Veroordelen niet, een mening over hebben wel.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En anderen mogen jou veroordelen voor die keuze, als je daarmee bewust andere mensen extra risico meegeeft.
Die claim heb ik toch niet gemaakt?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat zegt nog niks over de staat van hun zorgsector en de leerachterstanden van de kinderen daar, waarvan eerder geclaimd werd dat die vergelijkbaar zijn met hier.
Nee. Want je gaat kinderen die geen klachten hebben uitsluiten.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is vervelend en ik snap best dat je dat niet wil voor je kind. Maar mijn punt is dat je groter moet denken dan dat. Als zoiets helpt om besmettingen op scholen van kinderen naar volwassenen enorm te beperken waardoor de scholen weer open kunnen is dat het waard.
Ik bedoel het niet persoonlijk of gemeen, maar het zou toch voor iedereen beter zijn de scholen nu te sluiten en in de zomer op volle kracht (dus niet alleen bijles en inhaallessen) door te gaan. Waarom is die bereidwilligheid of daadkracht er niet om dat door te voeren?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:13 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ik help mijn leerlingen nu, en in de zomer door is nu ook precies het plan, wat betreft de plannen voor gespreide examens. Niemand van mijn collega's die daarover zeurt. Maar je bent van harte welkom om te komen helpen in het onderwijs, als je nog ergens een weekje vakantie hebt.
Met het risico het heilige huisje wat niet aangepakt wordt aan te pakken, het is naar mijn mening van een groter belang om een veilige leer- en leefomgeving voor kinderen te maken dan dat het is dat ouders naar kantoor kunnen. Het gaat niet gebeuren, dat realiseer ik me, maar als de overheid echt wil dat ouders minder reisbewegingen maken sluiten ze alle kantoren en laten ze alleen kantoren die goedkeuring hebben van de gemeente/burgemeester open.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is vervelend en ik snap best dat je dat niet wil voor je kind. Maar mijn punt is dat je groter moet denken dan dat. Als zoiets helpt om besmettingen op scholen van kinderen naar volwassenen enorm te beperken waardoor de scholen weer open kunnen is dat het waard.
Er worden constant argumenten aangeleverd waarin de problemen met jouw oplossingen worden aangestipt maar je gaat er gewoon niet op in.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is enorm kut, er zijn ook meer mishandelingen maar als je nou 6 weken zomervakantie verruilt voor nu 6 weken vrij (of desnoods een gedeelte) ben je toch al een eind onderweg richting voorjaar? Het argument van de sociale contacten speelt net zo goed in de zomer natuurlijk. Ik vind dat men heel erg kijkt wat niet kan in plaats van naar oplossingen.
Het is in ieder geval een begin. Denk dat de meeste mensen hier de scholen gewoon weer open willen hebben, maar dat kan niet zonder aanvullende maatregelen imo. Teveel onderzoeken en bronnen die nu toch echt aangeven dat kinderen een grote rol spelen. Als de scholen weer open willen lijkt het me verstandig als ze met wat opties komen waardoor ze zsm weer open kunnen. Want dat willen we toch? Ik heb zelf geen kinderen, dus ga al helemaal niet oordelen hoe ouders erin zouden moeten staan, maar dit onderzoek is in ieder geval een begin om te kijken hoe scholen weer veilig open kunnen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Want je gaat kinderen die geen klachten hebben uitsluiten.
Dan open je de scholen maar voor 50% of zo. Genoeg andere oplossingen behalve iedere week alle kinderen bij de poort testen.
Daar ben ik het mee eens. Scholen sluiten om ouders thuis te houden is een fout idee van begin tot eind wat mij betreft.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met het risico het heilige huisje wat niet aangepakt wordt aan te pakken, het is naar mijn mening van een groter belang om een veilige leer- en leefomgeving voor kinderen te maken dan dat het is dat ouders naar kantoor kunnen. Het gaat niet gebeuren, dat realiseer ik me, maar als de overheid echt wil dat ouders minder reisbewegingen maken sluiten ze alle kantoren en laten ze alleen kantoren die goedkeuring hebben van de gemeente/burgemeester open.
De manier waarop het nu gaat, dat het kind de dupe wordt van een ouder die geen keuze heeft maar moet werken moet stoppen.
Jij misschien niet, maar users in dit topic wel. Soms beetje lastig uit elkaar te houden op het moment dat je met veel tegelijk aan een discussie deelneemt en niet iedereen overal hetzelfde in denkt.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die claim heb ik toch niet gemaakt?
Omdat het verdomde simpel isquote:Op zondag 10 januari 2021 13:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er worden constant argumenten aangeleverd waarin de problemen met jouw oplossingen worden aangestipt maar je gaat er gewoon niet op in.
Het is echt niet zo dat ik alle antwoorden heb ofzo, maar het lijkt erop dat je al hebt bepaald dat onwil de grootste factor is in dit verhaal en daar naartoe redeneert. Dat vind ik te simpel en negeert te veel daadwerkelijke problemen.
Je gaat kinderen die besmet zijn isoleren van anderen zodat zij niet besmet raken. Dat is vervelend en wil je niet voor je kind maar het is echt beter dan alle andere alternatieven.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Want je gaat kinderen die geen klachten hebben uitsluiten.
Laten we vaststellen dat er geen enkele sneltest is waarbij je blaast en dan een betrouwbare uitkomst krijgt.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een begin. Denk dat de meeste mensen hier de scholen gewoon weer open willen hebben, maar dat kan niet zonder aanvullende maatregelen imo. Teveel onderzoeken en bronnen die nu toch echt aangeven dat kinderen een grote rol spelen. Als de scholen weer open willen lijkt het me verstandig als ze met wat opties komen waardoor ze zsm weer open kunnen. Want dat willen we toch? Ik heb zelf geen kinderen, dus ga al helemaal niet oordelen hoe ouders erin zouden moeten staan, maar dit onderzoek is in ieder geval een begin om te kijken hoe scholen weer veilig open kunnen.
Als meerdere users argumenten aanleveren waarom dat niet zo is dan moet je misschien daar eens over nadenkenquote:
Heel simpel. Als mijn kind geen klachten heeft, laat ik het niet testen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je gaat kinderen die besmet zijn isoleren van anderen zodat zij niet besmet raken. Dat is vervelend en wil je niet voor je kind maar het is echt beter dan alle andere alternatieven.
Ik denk dat je je niet moet vergissen in hoezeer mensen die zomervakantie nodig hebben en zich erop verheugen. En zeker dadeiljk dan dit jaar zal dat het geval zijn. Als je dadelijk met een samenleving zit die vermoeid is tot op het bot en al heel lang tegen van alles aanhikt, lijkt het me echt bijna een noodzaak om ze een fijne zomervakantie te kunnen laten hebben. Zelfs de meest flexibele mensen hebben hun grenzen en ik denk dat we ook daar bijna bij aanbeland zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het verdomde simpel is.
En als het geen onwil is wat is het dan, onkunde?
Snap ik, ik probeerde te bedenken of ik dat gezegd had, maar kon 't me niet herinneren.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:21 schreef opreis het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar users in dit topic wel. Soms beetje lastig uit elkaar te houden op het moment dat je met veel tegelijk aan een discussie deelneemt en niet iedereen overal hetzelfde in denkt.
Verder gaf je aan dat ze daar uitgeput zijn, net als wij. Maar als bijkomend voordeel hebben ze daar dus wel mooie resultaten die bij ons ontbreken.
quote:"These positive figures, though, cannot hide the reality that the recovery will be uneven and it will be bumpy and it will be drawn out. Some parts of the economy are doing quite well, but others are in considerable difficulty.
"Australia is likely to experience a run of years of relatively high unemployment, unemployment being too high and wage increases and inflation being too low, leaving us short of the Reserve Bank's goals."
Het is natuurlijk niet zo dat de scholen enkel dicht zijn gegaan zodat ouders ook thuis zouden blijven. Dat laatste is meer een aanvullende bonus. Wel mee eens dat er meer moet worden ingegrepen op werkplekken overigens. Maar doen alsof er verder geen redenen zijn om scholen tijdelijk te sluiten, daar ben ik het niet mee eens. Daar zijn inmiddels teveel onderzoeken en bronnen voor. Het is gewoon onverstandig om nu scholen te openen zonder verdere maatregelen. Daarom snap ik die weerstand ook niet zo zeer (maar zelf geen kinderen, dus ik kijk anders naar de situatie) op dat idee om kinderen vaker te testen zodat scholen wel open kunnen blijven.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met het risico het heilige huisje wat niet aangepakt wordt aan te pakken, het is naar mijn mening van een groter belang om een veilige leer- en leefomgeving voor kinderen te maken dan dat het is dat ouders naar kantoor kunnen. Het gaat niet gebeuren, dat realiseer ik me, maar als de overheid echt wil dat ouders minder reisbewegingen maken sluiten ze alle kantoren en laten ze alleen kantoren die goedkeuring hebben van de gemeente/burgemeester open.
De manier waarop het nu gaat, dat het kind de dupe wordt van een ouder die geen keuze heeft maar moet werken moet stoppen.
Letterlijk 0 argumenten voorbij zien komen waarom de scholen de zomer niet door zouden kunnen gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als meerdere users argumenten aanleveren waarom dat niet zo is dan moet je misschien daar eens over nadenken
Verder vind ik het geen probleem om na te denken over oplossingen, maar je moet wat mij betreft goed nadenken over de gevolgen van oplossingen.
Ik denk dat er veel mensen anders denken dan jij. Test je zelf wel?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel simpel. Als mijn kind geen klachten heeft, laat ik het niet testen.
Er is niet eens een betrouwbare sneltest waarbij je kunt blazen voor de uitslag. En via zo'n wattenstaaf is al helemaal een no go. En ik denk dat er wel meer mensen zo over denken.
Maar waarom niet? Ik wil je er nogmaals op wijzen dat het doel van testen is om besmettingen in kaart te brengen en er voor te zorgen dat het virus zich zo min mogelijk verspreidt.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Als iedereen zegt dat het moeilijk is en je argument niet opgepikt wordt door degenen die er verstand van hebben op de ministeries zou het ook kunnen dat je er te makkelijk over denkt hè. Dan is 't niet automatisch zo dat iedereen het fout heeft.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Letterlijk 0 argumenten voorbij zien komen waarom de scholen de zomer niet door zouden kunnen gaan.
Behalve dat kinderen zich thuis vervelen en ouders geen zin en tijd hebben om zelf een paar weken voor nota bene hun eigen kinderen te zorgen.
Ja. Inmiddels drie keer geweest.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:27 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel mensen anders denken dan jij. Test je zelf wel?
[/quote]quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Snap ik, ik probeerde te bedenken of ik dat gezegd had, maar kon 't me niet herinneren.
Wat virusverspreiding betreft hebben ze daar inderdaad mooie resultaten. Wat de rest betreft vraag ik me heel erg af. Australië zit formeel in een recessie, met hele hoge werkloosheidscijfers. De vraag is of 't op de lange termijn zo goed is voor het land om het op deze manier te doen. Dat moet de toekomst uitwijzen, dus als de pandemie ten einde is kunnen we landen gaan vergelijken. Vooralsnog doet Nederland het (economisch gezien) helemaal niet zo slecht, dus is de kans dat Nederland snel terugveert groter dan bij andere landen.
Over Australië:
[quote"These positive figures, though, cannot hide the reality that the recovery will be uneven and it will be bumpy and it will be drawn out. Some parts of the economy are doing quite well, but others are in considerable difficulty.
"Australia is likely to experience a run of years of relatively high unemployment, unemployment being too high and wage increases and inflation being too low, leaving us short of the Reserve Bank's goals."
Laat jij je kind ook niet vaccineren met z'n vervelende pijnlijke prik op het moment dat je kind nog geen pneumakokken heeft gehad?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is niet eens een betrouwbare sneltest waarbij je kunt blazen voor de uitslag. En via zo'n wattenstaaf is al helemaal een no go. En ik denk dat er wel meer mensen zo over denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou voor mij afhangen van het soort test. Mijn dochter is toen ze 18 maanden was één keer getest met zo'n wattenstaaf, omdat ze telkens koorts had en maar niet minder werd, en de artsen dachten aan een slechte reactie op Covid-19. Hoewel dat voor mij zwaarder was dan voor haar, is 't iets wat ik niet zomaar nog een keer zou willen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Ik wil je er nogmaals op wijzen dat het doel van testen is om besmettingen in kaart te brengen en er voor te zorgen dat het virus zich zo min mogelijk verspreidt.
Verder snap ik ook niet wat het verschil is tussen klachten/niet klachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |