder jongeren goed rond ging. Toegegeven, het ging toen vooral om middelbare scholieren. Dat ze de basis scholen ook sloten vond ik best verrassend.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat was wel waarom de scholen initieel dicht zijn gegaan. Toegegeven, er is nu wellicht een additionele reden met de Britse variant, maar de scholen werden gesloten omdat ouders dan thuisbleven. Dat is meerdere malen vrijwel letterlijk zo gezegd.
Kleine kinderen ervaren bijna geen negatieve gevolgen van het virus, maar des te meer negatieve gevolgen van de maatregelen. Die balans is naar mijn mening zoek.
Ik zie het zoals koorts meten, ik denk dat kinderen het ook niet prettig vinden om een thermometer in hun billen te krijgen. Maar dit doen we ook al tientallen jaren, en hier zijn we gewend aan.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik zie het zoals koorts meten, ik denk dat kinderen het ook niet prettig vinden om een thermometer in hun billen te krijgen. Maar dit doen we ook al tientallen honderden jaren, en hier zijn we gewend aan.
Met als belangrijkste verschil dat je dat als ouder doet, op het moment dat je als ouder denkt dat het nodig is. Je krijgt niet door school een thermometer tussen je billen om te kijken of je wel of niet de klas in mag.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik zie het zoals koorts meten, ik denk dat kinderen het ook niet prettig vinden om een thermometer in hun billen te krijgen. Maar dit doen we ook al tientallen jaren, en hier zijn we gewend aan.
Ik heb ergens gelezen dat er een test komt of is (?) waarbij kinderen op een watje moeten kauwen. Kan het zo snel niet terugvinden en weet ook helemaal niet of dat als sneltest kan.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Testen van kinderen gaat niet met een wattenstaaf in de neus, toch? Ik dacht dat ze iets met een spons doen ofzo.
Ik werk met kleine kinderen, en ik doe het dus wekelijks bij vreemde kinderenquote:Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met als belangrijkste verschil dat je dat als ouder doet, op het moment dat je als ouder denkt dat het nodig is. Je krijgt niet door school een thermometer tussen je billen om te kijken of je wel of niet de klas in mag.
Waarom maakt dat een verschil? Ik zie het niet zo.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met als belangrijkste verschil dat je dat als ouder doet, op het moment dat je als ouder denkt dat het nodig is. Je krijgt niet door school een thermometer tussen je billen om te kijken of je wel of niet de klas in mag.
hopelijk zit er wel een smaakje aan ....anders krijgen we dat gezeik weerquote:Op zondag 10 januari 2021 13:44 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat er een test komt of is (?) waarbij kinderen op een watje moeten kauwen. Kan het zo snel niet terugvinden en weet ook helemaal niet of dat als sneltest kan.
Wij snappen elkaarquote:Op zondag 10 januari 2021 13:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij een minder invasieve test wil ik er best over nadenken. Voorlopig is die er nog niet.
Maar nogmaals, ik wil de hele procedure dan weten voordat ik Ja zeg.
Dat is ook geen pretje: https://www.nu.nl/coronav(...)en-enkele-weken.htmlquote:Op zondag 10 januari 2021 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Testen van kinderen gaat niet met een wattenstaaf in de neus, toch? Ik dacht dat ze iets met een spons doen ofzo.
quote:De GGD neemt nu met een soort wattenstaafje een monster uit de keel en een monster uit de neus. Reusken legt uit dat dit voor jonge kinderen vaak eng is en een naar gevoel geeft. Bij de nieuwe test moeten kinderen een minuut lang een soort spons tussen de tanden en de wang heen en weer bewegen. Het speeksel dat door deze spons wordt opgenomen, wordt vervolgens in het lab geanalyseerd.
Kinderopvang? Ok, snap ik.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:44 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik werk met kleine kinderen, en ik doe het dus wekelijks bij vreemde kinderen
Maarre, het totaal aantal gemelde direct contacts (875237) lag ook 11x hoger dan het aantal close contacts (79867). Waarschijnlijk omdat velen enkel hun gezinsleden of partner als contact opgeven, en dat zijn haast altijd direct contacts.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Naar aanleiding van deze tweet, gepost door @:momo
[ twitter ]
Ben ik in het 'rapport' gedoken waarnaar gerefereerd wordt een paar dingen vallen op.
Dit is de duidelijkste data die ik tot nu toe gezien heb dat afstand houden werkt!
Ze maken onderscheid in the contact onderzoek tussen mensen met wie je direct contact heb gehad en mensen met je close contact hebt gehad, die zijn als volgt gedefinieerd:
Direct contact: face to face conversation within 1m, skin contact, coughed/spat/sneezed on
Close contact: within 1m for 1min or longer, within 1-2m for 15 min or more over 24 hour period, travelling in a vehicle or plane.
De infectie rate bij direct contact is in beide groepen veeel hoger. 37.362/1.914 =~19.5 keer, in de B117 groep, en 27.495/1/266 = ~21.7 keer in de 'gewone' groep.
Er is dus een iets hogere kans op besmetting bij de Engelse variant bij close contact, maar je kunt de kans heel erg reduceren als je je aan de regels houdt.
Ik heb eigenlijk niet eerder zulke duidelijke data gezien dat afstand houden echt een veel kleinere kans op besmetting geeft.
[..]
Haha daar zeg je wat. Ik zie mijn peuter al vol in de weerstand: ik wil geen bahahahanaaaaaan, ik wil aaaaaaaardbeiquote:Op zondag 10 januari 2021 13:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hopelijk zit er wel een smaakje aan ....anders krijgen we dat gezeik weer
Er was toch een blaastest 3 maanden terug die redelijk accuraat was?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Laten we vaststellen dat er geen enkele sneltest is waarbij je blaast en dan een betrouwbare uitkomst krijgt.
ten eerste valt het best mee.....en weet je wat geen pretje was vroeger.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is ook geen pretje: https://www.nu.nl/coronav(...)en-enkele-weken.html
[..]
Een uitbraak op een school , en verschillende kinderen die het mee naar huis nemen is ook geen pretje. Hallo we zitten nog steeds in een pandemie. Je wil de scholen toch weer openquote:Op zondag 10 januari 2021 13:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Omdat ze tot 4 weken geleden alleen maar aan het circlejerken waren over hoe essentieel het onderwijs wel niet was en er dus amper gekeken is naar oplossingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als iedereen zegt dat het moeilijk is en je argument niet opgepikt wordt door degenen die er verstand van hebben op de ministeries zou het ook kunnen dat je er te makkelijk over denkt hč. Dan is 't niet automatisch zo dat iedereen het fout heeft.
Dan kun je valse redenen opvoeren, maar het hele land is ingericht op voorjaarsvakantie/zomervakantie/herfstvakantie/kerstvakantie. Als je die nu niet door laat gaan heeft dat veel meer impact.
Wat mij betreft is er niemand die aan de broek van mn dochter zit tenzij het iemand is die ik uitdrukkelijk toestemming heb gegeven dat te mogen doen, maar dat gaat over de thermometerquote:Op zondag 10 januari 2021 13:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom maakt dat een verschil? Ik zie het niet zo.
Wat??quote:Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik zie het zoals koorts meten, ik denk dat kinderen het ook niet prettig vinden om een thermometer in hun billen te krijgen. Maar dit doen we ook al tientallen jaren, en hier zijn we gewend aan.
Uh-oh...this isnt going to end wellquote:Op zondag 10 januari 2021 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat??
Nee. Mijn kind krijgt niet wekelijks een koortsthermometer tussen haar billen. En zeker niet van school of een vreemde.
Bizar.
Dat snap ik best. Maar 'vervelend' is niet genoeg reden om gewoon nee te zeggen tegen zoiets vind ik.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
De wattenstaaftest gaat er voor mij om dat het gewoon erg vervelend is voor mijn kleine. Zelfde geldt eigenlijk voor die sponstest. Een blaastest zou wellicht wel kunnen, maar die is er volgens mij nog niet die voldoende betrouwbaar is.
Ik vind dat je je sowieso af kunt vragen of het wenselijk is dat je mensen wekenlang in hun woontoren opsluit, of uiterst grillig met die lockdowns om wil gaan, maar al is het zo dat Australië beter uit deze crisis komt dan andere landen - waar we even de overduidelijke voordelen van het wonen in een desolaat continent nog negeren - dan is het maar de vraag of hun aanpak in generieke zin de beste optie is.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:
Waar is de tricorder als je 'm nodig hebt??quote:Op zondag 10 januari 2021 13:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Voor mezelf niet, voor mezelf alleen kinderopvang. De kinderopvang neemt op dit moment alleen de temperatuur af bij mn dochter als ze denken dat ze koorts heeft, niet stelselmatig. Als ze koorts heeft word ik gebeld dat ik 'r op moet halen. Dat is heel wat anders dan testen bij de poort of ze een positieve test hebben die geen besmettelijkheid aantoont.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:47 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Een uitbraak op een school , en verschillende kinderen die het mee naar huis nemen is ook geen pretje. Hallo we zitten nog steeds in een pandemie. Je wil de scholen toch weer open
Hier zou ik ook geen toestemming voor gevenquote:Op zondag 10 januari 2021 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat??
Nee. Mijn kind krijgt niet wekelijks een koortsthermometer tussen haar billen. En zeker niet van school of een vreemde.
Bizar.
Okay laatste prikkelende vraag (die andere nam je sportief op). Ik vraag me dan af hoe je dit naar de leerkrachten verantwoord.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat??
Bizar.
Heb je kinderen? Vervelend is voldoende reden om nee te zeggen. Die kinderen kunnen daar heel eenvoudig trauma's van oplopen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat snap ik best. Maar 'vervelend' is niet genoeg reden om gewoon nee te zeggen tegen zoiets vind ik.
Nogmaals, het gaat om de context. Zo'n maatregel wordt geopperd om te helpen bij het weer openen van de scholen. We zijn het er over eens dat scholen langer gesloten houden iets is dat we zoveel mogelijk willen voorkomen, toch?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je kinderen? Vervelend is voldoende reden om nee te zeggen. Die kinderen kunnen daar heel eenvoudig trauma's van oplopen.
echt niet om je af te zeiken maar succes met je sneeuwvlokjes later......dat word nog wat.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat??
Bizar.
Dat ben ik volledig met je eens, dat moeten we voorkomen, de (basis)scholen moeten wat mij betreft zo snel mogelijk weer open. Ik zou best na willen denken over een blaastest, maar een ander soort test zou ik niet zien zitten. Éénmalig oké, maar wekelijks?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat om de context. Zo'n maatregel wordt geopperd om te helpen bij het weer openen van de scholen. We zijn het er over eens dat scholen langer gesloten houden iets is dat we zoveel mogelijk willen voorkomen, toch?
Omdat de test zelf niet betrouwbaar genoeg is om puur aan hand daarvan te spreken van een besmetting.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef MoreDakka het volgende:
Verder snap ik ook niet wat het verschil is tussen klachten/niet klachten.
[...]quote:Beschrijving van het probleem: de WHO heeft feedback van gebruikers ontvangen over een verhoogd risico op valse SARS-CoV-2-resultaten bij het testen van monsters met RT-PCR op open systemen.
quote:Daarom worden zorgverleners aangemoedigd om zowel de testresultaten als de klinische tekenen en symptomen, de bevestigde status van eventuele contacten, enz. in overweging te nemen.
95% is hier normaal, welkom.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:56 schreef Straatverlichting het volgende:
Goedemiddag. Is dit het grote Corona-ontkennings topic? Of zijn jullie wel heel normaal?
Ligt er echt helemaal aan hoe zo'n test precies plaats gaat vinden. Onder welke voorwaarden, hoe vaak etc.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Okay laatste prikkelende vraag (die andere nam je sportief op). Ik vraag me dan af hoe je dit naar de leerkrachten verantwoord.
"ja mijn kind heeft potentieel corona, maar jullie gaan hem/haar maar gewoon lesgeven en dat risico lopen jullie maar." of laat je dan je kind thuis?
Persoonlijk vind ik dat je dan best wel een offer van een leerkracht vraagt. In feite stel je het potentiele ongemak van je kind hoger dan de gezondheid van de leerkracht en diens gezin.
Dat heeft niets met sneeuwvlokjes te maken. Als ik hoor dat een leraar of lerares op school mijn dochter een thermometer tussen 'r billen heeft geduwd gaat diezelfde thermometer bij hem zn neus in. Hij (of zij) heeft van 'r af te blijven.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
echt niet om je af te zeiken maar succes met je sneeuwvlokjes later......dat word nog wat.
Ik vind het juist beter om vanuit verschillende perspectieven te kijken, dan komen er andere argumenten boven tafel.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ben ik volledig met je eens, dat moeten we voorkomen, de (basis)scholen moeten wat mij betreft zo snel mogelijk weer open. Ik zou best na willen denken over een blaastest, maar een ander soort test zou ik niet zien zitten. Éénmalig oké, maar wekelijks?
Hoe gaan ze dat nu dan doen? Er is voor zover ik weet geen test die een dusdanig snel resultaat geeft dat je erop kunt wachten. Gaat dat kind dan de klas in en wordt ie er weer uit gehaald?
Laten jij en ik dit gesprek nog een keer hebben als je zelf kinderen hebt, kijken of je er nog hetzelfde in staat. Misschien zit ik er irrationeel in, maar mn kind iedere week een wattenstaaf dr neus in gooien om haar toegang tot iets te geven waar ze verplicht toe is vind ik nogal bijzonder.
Das goed nieuws. Ik hoorde dat er hier Corona ontkenners ouwehoeren. Maar dat is dus die 5%?quote:
Ik ga mijn dochter niet ongemak laten ervaren voor het psychologische gemak van anderen, dat gaat echt nooit gebeuren.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind het juist beter om vanuit verschillende perspectieven te kijken, dan komen er andere argumenten boven tafel.
Verder ben ik het met je praktische bezwaren eens. Maar ook al zou het alleen voor de bühne zijn om draagvlak te genereren om de scholen weer te openen zou ik voor zijn.
Niet heel gek toch? Mensen die werken in de zorg kijken hier ook weer anders naar schoolgaande kinderen. Het zelfde met senioren of mensen met medische klachten wie het virus fataal kan worden.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:57 schreef Celestien het volgende:
Mensen zonder kinderen bekijken het wellicht objectiever, maar ik vind sommige opmerkingen hier echt triest.
dat hele met fluwelen handschoentjes je kinderen behandelen (en bijna alles geven wat ze maar willen) is mijn inziens niet zo bevorderlijk voor de opvoeding.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:57 schreef Celestien het volgende:
Mensen zonder kinderen bekijken het wellicht objectiever, maar ik vind sommige opmerkingen hier echt triest.
Er zijn prima oorthermometers en bovendien: Die die leraar doet gewoon zijn / haar werk.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat heeft niets met sneeuwvlokjes te maken. Als ik hoor dat een leraar of lerares op school mijn dochter een thermometer tussen 'r billen heeft geduwd gaat diezelfde thermometer bij hem zn neus in. Hij (of zij) heeft van 'r af te blijven.
vroeger kreeg ik een draai om mijn oren van de leraar als ik weer eens irritant was, nu is hij gelijk een kinder mishandelaarquote:Op zondag 10 januari 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat heeft niets met sneeuwvlokjes te maken. Als ik hoor dat een leraar of lerares op school mijn dochter een thermometer tussen 'r billen heeft geduwd gaat diezelfde thermometer bij hem zn neus in. Hij (of zij) heeft van 'r af te blijven.
Een oorthermometer vind ik ook helemaal niet erg, het ging specifiek om een thermometer tussen de billen in de discussiequote:Op zondag 10 januari 2021 14:03 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Er zijn prima oorthermometers en bovendien: Die die leraar doet gewoon zijn / haar werk.
Goede beslissing, denk ik.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat hele met fluwelen handschoentjes je kinderen behandelen (en bijna alles geven wat ze maar willen) is mijn inziens niet zo bevorderlijk voor de opvoeding.
ze zijn dan echt niks meer gewend, ik zie het overal gebeuren.
een draai om de oren mag niet eens meer, iets wat oncomfortabel is oh zo zielig etc etc
maar zelf inderdaad geen kinderen en die gaan er ook niet komen.
Ik heb geen kinderen maar ik neem aan dat dit soort handelingen en waarom ze gedaan worden vooraf besproken worden en dan is het eraan mee doen en je kind achter laten, of het niet doen maar dan zoek je zelf maar een oppas.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer triest, er wordt gewoon meegeleefd en het wordt gewoon erkend dat het vervelend is voor kinderen. Als je dan dit als antwoord krijgt van iemand die alleen maar uit eigen emotie kan spreken dan houdt het gauw op met medeleven.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:57 schreef Celestien het volgende:
Ik ben ook geen voorstander van het hele 'met je kind in discussie over de kleur van de bank'. Ik zie fysieke handelingen richting je kind wel als een vorm van onmacht. Op het moment dat het nodig is je kind een draai om de oren te geven is dat niet hetgene wat mis is, dan is er iets anders aan de hand.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat hele met fluwelen handschoentjes je kinderen behandelen (en bijna alles geven wat ze maar willen) is mijn inziens niet zo bevorderlijk voor de opvoeding.
ze zijn dan echt niks meer gewend, ik zie het overal gebeuren.
een draai om de oren mag niet eens meer, iets wat oncomfortabel is oh zo zielig etc etc
maar zelf inderdaad geen kinderen en die gaan er ook niet komen.
Dit doe je ook niet zonder toestemming van het kind als het eenmaal ietsje ouder wordt. En niet zonder goede reden. Je stopt niet iedere maandagochtend uit voorzorg een thermometer in hun billen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Hmz, oor of bilen. Het gaat toch om temperatuur.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een oorthermometer vind ik ook helemaal niet erg, het ging specifiek om een thermometer tussen de billen in de discussie
de term "snowflakes" komt ergens vandaan hequote:Op zondag 10 januari 2021 14:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ook geen voorstander van het hele 'met je kind in discussie over de kleur van de bank'. Ik zie fysieke handelingen richting je kind wel als een vorm van onmacht. Op het moment dat het nodig is je kind een draai om de oren te geven is dat niet hetgene wat mis is, dan is er iets anders aan de hand.
Maar het heeft niets met fluwelen handschoentjes te maken.
Bij de kinderopvang geef je er specifiek toegang voor. Bij scholen mogen leraren net aan helpen met aankleden/billen afvegen als het echt noodzakelijk is. Nogmaals, als er een verdenking van koorts is is het een gesprek met de ouders. Preventief vind ik het echt niet oké.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen maar ik neem aan dat dit soort handelingen en waarom ze gedaan worden vooraf besproken worden en dan is het eraan mee doen en je kind achter laten, of het niet doen maar dan zoek je zelf maar een oppas.
hear hearquote:Op zondag 10 januari 2021 14:06 schreef Schuifpui het volgende:
Proberen jullie serieus met een ouder te discussiëren? Dat soort mensen gaat toch niet toegeven. 'Oh nee, niet de kinderen'. Mensen zoals capricia zijn de reden dat de jeugd tegenwoordig zo ontzettend onhandelbaar is. Veel te beschermend opgevoed, nooit een tegenslag gehad, nooit gecorrigeerd. Ik kost echt op dat soort mensen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |