Hierzo bijvoorbeeld.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel simpel. Als mijn kind geen klachten heeft, laat ik het niet testen.
Er is niet eens een betrouwbare sneltest waarbij je kunt blazen voor de uitslag. En via zo'n wattenstaaf is al helemaal een no go. En ik denk dat er wel meer mensen zo over denken.
Op vakantie in Italië hadden we ook zoiets, stond er bij de ingang van de winkel iemand met een thermometer. Alsof je een stuk vee bentquote:Op zondag 10 januari 2021 12:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Al is het een blaastest. Mijn kind zit op de basisschool, en het idee dat ze zou moeten blazen waarna een apparaat bepaalt of ze wel of niet toegelaten gaat worden in haar klas, nee.
Afschuwelijk.
quote:Op zondag 10 januari 2021 13:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Laat jij je kind ook niet vaccineren met z'n vervelende pijnlijke prik op het moment dat je kind nog geen pneumakokken heeft gehad?Mijn kind en ikzelf zijn normaal gevaccineerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dat iets heel anders dan wekelijks een wattenstaaf in de neus van een klein kind stoppen om te kijken of hij/zij wel naar binnen mag in de klas."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Voor dit soort reacties kun je beter op Facebook of nujij.nl terecht.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:32 schreef KameelTeen het volgende:
[..]
Wereldwijd gezien nog geen 250 mensen per miljoen dood, en dan moet heel de wereld in quarantaine
Allemaal oude dikke mensen of mensen die al met een half been in het graf staan maar laten we vooral paniek zaaien voor wat natuurlijke selectie.
Maar ondertussen wel overal gif blijven gebruiken, luchtvervuiling, roken en drinken niet aanpakken, geen vet en suiker taks invoeren etc...
Maar oh wee als er een griepje de kop opsteekt, dan moeten we ineens allemaal op de rem trappen
Als je nu de scholen helemaal sluit voor ik noem maar wat, 4 weken, en die 4 weken wil je dan inhalen in de mei en zomervakantie bijvoorbeeld. Dan heb je een hele grote groep leerlingen die volledig van de radar verdwijnen. Voor veel leerlingen zijn de dagelijkse lessen, hoewel ze inhoudelijk veel minder, zo niet weinig, opbrengen dan fysieke lessen, toch een dagelijk sociaal contactmomentje. Wat ik zelf bij mij op school merk is dat iedereen er nu veel strikter op zit dat leerlingen online aanwezig zijn, en zo niet, dat er direct actie ondernomen wordt.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet persoonlijk of gemeen, maar het zou toch voor iedereen beter zijn de scholen nu te sluiten en in de zomer op volle kracht (dus niet alleen bijles en inhaallessen) door te gaan. Waarom is die bereidwilligheid of daadkracht er niet om dat door te voeren?
Met deze cijfers de scholen open is gewoon geen beginnen aan.
Waar zit hem voor jou het pijnpunt precies? Is het de soort test, de wattenstaaf? Is het het gevolg, namelijk mogelijk niet in de klas komen? Is het de onzekerheid dat kinderen wel verantwoordelijk zijn voor een (groot) deel van de virusverspreiding?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Inmiddels drie keer geweest.![]()
Serieus: jij denkt dat ouders er geen bezwaar tegen hebben dat hun basisschoolkinderen iedere week via een wattenstaafje bij de poort getest gaan worden?
Ik vraag me dat serieus af.
Dat was wel waarom de scholen initieel dicht zijn gegaan. Toegegeven, er is nu wellicht een additionele reden met de Britse variant, maar de scholen werden gesloten omdat ouders dan thuisbleven. Dat is meerdere malen vrijwel letterlijk zo gezegd.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat de scholen enkel dicht zijn gegaan zodat ouders ook thuis zouden blijven. Dat laatste is meer een aanvullende bonus. Wel mee eens dat er meer moet worden ingegrepen op werkplekken overigens. Maar doen alsof er verder geen redenen zijn om scholen tijdelijk te sluiten, daar ben ik het niet mee eens. Daar zijn inmiddels teveel onderzoeken en bronnen voor. Het is gewoon onverstandig om nu scholen te openen zonder verdere maatregelen. Daarom snap ik die weerstand ook niet zo zeer (maar zelf geen kinderen, dus ik kijk anders naar de situatie) op dat idee om kinderen vaker te testen zodat scholen wel open kunnen blijven.
Nog steeds niet begrijpen dat we maatregelen hebben om te voorkomen dat de zorg bezwijktquote:Op zondag 10 januari 2021 13:32 schreef KameelTeen het volgende:
[..]
Wereldwijd gezien nog geen 250 mensen per miljoen dood, en dan moet heel de wereld in quarantaine
Allemaal oude dikke mensen of mensen die al met een half been in het graf staan maar laten we vooral paniek zaaien voor wat natuurlijke selectie.
Maar ondertussen wel overal gif blijven gebruiken, luchtvervuiling, roken en drinken niet aanpakken, geen vet en suiker taks invoeren etc...
Maar oh wee als er een griepje de kop opsteekt, dan moeten we ineens allemaal op de rem trappen
Inderdaad onzin. En kinderen zijn sowieso vaak wat snotterig omdat ze nog alles moeten opbouwen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn kind en ikzelf zijn normaal gevaccineerd.
Ik vind dat iets heel anders dan wekelijks een wattenstaaf in de neus van een klein kind stoppen om te kijken of hij/zij wel naar binnen mag in de klas.
Als bij een kind luizen worden geconstateerd bij de luizencontrole, of als het net krentenbaard heeft, of een andere besmettelijke ziekte, kan het ook geweerd worden van school, ook al is het niet echt ziek. Ook daar kunnen ze niets aan doen als ze het oplopen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het zou voor mij afhangen van het soort test. Mijn dochter is toen ze 18 maanden was één keer getest met zo'n wattenstaaf, omdat ze telkens koorts had en maar niet minder werd, en de artsen dachten aan een slechte reactie op Covid-19. Hoewel dat voor mij zwaarder was dan voor haar, is 't iets wat ik niet zomaar nog een keer zou willen.
Principieel gezien ben ik er echt geen fan van. Mn kleine gaat niet naar school maar (normaal gesproken) naar de kinderopvang, dus dat overleven we wel. Het voelt alleen wel als je kind straffen om iets waar ze helemaal niets aan kunnen doen. Als ze ziek zijn/koorts hebben snap ik het volledig, de ouders die hun kind met koorts naar school/opvang sturen kan ik echt geen begrip voor opbrengen.
De economie kan je niet heel makkelijk vergelijken met die van Nederland of Europa. Het is geen kennis economie en een groot deel van de fysieke labour wordt ook geleverd door immigranten en backpackers.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Snap ik, ik probeerde te bedenken of ik dat gezegd had, maar kon 't me niet herinneren.
Wat virusverspreiding betreft hebben ze daar inderdaad mooie resultaten. Wat de rest betreft vraag ik me heel erg af. Australië zit formeel in een recessie, met hele hoge werkloosheidscijfers. De vraag is of 't op de lange termijn zo goed is voor het land om het op deze manier te doen. Dat moet de toekomst uitwijzen, dus als de pandemie ten einde is kunnen we landen gaan vergelijken. Vooralsnog doet Nederland het (economisch gezien) helemaal niet zo slecht, dus is de kans dat Nederland snel terugveert groter dan bij andere landen.
Over Australië:
[quote"These positive figures, though, cannot hide the reality that the recovery will be uneven and it will be bumpy and it will be drawn out. Some parts of the economy are doing quite well, but others are in considerable difficulty.
"Australia is likely to experience a run of years of relatively high unemployment, unemployment being too high and wage increases and inflation being too low, leaving us short of the Reserve Bank's goals."
Ik ben het met je eens dat we wat betreft de zorg echt beter moeten, maar dat staat los van deze pandemie. Er wordt veel geïnvesteerd in de zorg, maar de output lijkt maar weinig omhoog te gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:37 schreef opreis het volgende:
[..]
De economie kan je niet heel makkelijk vergelijken met die van Nederland of Europa. Het is geen kennis economie en een groot deel van de fysieke labour wordt ook geleverd door immigranten en backpackers.
Daarnaast zijn de regels er voornamelijk om het behapbaar te houden voor de zorgsector, daarin zijn ze gewoon geslaagd. Wij hebben straks te kampen met zorgmedewerkers die niet meer willen en kunnen en alle gevolgen van dien. Bovendien exporteren ze daar ook veel grondstoffen en kan er daardoor ook een recessie ontstaan als resultaat van een globale recessie.
Bij een minder invasieve test wil ik er best over nadenken. Voorlopig is die er nog niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:32 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hierzo bijvoorbeeld.
Als kinderen met een snotneus ongetest naar de noodopvang mogen, dan zie ik geen reden waarom ik mijn snotterige kind zou moeten laten testen. Kom maar eens met een minder naar alternatief voor die wattenstaaf/spons ellende voor die kleintjes.
Heb ik ook gewoon in Nederland bij de tandarts gehad. Z'n scanner op je voorhoofd gericht.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Op vakantie in Italië hadden we ook zoiets, stond er bij de ingang van de winkel iemand met een thermometer. Alsof je een stuk vee bent
Die situatie had ik niet in gedachten, dat is een goede.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als bij een kind luizen worden geconstateerd bij de luizencontrole, of als het net krentenbaard heeft, of een andere besmettelijke ziekte, kan het ook geweerd worden van school, ook al is het niet echt ziek. Ook daar kunnen ze niets aan doen als ze het oplopen.
Testen van kinderen gaat niet met een wattenstaaf in de neus, toch? Ik dacht dat ze iets met een spons doen ofzo.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat iets heel anders dan wekelijks een wattenstaaf in de neus van een klein kind stoppen om te kijken of hij/zij wel naar binnen mag in de klas.
Ik weet over welke uitspraken je het hebt, maar die lees/hoor ik zelf anders. Ook voor de lockdown waren er best wat aanwijzingen dat het virus juist onder jongeren goed rond ging. Toegegeven, het ging toen vooral om middelbare scholieren. Dat ze de basis scholen ook sloten vond ik best verrassend.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat was wel waarom de scholen initieel dicht zijn gegaan. Toegegeven, er is nu wellicht een additionele reden met de Britse variant, maar de scholen werden gesloten omdat ouders dan thuisbleven. Dat is meerdere malen vrijwel letterlijk zo gezegd.
Kleine kinderen ervaren bijna geen negatieve gevolgen van het virus, maar des te meer negatieve gevolgen van de maatregelen. Die balans is naar mijn mening zoek.
Ik zie het zoals koorts meten, ik denk dat kinderen het ook niet prettig vinden om een thermometer in hun billen te krijgen. Maar dit doen we ook al tientallen jaren, en hier zijn we gewend aan.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik zie het zoals koorts meten, ik denk dat kinderen het ook niet prettig vinden om een thermometer in hun billen te krijgen. Maar dit doen we ook al tientallen honderden jaren, en hier zijn we gewend aan.
Met als belangrijkste verschil dat je dat als ouder doet, op het moment dat je als ouder denkt dat het nodig is. Je krijgt niet door school een thermometer tussen je billen om te kijken of je wel of niet de klas in mag.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik zie het zoals koorts meten, ik denk dat kinderen het ook niet prettig vinden om een thermometer in hun billen te krijgen. Maar dit doen we ook al tientallen jaren, en hier zijn we gewend aan.
Ik heb ergens gelezen dat er een test komt of is (?) waarbij kinderen op een watje moeten kauwen. Kan het zo snel niet terugvinden en weet ook helemaal niet of dat als sneltest kan.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Testen van kinderen gaat niet met een wattenstaaf in de neus, toch? Ik dacht dat ze iets met een spons doen ofzo.
Ik werk met kleine kinderen, en ik doe het dus wekelijks bij vreemde kinderenquote:Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met als belangrijkste verschil dat je dat als ouder doet, op het moment dat je als ouder denkt dat het nodig is. Je krijgt niet door school een thermometer tussen je billen om te kijken of je wel of niet de klas in mag.
Waarom maakt dat een verschil? Ik zie het niet zo.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met als belangrijkste verschil dat je dat als ouder doet, op het moment dat je als ouder denkt dat het nodig is. Je krijgt niet door school een thermometer tussen je billen om te kijken of je wel of niet de klas in mag.
hopelijk zit er wel een smaakje aan ....anders krijgen we dat gezeik weerquote:Op zondag 10 januari 2021 13:44 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat er een test komt of is (?) waarbij kinderen op een watje moeten kauwen. Kan het zo snel niet terugvinden en weet ook helemaal niet of dat als sneltest kan.
Wij snappen elkaarquote:Op zondag 10 januari 2021 13:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij een minder invasieve test wil ik er best over nadenken. Voorlopig is die er nog niet.
Maar nogmaals, ik wil de hele procedure dan weten voordat ik Ja zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |